abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111081379
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:57 schreef byah het volgende:
remmen voor eenden op de A10, ja of nee?
De mensen die gisteren voor me reden vonden blijkbaar van wel. Ik kon nog net uitwijken naar de vluchtstrook anders had ik een vrachtwagen in mijn nek gehad.
Nee, doorrijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Een een met 110 tegen je auto geeft best wel wat schade. Maar een vrachtwagen in je kofferbak ook.
Lastige keuze.
Lijkt mij juist een erg makkelijke keuze. Gewoon doorrijden, dan maar een eendje dood en eventueel een gat in je bumper als je pech hebt (met geluk is ie alleen vies). Je gaat toch niet remmen op de snelweg voor zo'n beestje, hoe zielig het misschien ook is :N
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:16:52 #177
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111081557
quote:
6s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:47 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ah, ik zie het. Daar wil je niet naast een vrachtwagen zitten met een personenauto in die bocht :)

Maar het is natuurlijk ook andersom; jij zit een personenauto in de weg en nog wel meer dan 1 als je op beide rijstroken staat.

Nu kom ik daar nooit, dus ik heb geen idee hoe druk het is op dat kruispunt. Maar stel dat jij op de rechterrijstrook staat met je vrachtwagen en er staan twee personenauto's op de linker rijstrook. Dan zijn die twee personenauto's jou al ongeveer voorbij als jij in de bocht zit, als ze tenminste op normaal tempo optrekken, en is het helemaal niet nodig om op beide rijstroken te staan lijkt mij. Eventueel trek je nog even iets langzamer op zodat je zeker weet dat die auto's op de linkerrijstrook je voorbij zijn. Lijkt mij een betere optie dan beide rijstroken bezetten.
Nee, want het gaat niet om twee auto's. Daarbij: zo traag trekt een vrachtwagen ook weer niet op. En ja, voor hun eigen veiligheid ga ik in de weg staan. Want als ik in de bocht stil moet gaan staan zie ik niet wat er bij de achterkant van de trailer gebeurt. En als daar een auto staat terwijl ik de bocht omgaan, dan fungeert mijn trailer als blikopener.

Mijn instructeur (en vast niet alleen de mijne) leerde mij altijd dat ik mijn ruimte moest pakken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:18:04 #178
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111081606
quote:
De mensen die gisteren voor me reden vonden blijkbaar van wel. Ik kon nog net uitwijken naar de vluchtstrook anders had ik een vrachtwagen in mijn nek gehad.
Als het rustig is, ja
Maar ik heb ook al eens een eendenfamilie gedeeltelijk uitgeroeid omdat de keuze tussen een paar dode eenden of een Daf XF in mijn kofferbak niet zo moeilijk was.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:19:53 #179
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111081671
quote:
6s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:12 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Nee, doorrijden.

[..]

Lijkt mij juist een erg makkelijke keuze. Gewoon doorrijden, dan maar een eendje dood en eventueel een gat in je bumper als je pech hebt (met geluk is ie alleen vies). Je gaat toch niet remmen op de snelweg voor zo'n beestje, hoe zielig het misschien ook is :N
Ik zou dan ook alleen remmen als ik er de ruimte voor zou hebben. Daarbij ben ik verzekerd voor aanrijdingen met dieren en niet voor vrachtwagens in mijn kofferbak die daar wegens art. 5 terecht gekomen zijn.
pi_111082416
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:16 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, want het gaat niet om twee auto's.
Ik gaf het ook als voorbeeld ;)
quote:
Daarbij: zo traag trekt een vrachtwagen ook weer niet op. En ja, voor hun eigen veiligheid ga ik in de weg staan. Want als ik in de bocht stil moet gaan staan zie ik niet wat er bij de achterkant van de trailer gebeurt. En als daar een auto staat terwijl ik de bocht omgaan, dan fungeert mijn trailer als blikopener.

Mijn instructeur (en vast niet alleen de mijne) leerde mij altijd dat ik mijn ruimte moest pakken.
Dat zegt elke instructeur voor elk voertuig volgens mij.. Ik heb het in ieder geval gehoord tijdens m'n autorijlessen en motorrijlessen. Wordt alleen een beetje gevaarlijk als iedereen dat gaat doen :')
pi_111082478
quote:

[..]

Een een met 110 tegen je auto geeft best wel wat schade. Maar een vrachtwagen in je kofferbak ook.
Lastige keuze.
Doorrijden.. liever wat krasjes ofzo op mijn voorbumper als inderdaad een vrachtwagen ofzo in de kofferbak, want dan mag jij ook nog eens dokken voor de schade..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111082730
quote:

[..]

Lastige keuze.
het was overigens een eendenfamilie met wat kleintjes, die het ondanks de remactie volgens mij niet allemaal overleefd hebben. Maargoed, echt bizar om midden in de avondspits vol op je rem te trappen.
pi_111082781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:44 schreef byah het volgende:
het was overigens een eendenfamilie met wat kleintjes, die het ondanks de remactie volgens mij niet allemaal overleefd hebben. Maargoed, echt bizar om midden in de avondspits vol op je rem te trappen.
Ik rij gelukkig niet vaak meer in de spits, maar ook zonder eendjes doen hordes mensen dat in van die harmonicatreintjes op de linkerbaan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:46:45 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_111082814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:36 schreef Marco001 het volgende:
Ook een goede trouwens:
Was gistermiddag even bij mijn Opa en Oma om wat af te leveren.

betonblokken neer laten zetten aan de zijkant? zodat niemand er van de zijkant voor kan gaan staan
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 13:47:19 #185
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_111082844
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:44 schreef byah het volgende:

[..]

True, maar ze zijn zo lief O+

Maar als het druk is hebben ze gewoon pech :'(
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:58:08 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_111085965
Ik heb vanochtend ook nog geremd voor een eend die de weg over wilde steken. Maar: niet op de snelweg en ook niet volledig tot stilstand, dat is wel een verschil natuurlijk.
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2012 @ 15:01:27 #187
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_111086121
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:49 schreef Tijn het volgende:
Onnodig links rijden hoef je in Duitsland niet te proberen trouwens, dan heb je binnen no time een boze Mercedes met groot licht op je bumper :P
Dat groot licht is in eerste instantie niet boos bedoelt, maar waarschuwend: Pas op, ik ga heel hard. Ook geen Duitser die je er boos om zal aankijken wanneer je met 200+ over de linkerbaan hobbelt en groot licht geeft. 99% van de Duitsers gaat keurig naar rechts, laat je door en gaat dan naar links als het mogelijk is allemaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:27:59 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111087309
quote:
6s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:58 schreef Tijn het volgende:
Ik heb vanochtend ook nog geremd voor een eend die de weg over wilde steken. Maar: niet op de snelweg en ook niet volledig tot stilstand, dat is wel een verschil natuurlijk.
Ik had het gisteren nog voor me op de provinciale weg, gelukkig ging het allemaal niet hard en zagen we het op tijd, ik vind het een prent waard. (IS het ook, als je daarmee anderen hindert of in gevaar brengt).
Wijk gewoon uit als dat kan, en anders heeft ie pech :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:31:38 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111087494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat groot licht is in eerste instantie niet boos bedoelt, maar waarschuwend: Pas op, ik ga heel hard. Ook geen Duitser die je er boos om zal aankijken wanneer je met 200+ over de linkerbaan hobbelt en groot licht geeft. 99% van de Duitsers gaat keurig naar rechts, laat je door en gaat dan naar links als het mogelijk is allemaal.
Ik heb in .de ook wel eens gehad dat ik kwam aanvliegen met 250, en dat ik een km voor me een zwikkie auto's zie invoegen. Meestal schuift er dan minimaal één auto door naar links (was 2 strooks), dus ik knipper, en knipper nog eens, en er zit dus één schele baklul tussen die hem gewoon met 120 op de linkerbaan flikkert en daar blijft rijden ondanks mijn herhaaldelijke seinen. Dan ben je wel blij met je ABS :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:39:45 #190
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111087889
quote:
Alleen als er echt de mogelijkheid voor is, anders: gewoon doorrijden. Heb wel een keer ganzen op de snelweg zien lopen, gelukkig was die op dat (vrijdagmiddag gek genoeg) moment op dat stuk volledig leeg, dus kon ze makkelijk ontwijken en zag ze ook van ver al lopen, maar ik weet niet of ze zoveel geluk hebben gehad bij het achteropkomende verkeer.
Don't let my username fool you...
pi_111088031
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Was dat hier ook maar zo'n feest.
pi_111088091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

[..]

Meestal probeer ik die automobilist te attenderen dat die rechtersstrook ook gebruikt kan worden. Soms werkt het, soms niet...

(het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe leeg de weg is, ik moet wel in 1 vloeiende beweging door kunnen blijven rijden anders ga blijf ik gewoon netjes in m'n eigen baan),
Je kunt er toch prima over de rechterbaan langs? En als je dan een heel eind verder naar links gaat komt het niet eens zo 'agressief' over.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:53:49 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_111088436
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:45 schreef H-D het volgende:

[..]

Je kunt er toch prima over de rechterbaan langs? En als je dan een heel eind verder naar links gaat komt het niet eens zo 'agressief' over.
Kost je nog steeds 175 220 EYPO, is een beetje prijzig voor die paar seconden winst niet ?
pi_111089089
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kost je nog steeds 175 220 EYPO, is een beetje prijzig voor die paar seconden winst niet ?

Ik mag dan hopen dat de ander een prent krijgt voor onnodig linksrijden.
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:08:39 #195
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_111089166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:06 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik mag dan hopen dat de ander een prent krijgt voor onnodig linksrijden.
Ik geloof dat ze de bekeuringen wel gelijk hebben getrokken (eerst was rechts inhalen duurder :'))... Beetje scheve verhouding oorzaak/gevolg zeg maar...
Maar het hangt van de agent af natuurlijk :) Vriend van me is agent, die zou de linksrijder bekeuren/waarschuwen...
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_111089361
quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel goedkoper dan bumperkleven :7
't gaat om hoe je ermee omgaat
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:54:49 #197
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_111091280
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:43 schreef H-D het volgende:

[..]

Was dat hier ook maar zo'n feest.
hier is het "je mag toch maar 120 dus ga ik maar lekker in de weg rijden"
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_111092285
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 16:54 schreef Matty___ het volgende:

[..]

hier is het "je mag toch maar 120 dus ga ik maar lekker in de weg rijden"
Ja dat inderdaad. Aan die mensen heb ik dus echt zo'n hekel..ga ergens anders de moraalridder uithangen ofzo :r
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:46:58 #199
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111093663
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:15 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja dat inderdaad. Aan die mensen heb ik dus echt zo'n hekel..ga ergens anders de moraalridder uithangen ofzo :r
Ze hebben op zich wel gelijk. Ik ga niet harder rijden als ik aan het inhalen ben en iemand anders komt er sneller achteraan zetten.
pi_111098420
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:46 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ze hebben op zich wel gelijk. Ik ga niet harder rijden als ik aan het inhalen ben en iemand anders komt er sneller achteraan zetten.
Nooit? Ook niet als je minder dan 5 km/h verschil hebt met degene die je inhaalt?
Tijdens rijles heb ik geleerd om wat gas bij te geven en de inhaalactie niet langer te laten duren dan nodig is, dat is veiliger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')