abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110920101
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Hier kan je wel gelijk hebben ja.
Je hebt inderdaad ongelijk. Lees eens een fatsoenlijke website over die geboden, met intelligente uitleg, dat scheelt een hoop verspilde tijd en energie.

quote:
Ja, dat vraag ik mij dus ook af, waarom ze naar zichzelf verwijzen als objecten. Daar zal wel een reden voor zijn, niet?
Omdat dit geschreven is niet in de 21e eeuw waarin sekse en genderrollen en de natuurlijke orde compleet overhoop is gehaald, maar in een tijd waarin mannen mannen waren, en vrouwen vrouwen, en kinderen kinderen, en ieder zijn natuurlijke positie en rol uitvoerde. Dat werkte een stuk beter dan wat wij vandaag hebben. Die vrouwen beschouwen zichzelf niet als 'objecten', maar als het zwakkere geslacht dat om een prettig leven te hebben zich aan man diende te hechten. In een oorlog kwamen ze er dus doorgaans niet zo slecht van af. Men nam hen als vrouwen en was er van dan af aan verplicht om er goed voor te zorgen, goed te behandelen enzovoorts. Niet zoals vandaag dat jonge vrouwen zich als prostituees kleden en gedragen en jonge mannen erop prooien om aan hun trekken te komen.
  zondag 29 april 2012 @ 02:45:56 #27
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920133
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt inderdaad ongelijk. Lees eens een fatsoenlijke website over die geboden, met intelligente uitleg, dat scheelt een hoop verspilde tijd en energie.
zo de sabbat is ook weer voorbij zie ik... heb je wel netjes gewacht tot na middernacht voordat je je pc weer aanzette...?
niet smokkelen he!
I thought you thought
pi_110920137
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Apen tonen rouw, apen doen aan samenwerking, apen delen inderdaad eten met elkaar, apen tonen emoties aan elkaar (zoals meer dieren), dat is toch wel een teken van verschil tussen goed en kwaad zien.
En chimpanzees zijn kannibalen. Ik vind apen dolkomisch. Maar ze met mensen vergelijken gaat me een beetje te ver.
  zondag 29 april 2012 @ 02:48:16 #29
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920154
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[..]

Omdat dit geschreven is niet in de 21e eeuw waarin sekse en genderrollen en de natuurlijke orde compleet overhoop is gehaald, maar in een tijd waarin mannen mannen waren, en vrouwen vrouwen, en kinderen kinderen, en ieder zijn natuurlijke positie en rol uitvoerde. Dat werkte een stuk beter dan wat wij vandaag hebben. Die vrouwen beschouwen zichzelf niet als 'objecten', maar als het zwakkere geslacht dat om een prettig leven te hebben zich aan man diende te hechten. In een oorlog kwamen ze er dus doorgaans niet zo slecht van af. Men nam hen als vrouwen en was er van dan af aan verplicht om er goed voor te zorgen, goed te behandelen enzovoorts. Niet zoals vandaag dat jonge vrouwen zich als prostituees kleden en gedragen en jonge mannen erop prooien om aan hun trekken te komen.
Ja, klinkt allemaal heel mooi wat je hier zegt, met uitzondering van wat je over genderrollen zegt, maar helaas is het de kerk en het christendom nooit gelukt om vrouwen gelijk te behandelen. Je zegt heel mooi dat vrouwen beschermd moesten worden, maar de meeste christenen geven vrouwen minderwaardige posities en behandelen ze ook minderwaardig. Daarnaast is deze uitleg wel mooi, maar vind ik hem nergens in de bijbel letterlijk terug. Waarom heeft God dat er niet bij laten schrijven? Ik vind het feminisme juist een zeer positieve ontwikkeling, er zijn vrouwelijke journalisten en schrijfsters, wetenschappers en ingenieurs. Moet de vrouw dan maar weer in de keuken gaan staan omdat dat beter bij de genderrollen past?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 29 april 2012 @ 02:49:44 #30
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920168
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Waarom heeft God dat er niet bij laten schrijven?
dat had ie Paulus moeten laten doen, had een hoop ellende gescheeld...
ouwe vrouwenhater dat het was...
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 02:49:50 #31
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920169
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En chimpanzees zijn kannibalen. Ik vind apen dolkomisch. Maar ze met mensen vergelijken gaat me een beetje te ver.
Wat is je bron? Ik kan nergens vinden dat chimpansees elkaar opeten. Waarom vind je het ver gaan om ze met mensen te vergelijken? Je vindt dat we ze minderwaardig moeten behandelen, ook al hebben ze vergaand vergelijkbare intellectuele mogelijkheden?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_110920205
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja, klinkt allemaal heel mooi wat je hier zegt, met uitzondering van wat je over genderrollen zegt, maar helaas is het de kerk en het christendom nooit gelukt om vrouwen gelijk te behandelen. Je zegt heel mooi dat vrouwen beschermd moesten worden, maar de meeste christenen geven vrouwen minderwaardige posities en behandelen ze ook minderwaardig. Daarnaast is deze uitleg wel mooi, maar vind ik hem nergens in de bijbel letterlijk terug. Waarom heeft God dat er niet bij laten schrijven? Ik vind het feminisme juist een zeer positieve ontwikkeling, er zijn vrouwelijke journalisten en schrijfsters, wetenschappers en ingenieurs. Moet de vrouw dan maar weer in de keuken gaan staan omdat dat beter bij de genderrollen past?
De grootste slachtoffers van feminisme zijn vrouwen. De sterkste feministen komen er op hun 35e achter dat ze zich alleen voelen, kinderen hadden gewild in plaats van een carriere, en het gevoel hebben hun leven te hebben misgelopen. Feminisme is een leugen. Vrouwen onderdrukken is ook niet goed. Dus je moet ergens een middenweg hebben. Die beschrijft de bijbel ook:

Efezen 5:22 * Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals aan de Heere,
23 * want de man is hoofd van de vrouw, * zoals ook Christus Hoofd van de gemeente is; en Hij is de Behouder * van het lichaam.
24 Daarom, zoals de gemeente aan Christus onderdanig is, zo behoren ook de vrouwen in alles hun eigen mannen onderdanig te zijn.
25 * Mannen, heb uw eigen vrouw lief, zoals ook Christus de gemeente liefgehad heeft * en Zich voor haar heeft overgegeven,
26 opdat Hij haar zou heiligen, door haar te * reinigen met het waterbad door het Woord,
27 opdat Hij haar in heerlijkheid voor Zich zou plaatsen, een gemeente zonder smet of rimpel of iets dergelijks, * maar dat zij heilig en smetteloos zou zijn.
28 Zo moeten de mannen hun eigen vrouwen liefhebben als hun eigen lichamen. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.
29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt en koestert het, zoals ook de Heere de gemeente.
30 * Want wij zijn leden van Zijn lichaam, van Zijn vlees en van Zijn gebeente.
31 * Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en die twee zullen * tot één vlees zijn.

Dus mannen moeten hun vrouwen liefhebben, zoals Jezus de kerk. Dat wil zeggen dat ze zichzelf compleet op moeten offeren voor haar, zoals Jezus zichzelf voor ons heeft opgeofferd. Een grotere liefde bestaat niet. Waarom komt dit zo weinig voor? Omdat mensen van nature zondaars zijn! En onze natuur compleet tegendraads is aan dit ideaalbeeld.
pi_110920232
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Wat is je bron? Ik kan nergens vinden dat chimpansees elkaar opeten. Waarom vind je het ver gaan om ze met mensen te vergelijken? Je vindt dat we ze minderwaardig moeten behandelen, ook al hebben ze vergaand vergelijkbare intellectuele mogelijkheden?
Een video van David Attenborough.

Wat bedoel je in hemelsnaam met chimpanzees minderwaardig behandelen? Een chimpanzee leeft in een groep in het bos en een mens leeft in een huis. Ik heb er geen dagelijks contact mee. Dus ik denk daar niet echt over na. God geeft ons de opdracht om zorg te dragen voor deze schepping, dus dat sluit dierenmishandeling etc. uit. Maar ik zie geen reden om een wetsysteem voor het welzijn van apen in te stellen, met sociale zekerheid etc.
  zondag 29 april 2012 @ 03:02:01 #34
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920308
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Een video van David Attenborough.

Wat bedoel je in hemelsnaam met chimpanzees minderwaardig behandelen? Een chimpanzee leeft in een groep in het bos en een mens leeft in een huis. Ik heb er geen dagelijks contact mee. Dus ik denk daar niet echt over na. God geeft ons de opdracht om zorg te dragen voor deze schepping, dus dat sluit dierenmishandeling etc. uit. Maar ik zie geen reden om een wetsysteem voor het welzijn van apen in te stellen, met sociale zekerheid etc.
Volgens de Bijbel staat de mens centraal, en zijn dieren minderwaardig dan de mens. Ze hebben een mindere positie voor God, maar moeten wel verzorgd worden door mensen, de mens stelt God echter centraal. Ik vind dat er nogal een ethisch probleem ligt in hoe we met dieren omgaan.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De grootste slachtoffers van feminisme zijn vrouwen. De sterkste feministen komen er op hun 35e achter dat ze zich alleen voelen, kinderen hadden gewild in plaats van een carriere, en het gevoel hebben hun leven te hebben misgelopen. Feminisme is een leugen. Vrouwen onderdrukken is ook niet goed. Dus je moet ergens een middenweg hebben. Die beschrijft de bijbel ook:

Efezen 5:22 * Vrouwen, wees uw eigen mannen onderdanig, zoals aan de Heere,
23 * want de man is hoofd van de vrouw, * zoals ook Christus Hoofd van de gemeente is; en Hij is de Behouder * van het lichaam.
24 Daarom, zoals de gemeente aan Christus onderdanig is, zo behoren ook de vrouwen in alles hun eigen mannen onderdanig te zijn.
25 * Mannen, heb uw eigen vrouw lief, zoals ook Christus de gemeente liefgehad heeft * en Zich voor haar heeft overgegeven,
26 opdat Hij haar zou heiligen, door haar te * reinigen met het waterbad door het Woord,
27 opdat Hij haar in heerlijkheid voor Zich zou plaatsen, een gemeente zonder smet of rimpel of iets dergelijks, * maar dat zij heilig en smetteloos zou zijn.
28 Zo moeten de mannen hun eigen vrouwen liefhebben als hun eigen lichamen. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.
29 Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar hij voedt en koestert het, zoals ook de Heere de gemeente.
30 * Want wij zijn leden van Zijn lichaam, van Zijn vlees en van Zijn gebeente.
31 * Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten, en die twee zullen * tot één vlees zijn.

Dus mannen moeten hun vrouwen liefhebben, zoals Jezus de kerk. Dat wil zeggen dat ze zichzelf compleet op moeten offeren voor haar, zoals Jezus zichzelf voor ons heeft opgeofferd. Een grotere liefde bestaat niet. Waarom komt dit zo weinig voor? Omdat mensen van nature zondaars zijn! En onze natuur compleet tegendraads is aan dit ideaalbeeld.
En dit vers?:

"Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn. Want Adam werd als eerste geschapen, pas daarna Eva. En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze." 1 Tim 2

Dit impliceert dat een vrouw niks moet zeggen, ook al weet ze het beter dan de man. Stel voor dat het om iets essentieels gaat zoals hoe iemand verzorgd moet worden, en er zijn een potentiële man en vrouw, de vrouw weet het veel beter maar mag het niet uitleggen vanwege dit vers en dan gaat de man een flutuitleg geven, en leert niemand het goed, acht jij dat een goed iets?
pi_110920321
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een chimpanzee leeft in een groep in het bos en een mens leeft in een huis. Ik heb er geen dagelijks contact mee. Dus ik denk daar niet echt over na.
Mijn voorbeeld van de apen is om aan te tonen dat 'moraliteit' dus ook onder dieren bestaat. Moraliteit waarvan jij denkt dat het een gift van God is voor de mens is dus eigenlijk een concept/product van de natuur.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
  zondag 29 april 2012 @ 03:06:53 #36
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920351
quote:

[..]

De grootste slachtoffers van feminisme zijn vrouwen. De sterkste feministen komen er op hun 35e achter dat ze zich alleen voelen, kinderen hadden gewild in plaats van een carriere, en het gevoel hebben hun leven te hebben misgelopen. Feminisme is een leugen. Vrouwen onderdrukken is ook niet goed. Dus je moet ergens een middenweg hebben.
Mooie en goede hypothese, je houdt er alleen geen rekening mee dat er ook andere oorzaken kunnen zijn voor het ongelukkiger worden van vrouwen. Misschien de toegenomen welvaart, waardoor mensen over het algemeen minder gelukkig worden, omdat veel behoeften al vervuld worden? Misschien de afgenomen huishoudelijke taken door die toegenomen welvaart, omdat er meer electronica is, wat dus niet met het feminisme hoeft samen te hangen?
  zondag 29 april 2012 @ 03:08:04 #37
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920360
quote:
De grootste slachtoffers van feminisme zijn vrouwen. De sterkste feministen komen er op hun 35e achter dat ze zich alleen voelen, kinderen hadden gewild in plaats van een carriere, en het gevoel hebben hun leven te hebben misgelopen.
want kinderen en een carriere gaan niet samen...? hallo uit welke tijd kom jij...?
je kent zeker niet veel vrouwen van die leeftijd...? (buiten je sekte en in het echte leven bedoel ik dan he...)

quote:
Feminisme is een leugen.
feminisme is veel meer dan jij denkt.... feminisme gaat om het doorbreken van vooroordelen ten opzichte van geslacht....
dat vrouwen zwakker zouden zijn, voor de kinderen horen te zorgen, niet mogen stemmen, geen machtsposities horen te bekleden, niet het leger inkunnen, noem maar op...
maar ook andersom! dat mannen stoicijnse kostwinners horen te zijn, niet mogen huilen, enzovoort....

allemaal vooroordelen die gehandhaafd werden in een ziek maatschappelijk geaccepteerd gezinsmodel, grotendeels onder de pestilente invloed van geloof... en wat eindelijk doorbroken is...

de enige mannen die problemen hebben met feminisme zijn onzekere, wereldvreemde figuren zoals jijzelf...
discriminatie op grond van geslacht scheelt heel weinig met racisme.... maar voor iemand die vrouwen als broedmachines ziet die maar voor de kinderen moeten zorgen en homo's ziet als minderwaardige schepsels is dit uiteraard niet te begrijpen en wordt het onbegonnen werk dat aan je verstand te brengen...
I thought you thought
pi_110920468
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

[..]

En dit vers?:

"Een vrouw dient zich gehoorzaam en bescheiden te laten onderwijzen; ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn. Want Adam werd als eerste geschapen, pas daarna Eva. En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze." 1 Tim 2

Dit impliceert dat een vrouw niks moet zeggen, ook al weet ze het beter dan de man. Stel voor dat het om iets essentieels gaat zoals hoe iemand verzorgd moet worden, en er zijn een potentiële man en vrouw, de vrouw weet het veel beter maar mag het niet uitleggen vanwege dit vers en dan gaat de man een flutuitleg geven, en leert niemand het goed, acht jij dat een goed iets?
Dit heeft te maken met onderwijzing inzake spirituele aangelegenheden binnen de context van de kerkm en niet om seculiere zaken zoals verzorging.
Ook is het woord 'stilte' in het grieks niet het 'je kop dicht houden', maar een nederige positie aannemen om te luisteren. Hesuchia en niet sigao in het grieks.
Dit is een onpopulaire doctrine die veel kerken ook niet serieus nemen. Autoriteit in de kerk is aan de mannen toebedeeld. Overigens kunnen vrouwen wel degelijk spreken, bidden en dergelijke, (zie korinthe). Maar wat autoriteit betreft is de orde God-Man-Vrouw en niet God-Vrouw-Man.
  zondag 29 april 2012 @ 03:20:08 #39
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920498
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dit heeft te maken met onderwijzing inzake spirituele aangelegenheden binnen de context van de kerkm en niet om seculiere zaken zoals verzorging.
Ook is het woord 'stilte' in het grieks niet het 'je kop dicht houden', maar een nederige positie aannemen om te luisteren. Hesuchia en niet sigao in het grieks.
Dit is een onpopulaire doctrine die veel kerken ook niet serieus nemen. Autoriteit in de kerk is aan de mannen toebedeeld. Overigens kunnen vrouwen wel degelijk spreken, bidden en dergelijke, (zie korinthe). Maar wat autoriteit betreft is de orde God-Man-Vrouw en niet God-Vrouw-Man.
En als de vrouw het beter weet?
  zondag 29 april 2012 @ 03:21:13 #40
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920506
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 02:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En qua DNA schelen ze maar een kleine 0,5% met jouw DNA. Dat zijn keiharde bewezen feiten, heel wat sterker dan jouw aannames aangaande de interpretatie van de bijbel, want dat zijn alleen maar jouw waarheden. Vergelijken van chimpansees met mensen is dus zeer relevant.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_110920511
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

En als de vrouw het beter weet?
Met daden. Die maken meer indruk en hebben meer effect op een man dan woorden.

1 Desgelijks gij vrouwen, zijt uw eigenen mannen onderdanig; opdat ook, zo enigen den Woorde ongehoorzaam zijn, zij door den wandel der vrouwen zonder Woord mogen gewonnen worden;
2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.
3 Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van klederen aan te trekken;
4 Maar de verborgen mens des harten, in het onverderfelijk versiersel van een zachtmoedigen en stillen geest, die kostelijk is voor God.
5 Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;
6 Gelijk Sara aan Abraham gehoorzaam is geweest, hem noemende heer, welker dochters gij geworden zijt, als gij weldoet, en niet vreest voor enige verschrikking.
  zondag 29 april 2012 @ 03:24:27 #42
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920543
quote:

[..]

De grootste slachtoffers van feminisme zijn vrouwen. De sterkste feministen komen er op hun 35e achter dat ze zich alleen voelen, kinderen hadden gewild in plaats van een carriere, en het gevoel hebben hun leven te hebben misgelopen. Feminisme is een leugen.

Waar haal je in vredesnaam deze "wijsheid" vandaan? Weer zo'n eigen waarheid? Sterke feministen zorgen dat ze kinderen krijgen, en hun carriere handhaven.
pi_110920544
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:03 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld van de apen is om aan te tonen dat 'moraliteit' dus ook onder dieren bestaat. Moraliteit waarvan jij denkt dat het een gift van God is voor de mens is dus eigenlijk een concept/product van de natuur.
Dat is wat mij betreft geen noodzakelijke conclusie. Waarom zou God geen noties van moraliteit aan sommige dieren hebben kunnen geven? Dat in hun brein te verweven. Overeenkomst wil niet zeggen dat het een de bron is van het ander. Ik vind het schitterend hoe intelligent dieren kunnen zijn. Niet alleen apen, maar ook veel vogels, paarden, enzovoorts. Dieren kunnen zo gevoelig zijn, en zo typisch reageren op situaties en mensen. Wat mij betreft allemaal wonderen van God. Maar ik trek daaruit niet de conclusie dat het een uit het ander is voortgekomen.
  zondag 29 april 2012 @ 03:25:53 #44
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920559
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waar haal je in vredesnaam deze "wijsheid" vandaan? Weer zo'n eigen waarheid? Sterke feministen zorgen dat ze kinderen krijgen, en hun carriere handhaven.
^ dit

helemaal mee eens... ben blij dat een vrouw zich in deze vrouwonvriendelijke discussie komt mengen :)
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 03:26:38 #45
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920565
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft geen noodzakelijke conclusie. Waarom zou God geen noties van moraliteit aan sommige dieren hebben kunnen geven? Dat in hun brein te verweven. Overeenkomst wil niet zeggen dat het een de bron is van het ander. Ik vind het schitterend hoe intelligent dieren kunnen zijn. Niet alleen apen, maar ook veel vogels, paarden, enzovoorts. Dieren kunnen zo gevoelig zijn, en zo typisch reageren op situaties en mensen. Wat mij betreft allemaal wonderen van God. Maar ik trek daaruit niet de conclusie dat het een uit het ander is voortgekomen.
God heeft ook al die dinosaurusbotten in de grond gestopt om je geloof op de proef te stellen? En Hij heeft ook in de verschillende lagen in de grond steeds kleine veranderingen laten aanbrengen tussen al die skeletten van dieren om je geloof op de proef te stellen? En hij heeft ten slotte een overgebleven staartbeen aan de mens te geven om je geloof op de proef te stellen, zodat je gaat geloven dat dat nog weleens een overblijfsel van een staart zou kunnen zijn?
  zondag 29 april 2012 @ 03:30:04 #46
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920589
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:25 schreef Scabies het volgende:

[..]

^ dit

helemaal mee eens... ben blij dat een vrouw zich in deze vrouwonvriendelijke discussie komt mengen :)
Ik ken deze self proclaimed profeet al wat langer dan vandaag. Kwestie is dat ie psychologie heeft gestudeerd, en derhalve mensen uitstekend weet te manipuleren, danwel indoctrineren, en vooral met zeer wollig taalgebruik, dat op veel mensen veel indruk maakt.
  zondag 29 april 2012 @ 03:30:16 #47
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920591
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Met daden. Die maken meer indruk en hebben meer effect op een man dan woorden.

1 Desgelijks gij vrouwen, zijt uw eigenen mannen onderdanig; opdat ook, zo enigen den Woorde ongehoorzaam zijn, zij door den wandel der vrouwen zonder Woord mogen gewonnen worden;
2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.
3 Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van klederen aan te trekken;
4 Maar de verborgen mens des harten, in het onverderfelijk versiersel van een zachtmoedigen en stillen geest, die kostelijk is voor God.
5 Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;
6 Gelijk Sara aan Abraham gehoorzaam is geweest, hem noemende heer, welker dochters gij geworden zijt, als gij weldoet, en niet vreest voor enige verschrikking.
Ok, dus jouw vriendin mag niks tegen jou zeggen als je iets fout doet?
  zondag 29 april 2012 @ 03:31:11 #48
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110920593
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ken deze self proclaimed profeet al wat langer dan vandaag. Kwestie is dat ie psychologie heeft gestudeerd, en derhalve mensen uitstekend weet te manipuleren, danwel indoctrineren, en vooral met zeer wollig taalgebruik.
apart... psychologie gestudeerd maar de zelfanalyse is ver te zoeken...
zal wel een soort blinde vlek zijn...
I thought you thought
  zondag 29 april 2012 @ 03:32:41 #49
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_110920600
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ken deze self proclaimed profeet al wat langer dan vandaag. Kwestie is dat ie psychologie heeft gestudeerd, en derhalve mensen uitstekend weet te manipuleren, danwel indoctrineren, en vooral met zeer wollig taalgebruik, dat op veel mensen veel indruk maakt.
Ja dat klopt, ik was bijna van hem overtuigd toen ik nog niet veel van het christendom wist en via Ali kennis maakte met het christendom, maar mijn vader heeft ingegrepen toen ik echt ging geloven dat al die absurde dingen in de Bijbel van God komen. Ik vind het eerder een belediging voor God als die bestaat. Andere christenen hebben me ook wel een wat genuanceerder beeld op het christendom gegeven.
  zondag 29 april 2012 @ 03:32:42 #50
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_110920601
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 03:31 schreef Scabies het volgende:

[..]

apart... psychologie gestudeerd maar de zelfanalyse is ver te zoeken...
zal wel een soort blinde vlek zijn...
Die blinde vlek heet nou een sekte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')