Mooi vond ik dat. Weet zo even niet bij welk gedeelte wij waren, maar het was in ieder geval uitgestorven en de muur was op sommige plaatsen meer ruïne dan muur. Daar hebben we een flink aantal uren kunnen lopen/klimmen met maar iets van 10 man in de buurt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:29 schreef CoExist het volgende:
Mén!! Net 22 wacht torens op de Chinese muur bij Simatai beklommen. De muur is daar grotendeels in originele staat en op sommige plekken onbegaanbaar. Meer gruis en losse stenen dan trap treden.
Ach gelukkig vlieg je morgen toch naar China ondanks de staking!!quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:32 schreef attamottamotta het volgende:
Nah, valt mee dus, buitenlandse vluchten worden ontzien...
Had toch beter via Frankfurt kunnen gaan, lufthansa vliegt op PEK met de A380, maar dus niet via Munchen..
Ok dat is goed om te weten! Dat vermoedde ik al een beetje, daarom vroeg ik of het wel de moeite waard wasquote:Op woensdag 5 september 2012 09:54 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Vorig jaar begin augustus bij de rijstterassen geweest, zeker de moeite waard om te bezoeken rond die tijd!
Het enige is dat ze niet zo vol met water staan, zoals je soms op foto's in reisgidsen ziet.
Vet he?!quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:29 schreef CoExist het volgende:
Mén!! Net 22 wacht torens op de Chinese muur bij Simatai beklommen. De muur is daar grotendeels in originele staat en op sommige plekken onbegaanbaar. Meer gruis en losse stenen dan trap treden.
Gaaf, keep us up to date met je plannen, super leuk!quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Asociale terugvindpost met tekst
In oktober 2013 willen wij naar China gaan en daar met de fiets (en delen trein) doorheen reizen voor een periode van 2 tot 4 maanden en misschien nog door met een stuk Laos/Vietnam/etc.). Dus ik begin maar eens met het inlezen in dit topic (naast natuurlijk alle andere blogs en informatiepunten op het ineternet).
Er is een trekking tussen simatai en jingshalin, en die is super vet!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:54 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Mooi vond ik dat. Weet zo even niet bij welk gedeelte wij waren, maar het was in ieder geval uitgestorven en de muur was op sommige plaatsen meer ruïne dan muur. Daar hebben we een flink aantal uren kunnen lopen/klimmen met maar iets van 10 man in de buurt.
Dat gaf ons een veel betere Great Wall ervaring dan die hele drukke stukken muur, waarvan de stenen misschien net 20 jaar oud zijn.
Ja vet! Ben toen van de paden af gegaan en helemaal door zo'n modderpad boven op de berg terecht gekomen! vies maar super gaaf! en we kwamen nog wilde paarden tegen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja die rijstterrassen waren inderdaad wel leuk om te bezoeken (ik was er vier jaar terug in augustus), trek daar gerust een dag voor uit.
Wij waren zelf pas in de namiddag terug vanuit de terrassen terwijl we al wel vroeg weg waren (vanuit guilin) maar het is het zeker waard. Weet alleen niet of je dat gaat redden met de trein. Misschien kun je wat minder haasten dan kun je 's avonds ook nog over de night market van guilin struinen en door het stadsparkje, gezellig sfeer savonds!quote:Op woensdag 5 september 2012 09:30 schreef laurena_b het volgende:
Ok! Tnx! Wij zullen daar ook eind juli/begin augustus zijn. Denk dat we daar een nachtje in de buurt gaan overnachten. In de middag van Yangshuo naar Longsheng, nachtje slapen en dan de rijstterrassen bewonderen en dan die middag terug naar Guilin om trein te pakken. Moet te doen zijn toch?
Dat denken wij hier ook alquote:
Ja vet, ik ook dus!quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dat denken wij hier ook al
Net een jaar terug en nu alweer allemaal nieuwe idee"en/plaatsen om te bezoeken in China.
Badaling moet vreselijk zijn. Ons hotel regelde wel een trip voor 280 Yuan p.p. incl. een verplichte shopping tour langs Jade fabrieken, Chinees ziekenhuis en andere kinderarbeid faciliteiten. Dit hebben we maar niet gedaan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:50 schreef Boterbartje het volgende:
Er is een trekking tussen simatai en jingshalin, en die is super vet!
Mutianyu moet ook heel mooi zijn, die is voor de volgende keer.
Zolang het maar geen badaling is, daar staat nu zelfs een Mac
Over het algemeen een stukje duurder zou ik zeggen, maar het is zo duur als je het zelf wilt maken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Maar even een heel algemene vraag. Is China net zo goedkoop als de omliggende landen? Of toch wel een stukkie duurder?
Oh vet! Dat stuk wil ik dus nog doen!quote:Op woensdag 12 september 2012 09:18 schreef CoExist het volgende:
[..]
Badaling moet vreselijk zijn. Ons hotel regelde wel een trip voor 280 Yuan p.p. incl. een verplichte shopping tour langs Jade fabrieken, Chinees ziekenhuis en andere kinderarbeid faciliteiten. Dit hebben we maar niet gedaan.
We hebben toen via een backpackers hostel de muur tour gedaan van Jingshalin - Simatai. Best zwaar door alle losse stenen maar toch erg gaaf!
Mijn vriendin heeft in 2010 een half jaar in Beijing gewoond en heeft toen de Mutianyu tour gedaan, deze schijnt nog zwaarder te zijn door dat daar op sommige stukken de muur helemaal overwoekerd is door de natuur en je off-road door de bergen moet klimmen.
Ok vet!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:19 schreef skit het volgende:
ben dit jaar naar mutianyu, heb het voor het gemak gewoon via het hostel geboekt was iets van 280 yuan en dan kreeg je ontbijt, transport en lunch excl. entree en kabelbaan
het was best groen en begroeid en niet super toeristisch, hier en daar zag je wel iemand zitten waar je drinken en snacks kon kopen maar viel reuze mee
natuurlijk wel te voet gegaan, we kregen iets van 3/4 uur om te gaan en te staan waar je wilde, vond dat persoonlijk ook wel genoeg.
Wilde eerst wel de trekking doen, maar was nog kapot van de vorige dagen reizen en wandelen.
Je kwam op een gegeven moment bij een bord waarop stond stop no entry en als je daar doorliep moest je echt door struiken en kwam je na 15 min bij een toren die ingestort was en nog niet gerestaureerd en toen ben ik niet meer verder gegaan
want 3 jaar geleden ben in naar het toeristische deel(badaling?) geweest en dat was echt niet leuk, allemaal mensen met paraplu's overal verkopers voor van alles en nog wat en je had in het begin een gedeelte met beren ofzo. Maar natuurlijk ging je langs alle fabrieken en verkoop plekken
volgende keer staat simatai-jingshali op de planning
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |