abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2012 @ 22:03:01 #251
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110976474
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het stoort me enorm dat er zo keihard geoordeeld wordt over TS. Ipv wat medeleven wordt hij nog eens de grond ingeboord. Nou, dat is fijn zeg. Het zal hem wel spijten dat hij geprobeerd heeft zijn grote probleem waar hij al zo lang mee worstelt hier neer te zetten. Want alles wat hij zegt wordt of gebagatelliseerd of er wordt hem gezegd dat hij niet zo moet overdrijven en het zo langzamerhand eens moet vergeten.
Dan denk ik: kunnen diegenen die nu zo tegen hem van leer trekken zich dan helemaal niet verplaatsen in TS, en zijn wanhoop en ellende van toen begrijpen? Ellende waar hij nog dagelijks last van heeft?
En nee, dat begrijp ik echt niet.
Ik begrijp het ook niet, maar zulke mensen bestaan dus. Ze zullen het wel goed bedoelen denk ik, maar uiteraard is het niet geheel correct. Je bent wel goed bezig met je reacties ^O^
Dat meen ik serieus en ik ben deze keer niet aan het overdrijven :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110976522
Ik heb het idee dat mensen die er niet snel bijhoren omdat ze anders zijn juist vaak hele interessante mensen zijn. Dit soort mensen twijfelen sneller aan zichzelf , in tegenstelling tot de mensen die zichzelf 100% goed vinden zoals ze zijn. Daar word je niet per sé gelukkiger van, maar door zelftwijfel denk je doorgaans wel veel dieper over jezelf na en heb je meer zelfkennis.

Naar mijn mening doe je echt totaal geen moeite om je voor te stellen hoe een ander mens zich voelt als je je zogenaamd geroepen voelt om iemand te pesten alleen maar omdat diegene in jouw ogen "minder" is enkel door hoe hij/zij eruit ziet of zich gedraagt.
Pesten is een van de meeste egoistische dingen om te doen. Mensen die pesten willen hun eigen plaats in de sociale hierarchie veiligstellen door anderen naar beneden te halen. Waarom? Zíj willen niet degenen zijn die buiten de boot valt, dus denken ze: Als iemand anders buiten de boot valt ben ik het in ieder geval niet.

Als je ooit gepest bent weet je hoeveel pijn dit doet. Het lijkt misschien onschuldig, maar denk eens na hoe jij je zou voelen als je elke dag te horen zou krijgen van een ander gelijkwaardig mens dat jij te min bent, nog minder waard bent dan een stuiver.
  maandag 30 april 2012 @ 22:03:49 #253
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110976526
quote:

[..]

Het stoort me enorm dat er zo keihard geoordeeld wordt over TS. Ipv wat medeleven wordt hij nog eens de grond ingeboord. Nou, dat is fijn zeg. Het zal hem wel spijten dat hij geprobeerd heeft zijn grote probleem waar hij al zo lang mee worstelt hier neer te zetten. Want alles wat hij zegt wordt of gebagatelliseerd of er wordt hem gezegd dat hij niet zo moet overdrijven en het zo langzamerhand eens moet vergeten.
Dan denk ik: kunnen diegenen die nu zo tegen hem van leer trekken zich dan helemaal niet verplaatsen in TS, en zijn wanhoop en ellende van toen begrijpen? Ellende waar hij nog dagelijks last van heeft?
:?
Bagatelliseren? Waar dan? De grond inboren? Waar dan?
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 30 april 2012 @ 22:04:08 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110976542
quote:

[..]

Als ik voor mezelf spreek dan had ik wel medeleven met lex, ik ben zelf ook gepest en ik ben er ook zelf uit gekomen. Maar toen ie begon met mijn mening te bagatelliseren voelde ik mezelf de grond in geboord, want dan doe je eigenlijk het meest disrespectvolle wat je bij iemand kunt doen, namelijk zijn/haar levenservaring tot onzin verheffen. Dus vandaar was de medeleven wel weer even op :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 april 2012 @ 22:05:11 #255
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110976599
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:02 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Klopt. Maar het valt me wel op hoe 2 mensen er zo op in lopen te hakken. Ik vraag me af waarom dat is.
Omdat wij blijkbaar anders tegen dingen aankijken.
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
  maandag 30 april 2012 @ 22:05:57 #256
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110976645
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet, maar zulke mensen bestaan dus. Ze zullen het wel goed bedoelen denk ik, maar uiteraard is het niet geheel correct. Je bent wel goed bezig met je reacties ^O^
Dat meen ik serieus en ik ben deze keer niet aan het overdrijven :)
:D
  maandag 30 april 2012 @ 22:08:37 #257
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110976767
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Chloroform het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ik voor mezelf spreek dan had ik wel medeleven met lex, ik ben zelf ook gepest en ik ben er ook zelf uit gekomen. Maar toen ie begon met mijn mening te bagatelliseren voelde ik mezelf de grond in geboord, want dan doe je eigenlijk het meest disrespectvolle wat je bij iemand kunt doen, namelijk zijn/haar levenservaring tot onzin verheffen. Dus vandaar was de medeleven wel weer even op :).
Okee, dit wil echt even fixen. Dat meen ik serieus. Ik begin alvast met het aanbieden van mijn excuses. Bij deze mijn excuses.
Echt sorry dat ik het zeg, maar ik heb geen meningen gelezen in jullie posts en als het wel meningen waren dan sorry dat ik dan zo uit mijn slof schoot.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 30 april 2012 @ 22:08:53 #258
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_110976788
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 22:05 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Omdat wij blijkbaar anders tegen dingen aankijken.
Dat mag, en je mening mag je ventileren want daarvoor zijn fora. Maar soms is het handiger om iets gepaster te reageren. Het ene topic is meer geschikt voor directe reacties dan een andere.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 30 april 2012 @ 22:13:07 #259
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110976998
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:08 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Dat mag, en je mening mag je ventileren want daarvoor zijn fora. Maar soms is het handiger om iets gepaster te reageren.
En met gepast bedoel je zachtaardig/meegaand en vooral niet te hard/direct?
pi_110977058
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Proberen in te leven hoe jij het zou vinden als iemand zo op jou reageerde , hoe jij je dan zou voelen ?
  maandag 30 april 2012 @ 22:15:15 #261
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110977110
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:14 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Proberen in te leven hoe jij het zou vinden als iemand zo op jou reageerde , hoe jij je dan zou voelen ?
Niet heel veel anders dan normaal.
Nee, echt.
  maandag 30 april 2012 @ 22:15:42 #262
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_110977132
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, de boodschap moet hetzelfde blijven. Naar mijn idee kon het soms wat subtieler.
Maar goed, was gezellig. :) Ik ga nog wat doen.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  maandag 30 april 2012 @ 22:16:46 #263
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110977180
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:14 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Ik ben gewend dat mensen hard en direct reageren, heb ik ook veel liever moet ik zeggen want dat zachtaardige gedoe om iemand maar vooral niet op z'n teentjes te trappen (waar vrouwen vaak een handje van hebben) hou ik niet van.
  maandag 30 april 2012 @ 22:17:25 #264
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110977215
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 20:22 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Ik geloof best dat je gepest werd en ik probeer het ook helemaal niet te bagatelliseren(!), maar dit is nou typisch een geval van overdrijven. Met het gooien van lucifers steek je natuurlijk niemand in brand. Je maakt het erger dan het is door dat te zeggen als ze in feite lucifers gooiden.
Kijk, in deze posts zitten geen meningen. Een mening begint met bijvoorbeeld "Ik vind". Ik zie het woord "vind" niet in deze post staan. Dan waren het geen meningen, maar dan was de hele post er op gericht om woorden in mijn mond te leggen. Er werd van mij verwacht dat ik zei dat ik het erger maakte dan het eigenlijk is. Ik zie het zelf als een poging om mij opzettelijk kwaad te maken.
Als ik de post wel als een mening moet zijn, dan => mijn excuses.
  maandag 30 april 2012 @ 22:19:18 #265
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110977313
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Kijk, in deze posts zitten geen meningen. Een mening begint met bijvoorbeeld "Ik vind". Ik zie het woord "vind" niet in deze post staan. Dan waren het geen meningen, maar dan was de hele post er op gericht om woorden in mijn mond te leggen. Er werd van mij verwacht dat ik zei dat het erger maakte dan het eigenlijk is. Ik zie het zelf als een poging om mij opzettelijk kwaad te maken.
En dat is exact wat het was, niet meer niet minder. Want pesten is alleen maar leuk als je degene die gepest wordt er op de een of andere manier op reageert.
En als jij niet kwaad was geworden, dan hadden ze het waarschijnlijk wel bij iemand anders gedaan.
  maandag 30 april 2012 @ 22:20:23 #266
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110977371
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En dat is exact wat het was, niet meer niet minder. Want pesten is alleen maar leuk als je degene die gepest wordt er op de een of andere manier op reageert.
En als jij niet kwaad was geworden, dan hadden ze het waarschijnlijk wel bij iemand anders gedaan.
Sorry ik zie het interpretatie probleem. Ik heb het over de post en niet over de acties van vroeger ;)
  maandag 30 april 2012 @ 22:20:44 #267
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_110977392
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Ga naar KLB.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 30 april 2012 @ 22:21:01 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110977402
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Sorry ik zie het interpretatie probleem. Ik heb het over de post en niet over de acties van vroeger ;)
Ow, nee dan ben ik het niet met je eens, sorry :P
  maandag 30 april 2012 @ 22:22:04 #269
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110977455
Je mag uiteraard niet met me eens zijn ;)
  maandag 30 april 2012 @ 22:22:17 #270
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110977472
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:20 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je ziet die post als poging jou opzettelijk kwaad te maken?

Nou dat was niet mijn intentie, maar als jij het zo zag, sorry.
  maandag 30 april 2012 @ 22:22:52 #271
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110977506
quote:
13s.gif Op maandag 30 april 2012 22:20 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ga naar KLB.
  maandag 30 april 2012 @ 22:30:13 #272
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110977927
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 22:22 schreef Chloroform het volgende:

[..]

Je ziet die post als poging jou opzettelijk kwaad te maken?

Nou dat was niet mijn intentie, maar als jij het zo zag, sorry.
Excuses aanvaard :)
Ik had heel eerlijk gezegd niet van je verwacht dat je "sorry" zou zeggen :)
Dat mag je gerust van me weten. Je beschikt dus wel over empathie en dat valt me toch weer mee van je :)
  maandag 30 april 2012 @ 22:41:20 #273
324470 Chloroform
#sprayforzosk
pi_110978521
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Excuses aanvaard :)
Ik had heel eerlijk gezegd niet van je verwacht dat je "sorry" zou zeggen :)
Dat mag je gerust van me weten. Je beschikt dus wel over empathie en dat valt me toch weer mee van je :)
Nou ja, het spijt me dat het zo overkwam want dat was totaal niet mijn intentie. Ik sta nog steeds achter de dingen die ik gezegd heb, maar ik ben hier niet om mensen opzettelijk kwaad te maken.
  maandag 30 april 2012 @ 22:42:07 #274
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_110978557
Je mag gerust vinden dat ik overdrijf. Daar heb ik totaal geen moeite mee :)
  maandag 30 april 2012 @ 22:58:59 #275
356392 curantis
regenerated
pi_110979487
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:44 schreef -Splash- het volgende:
Het is leuk dat pesters vaak iets hebben als 'ja, ach ik was een kind en dat doen kinderen nu eenmaal' of wat ik hier las 'Ik irriteer me nog steeds aan zulke mensen en 'Na al die jaren irriteer ik me nog steeds aan dat soort mensen, maar als je ouder wordt begrijp je wel dat pesten er niks aan verandert'. Maar dit geeft ook wel een beetje aan hoe weinig empathie zulke mensen hebben en kan ik geen ander gevoel opbrengen dan een soort van medelijden voor ze. Je zou zo maar moeten leven.
Ja, dat heb ik ook wel met enige verbazing gelezen :). Ok, als je als prepuberaal kind de consequenties van je gepest niet kan overzien valt nog te begrijpen, maar als je jaren daarna erachter komt dat jouw gedrag mede verantwoordelijk is dat iemand in zijn volwassen leven hier nog ontzettend mee worstelt, hoe kun je daar dan apatisch voor blijven? Waarom is het dan zo moeilijk oprecht spijt te hebben wat je vroeger in al je naiefheid gedaan hebt. Ik zou me persoonlijk helemaal kapotschamen :@

Ik ben zelf ook ontzettend gepest vroeger, wat vanaf het begin van de basisschool begon (maar nog in milde vorm), maar dat ging al snel veel verder dan normale pesterijen. Ik was niet dik, eerder te mager, haalde goede cijfers, maar was een stil jochie. Al snel gingen de pesterijen over naar buitensporig fysiek geweld, bedreigingen, en in elk aspect gekleineerd. De klas stond al gauw bekend als een probleem-klas, maar er werd niet echt tegen opgetreden (maar ja, veel gebeurde ook buiten de ogen van de schoolleiding).
Gevolg was dat ik van stil jochie met goeie cijfers ging naar een zeer stil gesloten verlegen jochie met middelmatige tot slechte cijfers ging. Na ruim 3 jaar in die situatie geleefd te hebben was ik erg onzeker, angstig, en gezegend met een laag zelfbeeld. Toen moest de middelbare school nog beginnen. CITO toets gedaan met een percentiel van 98, maar geadviseerd werd HAVO(tje). Helaas werd mijn opgebouwde ontwijkende karakter al snel opgemerkt door mijn mede-brugklassers, en daarmee zette de pest-trent zich eigenlijk voort. Niet meer fysiek geweld of bedreigingen, maar er werd wel ingehakt op mijn restanten zelfbeeld. Ik was er inmiddels wel van overtuigd dat ik minder waard was dan een verroeste stuiver in de goot - dat gevoel werd nog eens versterkt wanneer wildvreemde hanglui me vrijwel dagelijks beledigden wanneer ik langsfietste van school naar huis.

Lang verhaal kort - opleiding uiteindelijk afgerond op MAVO niveau (op mijn sloffen, dat wel - de zin en motivatie om energie te steken in mijn studie was al weg). MBO gedaan, maar ik zag er de zin niet meer zo van in - van niks meer eigenlijk. Dus daar ben ik na een paar jaar mee gestopt, zonder diploma. Wat was ik blij dat ik van het fenomeen "school" af was. Dat woord was synoniem geworden met het hellevuur.

Maargoed, mijn volledige schooltijd ben ik eigenlijk doorgekomen zonder vrienden of kennissen. Mijn laatste verjaardagsfeestje was toen ik 8 was. Ik denk dat ik daarmee een soort van fundamentele ervaringen mis in het opbouwen van vriendschappen en relaties. Ik ben nu in de dertig, en ik merk aan alles dat mijn (gebrek aan) verleden/leven in de (in mijn ogen) zo belangrijke levensfase als pre-puber en puber mij veel parten speelt. Ik heb ook wel enige tijd in therapie gezeten hiervoor. Die eenzaamheid ben ik nu wel wat aan het doorbreken, maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat ik aan het doen ben :') het voelt in alles onnatuurlijk om met mensen (goed) om te gaan, en durf mij ook in niets kwetsbaar op te stellen. Dat betekent automatisch dat er eigenlijk altijd afstandelijkheid is.

Ik ken nu wel een aantal mensen die ik misschien wel vrienden zou kunnen noemen (het voelt meer als "bekenden"..) maar dat gaat ook niet zonder slag of stoot. Ik laat het contact vaak verwateren, puur eigenlijk omdat ik twijfel aan mijn toegevoegde waarde. En verdomme, het is echt een groep hele toffe mensen, en juist dat versterkt het gevoel dat ik me daar eigenlijk niet tussen moet wurmen.

Dus, ruim 20 jaar later heeft het nog steeds een flinke impact op me, en heb daarin veel ups en downs. Het voel wel alsof me mijn jeugd is afgenomen, en dat doet best pijn. Ik ben niet héél ongelukkig, maar ik voel me wel verdomd eenzaam. Ik doe mijn eigen ding, kan ook om heel veel dingen lachen, maar zo'n beetje alles wat ik doe, doe ik alleen. En dat wil ik graag anders zien. Mijn doel: mezelf voor 100% een volwaardig/gelijkwaardig onderdeel voelen van een groep van leuke mensen, zonder twijfel en angst. En ja, die moed zakt me soms weer redelijk diep in de schoenen :)

Ik koester verder geen wrok tegen mijn pesters. Is tevens verspilde moeite en energie. :). Het gaat ook niet meer over het pesten, het gaat erom dat ik mijn leven op de rit krijg, en mezelf ga zien voor wat ik werkelijk waard ben. En het stemmetje in mn hoofd wat al ruim 20 jaar tegen me aanlult de mond te snoeren (of plaats te maken van een lieflijke zwoele stem die lovend over me is :+)

En dat is eigenlijk ook wat ik Comp_Lex mee wil geven. Je komt op me over alsof je je vooral focust op wat er vroeger gebeurd is, vol haat jegens je pesters, in plaats van naar het heden en de toekomst. De tijd die je daarmee verdoet zijn alleen maar nóg meer verloren jaren dan de jaren die je al afgenomen zijn - je wint er niks mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')