abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:12:02 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110733240
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

alleen dat ze ongetwijfeld goed is in het omhoogwerken.

Voor de rest heeft ze weinig goeds gepresteerd.
Wie weet kan ze wel ERG lekker koken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110733256
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie weet kan ze wel ERG lekker koken :Y
:P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2012 19:12:46 ]
pi_110733266
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie weet kan ze wel ERG lekker koken :Y
Misschien dan wel iets wat ze wel kan..
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:15:45 #204
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110733400
Ik werd vanochtend een beetje moe door alle wijsneuzen op de radio...

"Ja maar waarom pas vanaf 40km/u? Waarom niet 35km/u of 45km/u?"
"Waarom is dit nog niet ingevoerd?"
"Waarom werkte het niet met die snelheden?"
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_110733583
Wijsneuzen.. Roepers, net als G. Wilders..
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:01:25 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110735797
Gespot: een BR189 met Hanzelijnstickers!


MRCE 189 285 - De Hanzelijn verbindt - 20120420-1 by Cees_1251, on Flickr
pi_110736048
De zag ik vanmiddag ook voor het eerst bij Hattem Aansluiting.

Een nieuwe ervaring voor mij: de enige reiziger in een Nederlandse reizigerstrein. Stavoren - Koudum-Molkwerum kent geen grote vraag rond dit tijdstip...
  Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 20:11:45 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110736385
Heb ik ook gehad op Utrecht Maliebaan-Driebergen-Utrecht een paar weken terug: de eerste pendeltrein naar het spoorwegmuseum en dan de terugweg :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110736924
Die trein zal ook geen staanplaatsen gekend hebben.

Ik be vandaag weer mooie treinkilometers aan het maken met Utrecht - Harlingen (- Vlieland) - Leeuwarden - Stavoren - Utrecht. De diesellijnen naar Harlingen en Stavoren zijn nieuw voor mij. Het verbaast mij hoeveel er te zien is van de plannen van de stoomtreinmaatschappij Sneek - Stavoren. Misschien kan ik er eerdaags een filmpje van uploaden.

Nu nog een keer Zwolle - Nijverdal - Wierden en Middelburg - Vlissingen en dan is elke kilometer reizigersspoor bereden.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:23:37 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110737037
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:06 schreef Bitlord het volgende:
Een nieuwe ervaring voor mij: de enige reiziger in een Nederlandse reizigerstrein. Stavoren - Koudum-Molkwerum kent geen grote vraag rond dit tijdstip...
De treinen uit Leeuwarden, Roodeschool en Delfzijl rijden bij binnenkomst in Groningen voor de post langs. Zeker in de nachtdienst zie ik regelmatig treinen langskomen met slechts 1 inzittende: de machinist.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110737824
Ik meen mij ter herinneren dat op de verbinding Arnhem - Tiel tot enkele jaren terug 's avonds na een bepaald uur geen treinen maar NS-bussen reden. Ik kan mij niet meer herinneren of dit elke dag zo was, alleen in het weekend of slechts op 1 dag per week wegens vaste werkzaamheden. Wie helpt mij m'n geheugen op te frissen? Ik zit nu in buslijn 199 Sneek - Heerenveen als afsnijder (of concurrent) van het spoor Sneek - Leeuwarden - Heerenveen (net zo snel).
pi_110738250
En ook bus 199 rijdt de komende 40 minuten voor mij alleen (ā ~ ¤90 per uur). Ach er komt binnenkort een nieuwe concessie in Friesland, dan zullen alle buslijnen 's avonds wel een belbus worden. Uitgestorven gebied hier.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:10:14 #213
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_110739909
Hoek van Holland station is ook altijd erg druk als de zon niet schijnt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:13:55 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110740193
Almere Strand wanneer de Libelle zomerweek weer voorbij is. ^O^
pi_110740434
Enschede de Eschmarke, elk moment vd dag
pi_110740506
Heb eigenlijk nog wel een vraag. In een nieuwsbericht (weet even niet meer waar) las ik dat de TRDL nog een noodoproep had gedaan. Nou las ik in een post van Monopoly dat het eigenlijk een soort telefoon is die afgaat en beantwoordt moet worden. Bij een noodoproep stel ik me eigenlijk voor dat het een soort alarmsignaal is dat de machinist de trein direct stil moet zetten, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Hoe werkt zo'n noodoproep nou dan?
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:31:45 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110741631
Zo'n noodoproep is meer een broadcast aan iedereen die het hoort 'ALL SYSTEMS HALT" denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110742184
Volgens mij is dat een bepaald geluid en/of een berkcht pp een schermpje, zo kan ik mij herinneren toen ik eens naast een machinist zat die een noodoproep kreeg.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:38:48 #219
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110742226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:18 schreef WhiteJoker het volgende:
Heb eigenlijk nog wel een vraag. In een nieuwsbericht (weet even niet meer waar) las ik dat de TRDL nog een noodoproep had gedaan. Nou las ik in een post van Monopoly dat het eigenlijk een soort telefoon is die afgaat en beantwoordt moet worden. Bij een noodoproep stel ik me eigenlijk voor dat het een soort alarmsignaal is dat de machinist de trein direct stil moet zetten, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Hoe werkt zo'n noodoproep nou dan?
Het is vrij simpel.

Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".

Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.

Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.

Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110742273
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoek van Holland station is ook altijd erg druk als de zon niet schijnt.
Station HvH Strand bedoel je? Ik meen dat dat station ook tot een aantal jaar geleden ook alleen in de warmere maanden werd bediend.

Wikipedia zegt mij dat het in de wintermaanden nu zo'n beetje het enige station in de grote Randstad is wat maar 1x per uur wordt bediend.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:41:15 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110742409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht.
Gaan die dan niet massaal bellen "TRDL WTF is going on??!!" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:43:11 #222
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110742556
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaan die dan niet massaal bellen "TRDL WTF is going on??!!" :?
Machinisten snappen dat de trdl het bij een alarmoproep druk genoeg heeft en gaan niet direct bellen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110742730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het is vrij simpel.

Een treindienstleider heeft de verantwoordelijkheid over een bepaald gebied. Als er gevaar dreigt, kan de trdl een alarmoproep plaatsen met een knop op het telefoontoestel. Dan gaat in de cabine van alle treinen die in dat gebied rijden een luid alarmsignaal af dat een seconde of zeven duurt. Zodra een machinist dat signaal hoort, moet hij direct vol in de remmen en op zicht gaan rijden. Daarna kan de treindienstleider een boodschap spreken, die ook door al die machinisten wordt gehoord. Dat zijn korte, bondige boodschappen. Als ik alle treinen op een bepaald baanvak wil laten stoppen, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: zet direct uw trein stil". Als een overweg gestoord is, zeg ik "Alle machinisten tussen x en y: overweg x gestoord".

Daarna neem ik veiligheidsmaatregelen, zodat er niet zomaar nieuwe treinen veilig kunnen krijgen richting het gevaarpunt. Terwijl ik daarmee bezig ben, blijft het alarm in mijn gebied aan staan. Treinen die mijn gebied binnenrijden, krijgen dan gelijk die alarmtoon te horen, zonder het bericht. Pas als ik mijn maatregelen heb genomen, zet ik het alarm weer uit.

Een machinist kan ook een alarmoproep doen, dan gaat er de trdl een luide alarmtoon. Ik neem de telefoon op en kan als normaal een gesprek voeren met de machinist. Alle andere machinisten in hetzelfde gebied krijgen ook de alarmtoon en kunnen meeluisteren met het gesprek.

Een alarmoproep kan niet in de treincabine worden onderbroken, onderdrukt of zachter gezet. Het geluid komt allemaal over de speaker, dus de machinist hoeft bij een alarmoproep niet "op te nemen".
Helder ^O^ Bedankt!

Dus als de TRDL de ramkoers van de twee treinen toevallig eerder had opgemerkt was die oproep mogelijk op tijd geweest en had het voorkomen kunnen worden? Dat is overigens geen verwijt naar de TRDL, die heeft het al druk genoeg en vertrouwt (terecht) op zijn systemen.
pi_110742830
Hoevaak wordt zo'n alarmoproep in je gebied (wat is in ditgeval gebied? Twee baanvakken of de hele provincie Groningen?) gedaan? Om wat voor soort redenen worden alarmoproepen geplaatst door TRDLs en machinisten?
pi_110743085
Zo te zien al bij overweg storingen, dus wss ook bij aanrijdingen, wissels die niet in controle zijn etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')