Van de Telegraaf redactiequote:De Tweede Kamer gooit zijn agenda voor dinsdag totaal om. Dinsdag zal er een debat plaatshebben over de ontstane crisis. Er zal de premier worden gevraagd een verklaring af te leggen, waarop de partijen dan in volgorde van grootte zullen reageren.
Dat zei Kamervoorzitter Gerdi Verbeet maandag na een bijeenkomst met alle fractievoorzitters. „Iedereen heeft zo zijn eigen opvattingen” over wat er moet gebeuren, aldus Verbeet. Wel is er alom een 'gevoel van urgentie'.
Over verkiezingen of de inzet van een informateur zijn geen besluiten genomen, zei Verbeet. Dat komt naar het zich laat aanzien dinsdag aan de orde.
Ze komt maandag om 16.00 uur nog eens met de fractievoorzitters bijeen om alle puntjes op de i te zetten.
Van de tweede kamer websitequote:Op dinsdag 24 april is er geen vragenuur en zijn er geen stemmingen. Om 14.00 uur voert de Tweede Kamer een debat over de ontstane politieke situatie. Als eerste legt minister-president Rutte een verklaring af. De fractievoorzitters reageren daarop in volgorde van grootte van de fracties.
Spreektijden
VVD, PvdA, PVV en CDA: 10 minuten
SP, GroenLinks en D66: 7 minuten
ChristenUnie, SGP en PvdD: 5 minuten
het lid Brinkman: 2,5 minuut
rutte komt wel met een verklaring.quote:Op maandag 23 april 2012 19:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het heeft geen zin meer om te ziften op Wilders, daar is hij een te onbelangrijke factor voor geworden.
Men kan het beter hebben over de begroting die er op koningennedag moet liggen mijn inziens.
http://debatgemist.tweedekamer.nl/quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:53 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Zijn dit soort debatten ook later nog ergens in de volledigheid terug te kijken?
Ik heb gewoon school, natuurlijk.
Of http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jspquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:07 schreef -Willempie- het volgende:
Ook te volgen via http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
En nu heb ik dat irritante gelach in mijn hoofd.quote:
Deed hij al naar Brusselquote:
Zegt wel heel vaak VVD, is dit normaal of doen ze dat normaal ook?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:14 schreef Friek_ het volgende:
Ah, daar is al een verkiezingspraatje. Verrekte teringlijer.
Bijna iedereen is een verademing vergeleken met Cohen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
Samsom is wel een verademing vergeleken met Cohen.
Raar inderdaad.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef eriksd het volgende:
Huh, Samsom die gaat klagen over te weinig bezuinigingen?
True.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:20 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Bijna iedereen is een verademing vergeleken met Cohen.
En een met een dquote:
Of met een d ipv een t.quote:
Als je dit allemaal zo aanhoort is het ineens ook niet meer zo vreemd dat alles zo lang heeft geduurd.quote:
Ja, het Catshuisplan gaat namelijk niet richting begrotingsevenwicht, maar slechts naar 3% begrotingstekort in 2013. Het plan van de PvdA leidt tot een groter begrotingstekort op korte termijn maar veel lager op de wat langere termijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:19 schreef eriksd het volgende:
Huh, Samsom die gaat klagen over te weinig bezuinigingen?
17:50 hoorde ik ze in het begin volgens mij zeggen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:22 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja leuk, haha.
Tot hoe lang duurt dit debat?
Maatjes met Mark héquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe kan die Blok met droge ogen beweren dat het kabinet anderhalf jaar lang op de goede weg was?
Was dat niet zo dan?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe kan die Blok met droge ogen beweren dat het kabinet anderhalf jaar lang op de goede weg was?
Nee? Voor haar komt iemand anders van de PvdD (Esther Ouwehand).quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Ojee, zo komt ook nog Marianne Thiéme
Die gaat het hebben over belastingen op boter kaas en eieren en het afschaffen van de caviapolitie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef Ajacied422 het volgende:
Ojee, zo komt ook nog Marianne Thiéme
ligt eraan. Als sommigen niet hun praatje kunnen houden, wordt het toch wel eens geschorst tot later?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:23 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
17:50 hoorde ik ze in het begin volgens mij zeggen.
Oh. Is die met zwangerschapsverlof ofwat?quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee? Voor haar komt iemand anders van de PvdD (Esther Ouwehand).
Ja klopt, dan duurt het langer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ligt eraan. Als sommigen niet hun praatje kunnen houden, wordt het toch wel eens geschorst tot later?
Lijkt me niet. Akkoord, het kabinet is niet verantwoordelijk voor de verslechterde economische situatie, maar als je na iets meer dan een jaar regeren opnieuw zeer fors moet snijden, dan doe je toch iets verkeerd.quote:
Denk dat ie vanavond gewoon weer op FOK! zit te trollen jaquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:27 schreef Friek_ het volgende:
Oh flikker toch op Blok, met je ongelofelijke dooddoener.![]()
Wat is die vent toch een troll eersteklas.
Ik herken mijzelf in hem. Alleen wek ik doorgaans wat minder irritatie opquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:27 schreef Friek_ het volgende:
Oh flikker toch op Blok, met je ongelofelijke dooddoener.![]()
Wat is die vent toch een troll eersteklas.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:30 schreef Ryan3 het volgende:
Goed idee, van Pechtold, want nu gaan zeiken over de puntjes voor je eigen achterban, dat slaat nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |