Van de Telegraaf redactiequote:De Tweede Kamer gooit zijn agenda voor dinsdag totaal om. Dinsdag zal er een debat plaatshebben over de ontstane crisis. Er zal de premier worden gevraagd een verklaring af te leggen, waarop de partijen dan in volgorde van grootte zullen reageren.
Dat zei Kamervoorzitter Gerdi Verbeet maandag na een bijeenkomst met alle fractievoorzitters. „Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen” over wat er moet gebeuren, aldus Verbeet. Wel is er alom een 'gevoel van urgentie'.
Over verkiezingen of de inzet van een informateur zijn geen besluiten genomen, zei Verbeet. Dat komt naar het zich laat aanzien dinsdag aan de orde.
Ze komt maandag om 16.00 uur nog eens met de fractievoorzitters bijeen om alle puntjes op de i te zetten.
Van de tweede kamer websitequote:Op dinsdag 24 april is er geen vragenuur en zijn er geen stemmingen. Om 14.00 uur voert de Tweede Kamer een debat over de ontstane politieke situatie. Als eerste legt minister-president Rutte een verklaring af. De fractievoorzitters reageren daarop in volgorde van grootte van de fracties.
Spreektijden
VVD, PvdA, PVV en CDA: 10 minuten
SP, GroenLinks en D66: 7 minuten
ChristenUnie, SGP en PvdD: 5 minuten
het lid Brinkman: 2,5 minuut
quote:
Een beetje onzin eigenlijk, want hij was zelf één van de drie hoofdverantwoordelijken voor dat akkoord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:08 schreef Friek_ het volgende:
Zozozo, Wilders die lekker zit te hakken op Rutte en Verhagen.
Nog niet officieelquote:
Het klinkt ook gewoon logisch hoor. Zo vreemd is dat toch niet dat een groot deel (wat wel mag stemmen en niet de politiek volgt) op hem stemt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Godallemachtig, de meute gaat het nog geloven ook, dat hij voor Henk sr. opkwam.
Ja, Achmed en Fatima, maar daar is ie niet zo voorquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wilders moet zich niet zo focussen op Henk en Ingrid want in Nederland wonen er ook heel veel andere mensen dan Henk en Ingrid.
Wilders is niet voor het volk, totaal niet.
Joh echt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wilders moet zich niet zo focussen op Henk en Ingrid want in Nederland wonen er ook heel veel andere mensen dan Henk en Ingrid.
Wilders is niet voor het volk, totaal niet.
Niet eens perse. Genoeg andere bevolkingen. Wil hij nou zeggen dat hij niet op komt voor de Chinezen in dit land?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:10 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja, Achmed en Fatima, maar daar is ie niet zo voor
Dan zijn wij het daar in ieder geval over eens.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Joh echt?
Ben blij dat jij dat ook nu door hebt.
Ja maar genoeg goedkoop bier maakt dat men dat allang niet meer weet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:10 schreef rubbereend het volgende:
Ik kom op voor de AOW'ers...... dat is toch de man die dat breekpunt 12 uur na de verkiezingen al liet varen?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:11 schreef TheGOAT het volgende:
Ik heb de 1e 3 kwartier gezien, wat een aanfluiting zeg. Ik had verwacht dat er al wat duidelijk zou worden over de komende weken/maanden, maar het gaat alleen maar over verantwoordelijkheid, elkaar weer keihard afmaken en verkiezingsprogramma's voorlezen, over speciaal onderwijs, misschien dat de 130 km/h ook nog langskomt? wat een gezeik zeg, ga eens constructief met elkaar overleggen over de toekomst van Nederland in plaats van die andere kerel af te zeiken over of je nou een antwoord krijgt of niet of je bereid bent te onderhandelen. Wat denk je zelf? Nee, dat zijn ze niet? Wat wil je horen, waarom worden er dat soort vragen gesteld door iedereen? Wat een aanfluiting zeg
Done.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:08 schreef Doodloper het volgende:
Maak er dan ook even een reeks van, mr moderator
Omdat ie een goed verhaal heeft schijnbaar. Hoe ongeloofwaardig jullie het ook vinden. Wat wil je hier continu op zeggen?quote:
Omdat iedereen weet dat Wilders in een fantasie leeft. Niet eens serieus te nemen.quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:12 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Omdat ie een goed verhaal heeft schijnbaar. Hoe ongeloofwaardig jullie het ook vinden. Wat wil je hier continu op zeggen?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:11 schreef Doodloper het volgende:
[..]
zo zijn ze er allemaal het snelste vanaf
Hij heeft geen goed verhaal. Dit is hetzelfde riedeltje dat hij al sinds de oprichting van de PVV afsteekt. Enige verschil is dat het zwaartepunt is verschoven van de islam naar Europa.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:12 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Omdat ie een goed verhaal heeft schijnbaar. Hoe ongeloofwaardig jullie het ook vinden. Wat wil je hier continu op zeggen?
En hem lekker de martelaar laten spelen de komende verkiezingen? Neuh.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:12 schreef TheGOAT het volgende:
Slob is precies een zeikerd waar ik het over heb, houd gewoon je mond allemaal en begin naar de toekomst te kijken
Bolwerk van PvdA, toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:13 schreef svann het volgende:
Ik ben toch wat verbaasd over die linkse grachtengordel van Wilders.
twitter:
Ik heb klappend op de bank gezeten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:14 schreef -Willempie- het volgende:
waarom nooit applaus na zo'n betoog?
Nee, is laatst nog onderzochtquote:
Omdat het geen Idols is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:14 schreef -Willempie- het volgende:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:14 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik heb klappend op de bank gezeten.
In plaats van applaus roffelen ze op de tafels.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:14 schreef -Willempie- het volgende:
En jij had toevallig een dagje vrijquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Doodloper het volgende:
[..]
gek he, de rest is gewoon aan het werk
Dat doet ie nou toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:12 schreef TheGOAT het volgende:
Slob is precies een zeikerd waar ik het over heb, houd gewoon je mond allemaal en begin naar de toekomst te kijken
Buma is een keurige man,quote:
Goeie!quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Doodloper het volgende:
[..]
gek he, de rest is gewoon aan het werk
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En jij had toevallig een dagje vrij?
Nu, nadat hij 10 keer geinterumpeerd heeft over miereneukerijquote:
Akkoord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Buma is een keurige man,
alleen niet iemand van de hoogste perfectie. Zo eerlijk moeten we wel zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:10 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Er komt echt niemand uit de verf vandaag.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:18 schreef RemcoW23 het volgende:
Waarom loopt dat wijf er continu achter langs. Blijf zitten.Mens, ga toch koken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pim
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:17 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Nu, nadat hij 10 keer geinterumpeerd heeft over miereneukerijSlob is zo'n hypocriete christen die nooit 'over z'n schaduw heen kan stappen'
Gelijk heeft ie, hier ga je toch niet naar luisteren?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:18 schreef venomsnake het volgende:
Wilders is ondertussen even wordfeud aan t spelen
EUROCRAAT. Dubbele woordwaarde.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:18 schreef venomsnake het volgende:
Wilders is ondertussen even wordfeud aan t spelen
Wilders zal waarschijnlijk niet winnen met zijn verzonnen woordenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gelijk heeft ie, hier ga je toch niet naar luisteren?
Ik vond dat hij wel een leuk grapje had met betrekking tot heilige dingenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:17 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Nu, nadat hij 10 keer geinterumpeerd heeft over miereneukerijSlob is zo'n hypocriete christen die nooit 'over z'n schaduw heen kan stappen'
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:19 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
EUROCRAAT. Dubbele woordwaarde.
Als ik denk aan al die dagen,quote:
1,5 jaar? en de jaren balkenende daarvoor dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef De_Guidance het volgende:
Samsom kan het CDA beter pakken op 1,5 jaar niks doen waardoor deze situatie überhaupt is ontstaan.
Dat zou de oude Wilders zeggen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Buma, ga toch zitten man, met je 11 zetels.
Ga eens zitten met je 11 zetels!quote:
Ditquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef tralalala het volgende:
Dit debat![]()
Ga gewoon aan de slag met de bezuinigingsplannen stelletje acteurs.
Ze moeten eerst even allemaal hun eigen plannen de hemel in prijzen natuurlijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef tralalala het volgende:
Dit debat![]()
Ga gewoon aan de slag met de bezuinigingsplannen stelletje acteurs.
Jongen, die gast is écht goed bezig. Zo heb ik het CDA in geen tijden meer gezienquote:
Alles is mogelijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef Friek_ het volgende:
PvdA aan de PVV linken, de tering. Wat is dit voor een bizar debat.
eens. hij hangt nog in het recente verleden. get over it.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat heeft Buma gedronken?!
Grappig hoor, dat moddergooien, daar niet van, maar heeft hij nou echt niet door dat hij zichzelf compleet voor lul zet?
Moet je tegen Remlof zeggen; heb je vanavond geen voortanden meerquote:
Wat het begrotingstekort betreft wel, toch?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef De_Guidance het volgende:
Oke Jack de Vries heeft een nieuwe frame bedacht.
PVV, PvdA en SP horen bijelkaar.
En dat uit de mond van de fractievoorzitter van een partij die zich vol overgave in een huwelijk met de PVV stortte.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef Friek_ het volgende:
PvdA aan de PVV linken, de tering. Wat is dit voor een bizar debat.
Ik heb de begroting inhoudelijk nog niet gecheckt van de PvdA maar als het inderdaad structureel bezig is, dikke prima.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:24 schreef Shreyas het volgende:
Sowieso, alle partijen die zich niet aan die 3.0% willen houden kun je al niet meer serieus nemen. PVV, PvdA en SP
Ik ben het er totaal niet mee eens, maar ik vind het wel een leuke frame voor Geert.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Moet je tegen Remlof zeggen; heb je vanavond geen voortanden meer
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:25 schreef yyyentle het volgende:
Rutte lachte ook, gelukkig maar ik was al bang dat het lachen, gieren en brullen gestopt was.
Helaas wel, ik vind het jammer dat de PvdA afziet van de 3%quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat het begrotingstekort betreft wel, toch?
66% deed dat met overgave.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat uit de mond van de fractievoorzitter van een partij die zich vol overgave in een huwelijk met de PVV stortte.
Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit, idd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef eriksd het volgende:
Buma is al tijden een van mijn helden. Die humor, heerlijk.
Wilders als PvdA-mastodont. Het zou me niets verbazen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef Friek_ het volgende:
Wilders als erelid van het PvdA, het beeld alleen al is te geniaal voor woorden.
Preciesquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef Friek_ het volgende:
Wilders als erelid van het PvdA, het beeld alleen al is te geniaal voor woorden.
Dit ja, normaal vind ik Pechtold beter debatterenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef robin007bond het volgende:
Pff, wordt een beetje moe van Pechtold. CDA heeft dit in een concessie moeten doen, dat is duidelijk. Toch blijft Pechtold er constant op hameren.
Wilders doet aan DrawSomethingquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
Wilders kan zijn telefoon niet laten liggen... ben je gek.
Wordfeudquote:
www.debatgemist.nl over week ofzoquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:31 schreef robin007bond het volgende:
Zou dit debat nog terug te kijken zijn?
tja, wat moet je hier nog op zeggen dan? waar slob nu over staat te ageren is eigenlijk zonde van de tijd. vind ik dan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:29 schreef Shreyas het volgende:
Groenlinks en SP zijn overigens onzichtbaar vooralsnog
Nederland 1, uitzending gemist waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:31 schreef robin007bond het volgende:
http://debatgemist.tweedekamer.nl/ eigenlijkquote:
same herequote:Op dinsdag 24 april 2012 15:32 schreef TheGOAT het volgende:
Buma is tenminste real, dat mag ik. Dacht eerst aan Pechtold, maar die is vandaag wel net als Slob erg aan het zuigen, Buma geeft tenminste dingen toe en is eerlijk. Zou deze man de goede man voor het CDA zijn? En dan Bleker, Leers, etc. eruit flikkeren? Dan kan ik wel weer CDA stemmen
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:31 schreef robin007bond het volgende:
Met de kennis van nu was de waarschuwing van Klink inderdaad juist, maar dat kon je toen niet weten toch?quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:34 schreef AldoTheApache het volgende:
stalin is ook weer aan het woord hoor
Lastig... lastig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Met de kennis van nu was de waarschuwing van Klink inderdaad juist, maar dat kon je toen niet weten toch?
Ik snap dat niet... Dat Buma ok is ben ik het niet mee eens, maar zou je kunnen denken. Prima. Maar op het CDA stemmen... Na alle treurige vertoningen van de afgelopen jaren?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:32 schreef TheGOAT het volgende:
Buma is tenminste real, dat mag ik. Dacht eerst aan Pechtold, maar die is vandaag wel net als Slob erg aan het zuigen, Buma geeft tenminste dingen toe en is eerlijk. Zou deze man de goede man voor het CDA zijn? En dan Bleker, Leers, etc. eruit flikkeren? Dan kan ik wel weer CDA stemmen
Banwaardig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:34 schreef De_Guidance het volgende:
Met de kermis van nu zou ik er nu niet aan begonnen zijn...
Beetje overdreven...quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:34 schreef AldoTheApache het volgende:
stalin is ook weer aan het woord hoor
ja, heb geen tvquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:35 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Je bent aan het streamen of niet?
Daarom zeg ik, als Leers en Bleker weg gaan (oa). Mensen die de CDA niets vinden omdat ze met de PVV wilden regeren. Wat wilde je dan? Niet regeren, nieuwe verkiezingen en een patstelling? Je kunt Wilders beter in de regering hebben dan er buiten, want als hij erin zit moet hij concessies doen, en we hebben gezien hoe het gegaan is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik snap dat niet... Dat Buma ok is ben ik het niet mee eens, maar zou je kunnen denken. Prima. Maar op het CDA stemmen... Na alle treurige vertoningen van de afgelopen jaren?
quote:
28, 24 en 19quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:36 schreef RemcoW23 het volgende:
SP-PvdA en PVV is echt een leuk clubje
Hoeveel zetels hebben die in de peilingen?
misschien toch maar doen iddquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:36 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Stem SP, die geven gratis TV's weg aan arme mensen hoorde ik laatst
Paars I & II.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:34 schreef JoaC het volgende:
Sinds 1918 zijn er maar 2 verkiezingen geweest waarna Christen democraten niet in een kabinet kwamen
En Sybrand als vader?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef marcodej het volgende:
Ik zou Johan Boskamp en Emile Roemer wel als ooms willen hebben,
SP zelfs 30quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:36 schreef RemcoW23 het volgende:
SP-PvdA en PVV is echt een leuk clubje
Hoeveel zetels hebben die in de peilingen?
valt tegen jaquote:
quote:
Oh maar ik ben er niet op tegen om Wilders in de tweede kamer te gooien. Ik was vooral tegen die belachelijke gedoogpositie, waarin Wilders wél invloed had, maar amper verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Dat zie je nu ook weer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:36 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, als Leers en Bleker weg gaan (oa). Mensen die de CDA niets vinden omdat ze met de PVV wilden regeren. Wat wilde je dan? Niet regeren, nieuwe verkiezingen en een patstelling? Je kunt Wilders beter in de regering hebben dan er buiten, want als hij erin zit moet hij concessies doen, en we hebben gezien hoe het gegaan is.
De Hond meest recentquote:
Dan krijg je toch SP - PvdA - CDA of iets?quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:39 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zich niet realiseren dat de SP de afgang van Nederland zal gaan worden.
De afgang hebben we net achter de rug.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:39 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel mensen zich niet realiseren dat de SP de afgang van Nederland zal gaan worden.
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:27:26Jaren tegen het plafond springen, elke keer dat Wilders met zijn ogen knipperde, en zwijgen nu er echt verhaal te halen valt. Onbegrijpelijk reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:28:36Als andere partijen PVV er bovenop willen helpen moeten ze die vooral zoveelste keer te vroeg afschrijven en met arrogante snoetjes negeren. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:30:45Hoorde Sap gisteren ook zeggen dat 'Wilders in dit land nu niks meer te zeggen heeft'. Aparte opvatting over gekozen volksvertegenwoordigers reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:31:35Intussen won @arieslob het debat met Wilders op z'n gemakje en gaat hij nu bij Buma gewoon door met heersen. reageer retweet
sap = slapquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:40 schreef marcodej het volgende:
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:27:26Jaren tegen het plafond springen, elke keer dat Wilders met zijn ogen knipperde, en zwijgen nu er echt verhaal te halen valt. Onbegrijpelijk reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:28:36Als andere partijen PVV er bovenop willen helpen moeten ze die vooral zoveelste keer te vroeg afschrijven en met arrogante snoetjes negeren. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:30:45Hoorde Sap gisteren ook zeggen dat 'Wilders in dit land nu niks meer te zeggen heeft'. Aparte opvatting over gekozen volksvertegenwoordigers reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 15:31:35Intussen won @arieslob het debat met Wilders op z'n gemakje en gaat hij nu bij Buma gewoon door met heersen. reageer retweet
ik snap niet dat mensen keer op keer op keer tegen dezelfde steen blijven op lopen. tientallen jaren lang, onbegrijpelijk vind ik dat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:39 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik hoop oprecht op een paars kabinet. Idealiter in de vorm van VVD, D66 en de PvdA en anders in de vorm van VVD, D66, GL en CDAquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:40 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dan krijg je toch SP - PvdA - CDA of iets?
Leuk, dan stop ik met werken. Verdien ik meer dan nu
Ze komen op voor zwakkeren, die woorden klinken gewoon goed voor een groot deel van Nederland.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:40 schreef AldoTheApache het volgende:
maar je gelooft toch niet serieus dat de SP nederland beter maakt?
Niet de SP alleen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:40 schreef AldoTheApache het volgende:
maar je gelooft toch niet serieus dat de SP nederland beter maakt?
Nee, dit type beland in de bak.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is toch het type waar de VVD zich op richt met haar stoere law and order geleuter?
kut volk dusquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ze komen op voor zwakkeren, die woorden klinken gewoon goed voor een groot deel van Nederland.
Denk je echt dat ie gaat zeggen: "Door ons softe beleid zijn we over 8 jaar verder van huis?" Dat is wel zo, maar dat laat ie netjes achterwege
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |