quote:Als er in de huurovereenkomst niets is geregeld kan de verhuurder iedere twaalf maanden elk voorstel tot huurverhoging doen dat hij wil. Als u niet instemt met een voorstel tot huurverhoging kan de verhuurder de kantonrechter verzoeken de huurovereenkomst met u te beeïndigen. De kantonrechter zal daarmee instemmen als het voorstel van de verhuurder redelijk is en u niet alsnog binnen een maand met de huurverhoging akkoord gaat. Waar de kantonrechter zijn oordeel over de redelijkheid van een huurverhogingsvoorstel op moet baseren, geeft de wet nergens aan.
Ik kijk heel geod en dit staat er expleciet:quote:
Dus waar heb je het over?quote:De maximale huurverhoging geldt niet voor huurcontracten die geliberaliseerd zijn.
my point exactlyquote:
zullen we dat dan in laten gaan gelijk met de afschaffing van de HRA subsidie ??quote:Op woensdag 25 april 2012 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
my point exactly
Bij een echte vrije huurmarkt is het gewoon einde contract wieberen, tenzij je nieuwe overeenkomst overeenkomt. Niks kantonrechter.
En dan gaan we ook een verhuis-verhuurbelasting heffen van 6% van de wozwaarsde en het spaarloon weer terug laten komen. De HWF ook voor huurders laten gelden, en wat andere toeslagen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
zullen we dat dan in laten gaan gelijk met de afschaffing van de HRA subsidie ??
Ik ben helemaal voor. Dat wordt de ultieme prijsboom voor degene die zijn portemonnaie bij de hand heeftquote:Op woensdag 25 april 2012 14:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
zullen we dat dan in laten gaan gelijk met de afschaffing van de HRA subsidie ??
Ik heb het idee dat HD9 graag op zijn amerikaans straks met wat huisgenoten een huis voor 1500 euro per maand wilt huren. Waarbij elke huurder een kamertje van 10m^2 meter heeft, ze 1 gedeelde badkamer en keuken hebben, misschien als hij geluk heeft nog wel een gemeenschappelijk woonkamer.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor. Dat wordt de ultieme prijsboom voor degene die zijn portemonnaie bij de hand heeft
temeer omdat slimme mensen die renteaftrek ook wel synthetisch kunnen forceren![]()
Ik ken wel een stapeltje meer landen waar dat de norm is voor het begin van je wooncarriere hoor. Ow, vaak kopen ze dan wel een huisje, en verhuren dat op hun beurt weerquote:Op woensdag 25 april 2012 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat HD9 graag op zijn amerikaans straks met wat huisgenoten een huis voor 1500 euro per maand wilt huren. Waarbij elke huurder een kamertje van 10m^2 meter heeft, ze 1 gedeelde badkamer en keuken hebben, misschien als hij geluk heeft nog wel een gemeenschappelijk woonkamer.
goed plan als ik 90% van mijn woonlasten mag aftrekken , toppiequote:Op woensdag 25 april 2012 15:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan gaan we ook een verhuis-verhuurbelasting heffen van 6% van de wozwaarsde en het spaarloon weer terug laten komen. De HWF ook voor huurders laten gelden, en wat andere toeslagen.
Ik ken anders wel wat amerikanen en die betalen echt niet dat soort prijzen.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat HD9 graag op zijn amerikaans straks met wat huisgenoten een huis voor 1500 euro per maand wilt huren. Waarbij elke huurder een kamertje van 10m^2 meter heeft, ze 1 gedeelde badkamer en keuken hebben, misschien als hij geluk heeft nog wel een gemeenschappelijk woonkamer.
Zelfs 90% van je woonlasten, heb je ook al de nieuwe belastingtarieven doorgevoerd.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
goed plan als ik 90% van mijn woonlasten mag aftrekken , toppie
en dan ook de HRA subsidie afschaffen hequote:Op woensdag 25 april 2012 15:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zelfs 90% van je woonlasten, heb je ook al de nieuwe belastingtarieven doorgevoerd.![]()
Verdiep je nu eerst eens in sommige dingen voordat je hier jezelf nog meer te kakken zet.
Iedereen 52% aftrek, wettelijk maximale huurverhogingen voor geliberaliseerde huren, dat binnen een paar uur.
En de poolse landpaarden vrijlaten en Rocky bokst tegen de EUSSR. Zijn we weer rond dan?quote:Op woensdag 25 april 2012 15:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
en dan ook de HRA subsidie afschaffen he
Nog lang nietquote:Op woensdag 25 april 2012 15:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En de poolse landpaarden vrijlaten en Rocky bokst tegen de EUSSR. Zijn we weer rond dan?
en de hekgeiten dan ?/quote:Op woensdag 25 april 2012 15:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
En de poolse landpaarden vrijlaten en Rocky bokst tegen de EUSSR. Zijn we weer rond dan?
2,3% hier....quote:Op woensdag 25 april 2012 21:04 schreef LXIV het volgende:
Vandaag toevallig de jaarlijkse huurverhoging gekregen. Het is het normale bedrag geworden en niet die 6% er bovenop. Dat scheelt toch weer. Zit ik tenminste een jaar weer goed.
fundalinkje?quote:Op woensdag 25 april 2012 20:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Zo, mijn appartement gaat de verkoop in... Eens kijken hoelang dit gaat duren...
0% forevahquote:Op woensdag 25 april 2012 21:04 schreef LXIV het volgende:
Vandaag toevallig de jaarlijkse huurverhoging gekregen. Het is het normale bedrag geworden en niet die 6% er bovenop. Dat scheelt toch weer. Zit ik tenminste een jaar weer goed.
Forever is heel lang. Maar laten we zeggen: 40 jaar dan nog. Op je gezondheid!quote:
Ik tel nog op de oude manier: 1,2,3, veel.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Forever is heel lang. Maar laten we zeggen: 40 jaar dan nog. Op je gezondheid!
...de waardevermindering tel je niet mee omdat je niet gaat verhuizen natuurlijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:40 schreef _VoiD_ het volgende:
0% hier, voor de komende 10 jaar in ieder geval. Terwijl huurder met een gemiddelde stijging van 2,5% per jaar toch na die 10 jaar al op een verhoging van circa 30% zitten in vergelijking met het eerste jaar
nee de huursubsidie wordt verhaald op de verhuurders sinds een aantal jaren alquote:Op donderdag 26 april 2012 08:10 schreef BertV het volgende:
[..]
...de waardevermindering tel je niet mee omdat je niet gaat verhuizen natuurlijk.
Ik startte met een huur van 780,- gulden, 12 jaar geleden.
Het is nu 440 euro.
Ik weet echt niet meer waar ik het geld vandaan moet halen...![]()
Gelukkig heb ik 48 euro huursubsidie, betaald door huiseigenaren natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |