quote:Op woensdag 25 april 2012 05:22 schreef rotflmao het volgende:
Inderdaad, een dag van tevoren lukt meestal prima voor dit traject. Als je op de dag dat je aankomt meteen een kaartje koopt zul je dus geen problemen hebben. De Chinese vakantie is dan ook alweer voorbij.
Als je in China als toerist bent zou ik trouwens de nachttrein aanbevelen. Je vertrekt dan 's avonds net na acht uur uit Shanghai en komt 's ochtends voor acht uur aan in Beijing. Het scheelt je een overnachting in een hotel en je houdt uiteindelijk heel wat meer tijd over om de toerist uit te hangen, doordat je overdag niet in de trein zit.
quote:Op woensdag 25 april 2012 10:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben wel toerist maar ik heb wel allemaal afspraken daarRedelijk strak schema. Ik wil dus zo snel mogelijk van Shanghai naar Beijing. Ik kan dus niet denken van och, ik ga wel een dagje later. Ik wil ergens sochtends de High-speed train nemen, dan ben ik begin van de middag al in Shanghai. En dan kan ik snachts gewoon relaxt slapen. (slapen in treinen lukt me meestal niet erg goed).
quote:Op woensdag 25 april 2012 10:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Je krijgt in zo'n nachttrein gewoon een bed, dus dat is opzich wel relaxed hoor. Ik heb daar heel ok in geslapen.
Een ervaring is inderdaad de goede benamingquote:Op woensdag 25 april 2012 11:05 schreef Jabberwocky het volgende:
Zelf alleen maar hardsleeper gedaan inderdaad, prima vertoeven. Een bende aan eten meenemen, dat ronddelen aan de Chinezen in je buurt, op jouw beurt meedelen in hun eten, wat spelletjes Chinese chess spelen en uiteindelijk slapen. Ik vermaakte me wel.![]()
Sleeperbussen zijn ook een ervaring overigens. Wel iets minder comfortabel dan de treinen, slapen ging daar minder vanzelfsprekend.
1,88 hier en ik kon prima slapen in die bedden.. Natuurlijk niet helemaal comfy, maar zo ver staken m'n voeten niet uit. De bus was in dat opzicht vervelender/krapper.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:08 schreef DzjieDub het volgende:
Chinese slaaptreinen zijn ok mits je korter bent dan 1.80 meter - anders lig je met je voeten in het gangpad. Of je moet eerste klas reizen natuurlijk. De trein naar Xian is bovendien nog van het oude type waar voor jou bepaald wordt wanneer je gaat slapen (23.00 uur gaan de lichten onverbiddelijk uit) en wanneer je wakker moet zijn - 07.00 uur. Om die tijd is de WC - zo'n gruwelijk hurktoilet - overigens tot de nok toe volgescheten (echt waar, Chinezen kunnen niet mikken en alles floddert!) en het washok - bedoeld voor vier mensen tegelijkertijd - bezet met tenminste 27 mensen.
Oei, dat is wel lang ja. Mijn ritten waren rond de 8 a 10 uur, dat was lang zat.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:12 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Een ervaring is inderdaad de goede benaming
23u in zo'n bus gezeten van Chengdu naar Lijiang.. Best aardig geslapen, maar je komt er toch wat gebroken uit hoor
Neen, iemand anders kan ook je visumaanvraag + paspoort afgeven aan de ambassade.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef skit het volgende:
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
Heb het zelf via de anwb(winkel) gedaan. Ging prima, was met een klein weekje geregeld. Kost wel iets meer, maar je hoeft er dan niet voor in de rij te staan bij de ambassade.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:25 schreef skit het volgende:
Moet je een visum persé persoonlijk aanvragen?
Of via het VisumBuro. Als je niet in de randstad woont is het sowieso goedkoper om het via een bureau te regelen ivm de reiskosten naar de Chinese ambassade (Den Haag).quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Heb het zelf via de anwb(winkel) gedaan. Ging prima, was met een klein weekje geregeld. Kost wel iets meer, maar je hoeft er dan niet voor in de rij te staan bij de ambassade.
Heeft me wel 117 euro gekost. Prijzen zijn enorm omhoog gegaan opeens.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:35 schreef Hashtag het volgende:
[..]
Of via het VisumBuro. Als je niet in de randstad woont is het sowieso goedkoper om het via een bureau te regelen ivm de reiskosten naar de Chinese ambassade (Den Haag).
Ik wil echt lekker met die snelle trein gaan. Prijzen kunnen me niet zo heel veel schelen verder, als ik maar snel benquote:Op woensdag 25 april 2012 15:57 schreef rotflmao het volgende:
De hardsleepers tussen Shanghai en Beijing zijn wel snel uitverkocht, aangezien dat de enige treinen zijn die voor veel Chinezen nog een beetje betaalbaar zijn gebleven. Als je echter de luxe D-trein neemt, dan heb je prima zachte bedden, persoonlijke air-conditioning, tv-scherm, radio, slippers, stewardessen, etc. Kost ongeveer 650 yuan, dus veel geld is het niet eens.
Als je echt niet in een trein kunt slapen, dan kun je natuurlijk 's ochtends vroeg de eerste trein om 7 uur nemen, dan ben je na de middag in Beijing. Wel een nadeel is dat deze treinen vertrekken van Shanghai Hongqiao, wat een stuk buiten de stad ligt.
De laatste keer dat ik een taxi naar Hongqiao pakte was ik ongeveer 30 RMB kwijt (zeg 3,5 euro), maar dat hangt natuurlijk sterk af waar vandaan je een taxi pakt. Alhoewel je vanaf het centrum nooit meer dan 60 - 80 RMB kwijt zult zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik wil echt lekker met die snelle trein gaan. Prijzen kunnen me niet zo heel veel schelen verder, als ik maar snel benHoe duur is een taxi naar dat station? Als je om 9 uur een trein neemt ben je voor 3en nog in Beijing.
Daar heb ik nog trauma's aan overquote:Op woensdag 2 mei 2012 05:28 schreef Fred_B het volgende:
Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.
Oke, ja dan ga ik gewoon met de metro. De wachtrijen zijn idd een ramp, dat heb ik al eerder mogen ervaren. Je moet ook vaak door scanners heen welke in europa eigenlijk alleen op vliegvelden te vinden zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 05:28 schreef Fred_B het volgende:
Van en naar het station (en vliegveld) Hongqiao kun je prima met de metro. Zeker in de richting van de stad, want de metro begint daar, en is daardoor nog leeg. Tenzij je haast hebt, zou ik dus geen taxi nemen. Het station zelf is zeer groot, maar voorzien van duidelijke Engelse bewegwijzering. Het enige probleem is dat de wachtrijen voor de loketten erg lang kunnen zijn, maar dat is op de meeste Chinese stations zo.
Nah dat valt wel mee, ik heb zelf ook na de aanscherping aangevraagd.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heeft me wel 117 euro gekost. Prijzen zijn enorm omhoog gegaan opeens.
De eisen voor een visa ook trouwens! Hou er rekening mee dat ze je hele reis willen zien inclusief alle verblijfplaatsen waar je heen (inclusief bevestiging van bookingen!) en vliegtickets. Heeft me een week gekost om alles te regelen. Sinds januari is alles enorm aangescherpt. Ze willen zelfs een dag tot dag beschrijving zien.
tja, groen is afhankelijk van de tijd van het jaar he, dit was begin april dus zodoende!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Mooie foto's, bring back memories: D
Waar heb je die foto van de muur genomen? Het gedeelte waar wij waren was juist omgeven door groen, dit doet bijna aan als een andere wereld.
http://etramping.com/blog(...)-visit-tibet-in-2012quote:Op maandag 21 mei 2012 09:41 schreef attamottamotta het volgende:
Is iemand van jullie wel eens richting Lhasa gevlogen? Hoe zat dat met visum en papierwerk e.d. ?
Heb je er wel aan gedacht dat je een (ietsje duurder) multi-entry visum nodig hebt als je van China naar Hongkong gaat en dan weer terug naar China? Hongkong is visumtechnisch geen deel van China.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef laurena_b het volgende:
Heeft iemand online treintickets gekocht? Wij willen in het hoogseizoen gaan rondreizen.
Van 20 juli tot 14 augustus.
Route:
Beijing
Pingyao (?) nog niet 100% zeker
Xi'an
Chengdu
vliegend naar:
Lijiang
Dali
Kunming
Guilin
Yangshuo
Hong Kong en dan vliegend naar Shanghai
Varierend van 1 nachtje tot meerdere nachten zijn we overal en we willen het liefst zo veel mogelijk de trein nemen maar wel met een aantal vluchten tussendoor. (die boeken we even voor vertrek vanuit NL, dan goedkoopste).
Aangezien we zooooo veel willen zien in een vrij korte tijd is het voor ons erg handig dat we alles van tevoren goed hebben uitgestippeld en dat we vrij zeker zijn van de prijs.
Ik heb net zitten uit te proberen bij http://www.tieyou.com in google translate om te kijken hoe het in zijn werk gaat met tickets boeken... Iemand daar ervaring mee?
Dus iemand tips om online van tevoren tickets te boeken zonder dat je zoals bij sommige sites 25 USD extra betaald per ticket?
Iemand ervaring met treintickets kopen bij het loket in het hoogseizoen?
Ja inderdaadquote:Op maandag 21 mei 2012 11:38 schreef MCH het volgende:
[..]
http://etramping.com/blog(...)-visit-tibet-in-2012
oei goed opgemerkt!!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:48 schreef Maloney het volgende:
[..]
Heb je er wel aan gedacht dat je een (ietsje duurder) multi-entry visum nodig hebt als je van China naar Hongkong gaat en dan weer terug naar China? Hongkong is visumtechnisch geen deel van China.
Het is goedkoper qua tickets om eerst Hong Kong te doen en dan vanuit daar naar Shanghai. Dan vanuit Shanghai te vliegen naar Hong Kong en dan naar Nederland... Vandaar de andere optie... En qua visumkosten scheelt het niet zo heel veel...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
oei goed opgemerkt!!
het is dus handiger om eerst naar shanghai te vliegen en dan naar Hongkong!
Maar inderdaad zodra je hongkong ingaat, ga je china uit
Online treinkaartjes kopen werkt prima, maar... op het moment is het enkel mogelijk te betalen vanaf een Chinese bankrekening. Als je toch van plan bent het een jaar uit te stellen, misschien dat het volgend jaar wel mogelijk is online met een creditcard te betalen.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef laurena_b het volgende:
Heeft iemand online treintickets gekocht? Wij willen in het hoogseizoen gaan rondreizen.
Van 20 juli tot 14 augustus.
Route:
Beijing
Pingyao (?) nog niet 100% zeker
Xi'an
Chengdu
vliegend naar:
Lijiang
Dali
Kunming
Guilin
Yangshuo
Hong Kong en dan vliegend naar Shanghai
Varierend van 1 nachtje tot meerdere nachten zijn we overal en we willen het liefst zo veel mogelijk de trein nemen maar wel met een aantal vluchten tussendoor. (die boeken we even voor vertrek vanuit NL, dan goedkoopste).
Aangezien we zooooo veel willen zien in een vrij korte tijd is het voor ons erg handig dat we alles van tevoren goed hebben uitgestippeld en dat we vrij zeker zijn van de prijs.
Ik heb net zitten uit te proberen bij http://www.tieyou.com in google translate om te kijken hoe het in zijn werk gaat met tickets boeken... Iemand daar ervaring mee?
Dus iemand tips om online van tevoren tickets te boeken zonder dat je zoals bij sommige sites 25 USD extra betaald per ticket?
Iemand ervaring met treintickets kopen bij het loket in het hoogseizoen?
oh okquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:22 schreef laurena_b het volgende:
[..]
Het is goedkoper qua tickets om eerst Hong Kong te doen en dan vanuit daar naar Shanghai. Dan vanuit Shanghai te vliegen naar Hong Kong en dan naar Nederland... Vandaar de andere optie... En qua visumkosten scheelt het niet zo heel veel...
Jij bent nu in China toch? Nog tips voor hotels/hostels??
klopt zitten inzelfde alliantie. Je hoeft trouwen niet persé in een aeroflot terecht tekomen, kan ook gewoon klmquote:Op donderdag 24 mei 2012 08:53 schreef Maloney het volgende:
Ben wel met Aeroflot gevlogen. Was gewoon Boeing en Airbus en verder niks mis met de vlucht. Alles keurig op tijd. Het eten was alleen niet zo heel bijzonder en het vliegveld van Moskou is niet zo heel aantrekkelijk maar voor die 300 Euro die het scheelde met de volgende aanbieder, is dat wel te overleven.
Aeroflot is trouwens een partner van KLM en als je bij de KLM boekt via Moskou, kom je alsnog in een Aeroflottoestel terecht.
Ik ging ook met Finnair over helsinki. Heerlijke vliegtuigen idd! of misschien omdat ik geupgrade werd naar businessclassquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:51 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Heb met Finnair gevlogen, die vluchten waren een stuk goedkoper dan KLM. Weliswaar niet zo goedkoop als Aeroflot, maar het scheelde ook geen honderden euro's.
Gewoon naar Helsinki vliegen en dan door naar China. Erg fijne vliegtuigen
Inderdaad dat vliegveld!quote:Op donderdag 24 mei 2012 12:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zelfs in pauperclass vond ik ze nog best ruim zitten eigenlijk.
Mijn laatste intercontinentale vlucht was alweer een paar jaar geleden met Martinair, maar daar had ik toch echt minder beenruimte. Of misschien is het allemaal wat gekleurd geraakt in mijn herinnering
Maar Finnair is heel erg prima. En daarna landen op Beijing en meteen midden in die typische kolossale manier van bouwen terecht komen, damn wat een vliegveld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |