Volgens mij geldt het ook voor oude hypotheken, tenminste dat meende ik net te horen. Misschien als ze moeten worden verlengd.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Alleen krijgen mensen die een nieuwe hypotheek afsluiten alleen maar HRA als dat een annuiteitenhypotheek is.
Die komt volgende week... Gisteren vooral moeten lachen om een makelaar die mij een prijsdaling van bijna 30 % probeerde aan te praten (verkoopt wel lekker makkelijk, zeker als je dan ook nog een vaste provisie opstrijkt, die n.b. het hoogste was van alle makelaars die ik sprak.)quote:Op woensdag 25 april 2012 21:40 schreef sorcees het volgende:
[..]
fundalinkje?
kunnen we mee duimen en je van ongevraagde adviezen voorzien
http://www.nu.nl/kabinets(...)oord-noodpakket.htmlquote:Onderdeel van het akkoord is een hervorming van de woningmarkt. De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent, de huurmarkt wordt aangepakt en de aflossingsvrije hypotheek wordt afgeschaft.
O dus je mag nog wel gewoon aan aflossingsvrije hypotheek nemenquote:Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Alleen krijgen mensen die een nieuwe hypotheek afsluiten alleen maar HRA als dat een annuiteitenhypotheek is.
De villasubsidie blijft gehandhaafd idd; de gewone consument betaalt meerr BTW en de kleine huurder wordt vogelvrij.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Voorlopig gaat er natuurlijk nog niks gebeuren.... eerst komen er verkiezingen en daarna kan er nog van alles gaan veranderen.
Overigens is het huidige pakket natuurlijk weer gemaakt om de banken en de scheefleners de hand boven het hoofd te houden. Scheefleners mogen van hun HRA gebruik blijven maken, OB blijft laag en dat betalen we de door een lastenverhoging. We gaan meer BTW betalen, pakken de huurders nog even harder aan en gaan de mensen ook nog hun reiskostenvergoeding afpakken. Al deze maatregelen gaan natuurlijk de koopkracht herstellen
Maar goed... JK kan vol goede moed naar Brussel afreizen... maar sinds wanneer geloven we JK nog op zijn blauwe ogen
Nou.... vlak D66 ook niet uit.... dat zijn ook enge mensen hoorquote:Op donderdag 26 april 2012 19:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De villasubsidie blijft gehandhaafd idd; de gewone consument betaalt meerr BTW en de kleine huurder wordt vogelvrij.
dankzij Groen Links
Groen Rechts: alleen de wormen zijn er blij meequote:Op donderdag 26 april 2012 19:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De villasubsidie blijft gehandhaafd idd; de gewone consument betaalt meerr BTW en de kleine huurder wordt vogelvrij.
dankzij Groen Links
Ik denk dat als je een nieuwe hypotheek afsluit (of oversluit) dat je dan weer onder de nieuwe regels gaat vallen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
maar als je een hypotheek hebt en je gaat een ander huis kopen wat dan ??
dUs dan is nu de markt met gewapend beton afgesloten, maar dit jaar zal er ongelofelijk veel verkocht wordenquote:Op donderdag 26 april 2012 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een nieuwe hypotheek afsluit (of oversluit) dat je dan weer onder de nieuwe regels gaat vallen.
Natuurlijk niet.... je 'verworven rechten' mag je gewoon meenemen. De bank kan het immers niet hebben als je niet meer kan betalen en het is van groot belang dat 'het treintje' op gang blijft.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een nieuwe hypotheek afsluit (of oversluit) dat je dan weer onder de nieuwe regels gaat vallen.
En niet alleen de huizenmarkt ligt op rampkoers .....quote:Op donderdag 26 april 2012 20:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.... je 'verworven rechten' mag je gewoon meenemen. De bank kan het immers niet hebben als je niet meer kan betalen en het is van groot belang dat 'het treintje' op gang blijft.
Wel op de rode seinen letten hè... want de huizenmarkt zeepbel ligt op rampkoers met de realiteit
Tnx. Valt mij nog mee...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |