Van de Telegraaf redactiequote:De Tweede Kamer gooit zijn agenda voor dinsdag totaal om. Dinsdag zal er een debat plaatshebben over de ontstane crisis. Er zal de premier worden gevraagd een verklaring af te leggen, waarop de partijen dan in volgorde van grootte zullen reageren.
Dat zei Kamervoorzitter Gerdi Verbeet maandag na een bijeenkomst met alle fractievoorzitters. „Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen” over wat er moet gebeuren, aldus Verbeet. Wel is er alom een 'gevoel van urgentie'.
Over verkiezingen of de inzet van een informateur zijn geen besluiten genomen, zei Verbeet. Dat komt naar het zich laat aanzien dinsdag aan de orde.
Ze komt maandag om 16.00 uur nog eens met de fractievoorzitters bijeen om alle puntjes op de i te zetten.
Van de tweede kamer websitequote:Op dinsdag 24 april is er geen vragenuur en zijn er geen stemmingen. Om 14.00 uur voert de Tweede Kamer een debat over de ontstane politieke situatie. Als eerste legt minister-president Rutte een verklaring af. De fractievoorzitters reageren daarop in volgorde van grootte van de fracties.
Spreektijden
VVD, PvdA, PVV en CDA: 10 minuten
SP, GroenLinks en D66: 7 minuten
ChristenUnie, SGP en PvdD: 5 minuten
het lid Brinkman: 2,5 minuut
rutte komt wel met een verklaring.quote:Op maandag 23 april 2012 19:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het heeft geen zin meer om te ziften op Wilders, daar is hij een te onbelangrijke factor voor geworden.
Men kan het beter hebben over de begroting die er op koningennedag moet liggen mijn inziens.
http://debatgemist.tweedekamer.nl/quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Zijn dit soort debatten ook later nog ergens in de volledigheid terug te kijken?
Ik heb gewoon school, natuurlijk.
Of http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jspquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:07 schreef -Willempie- het volgende:
Ook te volgen via http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
En nu heb ik dat irritante gelach in mijn hoofd.quote:
Deed hij al naar Brusselquote:
Zegt wel heel vaak VVD, is dit normaal of doen ze dat normaal ook?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:14 schreef Friek_ het volgende:
Ah, daar is al een verkiezingspraatje. Verrekte teringlijer.
Bijna iedereen is een verademing vergeleken met Cohen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
Samsom is wel een verademing vergeleken met Cohen.
Raar inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef eriksd het volgende:
Huh, Samsom die gaat klagen over te weinig bezuinigingen?
True.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:20 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Bijna iedereen is een verademing vergeleken met Cohen.
En een met een dquote:
Of met een d ipv een t.quote:
Als je dit allemaal zo aanhoort is het ineens ook niet meer zo vreemd dat alles zo lang heeft geduurd.quote:
Ja, het Catshuisplan gaat namelijk niet richting begrotingsevenwicht, maar slechts naar 3% begrotingstekort in 2013. Het plan van de PvdA leidt tot een groter begrotingstekort op korte termijn maar veel lager op de wat langere termijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef eriksd het volgende:
Huh, Samsom die gaat klagen over te weinig bezuinigingen?
17:50 hoorde ik ze in het begin volgens mij zeggen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:22 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja leuk, haha.
Tot hoe lang duurt dit debat?
Maatjes met Mark héquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe kan die Blok met droge ogen beweren dat het kabinet anderhalf jaar lang op de goede weg was?
Was dat niet zo dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe kan die Blok met droge ogen beweren dat het kabinet anderhalf jaar lang op de goede weg was?
Nee? Voor haar komt iemand anders van de PvdD (Esther Ouwehand).quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Ojee, zo komt ook nog Marianne Thiéme
Die gaat het hebben over belastingen op boter kaas en eieren en het afschaffen van de caviapolitie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Ojee, zo komt ook nog Marianne Thiéme
ligt eraan. Als sommigen niet hun praatje kunnen houden, wordt het toch wel eens geschorst tot later?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
17:50 hoorde ik ze in het begin volgens mij zeggen.
Oh. Is die met zwangerschapsverlof ofwat?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee? Voor haar komt iemand anders van de PvdD (Esther Ouwehand).
Ja klopt, dan duurt het langer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ligt eraan. Als sommigen niet hun praatje kunnen houden, wordt het toch wel eens geschorst tot later?
Lijkt me niet. Akkoord, het kabinet is niet verantwoordelijk voor de verslechterde economische situatie, maar als je na iets meer dan een jaar regeren opnieuw zeer fors moet snijden, dan doe je toch iets verkeerd.quote:
Denk dat ie vanavond gewoon weer op FOK! zit te trollen jaquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:27 schreef Friek_ het volgende:
Oh flikker toch op Blok, met je ongelofelijke dooddoener.![]()
Wat is die vent toch een troll eersteklas.
Ik herken mijzelf in hem. Alleen wek ik doorgaans wat minder irritatie opquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:27 schreef Friek_ het volgende:
Oh flikker toch op Blok, met je ongelofelijke dooddoener.![]()
Wat is die vent toch een troll eersteklas.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:30 schreef Ryan3 het volgende:
Goed idee, van Pechtold, want nu gaan zeiken over de puntjes voor je eigen achterban, dat slaat nergens op.
Oh serieus? Deel de pareltjes met ons!quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:31 schreef alors het volgende:
Ik kan alleen via radio1 volgen, gelukkig geeft Rita Verdonk commentaar, zulks een messcherpe analyses
Dan gaan ze praten over verschillende bezuinigingspakketten. Financieel debat.quote:
Jij bent vervelend.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Ik moet wel lachen om Blok, maar hij is ook wel vervelend.
Blok is ook wat beter afgetraind.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik herken mijzelf in hem. Alleen wek ik doorgaans wat minder irritatie op
praat jij ook zo bekakt?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik herken mijzelf in hem. Alleen wek ik doorgaans wat minder irritatie op
Hij probeert een quasi-authentiek verkiezingspraatje te houden en andere partijen af te wimpelen met kutantwoorden.quote:
okay.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh serieus? Deel de pareltjes met ons!
Nou, ik denk juist dat hij met samengeknepen billen zo laconiek mogelijk probeert te doen. Hij moet moeders nu uitleggen dat hij én geen vriendin én geen baan meer heeft.quote:
Vandaag niet in de Coen & Sander show.quote:
Helaas niet.quote:
quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Potje Draw Something met Geert
Doe nou niet alsof jij niet zo op zijn schoot over zijn 8==0 zou schuiven.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou, ik denk juist dat hij met samengeknepen billen zo laconiek mogelijk probeert te doen. Hij moet moeders nu uitleggen dat hij én geen vriendin én geen baan meer heeft.
Voorschrift achter het spreekgestoelte lijkt me wel wat.quote:
leuk is dat hequote:Op dinsdag 24 april 2012 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaag niet in de Coen & Sander show.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:34 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou, ik denk juist dat hij met samengeknepen billen zo laconiek mogelijk probeert te doen. Hij moet moeders nu uitleggen dat hij én geen vriendin én geen baan meer heeft.
Schijnbaar kunnen ze dat niet eens fatsoenlijk overleggen onderling. Valse start dus na al die mooipraat.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:35 schreef Drommeldaris het volgende:
Wat is er gisteren tijdens het kiezen van de verkiezingsdatum gebeurd? Ik heb het niet gevolgd gisteren
Dat zal bij alle sprekers wel in het achterhoofd meetellen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:36 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij doet het lekker hoor, die Samsom. Al is hij nu vooral bezig met een verkiezingspraatje.
De moeite waard om terug te zien?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:36 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Schijnbaar kunnen ze dat niet eens fatsoenlijk overleggen onderling. Valse start dus na al die mooipraat.
Volgens mij komt Geert er niet uitquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Potje Draw Something met Geert
Dan moet ie de Cheat-app daarvan downloaden. Die is er ookquote:
Mooi wief blijft het toch ook.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:38 schreef alors het volgende:
Verdonk: random praatje over dingen die Wilders van haar heeft gekopieerd die natuurlijk goed zijn en de burger die altijd maar moet bloeden voor de boze overheid.
Heb het niet gezien. Als het ergens terug te zien is, dan lijkt me dat best leuk jaquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:38 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
De moeite waard om terug te zien?
Daarom gewoon weer PVV stemmenquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef waht het volgende:
Samsom wil een bankroet Nederland. Het moet eerlijker.
1000 keer liever de PvDA in het kabinet dan de SPquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef waht het volgende:
Nou ja, hij heeft wel gelijk. Buma loopt maar te jammeren over dat er zsm samengewerkt moet worden, ná 7 weken lang uit z'n neus te hebben gevreten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:40 schreef marcodej het volgende:
"Dat hangt ook van u af."
Zo moet het dus niet Diederik.
Dan zijn we allemaal failliet, maar dan is het tenminste eerlijk gegaanquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef waht het volgende:
Zwak antwoord inderdaadquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:40 schreef marcodej het volgende:
"Dat hangt ook van u af."
Zo moet het dus niet Diederik.
Tuurlijk joh, alsof de PvdA geen solide begroting zou kunnen makenquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zijn we allemaal failliet, maar dan is het tenminste eerlijk gegaan
Prachtige, immer onderbuik praatje van mevrouw met alle winden meequote:
Truestoryquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel gelijk. Buma loopt maar te jammeren over dat er zsm samengewerkt moet worden, ná 7 weken lang uit z'n neus te hebben gevreten.
Hoe was je vakantie op Mars?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:42 schreef Ryan3 het volgende:
Er gaat zich dus een verschil aftekenen tussen partijen die wel aan die -3% willen vasthouden en partijen die dat niet willen. Dus ja, dat wordt dus nog een probleem.
Ik snap niet dat je reageert op dat soort retoriek hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, alsof de PvdA geen solide begroting zou kunnen maken
VVD, PvdA en D66 ofzo als dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
1000 keer liever de PvDA in het kabinet dan de SP
Er is niet uit de neus gevroten en dw komende onderhandelingen kunnen ook zomaar 7 weken duren (wat helemaal niet heel lang is voor 15 miljard)quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel gelijk. Buma loopt maar te jammeren over dat er zsm samengewerkt moet worden, ná 7 weken lang uit z'n neus te hebben gevreten.
Dat wel natuurlijk, dus als de PvdA hulp nodig heeft om stemmen bij de SP te jatten bied ik mijn hulp aan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:41 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
1000 keer liever de PvDA in het kabinet dan de SP
Dit ja, ik probeer al de linkse rakkers zoveel mogelijk naar de PvDA danwel GL toe te pratenquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:43 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
VVD, PvdA en D66 ofzo als dat mogelijk is.
Beter dan dat je zo`n SP-troetelzooi krijgt.
Meer nuance mag ook wel.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN ALS DE PVDA AAN DE MACHT KOMT!!!
STEM VVD!
Daar gaan ze het dus donderdag over hebben.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:42 schreef Ryan3 het volgende:
Er gaat zich dus een verschil aftekenen tussen partijen die wel aan die -3% willen vasthouden en partijen die dat niet willen. Dus ja, dat wordt dus nog een probleem.
Aldus de persoon die roept dat Nederland failliet als gevolg van PvdA-beleid.quote:
Zeven weken doen over de afspraken die ze uiteindelijk hebben gemaakt is wmb uit de neus vreten. Ervan uitgaan dat je een akkoord met de PVV met die punten is zonduit naief.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er is niet uit de neus gevroten en dw komende onderhandelingen kunnen ook zomaar 7 weken duren (wat helemaal niet heel lang is voor 15 miljard)
Ho ho, ik zei bankroet en Samsom.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aldus de persoon die roept dat Nederland failliet als gevolg van PvdA-beleid.
Dat is een belangrijke vaststelling, aangezien beide kanten eventueel geen water bij de wijn willen doen, voor de verkiezingen. Precies wat Pechtold nu bedoelt, dan heb je wrs geen basis om voor de verkiezingen tenminste iets te regelen.quote:
Dan is Wilders zelf naief geweest, die was akkoord.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:45 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zeven weken doen over de afspraken die ze uiteindelijk hebben gemaakt is wmb uit de neus vreten. Ervan uitgaan dat je een akkoord met de PVV met die punten is zonduit naief.
De PvdA heeft journalisten nodig om zich nog enigszins staande te houden in de peilingen, dus u zal wel ontzien worden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN ALS DE PVDA AAN DE MACHT KOMT!!!
STEM VVD!
Ik hoop dat ze snel een gewogen stemrecht aan mensen toe gaan kennenquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:47 schreef kurk_droog het volgende:
Samsom maakt de weg vrij voor een grote SP, wat een droeftoeter. Hoop dat NL verstandiger is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat buitenlandse grootbedrijven (zoals bijvoorbeeld een mediamrakt) zich aan de BTW kunnen onttrekken en het verschil door kunnen rekenen aan de consument.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:47 schreef Drommeldaris het volgende:
Huh, waarom is een btw-verhoging desastreus voor het MKB? Ze kunnen die shit toch gewoon terugvorderen
Zoals het er nu naar uitziet, maar dat is nog prematuur natuurlijk, wordt het wrs erg moeilijk. Ben benieuwd wat de overige partijen die niet per se willen vasthouden aan de -3% zich opstellen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Daar gaan ze het dus donderdag over hebben.
Ik zie nog steeds niet in wat dit te maken heeft met het mkb.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Omdat buitenlandse grootbedrijven (zoals bijvoorbeeld een mediamrakt) zich aan de BTW kunnen onttrekken en het verschil door kunnen rekenen aan de consument.
Dat is de essentie van het BTW-stelsel, slimpie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Omdat buitenlandse grootbedrijven (zoals bijvoorbeeld een mediamrakt) zich aan de BTW kunnen onttrekken en het verschil door kunnen rekenen aan de consument.
Dan kan het toch een behoorlijke klap voor het mkb zijn, als je het btw tarief dan verder gaat verhogen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is de essentie van het BTW-stelsel, slimpie.
Het is wel een betweterquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Ok, hou nu maar weer je mond Samsom, ik ben je alweer zat.
Hoezo dan? Mensen blijven consumeren. Effecten vallen volgens CBP ook mee.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan kan het toch een behoorlijke klap voor het mkb zijn, als je het btw tarief dan verder gaat verhogen.
die zit met moeite zijn ogen open te houden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Jeroen Dijsselbloem zit wel eng te kijken daar.
Rutte gaf Nederland aan de harde werker terug, geloof ik.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:53 schreef RemcoW23 het volgende:
Politiek van haar beste kant laten zien. Cool, dat riep Balkenende ook al een paar keer, en Rutte ongetwijfeld ook in 2010.
Zoals de tekorten richting de 5% met de VVD bedoel je?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef waht het volgende:
Holle frasen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals de tekorten richting de 5% met de VVD bedoel je?
ja die met die rooie stropdas iddquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:56 schreef RemcoW23 het volgende:
Die gast achter Pechtold beetje loos schudden en knikken
quote:
quote:De spreekvolgorde voor het debat is als volgt: Stef Blok (VVD), Diederik Samsom (PvdA), Geert Wilders (PVV), Sybrand van Haersma Buma (CDA), Emile Roemer (SP), Alexander Pechtold (D66), Jolande Sap (GL), Arie Slob (CU), Kees van der Staaij (SGP), Esther Ouwehand (PvdD) en Hero Brinkman (fractie-Brinkman).
politiek24 via internet?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:57 schreef -Willempie- het volgende:
Ik loop een beetje erg achter zie ik
Ja.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Is het trouwens ook op NL1? Heb kanaal 404 op UPC aan, en wil ff niet switchen om te kijken
als je de reconstructie leest in de Volkskrant dan snap je dat het is misgegaanquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:00 schreef marcodej het volgende:
Haha. Begrijp ik nou goed? Hij heeft meeonderhandeld aan een akkoord dat hij zelf kut vond?
Geert meent:quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:00 schreef waldhoofd het volgende:
is er al een gezicht achter de namen henk en ingrid?
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Geert meent:
[ afbeelding ]
Maar in werkelijkheid:
[ afbeelding ]
Het kwam de coalitie natuurlijk wel uit dat de verkiezingen over het zomerreces heen getild konden worden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders lult natuurlijk uit zn nek. Als hij zo graag lak wilde hebben aan Europese regels en onze eigen toekomst zogenaamd wil uitzetten, waarom is hij dan uberhaupt in het Catshuis gaan zitten? Hij wist immers waar de VVD en het CDA op aanstuurden.
[..]
Geert meent:
[ afbeelding ]
Maar in werkelijkheid:
[ afbeelding ]
[..]
Geert meent:
[ afbeelding ]
Maar in werkelijkheid:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vak_Kquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:03 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik hoor wel eens VAK K voorbij komen. Is dat de harde kern politici ofzo?
Het kabinet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:03 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik hoor wel eens VAK K voorbij komen. Is dat de harde kern politici ofzo?
Ja dusquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:04 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vak_K
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |