Harry Potter is de nieuwe messias!!quote:Op zondag 29 april 2012 17:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, mensen geloven nou eenmaal graag in iets magisch.
precies, je roept maar wat...quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Getuigenissen. Hoe kun je die zoal horen, zien? Van mensen die je ontmoet, op internet, in bladen, andere media. Ik kan je geen statistieken geven.
idd, en daar maakt de mensheid zich gelukkig langzaam maar zeker van los..quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja allemaal prima. Maar in de bijbel wordt voor de kerk een bepaalde orde gegeven.
contradictie.quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De mens lijkt van nature tegen zijn natuur in te gaan.
wat in de praktijk dus niet zo blijkt te zijn... omdat het onzin is..quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er is een rebellie tegen de natuurlijke orde. God wil die orde herstellen (aangepast aan onze conditie als zondaars) en geeft daar instructies voor. Omdat die het beste op onze menselijke natuur aansluiten.
met de man als hoofd van het gezin, enzovoort... ik snap prima wat je zegt, je verkondigt ouderwetse achterhaalde onzin...quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb niet het idee dat je leest wat ik zeg. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde maar complementair. In de bijbel wordt een orde beschreven hoe het beste invulling te geven aan beide seksen.
nee je hebt niet de religieuze vrijheid om andermans vrijheid in te perken op grond van geslacht...quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat men de bijbel gebruikt heeft voor verkeerde doeleinden is evident, maar dat maakt niet dat ik haar boodschap zelf niet geloven en in de praktijk brengen kan. Die vrijheid heb ik ook, respecteer die ook.
waar zeg ik dat dat in de bijbel staat? kun je dan helemaal niets zelf beredeneren zonder er steeds een bijbeltekst aan te koppelen..?quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar in de bijbel worden ze als tegenpolen tegenover elkaar gezet?
Ik zou weleens een goede studie willen zien van hoe goed individuen en families functioneren met de moderne kijk op dit soort zaken, ten opzichte van individuen en families waar men de 'ouderwetse achterhaalde onzin' nog in de praktijk brengt.quote:Op zondag 29 april 2012 18:17 schreef Scabies het volgende:
[..]
precies, je roept maar wat...
[..]
idd, en daar maakt de mensheid zich gelukkig langzaam maar zeker van los..
[..]
contradictie.
[..]
wat in de praktijk dus niet zo blijkt te zijn... omdat het onzin is..
[..]
met de man als hoofd van het gezin, enzovoort... ik snap prima wat je zegt, je verkondigt ouderwetse achterhaalde onzin...
Vrijheid om wat te doen?quote:nee je hebt niet de religieuze vrijheid om andermans vrijheid in te perken op grond van geslacht...
Waar zeg ik dat mannen en vrouwen tegenpolen moeten zijn?quote:waar zeg ik dat dat in de bijbel staat? kun je dan helemaal niets zelf beredeneren zonder er steeds een bijbeltekst aan te koppelen..?
Nee, ik beschrijf niet dat vrouwen voor de kinderen moeten zorgen, mannen moeten net zo goed voor de kinderen zorgen. Complementair. De autoriteit is er voor het welzijn van de familie, en niet om te overheersen en uitbuiten. Dat is de menselijke notie van 'autoriteit', terwijl de goddelijke notie van autoriteit er een van dienstverlening en zorgdragen is:quote:je beschrijft een situatie waarin vanuit nature duidelijk moet zijn dat vrouwen voor de kinderen moeten zorgen en de man autoriteit heeft als gezinshoofd... denk je nou echt dat op die opgedrongen manier mensen elkaar daadwerkelijk aanvullen..?
maar wat zeg je dan eigenlijk..?quote:Op zondag 29 april 2012 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God gebruikt zijn autoriteit nooit als een vorm van onderdrukking, maar om te verhogen door zorg te dragen. Dat is wat een man ook dient te doen. Niet voor zichzelf bezig zijn, of van zijn vrouw profiteren op een egoistische manier, maar de familie opliften. In de bijbel wordt leiding hierin aan de mannen toebedeeld, maar wanneer de mannen faalden werden vrouwen hun plaatsvervangers.
Tja, dan ga je minder hoog kunnen pissen..Zolang het maar niet op je schoenen is.quote:Op zondag 29 april 2012 17:48 schreef Scabies het volgende:
[..]
ik ben hier ook aardig aan het pleiten zie ik...
best wel erg, ik voel m'n mannelijkheid langzaam wegebben...
Hoe bedoel je 'beschermd moeten worden'? Waar heb ik hier iets over gezegd?quote:Op zondag 29 april 2012 18:39 schreef Scabies het volgende:
[..]
maar wat zeg je dan eigenlijk..?
je vindt dat vrouwen gelijke rechten moeten hebben, dezelfde vrijheid moeten hebben, maar dan beschermd moeten worden als ze "tegen hun natuur" ingaan of zoiets...?
Ik denk dat hoe meer vrijheid men elkaar in een koppel geeft, hoe groter de liefde kan zijn. Maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid, en voor vrijheid is vertrouwen nodig.quote:dus ze hebben de vrijheid om voor een carriere te kiezen maar ondertussen is het beter dat ze dat niet doen? en dan moet de man ze bijsturen..?
"nee lieverd, ik snap dat je advocate wilt worden maar zo heeft god jou niet bedoeld.... en ga nu maar weer koken want ik heb gewerkt.."
zo verandert er niks... het is juist zulk soort bekrompen gedachtengoed wat de oorzaak is van die hele golf van feminisme...
Je kunt toch zo goed googlen? Zoeken maar, want die studies zijn er al legio geweest. Ze verklaren bijna allemaal dat het traditionele gezin niet per definitie beter is voor kinderen dan een modern gezin. Of dit nu een een-ouder gezin is, of een gezin waarin beide ouders werken, of een gezin met ouders van gelijke sekse.quote:Op zondag 29 april 2012 18:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zou weleens een goede studie willen zien van hoe goed individuen en families functioneren met de moderne kijk op dit soort zaken, ten opzichte van individuen en families waar men de 'ouderwetse achterhaalde onzin' nog in de praktijk brengt.
hoe zie je dat dan..? je zegt dat vrouwen die vrijheid in carrierekeuze moeten hebben toch? of vind je dat een vrouw dat niet zelf mag bepalen..?quote:Op zondag 29 april 2012 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe bedoel je 'beschermd moeten worden'? Waar heb ik hier iets over gezegd?
^ compleet nietszeggende opmerkingquote:Op zondag 29 april 2012 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat hoe meer vrijheid men elkaar in een koppel geeft, hoe groter de liefde kan zijn. Maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid, en voor vrijheid is vertrouwen nodig.
ja je scheidt dat van de seculiere maatschappij omdat je de normen en waarden van je kerkje hoger stelt, maar dat was vroeger niet zo.. vroeger was die scheiding er niet zo sterk omdat de meeste mensen gelovig waren.. in die zin heeft zo'n persoonlijke religieuze visie wel degelijk invloed op de vorming van de maatschappij..quote:Op zondag 29 april 2012 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik geloof dat God voor mij, en indien ik een vrouw zou trouwen, plannen heeft, een missie heeft, ons zal willen gebruiken voor het vorderen van Zijn plan. Ik kies ervoor om mij daar aan te onderwerpen, en zou geen vrouw kiezen die niet voor hetzelfde kiest. Als individu en als koppel zoek ik dan dus Gods inspiratie en leiding, en indien we zelf iets willen, dat we Gods hulp daarbij vragen, om deuren te openen waar het Hem pleziert.
onderdanigheid is geen liefde... en liefde is niet gebonden aan allerlei voorwaarden van onderwerping en leiding...quote:Op zondag 29 april 2012 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Indien zij mij vertrouwt, en weet dat God centraal staat in mijn beslissingen en niet ikzelf, zal zij ook geen moeite hebben om mijn leiding te volgen, en zal daar rust, veiligheid en blijdschap in kunnen vinden.
Ja hoor.quote:Op zondag 29 april 2012 19:13 schreef Scabies het volgende:
[..]
hoe zie je dat dan..? je zegt dat vrouwen die vrijheid in carrierekeuze moeten hebben toch? of vind je dat een vrouw dat niet zelf mag bepalen..?
Onze hele maatschappij is niet 'Gods plan'. Dus een carriere daarin nastreven is het dat logischerwijs ook niet. Wat voor mij belangrijk is is dat kinderen niet lijden onder de keuze om volledig voor een carriere te gaan.quote:zo ja, dan moet je ook concluderen dat vrouwen zélf ervoor kiezen een carriere na te streven... terwijl je van mening bent dat ze dat beter niet kunnen doen omdat dat niet "gods plan is".... dan krijg je dus situaties waarin de man bepaalt wat de vrouw doet.. en vanuit christelijk oogpunt de vrouw hierin bijstuurt en "beschermt" tegen haar "natuur"..
Mag ik zo vrij zijn om te geloven wat ik wil geloven wat beter is en wat niet? Ik kan me niet herinneren oordelen uit te hebben gesproken over mensen die niet doen wat ik denk dat het beste is.quote:^ compleet nietszeggende opmerking
die vrijheid heeft iedereen, en het is niet aan jou om aan de hand van een boekje te oordelen wat beter zou zijn voor mensen...
Ja, maar ik leef niet 'vroeger', en had het ook niet over 'vroeger', daar blijf je zelf maar over bezig, wat me eerlijk gezegd behoorlijk begint te vervelen.quote:ja je scheidt dat van de seculiere maatschappij omdat je de normen en waarden van je kerkje hoger stelt, maar dat was vroeger niet zo.. vroeger was die scheiding er niet zo sterk omdat de meeste mensen gelovig waren.. in die zin heeft zo'n persoonlijke religieuze visie wel degelijk invloed op de vorming van de maatschappij..
Moet ik dan doen alsof dat waar ik niet in geloof het meest logische is? Indien ik iets anders logischer zou vinden, zou ik daar in geloven.quote:onderdanigheid is geen liefde... en liefde is niet gebonden aan allerlei voorwaarden van onderwerping en leiding...
2 mensen zijn er vrij in om vorm te geven aan hun liefde, dat wordt niet bepaald door iets van buitenaf maar door die mensen zelf...
als jij iemand vindt die zich daarin kan vinden, prima... maar doe niet net alsof dat de meest logische vorm van een relatie is want dan heb je een nogal vertekend beeld van liefde en alles wat daarbij komt kijken..
Ik hoop dat ik tussendoor ook even wat mag vragen,quote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Onze hele maatschappij is niet 'Gods plan'.
dus je vindt wel dat vrouwen gelijke rechten horen te hebben maar het zou beter zijn als ze daar geen gebruik van zouden maken omdat het tegen gods plan is..? wat is dan eigenlijk je standpunt aangezien je eerst zo stellig beweert dat feminisme een "leugen" is..?quote:
dat zal iedereen met je eens zijn, maar dat staat los van genderrollen en geloof...quote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat voor mij belangrijk is is dat kinderen niet lijden onder de keuze om volledig voor een carriere te gaan.
als jij graag wilt geloven dat een vrouw zich beter voelt als ze onderworpen is aan de leiding van de man dan ben je daar volledig vrij in...quote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mag ik zo vrij zijn om te geloven wat ik wil geloven wat beter is en wat niet?
het gaat erom dat de maatschappij op die manier tot in de basis (het gezin) werd beinvloed door geloof... dat is iets kwalijks waar de mensheid zich van aan het loskoppelen is.. dat jij dat vandaag de dag nog steeds toe wilt passen is ouderwets, juist omdat je nu leeft en niet vroeger...quote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, maar ik leef niet 'vroeger', en had het ook niet over 'vroeger', daar blijf je zelf maar over bezig, wat me eerlijk gezegd behoorlijk begint te vervelen.
je gelooft daarin omdat je de bijbel accepteert met het daarin opgelegde gezinsmodel... logica heeft er weinig mee van doen...quote:Op zondag 29 april 2012 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Moet ik dan doen alsof dat waar ik niet in geloof het meest logische is? Indien ik iets anders logischer zou vinden, zou ik daar in geloven.
Mijn interpretatie van 'feminisme' in die zin is anders dan wat jij er onder verstond. Ik heb het over dominantie van vrouwen over mannen of het idee dat vrouwen mannen in zijn geheel niet nodig hebben. Misschien is daar een betere term voor dan 'feminisme'.quote:Op zondag 29 april 2012 19:36 schreef Scabies het volgende:
[..]
dus je vindt wel dat vrouwen gelijke rechten horen te hebben maar het zou beter zijn als ze daar geen gebruik van zouden maken omdat het tegen gods plan is..? wat is dan eigenlijk je standpunt aangezien je eerst zo stellig beweert dat feminisme een "leugen" is..?
Dat ben ik niet met je eens.quote:dat zal iedereen met je eens zijn, maar dat staat los van genderrollen en geloof...
Ik denk niet dat wij hetzelfde idee van 'onderworpen' hebben, zoals ook niet van 'autoriteit', en waarschijnlijk vele andere termen.quote:als jij graag wilt geloven dat een vrouw zich beter voelt als ze onderworpen is aan de leiding van de man dan ben je daar volledig vrij in...
wil alleen aangeven dat je daarmee een behoorlijk verdraaid idee hebt van wat liefde inhoudt..
Ouderwets of niet, ik ken meerdere koppels waar men dit ouderwetse nog in de praktijk brengt en heb bewondering voor de grote liefde die ik zie tussen die mensen. Ik geloof dus dat het wel degelijk werkt. Mits God de gemene deler is.quote:het gaat erom dat de maatschappij op die manier tot in de basis (het gezin) werd beinvloed door geloof... dat is iets kwalijks waar de mensheid zich van aan het loskoppelen is.. dat jij dat vandaag de dag nog steeds toe wilt passen is ouderwets, juist omdat je nu leeft en niet vroeger...
Wat maakt het uit of ik een vriendin heb of niet?quote:je gelooft daarin omdat je de bijbel accepteert met het daarin opgelegde gezinsmodel... logica heeft er weinig mee van doen...
beetje suggestieve vraagstelling wellicht, maar je hebt zeker geen vriendin of wel..?
Deze zogenaamde inside information is te vinden voor iedereen die enig onderzoek naar de Bijbel doet. Er staat een hele duidelijke uitleg in over de huidige situatie in deze wereld.quote:Op zondag 29 april 2012 19:34 schreef Eventjes-dan het volgende:
Ik hoop dat ik tussendoor ook even wat mag vragen,
gewoon uit nieuwsgierigheid hoor..
De claim die je daar maakt doet mij vermoeden dat je bepaalde inside information hebt die ik niet heb.
Ik heb altijd begrepen dat er niets geschied tegen Gods wil.
-heb ik dat verkeerd begrepen?
-hoe kom jij aan deze inside information?
dat heeft niks met interpretatie te maken, dan weet je dus gewoon niet wat feminisme is..quote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mijn interpretatie van 'feminisme' in die zin is anders dan wat jij er onder verstond. Ik heb het over dominantie van vrouwen over mannen of het idee dat vrouwen mannen in zijn geheel niet nodig hebben. Misschien is daar een betere term voor dan 'feminisme'.
dat zijn toch echt termen die geen dubbele definities hebben... ben heel benieuwd wat jij dan verstaat onder autoriteit en onderwerping..quote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk niet dat wij hetzelfde idee van 'onderworpen' hebben, zoals ook niet met 'autoriteit', en waarschijnlijk vele andere termen.
ja en tot aan die laatste zin kan ik daar in mee.... dat er gezinnen bestaan die er conservatiever over denken is uiteraard prima... maar het moet niet opgedrongen worden van buitenaf...quote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ouderwets of niet, ik ken meerdere koppels waar men dit ouderwetse nog in de praktijk brengt en heb bewondering voor de grote liefde die ik zie tussen die mensen. Ik geloof dus dat het wel degelijk werkt. Mits God de gemene deler is.
omdat het me erg lastig lijkt een vrouw te vinden als je zulke denkbeelden hanteert...quote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat maakt het uit of ik een vriendin heb of niet?
Prima, maar daar is mijn vraag niet mee beantwoord.quote:Op zondag 29 april 2012 19:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Deze zogenaamde inside information is te vinden voor iedereen die enig onderzoek naar de Bijbel doet. Er staat een hele duidelijke uitleg in over de huidige situatie in deze wereld.
Hier heb je geen bijbel voor nodig. Mensen die heel hun leven alleen blijven en eenzaam zijn worden gemiddeld minder oud en zijn ongelukkiger, het lijkt mij dus vrij logisch dat vrouwen met een man zich gelukkiger voelen en die daardoor meer nodig zullen hebben. Over het niet kunnen leven zonder echter, daar heb ik mijn twijfels bij. Heb je concrete voorbeelden uit de praktijk waarmee je dit kunt onderbouwen?quote:Op zondag 29 april 2012 19:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mijn interpretatie van 'feminisme' in die zin is anders dan wat jij er onder verstond. Ik heb het over dominantie van vrouwen over mannen of het idee dat vrouwen mannen in zijn geheel niet nodig hebben. Misschien is daar een betere term voor dan 'feminisme'.
Een gebrek aan respect.quote:Op zondag 29 april 2012 19:53 schreef Scabies het volgende:
[..]
dat heeft niks met interpretatie te maken, dan weet je dus gewoon niet wat feminisme is..
en dominantie van vrouwen over mannen....? op welke manier manifesteert zich dat dan volgens jou..?
De invulling ervan begrijpen wij anders. Ik heb al uitgelegd hoe ik ze zie enkele posts hierboven.quote:dat zijn toch echt termen die geen dubbele definities hebben... ben heel benieuwd wat jij dan verstaat onder autoriteit en onderwerping..
Uiteraard. Ik wil ook niet door mensen van alles opgedrongen worden.quote:ja en tot aan die laatste zin kan ik daar in mee.... dat er gezinnen bestaan die er conservatiever over denken is uiteraard prima... maar het moet niet opgedrongen worden van buitenaf...
In tegendeel.quote:omdat het me erg lastig lijkt een vrouw te vinden als je zulke denkbeelden hanteert...
gebrek aan respect is dominantie van vrouwen over mannen...? hoe kom je daarbij..?quote:
ja... dat een vrouw zich hoort te schikken naar jouw leiding omdat daar rust en blijdschap uit zou voortkomen...quote:Op zondag 29 april 2012 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De invulling ervan begrijpen wij anders. Ik heb al uitgelegd hoe ik ze zie enkele posts hierboven.
en al helemaal niet door een vrouw toch..?quote:Op zondag 29 april 2012 20:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Uiteraard. Ik wil ook niet door mensen van alles opgedrongen worden.
binnen je sekte misschien niet nee... in het echte leven ligt dat toch even anders...quote:
je vergist jequote:Op zondag 29 april 2012 20:18 schreef Scabies het volgende:
binnen je sekte misschien niet nee... in het echte leven ligt dat toch even anders...
Dominantie uit zich in een gebrek aan respect. Daar kun je je niets bij voorstellen?quote:Op zondag 29 april 2012 20:18 schreef Scabies het volgende:
[..]
gebrek aan respect is dominantie van vrouwen over mannen...? hoe kom je daarbij..?
rare denkbeelden hou je erop na.. volgens mij ben je gewoon heel onzeker en vind je het daarom makkelijker als een vrouw automatisch jouw rol als leider accepteert... krijg je minder tegengas..
Ik ben ook niet echt geinteresseerd in een vrouw buiten de kerk.quote:ja... dat een vrouw zich hoort te schikken naar jouw leiding omdat daar rust en blijdschap uit zou voortkomen...
[..]
en al helemaal niet door een vrouw toch..?
[..]
binnen je sekte misschien niet nee... in het echte leven ligt dat toch even anders...
haha, maar dat mag niet he! seksuele vrijheid en dan ook nog eens vrouwen in een dominante rol!quote:
geef eens gewoon antwoord, je zegt dat je onder feminisme o.a. verstaat dat vrouwen dominantie tonen over mannen.... waar baseer je dat op..?quote:Op zondag 29 april 2012 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dominantie uit zich in een gebrek aan respect. Daar kun je je niets bij voorstellen?
dat komt dan waarschijnlijk mooi uit...quote:Op zondag 29 april 2012 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben ook niet echt geinteresseerd in een vrouw buiten de kerk.
Ter illustratie kopieer ik een lijstje citaten van bekende/prominente feministen welke ik niet allemaal geverifieerd heb.quote:Op zondag 29 april 2012 20:29 schreef Scabies het volgende:
[..]
geef eens gewoon antwoord, je zegt dat je onder feminisme o.a. verstaat dat vrouwen dominantie tonen over mannen.... waar baseer je dat op..?
Nee, het is andersom. Een gebrek aan respect uit zich in dominantie. Als jij een vrouw niet respecteert kan je er zeker van zijn dat zij jou ook niet zal respecteren en zich dus niet onderdanig tegen jou zal opstellen.quote:Op zondag 29 april 2012 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dominantie uit zich in een gebrek aan respect. Daar kun je je niets bij voorstellen?
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 29 april 2012 20:35 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Nee, het is andersom. Een gebrek aan respect uit zich in dominantie. Als jij een vrouw niet respecteert kan je er zeker van zijn dat zij jou ook niet zal respecteren en zich dus niet onderdanig tegen jou zal opstellen.
okee... dus je geeft zelf al aan dat dit de extreme voorbeelden zijn, die je niet geverifieerd hebt, en die niet neerkomen op het idee van gelijke rechten...quote:Op zondag 29 april 2012 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ter illustratie kopieer ik een lijstje citaten van bekende/prominente feministen welke ik niet allemaal geverifieerd heb.
Dit zijn extreme voorbeelden en niet het 'gelijke rechten' idee.
Ik baseerde mijn idee van het feminisme waar ik op doelde op getuigenissen.quote:Op zondag 29 april 2012 20:40 schreef Scabies het volgende:
[..]
okee... dus je geeft zelf al aan dat dit de extreme voorbeelden zijn, die je niet geverifieerd hebt, en die niet neerkomen op het idee van gelijke rechten...
en daar baseer je jouw idee van feminisme op..
helder..
Ik zou me nooit of te nimmer onderdanig tegenover een man opstellen, terwijl ik in beginsel mannen wel respecteer. Tot ze mijn vertrouwen beschamen. Geldt ook ten opzichte van andere vrouwen trouwens.quote:Op zondag 29 april 2012 20:35 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Nee, het is andersom. Een gebrek aan respect uit zich in dominantie. Als jij een vrouw niet respecteert kan je er zeker van zijn dat zij jou ook niet zal respecteren en zich dus niet onderdanig tegen jou zal opstellen.
heel goed... idd beter om je te informeren voordat je zulke rare uitspraken doet..quote:Op zondag 29 april 2012 20:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik baseerde mijn idee van het feminisme waar ik op doelde op getuigenissen.
Dit is is slechts aanvulling. Ik ben eens aan het rondneuzen in de verschillende feministenbewegingen, kritieken erop etc. Is best interessant.
Idd, dominant en onderdanig zijn niet de juiste termen om hier te gebruiken. Ik vraag me trouwens af hoe Ali zich een 'onderdanige' vrouw voorstelt... Een hond is onderdanig aan zijn baas die dominantie toont, dus om die termen van onderdanig en dominant te gebruiken om de relatie tussen mensen te beschrijven gaat op zich al te ver.quote:Op zondag 29 april 2012 20:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zou me nooit of te nimmer onderdanig tegenover een man opstellen, terwijl ik in beginsel mannen wel respecteer. Tot ze mijn vertrouwen beschamen. Geldt ook ten opzichte van andere vrouwen trouwens.
Ik heb het diepste respect voor mijn echtgenoot, maar als ik me onderdanig zou opstellen ten opzichte van hem zou hij me ten eerste vragen of er een steekje aan me los zat, en ten tweede keihard gaan lachen omdat ie zou denken dat ik een grapje maak. Onze relatie is gebaseerd op gelijkwaardigheid, en heel veel rekening houden met elkaar. Daardoor vertrouwen we elkaar door en door. Toch ben ik geen extreme feministe, maar ik verwacht wel van hem dat ie gewoon strijkt, en kookt, terwijl hij van mij verwacht dat ook ik het vuilnis buiten zet en een gat in de muur kan boren om een schilderij aan op te hangen. Wat wij geen van beiden van de ander verwachten is dat er een god tussen zit.
Dat heb ik volgens mij al beschreven hierboven, maar zal het herhalen.quote:Op zondag 29 april 2012 20:52 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Idd, dominant en onderdanig zijn niet de juiste termen om hier te gebruiken. Ik vraag me trouwens af hoe Ali zich een 'onderdanige' vrouw voorstelt... Een hond is onderdanig aan zijn baas die dominantie toont, dus om die termen van onderdanig en dominant te gebruiken om de relatie tussen mensen te beschrijven gaat op zich al te ver.
Met andere woorden, de vrouw moet haar man als een god zienquote:Op zondag 29 april 2012 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het huwelijk is als een kleine versie van de relatie tussen God en de mens. Een 'onderdanige' vrouw is dan een vrouw die door de liefde van haar man, zijn leiding accepteert. Hij zal zijn autoriteit niet gebruiken voor zijn eigen belang, maar om zo goed mogelijk voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Als de man door God geleid wordt, en het daardoor zijn doel maakt om onzelfzuchtige liefde uit te dragen, kan zij hem vertrouwen en zijn 'autoriteit' accepteren.
Nee. Je hebt je kijk op de zaken gegeven. Ik ook. Wat moet ik er verder nog aan toevoegen?quote:Op zondag 29 april 2012 20:43 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ali, had je serieus niks anders op te merken op mijn verhaal? Dan zie je blijkbaar in dat God niet bestaat. Dan kun je je leven nuttig besteden ipv punten scoren voor het hiernamaals.
Maar dan word een vrouw afgedaan als hulpeloos wezen dat zelf geen beslissingen kan maken. 'Zijn leiding accepteert' wijst ook uit dat mannen dus de leiding nemen in een relatie? Zijn wil is wet? Want dat komt erg dicht in de buurt van de Islam, wat gepaard gaat met vrouwenonderdrukking.quote:Op zondag 29 april 2012 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het huwelijk is als een kleine versie van de relatie tussen God en de mens. Een 'onderdanige' vrouw is dan een vrouw die door de liefde van haar man, zijn leiding accepteert. Hij zal zijn autoriteit niet gebruiken voor zijn eigen belang, maar om zo goed mogelijk voor zijn vrouw en kinderen te zorgen.
Niet met hem in competitie te gaan..? Dus zijn wil is wet, want hij weet het allemaal zo goed omdat hij door God word geleid, en de vrouw moet zich in dat geval onderwerpen? Volgens mij kan jij je best voorstellen dat een dergelijke gedachtegang tegenwoordig als oud en verwerpelijk word gezienquote:Op zondag 29 april 2012 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als de man door God geleid wordt, en het daardoor zijn doel maakt om onzelfzuchtige liefde uit te dragen, kan zij hem vertrouwen en zijn 'autoriteit' accepteren. Die zal in het belang zijn van de familie, en niet van hemzelf. Zoals God alles voor ons welzijn doet, dient de man alles voor het welzijn van zijn vrouw, familie te doen. Alleen in dat geval kan een vrouw zich 'onderwerpen', wat dus eigenlijk niet meer wil zeggen dan haar man respecteren, zijn liefde ontvangen, en niet met hem in competitie te gaan, maar elkaar te complementeren. Volgens mij niets waar iemand van ons zich niets bij voor kan stellen.
Ik begin toch potdomme te vermoeden dat deze meneer persoonlijke gesprekken met onze lieve heer heeft!quote:Op zondag 29 april 2012 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
"Onze hele maatschappij is niet 'Gods plan'. " ...."zijn niet de ideeen die God hier over heeft."
1 van de belangrijkste dingen in een koppel is communiceren, praten. Samen leven. Eerlijkheid en openheid. De notie van 'hulpeloos wezen' komt hier denk ik niet in voor. Zie het als stijldansen: de man leidt, zij vertrouwt en volgt. Of een vrouw aan haar arm nemen, en niet andersom. Er is echter communicatie, en niet 'hulpeloosheid' of iets dergelijks. Je hebt het over intelligente, voelende, levende wezens die samen iets op willen bouwen. Niet over wie er de baas is. Ik leg daar de nadruk niet op, dat is niet eens nodig.quote:Op zondag 29 april 2012 21:06 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Maar dan word een vrouw afgedaan als hulpeloos wezen dat zelf geen beslissingen kan maken. 'Zijn leiding accepteert' wijst ook uit dat mannen dus de leiding nemen in een relatie? Zijn wil is wet? Want dat komt erg dicht in de buurt van de Islam, wat gepaard gaat met vrouwenonderdrukking.
Ik denk dat je, als God de gemene deler is, altijd als koppel tot consensus kunt komen in het geval van meningsverschillen. Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven. Dat is denk ik wat er beschreven wordt. Maar het doel is natuurlijk harmonie, vrede, consensus, en geen onoplosbare conflicten in stand houden of versterken door van elkaar weg te drijven, of door iets door de strot van een ander te dwingen. Dat is geen liefdesrelatie.quote:Niet met hem in competitie te gaan..? Dus zijn wil is wet, want hij weet het allemaal zo goed omdat hij door God word geleid, en de vrouw moet zich in dat geval onderwerpen? Volgens mij kan jij je best voorstellen dat een dergelijke gedachtegang tegenwoordig als oud en verwerpelijk word gezien
Lullig voor de vrouw als het gaat om het wel of niet nemen van kinderen of andere grote beslissingen. Het is precies dat ene regeltje dat tegenwoordig niet meer past in de gelijkwaardige relatie tussen man en vrouw.quote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven.
jawel..quote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt het over intelligente, voelende, levende wezens die samen iets op willen bouwen. Niet over wie er de baas is.
precies... dus de man is de baas, aangewezen door god..quote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven.
fellatio is sowieso verboden toch..?quote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
...of door iets door de strot van een ander te dwingen. Dat is geen liefdesrelatie.
Dat zijn zaken die je dient te bespreken voordat je besluit je leven met elkaar te delen.quote:Op zondag 29 april 2012 21:34 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Lullig voor de vrouw als het gaat om het wel of niet nemen van kinderen of andere grote beslissingen. Het is precies dat ene regeltje dat tegenwoordig niet meer past in de gelijkwaardige relatie tussen man en vrouw.
Grote kans dat onze AliKannibali nog geen 20 is, geen relatie heeft en ons allen uitlegt hoe een relatie het beste werkt xDquote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
1 van de belangrijkste dingen in een koppel is communiceren, praten. Samen leven. Eerlijkheid en openheid. De notie van 'hulpeloos wezen' komt hier denk ik niet in voor. Zie het als stijldansen: de man leidt, zij vertrouwt en volgt. Of een vrouw aan haar arm nemen, en niet andersom. Er is echter communicatie, en niet 'hulpeloosheid' of iets dergelijks. Je hebt het over intelligente, voelende, levende wezens die samen iets op willen bouwen. Niet over wie er de baas is. Ik leg daar de nadruk niet op, dat is niet eens nodig.
[..]
Ik denk dat je, als God de gemene deler is, altijd als koppel tot consensus kunt komen in het geval van meningsverschillen. Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven. Dat is denk ik wat er beschreven wordt. Maar het doel is natuurlijk harmonie, vrede, consensus, en geen onoplosbare conflicten in stand houden of versterken door van elkaar weg te drijven, of door iets door de strot van een ander te dwingen. Dat is geen liefdesrelatie.
Mensen veranderen nou af en toe wel eens van mening. Dat ene droomhuis is later misschien omringd door tokkies die je niet met rust laten. Als je vrouw dan weg wilt maar jij vind het daar prima, dan heb jij dus het door God gegeven laatste woord. Als je alles van tevoren zou kunnen voorzien en plannen dan zou er niemand meer scheiden, maar het tegendeel is waar.quote:Op zondag 29 april 2012 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zijn zaken die je dient te besluiten voordat je besluit je leven met elkaar te delen.
Op basis van de volgende verzen:quote:Op zondag 29 april 2012 21:38 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
Mensen veranderen nou af en toe wel eens van mening. Dat ene droomhuis is later misschien omringd door tokkies die je niet met rust laten. Als je vrouw dan weg wilt maar jij vind het daar prima, dan heb jij dus het door God gegeven laatste woord. Als je alles van tevoren zou kunnen voorzien en plannen dan zou er niemand meer scheiden, maar het tegendeel is waar.
quote:
Daar hebben wij god niet voor nodig hoor. Dat kunnen we best zelf.quote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat je, als God de gemene deler is, altijd als koppel tot consensus kunt komen in het geval van meningsverschillen.
Volkomen absurd, want wat nu als de beslissing van de man volledig indruist tegen alles waar de vrouw voor staat. Dan moet ze zich volgens jou dus onderwerpen en wordt daarmee niets meer of minder dan de slaaf van de man. Slavernij is afgeschaft en strafbaar. De man overtreedt dan dus de wet.quote:Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven. .
Ali negeert mij omdat ik een vrouw benquote:Op zondag 29 april 2012 22:11 schreef Uitstekelbaars het volgende:
spanky, dat heb ik hem al duidelijk gemaakt en nu negeert ali me omdat hij weet dat ik gelijk heb.
De man dient zichzelf op te offeren. En tegelijkertijd dient zij zich te onderwerpen. Zie je de dynamiek?quote:Op zondag 29 april 2012 22:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar hebben wij god niet voor nodig hoor. Dat kunnen we best zelf.
[..]
Volkomen absurd, want wat nu als de beslissing van de man volledig indruist tegen alles waar de vrouw voor staat. Dan moet ze zich volgens jou dus onderwerpen en wordt daarmee niets meer of minder dan de slaaf van de man. Slavernij is afgeschaft en strafbaar. De man overtreedt dan dus de wet.
"Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zijquote:Op zondag 29 april 2012 22:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ali negeert mij omdat ik een vrouw ben
Kun je begrijpen dat het voor andere mensen heel anders overkomt dan de voorstelling die je je ervan maakt?quote:Op zondag 29 april 2012 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De man dient zichzelf op te offeren. En tegelijkertijd dient zij zich te onderwerpen. Zie je de dynamiek?
Dat is geen dynamiek, dat is zelfkastijding.quote:Op zondag 29 april 2012 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De man dient zichzelf op te offeren. En tegelijkertijd dient zij zich te onderwerpen. Zie je de dynamiek?
Ja, volledig. Daarom besteed ik nu al een dag aan text en uitleg.quote:Op zondag 29 april 2012 22:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Kun je begrijpen dat het voor andere mensen heel anders overkomt dan de voorstelling die je je ervan maakt?
Het probleem is dat je visie strijdig is met die van de meeste mensen hier, en ik heb ook een andere visie. Ik begrijp wel dat je deze visie aanhangt, maar ik heb sterke twijfels of het een goede visie is. Je probeert het zo uit te leggen dat het over komt als een relatie gebaseerd op gelijkwaarigheid, en in je eigen perceptie is het ook een relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid, maar is het dat ook in werkelijkheid?quote:Op zondag 29 april 2012 22:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, volledig. Daarom besteed ik nu al een dag aan text en uitleg.
Laten we hopen dat in dit land mensen dit voorlopig zelf mogen bepalen. Dat jij dit wil doen prima, zolang je er niemand anders lastig mee valt vind ik het best. Maar niet zeiken als je geen baan krijgt als je weigert handen te schudden, of als ambtenaar homo's niet wilt trouwen.quote:Op zondag 29 april 2012 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven. Zoals ik al eerder zei, waar ik dat in de praktijk gezien heb, vond ik het bewonderenswaardig.quote:Op zondag 29 april 2012 22:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het probleem is dat je visie strijdig is met die van de meeste mensen hier, en ik heb ook een andere visie. Ik begrijp wel dat je deze visie aanhangt, maar ik heb sterke twijfels of het een goede visie is. Je probeert het zo uit te leggen dat het over komt als een relatie gebaseerd op gelijkwaarigheid, en in je eigen perceptie is het ook een relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid, maar is het dat ook in werkelijkheid?
Ja, maar dit is geen wetenschappelijke methode. Dit zegt alleen iets over hoe dit in de praktijk gebeurt in het dorp of de stad waar jij woont (en misschien daar buiten als je het op andere plaatsen hebt gezien), maar niets over hoe dat op grote schaal is. Daarnaast weet je niet of er andere factoren zijn dan dat model waar het hogere geluk aan ten grondslag ligt, vergeet niet dat factoren als welvaart ook een grote rol spelen.quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven. Zoals ik al eerder zei, waar ik dat in de praktijk gezien heb, vond ik het bewonderenswaardig.
dat model ís nagestreefd, tot bloedens toe... het werkt niet als het opgedrongen wordt van buitenaf, daarom is het nu niet meer zo...quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven.
Goede nacht.quote:Op zondag 29 april 2012 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik hou het voor gezien voor vandaag.
Welterusten allemaal.
Ik niet hoor, ik geloof niet in jouw bevelhebber, dus ik 'dien' niks na te streven. Ik mag van iedereen fijn zelf bepalen wat ik in praktijk breng, zolang ik anderen maar niet benadeel, pijn doe, bedrieg, etc.quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven.
Bedanktquote:Op zondag 29 april 2012 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik hou het voor gezien voor vandaag.
Welterusten allemaal.
quote:Op zondag 29 april 2012 03:08 schreef Scabies het volgende:
[..]
want kinderen en een carriere gaan niet samen...? hallo uit welke tijd kom jij...?
je kent zeker niet veel vrouwen van die leeftijd...? (buiten je sekte en in het echte leven bedoel ik dan he...)
[..]
feminisme is veel meer dan jij denkt.... feminisme gaat om het doorbreken van vooroordelen ten opzichte van geslacht....
dat vrouwen zwakker zouden zijn, voor de kinderen horen te zorgen, niet mogen stemmen, geen machtsposities horen te bekleden, niet het leger inkunnen, noem maar op...
maar ook andersom! dat mannen stoicijnse kostwinners horen te zijn, niet mogen huilen, enzovoort....
allemaal vooroordelen die gehandhaafd werden in een ziek maatschappelijk geaccepteerd gezinsmodel, grotendeels onder de pestilente invloed van geloof... en wat eindelijk doorbroken is...
de enige mannen die problemen hebben met feminisme zijn onzekere, wereldvreemde figuren zoals jijzelf...
discriminatie op grond van geslacht scheelt heel weinig met racisme.... maar voor iemand die vrouwen als broedmachines ziet die maar voor de kinderen moeten zorgen en homo's ziet als minderwaardige schepsels is dit uiteraard niet te begrijpen en wordt het onbegonnen werk dat aan je verstand te brengen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |