abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:48:41 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110876902
quote:
Kritiek PvdA-kiezers op Samsom

Onder de PvdA-kiezers is ruime steun voor het akkoord dat VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie gisteren sloten. Dat blijkt uit een onderzoek van tv-programma EenVandaag onder 14.000 mensen.

Hoewel de PvdA niet bij de totstandkoming van het akkoord was betrokken, staat 65 procent van de kiezers er achter. Van alle kiezers is dat met 69 procent maar net iets meer.

'Geen goede keuze'
Bijna de helft, 49 procent, van de PvdA-kiezers vindt het geen goede keuze van Diederik Samsom om niet mee te doen aan de onderhandelingen over een bezuinigingsakkoord. 40 procent vindt het wel goed dat de nieuwe PvdA-leider buiten de onderhandelingen is gebleven.

Partijleider Sap van GroenLinks wordt wel voluit gesteund door haar kiezers, 87 procent staat achter haar.

Niet alleen het akkoord, ook de afzonderlijke maatregelen kunnen bij de kiezers op veel steun rekenen. Zo is 80 procent van de ondervraagden voor het afschaffen van de renteaftrek voor aflossingsvrije hypotheken, 73 procent steunt de nullijn voor ambtenaren en 68 procent het versneld verhogen van de AOW-leeftijd.

Peiling De Hond
Maurice de Hond heeft vandaag onderzoek gedaan naar de zetelverdeling in de Tweede Kamer. Volgens De Hond levert de PvdA vijf zetels in ten opzichte van vorige week. De partij zou op negentien zetels komen. De Hond peilt verder een verlies van twee zetels voor de VVD. Die zou dalen naar 31. Ook de PVV zou twee zetels inleveren.

CDA, D66, GroenLinks, ChristenUnie en SP staan in de peiling van De Hond juist op winst. CDA en D66 krijgen er twee bij, GroenLinks drie, ChristenUnie en SP allebei één.

http://nos.nl/artikel/367300-kritiek-pvdakiezers-op-samsom.html
Dat Samsom heeft geblunderd dat was wel duidelijk, maar veel interessanter vind ik dit;

"Zo is 80 procent van de ondervraagden voor het afschaffen van de renteaftrek voor aflossingsvrije hypotheken, 73 procent steunt de nullijn voor ambtenaren en 68 procent het versneld verhogen van de AOW-leeftijd."

Dat zijn toch hele ruime meerderheden van kiezers. Waarom wordt er dan zo moeilijk over gedaan? :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:53:09 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_110877123
Dat vraag ik me ook af, ik steun die maatregelen ook als PvdA-lid. Daarom gaan we morgen eens even een hartig woordje praten met Diederik.
Yankee go home!
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:56:19 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110877263
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:53 schreef remlof het volgende:
morgen eens even een hartig woordje praten met Diederik.
Ja doe dat maar
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_110877539
diederik faalhaas :D

Buma _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_110877833
Als PvdA-lid alles behalve blij met Samsom. Vond hem de slechts mogelijke keuze als partijleider en dat gaat nu blijken. Voor de partij was het goed geweest als het kabinet nog even was blijven zitten zodat uit had kunnen wijzen dat Samson niet de juiste man is, nu er zo snel verkiezingen volgen is de kans uiteraard miniem dat 'ie vervangen zal worden.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:11:35 #6
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110877884
Met van Dam deed de PvdA tenminste nog mee.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:12:23 #7
294269 mlg
pi_110877916
Wat is dat überhaupt met die partij? Eerst komen ze met een Cohen, nu met een Samson. Kunnen de leden nou gewoon geen mensen kiezen, of valt er gewoon weinig soeps te kiezen?
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:12:56 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_110877940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:10 schreef Artillerieschaap het volgende:
Als PvdA-lid alles behalve blij met Samsom. Vond hem de slechts mogelijke keuze als partijleider en dat gaat nu blijken. Voor de partij was het goed geweest als het kabinet nog even was blijven zitten zodat uit had kunnen wijzen dat Samson niet de juiste man is, nu er zo snel verkiezingen volgen is de kans uiteraard miniem dat 'ie vervangen zal worden.
Hoho, niet zo snel. Samsom heeft nog vier maanden om de boel op de rails te krijgen.
Yankee go home!
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:13:29 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_110877956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:12 schreef mlg het volgende:
Wat is dat überhaupt met die partij? Eerst komen ze met een Cohen, nu met een Samson. Kunnen de leden nou gewoon geen mensen kiezen, of valt er gewoon weinig soeps te kiezen?
Het gaat nu niet over de presentatie maar om de inhoud.
Yankee go home!
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:14:07 #10
294269 mlg
pi_110877976
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Hoho, niet zo snel. Samsom heeft nog vier maanden om de boel op de rails te krijgen.
Ik verwacht niet van iemand die de boel zo laat ontsporen het ook weer op de rails krijgt.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:14:38 #11
294269 mlg
pi_110877995
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Het gaat nu niet over de presentatie maar om de inhoud.
Daar had ik het ook over hoor. Over de presentatie kunnen we het maar beter helemaal niet hebben.
pi_110878066
Ik snap ook niet waarom de PvdA niet Plasterk heeft gekozen. Plasterk wekt veel meer sympathie buiten de vaste PvdA kiezer en ik denk ook dat Plasterk wel gewoon aan tafel was gaan zitten.
In deze tijden heb je geen linkse Greenpeace activist nodig maar eerder iemand zoals Plasterk die meer tegen het midden aan zit en bereid is compromissen te sluiten.
pi_110878093
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat hij zich zal moeten verlagen tot populisme om de PvdA uberhaupt nog tijdig voor het voetlicht te krijgen. Voorlopig staan hij en zijn partij acuut mijlenver buiten de spotlights.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_110878369
Enige wat Samsom kan aanvoeren is dat het bezuinigingspakket niet eerlijk is. GL, Groenlinks, en Cu kunnen daar makkelijk tegen in brengen dat dankzij hun:
- Bezuinigingen op het passend onderwijs niet doorgaan
- Persoonsgebonden budget net zo
- Eigen bijdrage ggz
- Minder bezuinigingen op natuur, subsidies voor zonnepanelen
- Hogere inkomens worden extra belast
- Ondanks BTW verhoging worden lagere inkomens hiervoor gecompenseerd
- Bezuinigingen op ontwikkelingshulp wordt terugedraaid
- Bezuinigingen op cultuur worden teruggedraaid

Daarnaast staan er ook gewoon heel veel bezuinigingen in het bezuinigingspakket waar de oppositiepartijen zelf altijd al voor gepleit hebben: Hervormingen op de woningmarkt, hypotheekrenteaftrek, verkorten WW duur, enzovoort.

Al met al hebben deze partijen heel veel voor elkaar gekregen. Als iedereen zoals Samsom 'zijn rug recht had gehouden', stond iedereen met lege handen en waren deze rechtse bezuinigingen gewoon doorgegaan.
Als GL, D66, en CU dit in het debat goed voor het voetlicht kunnen brengen staat Samsom kansloos.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:25:10 #15
294269 mlg
pi_110878484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:22 schreef Breekfast het volgende:
Enige wat Samsom kan aanvoeren is dat het bezuinigingspakket niet eerlijk is. GL, Groenlinks, en Cu kunnen daar makkelijk tegen in brengen dat dankzij hun:
- Bezuinigingen op het passend onderwijs niet doorgaan
- Persoonsgebonden budget net zo
- Eigen bijdrage ggz
- Minder bezuinigingen op natuur, subsidies voor zonnepanelen
- Hogere inkomens worden extra belast
- Ondanks BTW verhoging worden lagere inkomens hiervoor gecompenseerd
- Bezuinigingen op ontwikkelingshulp wordt terugedraaid
- Bezuinigingen op cultuur worden teruggedraaid

Al met al hebben deze partijen heel veel voor elkaar gekregen. Als iedereen zoals Samsom 'zijn rug recht had gehouden', stond iedereen met lege handen en waren deze rechtse bezuinigingen gewoon doorgegaan.
Als GL, D66, en CU dit in het debat goed voor het voetlicht kunnen brengen staat Samsom kansloos.
Eerst wouden ze niet meer dan 3,6% van het tekort bezuinigen, nu opeens zijn de bezuinigingen niet eerlijk. Het zijn stuiptrekkingen, niet meer en niets minder.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:27:00 #16
294269 mlg
pi_110878562
Maar het trieste is nog dat ze eerst buiten spel worden gezet door de PVV, en nu de rest van de fractie. Ze bungelen werkelijkheid ergens onderaan.
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:40:56 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_110879177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:27 schreef mlg het volgende:
Maar het trieste is nog dat ze eerst buiten spel worden gezet door de PVV, en nu de rest van de fractie. Ze bungelen werkelijkheid ergens onderaan.
Ehh, de PVV staat veel erger buitenspel dan de PvdA hoor.
Yankee go home!
pi_110879491
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Ehh, de PVV staat veel erger buitenspel dan de PvdA hoor.
Momenteel staan ze beide met lege handen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_110881125
Het wordt tijd dat de PvdA uit kijkt naar een andere lijsttrekker.
pi_110882489
soep wordt niet zo heet gegeten als opgediend....
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:53:42 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_110882648
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:20 schreef Klauz het volgende:
Het wordt tijd dat de PvdA uit kijkt naar een andere lijsttrekker.
Onzin, vergelijk het met Sap en Kunduz destijds.
Yankee go home!
  vrijdag 27 april 2012 @ 23:18:11 #22
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_110883819
Leuk hoor al die kritiek op Samsom maar ik heb zo'n vermoeden dat die snel wegebt als mensen daadwerkelijk in hun beurs voelen wat al deze plannen inhouden. Ik denk daarnaast dat Groenrechts op een leegloop kan rekenen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 27 april 2012 @ 23:21:39 #23
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_110883962
Er is toch wel degelijk een crisis aan de gang dus we zullen het toch in onze beurs voelen, Samsom of geen Samsom.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_110884024
Ze willen de SP nadoen. Stem tegen, stem SP.
pi_110884038
Of ze zijn boos dat Gertje nu een Nederlands hertje heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')