abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2012 @ 03:33:23 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920606
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja dat klopt, ik was bijna van hem overtuigd toen ik nog niet veel van het christendom wist en via Ali kennis maakte met het christendom, maar mijn vader heeft ingegrepen toen ik echt ging geloven dat al die absurde dingen in de Bijbel van God komen. Ik vind het eerder een belediging voor God als die bestaat. Andere christenen hebben me ook wel een wat genuanceerder beeld op het christendom gegeven.
Wees blij met zo'n vader!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 29 april 2012 @ 03:33:37 #52
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920610
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:31 schreef Scabies het volgende:

[..]

apart... psychologie gestudeerd maar de zelfanalyse is ver te zoeken...
zal wel een soort blinde vlek zijn...
Bij psychologie leer je hoe de menselijke geest werkt, maar dat betekent niet per definitie dat je aan introspectie doet. Daarnaast is het afdoen als onzin van darwinistische aspecten in een psychologie studie nogal opmerkelijk.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 29 april 2012 @ 03:36:03 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920628
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Bij psychologie leer je hoe de menselijke geest werkt, maar dat betekent niet per definitie dat je aan introspectie doet.
:) Hear, hear.

quote:
Daarnaast is het afdoen als onzin van darwinistische aspecten in een psychologie studie nogal opmerkelijk.
Zelfs een psycholoog kan volledig van het padje raken.
  zondag 29 april 2012 @ 03:36:27 #54
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920629
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:33 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Bij psychologie leer je hoe de menselijke geest werkt, maar dat betekent niet per definitie dat je aan introspectie doet.
dat is waar natuurlijk.... en "weten" is ook niet automatisch toepassen...
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 03:40:38 #55
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920659
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

:) Hear, hear.

[..]

Zelfs een psycholoog kan volledig van het padje raken.
Meh, ik noem mezelf amateur-psycholoog :P, en als ik analyses maak van waarom mensen dingen doen vinden mensen dat vaak wel erg treffend. Maar het klopt zeker wel dat als je niet goed genoeg naar jezelf kijkt, dat het helemaal verkeerd kan aflopen. Ik denk dat vervreemdingsaspecten een grote rol spelen hierbij, als mensen van zichzelf niet meer doorhebben dat bepaalde dingen verkeerd gaan. Een verstoring tussen de omgeving en het subject dus. Pas als iemand naar zichzelf kijkt dan kunnen zaken weer goed gaan en verbeterd worden, maar het zelf kan niet verbeterd worden als er niet naar het zelf gekeken wordt. Dat is net als het willen maken van een auto, maar aan de lantaarnpaal naast die auto gaan sleutelen, in plaats van aan de auto zelf.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 29 april 2012 @ 03:47:01 #56
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920708
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik denk dat vervreemdingsaspecten een grote rol spelen hierbij, als mensen van zichzelf niet meer doorhebben dat bepaalde dingen verkeerd gaan. Een verstoring tussen de omgeving en het subject dus.
ja... flinke schep cognitieve dissonantie erbij gecombineerd met de versterkende groepswerking van een sekte en de vervreemding is compleet....

ik vind het wel een heel griezelig idee dat zo iemand als psycholoog dan mensen ook therapie geeft...

doet me een beetje denken aan een vriendin van me op de middelbare school.... die had een vertrouwenspersoon (een leerlingcoordinator) op die school waar ze veel mee praatte als ze het moeilijk had...
tot een familielid van haar overleed en ze dat aan hem vertelde... toen begon die man ook ineens over het geloof, en hoe fantastisch dat allemaal was... bleek een Jehova's Getuige te zijn...
dat vond ik toen zo'n rotstreek he... eerst het vertrouwen winnen en dan toeslaan als iemand emotioneel labiel is...
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 03:52:15 #57
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920746
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Meh, ik noem mezelf amateur-psycholoog :P, en als ik analyses maak van waarom mensen dingen doen vinden mensen dat vaak wel erg treffend.
Waarom zou je dat in gods/allahs/bhudda's/krishna's/zangeres zonder naam's-naam willen doen??
quote:
Maar het klopt zeker wel dat als je niet goed genoeg naar jezelf kijkt, dat het helemaal verkeerd kan aflopen. Ik denk dat vervreemdingsaspecten een grote rol spelen hierbij, als mensen van zichzelf niet meer doorhebben dat bepaalde dingen verkeerd gaan. Een verstoring tussen de omgeving en het subject dus. Pas als iemand naar zichzelf kijkt dan kunnen zaken weer goed gaan en verbeterd worden, maar het zelf kan niet verbeterd worden als er niet naar het zelf gekeken wordt. Dat is net als het willen maken van een auto, maar aan de lantaarnpaal naast die auto gaan sleutelen, in plaats van aan de auto zelf.
ok.... ....

Ik 'kijk' regelmatig naar 'mezelf' en probeer zo goed mogelijk te doen in alle opzichten, vraag me altijd af of ik wel voldoende rekening houd met anderen in plaats van allen met mezelf. Net zo goed als dat ik naar anderen kijk en kan beoordelen of zij egocentrisch bezig zijn of ook rekening houden met anderen. Maar om daar nou een analytisch waardeoordeel over te geven gaat mij dan weer erg ver.
  zondag 29 april 2012 @ 03:54:48 #58
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920761
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in gods/allahs/bhudda's/krishna's/zangeres zonder naam's-naam willen doen??
Omdat ik niet anders kan. Ik kan mensen niet intuïtief aanvoelen en ik kan me niet automatisch inleven, dus om andere mensen te begrijpen en te begrijpen wat ze willen moet ik snappen wat de achterliggende structuren zijn van die mensen. Daarnaast zit ik de hele dag door van alles te analyseren.

quote:
ok.... ....

Ik 'kijk' regelmatig naar 'mezelf' en probeer zo goed mogelijk te doen in alle opzichten, vraag me altijd af of ik wel voldoende rekening houd met anderen in plaats van allen met mezelf. Net zo goed als dat ik naar anderen kijk en kan beoordelen of zij egocentrisch bezig zijn of ook rekening houden met anderen. Maar om daar nou een analytisch waardeoordeel over te geven gaat mij dan weer erg ver.
Waarom gaat dat te ver? Ik observeer gewoon en kan moeilijk beoordelen of iemand nou echt egocentrisch is of niet, maar je kunt uit het gedrag wel dingen afleiden.
  zondag 29 april 2012 @ 03:56:44 #59
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920776
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:47 schreef Scabies het volgende:

[..]

ik vind het wel een heel griezelig idee dat zo iemand als psycholoog dan mensen ook therapie geeft...
Oh, maar dat doet ie niet hoor, gelukkig!! Hij heeft het alleen gestudeerd, en gebruikt zijn kennis alleen in zijn gedrag als spreekbuis en als "profeet" van de zevende dags adventisten. Hij is wel erg manipulatief en wil zijn dogma's graag aan anderen opdringen.
  zondag 29 april 2012 @ 03:56:54 #60
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920777
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ja dat klopt, ik was bijna van hem overtuigd toen ik nog niet veel van het christendom wist en via Ali kennis maakte met het christendom, maar mijn vader heeft ingegrepen toen ik echt ging geloven dat al die absurde dingen in de Bijbel van God komen.
dat is op zichzelf al best ziek..
maar stel nou eens dat hij als psycholoog patienten die geestelijk labiel zijn ook probeert te "helpen" door ze te overtuigen...

dat moet toch niet kunnen..?
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 03:58:04 #61
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920784
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh, maar dat doet ie niet hoor, gelukkig!! Hij heeft het alleen gestudeerd, en gebruikt zijn kennis alleen in zijn gedrag als spreekbuis en als "profeet" van de zevende dags adventisten. Hij is wel erg manipulatief en wil zijn dogma's graag aan anderen opdringen.
oh gelukkig maar....

en dat wat je zegt van "profeet" zijn.... :{

klinkt alsof hij zelf een goeie psycholoog kan gebruiken..
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 03:59:25 #62
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920794
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Omdat ik niet anders kan. Ik kan mensen niet intuïtief aanvoelen en ik kan me niet automatisch inleven, dus om andere mensen te begrijpen en te begrijpen wat ze willen moet ik snappen wat de achterliggende structuren zijn van die mensen. Daarnaast zit ik de hele dag door van alles te analyseren.

OK, dat kan ik allemaal wel, zonder me heel de dag bezig te hoeven houden met analyses. Begrijpelijk dat je een andere methode nodig hebt dan.
  zondag 29 april 2012 @ 04:07:41 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920832
Ook typisch Ali, als er iemand in het topic komt die hem al langer kent en zijn 'methodes' doorziet, houdt zijn gepreek onmiddellijk op. Hij wil onbedorven, beinvloedbare zieltjes winnen.

Laat je niet niet in de luren leggen!!

Trusten :)
  zondag 29 april 2012 @ 04:14:14 #64
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920855
Het probleem is dat Ali wel een aardig persoon is, en dat zeg ik niet zomaar, maar door die indoctrinaties van die sekte krijgen een hoop mensen een afkeer van hem.
pi_110921111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ja, dat vraag ik mij dus ook af, waarom ze naar zichzelf verwijzen als objecten. Daar zal wel een reden voor zijn, niet?
- Deze teksten zijn door MANNEN geschreven.
- Vrouwen zagen zichzelf als minderwaardig, als object voor de man. Als men het er maar lang genoeg inhamerd geloofd men alles. Dat is op deze topics meer dan duidelijk.
pi_110923077
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waar haal je in vredesnaam deze "wijsheid" vandaan? Weer zo'n eigen waarheid? Sterke feministen zorgen dat ze kinderen krijgen, en hun carriere handhaven.
Ik doelde op de groep die in het geheel mannen af heeft gewezen als onwaardige schepsels. Dat bedoelde ik met 'sterkste'. Ik had wellicht 'extreemste' moeten gebruiken of iets dergelijks. Die 'wijsheid' haal ik van getuigenissen van vrouwen die zich in dat spectrum bevonden.
Lang niet gezien trouwens! Hoe is het ermee?
pi_110923171
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

God heeft ook al die dinosaurusbotten in de grond gestopt om je geloof op de proef te stellen? En Hij heeft ook in de verschillende lagen in de grond steeds kleine veranderingen laten aanbrengen tussen al die skeletten van dieren om je geloof op de proef te stellen? En hij heeft ten slotte een overgebleven staartbeen aan de mens te geven om je geloof op de proef te stellen, zodat je gaat geloven dat dat nog weleens een overblijfsel van een staart zou kunnen zijn?
Ik lees nergens in het scheppingsverhaal dat God dinosaurusbotten in de grond heeft gestopt, dus nee ik denk niet dat Hij dat heeft gedaan. Ik lees wel over een wereldwijde vloed, die de hele aarde bedekte. Wellicht dat al die begraven dieren en steenlagen en de kalklaag overblijfselen zijn van enorme modderstromen, dieren die hierin begraven werden, en de kalklaag het restant van de skeletten van mariene diertjes.

Ik lees ook niet dat mensen een staart kregen. Ik heb ook nooit een skelet of fossiel gezien van een mens met een staart. Dat bot moet dus wel een functie hebben, maar geen overblijfsel van een staart zijn denk ik.
pi_110923405
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:08 schreef Scabies het volgende:

[..]

want kinderen en een carriere gaan niet samen...? hallo uit welke tijd kom jij...?
je kent zeker niet veel vrouwen van die leeftijd...? (buiten je sekte en in het echte leven bedoel ik dan he...)

Het gaat best samen. Maar in sommige situaties vraag ik me af hoe gunstig het is voor het kind.

quote:
feminisme is veel meer dan jij denkt.... feminisme gaat om het doorbreken van vooroordelen ten opzichte van geslacht....
dat vrouwen zwakker zouden zijn, voor de kinderen horen te zorgen, niet mogen stemmen, geen machtsposities horen te bekleden, niet het leger inkunnen, noem maar op...
maar ook andersom! dat mannen stoicijnse kostwinners horen te zijn, niet mogen huilen, enzovoort....
Als ik het over feminisme heb, heb ik het over de extremere variant waarbij vrouwen ernaar zoeken te domineren. Vroeger domineerden mannen met alle negatieve gevolgen. Nu wil het weleens omdraaien. Dat is ook niet goed. Ik heb verder ook niets te maken met hoe de wereld die rollen interpreteert. De mens doet kwaad, dat heb ik nu al zovaak herhaald. Het is logisch dat mannen van nature die overheersing negatief zullen gebruiken, en voor vrouwen zal hetzelfde gelden. Ik geloof dat de mens, man of vrouw, het beste tot uiting komt wanneer Gods orde gerespecteerd wordt. Omdat we zo ge'desgigned' zijn. Logisch toch? Alles in de natuur heeft zijn rollen en zijn functies die in meer of mindere mate flexibel kunnen zijn. Ze komen niet per se overeen met de rollen en functies die menselijke culturen er door de tijd aan hebben gegeven, dus dat is ook niet mijn referentie.

quote:
allemaal vooroordelen die gehandhaafd werden in een ziek maatschappelijk geaccepteerd gezinsmodel, grotendeels onder de pestilente invloed van geloof... en wat eindelijk doorbroken is...
Mja, ik vind dit overdreven.

quote:
de enige mannen die problemen hebben met feminisme zijn onzekere, wereldvreemde figuren zoals jijzelf...
discriminatie op grond van geslacht scheelt heel weinig met racisme.... maar voor iemand die vrouwen als broedmachines ziet die maar voor de kinderen moeten zorgen en homo's ziet als minderwaardige schepsels is dit uiteraard niet te begrijpen en wordt het onbegonnen werk dat aan je verstand te brengen...
En dit is toch echt niet wat ik in mijn posts hierboven tot uitdrukking heb gebracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-04-2012 11:53:31 ]
pi_110923566
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ok, dus jouw vriendin mag niks tegen jou zeggen als je iets fout doet?
Natuurlijk wel. Maar de kern van de tekst is dat als een man zich verzet, het effectiever zal zijn om met daden hem terug te winnen, in plaats van hem met woorden over te halen.

Toen ik later over die tekst dacht realiseerde ik me dat dit niet zozeer te maken heeft met het punt wat je eerder aanhaalde, over onderwijzing in de kerk.
'Wat als ze het beter weet' zou ik op basis van die teksten daarom antwoorden met dat ze dat later met haar man of de persoon in kwestie overlegt, in plaats van publiekelijk.

Overigens zijn er in de bijbel meerdere voorbeelden van vrouwen die een sterke positie in Israel of in de kerk hadden. Zie in het boek richteren bijvoorbeeld, waar Deborah rechter en profeet is over israel. En in mijn eigen kerk hebben we Ellen White, wiens geschriften ook als autoritair beschouwd worden. Het is allemaal niet zo star als dat we ons soms voorstellen, Paulus heeft het voornamelijk over hoe de orde bewaard dient te worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-04-2012 11:41:07 ]
pi_110923716
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:47 schreef Scabies het volgende:

[..]

ja... flinke schep cognitieve dissonantie erbij gecombineerd met de versterkende groepswerking van een sekte en de vervreemding is compleet....

doet me een beetje denken aan een vriendin van me op de middelbare school.... die had een vertrouwenspersoon (een leerlingcoordinator) op die school waar ze veel mee praatte als ze het moeilijk had...
tot een familielid van haar overleed en ze dat aan hem vertelde... toen begon die man ook ineens over het geloof, en hoe fantastisch dat allemaal was... bleek een Jehova's Getuige te zijn...
dat vond ik toen zo'n rotstreek he... eerst het vertrouwen winnen en dan toeslaan als iemand emotioneel labiel is...
Ik geef geen therapie. Ik kan niet tegelijk evangeliseren en als psycholoog werken, want zie daar onoverbrugbare conflicten in.
pi_110924085
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 04:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Het probleem is dat Ali wel een aardig persoon is, en dat zeg ik niet zomaar, maar door die indoctrinaties van die sekte krijgen een hoop mensen een afkeer van hem.
Het zijn mijn eigen overtuigingen beste Roel.
pi_110924707
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik lees wel over een wereldwijde vloed, die de hele aarde bedekte.
Ali, snap je nu niet dat dit verhaal geschreven is in de tijd dat men nog geen idee had hoe groot de wereld was ? Dat de wereld van de auteur die dit verhaal geschreven heeft, niet verder reikte dan de kust waar hij op keek ? Voor hem was dit de ' wereld '. Is nu dat zo moeilijk te vatten ??
quote:
Wellicht dat al die begraven dieren en steenlagen en de kalklaag overblijfselen zijn van enorme modderstromen, dieren die hierin begraven werden, en de kalklaag het restant van de skeletten van mariene diertjes.
Wil je daarmee zeggen dat Noach in dezelfde tijd leefde als de dino's ?

quote:
Ik lees ook niet dat mensen een staart kregen.
Ik ook niet. Ik lees dat de voorlopers van de mens een staart hadden en die door evolutie na duizenden jaren is verdwenen en we nu nog met een restantje zitten.
quote:
Ik heb ook nooit een skelet of fossiel gezien van een mens met een staart. Dat bot moet dus wel een functie hebben, maar geen overblijfsel van een staart zijn denk ik.
Jou denken heeft totaal geen waarde tegenover het overweldigend bewijs dat de VOORLOPERS van de mens een staart hadden. Deze voorlopers hebben zich na duizenden jaren zich afgesplitst in de mens, mensapen en aapachtigen. Toen was die staart al lang verdwenen. De mens heeft dus nooit een staart gehad. Is dit duidelijk of moeten er nog wat prentjes bij ?
  zondag 29 april 2012 @ 12:15:46 #73
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110924892
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Lang niet gezien trouwens! Hoe is het ermee?
Uitstekend. Ik ben erg gelukkig en tevreden in mijn ongeloof en de liefde die ik krijg en verspreid, en heb helemaal zelf, door wat rondshoppen op het internet, een nog goedkopere autoverzekering gevonden, zonder enige interventie van god/allah/odin of wie dan ook en zonder 10% van mijn inkomen te hoeven afstaan aan een organisatie die mij de wet voorschrijft over hoe ik mijn leven moet leiden.

Met jou gaat het nog niet helemaal lekker, lees ik. Jammer, want ik gun je het beste.
pi_110925321
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Ali, snap je nu niet dat dit verhaal geschreven is in de tijd dat men nog geen idee had hoe groot de wereld was ? Dat de wereld van de auteur die dit verhaal geschreven heeft, niet verder reikte dan de kust waar hij op keek ? Voor hem was dit de ' wereld '. Is nu dat zo moeilijk te vatten ??

Dan vind ik het toch frappant dat er wereldwijd bewijs is voor zo'n vloed. Perfect intacte fossielen van zowel land- als zeedieren, versteende modderlagen, kalklaag van mariene diertjes...

quote:
Wil je daarmee zeggen dat Noach in dezelfde tijd leefde als de dino's ?
Dat volgt er logischerwijs op ja.

quote:
Ik ook niet. Ik lees dat de voorlopers van de mens een staart hadden en die door evolutie na duizenden jaren is verdwenen en we nu nog met een restantje zitten.
In de bijbel?

quote:
Jou denken heeft totaal geen waarde tegenover het overweldigend bewijs dat de VOORLOPERS van de mens een staart hadden. Deze voorlopers hebben zich na duizenden jaren zich afgesplitst in de mens, mensapen en aapachtigen. Toen was die staart al lang verdwenen. De mens heeft dus nooit een staart gehad. Is dit duidelijk of moeten er nog wat prentjes bij ?
Het verhaal is duidelijk ja. Het bewijs is alleen afwezig, imho.
  zondag 29 april 2012 @ 12:37:47 #75
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_110925606
Jammer dat niemand op mijn stukje reageert. Ik had er nog wel zo mijn best op gedaan! boe hoe hoe...

Maar dat van die verzekering vond ik juist heel treffend. Jij ziet echt voor je dat God mensen constant bestookt met rampen en zo miljoenen mensen wegvaagt, en tegelijkertijd de moeite neemt om jou financieel te compenseren?

[ Bericht 54% gewijzigd door Uitstekelbaars op 29-04-2012 12:45:11 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')