abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110943052
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:35 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Nee, het is andersom. Een gebrek aan respect uit zich in dominantie. Als jij een vrouw niet respecteert kan je er zeker van zijn dat zij jou ook niet zal respecteren en zich dus niet onderdanig tegen jou zal opstellen.
Ja, daar heb je gelijk in.
  zondag 29 april 2012 @ 20:40:36 #127
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110943214
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ter illustratie kopieer ik een lijstje citaten van bekende/prominente feministen welke ik niet allemaal geverifieerd heb.
Dit zijn extreme voorbeelden en niet het 'gelijke rechten' idee.
okee... dus je geeft zelf al aan dat dit de extreme voorbeelden zijn, die je niet geverifieerd hebt, en die niet neerkomen op het idee van gelijke rechten...
en daar baseer je jouw idee van feminisme op..

helder..
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 20:43:10 #128
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_110943303
Ali, had je serieus niks anders op te merken op mijn verhaal? Dan zie je blijkbaar in dat God niet bestaat. Dan kun je je leven nuttig besteden ipv punten scoren voor het hiernamaals.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_110943514
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:40 schreef Scabies het volgende:

[..]

okee... dus je geeft zelf al aan dat dit de extreme voorbeelden zijn, die je niet geverifieerd hebt, en die niet neerkomen op het idee van gelijke rechten...
en daar baseer je jouw idee van feminisme op..

helder..
Ik baseerde mijn idee van het feminisme waar ik op doelde op getuigenissen.

Dit is is slechts aanvulling. Ik ben eens aan het rondneuzen in de verschillende feministenbewegingen, kritieken erop etc. Is best interessant.
  zondag 29 april 2012 @ 20:48:48 #130
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110943526
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:35 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Nee, het is andersom. Een gebrek aan respect uit zich in dominantie. Als jij een vrouw niet respecteert kan je er zeker van zijn dat zij jou ook niet zal respecteren en zich dus niet onderdanig tegen jou zal opstellen.
Ik zou me nooit of te nimmer onderdanig tegenover een man opstellen, terwijl ik in beginsel mannen wel respecteer. Tot ze mijn vertrouwen beschamen. Geldt ook ten opzichte van andere vrouwen trouwens.

Ik heb het diepste respect voor mijn echtgenoot, maar als ik me onderdanig zou opstellen ten opzichte van hem zou hij me ten eerste vragen of er een steekje aan me los zat, en ten tweede keihard gaan lachen omdat ie zou denken dat ik een grapje maak. Onze relatie is gebaseerd op gelijkwaardigheid, en heel veel rekening houden met elkaar. Daardoor vertrouwen we elkaar door en door. Toch ben ik geen extreme feministe, maar ik verwacht wel van hem dat ie gewoon strijkt, en kookt, terwijl hij van mij verwacht dat ook ik het vuilnis buiten zet en een gat in de muur kan boren om een schilderij aan op te hangen. Wat wij geen van beiden van de ander verwachten is dat er een god tussen zit.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 29 april 2012 @ 20:49:21 #131
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110943548
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik baseerde mijn idee van het feminisme waar ik op doelde op getuigenissen.
Dit is is slechts aanvulling. Ik ben eens aan het rondneuzen in de verschillende feministenbewegingen, kritieken erop etc. Is best interessant.
heel goed... idd beter om je te informeren voordat je zulke rare uitspraken doet..
I thought you thought
pi_110943658
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik zou me nooit of te nimmer onderdanig tegenover een man opstellen, terwijl ik in beginsel mannen wel respecteer. Tot ze mijn vertrouwen beschamen. Geldt ook ten opzichte van andere vrouwen trouwens.

Ik heb het diepste respect voor mijn echtgenoot, maar als ik me onderdanig zou opstellen ten opzichte van hem zou hij me ten eerste vragen of er een steekje aan me los zat, en ten tweede keihard gaan lachen omdat ie zou denken dat ik een grapje maak. Onze relatie is gebaseerd op gelijkwaardigheid, en heel veel rekening houden met elkaar. Daardoor vertrouwen we elkaar door en door. Toch ben ik geen extreme feministe, maar ik verwacht wel van hem dat ie gewoon strijkt, en kookt, terwijl hij van mij verwacht dat ook ik het vuilnis buiten zet en een gat in de muur kan boren om een schilderij aan op te hangen. Wat wij geen van beiden van de ander verwachten is dat er een god tussen zit.
Idd, dominant en onderdanig zijn niet de juiste termen om hier te gebruiken. Ik vraag me trouwens af hoe Ali zich een 'onderdanige' vrouw voorstelt... Een hond is onderdanig aan zijn baas die dominantie toont, dus om die termen van onderdanig en dominant te gebruiken om de relatie tussen mensen te beschrijven gaat op zich al te ver.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
pi_110944005
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:52 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Idd, dominant en onderdanig zijn niet de juiste termen om hier te gebruiken. Ik vraag me trouwens af hoe Ali zich een 'onderdanige' vrouw voorstelt... Een hond is onderdanig aan zijn baas die dominantie toont, dus om die termen van onderdanig en dominant te gebruiken om de relatie tussen mensen te beschrijven gaat op zich al te ver.
Dat heb ik volgens mij al beschreven hierboven, maar zal het herhalen.

Onze normale ideeen van 'autoriteit' en 'onderdanigheid' zijn niet de ideeen die God hier over heeft.
Zo vraagt God ons ook om ons aan Hem te onderwerpen. Echter is dat niet om ons uit te buiten of te overheersen voor Zichzelf, maar voor ons. Als ik me onderwerp aan Zijn wetten en instructies, zal ik automatisch profiteren van de zegeningen die daarmee gepaard gaan. Zoals ik hierboven al uiteenzette, als ieder Gods wet om niet te stelen, moorden etc. zou gehoorzamen, daar zich dus aan onderwerpen, zou een groot deel van onze problemen verdwijnen: oorlog, criminaliteit... en ruimte maken voor beter gedrag.

Het huwelijk is als een kleine versie van de relatie tussen God en de mens. Een 'onderdanige' vrouw is dan een vrouw die door de liefde van haar man, zijn leiding accepteert. Hij zal zijn autoriteit niet gebruiken voor zijn eigen belang, maar om zo goed mogelijk voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Als de man door God geleid wordt, en het daardoor zijn doel maakt om onzelfzuchtige liefde uit te dragen, kan zij hem vertrouwen en zijn 'autoriteit' accepteren. Die zal in het belang zijn van de familie, en niet van hemzelf. Zoals God alles voor ons welzijn doet, dient de man alles voor het welzijn van zijn vrouw, familie te doen. Alleen in dat geval kan een vrouw zich 'onderwerpen', wat dus eigenlijk niet meer wil zeggen dan haar man respecteren, zijn liefde ontvangen, en niet met hem in competitie te gaan, maar elkaar te complementeren. Volgens mij niets waar iemand van ons zich niets bij voor kan stellen.
  zondag 29 april 2012 @ 21:02:13 #134
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110944146
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het huwelijk is als een kleine versie van de relatie tussen God en de mens. Een 'onderdanige' vrouw is dan een vrouw die door de liefde van haar man, zijn leiding accepteert. Hij zal zijn autoriteit niet gebruiken voor zijn eigen belang, maar om zo goed mogelijk voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Als de man door God geleid wordt, en het daardoor zijn doel maakt om onzelfzuchtige liefde uit te dragen, kan zij hem vertrouwen en zijn 'autoriteit' accepteren.
Met andere woorden, de vrouw moet haar man als een god zien :')
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_110944196
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 20:43 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ali, had je serieus niks anders op te merken op mijn verhaal? Dan zie je blijkbaar in dat God niet bestaat. Dan kun je je leven nuttig besteden ipv punten scoren voor het hiernamaals.
Nee. Je hebt je kijk op de zaken gegeven. Ik ook. Wat moet ik er verder nog aan toevoegen?
pi_110944312
quote:
Het huwelijk is als een kleine versie van de relatie tussen God en de mens. Een 'onderdanige' vrouw is dan een vrouw die door de liefde van haar man, zijn leiding accepteert. Hij zal zijn autoriteit niet gebruiken voor zijn eigen belang, maar om zo goed mogelijk voor zijn vrouw en kinderen te zorgen.
Maar dan word een vrouw afgedaan als hulpeloos wezen dat zelf geen beslissingen kan maken. 'Zijn leiding accepteert' wijst ook uit dat mannen dus de leiding nemen in een relatie? Zijn wil is wet? Want dat komt erg dicht in de buurt van de Islam, wat gepaard gaat met vrouwenonderdrukking.

quote:
Als de man door God geleid wordt, en het daardoor zijn doel maakt om onzelfzuchtige liefde uit te dragen, kan zij hem vertrouwen en zijn 'autoriteit' accepteren. Die zal in het belang zijn van de familie, en niet van hemzelf. Zoals God alles voor ons welzijn doet, dient de man alles voor het welzijn van zijn vrouw, familie te doen. Alleen in dat geval kan een vrouw zich 'onderwerpen', wat dus eigenlijk niet meer wil zeggen dan haar man respecteren, zijn liefde ontvangen, en niet met hem in competitie te gaan, maar elkaar te complementeren. Volgens mij niets waar iemand van ons zich niets bij voor kan stellen.
Niet met hem in competitie te gaan..? Dus zijn wil is wet, want hij weet het allemaal zo goed omdat hij door God word geleid, en de vrouw moet zich in dat geval onderwerpen? Volgens mij kan jij je best voorstellen dat een dergelijke gedachtegang tegenwoordig als oud en verwerpelijk word gezien :)
  zondag 29 april 2012 @ 21:07:13 #137
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_110944363
Oei, Ali is zich aan het inlezen buiten de bijbel. Laten we hopen dat hij een ander lettertype wel verdraagt. Zoek je dan ook een antwoord op mijn stellingen? Je vorige reactie was vrij mager voor iemand die alle antwoorden weet, zoals je eerder aangaf.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 29 april 2012 @ 21:12:08 #138
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_110944563
quote:

[..]

"Onze hele maatschappij is niet 'Gods plan'. " ...."zijn niet de ideeen die God hier over heeft."

Ik begin toch potdomme te vermoeden dat deze meneer persoonlijke gesprekken met onze lieve heer heeft!
[wat hij natuurlijk zal beamen]
Non scire
  zondag 29 april 2012 @ 21:18:22 #139
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_110944776
Ja, hij is de enige die de ondoorgrondelijke kan doorgronden. Een nieuwe messias op fok, lucky us. Ik post mijn oude stukje nog even.Gelovige mensen beroepen zich steeds op
de holle frasen als: 'God is
ondoorgrondelijk' als ze er niet uitkomen.
Volgens mij is de bijbel lezen en
interpreteren dan ook zondig. Want door te
stellen dat je het zelfs maar zou kunnen
begrijpen, stel je dat je het onvoorstelbare
voor kan stellen, en het ondoorgrondelijke
kan doorgronden. Dus: alles wat jij denkt te
begrijpen over geloof kan nooit van God
komen en hij valt niet uit te leggen want hij
is niet te bevatten voor ons.
pi_110944928
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:06 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Maar dan word een vrouw afgedaan als hulpeloos wezen dat zelf geen beslissingen kan maken. 'Zijn leiding accepteert' wijst ook uit dat mannen dus de leiding nemen in een relatie? Zijn wil is wet? Want dat komt erg dicht in de buurt van de Islam, wat gepaard gaat met vrouwenonderdrukking.

1 van de belangrijkste dingen in een koppel is communiceren, praten. Samen leven. Eerlijkheid en openheid. De notie van 'hulpeloos wezen' komt hier denk ik niet in voor. Zie het als stijldansen: de man leidt, zij vertrouwt en volgt. Of een vrouw aan haar arm nemen, en niet andersom. Er is echter communicatie, en niet 'hulpeloosheid' of iets dergelijks. Je hebt het over intelligente, voelende, levende wezens die samen iets op willen bouwen. Niet over wie er de baas is. Ik leg daar de nadruk niet op, dat is niet eens nodig.

quote:
Niet met hem in competitie te gaan..? Dus zijn wil is wet, want hij weet het allemaal zo goed omdat hij door God word geleid, en de vrouw moet zich in dat geval onderwerpen? Volgens mij kan jij je best voorstellen dat een dergelijke gedachtegang tegenwoordig als oud en verwerpelijk word gezien :)
Ik denk dat je, als God de gemene deler is, altijd als koppel tot consensus kunt komen in het geval van meningsverschillen. Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven. Dat is denk ik wat er beschreven wordt. Maar het doel is natuurlijk harmonie, vrede, consensus, en geen onoplosbare conflicten in stand houden of versterken door van elkaar weg te drijven, of door iets door de strot van een ander te dwingen. Dat is geen liefdesrelatie.
pi_110945601
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven.
Lullig voor de vrouw als het gaat om het wel of niet nemen van kinderen of andere grote beslissingen. Het is precies dat ene regeltje dat tegenwoordig niet meer past in de gelijkwaardige relatie tussen man en vrouw.
  zondag 29 april 2012 @ 21:34:51 #142
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110945604
quote:
Je hebt het over intelligente, voelende, levende wezens die samen iets op willen bouwen. Niet over wie er de baas is.
jawel..

quote:
Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven.
precies... dus de man is de baas, aangewezen door god..

quote:
...of door iets door de strot van een ander te dwingen. Dat is geen liefdesrelatie.
fellatio is sowieso verboden toch..?
I thought you thought
pi_110945712
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:34 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Lullig voor de vrouw als het gaat om het wel of niet nemen van kinderen of andere grote beslissingen. Het is precies dat ene regeltje dat tegenwoordig niet meer past in de gelijkwaardige relatie tussen man en vrouw.
Dat zijn zaken die je dient te bespreken voordat je besluit je leven met elkaar te delen.
  zondag 29 april 2012 @ 21:37:44 #144
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_110945735
quote:

[..]

1 van de belangrijkste dingen in een koppel is communiceren, praten. Samen leven. Eerlijkheid en openheid. De notie van 'hulpeloos wezen' komt hier denk ik niet in voor. Zie het als stijldansen: de man leidt, zij vertrouwt en volgt. Of een vrouw aan haar arm nemen, en niet andersom. Er is echter communicatie, en niet 'hulpeloosheid' of iets dergelijks. Je hebt het over intelligente, voelende, levende wezens die samen iets op willen bouwen. Niet over wie er de baas is. Ik leg daar de nadruk niet op, dat is niet eens nodig.

[..]

Ik denk dat je, als God de gemene deler is, altijd als koppel tot consensus kunt komen in het geval van meningsverschillen. Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven. Dat is denk ik wat er beschreven wordt. Maar het doel is natuurlijk harmonie, vrede, consensus, en geen onoplosbare conflicten in stand houden of versterken door van elkaar weg te drijven, of door iets door de strot van een ander te dwingen. Dat is geen liefdesrelatie.
Grote kans dat onze AliKannibali nog geen 20 is, geen relatie heeft en ons allen uitlegt hoe een relatie het beste werkt xD

Mijn God heb genade met uw trouwe dienstknechten, Ik bid u dat u ze niet te hard op hun bek laat vallen...
[.... en wees hunner vrouwen genadig ]
Non scire
pi_110945788
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zijn zaken die je dient te besluiten voordat je besluit je leven met elkaar te delen.
Mensen veranderen nou af en toe wel eens van mening. Dat ene droomhuis is later misschien omringd door tokkies die je niet met rust laten. Als je vrouw dan weg wilt maar jij vind het daar prima, dan heb jij dus het door God gegeven laatste woord. Als je alles van tevoren zou kunnen voorzien en plannen dan zou er niemand meer scheiden, maar het tegendeel is waar.
pi_110945978
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:38 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Mensen veranderen nou af en toe wel eens van mening. Dat ene droomhuis is later misschien omringd door tokkies die je niet met rust laten. Als je vrouw dan weg wilt maar jij vind het daar prima, dan heb jij dus het door God gegeven laatste woord. Als je alles van tevoren zou kunnen voorzien en plannen dan zou er niemand meer scheiden, maar het tegendeel is waar.
Op basis van de volgende verzen:

25 * Mannen, heb uw eigen vrouw lief, zoals ook Christus de gemeente liefgehad heeft * en Zich voor haar heeft overgegeven,
26 opdat Hij haar zou heiligen, door haar te * reinigen met het waterbad door het Woord,
27 opdat Hij haar in heerlijkheid voor Zich zou plaatsen, een gemeente zonder smet of rimpel of iets dergelijks, * maar dat zij heilig en smetteloos zou zijn.
28 Zo moeten de mannen hun eigen vrouwen liefhebben als hun eigen lichamen. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.
29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt en koestert het, zoals ook de Heere de gemeente.

Wat zou een man in zo'n geval doen denk je? Zou zijn laatste woord altijd conform zijn eigen verlangens en wil zijn? Of impliceert dit juist zelfopoffering? En is zijn wil niet het welzijn van zijn eigen vrouw, en geeft hij niet zoveel om het huis als dat hij om zijn vrouw geeft?
pi_110946226
Mogen reli-gekkies op zondag eigenlijk wle op internet? Of ben je aan het bekeren ofzo?

vermoeiend hoor.

Wat ik bijvoorbeeld nooit zo snap is dat god almachtig en alles en eeuwig en goed is. Waarom bestaat er dan uberhaupt een hel en de duivel? Ofwel god is niet almachtig, ofwel god is niet zo goed en barmhartig als hij dat in stand houdt. EN zo hangt heel dat geloof van contradicties aanelkaar.

idioten kiezen dan de passages uit de bijbel, torah of koran die zij handig vinden om als excuus te gebruiken voor hun idiote gedrag en voila. Zie religie zoals het is.

Een middel tot onderdrukking, mishandeling en misbruik, racisme, moord en alles wat volgens de meeste heilige geschriften niet zouden moeten.
Whatever...
  zondag 29 april 2012 @ 21:47:53 #148
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_110946254

[ Bericht 100% gewijzigd door Eventjes-dan op 29-04-2012 21:48:58 ]
Non scire
  zondag 29 april 2012 @ 21:48:43 #149
275553 Eventjes-dan
subtilissima
pi_110946295
laat ook maar :P
Non scire
  zondag 29 april 2012 @ 22:11:10 #150
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_110947489
spanky, dat heb ik hem al duidelijk gemaakt en nu negeert ali me omdat hij weet dat ik gelijk heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')