Ik merk hier erg weinig van. Ik hoef alleen maar je reacties in dit topic te lezen om te weten dat je niet zoveel om anderen geeft als jezelf denkt dat je doet.quote:Op maandag 30 april 2012 21:52 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat ik minder empathie heb zegt niet dat ik te weinig om anderen geef. Integendeel zelfs, ik geef heel veel om anderen. Je aannames zijn echt gebaseerd op niks.
Onzin, dat je hard bent tegen mensen wil niet zeggen dat je niks om ze geeft.quote:Op maandag 30 april 2012 21:56 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Ik merk hier erg weinig van. Ik hoef alleen maar je reacties in dit topic te lezen om te weten dat je niet zoveel om anderen geeft als jezelf denkt dat je doet.
Gelukkig zijn mijn reacties in louter dit topic geen volledige weergave van hoe ik ben. Dus nogmaals, je aannames zijn gebaseerd op niks.quote:Op maandag 30 april 2012 21:56 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Ik merk hier erg weinig van. Ik hoef alleen maar je reacties in dit topic te lezen om te weten dat je niet zoveel om anderen geeft als jezelf denkt dat je doet.
Als je dat echt denkt dan zul je toch echt even een keer langs een psycholoog moeten om te zien of dat vermoeden klopt, en die kan je dan ook gelijk verder helpen waar nodigquote:Op maandag 30 april 2012 21:53 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik word nu van alle kanten aangevallen met "je overdrijft". Aangezien meerdere personen dat nu gezegd hebben zal het tegendeel wel waar zijn en ben ik gewoon ziek waardoor ik dat gewoon nog zo zie zoals ik het altijd heb gezien. Ik zal wel een minderwaardigheidscomplex hebben en angststoornissen (PTSS of wat dan ook).
De vergelijking blijft hetzelfde, maar ik verwacht niet dat mensen me nog in brand proberen te / willen steken. Die verwachting had ik sowieso al niet.quote:Op maandag 30 april 2012 21:54 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar daarom vraag ik of je daar nu nog steeds zo over denkt of dat je dingen nu enigszins anders kunt zien?
Dat zeg ik, mensen doen zich anders voor op internet als ze in de werkelijkheid zijn. Ook wel apart niet?quote:Op maandag 30 april 2012 21:58 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Gelukkig zijn mijn reacties in louter dit topic geen volledige weergave van hoe ik ben. Dus nogmaals, je aannames zijn gebaseerd op niks.
Het stoort me enorm dat er zo keihard geoordeeld wordt over TS. Ipv wat medeleven wordt hij nog eens de grond ingeboord. Nou, dat is fijn zeg. Het zal hem wel spijten dat hij geprobeerd heeft zijn grote probleem waar hij al zo lang mee worstelt hier neer te zetten. Want alles wat hij zegt wordt of gebagatelliseerd of er wordt hem gezegd dat hij niet zo moet overdrijven en het zo langzamerhand eens moet vergeten.quote:Op maandag 30 april 2012 21:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er is toch niemand die zegt dat die kinderen die gepest werden het niet zwaar hebben gehad vroeger
Dank je voor je suggestiequote:Op maandag 30 april 2012 21:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je dat echt denkt dan zul je toch echt even een keer langs een psycholoog moeten om te zien of dat vermoeden klopt, en die kan je dan ook gelijk verder helpen waar nodig
Ongetwijfeld. Maar een mening over iemand vormen op basis van reacties in één topic is natuurlijk ook wel apart, niet?quote:Op maandag 30 april 2012 21:59 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat zeg, mensen doen zich anders voor op internet als ze in de werkelijkheid zijn. Ook wel apart niet?
Klopt. Maar het valt me wel op hoe 2 mensen er zo op in lopen te hakken. Ik vraag me af waarom dat is.quote:Op maandag 30 april 2012 22:00 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar een mening over iemand vormen op basis van reacties in één topic is natuurlijk ook wel apart, niet?
Ik begrijp het ook niet, maar zulke mensen bestaan dus. Ze zullen het wel goed bedoelen denk ik, maar uiteraard is het niet geheel correct. Je bent wel goed bezig met je reactiesquote:Op maandag 30 april 2012 21:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het stoort me enorm dat er zo keihard geoordeeld wordt over TS. Ipv wat medeleven wordt hij nog eens de grond ingeboord. Nou, dat is fijn zeg. Het zal hem wel spijten dat hij geprobeerd heeft zijn grote probleem waar hij al zo lang mee worstelt hier neer te zetten. Want alles wat hij zegt wordt of gebagatelliseerd of er wordt hem gezegd dat hij niet zo moet overdrijven en het zo langzamerhand eens moet vergeten.
Dan denk ik: kunnen diegenen die nu zo tegen hem van leer trekken zich dan helemaal niet verplaatsen in TS, en zijn wanhoop en ellende van toen begrijpen? Ellende waar hij nog dagelijks last van heeft?
En nee, dat begrijp ik echt niet.
quote:Op maandag 30 april 2012 21:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het stoort me enorm dat er zo keihard geoordeeld wordt over TS. Ipv wat medeleven wordt hij nog eens de grond ingeboord. Nou, dat is fijn zeg. Het zal hem wel spijten dat hij geprobeerd heeft zijn grote probleem waar hij al zo lang mee worstelt hier neer te zetten. Want alles wat hij zegt wordt of gebagatelliseerd of er wordt hem gezegd dat hij niet zo moet overdrijven en het zo langzamerhand eens moet vergeten.
Dan denk ik: kunnen diegenen die nu zo tegen hem van leer trekken zich dan helemaal niet verplaatsen in TS, en zijn wanhoop en ellende van toen begrijpen? Ellende waar hij nog dagelijks last van heeft?
Als ik voor mezelf spreek dan had ik wel medeleven met lex, ik ben zelf ook gepest en ik ben er ook zelf uit gekomen. Maar toen ie begon met mijn mening te bagatelliseren voelde ik mezelf de grond in geboord, want dan doe je eigenlijk het meest disrespectvolle wat je bij iemand kunt doen, namelijk zijn/haar levenservaring tot onzin verheffen. Dus vandaar was de medeleven wel weer even opquote:Op maandag 30 april 2012 21:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat wij blijkbaar anders tegen dingen aankijken.quote:Op maandag 30 april 2012 22:02 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Klopt. Maar het valt me wel op hoe 2 mensen er zo op in lopen te hakken. Ik vraag me af waarom dat is.
quote:Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet, maar zulke mensen bestaan dus. Ze zullen het wel goed bedoelen denk ik, maar uiteraard is het niet geheel correct. Je bent wel goed bezig met je reacties![]()
Dat meen ik serieus en ik ben deze keer niet aan het overdrijven
quote:Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Chloroform het volgende:
[..]![]()
Bagatelliseren? Waar dan? De grond inboren? Waar dan?
Okee, dit wil echt even fixen. Dat meen ik serieus. Ik begin alvast met het aanbieden van mijn excuses. Bij deze mijn excuses.quote:Op maandag 30 april 2012 22:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als ik voor mezelf spreek dan had ik wel medeleven met lex, ik ben zelf ook gepest en ik ben er ook zelf uit gekomen. Maar toen ie begon met mijn mening te bagatelliseren voelde ik mezelf de grond in geboord, want dan doe je eigenlijk het meest disrespectvolle wat je bij iemand kunt doen, namelijk zijn/haar levenservaring tot onzin verheffen. Dus vandaar was de medeleven wel weer even op.
Dat mag, en je mening mag je ventileren want daarvoor zijn fora. Maar soms is het handiger om iets gepaster te reageren. Het ene topic is meer geschikt voor directe reacties dan een andere.quote:Op maandag 30 april 2012 22:05 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Omdat wij blijkbaar anders tegen dingen aankijken.
En met gepast bedoel je zachtaardig/meegaand en vooral niet te hard/direct?quote:Op maandag 30 april 2012 22:08 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Dat mag, en je mening mag je ventileren want daarvoor zijn fora. Maar soms is het handiger om iets gepaster te reageren.
Proberen in te leven hoe jij het zou vinden als iemand zo op jou reageerde , hoe jij je dan zou voelen ?quote:Op maandag 30 april 2012 22:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En met gepast bedoel je zachtaardig/meegaand en vooral niet te hard/direct?
Niet heel veel anders dan normaal.quote:Op maandag 30 april 2012 22:14 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Proberen in te leven hoe jij het zou vinden als iemand zo op jou reageerde , hoe jij je dan zou voelen ?
Nee, de boodschap moet hetzelfde blijven. Naar mijn idee kon het soms wat subtieler.quote:Op maandag 30 april 2012 22:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En met gepast bedoel je zachtaardig/meegaand en vooral niet te hard/direct?
Ik ben gewend dat mensen hard en direct reageren, heb ik ook veel liever moet ik zeggen want dat zachtaardige gedoe om iemand maar vooral niet op z'n teentjes te trappen (waar vrouwen vaak een handje van hebben) hou ik niet van.quote:Op maandag 30 april 2012 22:14 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Proberen in te leven hoe jij het zou vinden als iemand zo op jou reageerde , hoe jij je dan zou voelen ?
Kijk, in deze posts zitten geen meningen. Een mening begint met bijvoorbeeld "Ik vind". Ik zie het woord "vind" niet in deze post staan. Dan waren het geen meningen, maar dan was de hele post er op gericht om woorden in mijn mond te leggen. Er werd van mij verwacht dat ik zei dat ik het erger maakte dan het eigenlijk is. Ik zie het zelf als een poging om mij opzettelijk kwaad te maken.quote:Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je gepest werd en ik probeer het ook helemaal niet te bagatelliseren(!), maar dit is nou typisch een geval van overdrijven. Met het gooien van lucifers steek je natuurlijk niemand in brand. Je maakt het erger dan het is door dat te zeggen als ze in feite lucifers gooiden.
En dat is exact wat het was, niet meer niet minder. Want pesten is alleen maar leuk als je degene die gepest wordt er op de een of andere manier op reageert.quote:Op maandag 30 april 2012 22:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Kijk, in deze posts zitten geen meningen. Een mening begint met bijvoorbeeld "Ik vind". Ik zie het woord "vind" niet in deze post staan. Dan waren het geen meningen, maar dan was de hele post er op gericht om woorden in mijn mond te leggen. Er werd van mij verwacht dat ik zei dat het erger maakte dan het eigenlijk is. Ik zie het zelf als een poging om mij opzettelijk kwaad te maken.
Sorry ik zie het interpretatie probleem. Ik heb het over de post en niet over de acties van vroegerquote:Op maandag 30 april 2012 22:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En dat is exact wat het was, niet meer niet minder. Want pesten is alleen maar leuk als je degene die gepest wordt er op de een of andere manier op reageert.
En als jij niet kwaad was geworden, dan hadden ze het waarschijnlijk wel bij iemand anders gedaan.
Ga naar KLB.quote:Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Chloroform het volgende:
[..]![]()
Bagatelliseren? Waar dan? De grond inboren? Waar dan?
Ow, nee dan ben ik het niet met je eens, sorryquote:Op maandag 30 april 2012 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Sorry ik zie het interpretatie probleem. Ik heb het over de post en niet over de acties van vroeger
Je ziet die post als poging jou opzettelijk kwaad te maken?quote:Op maandag 30 april 2012 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Sorry ik zie het interpretatie probleem. Ik heb het over de post en niet over de acties van vroeger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |