Op zich valt hier wel mee te spelen. Kijk, je moet remmen om onder je remcurve te blijven, maar als blijkt dat de remcurve te vroeg is ingesteld, of dat de snelheid nergens op slaat, kan men natuurlijk hier wat aanpassingen in doen. Dit is wel een voordeel.quote:Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.
Bij NG heb ik gezien dat dat niet op remdruk, maar op snelheid gaat. Op een bepaalde afstand voor een sein moet een bepaalde snelheid zijn bereikt.quote:Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Voor de liefhebber die niet weet wat het remcriterium is: ATB grijpt niet in vanaf het moment dat een bepaalde minimum remstand is ingeschakeld op de remkruk.
Maar nog steeds gaat de software dan uit van een grote marge, om problemen met doorglijden voor te zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 21:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij NG heb ik gezien dat dat niet op remdruk, maar op snelheid gaat. Op een bepaalde afstand voor een sein moet een bepaalde snelheid zijn bereikt.
Het systeem houdt rekening met dat je harder rijdt dan je rijdt, minder goed remt dan mogelijk is, de machinist 4 seconden door de permitted-curve heen zit te suffen, dat het langer duurt tot de remmen zijn aangeslagen dan in werkelijkheid en houdt daarnaast ook nog rekening met een onjuiste afstandregistratie van de trein. Dat stapelt zich een beetje op. Als een machinist dan onder, in plaats van op de remcurve remt dan krijg je er gratis nog wat meer afstand en tijdverlies bij.quote:Op maandag 23 april 2012 20:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich valt hier wel mee te spelen. Kijk, je moet remmen om onder je remcurve te blijven, maar als blijkt dat de remcurve te vroeg is ingesteld, of dat de snelheid nergens op slaat, kan men natuurlijk hier wat aanpassingen in doen. Dit is wel een voordeel.
Veiliger.. ja, t.o.v. nu wel. Niet t.o.v. een situatie met een strakker ATB-remcriterium en ATB-vv op alle seinen waar een gevaarpunt achter zit. Capaciteit verhogen: Afhankelijk van de treintypes. Bij reizigerstreinen nauwelijks, bij goederentreinen is het resultaat negatief. Harder rijden: Ja, dat kan.quote:En vloek of zegen valt te betwijfelen. Je hebt wel veiligere omgeving, en je kan in principe je capaciteit verhogen en harder rijden.
Het is het samenspel tussen de seinen en de ATB. Veel hiervan is nog conservatief. Korter volgen, hogere snelheden, strakker ATB prima, maar je moet nog altijd rekening houden met het materieel dat op dat traject de langste remweg heeft.quote:Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is onzin. Het remcriterium zit ín de trein. ATB-VV op de baan. Kort volgen met ietwat kortere remwegen kan prima. Momenteel stemmen we de seinafstanden nog steeds af op treinen in de jaren '50 die 80 km/h moesten rijden maar waarbij de beremming bijzonder waardeloos is in vergelijking met wat de 99 % van de goederentreinen vandaag de dag heeft. Aan dat laatste beetje wat over blijft wat eisen stellen mag best.
mja, dan kun je ERTMS ook wat aanscherpen, zeker met het oog op de toekomst als er een level 3 komt of de korte volgafstanden in level 2.quote:Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)omt-voor-zomer.dhtmlquote:Voorstel beveiliging spoor komt voor zomer
Voor de zomer wordt duidelijk welke delen van het Nederlandse spoor een modern Europees beveiligingssysteem krijgen. Dat liet het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten in reactie op de stelling van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) dat er nog geen lijstje met gevaarlijke punten op het spoor was verstrekt.
Het systeem, dat ERMTS heet, is al aangelegd op de Betuweroute, hsl, tussen Amsterdam en Utrecht en op de Hanzelijn. Daarnaast krijgen steeds meer seinen een beveiligingssysteem met de naam ATB-Verbeterde versie, dat treinen ook laat afremmen als ze met minder dan 40 kilometer per uur door een rood sein rijden, aldus het ministerie.
Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen had in eerste instantie besloten de spoorsector zelf een plan te laten maken voor het aanleggen van ERMTS. Maar in maart trok zij dat proces naar zich toe om sneller met een voorstel te kunnen komen.
Wereldvreemde asfaltkoe is wereldvreemd.quote:Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.
"Neemt u hier maar de trein, veel plezier!"quote:Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wereldvreemde asfaltkoe is wereldvreemd.
Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?quote:Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
over ERTMS gesproken:
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)omt-voor-zomer.dhtml
Eerder een gevalletje 'Stoere taal spreken en later de daden niet uitvoeren'.quote:Op maandag 23 april 2012 21:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
In dat laatste zit in de praktijk dus nog veel marge.quote:Op maandag 23 april 2012 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is het samenspel tussen de seinen en de ATB. Veel hiervan is nog conservatief. Korter volgen, hogere snelheden, strakker ATB prima, maar je moet nog altijd rekening houden met het materieel dat op dat traject de langste remweg heeft.
Nu zijn blokken van 400 meter mogelijk. Een remweg van 140 tot 0 kan zo in drie blokken worden opgedeeld. Die 400 meter kan nog ingekort worden bij strengere remregels. Bij ERTMS L2 kan je de blokken zo kort of lang maken als je wilt maar zit het wel aan een draadje. Draadjes zijn snel. Bij Level 3 zullen er weer veel marges om de hoek komen kijken. Waarschijnlijk is Level 2 met korte blokken qua capaciteit dus beter dan Level 3. Level 3 is echter wel veel goedkoper doordat er geen kabels meer langs het spoor nodig zijn. Een slimme combinatie van beiden is dus aan te bevelen.quote:Het wachten is eigenlijk op ERTMS level 3 dat geen vaste seinblokken meer heeft. Dan pas kun je echt winst boeken. Onder level 2 zouden de seinblokken ook korter kunnen worden dan onder het huidige systeem, omdat je geen seinen langs de baan meer nodig hebt.
Die volgafstanden zijn dus juist niet korter. Na aanscherpen wel maar dan moet je wat veiligheidmarges opofferen die in de remcurveberekening zitten.quote:mja, dan kun je ERTMS ook wat aanscherpen, zeker met het oog op de toekomst als er een level 3 komt of de korte volgafstanden in level 2.
vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.quote:Op maandag 23 april 2012 21:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
Kunnen we geen rechtszaak aanspannen tegenover Bert Klerk?quote:Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En tikje foute reden, naar nu blijkt...
Ik bedenk me: Schultz zoekt weer een uitvlucht om de seinen rondom Amsterdam niet te vervangen.quote:Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf
Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
kunnen er ook 116,8 geweest zijn, of 117,3.quote:Naar schatting waren er in totaal honderdzeventien mensen
Waar lees jij dat dan? Ik lees alleen dat de Slet rood heeft gepaktquote:Op maandag 23 april 2012 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedenk me: Schultz zoekt weer een uitvlucht om de seinen rondom Amsterdam niet te vervangen.
Hoeveel treinen moeten elkaar zoenen voordat die faalhazin tot inkeer komt?
De minister wil nu vier dingen weten van ProRail:quote:“Voorlopige bevindingen van ProRail betreffen dat de botsing tussen de VIRM-dubbeldekkerstrein en de Sprinter is veroorzaakt door de Sprinter, die een rood sein heeft gepasseerd. Het door de Sprinter gepasseerde sein was wel uitgerust met ATB-EG, maar niet met ATB-Verbeterde versie (ATB-Vv). Volgens ProRail had ATB-Vv bij dit sein waarschijnlijk deze botsing voorkomen. Er vonden werkzaamheden plaats nabij Amsterdam. De planning van de treinen was zodanig dat ze elkaar niet tegen zouden komen (“conflict-vrij”). Door de vertraging van de VIRM-dubbeldekkerstrein, die op zich vrij gebruikelijk van omvang was, ontstond de conflicterende beweging.”
quote:“Al in de jaren tachtig begonnen de Nederlandse Spoorwegen met de ontwikkeling van een beter systeem. Dat project werd in de jaren negentig echter stopgezet, in de verwachting dat er nog voor het jaar 2005 een Europese veiligheidssysteem op het Nederlandse spoor zijn zijn ingevoerd, ERTMS. Maar NS schrok terug voor de hoge kosten van dat nieuwe systeem. Anno 2012 is er daarom zelfs nog geen begin gemaakt met de invoering van ERTMS. Door het steeds drukkere treinverkeer nam intussen het aantal roodlichtpassages toe. In 2006 besloot het ministerie in te grijpen. Sinds dat jaar zijn ProRail en de Nederlandse Spoorwegen bezig met de invoering van ‘ATB-VV’, een verbeterde versie het ATB-systeem.”
Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.quote:Op maandag 23 april 2012 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.
Geachte Stuntkoe,quote:Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf
Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
staat totquote:Via deze brief breng ik u op de hoogte van de feitelijke bevindingen tot nu toe inzake het treinongeval op zaterdag 21 april 2012.
als lul staat tot drumstel. Gelieve zich van dit soort speculatieve en voorbarige passages te onthouden, ingeval u zich voorneemt het over "feitelijke bevindingen" te hebben.quote:Op basis van de eerste resultaten van het ILT-onderzoek lijkt het erop dat de Sprinter een stop tonend sein (STS) heeft gepasseerd. Verder onderzoek van de data zal moeten uitwijzen of dit in definitieve zin bevestigd wordt. Ook zullen alle betrokkenen worden geïnterviewd. Bovendien zal worden onderzocht welke factoren daarnaast een rol hebben gespeeld bij dit ongeval.
Het is toevallig. Er wordt al veel langer aan de plannen voor de invoering van ERTMS gewerkt. Wellicht dat het nu iets sneller naar buiten komt.quote:Op maandag 23 april 2012 22:07 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.
Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.quote:Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat dus.
België kloot ook maar aan. Omdat ERTMS-instroom duur is, rollen ze nu TBL1+ uit.
Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet. Probleem van TBL1+ is trouwens wel dat ze het niet verplicht kunnen stellen voor de vervoerders op het spoor, een of andere maffe Europese regel. Alleen ERTMS mogen ze verplichten, als dat eenmaal is uitgerold.quote:Op maandag 23 april 2012 23:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.quote:Op maandag 23 april 2012 23:11 schreef V2 het volgende:
[..]
Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet.
Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?quote:Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
*Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.*
Ohja idd, dat was het ... Vv wordt opgepikt met dezelfde spoelen als het EG-signaal natuurlijk.quote:Op maandag 23 april 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Ze gaan er om dobbelen waar het zal moeten gaan gebeurenquote:Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Barbertje moet hangen http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbertjequote:Op dinsdag 24 april 2012 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tegengekomen op Facebook:
[ afbeelding ]
We zullen zien, ik ben misschien meer een pessimist en ik hoop dat jij gelijk hebt James maar ik vrees met grote vreze.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.
Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug
Maar dat kost geld. Geld dat Barbie liever in asfalt stopt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Ja maar wie betaalt het?quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Exactly. Dat we nu al weten dat we na afloop naar de machinist kunnen schreeuwenquote:Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Dat is ook lekker gechargeerd Fixers, hoewel ik ben iemand die de Telegraaf nooit een krant zal noemen maar als bedrukt papier, maar dit terzijdequote:Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.
Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
Nee hoor, er staat dit:quote:
Dat is dus KUT journalistiek.quote:Het staat nog niet vast dat de machiniste die verantwoordelijk is voor de treinramp van afgelopen zaterdag, strafrechtelijk wordt vervolgd.
De machiniste van de sprinter reed door rood en knalde bij Amsterdam frontaal op een volle intercity, met een dode en 117 gewonden tot gevolg. Tot voor kort werd een machinist automatisch vervolgd als hij een rood sein miste. Maar door een succesvolle lobby van onder meer FNV Bondgenoten wordt volgens het openbaar ministerie nu eerst het onderzoek afgewacht en gekeken of er strafbare feiten zijn gepleegd.
Ditmaal was het niet Schiphol zelf, maar Hoofddorp - Leiden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:17 schreef Yreal het volgende:
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar
Ten hoogste.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:15 schreef Yreal het volgende:
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld?
Ongenuanceerde journalistiek zodat de schreeuwertjes die op Wilders stemmen weer los kunnen gaan ...quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, er staat dit:
[..]
Dat is dus KUT journalistiek.
Een foute NSB-krant altijd een foute NSB-krant Fles, bedoelde ik, ik ga niks lezen in dat stuk bedrukt papierquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor, er staat dit:
[..]
Dat is dus KUT journalistiek.
Waarschijnlijk gaat ie naar Amsterdam voor calamiteitenreiniging.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:11 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet een Arrivatrein op het traject Meppel -> Zwolle?
Volgens mij was het een Spurt, maar ik ken de types niet..
Inderdaad onderweg naar de Zaanstraat. Ik dacht dat ie met 3 stelletjes rijdt (ivm detectie oid) als 89555 naar Zaanstraatquote:Op dinsdag 24 april 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat ie naar Amsterdam voor calamiteitenreiniging.
Is het gevolg van de aanrijding die gisteren plaatsvond tussen Hurdegaryp en Buitenpost.
Een D-GTW mag idd nog niet los over het hoofdspoor rijden. Op zich kunnen ze het met twee stelletjes wel af, maar als de ene nog niet weg mag uit Amsterdam zit je met het probleem dat de andere er dan ook moet blijven. Vandaar dat ze met 3 stellen rijden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Inderdaad onderweg naar de Zaanstraat. Ik dacht dat ie met 3 stelletjes rijdt (ivm detectie oid) als 89555 naar Zaanstraat
3 kan nog wel eens kloppen ja.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Inderdaad onderweg naar de Zaanstraat. Ik dacht dat ie met 3 stelletjes rijdt (ivm detectie oid) als 89555 naar Zaanstraat
Wel grappig dat dat op Lw-Gn wel weer mag, terwijl daar dezelfde treindetectie ligt als op het HRN. Alleen de overwegen zijn anders uitgevoerd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een D-GTW mag idd nog niet los over het hoofdspoor rijden. Op zich kunnen ze het met twee stelletjes wel af, maar als de ene nog niet weg mag uit Amsterdam zit je met het probleem dat de andere er dan ook moet blijven. Vandaar dat ze met 3 stellen rijden.
Pedalen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wel grappig dat dat op Lw-Gn wel weer mag, terwijl daar dezelfde treindetectie ligt als op het HRN. Alleen de overwegen zijn anders uitgevoerd.
Als je het toch niet leest moet je ook niet zeggen dat Fixers "chargeert"quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:02 schreef bork het volgende:
[..]
Een foute NSB-krant altijd een foute NSB-krant Fles, bedoelde ik, ik ga niks lezen in dat stuk bedrukt papierzoals ik al eerder zei.
Een overgang 2-1 kan je berekenen door de prijs 1e klas minus de prijs 2e klas te doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat een overgangskaartje 2-1 kost? Ik kan het op de NS site niet uitrekenen. Het gaat om 210 tariefeenheden.
keihandig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei![]()
Huis aan huis bezorgd vorige week
Ah, naja. Wij hebben er nog niet 1. Je kan 'm ook bestellen vanaf 1 mei op ns.nl/spoordeelwekenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei![]()
Huis aan huis bezorgd vorige week
Ook ik kan me niet vinden in de laatste opmerking. Veiligheid staat wel degelijk op no1 bij de top van NS en al het personeel. Bij iedere maatschappij trouwens.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:10 schreef bork het volgende:
[..]
Barbertje moet hangen http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbertje
Ik ben nog altijd een leek, vanavond weer een machinist gesproken er is nog niks bewezen, de machiniste denkt dat ze een sein heeft gemist. Dat voeren ze dan ook op als argumenten tegen de voorlopige verklaringen van NS/Pro-Rail en direct onderbouwd met tig verhalen over zelf kijken/baankennis/het bellen naar de posten en geen antwoord krijgen etc. Waarschijnlijk krijgen we hier ook een staaltje zwarte pieten te zien waar je u tegen zegt.
Mijn opmerking blijft trouwens staan dat veiligheid niet de prioriteit is bij de top van de NS.
Leuk het aantal STS passages. Maar wat de media niet vermeld is dat daar ook technische STSen bij zitten. Dit zijn bv seinen die afvallen etc.quote:Op maandag 23 april 2012 22:05 schreef Aether het volgende:
In 2010 werd 172 keer een rood sein genegeerd
In NRC Handelsblad schrijven redacteuren Steven Derix en Kees Versteegh vandaag dat het regelmatig voorkomt dat treinen door een rood sein rijden. In 2009 werd 214 maal een ‘Stop Tonend Sein’ genegeerd; in 2010 was het aantal ‘STS-passages’ 172. Dat dit bijna nooit leidt tot ongelukken, is te danken aan de Automatische Treinbeïnvloeding (ATB), een systeem dat vanaf de jaren zeventig in heel Nederland is ingevoerd. De tekortkomingen, waar Schultz in haar brief over schrijft, zijn al langer bekend. Derix en Versteegh:
[..]
Dan zit de eerste klas weer zo vol, dat je ruimer in de tweede klas zit :p.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei![]()
Huis aan huis bezorgd vorige week
Nouja, ze zijn niet geldig met actiekaartjes (kruidvat e.d.), dus dat zal nog wel meevallen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan zit de eerste klas weer zo vol, dat je ruimer in de tweede klas zit :p.
Wel alleen geldig op za en zo, stelletje naaiers.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei![]()
Huis aan huis bezorgd vorige week
En S-borden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Leuk het aantal STS passages. Maar wat de media niet vermeld is dat daar ook technische STSen bij zitten. Dit zijn bv seinen die afvallen etc.
Klopt, maar ik moet op een maandag reizen en die krengen zijn alleen op zaterdag en zondag geldig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei![]()
Huis aan huis bezorgd vorige week
quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Een overgang 2-1 kan je berekenen door de prijs 1e klas minus de prijs 2e klas te doen.
Op een enkele reis met reductie voor 227 tariefeenheden is dat ¤9,90.
Oh oh ja. Nou ja. Een gegeven hond moet je niet aan z'n staart trekkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:10 schreef MPG het volgende:
[..]
Wel alleen geldig op za en zo, stelletje naaiers.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei![]()
Huis aan huis bezorgd vorige week vandaag
België had toch geen menoir, maar Memor?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Heerlijk, die discussie tussen mensen die evenveel kennis van zaken hebben als de gemiddelde Telegraafjournalist.
Treinongeval Amsterdam #3
Dat je er op nog in gaat ookquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Heerlijk, die discussie tussen mensen die evenveel kennis van zaken hebben als de gemiddelde Telegraafjournalist.
Treinongeval Amsterdam #3
Tikfoutje. En op driekwart van de dingen ga ik niet in, al is het soms wel op je handen zitten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
België had toch geen menoir, maar Memor?
Dat is een duits bedrijf dat Golfjes opvoertquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
Ik lees het wel lekker hier, als er iemand over ABT begint daar....
NWS is één grote slangenkuil man, spaar je je bloeddrukquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tikfoutje. En op driekwart van de dingen ga ik niet in, al is het soms wel op je handen zitten.
gelukkigquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tikfoutje. En op driekwart van de dingen ga ik niet in, al is het soms wel op je handen zitten.
Daarin verschillen wij. Ik maak mezelf niet boos om dat soort domheid.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NWS is één grote slangenkuil man, spaar je je bloeddruk
Met name ook Audi'squote:Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een duits bedrijf dat Golfjes opvoert![]()
[ afbeelding ]
I Know, kijk maar naar m'n reactie aldaarquote:Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een duits bedrijf dat Golfjes opvoert![]()
[ afbeelding ]
ABT? Apart Belgisch Treinstel?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
Ik lees het wel lekker hier, als er iemand over ABT begint daar....
Nico, geweldige sitequote:Op dinsdag 24 april 2012 18:26 schreef b2py het volgende:
Adviezen van Nice Spilt omtremt 'veilig' reizen:
http://www.nicospilt.com/index_veiligheid.htm
alleen dat ze ongetwijfeld goed is in het omhoogwerken.quote:
Wie weet kan ze wel ERG lekker kokenquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen dat ze ongetwijfeld goed is in het omhoogwerken.
Voor de rest heeft ze weinig goeds gepresteerd.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie weet kan ze wel ERG lekker koken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |