Tsunami's zijn een wereldwijd fenomeen en van alle tijden.quote:Op zondag 29 april 2012 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan vind ik het toch frappant dat er wereldwijd bewijs is voor zo'n vloed. Perfect intacte fossielen van zowel land- als zeedieren, versteende modderlagen, kalklaag van mariene diertjes...
Wetenschappelijk bewijs te over dat dit fout is. Wat wist de auteur nu over biologie en geschiedenis: niks. En wat me verwonderd is dat er vandaag nog mensen rondlopen die nog niks meer weten, ondanks info-kanalen zoals internet en bibliotheken. Zeer vreemd hoe religie mensen zo dom kan houden.quote:Dat volgt er logischerwijs op ja.
Nee, in de Bijbel ga je dat niet lezen. Toen waren ze nog niet zo slim.quote:In de bijbel?
Misschien niet aanwezig waar jij woont, maar bewijs te over. Je moet maar eens googlen of eens een wetenschappelijk boek lezen.quote:Het verhaal is duidelijk ja. Het bewijs is alleen afwezig, imho.
Het toenemen van natuurrampen en internationale conflicten en dergelijke is inderdaad volgens Jezus zelf een onderdeel van de tijd van het einde.quote:Op zondag 29 april 2012 12:37 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Jammer dat niemand op mijn stukje reageert. Ik had er nog wel zo mijn best op gedaan! boe hoe hoe...
Maar dat van die verzekering vond ik juist heel treffend. Jij ziet echt voor je dat God mensen constant bestookt met rampen en zo miljoenen mensen wegvaagt, en tegelijkertijd de moeite neemt om jou financieel te compenseren?
Het lijkt er inderdaad op dat God de wereld een zekere vrije speling geeft.quote:Op zondag 29 april 2012 13:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ah ok! Dus God maakt een wereld waar geregeld aardbevingen plaatsvinden, en vooral in de gelovige gebieden. En als er dan een aardbeving plaatsvind kan God er niks aan doen, het is gewoon het begin van het eind der tijden ( wel leuk dat daar in de meest atheistische landen niks van te merken is).
Ik kan eigenlijk niet zomaar aannemen dat juist gelovige landen het meest getroffen worden. Het heeft voor mij ook niet zoveel betekenis, die distinctie die je maakt tussen 'atheistische landen' en 'gelovige landen'. Ik denk niet dat God zo oppervlakkig naar mensen kijkt, God kijkt naar het hart van individuen. En zoals al geciteerd, maar blijkbaar vergeten:quote:Ik zei niet dat rampen toenamen, dat weet ik niet. En als het al wel zo is, zorgt dat er alleen maar voor dat gelovigen nog meer de pineut zijn. Daarnaast: Gelovige mensen hebben het altijd over dat mensen vergeven moeten worden voor hun zonden. Volgens mij is het omgekeerd!
Gelovige mensen proberen God te vergeven
voor zijn zonden, voor de pijn, voor het
onrecht en alle zooi die we dagelijks
voorgeschoteld krijgen. Als ze heel eerlijk
zouden zijn, doen ze het alleen omdat ze
"weten" (hopen) dat God de enige weg is
naar hun langgekoesterde plaatsje in de
hemel. En daardoor grijpen ze alles aan om
God te vergeven en zo hun trouw te tonen
ondanks dat alles om hen heen in de andere
richting wijst.
Maar er word hier dan ook geen normaal individu aangevallen. Trouwens, waar wordt er iemand aangevallen? Er worden woorden gepareerd, stellingen ontkracht, en eigen waarheden niet aangenomen. Is dat aanvallen?quote:Op zondag 29 april 2012 15:50 schreef probeer het volgende:
maar waarom het nodig is het geloof van een normaal individu aan te moeten vallen.. vrij triest.. onzekerheid/angst misschien?
je ziet het weer heel zwart/wit, als je kijkt naar machtsposities liggen vrouwen nog steeds heel erg achter.. discriminatie op grond van geslacht bestaat nog steeds.. juist door mensen die zo denken en die bang zijn dat "vrouwen geen leiding kunnen geven" en blablabla...quote:Op zondag 29 april 2012 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als ik het over feminisme heb, heb ik het over de extremere variant waarbij vrouwen ernaar zoeken te domineren. Vroeger domineerden mannen met alle negatieve gevolgen. Nu wil het weleens omdraaien.
omdat je dat gelooft idd....en omdat men dat vroeger bijna allemaal geloofde viel vrouwenonderdrukking makkelijker in stand te houden.. en in een patriarchische cultuur komt dat sneller tot uiting... kijk naar alle religies uit zo'n cultuur zoals judaisme, islam, christendom en hoe die hun vrouwen behandelen...quote:Op zondag 29 april 2012 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik geloof dat de mens, man of vrouw, het beste tot uiting komt wanneer Gods orde gerespecteerd wordt. Omdat we zo ge'desgigned' zijn. Logisch toch?
nee wat jij zegt is overdreven en verschrikkelijk bekrompen...quote:
Dit is nou niet echt waar ik op doelde.quote:Op zondag 29 april 2012 15:59 schreef Scabies het volgende:
[..]
je ziet het weer heel zwart/wit, als je kijkt naar machtsposities liggen vrouwen nog steeds heel erg achter.. discriminatie op grond van geslacht bestaat nog steeds.. juist door mensen die zo denken en die bang zijn dat "vrouwen geen leiding kunnen geven" en blablabla...
Nee, ik geloof dat omdat het logisch is en ik om me heen zie dat wanneer je het anders doet, dat niet even goed werkt. Vrouwen worden denk ik voornamelijk ondergewaardeerd. Maar dat heeft niets te maken met orde.quote:omdat je dat gelooft idd....en omdat men dat vroeger bijna allemaal geloofde viel vrouwenonderdrukking makkelijker in stand te houden.. en in een patriarchische cultuur komt dat sneller tot uiting... kijk naar alle religies uit zo'n cultuur zoals judaisme, islam, christendom en hoe die hun vrouwen behandelen...
Maar gelijkwaardigheid is niet hetzelfde als gelijkvormigheid. Je concentreert je op zaken die ik zelf niet bedoeld hebt.quote:nee wat jij zegt is overdreven en verschrikkelijk bekrompen...
de mensheid ontgroeit langzaam de onderdrukking van geloof, en dat is iets goeds...
gelijkwaardigheid tussen man en vrouw is iets wat niet zonder slag of stoot gegaan is, de grootste remmende factor hierin is de christelijke kerk geweest..
Zoals je wilt.quote:Op zondag 29 april 2012 16:54 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Nee wat jou betreft hoeft God nergens voor vergeven worden, omdat jij er warmpjes bij zit.
Als je stelt dat God niet verantwoordelijk is hou je hem gewoon de hand boven het hoofd. Je mag een almachtige wezen best verantwoordelijk houden voor aardbevingen en het leed dat daaruit voortvloeit. With great power comes great responsibillity. Dus met oneindige macht komt oneindige verantwoordelijkheid. Als er een moord gepleegd wordt zegt de politie ook niet: de moordenaar had er vast een goede reden voor dus we houden hem de hand maar boven het hoofd.Het gaat er niet om dat hij al het lijden veroorzaakt, maar dat hij er wat aan kan doen maar dat nalaat. Anders is hij niet almachtig.En als gelovigen alle ellende met de mantel der liefde bedekken om maar op goede voet met God te blijven, zijn ze totaal verkeerd bezig.
Ik heb niet gevraagd om geboren te worden, dus ligt het aan god hoe de toestand van de aarde is. Mijn of mijn voorouders zonden hebben daar geen enkele invloed op.
snap ik, neemt niet weg dat het wel zo is..quote:Op zondag 29 april 2012 16:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is nou niet echt waar ik op doelde.
maar het is helemaal niet logisch... en waar zie je dat dan..?quote:Op zondag 29 april 2012 16:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, ik geloof dat omdat het logisch is en ik om me heen zie dat wanneer je het anders doet, dat niet even goed werkt.
dat heeft er niks mee te maken, een neger is ook niet "gelijkgevormd" aan een blanke... wil niet zeggen dat ze niet gelijkwaardige behandeling en rechten horen te hebben...quote:Op zondag 29 april 2012 16:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar gelijkwaardigheid is niet hetzelfde als gelijkvormigheid. Je concentreert je op zaken die ik zelf niet bedoeld hebt.
Als jij daar van overtuigd bent.quote:Op zondag 29 april 2012 17:01 schreef Scabies het volgende:
[..]
snap ik, neemt niet weg dat het wel zo is..
Door getuigenissen, dat staat hierboven al.quote:maar het is helemaal niet logisch... en waar zie je dat dan..?
waar zie je dat feminisme niet "werkt"?
Ja, maar wat ik probeer te zeggen is dat mannen en vrouwen van nature niet hetzelfde zijn en in sommige gevallen vrouwen beter zijn voor het een of ander dan mannen en andersom. Zo zijn vrouwen door hun natuur beter in kinderen baren dan mannen. Dus pas je daar bepaalde zaken op aan om die natuur tegemoet te komen, en ga je ze niet dwingen om zich als een man die geen kinderen kan baren te voelen of gedragen. Dat bedoel ik met sekse en genderrollen, die zijn niet zo maakbaar als dat we in onze postmodernistische tijd de neiging hebben te geloven. Man en vrouw zijn complementair, en niet de een beter dan de ander. De vraag is hoe je de beste resultaten uit beide seksen krijgt door ze niet tegen elkaar op te zetten, maar elkaar aan te laten vullen.quote:dat heeft er niks mee te maken, een neger is ook niet "gelijkgevormd" aan een blanke... wil niet zeggen dat ze niet gelijkwaardige behandeling en rechten horen te hebben...
zo ook bij vrouwen en mannen..
Precies! Waarom zou de zoon van god/allah/buddha/mohammed/whoever niet net zo goed een dochter kunnen zijn. Heel die bijbel is alleen maar door mannen opgetekend. Ik pleit voor ultiem feminisme.quote:Op zondag 29 april 2012 17:01 schreef Scabies het volgende:
wil niet zeggen dat ze niet gelijkwaardige behandeling en rechten horen te hebben...
zo ook bij vrouwen en mannen..
quote:Op zondag 29 april 2012 17:21 schreef Uitstekelbaars het volgende:
God is een vrouw, vandaar het totale gebrek aan logica en redelijkheid. Sorry ElizabethR, ik moest m gewoon even maken
welke "getuigenissen"...?quote:Op zondag 29 april 2012 17:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Door getuigenissen, dat staat hierboven al.
Ik heb het niet over het opstaan tegen onderdrukking etc. Natuurlijk is dat een goede zaak.
en dat is dus niet zo.. dat verschilt per individu en ieder individu heeft het recht dat voor zich te bepalen.. er zijn zat mannen die huisman zijn waarbij de vrouw werkt, er zijn zat vrouwen die werk en kinderen prima combineren, er zijn zat vrouwen die niet eens kinderen willen... enzovoort..quote:Op zondag 29 april 2012 17:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, maar wat ik probeer te zeggen is dat mannen en vrouwen van nature niet hetzelfde zijn en in sommige gevallen vrouwen beter zijn voor het een of ander dan mannen en andersom.
werkelijk...? mannen kunnen doorgaans ook hoger tegen een muur op pissen..quote:Op zondag 29 april 2012 17:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zo zijn vrouwen door hun natuur beter in kinderen baren dan mannen.
nee het probleem is dat je er allemaal dingen aan gaat verbinden...quote:Op zondag 29 april 2012 17:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus pas je daar bepaalde zaken op aan om die natuur tegemoet te komen, en ga je ze niet dwingen om zich als een man die geen kinderen kan baren te voelen of gedragen. Dat bedoel ik met sekse en genderrollen, die zijn niet zo maakbaar als dat we in onze postmodernistische tijd de neiging hebben te geloven. Man en vrouw zijn complementair, en niet de een beter dan de ander.
door ze als tegenpolen tegenover elkaar te zetten en de 1 automatisch autoriteit toe te kennen vullen ze elkaar echt niet sneller aan hoor..quote:Op zondag 29 april 2012 17:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De vraag is hoe je de beste resultaten uit beide seksen krijgt door ze niet tegen elkaar op te zetten, maar elkaar aan te laten vullen.
Die zijn ook niet christelijk bezig, want geloof moet uit vrije wil komen en mensen moeten ook echt de achterliggende gedachte snappen, als iemand zo mensen bang gaat maken is die persoon zondig bezig.quote:Op zondag 29 april 2012 17:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Voor mij is god niet meer dan je eigen innerlijke kracht. Het ligt er maar net aan hoe je die gebruikt wat je een goed mens maakt.
Hoewel ik niet gelovig ben, vind ik mezelf christelijker leven dan heel wat gelovigen die met de bijbel in de hand hel en verdoemenis prediken, en ondertussen even fijntjes de 'wetten' in die bijbel zelf met voeten treden, en vervolgens ook nog hun daden in de welbekende doofpot stoppen.
ik ben hier ook aardig aan het pleiten zie ik...quote:
Drogreden, als je niet leeft kan je niet denken 'ik leef liever wel', je hebt geen keuze.quote:Op zondag 29 april 2012 14:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
... Want ik leef liever wel, dan niet.
Hij bedoelt het symbolisch, maar daarvoor heb je enige basale kennis van het christendom nodig.quote:Op zondag 29 april 2012 17:48 schreef highender het volgende:
[..]
Drogreden, als je niet leeft kan je niet denken 'ik leef liever wel', je hebt geen keuze.
Precies, mensen geloven nou eenmaal graag in iets magisch.quote:Op zondag 29 april 2012 02:04 schreef MasterJapie het volgende:
De enige reden voor mensen om daar een religieus element aan toe te voegen is in een wanhopige daad om het allemaal betekenis te geven.
Persoonlijk 'bash' ik op religieuzen omdat zij nog steeds via de politiek invloed uitoefenen, ik denk dat het 'bashen' een stuk minder zou zijn als we in een zuiver seculiere wereld zouden leven.quote:Op zondag 29 april 2012 15:50 schreef probeer het volgende:
waarom vinden fokkers het toch zo nodig om gelovigen te bashen / geloven onderuit te halen?
en dan vaak nog met zon prachtig argument als 'geen wetenschappelijk bewijs, dus god bestaat niet' ...sorry maar dan heb je het echt niet begrepen en zou je het woord wetenschap niet eens in de mond mogen nemen.
is het nou zo moeilijk om gewoon te accepteren dat geloven juist geloven is omdat je het niet hoeft te bewijzen? anders zou het toch wel gewoon 'weten' heten?
(atheist hiero, voordat t gehuil weer begint..)
georganiseerde religie, kijk, DAT mag je bashen.. maar waarom het nodig is het geloof van een normaal individu aan te moeten vallen.. vrij triest.. onzekerheid/angst misschien?
Getuigenissen. Hoe kun je die zoal horen, zien? Van mensen die je ontmoet, op internet, in bladen, andere media. Ik kan je geen statistieken geven.quote:Op zondag 29 april 2012 17:38 schreef Scabies het volgende:
[..]
welke "getuigenissen"...?
1 loze kreet van jou waarin je beweert dat vrouwen van 35 spijt krijgen omdat ze kinderen en carriere niet weten te combineren...?
dat komt echt heel erg wereldvreemd over..
Ja allemaal prima. Maar in de bijbel wordt voor de kerk een bepaalde orde gegeven. Dat die niet geextrapoleerd moet worden naar seculiere omstandigheden spreekt voor zich. Ik verwacht ook niet van een ongelovige dat ie op dezelfde manier in het leven staat als een gelovige. Maar uiteraard geloof ik wel dat de door God gegeven orde beter werkt.quote:en dat is dus niet zo.. dat verschilt per individu en ieder individu heeft het recht dat voor zich te bepalen.. er zijn zat mannen die huisman zijn waarbij de vrouw werkt, er zijn zat vrouwen die werk en kinderen prima combineren, er zijn zat vrouwen die niet eens kinderen willen... enzovoort..
dat heeft met persoonlijke vrijheid te maken, niet met genderrollen die opgelegd zouden zijn door god...
Nee, dat doet het niet omdat de zonde in onze natuur zit. Daarom handelen we van nature tegennatuurlijk, en rebels tegen Gods orde.quote:daar komt bij dat jij "van nature" opvat als "geschapen door god"... als het echt van nature was dan zou het zelf wel zo lopen, maar dat doet het niet, omdat het per persoon afhankelijk is, ongeacht geslacht..
Ik heb niet het idee dat je leest wat ik zeg. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde maar complementair. In de bijbel wordt een orde beschreven hoe het beste invulling te geven aan beide seksen. En die beschrijving is in wezen beperkt, zoals je zelf zegt is men er zelf allerlei stereotype dingen aan gaan verbinden, maar die staan niet in de bijbel, dus ik heb het daar ook helemaal niet over. Dat je dit niet via politiek en andere middelen op anderen moet dwingen spreekt voor zich. Ik ben ook niet de auteur of de verdediger van wat mensen in het verleden allemaal hebben gedaan, maar presenteer de bijbel zoals ik die begrijp. Dat men de bijbel gebruikt heeft voor verkeerde doeleinden is evident, maar dat maakt niet dat ik haar boodschap zelf niet geloven en in de praktijk brengen kan. Die vrijheid heb ik ook, respecteer die ook.quote:werkelijk...? mannen kunnen doorgaans ook hoger tegen een muur op pissen..
[..]
nee het probleem is dat je er allemaal dingen aan gaat verbinden...
een vrouw is van nature zo, dús kan ze beter voor de kinderen zorgen en haar man erkennen als gezinshoofd, want van nature kunnen vrouwen kinderen baren..
is niet ver van:
een neger is van nature zo, dús kunnen ze beter lichamelijke arbeid verrichten en luisteren naar de blanke, want van nature hebben ze andere spiervorming..
het is absurd om dingen op zo'n manier te duiden, je hebt te maken met individuen, niet met een vastgelegde orde waarin van nature niet afgeweken hoort te worden..
het feit dat mensen met de vrijheid die ze hebben afwijken van de "natuur" geeft al aan dat het niet iets is wat er van nature ingebakken zit... maar opgelegd werd van buitenaf..
Waar in de bijbel worden ze als tegenpolen tegenover elkaar gezet?quote:door ze als tegenpolen tegenover elkaar te zetten en de 1 automatisch autoriteit toe te kennen vullen ze elkaar echt niet sneller aan hoor..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |