abonnement Unibet Coolblue
pi_110759782
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110759839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 05:22 schreef rotflmao het volgende:
Inderdaad, een dag van tevoren lukt meestal prima voor dit traject. Als je op de dag dat je aankomt meteen een kaartje koopt zul je dus geen problemen hebben. De Chinese vakantie is dan ook alweer voorbij.

Als je in China als toerist bent zou ik trouwens de nachttrein aanbevelen. Je vertrekt dan 's avonds net na acht uur uit Shanghai en komt 's ochtends voor acht uur aan in Beijing. Het scheelt je een overnachting in een hotel en je houdt uiteindelijk heel wat meer tijd over om de toerist uit te hangen, doordat je overdag niet in de trein zit.
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik ben wel toerist maar ik heb wel allemaal afspraken daar :P Redelijk strak schema. Ik wil dus zo snel mogelijk van Shanghai naar Beijing. Ik kan dus niet denken van och, ik ga wel een dagje later. Ik wil ergens sochtends de High-speed train nemen, dan ben ik begin van de middag al in Shanghai. En dan kan ik snachts gewoon relaxt slapen. (slapen in treinen lukt me meestal niet erg goed).
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Je krijgt in zo'n nachttrein gewoon een bed, dus dat is opzich wel relaxed hoor. Ik heb daar heel ok in geslapen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110760022
Nachttreinen zijn prima, ook de hardsleepers :Y
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110760252
Zelf alleen maar hardsleeper gedaan inderdaad, prima vertoeven. Een bende aan eten meenemen, dat ronddelen aan de Chinezen in je buurt, op jouw beurt meedelen in hun eten, wat spelletjes Chinese chess spelen en uiteindelijk slapen. Ik vermaakte me wel. :)

Sleeperbussen zijn ook een ervaring overigens. Wel iets minder comfortabel dan de treinen, slapen ging daar minder vanzelfsprekend. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 25 april 2012 @ 11:08:57 #5
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_110760367
Chinese slaaptreinen zijn ok mits je korter bent dan 1.80 meter - anders lig je met je voeten in het gangpad. Of je moet eerste klas reizen natuurlijk. De trein naar Xian is bovendien nog van het oude type waar voor jou bepaald wordt wanneer je gaat slapen (23.00 uur gaan de lichten onverbiddelijk uit) en wanneer je wakker moet zijn - 07.00 uur. Om die tijd is de WC - zo'n gruwelijk hurktoilet - overigens tot de nok toe volgescheten (echt waar, Chinezen kunnen niet mikken en alles floddert!) en het washok - bedoeld voor vier mensen tegelijkertijd - bezet met tenminste 27 mensen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_110760465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Zelf alleen maar hardsleeper gedaan inderdaad, prima vertoeven. Een bende aan eten meenemen, dat ronddelen aan de Chinezen in je buurt, op jouw beurt meedelen in hun eten, wat spelletjes Chinese chess spelen en uiteindelijk slapen. Ik vermaakte me wel. :)

Sleeperbussen zijn ook een ervaring overigens. Wel iets minder comfortabel dan de treinen, slapen ging daar minder vanzelfsprekend. :P
Een ervaring is inderdaad de goede benaming :')

23u in zo'n bus gezeten van Chengdu naar Lijiang.. Best aardig geslapen, maar je komt er toch wat gebroken uit hoor :)

Van Beijing naar xi'an had ik ook een sleeperbus (treintickets waren uitverkocht), die was wel heel prima te doen. Leuk over de chinese snelwegen, wel wat angstige momenten omdat we de rijstijl nog niet helemaal gewend waren, maar verder erg leuk.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110760535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:08 schreef DzjieDub het volgende:
Chinese slaaptreinen zijn ok mits je korter bent dan 1.80 meter - anders lig je met je voeten in het gangpad. Of je moet eerste klas reizen natuurlijk. De trein naar Xian is bovendien nog van het oude type waar voor jou bepaald wordt wanneer je gaat slapen (23.00 uur gaan de lichten onverbiddelijk uit) en wanneer je wakker moet zijn - 07.00 uur. Om die tijd is de WC - zo'n gruwelijk hurktoilet - overigens tot de nok toe volgescheten (echt waar, Chinezen kunnen niet mikken en alles floddert!) en het washok - bedoeld voor vier mensen tegelijkertijd - bezet met tenminste 27 mensen.
1,88 hier en ik kon prima slapen in die bedden.. Natuurlijk niet helemaal comfy, maar zo ver staken m'n voeten niet uit. De bus was in dat opzicht vervelender/krapper.

Het bepalen wanneer je gaat slapen kwam wel op meer trajecten voor (xi'an-chengdu, lijiang-kunming). Dat van het volledig ontplofte hurktoilet in de ochtenduren kan ik jammer genoeg alleen maar beamen ;(
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110760736
quote:
99s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Een ervaring is inderdaad de goede benaming :')

23u in zo'n bus gezeten van Chengdu naar Lijiang.. Best aardig geslapen, maar je komt er toch wat gebroken uit hoor :)
Oei, dat is wel lang ja. Mijn ritten waren rond de 8 a 10 uur, dat was lang zat. :P
Zhongdian - Kunming en Yangshuo - Guangzhou per sleeperbus afgelegd.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110771054
De hardsleepers tussen Shanghai en Beijing zijn wel snel uitverkocht, aangezien dat de enige treinen zijn die voor veel Chinezen nog een beetje betaalbaar zijn gebleven. Als je echter de luxe D-trein neemt, dan heb je prima zachte bedden, persoonlijke air-conditioning, tv-scherm, radio, slippers, stewardessen, etc. Kost ongeveer 650 yuan, dus veel geld is het niet eens.

Als je echt niet in een trein kunt slapen, dan kun je natuurlijk 's ochtends vroeg de eerste trein om 7 uur nemen, dan ben je na de middag in Beijing. Wel een nadeel is dat deze treinen vertrekken van Shanghai Hongqiao, wat een stuk buiten de stad ligt.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_110843238
Ik heb voor China nog een goedkoop ticket kunnen vinden (500¤) voor 3 weken (eind juni tot 3e week van juli) met aankomst in Beijing. Ik ga nu mijn visum regelen.

Maar wat zijn zoal de plekken waar ik zeker naartoe moet gaan? Ik zou zowel cultuur willen opdoen als door het platteland/natuur willen rondtrekken (low budget) alsook enkele dagen in de grote steden willen verblijven.

Wat kan ik zoal verwachten en met welk budget dien ik zoal rekening te houden?
pi_110844174
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
pi_110851230
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef skit het volgende:
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
Neen, iemand anders kan ook je visumaanvraag + paspoort afgeven aan de ambassade.
pi_110851949
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef skit het volgende:
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
Heb het zelf via de anwb(winkel) gedaan. Ging prima, was met een klein weekje geregeld. Kost wel iets meer, maar je hoeft er dan niet voor in de rij te staan bij de ambassade.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110855659
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 april 2012 09:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Heb het zelf via de anwb(winkel) gedaan. Ging prima, was met een klein weekje geregeld. Kost wel iets meer, maar je hoeft er dan niet voor in de rij te staan bij de ambassade.
Of via het VisumBuro. Als je niet in de randstad woont is het sowieso goedkoper om het via een bureau te regelen ivm de reiskosten naar de Chinese ambassade (Den Haag).
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110953360
Je kunt het ook online invullen en per post opsturen, heb je geen buro voor nodig...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:18:21 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_110989597
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:35 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Of via het VisumBuro. Als je niet in de randstad woont is het sowieso goedkoper om het via een bureau te regelen ivm de reiskosten naar de Chinese ambassade (Den Haag).
Heeft me wel 117 euro gekost. Prijzen zijn enorm omhoog gegaan opeens.

De eisen voor een visa ook trouwens! Hou er rekening mee dat ze je hele reis willen zien inclusief alle verblijfplaatsen waar je heen (inclusief bevestiging van bookingen!) en vliegtickets. Heeft me een week gekost om alles te regelen. Sinds januari is alles enorm aangescherpt. Ze willen zelfs een dag tot dag beschrijving zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:20:19 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_110989640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:57 schreef rotflmao het volgende:
De hardsleepers tussen Shanghai en Beijing zijn wel snel uitverkocht, aangezien dat de enige treinen zijn die voor veel Chinezen nog een beetje betaalbaar zijn gebleven. Als je echter de luxe D-trein neemt, dan heb je prima zachte bedden, persoonlijke air-conditioning, tv-scherm, radio, slippers, stewardessen, etc. Kost ongeveer 650 yuan, dus veel geld is het niet eens.

Als je echt niet in een trein kunt slapen, dan kun je natuurlijk 's ochtends vroeg de eerste trein om 7 uur nemen, dan ben je na de middag in Beijing. Wel een nadeel is dat deze treinen vertrekken van Shanghai Hongqiao, wat een stuk buiten de stad ligt.
Ik wil echt lekker met die snelle trein gaan. Prijzen kunnen me niet zo heel veel schelen verder, als ik maar snel ben :P Hoe duur is een taxi naar dat station? Als je om 9 uur een trein neemt ben je voor 3en nog in Beijing.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_111022319
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik wil echt lekker met die snelle trein gaan. Prijzen kunnen me niet zo heel veel schelen verder, als ik maar snel ben :P Hoe duur is een taxi naar dat station? Als je om 9 uur een trein neemt ben je voor 3en nog in Beijing.
De laatste keer dat ik een taxi naar Hongqiao pakte was ik ongeveer 30 RMB kwijt (zeg 3,5 euro), maar dat hangt natuurlijk sterk af waar vandaan je een taxi pakt. Alhoewel je vanaf het centrum nooit meer dan 60 - 80 RMB kwijt zult zijn.

Hongqiao ligt in het Minhang district, aan de Puxi zijde, en is daardoor als vliegveld wat mij betreft veel aantrekkelijker dan bijvoorbeeld Pudong wat al gauw 150 RMB kost voor een ritje vliegveld - centrum. Het treinstation ben ik nog nooit geweest, maar dat is ongetwijfeld ook prima. Overigens kun je sinds de World Expo in 2008 ook prima met metrolijn 2 of 10 daarheen.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_111026849
Van en naar het station (en vliegveld) Hongqiao kun je prima met de metro. Zeker in de richting van de stad, want de metro begint daar, en is daardoor nog leeg. Tenzij je haast hebt, zou ik dus geen taxi nemen. Het station zelf is zeer groot, maar voorzien van duidelijke Engelse bewegwijzering. Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fred_B op 02-05-2012 06:31:23 ]
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_111028461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 05:28 schreef Fred_B het volgende:
Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.
Daar heb ik nog trauma's aan over ;(
Bijna een uur ind e rij staan voor het loket, om dan uiteindelijk te horen te krijgen dat er voor de rest van de week geen kaartjes meer verkrijgbaar zijn voor dat traject :'(
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:56:05 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_111030899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 05:28 schreef Fred_B het volgende:
Van en naar het station (en vliegveld) Hongqiao kun je prima met de metro. Zeker in de richting van de stad, want de metro begint daar, en is daardoor nog leeg. Tenzij je haast hebt, zou ik dus geen taxi nemen. Het station zelf is zeer groot, maar voorzien van duidelijke Engelse bewegwijzering. Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.
Oke, ja dan ga ik gewoon met de metro. De wachtrijen zijn idd een ramp, dat heb ik al eerder mogen ervaren. Je moet ook vaak door scanners heen welke in europa eigenlijk alleen op vliegvelden te vinden zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:05:15 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_111076787
Jongens, stress no more!

Althans, misschien was de site al veel langer bekend :P Maar je kan nu online de beschikbaarheid checken tot 10 dagen voorruit. Zie net er bijvoorbeeld over 3 dagen nog helemaal niets vol zit. En er gaan bijna elke 20 minuten een hi-speed trein naar Beijing (van Shanghai), das best ziek :D

http://www.chinahighlights.com/china-trains/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:33:51 #23
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111732994
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Heeft me wel 117 euro gekost. Prijzen zijn enorm omhoog gegaan opeens.

De eisen voor een visa ook trouwens! Hou er rekening mee dat ze je hele reis willen zien inclusief alle verblijfplaatsen waar je heen (inclusief bevestiging van bookingen!) en vliegtickets. Heeft me een week gekost om alles te regelen. Sinds januari is alles enorm aangescherpt. Ze willen zelfs een dag tot dag beschrijving zien.
Nah dat valt wel mee, ik heb zelf ook na de aanscherping aangevraagd.
Ik heb 1 hotel voor 30 dagen gereserveerd via bookings.com, bevestiging uitgeprint en geannuleerd. Vervolgens op een a4tje gezet: dag1 t/m 30 en eerste 10 beijing, toen xi'an en toen shanghai, verder helemaal niets

En ik heb een 60 dagen visum gekregen en ben er een maand geweest en prima vermaakt :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 09:00:59 #24
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111733159
oja en ik zou wat pics dumpen, nu ik toch weer imgur heb :*




Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111737995
Mooie foto's, bring back memories: D

Waar heb je die foto van de muur genomen? Het gedeelte waar wij waren was juist omgeven door groen, dit doet bijna aan als een andere wereld :o .
..non est vivere sed valere vita est ..
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:06:27 #26
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111738188
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Mooie foto's, bring back memories: D

Waar heb je die foto van de muur genomen? Het gedeelte waar wij waren was juist omgeven door groen, dit doet bijna aan als een andere wereld :o .
tja, groen is afhankelijk van de tijd van het jaar he, dit was begin april dus zodoende!
en op stukje jingshalin-samatai
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111777202
Heeft iemand online treintickets gekocht? Wij willen in het hoogseizoen gaan rondreizen.
Van 20 juli tot 14 augustus.
Route:
Beijing
Pingyao (?) nog niet 100% zeker
Xi'an
Chengdu
vliegend naar:
Lijiang
Dali
Kunming
Guilin
Yangshuo
Hong Kong en dan vliegend naar Shanghai

Varierend van 1 nachtje tot meerdere nachten zijn we overal en we willen het liefst zo veel mogelijk de trein nemen maar wel met een aantal vluchten tussendoor. (die boeken we even voor vertrek vanuit NL, dan goedkoopste).
Aangezien we zooooo veel willen zien in een vrij korte tijd is het voor ons erg handig dat we alles van tevoren goed hebben uitgestippeld en dat we vrij zeker zijn van de prijs.
Ik heb net zitten uit te proberen bij http://www.tieyou.com in google translate om te kijken hoe het in zijn werk gaat met tickets boeken... Iemand daar ervaring mee?
Dus iemand tips om online van tevoren tickets te boeken zonder dat je zoals bij sommige sites 25 USD extra betaald per ticket?
Iemand ervaring met treintickets kopen bij het loket in het hoogseizoen?
  zondag 20 mei 2012 @ 16:03:02 #28
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111785326
gewoon als je aankomt alles laten boeken door je hostel, super makkelijk en goedkoop
ik zat in peking international youth hostel

is een hostel maar veel beter dan elk ander hotel; prima kamers en prima engelssprekend personeel + leuke straat + helemaal nieuw gebouw

hebben voor mij alle treinkaartjes en 1 vlucht geboekt, geen problemen en scherpe prijs
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111790535
Dat is inderdaad makkelijk, boeken via je hostel.
Maar je gaat in het hoogseizoen, en veel treinen kunnen dan al snel vol zitten (hebben wij aan den lijve ondervonden). Zelfs 5 dagen van tevoren was het niet meer mogelijk om een trein te laten boeken via ons hostel.

We hebben zo ongeveer dezelfde route als jullie afgelegd, maar sommige stukken per bus af moeten leggen.
Het is nu wel mogelijk om verder vooruit treinkaartjes te boeken, dus misschien zijn die problemen nu verleden tijd.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_111820573
Is iemand van jullie wel eens richting Lhasa gevlogen? Hoe zat dat met visum en papierwerk e.d. ?
pi_111823994
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 09:41 schreef attamottamotta het volgende:
Is iemand van jullie wel eens richting Lhasa gevlogen? Hoe zat dat met visum en papierwerk e.d. ?
http://etramping.com/blog(...)-visit-tibet-in-2012 ;(
pi_111864795
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef laurena_b het volgende:
Heeft iemand online treintickets gekocht? Wij willen in het hoogseizoen gaan rondreizen.
Van 20 juli tot 14 augustus.
Route:
Beijing
Pingyao (?) nog niet 100% zeker
Xi'an
Chengdu
vliegend naar:
Lijiang
Dali
Kunming
Guilin
Yangshuo
Hong Kong en dan vliegend naar Shanghai

Varierend van 1 nachtje tot meerdere nachten zijn we overal en we willen het liefst zo veel mogelijk de trein nemen maar wel met een aantal vluchten tussendoor. (die boeken we even voor vertrek vanuit NL, dan goedkoopste).
Aangezien we zooooo veel willen zien in een vrij korte tijd is het voor ons erg handig dat we alles van tevoren goed hebben uitgestippeld en dat we vrij zeker zijn van de prijs.
Ik heb net zitten uit te proberen bij http://www.tieyou.com in google translate om te kijken hoe het in zijn werk gaat met tickets boeken... Iemand daar ervaring mee?
Dus iemand tips om online van tevoren tickets te boeken zonder dat je zoals bij sommige sites 25 USD extra betaald per ticket?
Iemand ervaring met treintickets kopen bij het loket in het hoogseizoen?
Heb je er wel aan gedacht dat je een (ietsje duurder) multi-entry visum nodig hebt als je van China naar Hongkong gaat en dan weer terug naar China? Hongkong is visumtechnisch geen deel van China.
pi_111866327
quote:
Ja inderdaad :(
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:14:48 #34
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111868754
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:48 schreef Maloney het volgende:

[..]

Heb je er wel aan gedacht dat je een (ietsje duurder) multi-entry visum nodig hebt als je van China naar Hongkong gaat en dan weer terug naar China? Hongkong is visumtechnisch geen deel van China.
oei goed opgemerkt!!
het is dus handiger om eerst naar shanghai te vliegen en dan naar Hongkong!
Maar inderdaad zodra je hongkong ingaat, ga je china uit
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111892163
Heb je er wel aan gedacht dat je een (ietsje duurder) multi-entry visum nodig hebt als je van China naar Hongkong gaat en dan weer terug naar China? Hongkong is visumtechnisch geen deel van China.
[/quote]

Ja daar hebben we aan gedacht! Scheelt trouwens niet zo heel veel op een single entry en multiple entry....:D In ieder geval thanks nog voor het opmerken!!

Het wordt zeer waarschijnljik nu ook met een jaartje uitgesteld aangezien ik mijn scriptie niet op tijd ga af hebben... Zouden uiterlijk deze week tickets boeken (veels te laat al eigenlijk...) Dus misschien qua financien ook beter om het nog een jaartje uit te stellen. Maar had me er zoooo op verheugd!
pi_111892456
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

oei goed opgemerkt!!
het is dus handiger om eerst naar shanghai te vliegen en dan naar Hongkong!
Maar inderdaad zodra je hongkong ingaat, ga je china uit
Het is goedkoper qua tickets om eerst Hong Kong te doen en dan vanuit daar naar Shanghai. Dan vanuit Shanghai te vliegen naar Hong Kong en dan naar Nederland... Vandaar de andere optie... En qua visumkosten scheelt het niet zo heel veel...
Jij bent nu in China toch? Nog tips voor hotels/hostels??
pi_111912742
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef laurena_b het volgende:
Heeft iemand online treintickets gekocht? Wij willen in het hoogseizoen gaan rondreizen.
Van 20 juli tot 14 augustus.
Route:
Beijing
Pingyao (?) nog niet 100% zeker
Xi'an
Chengdu
vliegend naar:
Lijiang
Dali
Kunming
Guilin
Yangshuo
Hong Kong en dan vliegend naar Shanghai

Varierend van 1 nachtje tot meerdere nachten zijn we overal en we willen het liefst zo veel mogelijk de trein nemen maar wel met een aantal vluchten tussendoor. (die boeken we even voor vertrek vanuit NL, dan goedkoopste).
Aangezien we zooooo veel willen zien in een vrij korte tijd is het voor ons erg handig dat we alles van tevoren goed hebben uitgestippeld en dat we vrij zeker zijn van de prijs.
Ik heb net zitten uit te proberen bij http://www.tieyou.com in google translate om te kijken hoe het in zijn werk gaat met tickets boeken... Iemand daar ervaring mee?
Dus iemand tips om online van tevoren tickets te boeken zonder dat je zoals bij sommige sites 25 USD extra betaald per ticket?
Iemand ervaring met treintickets kopen bij het loket in het hoogseizoen?
Online treinkaartjes kopen werkt prima, maar... op het moment is het enkel mogelijk te betalen vanaf een Chinese bankrekening. Als je toch van plan bent het een jaar uit te stellen, misschien dat het volgend jaar wel mogelijk is online met een creditcard te betalen.

Misschien dat je dan ook beter het hoogseizoen kunt vermijden, want dan is het erg heet, regent het vaak en zijn er erg veel Chinezen op de been. Het voor- en najaar zijn veel aangenamer China te bezoeken.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  woensdag 23 mei 2012 @ 06:28:46 #38
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111913065
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:22 schreef laurena_b het volgende:

[..]

Het is goedkoper qua tickets om eerst Hong Kong te doen en dan vanuit daar naar Shanghai. Dan vanuit Shanghai te vliegen naar Hong Kong en dan naar Nederland... Vandaar de andere optie... En qua visumkosten scheelt het niet zo heel veel...
Jij bent nu in China toch? Nog tips voor hotels/hostels??
oh ok
ik zit nu eigenlijk in cambodia maar tips:
beijing:
peking international youth hostel, super goed
xi'an:
7 sages
yangshuo:
giggling tree (net buiten de stad, nederlands hostel, tiptop in orde)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111916359
Om daarbij aan te sluiten een paar van onze goede ervaringen..

Xi'an
Zeker 7 sages, vond het persoonlijk erg mooi met de binnenplaatsjes en 2persoonskamers waren helemaal perfect. In de avond erg gezellig met bbq's en films in de buitenlucht.

Chengdu
Sim's cozy garden. De garden stelt niet bijzonder veel voor, maar in het drukke Chengdu toch een welkom beetje groen. Ook erg behulpzame staff.

Lijiang
Panba courtyard Guesthouse. In/bij het oude centrum gelegen, je loopt zo de straatjes in. Erg fijne kamers en gezellig druk :) . Probeer de kamers op de bovenste verdieping te scoren, daar heb je een 'prive' balkon (want andere gasten zijn te lui om 2 trappen op te gaan) en uitzicht op de bergen vanuit je bed.

Hong kong
Star guest house. Vriendelijke staff. Wel erg kleine kamers, maar voor je kamer kom je ook niet naar hong kong natuurlijk.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_111931784
Tnx beide! Ik heb ze allemaal opgeschreven... Nu nog wat langer de tijd om alles goed uit te dokteren dus komt helemaal van pas!
Cambodia staat ook nog op mn verlanglijst evenals Laos, Vietnam en Thailand hihi...
Maar eerst maar eens afstuderen en volgend jaar China!
Nog meer tips misschien? Anderen ook nog?
Vliegtickets misschien? Aeroflot is goedkoop zag ik... maar ik vertrouw die Russische vliegtuigen niet echt... Als je al ziet hoe kun helikopters en schepen eruit zien... Ik had zelf wel goedkope tickets gevonden met Turkish Airlines, overstap op Istanbul Ataturk... als je even mazzel hebt kan je dan nog in Istanbul ff lunchen haha!
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:43:55 #41
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111932369
gewoon met finnair of klm, kwaliteit enzo
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111959092
Ben wel met Aeroflot gevlogen. Was gewoon Boeing en Airbus en verder niks mis met de vlucht. Alles keurig op tijd. Het eten was alleen niet zo heel bijzonder en het vliegveld van Moskou is niet zo heel aantrekkelijk maar voor die 300 Euro die het scheelde met de volgende aanbieder, is dat wel te overleven.

Aeroflot is trouwens een partner van KLM en als je bij de KLM boekt via Moskou, kom je alsnog in een Aeroflottoestel terecht.
pi_111960340
Heb met Finnair gevlogen, die vluchten waren een stuk goedkoper dan KLM. Weliswaar niet zo goedkoop als Aeroflot, maar het scheelde ook geen honderden euro's.
Gewoon naar Helsinki vliegen en dan door naar China. Erg fijne vliegtuigen ^O^
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:47:23 #44
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111961897
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Maloney het volgende:
Ben wel met Aeroflot gevlogen. Was gewoon Boeing en Airbus en verder niks mis met de vlucht. Alles keurig op tijd. Het eten was alleen niet zo heel bijzonder en het vliegveld van Moskou is niet zo heel aantrekkelijk maar voor die 300 Euro die het scheelde met de volgende aanbieder, is dat wel te overleven.

Aeroflot is trouwens een partner van KLM en als je bij de KLM boekt via Moskou, kom je alsnog in een Aeroflottoestel terecht.
klopt zitten inzelfde alliantie. Je hoeft trouwen niet persé in een aeroflot terecht tekomen, kan ook gewoon klm
quote:
99s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:51 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Heb met Finnair gevlogen, die vluchten waren een stuk goedkoper dan KLM. Weliswaar niet zo goedkoop als Aeroflot, maar het scheelde ook geen honderden euro's.
Gewoon naar Helsinki vliegen en dan door naar China. Erg fijne vliegtuigen ^O^
Ik ging ook met Finnair over helsinki. Heerlijke vliegtuigen idd! of misschien omdat ik geupgrade werd naar businessclass :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_111965322
Zelfs in pauperclass vond ik ze nog best ruim zitten eigenlijk :P .

Mijn laatste intercontinentale vlucht was alweer een paar jaar geleden met Martinair, maar daar had ik toch echt minder beenruimte. Of misschien is het allemaal wat gekleurd geraakt in mijn herinnering :+

Maar Finnair is heel erg prima. En daarna landen op Beijing en meteen midden in die typische kolossale manier van bouwen terecht komen, damn wat een vliegveld :o
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:36:03 #46
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111966085
quote:
99s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zelfs in pauperclass vond ik ze nog best ruim zitten eigenlijk :P .

Mijn laatste intercontinentale vlucht was alweer een paar jaar geleden met Martinair, maar daar had ik toch echt minder beenruimte. Of misschien is het allemaal wat gekleurd geraakt in mijn herinnering :+

Maar Finnair is heel erg prima. En daarna landen op Beijing en meteen midden in die typische kolossale manier van bouwen terecht komen, damn wat een vliegveld :o
Inderdaad dat vliegveld! :o
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112158167
Tnx voor alle tips, we zijn ons reisschema al beetje aan het vastleggen omdat we natuurlijk zoveel mogeljik in 3 weken willen proppen. Helaas zit ik wel aan het hoogseizoen vast.. Dus juli augustus. Misschien mocht het semester volgend jaar goed uitvallen kunnen we half/eind juni al weg!
Maar zijn jullie in Lijiang geweest? Heel toeristisch lees ik overal.. Is het de moeite waard? Of juist het skippen waard?
En Beijing hebben we in ons hoofd 4 nachten, het is dan wel mogelijk om de meeste grote highlights te zien toch? En weet één van jullie misschien of dat ondergrondse Beijing weer open is gesteld? Een hele stad onder Beijing omdat ze bang waren voor de Sovjets
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:38:12 #48
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_112158398
Ik ben in Lijiang geweest, inderdaad erg toeristisch, maar toch ook wel leuk. De hiking route Tiger Leaping Gorge is daar ook.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_112159087
Lijiang is inderdaad ietwat toeristisch, maar drukte kom je overal wel tegen in China :) .
Wel natuurlijk heel veel fake oude gebouwen, maar in het oude centrum hing toch best wel een leuke sfeer vond ik zelf.

En inderdaad, de tiger leaping gorge is daar ook. En dat is wel een echte aanrader ^O^.
Hier moet je wel minstens 2 dagen voor uittrekken, met overnachting ergens halverwege de hiking route.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_112182825
Ondergronds Beijing zegt mij iig niets. Niets over gehoord of gelezen. 4 Dagen is wel te doen maar dat wordt wel haasten. Verboden Stad kost een dag, op en neer naar de Muur ook en dan heb je nog twee dagen over waar je sowieso wat tijd verliest door aankomst/vertrek.

Lijang zijn wij wel in de buurt geweest maar geskipt. Wel in Dali geweest en van daaruit naar de Tiger Leaping Gorge. In anderhalve dag gelopen (heerlijk rustig want weinig Chinezen) en toen met het busje terug naar het beginpunt. Toen door naar Shangri-La, een vergelijkbare touristtrap. Het is wel aardig met veel winkeltjes en volksdansen enzo maar je mist er niet zo veel aan.
pi_112185463
lol inderdaad @ weinig chinezen.
Op de tiger leaping gorge waren bijna geen chinezen te vinden, behalve dan de bewoners die je een paardje(ezel?) of eten probeerden aan te smeren.
De meeste chinezen lieten zich gewoon per busje naar de rapids vervoeren om daar even te kijken en dan weer weg te gaan. Liever lui dan moe :Y .
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_112190601
Ik zelf ben met mijn partner in 2008 naar China geweest.
In Beijing hebben we geslapen in een Hutong hotel/hostel. De gastheer heeft er voor gezorgd dat we samen (alleen) op een niet toeristische stuk van de Muur hebben geslapen. En heeft voor ons bij het station treinkaartjes gekocht voor de nachttrein naar Shanghai. Uiteraard waren wij hem erg dankbaar. Dit was ons hotel in Beijing toen http://www.tripadvisor.co(...)e_Hotel-Beijing.html
Even een klein filmpje nabij de plein van de hemelse vrede.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_112194109
Hier wat magere info over die ondergrondse stad... kwam het bij toeval tegen en leek me wel heel interessant... weer eens wat anders :)
http://www.stedentrip.com(...)grondse-stad-beijing

We proberen er 5 dagen te zijn. Ligt natuurlijk tegen die tijd nog aan de vluchttijden, en eventueel kunnen we wat schuiven en kan ik er 5 nachten zijn ipv 4...

Tiger Leaping Gorge staat iig ook op ons lijstje! En Dali ook ;-)
pi_112206334
Hey! Ik kom even meelezen, en gelijk een vraag stellen. Eind december ga ik voor een kleine 2 weken naar China, omgeving Shanghai. De kosten hiervan zijn alleen de vliegtickets en visum en dergelijke. Nu heb ik heb de kans om nog 2 weken langer te blijven, op eigen kosten (vliegticket terug krijgt dan gewoon een andere einddatum, geen noemenswaardige extra kosten). Nu wil ik deze kans natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan! Het probleem is alleen dat ik niet een bijzonder groot budget heb... Dus ik vroeg me af aan wat voor bedragen ik moet denken om 2 weken in China te verblijven en natuurlijk ook nog wat te zien. We reizen met een groep studenten dus qua overnachten zal het niet het duurste worden, maar hoe zit het bijvoorbeeld met eten en drinken? En de bezienswaardigheden, zijn daar ook kosten aan verbonden? Ook bijvoorbeeld vervoer naar Beijing, of openbaar vervoer.
Ja een hele gerichte vraag is het niet, en ik zou het best allemaal uit kunnen zoeken, maar ik dacht misschien heeft iemand ervaring en kan die een inschatting maken. Ik hoef het niet heel precies te weten, maar als ik een idee heb van wat ik nog extra kwijt zou zijn kan ik bekijken of het qua budget mogelijk is. Bedankt alvast! (En sorry voor het hele verhaal :P )
pi_112211304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:52 schreef maen het volgende:
Hey! Ik kom even meelezen, en gelijk een vraag stellen. Eind december ga ik voor een kleine 2 weken naar China, omgeving Shanghai. De kosten hiervan zijn alleen de vliegtickets en visum en dergelijke. Nu heb ik heb de kans om nog 2 weken langer te blijven, op eigen kosten (vliegticket terug krijgt dan gewoon een andere einddatum, geen noemenswaardige extra kosten). Nu wil ik deze kans natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan! Het probleem is alleen dat ik niet een bijzonder groot budget heb... Dus ik vroeg me af aan wat voor bedragen ik moet denken om 2 weken in China te verblijven en natuurlijk ook nog wat te zien. We reizen met een groep studenten dus qua overnachten zal het niet het duurste worden, maar hoe zit het bijvoorbeeld met eten en drinken? En de bezienswaardigheden, zijn daar ook kosten aan verbonden? Ook bijvoorbeeld vervoer naar Beijing, of openbaar vervoer.
Ja een hele gerichte vraag is het niet, en ik zou het best allemaal uit kunnen zoeken, maar ik dacht misschien heeft iemand ervaring en kan die een inschatting maken. Ik hoef het niet heel precies te weten, maar als ik een idee heb van wat ik nog extra kwijt zou zijn kan ik bekijken of het qua budget mogelijk is. Bedankt alvast! (En sorry voor het hele verhaal :P )
Dit hangt er natuurlijk vanaf waar je heen wilt gaan en wat je wilt gaan doen. En voor welk vervoer ga je dan kiezen? Het levensonderhoud zal niet duur zijn.. Dus ik denk dat je sowieso wel iets moet gaan kijken waar je heen wilt gaan... Voor prijzen voor de trein kan je heir kijken:

http://www.chinatripadvisor.com/train/

Voor vluchten:
http://www.elong.net/
en Ctrip

Aan de highlights zijn toegangsprijzen verbonden maar wat ik zo in de LP las valt dit enorm mee ten opzichte van 'onze' prijzen. Toegangsprijs voor de verboden stad ligt tussen de 40 en 60 RMB (volgens mij nu met de huidige koers tussen de 5 en 7,5 euro).. Dan heb je een richtlijn..
Maar ik ben zelf nog niet geweest dus anderen kunnen je vast meer vertellen ;-) :D
Heb alleen zelf wat dingen uitgezocht of het voor ons haalbaar is qua budget...
pi_112211332
Ohw ja en je hebt op de meeste plekken korting met je studentenkaart! Dus maak daar grof gebruik van :D
pi_112211662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:01 schreef laurena_b het volgende:

[..]

Dit hangt er natuurlijk vanaf waar je heen wilt gaan en wat je wilt gaan doen. En voor welk vervoer ga je dan kiezen? Het levensonderhoud zal niet duur zijn.. Dus ik denk dat je sowieso wel iets moet gaan kijken waar je heen wilt gaan... Voor prijzen voor de trein kan je heir kijken:

http://www.chinatripadvisor.com/train/

Voor vluchten:
http://www.elong.net/
en Ctrip

Aan de highlights zijn toegangsprijzen verbonden maar wat ik zo in de LP las valt dit enorm mee ten opzichte van 'onze' prijzen. Toegangsprijs voor de verboden stad ligt tussen de 40 en 60 RMB (volgens mij nu met de huidige koers tussen de 5 en 7,5 euro).. Dan heb je een richtlijn..
Maar ik ben zelf nog niet geweest dus anderen kunnen je vast meer vertellen ;-) :D
Heb alleen zelf wat dingen uitgezocht of het voor ons haalbaar is qua budget...
Bedankt!

We gaan sowieso al naar Shanghai en omgeving, en naar Zhangzou (als ik het goed schrijf). Voor de 2 extra weken zijn er opties genoemd als Hongkong, Guilin, Chengdu, evt Xian & Beijing.

Hoe zijn de hotelprijzen in vergelijking met 'onze' prijzen dan?
pi_112212944
Kijken even op hostelworld.com of booking.com

Ook zijn er in dit topic aantal tips gegeven voor goede en best goedkope hostels.

Voor Hong Kong heb je evt. een multiple entry visum nodig als je weer via Shanghai terug naar NL vliegt.

Voor overnachtingen in Beijing betaal je iets van 10 euro p.p.p.n. dan heb ik het ruim gerekend... Ik heb dan wel gekozen voor een 2 persoonskamer en geen dorm...

Duurste hotels zijn in mijn lijstje die van Hong Kong en Shanghai. De rest varieert tussen de 7,- en 12 euro pppn.

Dus laten we zeggen: een schijntje van wat je hier betaald ;)
pi_112213467
Overnachten kost inderdaad geen drol. Laurena zit met haar 10eu p.p aardig in de buurt, dit waren wij ook kwijt voor een 2persoonskamer. Als je in een dorm gaat ben je natuurlijk nog minder kwijt.

Hong Kong is qua prijspeil meer richting westerse maatstaven en ook de kamers die je krijgt zijn (erg) klein. Maar zoals al eerder gezegd, je komt niet voor de kamer.

De opties die je noemt zijn allemaal erg de moeite waard, maar in 2 weken zul je ze nooit kunnen bekijken. Denk wel dat je 2 a 3 van de steden zou kunnen bezoeken, afhankelijk van je reistempo.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_112225364
ik heb de keuze om met klm of lufthansa te vliegen, beide nagenoeg dezelfde prijs en beide met 1x overstappen iemand enig idee welke keuze beter is?
pi_112227977
quote:
12s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:36 schreef skit het volgende:
ik heb de keuze om met klm of lufthansa te vliegen, beide nagenoeg dezelfde prijs en beide met 1x overstappen iemand enig idee welke keuze beter is?
Deutschland uber alles?!
pi_112236441
Hoe lang is de overstap tussen beide? Dus de kortste vlucht? En de vluchttijden... Daar zou ik op afstrepen. Welke tijden het beste zijn en dan welke vlucht het kortste duurt, dus waar je het minst lang bij je overstap moet wachten :D
pi_112237061
Maar zorg ook weer niet dat de overstaptijd te kort wordt. Bij ons op de terugweg waren mensen die hun overstap op Helsinki misliepen, omdat ons vliegtuig een uur vertraging had opgelopen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_112237186
Ja dat is zeker niet de bedoeling, ik had ook vertraging vanuit Cuba naar Parijs en haalde rennend op Charles de Gaulle maar net het vliegtuig naar Amsterdam.. Was zeker geen pretje..
pi_112251564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:30 schreef laurena_b het volgende:
En Beijing hebben we in ons hoofd 4 nachten, het is dan wel mogelijk om de meeste grote highlights te zien toch? En weet één van jullie misschien of dat ondergrondse Beijing weer open is gesteld? Een hele stad onder Beijing omdat ze bang waren voor de Sovjets
Die is al jaren niet meer geopend. De laatste keer dat ik in Beijing was (november 2011) ben ik nog langs wat eerder de ingang was gelopen en toen was het dus ook nog steeds gesloten.

Overigens heb je in het noorden van China bij de Russische grens in alle grotere steden dit soort enorme ondergrondse gangenstelsels en schuilkelders. De meeste worden tegenwoordig als ondergronds winkelcentrum gebruikt en zijn niet echt toeristisch. Toch geeft het een apart gevoel elke keer dat je langs de gigantische ijzeren deuren van voormalige atoombunkers loopt.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_112251618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:54 schreef Maloney het volgende:
Ondergronds Beijing zegt mij iig niets. Niets over gehoord of gelezen. 4 Dagen is wel te doen maar dat wordt wel haasten. Verboden Stad kost een dag, op en neer naar de Muur ook en dan heb je nog twee dagen over waar je sowieso wat tijd verliest door aankomst/vertrek.
Je kunt natuurlijk erg lang in de Verboden Stad blijven hangen, maar een hele dag vind ik toch wel wat veel. Alle keren dat ik er ben geweest was ik in een paar uur wel uitgekeken.

Zelfde verhaal met de Chinese Muur. Als je in tijdnood zit kun je gewoon een rechtstreekse bus nemen naar Badaling of Juyongguan, de twee delen van de muur die het dichtste bij Beijing liggen. Als je dan 's ochtends vroeg op staat ben je net na de middag weer terug in Beijing en heb je nog genoeg tijd andere dingen te doen.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_112251827
Ok, helaas dat het (nog) gesloten is... Ik denk dat het met vier nachten ook wel moet lukken... Het is dan inderdaad waar je de voorkeur aan geeft. Heel ver rijden om een minder toeristisch stuk Muur te zien of voor de tijdbesparde optie gaat..
Dat is eigenlijk met alle stedentrips zo...
pi_112271868
Hier staan ook nog wel wat ervaringen tips trouwens:

http://chinazelfreizen.blogspot.com/
  donderdag 31 mei 2012 @ 17:52:14 #69
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_112272913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 07:36 schreef rotflmao het volgende:

[..]

Zelfde verhaal met de Chinese Muur. Als je in tijdnood zit kun je gewoon een rechtstreekse bus nemen naar Badaling of Juyongguan, de twee delen van de muur die het dichtste bij Beijing liggen. Als je dan 's ochtends vroeg op staat ben je net na de middag weer terug in Beijing en heb je nog genoeg tijd andere dingen te doen.
Klopt, maar Badaling zou ik niet aanraden (die andere ken ik niet..)
Simatai en Jinshanling zijn veel authentieker en rustiger (maar ook wat verder, 1,5 uur met de auto vanaf BJ)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_112365804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 17:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Klopt, maar Badaling zou ik niet aanraden (die andere ken ik niet..)
Simatai en Jinshanling zijn veel authentieker en rustiger (maar ook wat verder, 1,5 uur met de auto vanaf BJ)
Simatai zijn we geweest met een excursie van het hostel. Scheelde maar een paar Euro vergeleken met alles zelf doen. Maar dat was toch wel zo'n 3,5 uur rijden enkele reis met een busje door de Chinese spits. Als ik mij goed herinner was het vertrek ongeveer 9 uur en dan rond een uur of 8 's avonds waren we weer terug.

Een dagje Verboden Stad bedoelde ik eigenlijk inclusief rondje lopen op het Plein van de Hemelse Vrede dat ervoor ligt en klimmetje naar het tempeltje op een heuvel in het park achter de Verboden Stad met een mooi uitzicht over de structuur van het paleis en het centrum van Beijing.
pi_112382214
Ik verblijf momenteel in Beijing en ben er inmiddels zon twee maanden. Prachtige ervaring en heb het meeste wat er te zien valt in de stad al bezocht (al raak je eigenlijk nooit uitgekeken). Heb wel een stage er naast dus ben niet hele dagen vrij. Ik zit er met een F visum en heb na mijn stage nog ongeveer 3 a 4 weken die ik in feite vrij kan benutten. Ik zou graag nog overige delen van China willen bezoeken met name natuur en het platteland. Het enige wat me er enigszins van weerhoud is de taal barrière. In Beijing is alles nog redelijk internationaal maar buiten de grote steden zal dit een stuk minder zijn. Aangezien ik amper Chinees spreek vraag ik me af of het niet lastig is het land door te trekken hoe ervaren jullie dat?
Tevens, heeft iemand tips van een provincie die ik kan bezoeken? Het land is zo ontiegelijk groot dat ik het soms lastig vind te bepalen waar ik naartoe zou moeten.
  zondag 3 juni 2012 @ 15:35:18 #72
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_112384056
Met handen en voeten kun je veel uitleggen, natuurlijk niet altijd makkelijk maar laat je daar niet door tegenhouden.

Yunnan kan, daar zit het meer toeristische Dali en Lijiang maar je hebt er ook mooie natuurgebieden. Of ga naar Guilin en Yangshuo en dan allemaal leuke dingen doen in het Karstgebergte (fietsen, berg beklimmen, hiken, met een bamboe kano over Li River...).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_112414644
Taal is niet zo'n issue. Als je een restaurant of hotel binnenstapt, is het voor iedereen vrij duidelijk wat de bedoeling is ;) . En anders heb je nog een je reisgids waar bv plaatsnamen ook in Chinese karakters staan. En als dat nog niet lukt, kun je bv de Hanping dictionary app downloaden voor je smartphone. De betaalde versie spreekt de woorden zelfs voor je uit.
  maandag 4 juni 2012 @ 10:31:43 #74
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_112415285
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 10:05 schreef Maloney het volgende:
Taal is niet zo'n issue. Als je een restaurant of hotel binnenstapt, is het voor iedereen vrij duidelijk wat de bedoeling is ;) . En anders heb je nog een je reisgids waar bv plaatsnamen ook in Chinese karakters staan. En als dat nog niet lukt, kun je bv de Hanping dictionary app downloaden voor je smartphone. De betaalde versie spreekt de woorden zelfs voor je uit.
En daarbij: je hebt handen en voeten, en voor noodgevallen zelfs een aanwijswoordenboekje....
En als je hier al 2 maand zit, dan heb je vast wel een paar Chinese vrienden gemaakt die fatsoenlijk Engels spreken....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_112421667
quote:
Toen door naar Shangri-La, een vergelijkbare touristtrap. Het is wel aardig met veel winkeltjes en volksdansen enzo maar je mist er niet zo veel aan.
Ik vond Shangri-La wel degelijk de moeite waard! Vond de setting van het klooster in de mooie omgeving toch erg boeiend :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:25:01 #76
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_112600299
Wie van jullie is er trouwens in Kunming geweest? Na een maand door Sichuan te hebben gereisd, vind ik deze stad een welkome attractie. Ontzettend aardige mensen, goed eten en een perfecte mix tussen westers en oosters. Ik verblijf hier nu een week en geniet van elk moment.

Zijn er andere Fokkers in Kunming?
pi_112600614
nee nog nooit geweest, maar wel verhalen gehoord en wil er zeker nog is naartoe
pi_112771859
In december wil ik een maandje naar China gaan.
Het doel is om oud en nieuw te vieren, maar ook rondtrekken en we zien wel waar we stranden, met een vriend die daar wat langer verblijft.

Ik zie retours staan voor 550eu ongeveer. Is dat een normale prijs?
En wat is een prima bedrag om mee te nemen?
Wat kost bijvoorbeeld een goed avondmaal of een overnachting?
pi_112775980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:25 schreef ShowMaster het volgende:
Wie van jullie is er trouwens in Kunming geweest? Na een maand door Sichuan te hebben gereisd, vind ik deze stad een welkome attractie. Ontzettend aardige mensen, goed eten en een perfecte mix tussen westers en oosters. Ik verblijf hier nu een week en geniet van elk moment.

Zijn er andere Fokkers in Kunming?
Een dag geweest op doorreis van Lijiang naar Guilin.
Best een aardige stad, maar vond het niet bijzonder speciaal eigenlijk..
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:57:52 #80
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112790552
China _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:58:00 #81
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_112795782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:35 schreef Faazz het volgende:
In december wil ik een maandje naar China gaan.
Het doel is om oud en nieuw te vieren, maar ook rondtrekken en we zien wel waar we stranden, met een vriend die daar wat langer verblijft.

Ik zie retours staan voor 550eu ongeveer. Is dat een normale prijs?
En wat is een prima bedrag om mee te nemen?
Wat kost bijvoorbeeld een goed avondmaal of een overnachting?
Dat kun je zo gek maken als je wilt, hostels in slaapzalen kan al voor 5 a 7 euro (hoewel in Beijing en Shanghai iets duurder), maar je kunt ook in dure ketens slapen natuurlijk.

Voor eten was ik gemiddeld 3 a 5 euro kwijt, maar ook daar gaat weer op: je kunt het zo gek maken als dat je zelf wilt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_112803454
Hmm dat geldt wel voor alle landen me dunkt. Je kan het zo gek maken als je wilt. Ik was echter niet van plan om in vijf sterren hotels te slapen en bij dure restaurants te eten. We zullen waarschijnlijk een aantal steden/dorpen aan doen maar de bestemming is niet duidelijk nog. Dus het zal ook neerkomen op slapen bij een boer of locals.

En vraag me dus af wat fatsoenlijk is qua budget. Zelf heb ik het idee dat de standaard toch wel wat lager ligt dan in NL of sowieso de westerse wereld.
  Eindredactie Games dinsdag 12 juni 2012 @ 20:43:32 #83
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_112805289
Is er iets te beleven in Dandong :) Ik heb daar een dagje vrij en wil wel eens wat anders zien dan de binnekant van een hotelkamer :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 12 juni 2012 @ 20:50:33 #84
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_112805728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Deutschland uber alles?!
Kijk uit voor code sharing, bij KLM kan je zo in een China Southern kist terecht komen. Behalve dat je veel goedkoper via CS dan kan boeken omdat het goedkoper is, staat CS bij mij lager dan EasyJet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_112815460
het staat vast, begin juli naar China met lufthansa
Voor de rest hebben we een grove planning maar geen elke dag vast gepland
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:30:07 #86
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112816712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:12 schreef Faazz het volgende:
Hmm dat geldt wel voor alle landen me dunkt. Je kan het zo gek maken als je wilt. Ik was echter niet van plan om in vijf sterren hotels te slapen en bij dure restaurants te eten. We zullen waarschijnlijk een aantal steden/dorpen aan doen maar de bestemming is niet duidelijk nog. Dus het zal ook neerkomen op slapen bij een boer of locals.

En vraag me dus af wat fatsoenlijk is qua budget. Zelf heb ik het idee dat de standaard toch wel wat lager ligt dan in NL of sowieso de westerse wereld.
Dat is niet waar.
Het goedkoopste in Europa is duurder dan het goedkoopste in Azie.
Het goedkoopste in New york is al helemaal verre van Azie

In beijing was ik 12 per avond kwijt, daar buiten zat het tussen de 4 en 10 euro ongeveer. Allemaal prima hostels en vooral in de HI hostels keten.

Eten inderdaad tussen de 5 en 8 euro per dag gok ik?

quote:
4s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Kijk uit voor code sharing, bij KLM kan je zo in een China Southern kist terecht komen. Behalve dat je veel goedkoper via CS dan kan boeken omdat het goedkoper is, staat CS bij mij lager dan EasyJet.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112825766
Ben op dit moment al wat reisgidsen aan het scoren. Heb natuurlijk de nieuwste LP maar ook nog wat oudere Marco Polo gidsen liggen en gisteren een rough guide van Beijing gescoord.
Welke gids vonden jullie het beste qua info en in gebruik?
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de LP, tijdens mn reis door Cuba gebruikt en ik had daar eigenlijk meer aan de Nederlandse Capitool gids dan aan die LP...
Dus nog andere gidsen die aan zijn te bevelen?
pi_112826039
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Kijk uit voor code sharing, bij KLM kan je zo in een China Southern kist terecht komen. Behalve dat je veel goedkoper via CS dan kan boeken omdat het goedkoper is, staat CS bij mij lager dan EasyJet.
Vind je?
Ik heb twee binnenlandse vluchten met CS gehad, prima moderne kisten en goede service.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_112826764
Trouwens voor vluchten kijk ook eens op klm.be en kies dan om vanaf Brussel te vliegen. Kan echt 200 euro per ticket schelen!
Je vliegt dan vanaf Brussel naar Amsterdam (ja echt! haha) en dan door naar Beijing.
Op de terugweg stop je ook weer in Amsterdam en laten ze je de internationale trein naar Brussel nemen, dat laatste kun je dan natuurlijk overslaan en lekker de trein naar huis pakken of je lekker laten ophalen....
  Eindredactie Games woensdag 13 juni 2012 @ 11:57:25 #90
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_112829546
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Vind je?
Ik heb twee binnenlandse vluchten met CS gehad, prima moderne kisten en goede service.
1. Als je naar Europa vliegt verwacht ik dat er minsten omgeroepen wordt in het Engels, en niet de eerste 2 zinnen en dan in het Manderijn.
2. Verschil tussen een KLM ticket en een CS ticket kan makkelijk 250 euro zijn, kijk daar dus voor uit.
3. Stoelen waren erg klein. Ik ben 1,80m en 70 kilo en als mijn knieën al de andere stoel aanraken en mijn kont de leuningen, dan snap ik dat andere nog verrotte zitten :P
4. Entertainment is meestal ruk, lang leve iPad en/of laptop.
5. Drank alleen bij een maaltijd, maar dat is met SAS/Swiss Air momenteel ook al.

Maar je betaald er ook een habbekrats voor ;) De laatste keer betaalde ik rond de 350 euro voor een enkeltje.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_112842560
Weet er iemand een goede/betrouwbare site voor het boeken van vluchten binnen China. Ik ben een beetje opzoek gegaan voor een retour ticket Beijing/Nanning maar in veel gevallen wordt er voor die vlucht al gauw rond de 550eu gevraagd, dat moet toch goedkoper kunnen?
pi_112863084
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:28 schreef FUUUU het volgende:
Weet er iemand een goede/betrouwbare site voor het boeken van vluchten binnen China. Ik ben een beetje opzoek gegaan voor een retour ticket Beijing/Nanning maar in veel gevallen wordt er voor die vlucht al gauw rond de 550eu gevraagd, dat moet toch goedkoper kunnen?
Boek via ctrip of elong. Betaal via PayPal en alles is vlot geboekt. Prijs zal rond de ¤250-350 schommelen, maar mss vind je nog goedkoper.

Rechtstreeks betalen via creditcard is lastig omdat ze vragen naar een copie van voor en achterkant, dus PayPal zal je die heisa besparen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 00:22:12 #93
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112870626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:17 schreef laurena_b het volgende:
Ben op dit moment al wat reisgidsen aan het scoren. Heb natuurlijk de nieuwste LP maar ook nog wat oudere Marco Polo gidsen liggen en gisteren een rough guide van Beijing gescoord.
Welke gids vonden jullie het beste qua info en in gebruik?
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de LP, tijdens mn reis door Cuba gebruikt en ik had daar eigenlijk meer aan de Nederlandse Capitool gids dan aan die LP...
Dus nog andere gidsen die aan zijn te bevelen?
Ik vond de LP super fijn voor China.
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Vind je?
Ik heb twee binnenlandse vluchten met CS gehad, prima moderne kisten en goede service.
dit
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 22:20 schreef zipcon het volgende:

[..]

Boek via ctrip of elong. Betaal via PayPal en alles is vlot geboekt. Prijs zal rond de ¤250-350 schommelen, maar mss vind je nog goedkoper.

Rechtstreeks betalen via creditcard is lastig omdat ze vragen naar een copie van voor en achterkant, dus PayPal zal je die heisa besparen.
Kijk inderdaad op ctrip.com maar probeer eerst bij je hostel en lokaal mannetje te regelen. Ik had een ctrip vlucht gevonden en hetzelfde vluchtnummer voor zo'n 150 cny minder geboekt via hostel. Is toch weer lekker eten of pilsjes
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_115547307
De tassen zijn gepakt, de paspoorten voorzien van visums en mijn beide armen zijn nog wat stijf van de GGD injecties! Maar morgen vertrekken wij naar China! :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Eindredactie Games woensdag 15 augustus 2012 @ 12:59:22 #95
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_115593475
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Inderdaad dat vliegveld! :o
hangt ook af in welke terminal jr aankomt. T3 is mooi, maar T
1 en 2 zijn echt ouwe krotten
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_115594874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:13 schreef CoExist het volgende:
De tassen zijn gepakt, de paspoorten voorzien van visums en mijn beide armen zijn nog wat stijf van de GGD injecties! Maar morgen vertrekken wij naar China! :)
Leuk, hoe ziet je reis eruit?
pi_115594996
Onze reis ziet er nu als volgt uit:
3 sept: vertrek richting Beijing, via Munchen met Lufthansa
4-8 sept: bejing
8 sept: bejing --> overnight trein richting PingYao
9 sept: pingyao --> overnight train richting Xian
10 sept: -> Xian
11 sept: Xian --> Chengdu
12 - 14 sept: Chengdu (Emeishan, Leshan, Panda's)
15 sept: Vlucht Chengdu - Guilin
16-20 sept: Yangshuo (Ping'an)
20 sept: Trein of vlucht richting Hong-Kong
20-24 sept: Hong-Kong
24 sept: naar huis :(

Heb er zin an *O*
pi_115597331
Mooi reisje wel. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_115619110
Ziet er goed uit ja. Ik vind je Chengdu-plannen er alleen erg vol uit zien. Leshan en panda's zijn prima in een dag (of minder) te doen, maar Emei Shan lijkt me in één dag wel wat gehaast.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_115631096
quote:
3s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 22:18 schreef Corkscrew het volgende:
Ziet er goed uit ja. Ik vind je Chengdu-plannen er alleen erg vol uit zien. Leshan en panda's zijn prima in een dag (of minder) te doen, maar Emei Shan lijkt me in één dag wel wat gehaast.
Leshan en de panda's hebben wij over 2 dagen verdeeld, de busreis naar leshan en terug kostte best veel tijd.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_115636009
Bedankt voor de tips :Y

Ik weet ook nog niet of we er dagje extra aan knopen, ik heb een aantal tours gezien die 's ochtends het pandapark bezoeken en daarna in een ruk doorrijden richting Leshan. Ik moet zeggen, ik hoef ook geen hele dag in dat pandapark te blijven en de bus zal er vast iets langer over doen. Ik weet ook niet of we het met een tour doen of zelf met OV. Hangt van de tijdsbesparing af denk ik. Ik heb ook gemixte verhalen over dat pandapark gehoord...
pi_115637307
Dat pandapark heb je in principe gewoon in een ochtend gezien :Y
Best leuk hoor, maar na 5 panda's heb je ze allemaal ook wel gezien eigenlijk..

Wel was het een goed park, waarin de dieren ook met liefde verzorgd worden. Klinkt logisch, maar elders in China (kunming) kwamen we een dierentuin tegen waar dat absoluut niet het geval was.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_115738805
Mén!! Net 22 wacht torens op de Chinese muur bij Simatai beklommen. De muur is daar grotendeels in originele staat en op sommige plekken onbegaanbaar. Meer gruis en losse stenen dan trap treden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_115743850
Hoi! Asociale terugvindpost met tekst 8-)

In oktober 2013 willen wij naar China gaan en daar met de fiets (en delen trein) doorheen reizen voor een periode van 2 tot 4 maanden en misschien nog door met een stuk Laos/Vietnam/etc.). Dus ik begin maar eens met het inlezen in dit topic (naast natuurlijk alle andere blogs en informatiepunten op het ineternet).
Ja doei.
pi_116171137
Toevallig mensen hier die met Emirates zijn gaan vliegen? Misschien dat ik m'n reisje uit wil breiden met een paar daagjes Dubai. Vlieg je ook met de A380 :D

Ben al wel gaan speuren voor tickets voor volgend jaar zomer. Tot nu toe is volgens mij Finnair de goedkoopste...
pi_116180414
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 08:29 schreef CoExist het volgende:
Mén!! Net 22 wacht torens op de Chinese muur bij Simatai beklommen. De muur is daar grotendeels in originele staat en op sommige plekken onbegaanbaar. Meer gruis en losse stenen dan trap treden.
Mooi vond ik dat. Weet zo even niet bij welk gedeelte wij waren, maar het was in ieder geval uitgestorven en de muur was op sommige plaatsen meer ruïne dan muur. Daar hebben we een flink aantal uren kunnen lopen/klimmen met maar iets van 10 man in de buurt.
Dat gaf ons een veel betere Great Wall ervaring dan die hele drukke stukken muur, waarvan de stenen misschien net 20 jaar oud zijn.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116181206
Lekker dan, maandag naar China en Lufthansa staakt op het moment :(

Maar even kijken wat de gevolgen worden...
pi_116289727
Nah, valt mee dus, buitenlandse vluchten worden ontzien...

Had toch beter via Frankfurt kunnen gaan, lufthansa vliegt op PEK met de A380, maar dus niet via Munchen..
pi_116306433
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:32 schreef attamottamotta het volgende:
Nah, valt mee dus, buitenlandse vluchten worden ontzien...

Had toch beter via Frankfurt kunnen gaan, lufthansa vliegt op PEK met de A380, maar dus niet via Munchen..
Ach gelukkig vlieg je morgen toch naar China ondanks de staking!! :)
pi_116329616
Yep, de volgende staking is voor dinsdag geplanned. Gaat net goed dus :Y
pi_116372785
Ga over 10 dagen ook naar China voor een half-groeps / half zelf planning reis. Beijing > Luoyang > Xian > Guilin / Yangshuo > Shanghai > HK.

Hopelijk was het al het sparen waard. ^O^
pi_116382997
Nog even voor de kenners hier: Hoe lang heb je nodig voor Shilin? We willen dit vanuit Kunming gaan bezoeken. Is zo'n 1-2 uurtjes met de bus toch?

En de rijstterrassen in de buurt van Guilin? Is dat zomers wel de moeite waard?
pi_116385758
Ik was een maand geleden bij de rijst terrassen en vond het zeker waard
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:41:52 #114
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_116387132
Ja die rijstterrassen waren inderdaad wel leuk om te bezoeken (ik was er vier jaar terug in augustus), trek daar gerust een dag voor uit. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_116412046
Ok! Tnx! Wij zullen daar ook eind juli/begin augustus zijn. Denk dat we daar een nachtje in de buurt gaan overnachten. In de middag van Yangshuo naar Longsheng, nachtje slapen en dan de rijstterrassen bewonderen en dan die middag terug naar Guilin om trein te pakken. Moet te doen zijn toch?
pi_116412419
Vorig jaar begin augustus bij de rijstterassen geweest, zeker de moeite waard om te bezoeken rond die tijd!
Het enige is dat ze niet zo vol met water staan, zoals je soms op foto's in reisgidsen ziet.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116412534
quote:
99s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:54 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Vorig jaar begin augustus bij de rijstterassen geweest, zeker de moeite waard om te bezoeken rond die tijd!
Het enige is dat ze niet zo vol met water staan, zoals je soms op foto's in reisgidsen ziet.
Ok dat is goed om te weten! Dat vermoedde ik al een beetje, daarom vroeg ik of het wel de moeite waard was :) We hopen eind deze maand/begin volgende maand de tickets te kopen! Zoveel zin in, als ticket eenmaal gekocht is dan is het eindelijk definitief!!
pi_116652750
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 08:29 schreef CoExist het volgende:
Mén!! Net 22 wacht torens op de Chinese muur bij Simatai beklommen. De muur is daar grotendeels in originele staat en op sommige plekken onbegaanbaar. Meer gruis en losse stenen dan trap treden.
Vet he?!
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Asociale terugvindpost met tekst 8-)

In oktober 2013 willen wij naar China gaan en daar met de fiets (en delen trein) doorheen reizen voor een periode van 2 tot 4 maanden en misschien nog door met een stuk Laos/Vietnam/etc.). Dus ik begin maar eens met het inlezen in dit topic (naast natuurlijk alle andere blogs en informatiepunten op het ineternet).
Gaaf, keep us up to date met je plannen, super leuk!
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:54 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Mooi vond ik dat. Weet zo even niet bij welk gedeelte wij waren, maar het was in ieder geval uitgestorven en de muur was op sommige plaatsen meer ruïne dan muur. Daar hebben we een flink aantal uren kunnen lopen/klimmen met maar iets van 10 man in de buurt.
Dat gaf ons een veel betere Great Wall ervaring dan die hele drukke stukken muur, waarvan de stenen misschien net 20 jaar oud zijn.
Er is een trekking tussen simatai en jingshalin, en die is super vet!
Mutianyu moet ook heel mooi zijn, die is voor de volgende keer.

Zolang het maar geen badaling is, daar staat nu zelfs een Mac :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 16:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja die rijstterrassen waren inderdaad wel leuk om te bezoeken (ik was er vier jaar terug in augustus), trek daar gerust een dag voor uit. :)
Ja vet! Ben toen van de paden af gegaan en helemaal door zo'n modderpad boven op de berg terecht gekomen! vies maar super gaaf! en we kwamen nog wilde paarden tegen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:30 schreef laurena_b het volgende:
Ok! Tnx! Wij zullen daar ook eind juli/begin augustus zijn. Denk dat we daar een nachtje in de buurt gaan overnachten. In de middag van Yangshuo naar Longsheng, nachtje slapen en dan de rijstterrassen bewonderen en dan die middag terug naar Guilin om trein te pakken. Moet te doen zijn toch?
Wij waren zelf pas in de namiddag terug vanuit de terrassen terwijl we al wel vroeg weg waren (vanuit guilin) maar het is het zeker waard. Weet alleen niet of je dat gaat redden met de trein. Misschien kun je wat minder haasten dan kun je 's avonds ook nog over de night market van guilin struinen en door het stadsparkje, gezellig sfeer savonds!

voor de rijst kun je trouwens beste informeren naar de tijd van het jaar dat het niet zo mistig is. Bij mij was het flink mistig maar dat was in het voorjaar, weet niet hoe het nu is.

TROUWENS: Hoi allemaal, hoe is het hier? :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116652861
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:50 schreef Boterbartje het volgende:

die is voor de volgende keer.

Dat denken wij hier ook al :')
Net een jaar terug en nu alweer allemaal nieuwe idee"en/plaatsen om te bezoeken in China.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116652964
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Dat denken wij hier ook al :')
Net een jaar terug en nu alweer allemaal nieuwe idee"en/plaatsen om te bezoeken in China.
Ja vet, ik ook dus!

Veel gezien maar vond china denk ik toch het indrukwekkendste. Het is ook gewoon zo anders.. niet zo toeristisch, weinig engels, andere cultuur. Heerlijk.

Enkel ik studeer nu wat alles wel lastig maakt..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116656120
Maar even een heel algemene vraag. Is China net zo goedkoop als de omliggende landen? Of toch wel een stukkie duurder?
pi_116676570
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:50 schreef Boterbartje het volgende:

Er is een trekking tussen simatai en jingshalin, en die is super vet!
Mutianyu moet ook heel mooi zijn, die is voor de volgende keer.

Zolang het maar geen badaling is, daar staat nu zelfs een Mac :7
Badaling moet vreselijk zijn. Ons hotel regelde wel een trip voor 280 Yuan p.p. incl. een verplichte shopping tour langs Jade fabrieken, Chinees ziekenhuis en andere kinderarbeid faciliteiten. Dit hebben we maar niet gedaan.
We hebben toen via een backpackers hostel de muur tour gedaan van Jingshalin - Simatai. Best zwaar door alle losse stenen maar toch erg gaaf!

Mijn vriendin heeft in 2010 een half jaar in Beijing gewoond en heeft toen de Mutianyu tour gedaan, deze schijnt nog zwaarder te zijn door dat daar op sommige stukken de muur helemaal overwoekerd is door de natuur en je off-road door de bergen moet klimmen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_116691279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Maar even een heel algemene vraag. Is China net zo goedkoop als de omliggende landen? Of toch wel een stukkie duurder?
Over het algemeen een stukje duurder zou ik zeggen, maar het is zo duur als je het zelf wilt maken.
Grote steden zijn over het algemeen sowieso duurder, dat maakt echt een groot verschil.

Ik heb in shanghai ook gewoon uitgebreid gegeten voor 13 yuan incl halve liter bier. het is maar net hoe je het bekijkt en of je van de toeristische paden af gaat naar de lokale restaurantjes :)

Die natuurlijk ook fucking veel lekkerder en goedkoper zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:18 schreef CoExist het volgende:

[..]

Badaling moet vreselijk zijn. Ons hotel regelde wel een trip voor 280 Yuan p.p. incl. een verplichte shopping tour langs Jade fabrieken, Chinees ziekenhuis en andere kinderarbeid faciliteiten. Dit hebben we maar niet gedaan.
We hebben toen via een backpackers hostel de muur tour gedaan van Jingshalin - Simatai. Best zwaar door alle losse stenen maar toch erg gaaf!

Mijn vriendin heeft in 2010 een half jaar in Beijing gewoond en heeft toen de Mutianyu tour gedaan, deze schijnt nog zwaarder te zijn door dat daar op sommige stukken de muur helemaal overwoekerd is door de natuur en je off-road door de bergen moet klimmen.
Oh vet! Dat stuk wil ik dus nog doen!

Sowieso al die tripjes met 30 minuten op de muur, tijd voor foto's en daarna langs al die hawkers met beeldjes etc.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116707288
ben dit jaar naar mutianyu, heb het voor het gemak gewoon via het hostel geboekt was iets van 280 yuan en dan kreeg je ontbijt, transport en lunch excl. entree en kabelbaan
het was best groen en begroeid en niet super toeristisch, hier en daar zag je wel iemand zitten waar je drinken en snacks kon kopen maar viel reuze mee
natuurlijk wel te voet gegaan, we kregen iets van 3/4 uur om te gaan en te staan waar je wilde, vond dat persoonlijk ook wel genoeg.
Wilde eerst wel de trekking doen, maar was nog kapot van de vorige dagen reizen en wandelen.
Je kwam op een gegeven moment bij een bord waarop stond stop no entry en als je daar doorliep moest je echt door struiken en kwam je na 15 min bij een toren die ingestort was en nog niet gerestaureerd en toen ben ik niet meer verder gegaan

want 3 jaar geleden ben in naar het toeristische deel(badaling?) geweest en dat was echt niet leuk, allemaal mensen met paraplu's overal verkopers voor van alles en nog wat en je had in het begin een gedeelte met beren ofzo. Maar natuurlijk ging je langs alle fabrieken en verkoop plekken
volgende keer staat simatai-jingshali op de planning
pi_116717671
quote:
12s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:19 schreef skit het volgende:
ben dit jaar naar mutianyu, heb het voor het gemak gewoon via het hostel geboekt was iets van 280 yuan en dan kreeg je ontbijt, transport en lunch excl. entree en kabelbaan
het was best groen en begroeid en niet super toeristisch, hier en daar zag je wel iemand zitten waar je drinken en snacks kon kopen maar viel reuze mee
natuurlijk wel te voet gegaan, we kregen iets van 3/4 uur om te gaan en te staan waar je wilde, vond dat persoonlijk ook wel genoeg.
Wilde eerst wel de trekking doen, maar was nog kapot van de vorige dagen reizen en wandelen.
Je kwam op een gegeven moment bij een bord waarop stond stop no entry en als je daar doorliep moest je echt door struiken en kwam je na 15 min bij een toren die ingestort was en nog niet gerestaureerd en toen ben ik niet meer verder gegaan

want 3 jaar geleden ben in naar het toeristische deel(badaling?) geweest en dat was echt niet leuk, allemaal mensen met paraplu's overal verkopers voor van alles en nog wat en je had in het begin een gedeelte met beren ofzo. Maar natuurlijk ging je langs alle fabrieken en verkoop plekken
volgende keer staat simatai-jingshali op de planning
Ok vet!

Wil je wel interpunctie gebruiken want het is wel een gebrei zeg.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_116800363
Ticket geboekt voor zomer 2013! Dus nu mag ik me echt officieel verheugen op een trip door China!
Het stukje muur wat wij in gedachten hebben om heen te gaan is Mutianyu. Wat ik hier zo lees is dat stuk dus wél aan te raden i.t.t. Badaling!
pi_116886790
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:15 schreef Boterbartje het volgende:

voor 13 yuan incl halve liter bier.
Die Tsingtao flessen gingen volgens mij niet eens kleiner dan 0,5 liter over de toonbank? :+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116886897
En die hawkers raak je vanzelf wel aan gewend, die kom je overal tegen. Niet alleen in Beijing, maar zo ongeveer iedere plaats met een (internationaal) bekende plek.

In Hong Kong was het dan weer grappig om bordjes te zien staan met 'no hawking!'.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116887208
quote:
99s.gif Op maandag 17 september 2012 13:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Die Tsingtao flessen gingen volgens mij niet eens kleiner dan 0,5 liter over de toonbank? :+
Heb ze wel gezien maar eerder een uitzondering dan de standaard. Standaard was 600ml, wat ook weer een rare inhoud is eigenlijk :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117057501
Bier in Lijiang 'old city' is wel duur. :p (voor westerlingen waarschijnlijk). Sowieso de 'old city' vermijden, tenzij je van miljoenen souvenirwinkeltjes en 's avonds bars met luide chinese muziek houdt.. Omgeving was wel mooi!

Nu in Dali, stuk beter.
(Op meer plekken geweest, later misschien een reisverslag)
pi_117058428
Vorig jaar hadden ze zo'n Chinese nr1 hit, die kwam echt uit al die winkeltjes in Lijiang :') .

Vond het zelf trouwens wel wat hebben hoor. Natuurlijk belachelijk toeristisch, maar de omgeving was inderdaad geweldig ^O^
Welk hostel zat je? Wij vlakbij de old city, Panba hostel. De kamer gekregen op de bovenste verdieping. Zo goed als een eigen balkon (omdat iedereen te lui was omhoog te lopen) en uitzicht over de halve oude stad en bergen in de verte.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_117213818
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:49 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Vorig jaar hadden ze zo'n Chinese nr1 hit, die kwam echt uit al die winkeltjes in Lijiang :') .

Vond het zelf trouwens wel wat hebben hoor. Natuurlijk belachelijk toeristisch, maar de omgeving was inderdaad geweldig ^O^
Welk hostel zat je? Wij vlakbij de old city, Panba hostel. De kamer gekregen op de bovenste verdieping. Zo goed als een eigen balkon (omdat iedereen te lui was omhoog te lopen) en uitzicht over de halve oude stad en bergen in de verte.
Hehe, dat van die muziek is inderdaad altijd zo. Is er een hit dan hoor je die gelijk ook echt in elke winkel. En op een gegeven moment gaat 'ie vanzelf in je hoofd zitten. Twee a drie jaar geleden draaide dit echt constant:

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_117215933
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:09 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hehe, dat van die muziek is inderdaad altijd zo. Is er een hit dan hoor je die gelijk ook echt in elke winkel. En op een gegeven moment gaat 'ie vanzelf in je hoofd zitten. Twee a drie jaar geleden draaide dit echt constant:

Ik herinner mij vooral uren durende bustochten door Sichuan met alleen maar traditionale volksmuziek met bijhorende clipjes op de TV met wijdse landschappen en galopperende paardjes rond volksdansende mensen. Wat was ik toen blij met mijn MP3-speler.

Voorbeeldje:

pi_117221502
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:45 schreef Maloney het volgende:

[..]

Ik herinner mij vooral uren durende bustochten door Sichuan met alleen maar traditionale volksmuziek met bijhorende clipjes op de TV met wijdse landschappen en galopperende paardjes rond volksdansende mensen. Wat was ik toen blij met mijn MP3-speler.

Voorbeeldje:

Haha...草原的姑娘 啊~~~~卓玛

In die categorie vind ik deze nog wel te pruimen:
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_117278875
Zo, ik ben weer terug. Drie weken China, HongKong en Macao gedaan! Was echt supervet, even een paar opmerkingen:

Peking
• Prijzen in Peking liggen uiteraard iets hoger dan in de rest van China... Echte aanrader: PekingDuck van een goed aangeschreven restaurant.
• Wij zijn naar Badaling geweest met de trein zoals hier beschreven. Kost bijna niets, heel weinig toeristen nemen deze trein. Het blijft toeristisch, maar de trein gaat vroeg (7.30) en je kunt de massa nog aardig voor zijn. En ook geen shopping en andere scams :)
• Uiteraard in Peking de bekende dingen gezien (Verboden stad, Summer Palace, Plein van de hemelse vrede etc.)
• Ga in Peking in een hutong-wijk slapen
• Neem een studentenkaart (liefts ISIC, of 1 waar in het Engels student op staat) mee, scheelt bijna overal de helft van de entreeprijs en die zijn nu behoorlijk (b.v. verboden stad = 150 yuan, zo'n 18 euro). NS kaart wil soms ook wel eens geaccepteerd worden :D Fabriceer er desnoods een zelf, scheelt echt bakken met euro's

Xi-an
• Doen: muslim quarter
• Doen: fietsen over de muur van Xi-an
• Overslaan: terracotta warriors. Duur en een echte tourist trap

Chengdu
• Doen: ochtendje pandapark
• Doen: people's park
• Doen: probeer een gids te vinden in een theehuis, die je mee kan nemen naar het platteland van Chengdu
• Doen: Leshan, maar bijna al touris-trap
• Emei-Shan: blijf overnachten om de massa te slim af te zijn

Guilin/Yangshuo
• Doen: rijssterrassen bezoeken en de lange route wandelen, van Daizou naar Ping'an. Doen weinig mensen en het uitzicht van Daizou is echt de moeite waard
• Doen: fietsen karstgebergte

Hong-Kong
• Doen: hotel zoeken met uitzicht over skyline HongKong
• Doen: uitzichtpunt
• Doen: shoppen en m.n. elektronica in Sham Shui Po

Macao
Niet doen. Casino's heb je zo gezien, sfeer is matig. Er zijn wel wat Portugese authentieke bezienswaardigheden in het centrum, maar het aantal mensen is hetzelfde als koninginnedag in Amsterdam en bij alle monumenten hebben ze mega-shopping malls gebouwd. Lekker in HongKong blijven!

Wij hebben alles moeten vliegen, omdat er vanaf Peking geen treinkaarten meer te krijgen waren en hebben PingYao dus moeten overslaan, helaas.
pi_117278905
edit:dubbel
pi_117280580
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:09 schreef attamottamotta het volgende:
Xi-an
• Doen: muslim quarter
• Doen: fietsen over de muur van Xi-an
• Overslaan: terracotta warriors. Duur en een echte tourist trap.
Terracotta was wel erg inderdaad, met een heel dorp tussen de tickets en het leger.
(Wij waren er te vroeg, dus 1x 'hello look look' schreeuwende chinezen gemist. :P)

Nu in Yangshou, morgenavond terug naar Nederland. Volgende week wel een kort verslag van deze groepsreis.
pi_117285137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:09 schreef attamottamotta het volgende:
• Neem een studentenkaart (liefts ISIC, of 1 waar in het Engels student op staat) mee,
Tsja, Student in het Engels is uiteraard nog steeds Student ;)

Ik ga even meelezen, mijn pa werkt in China, misschien kan ik hem nog wat leuke tips meegeven. En hopelijk steek ik er iets van op als ik ook eens die kant op mag ;)
pi_117296988
@ Attamottamotta:
Hoelang ben jij in Ping'an gebleven, of hoelang duurde de wandeling? Ik wil ook die kant op gaan, ben een beetje voormezelf aan het kijken hoe lang ik overal ongeveer wil zijn en wat ik wil zien en waar ik tijd kan besparen door het over te slaan.

Terracotta leger ga ik sowieso niet overslaan. Toen ik een kleuter was wilde ik het al eens zien. Dus hopelijk valt het me niet al te erg tegen ;-)

Verder tnx voro de beknopte samenvatting. Macau heb ik als vraagteken bij ons lijstje gezet. Dat is dus niet echt de moeite waard volgens jou... Anderen die dit juist wél de moeite waard vonden?
pi_117316903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:04 schreef laurena_b het volgende:
@ Attamottamotta:
Hoelang ben jij in Ping'an gebleven, of hoelang duurde de wandeling? Ik wil ook die kant op gaan, ben een beetje voormezelf aan het kijken hoe lang ik overal ongeveer wil zijn en wat ik wil zien en waar ik tijd kan besparen door het over te slaan.

Terracotta leger ga ik sowieso niet overslaan. Toen ik een kleuter was wilde ik het al eens zien. Dus hopelijk valt het me niet al te erg tegen ;-)

Verder tnx voro de beknopte samenvatting. Macau heb ik als vraagteken bij ons lijstje gezet. Dat is dus niet echt de moeite waard volgens jou... Anderen die dit juist wél de moeite waard vonden?
Wij hebben er een dagtochtje van gemaakt. Vanuit Guilin en Yangshuo is het 2,5 / 3,5 uur rijden (erg slechte wegen), zijn afgedropt in Daizhou en hebben gelopen naar Ping'an in 6 uur. Daarna weer terug (precies om 6 uur 's avonds). Let wel op: veel tours gaan voor 300 yuan (36 euro) een paar uur naar Ping'an en weer terug en onderweg shoppen uiteraard. Wij wilden hiken en veel hostels bieden deze service aan als er minimaal 6 personen zijn. Desnoods kun je ook een taxi / busje huren voor 550 yuan, deze man dropt je dan af en blijft wachten in Ping'an. Als je met zo'n georganiseerde shuttle gaat kost het je 120 yuan (15 euro). Niet de tour nemen die alleen naar Ping'an gaat!

Het is makkelijk om in Ping'an te overnachten, als je dat wilt. Dit stadje is het meest toeristisch maar daarom zijn er ook veel aardige hostels en restaurants. Als je per se de zonsopgang wil zien wel een absolute aanrader natuurlijk, maar dan zou ik dit wel doen op het moment dat de rijstvelden onder water staan, dat is denk ik begin Maart. Wij waren er net voor de oogst (deze begint in oktober).
pi_117332472
Ok tnx voor de tip!! Waarschijnljik kiezen we er toch voor om een nachtje daar te slapen. Is misschien ook wel relaxter dan heen en weer sjezen ;-) !
We zullen er zo tegen eind juli begin augustus zijn. Dus helaas niet zoveel water meer... Maar mag de pret vast niet drukken ;-)

De studentenkaart gaan we sowieso grof gebruik van maken, heb hem altijd op zak! Je krijgt soms op de raarste plekken korting met je studentenkaart! Zelfs keertje meegemaakt dat ik korting kreeg op de toegangsprijs van het strand haha!
pi_117424164
Hi,
Ik kom hier maar eens wat meelezen/verdiepen. Ik ga dit jaar nog voor mijn werk richting Shanghai. Voor mn werk hoef ik er niet lang te blijven, maar dan wil ik er direct even wat vakantie aan vast gaan plakken.
Ik moet er alleen heen, en ben eigenlijk niet zo een held in het alleen reizen.
Maar ben dan eigenlijk wel op zoek naar wat tips wat ook leuk is om alleen te gaan doen.
Hoe lang ik er wil blijven is dus ook nog de vraag, vooral met wat je er allemaal kunt doen. En dingen die echt een must zijn om gezien te hebben.

Ik ga dus even meelezen hier. En alle tips ed zijn welkom :-)
pi_117454907
quote:
2s.gif Op zondag 30 september 2012 15:10 schreef smurfinnetje78 het volgende:
Hi,
Ik kom hier maar eens wat meelezen/verdiepen. Ik ga dit jaar nog voor mijn werk richting Shanghai. Voor mn werk hoef ik er niet lang te blijven, maar dan wil ik er direct even wat vakantie aan vast gaan plakken.
Ik moet er alleen heen, en ben eigenlijk niet zo een held in het alleen reizen.
Maar ben dan eigenlijk wel op zoek naar wat tips wat ook leuk is om alleen te gaan doen.
Hoe lang ik er wil blijven is dus ook nog de vraag, vooral met wat je er allemaal kunt doen. En dingen die echt een must zijn om gezien te hebben.

Ik ga dus even meelezen hier. En alle tips ed zijn welkom :-)
De vraag is toch echt hoe lang je ongeveer wilt gaan. Je kunt in China een week verblijven maar ook makkelijk een jaar. China is wel een veilig land, dus je kunt daar makkelijk alleen reizen of anders van hostel naar hostel en daar mede-reizigers zoeken. Wat wil je liever zien, natuur, steden, platteland, cultuur, tempels, rijstvelden, chinese muur etc. ?
pi_117462587
Wij zijn net terug van 12 dagen. Aankomst in Hangzhou en via Shanghai met de nachttrein naar Guilin/Yangshuo. Toptijd achter de rug. We vonden Shanghai extra leuk omdat we er kennissen hebben wonen, maar ook hebben we er de toffe UnTour food tour gedaan. Verder is Shanghai misschien niet zo heel bijzonder.

We vonden Hangzhou echt super. Lekkere vibe, chill gewandeld en gefietst.

Yangshuo was natuurlijk erg toeristisch, maar 5 minuten fietsen buiten het dorp en je zit in het lokale China (wel een relatief rijk lokaal China). Desalniettemin een prachtig gebied, met fantastische omgeving/natuur vanwege de Karstbergen.

We vlogen lekker makkelijk via KL (AirAsia) heen op Hangzhou, terug vanaf Guilin. Zo kun je er bv makkelijk nog een vakantie van bv 1 week op een bountyeiland aan plakken :)...
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:45:26 #145
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117466681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:09 schreef attamottamotta het volgende:
Zo, ik ben weer terug. Drie weken China, HongKong en Macao gedaan! Was echt supervet, even een paar opmerkingen:

Peking

• Neem een studentenkaart (liefts ISIC, of 1 waar in het Engels student op staat) mee, scheelt bijna overal de helft van de entreeprijs en die zijn nu behoorlijk (b.v. verboden stad = 150 yuan, zo'n 18 euro). NS kaart wil soms ook wel eens geaccepteerd worden :D Fabriceer er desnoods een zelf, scheelt echt bakken met euro's

Xi-an

• Overslaan: terracotta warriors. Duur en een echte tourist trap

Guilin/Yangshuo
• Doen: rijssterrassen bezoeken en de lange route wandelen, van Daizou naar Ping'an. Doen weinig mensen en het uitzicht van Daizou is echt de moeite waard
• Doen: fietsen karstgebergte

Dit zijn opzich goede tips!
Ik had m'n rijbewijs als studentenkaart, niemand spreek engels en het ziet er erg officieel uit dus dat slikken ze meestal wel.

Hoe kun je nou niet naar terracotta gaan als je in xi'an bent :P echt je kan wel zowat een hele shoppingcentre ervaring hebben voordat je er bent maar daar moet je maar langs heen kijken

Pinyao is wel de moeite waard verder
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117468717
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hoe kun je nou niet naar terracotta gaan als je in xi'an bent :P echt je kan wel zowat een hele shoppingcentre ervaring hebben voordat je er bent maar daar moet je maar langs heen kijken

Pinyao is wel de moeite waard verder
Heb je inderdaad een punt. Als je toch niet naar het terracottaleger gaat, zijn er wel betere plaatsen om heen te gaan dan Xi'an. Aan de stad zelf vond ik niet zo veel aan: een iets te glad gerestaureerde muur om een centrum waar weining origineels terug te vinden is. Heb mij er toch prima vermaakt maar dat was niet dankzij een mooie stad.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:23:01 #147
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117470739
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:34 schreef Maloney het volgende:

[..]

Heb je inderdaad een punt. Als je toch niet naar het terracottaleger gaat, zijn er wel betere plaatsen om heen te gaan dan Xi'an. Aan de stad zelf vond ik niet zo veel aan: een iets te glad gerestaureerde muur om een centrum waar weining origineels terug te vinden is. Heb mij er toch prima vermaakt maar dat was niet dankzij een mooie stad.
Ik verbaasde mij over de grote, 8 miljoen en zoveel winkelcentra. Maar over de muur fietsen is wel leuk! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117471336
Ik heb weinig van xi'an zelf gezien, we zijn er 2.5 dag geweest. We zijn op eigen houtje naar het terracotta leger geweest, dus het winkelen viel gelukkig mee. De tweede dag zijn wij naar hua mountain geweest; aanrader
Die trappen daar omhoog en naar beneden vielen erg tegen, lees zwaarder dan wij verwachten. We hadden al met moeite trein tickets richting Beijing gekocht, dus konden helaas geen nacht meer op de berg slapen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:00:07 #149
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117472312
tis trouwens nationale feestdag in la china, hiephoi
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117483705
Veel plezier, Koninginnedag is er niks bij! :D
pi_117773932
Voor degenen die al in China zijn geweest:
Hoe vonden jullie de hostels? Beetje schoon? Dus was het op de wc zitten of er boven hangen zeg maar?
Konden jullie makkelijk een hostel regelen in het hoogseizoen (juli/aug) of is het noodzakelijk om van tevoren een aantal reserveringen te maken?
pi_117775871
Echt heel verschillend, sommige hostels waren prima qua hygiëne maar sommige waren echt vies vies.
De meeste hostels hadden wc-potten en gat wc's
Ik ben ook in juli/augustus geweest en heb de meeste hostels 1-2 dagen van tevoren geboekt, maar soms waren de goedkoopste kamers en populairste hostels wel vol, maar soms zijn wij ook op de dag zelf naar het hostel gegaan en hadden ze plek. Ik weet niet waar jullie van plan zijn om te blijven, maar als je een vast schema hebt zou ik je hostels van tevoren boeken en dan heb je ook meteen een adres voor als je in een nieuwe stad aankomt endan hoe je niet meer te zoeken naar een slaapplek, dat geeft zoveel meer rust
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:25:12 #153
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117776245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:31 schreef laurena_b het volgende:
Voor degenen die al in China zijn geweest:
Hoe vonden jullie de hostels? Beetje schoon? Dus was het op de wc zitten of er boven hangen zeg maar?
Konden jullie makkelijk een hostel regelen in het hoogseizoen (juli/aug) of is het noodzakelijk om van tevoren een aantal reserveringen te maken?
De betere hostels (die hier genoemd worden steeds en in de LP etc) zijn gewoon erg schoon en netjes, vele hostels hebben ook westerse WC's omdat er gewoon veel toeristen komen.
Sommige hostels stonken een beetje naar vocht of waren best wel oud maar niets was echt super smerig.

Beijing youth hostel international was het beste, mooiste, nieuwste, schoonste hostel met de meest vriendelijke mensen. Ik heb hier een week gezeten, wel prijzig (100 cny per nacht in slaapzaal) maar zo netjes en zo goed voor elkaar! Zeker als eerste begin in Beijing heerlijk en je zit ook in nan luogu xian, echt vet! Wel 20 min naar metro lopen, als was er een metrostation (lijn groen) in aanbouw aan het eind van de straat dit voorjaar ;)

http://www.hihostels.com/(...)Hostel-024648.en.htm

Deze is echt zwaar aan te raden!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117776263
Als je 1 a 2 dagen van tevoren probeert te boeken, kan je in de meeste gevallen nog prima een hostel krijgen, was onze ervaring. Inderdaad is het populairste hostel wel eens vol, maar het barst toch van de hostels in de meeste steden, en de tweede en derde keus zijn ook nog prima.

Er waren inderdaad verschillen in hygiene, maar als je een hostel uit de LP neemt, zit je over het algemeen wel goed.
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:30:49 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117776532
Over 5 jaar ga ik denk het weer naar China, wie dan mee wil reizen.. gezellig! :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117777272
Oh, ik ga zeker ook terug naar China. Maar op welke termijn dat is weet ik nog niet :P .
Er is nog zoveel te zien in de wereld :D
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:52:15 #157
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117777455
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:46 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Oh, ik ga zeker ook terug naar China. Maar op welke termijn dat is weet ik nog niet :P .
Er is nog zoveel te zien in de wereld :D
Eens, eens.. maar ik zou graag de transiberie express willen pakken, en dan kom ik in china uit.. en ik heb de kant van chengdu, lasha, tibet etc nog niet gezien! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:04:10 #158
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117780006
Hostels prima te doen, ik heb er zelfs gehad die zo schoon waren dat je bang was de wc te gebruiken bij wijze van spreken.

Natuurlijk is er veel ranszooi, maar dat is bij hostels in het westen ook nog zo. Mijn ergste ervaringen met hostels zijn in Edinburgh en Amsterdam, en niet in China.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117846129
Ok, belangrijkste voor mij is dat de wc's redelijk schoon zijn en de doucheruimte, en dat het bed een beetje ok ligt. Voor de rest gebruik je je hostel alleen maar om te slapen.
In Frankrijk heb ik de smerigste dingen tot nu toe meegemaakt. Tot aan ontlasting op de muren toe... Zolang ik dat in China niet heb in de hostels, dan komt het wel goed ;)
Wij hebben een redelijk vast schema omdat we maar 4 weken de tijd hebben. Heb wel de tips van deze site opgeschreven en uit de LP dus naar wat ik hier hoor zit ik dan helemaal goed!
Nog 9 maanden!! :)
pi_117855505
Ik ga volgende week ook richting China. Moet me maar eens gaan verdiepen wat ik wil gaan zien. :P
pi_117855587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:22 schreef MCH het volgende:
Ik ga volgende week ook richting China. Moet me maar eens gaan verdiepen wat ik wil gaan zien. :P
Weet je al wel waar je ong naar toe gaat?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117855602
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Weet je al wel waar je ong naar toe gaat?
Nee :D
pi_117855612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee :D
Held! :D

hoe lang ga je en waar kom je aan? :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117855618
Die Hua Shan berg lijkt me wel tof, heeft iemand dat gedaan?

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2012 15:27:59 ]
pi_117855671
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Held! :D

hoe lang ga je en waar kom je aan? :P
Hong Kong, moet daar nog een visum fixen. Ik kan ongeveer 7 maanden gaan, maar in werkelijkheid wordt het denk ik een week of 5/6.
pi_117855806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Hong Kong, moet daar nog een visum fixen. Ik kan ongeveer 7 maanden gaan, maar in werkelijkheid wordt het denk ik een week of 5/6.
Held, ik zou er langer van maken man als je zo lang kan.. zoveel te zien! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117855865
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Held, ik zou er langer van maken man als je zo lang kan.. zoveel te zien! :D
Ik moet ook nog naar de Filipijnen, Maleisië, Iran en Sri Lanka en nog wat andere ongemakken als Laos en Thailand.
pi_117855901
Ik had ook geen zin om alles hier in Den Haag te regelen, want ik woon zelf in Groningen en dan moest ik 2x heen en weer plus het visum is goedkoper in Hong Kong en geen lastige vragen over je reisschema, budget, je moeder of je huisdier.
pi_117856051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:32 schreef MCH het volgende:
Ik had ook geen zin om alles hier in Den Haag te regelen, want ik woon zelf in Groningen en dan moest ik 2x heen en weer plus het visum is goedkoper in Hong Kong en geen lastige vragen over je reisschema, budget, je moeder of je huisdier.
True, true. Ik heb gewoon alleen dat formulier ingevuld, reisschema verzonnen als in: deze dag die stad, deze dag die stad.
Bookings.com hotel geboekt en gelijk geannuleerd en toen iemand anders voor mij laten aanvragen want ik moest werken :P

Hoe komt dat zo dat je naar al die chille landen heen gaat? :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117856077
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

True, true. Ik heb gewoon alleen dat formulier ingevuld, reisschema verzonnen als in: deze dag die stad, deze dag die stad.
Bookings.com hotel geboekt en gelijk geannuleerd en toen iemand anders voor mij laten aanvragen want ik moest werken :P

Hoe komt dat zo dat je naar al die chille landen heen gaat? :D
Jong en wereldreis of zo toch?
pi_117856212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Jong en wereldreis of zo toch?
Oja, goed voor elkaar! veel voor gespaard dus? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117856251
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oja, goed voor elkaar! veel voor gespaard dus? :)
Ik slaap als een pauper gewoon in hostels voor 3 of 5 euro, volgens mij zijn die wel veel voorradig.
pi_117856399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik slaap als een pauper gewoon in hostels voor 3 of 5 euro, volgens mij zijn die wel veel voorradig.
Eens, maar vooral vervoer kost centjes he ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117856508
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eens, maar vooral vervoer kost centjes he ;)
Daar moet ik nog iets op zien te vinden inderdaad, maar ik ga gewoon de richting op waar ik het goedkoopst heen kan en veel met K treinen reizen.
pi_117856536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Daar moet ik nog iets op zien te vinden inderdaad, maar ik ga gewoon de richting op waar ik het goedkoopst heen kan en veel met K treinen reizen.
Vet, jaloers! :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117856552
Zijn bussen nou eigenlijk goedkoper of duurder over lange afstanden en raken die ook zo snel vol?
pi_117856823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:47 schreef MCH het volgende:
Zijn bussen nou eigenlijk goedkoper of duurder over lange afstanden en raken die ook zo snel vol?
Je kunt je beter afvragen of het te doen is.. Als je een nachttrein neemt of bv trein van guilin naar shanghai (25 uur) dan wil jij niet in een bus gevonden worden hoor..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117888105
Bussen zijn af te raden, als je in China bent en naar het verkeer kijkt weet je waarom. Ik heb ook ik-weet-niet-hoeveel dollemansritten in de taxi gehad....

Trouwens, ik hoorde van een backpacker die wel met een bus was gegaan dat de bus 's nachts moet stoppen omdat ook de chauffeur vier uurtjes moest slapen :D Kun je nagaan hoe lang die al op was en hoe lang hij de volgende dag nog moest....
pi_117888907
23 uur in een sleeperbus van Chengdu naar Lijiang gezeten. Nee, dat is niet aan te raden, maar je gaat er ook weer niet dood van ofzo :+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_117888948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:32 schreef attamottamotta het volgende:
Bussen zijn af te raden, als je in China bent en naar het verkeer kijkt weet je waarom. Ik heb ook ik-weet-niet-hoeveel dollemansritten in de taxi gehad....
2nd! Bussen zijn idd af te raden tenzij voor kortere ritten tot 3-4 uur. Er is geen toilet op de bus en als ze stoppen is dat meestal bij toiletten in zeer slechte staat. Het stinkt ook wat naar zweet en voedingswaren. En uit het raampje kijken raad ik ook af, dat de wielen net niet van de klif raken heb ik al ettelijke keren meegemaakt. Dan probeer ik maar een filmpje te bekijken op mijn netbook.

Ik snap ook niet goed dat mensen ¤50-100 willen besparen op transport om dan 2-3 volle dagen langer onderweg te zijn. Voor het idyllische uitzicht op fabrieken, woestijn of grasvlaktes moet je het al niet doen... Je kan je tijd wel nuttiger besteden vind ik. Als je beperkte tijd hebt en er maar één keer in je leven vertoeft kan je toch beter goed inplannen.
pi_117889622
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 11:55 schreef zipcon het volgende:

Ik snap ook niet goed dat mensen ¤50-100 willen besparen op transport om dan 2-3 volle dagen langer onderweg te zijn. Voor het idyllische uitzicht op fabrieken, woestijn of grasvlaktes moet je het al niet doen... Je kan je tijd wel nuttiger besteden vind ik. Als je beperkte tijd hebt en er maar één keer in je leven vertoeft kan je toch beter goed inplannen.
Ik had er juist een dag mee bespaard, anders had ik de trein moeten nemen via Kunming. De aansluitingen daarvoor waren dusdanig kut die periode dat ik ruim 2 dagen onderweg zou zijn en dus ook nog een overnachting in Kunming had moeten regelen. (vliegtuigen waren al helemaal volgeboekt).
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:54:50 #182
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117890742
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 12:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Ik had er juist een dag mee bespaard, anders had ik de trein moeten nemen via Kunming. De aansluitingen daarvoor waren dusdanig kut die periode dat ik ruim 2 dagen onderweg zou zijn en dus ook nog een overnachting in Kunming had moeten regelen. (vliegtuigen waren al helemaal volgeboekt).
Dan is het een ander verhaal, maar ik heb ook wel bussen tussen yangshuo en guilin genomen (1 uurtje) en naar een of andere grotten i/d buurt van pingyao en naar de rijstterassen. Ik denk dat de kans om dood te gaan in het verkeer in China wel erg veel hoger ligt, wat een mongolen zijn dat zeg (misschien omdat mongolie dichterbij ligt :P ) maar die lui kunnen echt niet rijden
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117891440
Nee inderdaad :o . en dan ook allemaal zonder gordel achter het stuur :') .
Wel een aantal bde'tjes gehad in een taxi of wanneer zo'n bus weer eens langs een ravijn reed..
..non est vivere sed valere vita est ..
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:24:07 #184
213457 engine
pi_117891750
Ik ga vanaf nu ook maar eens hier meelezen. Ben aangenomen om tenminste een half jaar Engels te gaan geven op een basisschool in Changsha. Het plan is om eind december te vertrekken maar ik moet nog een visum regelen. Valt nog niet mee als ik zie wat ik allemaal in moet vullen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:07:21 #185
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117901611
Ik heb sleeperbussen genomen van Yangshuo - Guangzhou en Zhongdian - Kunming, beiden 8 a 10 uur. Dan bespaar je een nacht ho(s)tel en kom je van a naar b. Ik vond het wel prima eigenlijk.

Inderdaad geen wc's in de bus maar hij stopte vaak genoeg om daar even lekker in zo'n geul te zeiken. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:12:40 #186
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117901720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:07 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb sleeperbussen genomen van Yangshuo - Guangzhou en Zhongdian - Kunming, beiden 8 a 10 uur. Dan bespaar je een nacht ho(s)tel en kom je van a naar b. Ik vond het wel prima eigenlijk.

Inderdaad geen wc's in de bus maar hij stopte vaak genoeg om daar even lekker in zo'n geul te zeiken. :P
Jaa nachttrein doet voor mij ook de trick maar het is veiliger en je hebt een chill bedje ;)

En ik denk dat de kans dat je kan slapen in een bus ongeveer gelijk is aan de kans dat je geen vertraging hebt met NS :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:49:18 #187
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117902747
Slapen was niet heel gemakkelijk, maar /care, je moet het een keer meemaken. :P

Nachttrein hetzelfde inderdaad, maar die heb ik op langere trajecten genomen (Xi'an - Shanghai, Shanghai - Guilin).

Overigens ga ik nog eigenlijk nog liever naar een geul langs de weg dan naar de wc's in die nachttreinen...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117903526
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:14 schreef attamottamotta het volgende:

[..]

De vraag is toch echt hoe lang je ongeveer wilt gaan. Je kunt in China een week verblijven maar ook makkelijk een jaar. China is wel een veilig land, dus je kunt daar makkelijk alleen reizen of anders van hostel naar hostel en daar mede-reizigers zoeken. Wat wil je liever zien, natuur, steden, platteland, cultuur, tempels, rijstvelden, chinese muur etc. ?
Bedankt voor je reactie.
Nou uiteindelijk wordt het maar een kort verblijf voor mij in China. Ik heb 2 dagen voordat ik aan t werk moet en 3 dagen erna. Dus weinig tijd om iets anders dan Shanghai te zien ben ik bang.
Dus Shanghai tips zijn erg welkom voor zo een kort verblijf.

Ik ben wel van natuur, steden, cultuur en tempels. Maar ook van relaxen! :)
pi_117905345
5 Dagen Sichuan-Tibetan Highway van Shangri-La naar Chengdu over de zuidkant van het Tibetaans plateau. Gelukkig met een pauzedag in Litang. Schitterende uitzichten en het is in een deel van China waar het massatoerisme nog moet komen maar ook genadeloos afzien in die bussen. Naderhand kun je je bij elk bericht over 40-50 doden bij busongeluk in India, China, etc. levendig voorstellen hoe dat ongeveer gegaan moet zijn.

Het was een mooie afwisseling met onze luxe hostels en softsleepers in het oosten maar ik moet toch toegeven dat als je de keus hebt tussen bus en trein de laatste de voorkeur heeft. En het openbaar vervoer is niet zo duur dat je veel uitspaart door de bus te nemen. Soms kan vliegen zelfs goedkoper zijn.
pi_118104598
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_118119650
_O-
pi_118306075
Over een week of twee wil ik naar China gaan en heb een paar vraagjes:

Is een stempel van ROC in je paspoort een probleem voor het aanvragen van een visum voor China?

Ik ga naar Beijing, Shanghai en Hong Kong. Wat zijn de leuke buurten om te overnachten? Met barretjes en restaurantjes in de buurt enzo.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:56:14 #193
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118307135
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:39 schreef Hallojo het volgende:
Over een week of twee wil ik naar China gaan en heb een paar vraagjes:

Is een stempel van ROC in je paspoort een probleem voor het aanvragen van een visum voor China?

Ik ga naar Beijing, Shanghai en Hong Kong. Wat zijn de leuke buurten om te overnachten? Met barretjes en restaurantjes in de buurt enzo.
In Beijing zou ik je dan nan luogu xian aan willen raden en dan als hostel; de peking international youth hostel. Dit is beter dan vrijwel elk hotel in de buurt en de mensen spreken Engels. Beste plek ooit en midden op nan luogu xian!

Shanghai zou ik dan ergens in de french consession gaan zitten ;) heb verder daar geen ervaring.

Wat is een ROC stempel? :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118307147
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:39 schreef Hallojo het volgende:
Over een week of twee wil ik naar China gaan en heb een paar vraagjes:

Is een stempel van ROC in je paspoort een probleem voor het aanvragen van een visum voor China?

Ik ga naar Beijing, Shanghai en Hong Kong. Wat zijn de leuke buurten om te overnachten? Met barretjes en restaurantjes in de buurt enzo.
Eerste vraag: geen idee. Even vragen op het visumkantoor in Den Haag. Al heb je niet heel veel tijd meer als je eerst nog een nieuw paspoort moet fixen.

Hong Kong ben ik niet geweest. In Shanghai vond ik de Franse concessie het leukste gebied om uit te gaan. Is ook het meest levendig. Hostel hadden we echter bij East Nanjing Road. Mingtown daar was net open en erg luxe.

In Beijing zijn de hutongs net ten noorden van de Verboden Stad wel aardig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maloney op 22-10-2012 22:58:06 (Blijkbaar zijn Bart en ik het compleet eens) ]
pi_118308714
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat is een ROC stempel? :P
Een stempel van de Republic of China, oftewel Taiwan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118318667
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Een stempel van de Republic of China, oftewel Taiwan.
Volgens het forum van Lonely Planet is het geen probleem (het is natuurlijk ook één land ;) ).
pi_118323901
Na jaren niet meer op Fok te hebben gezeten, nieuw account gemaakt en ik ga dit topic lekker volgen. Zomer 2013 staat China op ons te wachten :)
pi_118335686
Gewwoon eerst naar Hong Kong vliegen en daar een visum regelen bij een bureautje. Ik heb geen letter zelf hoeven invullen en binnen een paar uur was het klaar voor 40 euro. Het kan zelfs goedkoper. Morgen begint mijn hard seat avontuur.
pi_118337840
veel succes, hoe lang moet je zitten?
pi_118338779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:37 schreef CaveCanem het volgende:
Na jaren niet meer op Fok te hebben gezeten, nieuw account gemaakt en ik ga dit topic lekker volgen. Zomer 2013 staat China op ons te wachten :)
Leuk vooruitzicht! Waar ga je zoal naar toe?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_118343034
Iemand nog tips voor een hotel in Hong Kong? Onder de ¤ 100 kan ik niet echt wat vinden... :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118363896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Leuk vooruitzicht! Waar ga je zoal naar toe?
Shanghai, Beijing, misschien Pingyao, Xian, Chengdu, Lijiang, Dali, Kunming, Yangshuo, misschien dan Sanya/Hainan en dan Hong Kong :) en dan helaas weer naar huis
pi_118363905
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Hallojo het volgende:
Iemand nog tips voor een hotel in Hong Kong? Onder de ¤ 100 kan ik niet echt wat vinden... :{
Kijk eens naar hostel ipv hotel. Kan veeeeel geld schelen!
pi_118364160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:28 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Kijk eens naar hostel ipv hotel. Kan veeeeel geld schelen!
Dit inderdaad, prijzen zijn in Hong Kong al flink hoog, jammer genoeg ook voor hostels. Maar die zijn alsnog veel goedkoper dan een hotel. Hong Kong is ook niet echt een stad waar je veel op je kamer zult blijven zitten, dus een fatsoenlijk bed is meer dan voldoende.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_118393050
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Hallojo het volgende:
Iemand nog tips voor een hotel in Hong Kong? Onder de ¤ 100 kan ik niet echt wat vinden... :{
Heb zelf aardig wat hostels en hotels in HK versleten, maar qua prijs/kwaliteit kan weinig tippen aan Y-Loft. Onderstaande twin room heb je al vanaf HKD 320 / HKD 400 respectievelijk.





Ander voordeel is dat het hotel op HK island ligt, en het vanaf daar 20 minuten met de metro naar Central is. Na het stappen in LKF of Wanchai pak je dus gewoon een taxi voor 100 HKD, i.p.v. een dure taxi de tunnel door naar Kowloon.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_118410935
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:01 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Heb zelf aardig wat hostels en hotels in HK versleten, maar qua prijs/kwaliteit kan weinig tippen aan Y-Loft. Onderstaande twin room heb je al vanaf HKD 320 / HKD 400 respectievelijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ander voordeel is dat het hotel op HK island ligt, en het vanaf daar 20 minuten met de metro naar Central is. Na het stappen in LKF of Wanchai pak je dus gewoon een taxi voor 100 HKD, i.p.v. een dure taxi de tunnel door naar Kowloon.
Heel mooi, bedankt. Maar helaas vol voor de periode die ik ga ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118488372
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:01 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Heb zelf aardig wat hostels en hotels in HK versleten, maar qua prijs/kwaliteit kan weinig tippen aan Y-Loft. Onderstaande twin room heb je al vanaf HKD 320 / HKD 400 respectievelijk.





Ander voordeel is dat het hotel op HK island ligt, en het vanaf daar 20 minuten met de metro naar Central is. Na het stappen in LKF of Wanchai pak je dus gewoon een taxi voor 100 HKD, i.p.v. een dure taxi de tunnel door naar Kowloon.
Kijk,wij waren dus niet de enigen die dit ook vorig jaar ontdekten. :)

Ik had het een ieder die die kant opgaat van harte aanbevelen!
pi_118697701
Hoe is het eigenlijk met internet in China? Ik moet natuurlijk wel kunnen FOK!ken de komende weken :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118716137
quote:
11s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:23 schreef Hallojo het volgende:
Hoe is het eigenlijk met internet in China? Ik moet natuurlijk wel kunnen FOK!ken de komende weken :{w
Fok zal wel gaan lukken. Maar zonder VPN kun je Facebook, Twitter, youtube, internationale nieuwssites, Amazon, IMDB, etc wel vergeten.
pi_118724926
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:28 schreef Maloney het volgende:

[..]

Fok zal wel gaan lukken. Maar zonder VPN kun je Facebook, Twitter, youtube, internationale nieuwssites, Amazon, IMDB, etc wel vergeten.
Welke VPN raad jij aan?
  Eindredactie Games donderdag 1 november 2012 @ 22:13:27 #211
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118725180
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:09 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Welke VPN raad jij aan?
hotspotshield is een goede die werkt, maar soms werkt facebook en google wel, en dan weer niet. China is gewoon afentoe ongesteld...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_118725480
Eeeehm, wat is een VPN?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118726034
quote:
4s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

hotspotshield is een goede die werkt, maar soms werkt facebook en google wel, en dan weer niet. China is gewoon afentoe ongesteld...
werkt die ook met android? en misschien anders nog een android tip?
  Eindredactie Games donderdag 1 november 2012 @ 22:41:15 #214
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118726673
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:17 schreef Hallojo het volgende:
Eeeehm, wat is een VPN?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtueel_Particulier_Netwerk
Je internet als het ware via een andere computer die het dan weer doorstuurt naar jouw computer. Zo kan je dus de great firewall of china mee foppen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_118726692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:28 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

werkt die ook met android? en misschien anders nog een android tip?
Op mijn telefoon (met Chinese prepaid simkaart) gebruikte ik http://chinoxy.com/ voor Facebook toegang. Verder had ik eigenlijk geen sites waar ik niet anderhalve maand zonder kon.
  Eindredactie Games donderdag 1 november 2012 @ 22:41:48 #216
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118726695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:28 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

werkt die ook met android? en misschien anders nog een android tip?
http://www.hotspotshield.com/vpn-for-android
even hier in nederland testen of het werkt, maar het lijkt er wel op :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_118726967
quote:
4s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

http://www.hotspotshield.com/vpn-for-android
even hier in nederland testen of het werkt, maar het lijkt er wel op :)
TNX :)
pi_118727752
quote:
4s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef donald_dick het volgende:

[..]

http://www.hotspotshield.com/vpn-for-android
even hier in nederland testen of het werkt, maar het lijkt er wel op :)
Werkt dit ook op mijn laptop?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118728475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Werkt dit ook op mijn laptop?
Als jouw laptop op Android draait wel :Y
  Eindredactie Games vrijdag 2 november 2012 @ 06:27:55 #220
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_118732198
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Werkt dit ook op mijn laptop?
als je de windows installatie pakt wel :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_118732646
BlackVPN Zou ook moeten werken in China.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_118737085
Google werkt overal wel (tot nu toe), ik heb ook al een hostel gezien die adverteert met Facebooktoegang en in mijn vorige hostel kon ik soms zomaar op Facebook. Maar wel royal sadness als je dat echt gaat missen. En net alsof ze vanuit China Fok! gaan blokkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2012 11:54:04 ]
pi_118737265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:52 schreef MCH het volgende:
Maar wel royal sadness als je dat echt gaat missen.
Dit, mag toch hopen dat je andere dingen te doen hebt als je in China bent :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_118737389
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Dit, mag toch hopen dat je andere dingen te doen hebt als je in China bent :)
's Avonds in je bedje nog ff FOK!ken is toch niks mis mee? :{w

Of een beetje FOK!ken tijdens het bier zuipen in de hotelbar...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118738327
Buiten de "great firewall" hebben de meeste hotels ook nog hun eigen firewall. Die blokkeert allerlei andere sites die ze "sociaal onaanvaardbaar" vinden zoals game sites, flickr en zelfs andere nieuwssites. Gelukkig is die firewall gemakkelijk te omzeilen omdat ze gewoon op DNS werken. Als je de Google DNS gebruikt kan je er gewoon op.

http://techie-buzz.com/ho(...)-win7-and-winxp.html

De error voor sites geblokkeerd door een hotel geeft een bericht als "This site has been blocked because it is inappropriate". Als je krijgt "DNS time-out" dan is het de globale firewall.

Meestal is het enkel facebook en BBC News dat je niet kan bereiken zonder proxy. Andere Engelstalige nieuwssites meestal wel. Nederlandstalige worden helemaal niet gecensureerd.

Maar het internet is vooral enorm traag, meestal lijkt het op een 1Mbit connectie.
pi_118840457
Zo, donderdag naar Beijing. Ski's staan klaar...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118845968
Iemand trouwens nog tips om uit te gaan in Beijing? (Die met de slee te bereiken zijn ;) )
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118846124
De rooftop bars in The Village!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_118848956
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:41 schreef CoExist het volgende:
De rooftop bars in The Village!
En waar is The Village?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_118852914
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:55 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En waar is The Village?
Sanlitun. De westerse wijk waar merk winkels te vinden zijn. Veel rooftop bars daar.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119022239
Okee, ik ben nu dus in Beijing. Een taxichauffeur op het vliegveld wilde me ¤ 75 laten betalen voor een rtije naar het centrum :')

Ik wil morgen met de trein naar de muur in Badaling. Waar zit dat station hier in Beijing ergens?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_119022613
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:00 schreef Hallojo het volgende:
Okee, ik ben nu dus in Beijing. Een taxichauffeur op het vliegveld wilde me ¤ 75 laten betalen voor een rtije naar het centrum :')

Ik wil morgen met de trein naar de muur in Badaling. Waar zit dat station hier in Beijing ergens?
600 yuan voor een taxi? Lol!
Gewoon een met een meter genomen?
pi_119022776
Ik heb de bus genomen voor RMB 16. Die bleek tot vlak bij mijn hotel te rijden. Nog beter dus!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_119022996
Wat betaal je eigenlijk ongeveer voor een ritje van/naar het vliegveld normaal gesproken? Ik moet over een paar dagen de hogesnelheidstrein naar Shanghai hebben en die vertrekt toch ook vanaf daar?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_119023305
http://www.tour-beijing.com/taxi/
Heeft het over ongeveer 120-130 yuan vanaf het vliegveld naar downtown.

De bus zal wel nog goedkoper zijn.
pi_119024120
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:00 schreef Hallojo het volgende:
Okee, ik ben nu dus in Beijing. Een taxichauffeur op het vliegveld wilde me ¤ 75 laten betalen voor een rtije naar het centrum :')

Ik wil morgen met de trein naar de muur in Badaling. Waar zit dat station hier in Beijing ergens?
Badaling is veels te druk en erg gerestaureerd. Beter ga je naar de muur in Jingsaling - Simatai. Een trip kan je boeken bij de Backpackers Hostel in Nanluoguxiang de Bar Street.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119031576
Inderdaad, ga dan naar Simitai of verder, maar niet een superdruk toeristisch stuk muur, waarvan de stenen waarschijnlijk nog jonger zijn dat jijzelf.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_119032556
Inderdaad, zo ver mogelijk!
Waar wij waren, (Jinshan Ridge Great Wall) was het heerlijk rustig. Naast onze groep misschien nog 2 of 3.
(Wij waren ook erg vroeg)

[ Bericht 13% gewijzigd door DJKoster op 09-11-2012 21:12:40 ]
pi_119036384
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:16 schreef Hallojo het volgende:
Wat betaal je eigenlijk ongeveer voor een ritje van/naar het vliegveld normaal gesproken? Ik moet over een paar dagen de hogesnelheidstrein naar Shanghai hebben en die vertrekt toch ook vanaf daar?
Als je even naar een boekwinkel loopt een een Lonely Planet of een andere reisgids koopt, vind je daarin bijna alle antwoorden op je vragen over China.

Is ook wat praktischer dan elke keer Fok aanzwengelen als je iets wil doen. ;)
pi_119046623
Zo gisteren een heerlijke combo qua vervoer afgerond, ben nu in Xi'an maar had een bustocht van 12 uur van Danba (400 km ten westen van Chengdu en Tibetaans gebied) naar Chengdu en gelijk door naar Xi'an 16 uur op een hard seat ondernomen. Niet eens brak aangekomen. Hard seat is best okay tot ongeveer 16 uur, als je 24 uur moet dan toch maar hard sleeper. En als je niet naar het echte Tibet kan ga dan zeker naar de Tibetaanse dorpen in Sichuan!
pi_119061767
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:00 schreef Hallojo het volgende:
Okee, ik ben nu dus in Beijing. Een taxichauffeur op het vliegveld wilde me ¤ 75 laten betalen voor een rtije naar het centrum :')

Ik wil morgen met de trein naar de muur in Badaling. Waar zit dat station hier in Beijing ergens?
Gewoon taxi nemen en wijzen naar de meter terwijl je 'meter meter meter' roept. Zo niet dan stap je gewoon uit dan doet die de beter er wel op. Kan geen drol kosten zo'n ding. Laatste keer kosten mij het 50 yuan voor donders lange rit, allemaal files ook etc.

Let er wel op; dat station is niet zomaar een station (tenminste beijing xi had ik).... lijkt meer op een fucking vliegveld. En neem noedels mee! Zitten warmwater kraantjes in de trein, lekker noodles vreten :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 17:16 schreef Hallojo het volgende:
Wat betaal je eigenlijk ongeveer voor een ritje van/naar het vliegveld normaal gesproken? Ik moet over een paar dagen de hogesnelheidstrein naar Shanghai hebben en die vertrekt toch ook vanaf daar?
Moet je vanuit shanghai naar de trein en dan naar het vliegveld of van vliegveld met de trein naar shanghai?

Want vanuit de stad kun je er het makkelijkste gewoon met de subway heengaan, en op het vliegveld kun je gewoon instappen. En je kunt ook met de subway naar het vliegveld.

Super gaaf die trein :P bij mij ging die 432 km/h
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119156698
Ik stap dus net uit de trein in Shanghai en heb eindelijk weer internet. Hadden ze in Beijing afgesloten ofzo... Alleen Chinese websites.

Mijn trein haalde een top van 312 km/h. Maar toch wel lekker, 1200km in 4 uur en 50 minuten. Over 5 dagen naar Pu Dong airport die supersnelle trein maar nemen :s)

Ik heb voor de muur maar zo'n georganiseerd tripje genomen voor RMB200. We konden maar naar 1 stukje van de muur, de rest was afgesloten vanwege gladheid.

Ik heb wel een boek van China, maar daar staan niet zo veel praktische tips in. Valt een beetje tegen dus...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:08:51 #243
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119157539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik stap dus net uit de trein in Shanghai en heb eindelijk weer internet. Hadden ze in Beijing afgesloten ofzo... Alleen Chinese websites.

Mijn trein haalde een top van 312 km/h. Maar toch wel lekker, 1200km in 4 uur en 50 minuten. Over 5 dagen naar Pu Dong airport die supersnelle trein maar nemen :s)

Ik heb voor de muur maar zo'n georganiseerd tripje genomen voor RMB200. We konden maar naar 1 stukje van de muur, de rest was afgesloten vanwege gladheid.

Ik heb wel een boek van China, maar daar staan niet zo veel praktische tips in. Valt een beetje tegen dus...
Lonely planet is erg chill. die vn mij was 260 rmb maar wel van jinshalin nar simatai die hike ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119161812
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:08 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lonely planet is erg chill. die vn mij was 260 rmb maar wel van jinshalin nar simatai die hike ;)
In China gekocht? Want dat is niet echt El Cheapo voor China... En voor Shanghai en straks Hong Kong heb ik het niet echt meer nodig denk ik.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_119162090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik stap dus net uit de trein in Shanghai en heb eindelijk weer internet. Hadden ze in Beijing afgesloten ofzo... Alleen Chinese websites.
Lijkt me niet zo gek met die bijeenkomst van partijbonzen daar.
Heb je daar nog veel van gemerkt trouwens, met hele strikte beveiliging bijvoorbeeld op straat?
Nou staan er rond het Plein van de Hemelse vrede en aangrenzende gebouwen sowieso wel veel militairen, maar kan me zo voorstellen dat het er rond deze periode helemaal groen zal zien..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_119162989
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:33 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo gek met die bijeenkomst van partijbonzen daar.
Heb je daar nog veel van gemerkt trouwens, met hele strikte beveiliging bijvoorbeeld op straat?
Nou staan er rond het Plein van de Hemelse vrede en aangrenzende gebouwen sowieso wel veel militairen, maar kan me zo voorstellen dat het er rond deze periode helemaal groen zal zien..
Er was inderdaad veel politie/militairen op straat, maar ik weet niet of dat meer dan anders is. Toen ik langs de Verboden Stad liep, was de stoep afgesloten en werden tassen enzo gecontroleerd. Ik als toerist mocht eigenlijk elke keer gewoon doorlopen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:25:12 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119165795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

In China gekocht? Want dat is niet echt El Cheapo voor China... En voor Shanghai en straks Hong Kong heb ik het niet echt meer nodig denk ik.
260 rmb voor de hike :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Er was inderdaad veel politie/militairen op straat, maar ik weet niet of dat meer dan anders is. Toen ik langs de Verboden Stad liep, was de stoep afgesloten en werden tassen enzo gecontroleerd. Ik als toerist mocht eigenlijk elke keer gewoon doorlopen.
Muah dat deden ze anders ook wel; die doorgangen onder de weg en bij verboden plein sowieso al daarvoor. Niets bijzonders
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119170262
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

260 rmb voor de hike :P

Ik betaalde 200 voor de muur en de Ming tombes. Maar dat was wel een trip van de chinese government met bezoekjes aan een silk fabriek en een jade fabriek ofzo. De gids was erg pushy om wat te kopen.
[..]

Muah dat deden ze anders ook wel; die doorgangen onder de weg en bij verboden plein sowieso al daarvoor. Niets bijzonders
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_119170366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het slechte quoten zal wel aan mij liggen, of de whisky, of allebei...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_119419214
Weet iemand nog een leuke kroeg (zonder hoeren) in Wanchai Hong Kong waar ik zo heen kan gaan? Het liefst in de buurt van Johnston Road, zodat ik met enkele keren rollen weer bij mijn hotel ben.

Oh, en het liefst niet eentje die op de 834ste verdieping van een gebouw zit ofzo, maar gewoon op straatniveau.

Ja, ik heb wat eisen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_123741319
Nog 4 maandjes en dan naar China!
pi_123749256
Ik ga over minder dan een maand ook naar China. Double entry, dus kan nu twee keer 30 dagen het land in. Was 55 euro in Kuala Lumpur, single was 35. Eerst was het plan om een week noord korea te doen(vandaar ook double) maar dat was toch net iets te duur. Ik heb direct alle hostelbookingen weer ongedaan gemaak(doeidoei 8 euro), dus heb nu weer totale vrijheid. Vlieg via Hong Kong en heb 35 dagen.
Ik wil eigenlijk een week of wat nog naar een ander land om toch gebruik te kunnen van double entry. Ideeën?
pi_123750879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ga over minder dan een maand ook naar China. Double entry, dus kan nu twee keer 30 dagen het land in. Was 55 euro in Kuala Lumpur, single was 35. Eerst was het plan om een week noord korea te doen(vandaar ook double) maar dat was toch net iets te duur. Ik heb direct alle hostelbookingen weer ongedaan gemaak(doeidoei 8 euro), dus heb nu weer totale vrijheid. Vlieg via Hong Kong en heb 35 dagen.
Ik wil eigenlijk een week of wat nog naar een ander land om toch gebruik te kunnen van double entry. Ideeën?
Zuid-Korea. Kogels koppen als Fok!-reporter wanneer de oorlog hervat wordt. :Y
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_123777937
Over een jaar ga ik samen met mijn vriendin op wereldreis en china zal één van de landen zijn die we gaan aandoen. Nou kwam ik op internet een heuse pandatrekking tegen. Zijn er mensen met ervaringen? Is het de moeite waard? ook als je geen panda's spot? En neem aan dat een fotocamera wel gewoon mee mag?

http://english.ctrip.com/(...)viewtype=1&pkg=77648
  vrijdag 8 maart 2013 @ 18:55:44 #255
324876 bizzle
My richness is life
pi_123800886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 12:35 schreef CaveCanem het volgende:
Nog 4 maandjes en dan naar China!
Wat zijn je plannen? :)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ga over minder dan een maand ook naar China. Double entry, dus kan nu twee keer 30 dagen het land in. Was 55 euro in Kuala Lumpur, single was 35. Eerst was het plan om een week noord korea te doen(vandaar ook double) maar dat was toch net iets te duur. Ik heb direct alle hostelbookingen weer ongedaan gemaak(doeidoei 8 euro), dus heb nu weer totale vrijheid. Vlieg via Hong Kong en heb 35 dagen.
Ik wil eigenlijk een week of wat nog naar een ander land om toch gebruik te kunnen van double entry. Ideeën?
Vanuit Beijing kan je makkelijk een weekje naar Mongolië. Schijnt tof te zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:10 schreef Argonath het volgende:
Over een jaar ga ik samen met mijn vriendin op wereldreis en china zal één van de landen zijn die we gaan aandoen. Nou kwam ik op internet een heuse pandatrekking tegen. Zijn er mensen met ervaringen? Is het de moeite waard? ook als je geen panda's spot? En neem aan dat een fotocamera wel gewoon mee mag?

http://english.ctrip.com/(...)viewtype=1&pkg=77648
In Chengdu zie je sowieso panda's in het reservaat op dag 1 dan. Die trekking ken ik niet maar klinkt op zich wel leuk, al zijn er in die omgeving zoveel leuke trekkings die je kunt doen, zonder gids maar ook zonder panda's. Camera mag je natuurlijk gewoon meenemen ;)
pi_123823575
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef bizzle het volgende:

[..]

Wat zijn je plannen? :)

[..]

Vanuit Beijing kan je makkelijk een weekje naar Mongolië. Schijnt tof te zijn.

[..]

In Chengdu zie je sowieso panda's in het reservaat op dag 1 dan. Die trekking ken ik niet maar klinkt op zich wel leuk, al zijn er in die omgeving zoveel leuke trekkings die je kunt doen, zonder gids maar ook zonder panda's. Camera mag je natuurlijk gewoon meenemen ;)
Ik vind reservaat een belediging voor de panda's, het is gewoon een veredelde dierentuin met twee diersoorten. Overigens lijken de panda's het er wel aardig goed te hebben, zag maar 1 panda met zo'n naar hoksyndroom.
pi_123862007
[quote]0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef bizzle het volgende:

[..]

Wat zijn je plannen? :)

[..]

Dit waren oorspronkelijke plannen: Shanghai, Beijing, misschien Pingyao, Xian, Chengdu, Lijiang, Dali, Kunming, Yangshuo, misschien dan Sanya/Hainan en dan Hong Kong.

Geen Pingyao meer, en geen Hainan meer. Anders wordt het teveel gehaast. Nu overal iets meer de tijd. Voor de rest zien we het wel. Misschien dat we onderweg toch besluiten om ergens wel heen te gaan en andere dingen te skippen.
pi_123863588
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:02 schreef CaveCanem het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef bizzle het volgende:

[..]

Wat zijn je plannen? :)

[..]

Dit waren oorspronkelijke plannen: Shanghai, Beijing, misschien Pingyao, Xian, Chengdu, Lijiang, Dali, Kunming, Yangshuo, misschien dan Sanya/Hainan en dan Hong Kong.

Geen Pingyao meer, en geen Hainan meer. Anders wordt het teveel gehaast. Nu overal iets meer de tijd. Voor de rest zien we het wel. Misschien dat we onderweg toch besluiten om ergens wel heen te gaan en andere dingen te skippen.
Pingyao breekt de reis tussen Xi'an en Beijing wel lekker op, wij vonden het als tussenstop zeker een toevoeging. :)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2013 13:38:30 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 13:44:33 #259
324876 bizzle
My richness is life
pi_123863920
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:02 schreef CaveCanem het volgende:
Dit waren oorspronkelijke plannen: Shanghai, Beijing, misschien Pingyao, Xian, Chengdu, Lijiang, Dali, Kunming, Yangshuo, misschien dan Sanya/Hainan en dan Hong Kong.

Geen Pingyao meer, en geen Hainan meer. Anders wordt het teveel gehaast. Nu overal iets meer de tijd. Voor de rest zien we het wel. Misschien dat we onderweg toch besluiten om ergens wel heen te gaan en andere dingen te skippen.
Toe maar, mooie reis. Dali en Kunming wil ik ook nog eens heen. Yangshuo heb ik van de zomer een maandje doorgebracht. Wat een paradijs is dat toch.
pi_123868875
Met hoeveel budget moet je rekening houden als je een maandje naar China gaat rondreizen? 2000 euro pp?
Live your life!
  zondag 10 maart 2013 @ 15:42:05 #261
324876 bizzle
My richness is life
pi_123869435
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:28 schreef Jethee het volgende:
Met hoeveel budget moet je rekening houden als je een maandje naar China gaat rondreizen? 2000 euro pp?
Dat ligt maar net aan je plannen. Ik heb in hostels geslapen voor gemiddeld 8 euro per nacht en met 2 briefjes van 100 yuan (25 euro ofzo?) kwam ik meestal de dag wel door, tenzij ik een excursie ging doen ofzo. Met 2000 euro kan je een maand in complete luxe leven :p

Shanghai en Hong Kong zijn wel een stukje duurder dan de rest van het land trouwens.
pi_123869567
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:28 schreef Jethee het volgende:
Met hoeveel budget moet je rekening houden als je een maandje naar China gaat rondreizen? 2000 euro pp?
Dat ligt aan je eisen, ik heb in 36 dagen ongeveer 900 euro uitgegeven (excl. Hong Kong). Geslapen in hostels en eenvoudige kamers. Treinreizen t/m 16 uur op een hard seat, langer op een hard sleeper.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2013 15:46:38 ]
pi_123901947
Is die 2000 euro incl je ticket? Of excl?

Onze reis gaat zeker wel mooi worden denk ik. Pingyao zagen wij ook als welkome tussenstop.Maar vanwege niet al te lange tijd in China, een maandje, toch voor gekozen om dan door te reizen direct naar Xi'an. Misschien dat we onderweg ook besluiten om Dali over te slaan. Ligt een beetje aan het verkrijgen van de tickets en de verblijfplaatsen :)

Wij hebben enkele hostels al geboekt voor Shanghai Beijing en Hong Kong. De rest willen we onderweg online boeken. Treintickets willen we gaan regelen via de hostels. Daar betaal je wel een kleine commissie voor heb ik begrepen maar is nog één van de beste opties. Klopt dat? Iemand daar hier ervaringen mee?
pi_123924511
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:32 schreef CaveCanem het volgende:

Wij hebben enkele hostels al geboekt voor Shanghai Beijing en Hong Kong. De rest willen we onderweg online boeken. Treintickets willen we gaan regelen via de hostels. Daar betaal je wel een kleine commissie voor heb ik begrepen maar is nog één van de beste opties. Klopt dat? Iemand daar hier ervaringen mee?
Meestal hebben wij de kaartjes gewoon op het station geboekt. Bij vertrek uit Shanghai uit de automaat die daar staat en daarna bij aankomst in een nieuwe stad meteen een kaartje aan het loket voor de volgende etappe gehaald. Je weet vaak toch wel hoe lang je ergens wil blijven. Maar bij een hostel kan ook. Kost op zich maar een paar Euro meer.

Er is een heel handige app voor je iPhone met offline de hele dienstregeling en online ook de beschikbaarheid kan controleren. Ben alleen even de naam vergeten.
  Leukste jonkie 2022 maandag 11 maart 2013 @ 19:41:51 #265
213457 engine
pi_123924971
Ik zou de naam van die app graag willen weten mocht het je toevallig weer te binnen schieten...
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_123926272
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:41 schreef eNGine10 het volgende:
Ik zou de naam van die app graag willen weten mocht het je toevallig weer te binnen schieten...
Als ik even Google was het, afgaande op de layout en kleuren, deze of deze.
pi_124046739
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:01 schreef Maloney het volgende:

[..]

Als ik even Google was het, afgaande op de layout en kleuren, deze of deze.
Tnx dat zijn weer handige tips :)
pi_124046753
Iemand hier ervaring met pinnen in China? ING schijnt problemen te geven de laatste paar maanden?
  donderdag 14 maart 2013 @ 13:40:12 #269
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124047140
Ik heb nooit problemen gehad (ga naar Bank of China), maargoed de laatste paar maanden weet ik verder ook niets van.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_124047315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:27 schreef CaveCanem het volgende:
Iemand hier ervaring met pinnen in China? ING schijnt problemen te geven de laatste paar maanden?
Het kan zijn dat je ING moet informeren dat je naar China gaat, zodat zij weten dat de transacties ook echt door jou worden gedaan en niet door skimmers.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2013 13:46:27 ]
pi_124059741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je ING moet informeren dat je naar China gaat, zodat zij weten dat de transacties ook echt door jou worden gedaan en niet door skimmers.
En je pasje werkt sowieso niet bij alle banken. In de grote steden struikel je over de filialen dus gewoon even uitproberen.
pi_124074308
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je ING moet informeren dat je naar China gaat, zodat zij weten dat de transacties ook echt door jou worden gedaan en niet door skimmers.
Dat is bij ING (nog) niet aan de orde. Bij ABN en RABO inmiddels al wel. Moet je je pas in gaan stellen op buiten EU pinnen. Had op andere fora gelezen over problemen met ING vandaar dat ik de vraag hier stel.
pi_124571166
Ik ga binnenkort mijn visum aanvragen, nu zijn er alleen een aantal dingen die nog niet helemaal vast staan tijden mijn reis. Zo weet ik bijvoorbeeld alleen de eerste en laatste dagen waar ik overnacht. Is dat een probleem bij het indienen of kijken ze daar overheen omdat ik toch een gesloten vliegticket heb?
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:06:02 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124571980
Toen ik ging werd daar wel op gelet, maar ik ging wel ten tijde van Beijing 2008 dus toen waren ze wat strenger.

Je kunt natuurlijk altijd wat hostels boeken om ze daarna te cancellen. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Eindredactie Games woensdag 27 maart 2013 @ 17:36:27 #275
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124573114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 23:55 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Dat is bij ING (nog) niet aan de orde. Bij ABN en RABO inmiddels al wel. Moet je je pas in gaan stellen op buiten EU pinnen. Had op andere fora gelezen over problemen met ING vandaar dat ik de vraag hier stel.
dat is sinds gisteren wel bij de ing. Je moet het vanaf begin april aanzetten!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 27 maart 2013 @ 17:37:31 #276
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124573155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Toen ik ging werd daar wel op gelet, maar ik ging wel ten tijde van Beijing 2008 dus toen waren ze wat strenger.

Je kunt natuurlijk altijd wat hostels boeken om ze daarna te cancellen. ;)
ze zijn nog strenger geworden, dus ik zou de goedkoopste hostels boeken en daarna je aanvraag pas doen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_124574386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:43 schreef mits het volgende:
Ik ga binnenkort mijn visum aanvragen, nu zijn er alleen een aantal dingen die nog niet helemaal vast staan tijden mijn reis. Zo weet ik bijvoorbeeld alleen de eerste en laatste dagen waar ik overnacht. Is dat een probleem bij het indienen of kijken ze daar overheen omdat ik toch een gesloten vliegticket heb?
Ik had ook al een hostel geboekt voor de eerste en laatste dagen maar ze wilden toch wel graag weten wat ik tussendoor ging doen. Gelukkig was de dame aan het loket in Den Haag tevreden met een grove reisroute. Anders even bellen wat de visumdienst precies allemaal van je willen weten.
pi_124612984
Gewoon een reele route verzinnen, ze kunnen dat uiteindelijk toch niet controleren.
pi_124617723
Ik ben in 2011 geweest, en die strenge controle viel wel mee. Je moet inderdaad opgeven waar je verblijft, maar een adres van het eerste hostel en daarna een lijst van steden die ik langs wilde gaan was voldoende.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_124617845
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 13:44 schreef bizzle het volgende:

[..]

Toe maar, mooie reis. Dali en Kunming wil ik ook nog eens heen. Yangshuo heb ik van de zomer een maandje doorgebracht. Wat een paradijs is dat toch.
Kunming vond ik persoonlijk helemaal niet zo aantrekkelijk. Grauwe stad, en een bijzonder deprimerende dierentuin.
Wel mooi park met veel water middenin de stad trouwens :Y
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 29 maart 2013 @ 04:24:45 #281
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_124634455
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:21 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Kunming vond ik persoonlijk helemaal niet zo aantrekkelijk. Grauwe stad, en een bijzonder deprimerende dierentuin.
Wel mooi park met veel water middenin de stad trouwens :Y
Wel heel laidback...

Ben er vorige week voor het eerst geweest, voorlopig ook laatste keer :X ben er goed ziek geworden :X
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_124658809
De stad Kunming zelf vind ik ook niet veel aan, hoewel de omgeving wel aardig is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:44:10 #283
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124661041
Kunming vond ik ook weinig aan, kwam er alleen om vanuit daar door te gaan naar Dali, Lijang en Zhongdian. Noodgedwongen toch nog twee dagen verbleven, saaie stad.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:24:36 #284
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_124677434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:43 schreef mits het volgende:
Ik ga binnenkort mijn visum aanvragen, nu zijn er alleen een aantal dingen die nog niet helemaal vast staan tijden mijn reis. Zo weet ik bijvoorbeeld alleen de eerste en laatste dagen waar ik overnacht. Is dat een probleem bij het indienen of kijken ze daar overheen omdat ik toch een gesloten vliegticket heb?
ha ha ha, ik las gestolen ticket :)

ik denk gewoon route maken met adressen gezocht op internet anders doen ze moeilijk
je moet namelijjk echt wel alles doorgeven, maar heb niet het idee dat zij al die hotels opbellen, terwijl ze wel alle telefoonnummers etc. wilden.

maar nu ik dit opschrijf realiseer ik me dat ze bij mij al moeilijk deden toen ik alle papieren wel ingevuld had, maar de officiële papieren niet had meengenomen van het agency.

gok het er gewoon op en als je pech hebt moet je 2 keer
fake a dream
pi_124864529
Hoi, morgen (5 april) kom ik aan in hong kong. Daarna moet ik op 30 april weer in Guilin zijn i.v.m. familie. Heb een double entry en niks geboekt dus ben eigenlijk vrij voor 3.5 weken. Nu maar eens kijken wat ik wil doen.. Wat vind jullie dat ik echt niet mag missen?
  donderdag 4 april 2013 @ 21:08:40 #286
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_124891959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 05:04 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hoi, morgen (5 april) kom ik aan in hong kong. Daarna moet ik op 30 april weer in Guilin zijn i.v.m. familie. Heb een double entry en niks geboekt dus ben eigenlijk vrij voor 3.5 weken. Nu maar eens kijken wat ik wil doen.. Wat vind jullie dat ik echt niet mag missen?
In Hongkong? De winkelketen GOD :D .
fake a dream
  zondag 14 april 2013 @ 15:29:12 #287
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_125267497
Laatste avond Beijing, wat een toffe stad! Naar 2 nachtjes Guangzhou had ik zo mijn bedenkingen over China, maar Beijing maakt dat weer helemaal goed.

Planning momenteel:
Xi-An
Chengu
Emei
Kunming
Guilin

En dan het rondje weer afmaken door naar Hong Kong te gaan. Worden nog een paar pittige treinreisjes.

Ik ben echt onder de indruk van de treinen en het openbaar vervoer in China, na een paar maanden zuidoostazie is dit toch wel weer een verademing. Alles loopt op tijd en is goed geregeld. Het enige wat me niet zo bevalt is de great firewall of China, al vind ik het een klein wonder dat FOK! het gewoon doet.

Maarja, eerst maar eens naar Xi-An

Grgr
pi_125271468
Guilin overslaan, smerige rotstad of was je sowieso al van plan om gelijk door te gaan naar Yangshuo?
  zondag 14 april 2013 @ 17:08:59 #289
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_125271904
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:00 schreef MCH het volgende:
Guilin overslaan, smerige rotstad of was je sowieso al van plan om gelijk door te gaan naar Yangshuo?
Ja. Guilin zelf zegt me ook niks nee.
pi_125271952
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 17:08 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ja. Guilin zelf zegt me ook niks nee.
Wel gelijk in Guilin je doorreis naar Shenzhen boeken!
  zondag 14 april 2013 @ 18:01:42 #291
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_125274510
Ik ga op4 mei terug naar Guangzhou of Shenzen, slechtere datum had het niet kunnen zijn. Ik ga morgen al een poging doen om voor 4 mei een ticket te kopen, want begin mei zou een rampenperiode moeten zijn qua reizen.
pi_125316940
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 18:01 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ga op4 mei terug naar Guangzhou of Shenzen, slechtere datum had het niet kunnen zijn. Ik ga morgen al een poging doen om voor 4 mei een ticket te kopen, want begin mei zou een rampenperiode moeten zijn qua reizen.
Staanplaatsen zijn onbeperkt verkrijgbaar hoor. ;)
  maandag 15 april 2013 @ 17:53:51 #293
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125317446
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 15:29 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Laatste avond Beijing, wat een toffe stad! Naar 2 nachtjes Guangzhou had ik zo mijn bedenkingen over China, maar Beijing maakt dat weer helemaal goed.

Planning momenteel:
Xi-An
Chengu
Emei
Kunming
Guilin

En dan het rondje weer afmaken door naar Hong Kong te gaan. Worden nog een paar pittige treinreisjes.

Ik ben echt onder de indruk van de treinen en het openbaar vervoer in China, na een paar maanden zuidoostazie is dit toch wel weer een verademing. Alles loopt op tijd en is goed geregeld. Het enige wat me niet zo bevalt is de great firewall of China, al vind ik het een klein wonder dat FOK! het gewoon doet.

Maarja, eerst maar eens naar Xi-An

Grgr
Xi'An. _O_

Kunming vond ik zelf weinig aan, maar Dali, Lijiang en Zhongdian zijn wel leuk (ik ga er vanuit dat je daarom naar Kunming gaat). Lijiang loopt qua toerisme alleen wel een beetje de spuigaten uit, maargoed dat weet je van te voren.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125323553
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Xi'An. _O_

Kunming vond ik zelf weinig aan, maar Dali, Lijiang en Zhongdian zijn wel leuk (ik ga er vanuit dat je daarom naar Kunming gaat). Lijiang loopt qua toerisme alleen wel een beetje de spuigaten uit, maargoed dat weet je van te voren.
In het oude deel van Lijiang ben ik nog weleens hopeloos verdwaald, toen ik 'even' water ging kopen en het guesthouse niet meer terug kon vinden. Al die straatjes lijken ook precies op elkaar :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_125344437
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Staanplaatsen zijn onbeperkt verkrijgbaar hoor. ;)
hard sleepers zijn al uitverkocht voor mijn trein op 4 mei! Nu nog ff kijken of het een stoel of een soft sleeper word voor die 10 uurtjes door de nacht.
pi_125344474
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:53 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Xi'An. _O_

Kunming vond ik zelf weinig aan, maar Dali, Lijiang en Zhongdian zijn wel leuk (ik ga er vanuit dat je daarom naar Kunming gaat). Lijiang loopt qua toerisme alleen wel een beetje de spuigaten uit, maargoed dat weet je van te voren.
eigenlijk allean naar kunming voor een a twee nachten om de reis op te breken naar Guilin
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:22:34 #297
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125345098
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In het oude deel van Lijiang ben ik nog weleens hopeloos verdwaald, toen ik 'even' water ging kopen en het guesthouse niet meer terug kon vinden. Al die straatjes lijken ook precies op elkaar :')
Haha, ik ook. Toen ik eenmaal door had hoe ik er moest komen van buiten de stadsmuren, ging ik de helft van de tijd old town uit en liep ik er omheen omdat dat sneller was dan m'n weg proberen te vinden. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125345222
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 20:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]

In het oude deel van Lijiang ben ik nog weleens hopeloos verdwaald, toen ik 'even' water ging kopen en het guesthouse niet meer terug kon vinden. Al die straatjes lijken ook precies op elkaar :')
Klinkt bekend ja :P

Guilin vond ik trouwens niet zo heel rampzalig hoor. Inderdaad niet zo leuk/mooi als Yangshuo, maar heb me er toch een paar dagen best aardig vermaakt.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_125398200
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2013 10:28 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Klinkt bekend ja :P

Guilin vond ik trouwens niet zo heel rampzalig hoor. Inderdaad niet zo leuk/mooi als Yangshuo, maar heb me er toch een paar dagen best aardig vermaakt.
Het is op zich ook een goed idee om vanuit Guilin een dachtrip naar Longshen te maken, prachtige rijstvelden/terrassen waar je makkelijk een dag rond kan lopen zonder te verdwalen.
  woensdag 17 april 2013 @ 15:09:17 #300
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_125398367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:04 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Het is op zich ook een goed idee om vanuit Guilin een dachtrip naar Longshen te maken, prachtige rijstvelden/terrassen waar je makkelijk een dag rond kan lopen zonder te verdwalen.
een dagtrip lijkt mij beetje veel van het goede, er zijn wel verschillende dorpen maar Dazhai bijv. was zeker 4 uur rijden en met landslides (periode is misschien over) wel 8 uur :o

Maar moet wel zeggen, dit zijn wel de mooiste rijstterassen van heeeeeel Azie :Y
fake a dream
pi_125399276
Na 5 maanden azie heb ik echt een lichte rijstveldenallergie gekregen :').

Ik heb trouwens voor het eerst sinds tijden weer hooikoorts, maar dat wel komen doordat er weer duidelijke winters en zomers zijn :(.

Lui in Beijing hadden ook mijn was verthyft. Helft was daar blijven hangen, en ik was ineens de eigenaar van BH's en skinnyjeans :'). En natuurlijk kwam ik daar pas in Xian achter... Gelukkig is de post in China snel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')