abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110733136
Balkenende's kabinet is 2 keer gevallen wat niet zijn schuld was. 1e kabinet was met de LPF, wat wel moest, maar waarvan iedereen eigenlijk wist dat het zou vallen, wat ook na 3 maanden gebeurde. Daarna een goed kabinet van 3 jaar, totdat mevrouw Verdonk het niet langer uithield en solo ging, we weten hoe ver haar dat gebracht heeft... Toen was er een rompkabinet om de resterende tijd te overbruggen, balkenende III. En toen was er een stabiel kabinet met de PvdA, waar Wouter Bos snel uit de partij wilde en opeens het kabinet liet vallen over Uruzgan. Ondanks dat heeft Balkenende toch 2 redelijk stabiele kabinetten gehad die NL wel degelijk verder hebben geholpen in zware tijden (bankencrisis, anyone? Bos heeft het daar voortreffelijk gedaan, en Balkenende heeft hem ook alle ruimte gegeven. Balkenende had goede mensen op de goede posten maar die heeft hij daar ook neergezet). Balkenende heeft 2 keer z'n kabinet bijna uitgezeten en zou dat ook gedaan hebben, ware het niet, enfin, dat heb ik net gezegd. Binnen Europa was er naar verloop van tijd ook veel respect voor hem, het was een hele goede onderhandelaar en een degelijke en solide leider.
Only the strong survive
pi_110733270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:57 schreef Coelho het volgende:
Het wordt tijd dat men in Den Haag beseft dat er een land bestuurd moet worden en dat het niet meer gaat om links of rechts. Rutte krijgt de schuld, want hij had dit 1.5 jaar geleden aan kunnen zien komen. Maar toen bleek het niet mogelijk om andere coalities te smeden en in dit land moet je verbonden aangaan om te kunnen regeren.
Lul toch niet zo slap. Het was duidelijk dat de VVD een kabinet wilde waar rechts Nederland de vingers bij af kon likken. Rutte wilde de crisis gebruiken om zijn rechtse agenda er doorheen te drukken. Daar zou niet zoveel mis mee zijn als rechts daadwerkelijk een meerderheid had en het tegelijk ook een antwoord op de crisis was. Het eerste klopte niet, hij had slechts één zetel meer dan de PvdA en onder de door de kiezer verkozen CDA-ers was er niet genoeg steun, dat moest eerst van dissidenten gezuiverd. En nu blijkt de PVV ook nog eens af te haken.

Daarmee heeft hij Nederland met een groot probleem opgezadeld en dat is inderdaad helemaal Rutte zijn schuld. Het is belangrijk dat dat vastgesteld wordt, want anders blijft hij denken dat er nog wat voor zijn achterban uit te slepen is terwijl er nu grotere belangen spelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110733431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:57 schreef Coelho het volgende:
Het wordt tijd dat men in Den Haag beseft dat er een land bestuurd moet worden en dat het niet meer gaat om links of rechts. Rutte krijgt de schuld, want hij had dit 1.5 jaar geleden aan kunnen zien komen. Maar toen bleek het niet mogelijk om andere coalities te smeden en in dit land moet je verbonden aangaan om te kunnen regeren. Was het niet de PvdA die het laatste kabinet Balkenende de poten onder het lijf vandaan trapte...? Nu was het PVV die vanuit HUN optiek de stekker eruit trokken, volgende keer is het weer een andere partij die vanuit eigen optiek danwel strategisch perspectief een kabinet laat vallen.
Flauwekul idd, wat Weltschmerz zegt, Rutte is een dikke faal gebleken, die hoef ik zeker niet terug als minister-president. VVD kan die weelde van grootste partij ook helemaal niet dragen, zo blijkt hieruit.
I´m back.
pi_110735908
Ik heb de hele beantwoording en tweede termijn gemist... WiFi in de trein deed het weer eens niet fatsoenlijk. Samenvatting?
pi_110736382
Het echte probleem is natuurlijk dat een overgrote meerderheid van Nederlandse stemmers sterke linkse trekken heeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:45:16 #81
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_110738267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap. Het was duidelijk dat de VVD een kabinet wilde waar rechts Nederland de vingers bij af kon likken. Rutte wilde de crisis gebruiken om zijn rechtse agenda er doorheen te drukken. Daar zou niet zoveel mis mee zijn als rechts daadwerkelijk een meerderheid had en het tegelijk ook een antwoord op de crisis was. Het eerste klopte niet, hij had slechts één zetel meer dan de PvdA en onder de door de kiezer verkozen CDA-ers was er niet genoeg steun, dat moest eerst van dissidenten gezuiverd. En nu blijkt de PVV ook nog eens af te haken.

Daarmee heeft hij Nederland met een groot probleem opgezadeld en dat is inderdaad helemaal Rutte zijn schuld. Het is belangrijk dat dat vastgesteld wordt, want anders blijft hij denken dat er nog wat voor zijn achterban uit te slepen is terwijl er nu grotere belangen spelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Flauwekul idd, wat Weltschmerz zegt, Rutte is een dikke faal gebleken, die hoef ik zeker niet terug als minister-president. VVD kan die weelde van grootste partij ook helemaal niet dragen, zo blijkt hieruit.
Omdat Rutte over rechts ging is er initieel al 18 miljard bezuinigd. Daar moet nu wegens economische tegenwind nog eens 14 miljard bij, samen 32 miljard. Eerlijk gezegd denk ik dat geen enkele coalitie het voor elkaar had gekregen om 32 miljard te bezuinigen binnen 2 jaar. Ik vraag me af hoe het financiële plaatje er uit had gezien wanneer er over links was gegaan...
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:47:07 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110738386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:03 schreef RvLaak het volgende:
Ik heb de hele beantwoording en tweede termijn gemist... WiFi in de trein deed het weer eens niet fatsoenlijk. Samenvatting?
Ik heb alles vandaag gemist, ben ook wel benieuwd naar een samenvatting. Ik schakel net pas in.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:05:50 #83
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_110739602
Samenvatting zal hier wel langs komen denk ik? http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Morgen dus kamerdebat over begroting 2013? Vanaf 14 uur, of is dat wat anders?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_110739713
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:05 schreef Doodloper het volgende:
Samenvatting zal hier wel langs komen denk ik? http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/

Morgen dus kamerdebat over begroting 2013? Vanaf 14 uur, of is dat wat anders?
Laat die het nou net niet doen hier :'(
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:08:25 #85
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_110739789
Probeer hem eens in een andere browser ofzo of druk een paar keer op F5. Hier werkt hij ook niet helemaal lekker, maar soms doet ie het. :P
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:09:55 #86
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_110739884
Of Windows Media Player -> Control + U -> http://livestreams.omroep.nl/nos/politiek24-bb
pi_110739894
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:08 schreef Doodloper het volgende:
Probeer hem eens in een andere browser ofzo of druk een paar keer op F5. Hier werkt hij ook niet helemaal lekker, maar soms doet ie het. :P
Al geprobeerd... Maar ben nu sowieso PenW aan het kijken ;). Op de één of andere manier werkt uitzendinggemist wel en Pol24 niet :N

NOS faalt weer eens
pi_110739910
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:09 schreef Doodloper het volgende:
Of Windows Media Player -> Control + U -> http://livestreams.omroep.nl/nos/politiek24-bb
OSX ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:14:00 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_110740201
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:05 schreef Doodloper het volgende:
Ben al aan het luisteren :Y
pi_110740271
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:14 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ben al aan het luisteren :Y
Ik nu ook... :+
pi_110741442
Ben nu Pol24 aan het kijken en het stukje "gezondheidszorg" kwam langs. Rutte had een hoog woord over dat er afspraken waren gemaakt waar alle 3 de partijen het mee eens waren en die alle 3 de partijen konden "slikken"... Agema bleef continu nee schudden.

Aangenomen dat dit geen creatief knip en plak werk van de NOS is, is dat in 1 lijn met wat gisteren in PnW is gezegd over Agema...
pi_110745054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Idd. Rutte heeft wat mij betreft zijn onvermogen bewezen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:43:54 #93
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_110747837
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:30 schreef RvLaak het volgende:
Ben nu Pol24 aan het kijken en het stukje "gezondheidszorg" kwam langs. Rutte had een hoog woord over dat er afspraken waren gemaakt waar alle 3 de partijen het mee eens waren en die alle 3 de partijen konden "slikken"... Agema bleef continu nee schudden.

Aangenomen dat dit geen creatief knip en plak werk van de NOS is, is dat in 1 lijn met wat gisteren in PnW is gezegd over Agema...
Dat was live ook zo inderdaad, dus is geen knip- en plakwerk.

Maar ik vind die hele breuk sowieso een vreemd verhaal, ik snap sowieso nog steeds de reden niet dat Wilders de boel heeft laten klappen, en zelf is hij er ook niet echt duidelijk over volgens mij?
pi_110748156
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:43 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Dat was live ook zo inderdaad, dus is geen knip- en plakwerk.

Maar ik vind die hele breuk sowieso een vreemd verhaal, ik snap sowieso nog steeds de reden niet dat Wilders de boel heeft laten klappen, en zelf is hij er ook niet echt duidelijk over volgens mij?
De meeste analisten denken (en ik met hen) dat hij dit heeft gedaan omdat hij niet anders kon. Combinatie van Brinkman die opstapt, PVV'ers die vertrekken, Limburg wat klapt en een pakket aan bezuinigingen die zelfs Wilders niet recht kan lullen richting zijn adeptjes.

Nu kon hij met een kutsmoesje de boel opblazen en zodoende een excuus geven aan zijn kiezers om toch te blijven.
  woensdag 25 april 2012 @ 15:46:49 #95
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_110770535
"Vanaf 14 uur Reg. van Werkzaamheden (over Kameragenda)"
Zijn die uitgesteld of al voorbij ofzo?
Ik zie wat mensen rondlopen in de kamer, maar geen debat en ook geen livetopic erover hier op FOK!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')