abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 20:49:14 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110691692
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 19:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben het met je eens dat er met ATB nog winst te behalen valt, alleen het is niet voor niets dat ATB ingesteld is, omdat je ook rekening moet houden met goederentreinen. Het verbeteren van de ATB kan op veel trajecten dus minder makkelijk dan je in eerste instantie voor mogelijk zou houden.
Dat is onzin. Het remcriterium zit ín de trein. ATB-VV op de baan. Kort volgen met ietwat kortere remwegen kan prima. Momenteel stemmen we de seinafstanden nog steeds af op treinen in de jaren '50 die 80 km/h moesten rijden maar waarbij de beremming bijzonder waardeloos is in vergelijking met wat de 99 % van de goederentreinen vandaag de dag heeft. Aan dat laatste beetje wat over blijft wat eisen stellen mag best.

quote:
Je kunt er echter ook voor kiezen om die investeringen niet te doen en meteen te investeren in ERTMS dat verschillende treinen verschillende remcriteria op kan leggen, zoals ATB-NG ook kan doen.
Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.

quote:
Het in de pas lopen heeft meer betrekking op de verplichte invoering van ERTMS. Nederland heeft zich er aan geconformeerd en is nu vooral achter de schermen bezig met de invoering van het systeem. Het daadwerkelijke inbouwen is nog maar op een paar trajecten gedaan ...
Ik weet dat er behoorlijk wat achter de schermen gebeurd en dat NL relatief gezien wat achterloopt met de invoering. Het probleem is echter dat de verwachte verbeteringen zeer waarschijnlijk niet behaald gaan worden. (ok, wat veiligheidaspecten dan..) Daardoor is het aantrekkelijk om de invoering alleen op de verplichte trajecten te doen.

Voor de liefhebber die niet weet wat het remcriterium is: ATB grijpt niet in vanaf het moment dat een bepaalde minimum remstand is ingeschakeld op de remkruk. Bij veel treintypen is dat redelijk losjes. Daar kan best iets aan geschroefd worden. Dat zou de effectiviteit van ATB-vv ook wat vergroten.
pi_110691931
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.

Op zich valt hier wel mee te spelen. Kijk, je moet remmen om onder je remcurve te blijven, maar als blijkt dat de remcurve te vroeg is ingesteld, of dat de snelheid nergens op slaat, kan men natuurlijk hier wat aanpassingen in doen. Dit is wel een voordeel.

En vloek of zegen valt te betwijfelen. Je hebt wel veiligere omgeving, en je kan in principe je capaciteit verhogen en harder rijden.
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:06 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110692486
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Voor de liefhebber die niet weet wat het remcriterium is: ATB grijpt niet in vanaf het moment dat een bepaalde minimum remstand is ingeschakeld op de remkruk.
Bij NG heb ik gezien dat dat niet op remdruk, maar op snelheid gaat. Op een bepaalde afstand voor een sein moet een bepaalde snelheid zijn bereikt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 april 2012 @ 21:02:52 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110692538
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 21:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Bij NG heb ik gezien dat dat niet op remdruk, maar op snelheid gaat. Op een bepaalde afstand voor een sein moet een bepaalde snelheid zijn bereikt.
Maar nog steeds gaat de software dan uit van een grote marge, om problemen met doorglijden voor te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 21:14:31 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110693258
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op zich valt hier wel mee te spelen. Kijk, je moet remmen om onder je remcurve te blijven, maar als blijkt dat de remcurve te vroeg is ingesteld, of dat de snelheid nergens op slaat, kan men natuurlijk hier wat aanpassingen in doen. Dit is wel een voordeel.
Het systeem houdt rekening met dat je harder rijdt dan je rijdt, minder goed remt dan mogelijk is, de machinist 4 seconden door de permitted-curve heen zit te suffen, dat het langer duurt tot de remmen zijn aangeslagen dan in werkelijkheid en houdt daarnaast ook nog rekening met een onjuiste afstandregistratie van de trein. Dat stapelt zich een beetje op. Als een machinist dan onder, in plaats van op de remcurve remt dan krijg je er gratis nog wat meer afstand en tijdverlies bij.
quote:
En vloek of zegen valt te betwijfelen. Je hebt wel veiligere omgeving, en je kan in principe je capaciteit verhogen en harder rijden.
Veiliger.. ja, t.o.v. nu wel. Niet t.o.v. een situatie met een strakker ATB-remcriterium en ATB-vv op alle seinen waar een gevaarpunt achter zit. Capaciteit verhogen: Afhankelijk van de treintypes. Bij reizigerstreinen nauwelijks, bij goederentreinen is het resultaat negatief. Harder rijden: Ja, dat kan.
  PR/Manusje van alles maandag 23 april 2012 @ 21:18:44 #106
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110693550
uiteindelijk valt er altijd wel iets te zeggen over de veiligheid. Wanneer je alle systemen up to date hebt gemaakt komen ze met de eis dat elke trein een eigen spoor moet hebben en dat je een spoor maar in één richting mag gebruiken. Het is nooit 'goed' genoeg.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 21:28:15 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110694155
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is onzin. Het remcriterium zit ín de trein. ATB-VV op de baan. Kort volgen met ietwat kortere remwegen kan prima. Momenteel stemmen we de seinafstanden nog steeds af op treinen in de jaren '50 die 80 km/h moesten rijden maar waarbij de beremming bijzonder waardeloos is in vergelijking met wat de 99 % van de goederentreinen vandaag de dag heeft. Aan dat laatste beetje wat over blijft wat eisen stellen mag best.
Het is het samenspel tussen de seinen en de ATB. Veel hiervan is nog conservatief. Korter volgen, hogere snelheden, strakker ATB prima, maar je moet nog altijd rekening houden met het materieel dat op dat traject de langste remweg heeft.

Het wachten is eigenlijk op ERTMS level 3 dat geen vaste seinblokken meer heeft. Dan pas kun je echt winst boeken. Onder level 2 zouden de seinblokken ook korter kunnen worden dan onder het huidige systeem, omdat je geen seinen langs de baan meer nodig hebt.
quote:
Die remwegen van ERTMS zijn bijzonder conservatief. Voor treinen die fors beter beremd zijn dan wat nu verplicht is zijn de remwegen alsnog langer dan wat we nu gebruiken. Die verschillende remcurves die afhangen van het materieel zijn dus eerder een vloek dan een zegen.
mja, dan kun je ERTMS ook wat aanscherpen, zeker met het oog op de toekomst als er een level 3 komt of de korte volgafstanden in level 2.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 21:42:25 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110695062
over ERTMS gesproken:
quote:
Voorstel beveiliging spoor komt voor zomer

Voor de zomer wordt duidelijk welke delen van het Nederlandse spoor een modern Europees beveiligingssysteem krijgen. Dat liet het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten in reactie op de stelling van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) dat er nog geen lijstje met gevaarlijke punten op het spoor was verstrekt.

Het systeem, dat ERMTS heet, is al aangelegd op de Betuweroute, hsl, tussen Amsterdam en Utrecht en op de Hanzelijn. Daarnaast krijgen steeds meer seinen een beveiligingssysteem met de naam ATB-Verbeterde versie, dat treinen ook laat afremmen als ze met minder dan 40 kilometer per uur door een rood sein rijden, aldus het ministerie.

Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen had in eerste instantie besloten de spoorsector zelf een plan te laten maken voor het aanleggen van ERMTS. Maar in maart trok zij dat proces naar zich toe om sneller met een voorstel te kunnen komen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)omt-voor-zomer.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 21:42:42 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110695081
quote:
Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.
Wereldvreemde asfaltkoe is wereldvreemd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 21:43:35 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110695141
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wereldvreemde asfaltkoe is wereldvreemd.
"Neemt u hier maar de trein, veel plezier!"

*bonk*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110695357
quote:
Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
  maandag 23 april 2012 @ 21:50:55 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110695699
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
Eerder een gevalletje 'Stoere taal spreken en later de daden niet uitvoeren'.
  maandag 23 april 2012 @ 21:51:00 #113
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110695710
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is het samenspel tussen de seinen en de ATB. Veel hiervan is nog conservatief. Korter volgen, hogere snelheden, strakker ATB prima, maar je moet nog altijd rekening houden met het materieel dat op dat traject de langste remweg heeft.
In dat laatste zit in de praktijk dus nog veel marge.

quote:
Het wachten is eigenlijk op ERTMS level 3 dat geen vaste seinblokken meer heeft. Dan pas kun je echt winst boeken. Onder level 2 zouden de seinblokken ook korter kunnen worden dan onder het huidige systeem, omdat je geen seinen langs de baan meer nodig hebt.
Nu zijn blokken van 400 meter mogelijk. Een remweg van 140 tot 0 kan zo in drie blokken worden opgedeeld. Die 400 meter kan nog ingekort worden bij strengere remregels. Bij ERTMS L2 kan je de blokken zo kort of lang maken als je wilt maar zit het wel aan een draadje. Draadjes zijn snel. Bij Level 3 zullen er weer veel marges om de hoek komen kijken. Waarschijnlijk is Level 2 met korte blokken qua capaciteit dus beter dan Level 3. Level 3 is echter wel veel goedkoper doordat er geen kabels meer langs het spoor nodig zijn. Een slimme combinatie van beiden is dus aan te bevelen.

quote:
mja, dan kun je ERTMS ook wat aanscherpen, zeker met het oog op de toekomst als er een level 3 komt of de korte volgafstanden in level 2.
Die volgafstanden zijn dus juist niet korter. Na aanscherpen wel maar dan moet je wat veiligheidmarges opofferen die in de remcurveberekening zitten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 21:53:56 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110695931
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Gevalletje "als het kalf verdronken is, dempt men de put"?
vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.

Je hebt nog aanrijdingen met personen. Dat is lastig te voorkomen, omdat er altijd mensen zullen blijven zijn die springen of betrokken zijn bij andersoortige aanrijdingen. Bij werkzaamheden aan het spoor zijn in de afgelopen jaren weinig slachtoffers geweest, omdat bij werk aan het spoor vaak gelijk een heel baanvak afgesloten wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 21:55:08 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110696014
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:34 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

En tikje foute reden, naar nu blijkt... :(
Kunnen we geen rechtszaak aanspannen tegenover Bert Klerk?
  maandag 23 april 2012 @ 21:57:37 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110696216
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
  maandag 23 april 2012 @ 22:00:08 #117
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110696400
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
Ik bedenk me: Schultz zoekt weer een uitvlucht om de seinen rondom Amsterdam niet te vervangen.

Hoeveel treinen moeten elkaar zoenen voordat die faalhazin tot inkeer komt?
  maandag 23 april 2012 @ 22:02:51 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110696582
quote:
Naar schatting waren er in totaal honderdzeventien mensen
kunnen er ook 116,8 geweest zijn, of 117,3. 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110696634
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedenk me: Schultz zoekt weer een uitvlucht om de seinen rondom Amsterdam niet te vervangen.

Hoeveel treinen moeten elkaar zoenen voordat die faalhazin tot inkeer komt?
Waar lees jij dat dan? Ik lees alleen dat de Slet rood heeft gepakt :?
pi_110696733
Prorail moet opheldering geven aan minister Schultz over treinongeluk
Demissionair minister van Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) wil van spoorbeheerder ProRail weten of vergelijkbare situaties als rond het treinongeval van dit weekend zich de komende tijd voordoen. Dat schrijft de minister vanavond in een brief (pdf) aan de Tweede Kamer.

Voorlopig onderzoek van ProRail wijst uit dat de Sprinter die betrokken was bij het ongeluk een rood sein heeft genegeerd. Het veiligheidssysteem waarmee het sein was voorzien was van een eerste generatie. Een verbeterde versie van het systeem had ervoor gezorgd dat de trein, die met lage snelheid reed, waarschijnlijk wel was gestopt. De minister schrijft:
quote:
“Voorlopige bevindingen van ProRail betreffen dat de botsing tussen de VIRM-dubbeldekkerstrein en de Sprinter is veroorzaakt door de Sprinter, die een rood sein heeft gepasseerd. Het door de Sprinter gepasseerde sein was wel uitgerust met ATB-EG, maar niet met ATB-Verbeterde versie (ATB-Vv). Volgens ProRail had ATB-Vv bij dit sein waarschijnlijk deze botsing voorkomen. Er vonden werkzaamheden plaats nabij Amsterdam. De planning van de treinen was zodanig dat ze elkaar niet tegen zouden komen (“conflict-vrij”). Door de vertraging van de VIRM-dubbeldekkerstrein, die op zich vrij gebruikelijk van omvang was, ontstond de conflicterende beweging.”
De minister wil nu vier dingen weten van ProRail:

1. Of dit soort situaties, gecreeerd door minder spoorcapaciteit dan normaal, vaker voorkomen de komende periode.
2. Welke maatregelen er genomen moeten worden bij dit soort situaties.
3. Of er een andere procedure moet komen als er bij dit soort situaties seinen van de eerste generatie zijn betrokken.
4. En of een versnelde verdere uitrusting van de seinen met de verbeterde vieligheidssystemen nodig zijn.

In 2010 werd 172 keer een rood sein genegeerd
In NRC Handelsblad schrijven redacteuren Steven Derix en Kees Versteegh vandaag dat het regelmatig voorkomt dat treinen door een rood sein rijden. In 2009 werd 214 maal een ‘Stop Tonend Sein’ genegeerd; in 2010 was het aantal ‘STS-passages’ 172. Dat dit bijna nooit leidt tot ongelukken, is te danken aan de Automatische Treinbeïnvloeding (ATB), een systeem dat vanaf de jaren zeventig in heel Nederland is ingevoerd. De tekortkomingen, waar Schultz in haar brief over schrijft, zijn al langer bekend. Derix en Versteegh:
quote:
“Al in de jaren tachtig begonnen de Nederlandse Spoorwegen met de ontwikkeling van een beter systeem. Dat project werd in de jaren negentig echter stopgezet, in de verwachting dat er nog voor het jaar 2005 een Europese veiligheidssysteem op het Nederlandse spoor zijn zijn ingevoerd, ERTMS. Maar NS schrok terug voor de hoge kosten van dat nieuwe systeem. Anno 2012 is er daarom zelfs nog geen begin gemaakt met de invoering van ERTMS. Door het steeds drukkere treinverkeer nam intussen het aantal roodlichtpassages toe. In 2006 besloot het ministerie in te grijpen. Sinds dat jaar zijn ProRail en de Nederlandse Spoorwegen bezig met de invoering van ‘ATB-VV’, een verbeterde versie het ATB-systeem.”
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_110696820
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 21:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vind ik niet. Het Nederlandse spoor is al heel erg veilig, alleen het kan altijd beter. Daar is het nu wel tijd voor, maar vergeet niet dat in het verkeer bijvoorbeeld 600 doden per jaar te betreuren zijn en nu één treinpassagier.

Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.

Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
  maandag 23 april 2012 @ 22:08:06 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110696879
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
http://xa.yimg.com/kq/gro(...)_onderzoek_spoor.pdf

Brief van Schultz aan de 2e kamer over het treinongeval.
Geachte Stuntkoe,

quote:
Via deze brief breng ik u op de hoogte van de feitelijke bevindingen tot nu toe inzake het treinongeval op zaterdag 21 april 2012.
staat tot

quote:
Op basis van de eerste resultaten van het ILT-onderzoek lijkt het erop dat de Sprinter een stop tonend sein (STS) heeft gepasseerd. Verder onderzoek van de data zal moeten uitwijzen of dit in definitieve zin bevestigd wordt. Ook zullen alle betrokkenen worden geïnterviewd. Bovendien zal worden onderzocht welke factoren daarnaast een rol hebben gespeeld bij dit ongeval.
als lul staat tot drumstel. Gelieve zich van dit soort speculatieve en voorbarige passages te onthouden, ingeval u zich voorneemt het over "feitelijke bevindingen" te hebben.

Met vriendelijke groet,

Meer titels dan u, hoewel geen "mw." goddank,

Fles, Stationsnar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 22:56:10 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110699779
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 22:07 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar auto-ongelukken zijn ook veel minder zeldzaam. Een treinbotsing wordt al veel sneller als "ernstig" bestempeld, ondanks dat er weinig ongelukken gebeuren.

Maar is het niet wat toevallig dat er nu zo'n plan komt, net na een botsing?
Het is toevallig. Er wordt al veel langer aan de plannen voor de invoering van ERTMS gewerkt. Wellicht dat het nu iets sneller naar buiten komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 23:07:34 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110700497
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat dus.

België kloot ook maar aan. Omdat ERTMS-instroom duur is, rollen ze nu TBL1+ uit.
De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
  maandag 23 april 2012 @ 23:11:30 #125
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110700707
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Belgen denken er wel degelijk bij na: de gebruikte balises kunnen later worden hergebruikt bij de invoering van ERTMS. Ze hoeven dus niet nog een keer langs de baan om nieuwe bakens weg te leggen.
Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet. Probleem van TBL1+ is trouwens wel dat ze het niet verplicht kunnen stellen voor de vervoerders op het spoor, een of andere maffe Europese regel. Alleen ERTMS mogen ze verplichten, als dat eenmaal is uitgerold.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 23 april 2012 @ 23:17:49 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110700986
quote:
4s.gif Op maandag 23 april 2012 23:11 schreef V2 het volgende:

[..]

Hadden ze bij ATB-Vv ook moeten doen, maar ja, toen bestond ERTMS waarschijnlijk helemaal nog niet.
Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 23:26:08 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110701387
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:

*Verkeersminister Melanie Schultz van Haegen wil van spoorbeheerder ProRail weten of de komende tijd vergelijkbare situaties voorkomen als rond het treinongeval in Amsterdam van zaterdag.*

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 23 april 2012 @ 23:34:18 #128
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110701792
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh jawel, maar ATB-Vv werkt op een geheel andere manier, waardoor je een ander type baken nodig hebt dat buiten de spoorstaaf ligt en daarmee richtinggevoeligheid inbouwt.
Ohja idd, dat was het ... Vv wordt opgepikt met dezelfde spoelen als het EG-signaal natuurlijk.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 23:40:36 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110702138
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Ze gaan er om dobbelen waar het zal moeten gaan gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:00:54 #130
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110703130
Tegengekomen op Facebook:

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:06 #131
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110703556
Oh ja, was deze link hier al langsgekomen? Voorlopig rapport over de botsing.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:10:11 #132
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110703608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tegengekomen op Facebook:

[ afbeelding ]
Barbertje moet hangen http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbertje

Ik ben nog altijd een leek, vanavond weer een machinist gesproken er is nog niks bewezen, de machiniste denkt dat ze een sein heeft gemist. Dat voeren ze dan ook op als argumenten tegen de voorlopige verklaringen van NS/Pro-Rail en direct onderbouwd met tig verhalen over zelf kijken/baankennis/het bellen naar de posten en geen antwoord krijgen etc. Waarschijnlijk krijgen we hier ook een staaltje zwarte pieten te zien waar je u tegen zegt.
Mijn opmerking blijft trouwens staan dat veiligheid niet de prioriteit is bij de top van de NS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:13:36 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110703758
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.

Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:16:03 #134
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110703858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:13 schreef James1988 het volgende:
Dat laatste ben ik niet met je eens, veiligheid is weldegelijk een topprioriteit voor de spoorwegen. Dat zit in de hele keten in het bloed - van de man die het draaistel last tot de medewerker die een vervangend lampje in een sein schroeft, van verkeersleider tot machinist, van conducteur tot president-directeur en van koffieverkoper tot schoonmaker.

Wel is Schultz bezig om zo snel mogelijk de schuld van zich af te schuiven. Het is maar goed dat het kabinet gevallen is, hopelijk zijn we binnenkort van dat mens verlost. Haal dan Eurlings maar terug :Y
We zullen zien, ik ben misschien meer een pessimist en ik hoop dat jij gelijk hebt James maar ik vrees met grote vreze.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:23:01 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_110704113
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:29:52 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110704391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Maar dat kost geld. Geld dat Barbie liever in asfalt stopt.
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:31:04 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110704452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Schultz van Haegen nog steeds niet eist dat ERTMS per direct landelijk wordt ingevoerd, dat is gewoon het beste voor het spoorsector..
Ja maar wie betaalt het?
Dat staat hier op het spel. In het grote onoverzichtelijke spel voor ons de bijstaanders. Als de publieke opinie aangeeft dat de beveiliging niet voldoet en de NS hard genoeg roept we hebben geen geld!! (Wat pertinent niet waar is btw) dan krijgen ze het! Dat is mijn niet significante mening in dit politieke steekspel.
En ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar ik denk het wel en James val me maar aan dat moet je ook doen maar dit ongeluk mocht gebeuren van hogerhand. Ik hoop echt dat ik ongelijk heb btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:42:23 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110704875
Dit ongeluk valt blijkbaar binnen de marges die men acceptabel acht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:52:37 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110705198
Als je de verschillende modaliteiten bekijkt is dat ook wel begrijpelijk: er gebeuren zeer weinig ongelukken op het Nederlandse spoorwegnetwerk, het aantal doden dat in de trein is gevallen (personeel, passagiers) valt op één of twee handen te tellen.

Op de autoweg vallen vele malen meer doden. Het is niet geheel onterecht dat er meer geld wordt uitgetrokken om het dodental onder automobilisten en fietsers omlaag te krijgen dan om het dodental onder spoorpersoneel en -reizigers omlaag te krijgen.

Iedere dode is er één teveel, maar als je met 100 miljoen euro de dood van 25 fietsers per jaar kunt voorkomen tegenover 0,1 treinreiziger per jaar... stem ik toch ook voor de fietsers.
pi_110707838
Bah ik zou willen dat ik nu een treinreiziger was ipv fietser.. het regent
pi_110708429
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar :{
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:22:10 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110708471
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vergelijkbare situaties? Ja, donderdag rijdt een machinist in Zwolle door rood, vrijdag in Maastricht en zaterdag in Den Helder. Zoiets?
Exactly. Dat we nu al weten dat we na afloop naar de machinist kunnen schreeuwen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110708771
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.

Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:04 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110708916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf [..] de kramt
Miep pooften mep je momp fol :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:10 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110708918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:47 schreef Fixers het volgende:
De telefraaf insinueert vandaag eventjes dat het maar heel slecht is om eerst het onderzoek aftewachten. Nee, de kramt van wakker nederland ziet het liefste dat de machinste van de sprinter nu al strafrechtelijk vervolgd zal worden. Vóórdat vast staat of ze überhaupt wel schuld heeft aan het ongeval.

Eens een foute NSB-krant, altijd een foute NSB-krant.
Dat is ook lekker gechargeerd Fixers, hoewel ik ben iemand die de Telegraaf nooit een krant zal noemen maar als bedrukt papier, maar dit terzijde :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:01:16 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110709004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:57 schreef bork het volgende:

Dat is ook lekker gechargeerd Fixers,
Nee hoor, er staat dit:

quote:
Het staat nog niet vast dat de machiniste die verantwoordelijk is voor de treinramp van afgelopen zaterdag, strafrechtelijk wordt vervolgd.

De machiniste van de sprinter reed door rood en knalde bij Amsterdam frontaal op een volle intercity, met een dode en 117 gewonden tot gevolg. Tot voor kort werd een machinist automatisch vervolgd als hij een rood sein miste. Maar door een succesvolle lobby van onder meer FNV Bondgenoten wordt volgens het openbaar ministerie nu eerst het onderzoek afgewacht en gekeken of er strafbare feiten zijn gepleegd.
Dat is dus KUT journalistiek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:04:12 #147
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110709055
Overigens leidde een STS-passage ook eerder niet automatisch tot vervolging, zelfs niet altijd tot een IVW-onderzoek. Ze lullen dus uit hun nek, zoals gewoonlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_110709242
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 09:47:15 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110710079
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2012 08:17 schreef Yreal het volgende:
Ik weet beter dan dat, maar schiphol ligt er wel ERG vaak uit de laatste tijd. Ze evenaren winterswijk -> Arnhem daar :{
Ditmaal was het niet Schiphol zelf, maar Hoofddorp - Leiden.

Komt nog bij dat er in Leiden een wissel een gescheurd puntstuk heeft. Waar hebben we dat vaker gehoord :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:48:17 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110710100
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:15 schreef Yreal het volgende:
Wat zou ze dan ten laste worden gelegd? Dood door schuld? :?
Ten hoogste.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 09:48:37 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110710112
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor, er staat dit:

[..]

Dat is dus KUT journalistiek.
Ongenuanceerde journalistiek zodat de schreeuwertjes die op Wilders stemmen weer los kunnen gaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:02:41 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110710470
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor, er staat dit:

[..]

Dat is dus KUT journalistiek.
Een foute NSB-krant altijd een foute NSB-krant Fles, bedoelde ik, ik ga niks lezen in dat stuk bedrukt papier :6 zoals ik al eerder zei.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 april 2012 @ 10:11:31 #153
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110710683
Wat doet een Arrivatrein op het traject Meppel -> Zwolle?
Volgens mij was het een Spurt, maar ik ken de types niet..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 10:14:07 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110710748
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:11 schreef Pino112 het volgende:
Wat doet een Arrivatrein op het traject Meppel -> Zwolle?
Volgens mij was het een Spurt, maar ik ken de types niet..
Waarschijnlijk gaat ie naar Amsterdam voor calamiteitenreiniging.

Is het gevolg van de aanrijding die gisteren plaatsvond tussen Hurdegaryp en Buitenpost.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:48:48 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110711706
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat ie naar Amsterdam voor calamiteitenreiniging.

Is het gevolg van de aanrijding die gisteren plaatsvond tussen Hurdegaryp en Buitenpost.
Inderdaad onderweg naar de Zaanstraat. Ik dacht dat ie met 3 stelletjes rijdt (ivm detectie oid) als 89555 naar Zaanstraat
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 10:57:55 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110712004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Inderdaad onderweg naar de Zaanstraat. Ik dacht dat ie met 3 stelletjes rijdt (ivm detectie oid) als 89555 naar Zaanstraat
Een D-GTW mag idd nog niet los over het hoofdspoor rijden. Op zich kunnen ze het met twee stelletjes wel af, maar als de ene nog niet weg mag uit Amsterdam zit je met het probleem dat de andere er dan ook moet blijven. Vandaar dat ze met 3 stellen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 april 2012 @ 11:00:56 #157
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110712104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Inderdaad onderweg naar de Zaanstraat. Ik dacht dat ie met 3 stelletjes rijdt (ivm detectie oid) als 89555 naar Zaanstraat
3 kan nog wel eens kloppen ja.

Thnx beiden :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:01:34 #158
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110712130
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een D-GTW mag idd nog niet los over het hoofdspoor rijden. Op zich kunnen ze het met twee stelletjes wel af, maar als de ene nog niet weg mag uit Amsterdam zit je met het probleem dat de andere er dan ook moet blijven. Vandaar dat ze met 3 stellen rijden.
Wel grappig dat dat op Lw-Gn wel weer mag, terwijl daar dezelfde treindetectie ligt als op het HRN. Alleen de overwegen zijn anders uitgevoerd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 12:00:52 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110714201
dat laatste zal de belangrijkste reden zijn dat de stellen daar wel los mogen rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 13:32:56 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110717455
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wel grappig dat dat op Lw-Gn wel weer mag, terwijl daar dezelfde treindetectie ligt als op het HRN. Alleen de overwegen zijn anders uitgevoerd.
Pedalen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:02:20 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110718698
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:02 schreef bork het volgende:

[..]

Een foute NSB-krant altijd een foute NSB-krant Fles, bedoelde ik, ik ga niks lezen in dat stuk bedrukt papier :6 zoals ik al eerder zei.
Als je het toch niet leest moet je ook niet zeggen dat Fixers "chargeert" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:53:57 #162
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110721102
Weet iemand hier eigenlijk wat een overgangskaartje 2-1 kost? Ik kan het op de NS site niet uitrekenen. Het gaat om 210 tariefeenheden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:55:29 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110721167
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat een overgangskaartje 2-1 kost? Ik kan het op de NS site niet uitrekenen. Het gaat om 210 tariefeenheden.
Een overgang 2-1 kan je berekenen door de prijs 1e klas minus de prijs 2e klas te doen.
Op een enkele reis met reductie voor 227 tariefeenheden is dat ¤9,90.
  Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 14:57:38 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110721291
En om het makkelijk te rekenen kun je 60% nemen van een tweedeklaskaartje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:16:11 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110722272
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 15:19:22 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110722440
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 april 2012 @ 15:26:33 #167
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110722826
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week :Y
keihandig. :9~
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:34:53 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110723299
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week :Y
Ah, naja. Wij hebben er nog niet 1. Je kan 'm ook bestellen vanaf 1 mei op ns.nl/spoordeelweken
Zal wel komen door de Nee-Ja sticker. Krijg er toch altijd een paar van de buren :P
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:37:21 #169
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110723441
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:10 schreef bork het volgende:

[..]

Barbertje moet hangen http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbertje

Ik ben nog altijd een leek, vanavond weer een machinist gesproken er is nog niks bewezen, de machiniste denkt dat ze een sein heeft gemist. Dat voeren ze dan ook op als argumenten tegen de voorlopige verklaringen van NS/Pro-Rail en direct onderbouwd met tig verhalen over zelf kijken/baankennis/het bellen naar de posten en geen antwoord krijgen etc. Waarschijnlijk krijgen we hier ook een staaltje zwarte pieten te zien waar je u tegen zegt.
Mijn opmerking blijft trouwens staan dat veiligheid niet de prioriteit is bij de top van de NS.
Ook ik kan me niet vinden in de laatste opmerking. Veiligheid staat wel degelijk op no1 bij de top van NS en al het personeel. Bij iedere maatschappij trouwens.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:50:08 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110724171
Op 7 april had iemand zich voor de trein gegooid in de buurt van Oelde|(Duitsland). Omdat het treinverkeer niet platgelegd werd, gingen de treintjes via het goederenspoor. En de enige manier om de trein in te stappen was via het spoor...


En als iemand nog een stuk rails zoekt, hier zal er vast wat liggen bij Delygahaza(Hongarije)...
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:04 #171
321876 Cherna
Fuck the System
pi_110724383
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:05 schreef Aether het volgende:

In 2010 werd 172 keer een rood sein genegeerd
In NRC Handelsblad schrijven redacteuren Steven Derix en Kees Versteegh vandaag dat het regelmatig voorkomt dat treinen door een rood sein rijden. In 2009 werd 214 maal een ‘Stop Tonend Sein’ genegeerd; in 2010 was het aantal ‘STS-passages’ 172. Dat dit bijna nooit leidt tot ongelukken, is te danken aan de Automatische Treinbeïnvloeding (ATB), een systeem dat vanaf de jaren zeventig in heel Nederland is ingevoerd. De tekortkomingen, waar Schultz in haar brief over schrijft, zijn al langer bekend. Derix en Versteegh:

[..]

Leuk het aantal STS passages. Maar wat de media niet vermeld is dat daar ook technische STSen bij zitten. Dit zijn bv seinen die afvallen etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_110724631
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week :Y
Dan zit de eerste klas weer zo vol, dat je ruimer in de tweede klas zit :p.
  Redactie Sport dinsdag 24 april 2012 @ 16:05:26 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110724953
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan zit de eerste klas weer zo vol, dat je ruimer in de tweede klas zit :p.
Nouja, ze zijn niet geldig met actiekaartjes (kruidvat e.d.), dus dat zal nog wel meevallen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:10:08 #174
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_110725180
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week :Y
Wel alleen geldig op za en zo, stelletje naaiers.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:20:49 #175
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110725757
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Leuk het aantal STS passages. Maar wat de media niet vermeld is dat daar ook technische STSen bij zitten. Dit zijn bv seinen die afvallen etc.
En S-borden. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:25:45 #176
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110726029
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week :Y
Klopt, maar ik moet op een maandag reizen en die krengen zijn alleen op zaterdag en zondag geldig. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:26:10 #177
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110726064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 14:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Een overgang 2-1 kan je berekenen door de prijs 1e klas minus de prijs 2e klas te doen.
Op een enkele reis met reductie voor 227 tariefeenheden is dat ¤9,90.
^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 24 april 2012 @ 17:46:26 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110729734
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:10 schreef MPG het volgende:

[..]

Wel alleen geldig op za en zo, stelletje naaiers.
Oh oh ja. Nou ja. Een gegeven hond moet je niet aan z'n staart trekken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 april 2012 @ 17:56:39 #179
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_110730163
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
of het boekje Spoordeelweken uit de oudpapierbak vissen want daar zitten er twee in voor mei :s)

Huis aan huis bezorgd vorige week vandaag :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:09:09 #180
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110730723
Heerlijk, die discussie tussen mensen die evenveel kennis van zaken hebben als de gemiddelde Telegraafjournalist.

Treinongeval Amsterdam #3
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:12 #181
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110730844
Ik lees het wel lekker hier, als er iemand over ABT begint daar....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 18:12:35 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110730865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Heerlijk, die discussie tussen mensen die evenveel kennis van zaken hebben als de gemiddelde Telegraafjournalist.

Treinongeval Amsterdam #3
België had toch geen menoir, maar Memor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110730866
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Heerlijk, die discussie tussen mensen die evenveel kennis van zaken hebben als de gemiddelde Telegraafjournalist.

Treinongeval Amsterdam #3
Dat je er op nog in gaat ook :P
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:14:19 #184
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110730937
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

België had toch geen menoir, maar Memor?
Tikfoutje. En op driekwart van de dingen ga ik niet in, al is het soms wel op je handen zitten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:14:53 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110730960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
Ik lees het wel lekker hier, als er iemand over ABT begint daar....
Dat is een duits bedrijf dat Golfjes opvoert :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:15:21 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110730975
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tikfoutje. En op driekwart van de dingen ga ik niet in, al is het soms wel op je handen zitten.
NWS is één grote slangenkuil man, spaar je je bloeddruk ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110730985
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tikfoutje. En op driekwart van de dingen ga ik niet in, al is het soms wel op je handen zitten.
gelukkig :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:17:27 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110731047
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

NWS is één grote slangenkuil man, spaar je je bloeddruk ;)
Daarin verschillen wij. Ik maak mezelf niet boos om dat soort domheid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:17:51 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110731053
Knap :Y Voor mij is het niks :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 18:17:58 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110731058
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een duits bedrijf dat Golfjes opvoert :Y

[ afbeelding ]
Met name ook Audi's :9

Om het ontopic te houden:
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:19:17 #191
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110731109
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een duits bedrijf dat Golfjes opvoert :Y

[ afbeelding ]
I Know, kijk maar naar m'n reactie aldaar :P. Die gozer faalt sowieso hard in z'n conclusie's. Met z'n ontwerpfout in ATB enz.

Niet dat ik er zoveel van weet, maar ik lees hier wel lekker mee dan weet je iniedergeval dat er nog iets van waar is :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:21:26 #192
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110731182
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:12 schreef Fiorano het volgende:
Ik lees het wel lekker hier, als er iemand over ABT begint daar....
ABT? Apart Belgisch Treinstel?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110731367
Adviezen van Nice Spilt omtremt 'veilig' reizen:
http://www.nicospilt.com/index_veiligheid.htm
pi_110732482
'Schultz gaf NS en Prorail te veel ruimte'
(Novum) - Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) heeft de NS en Prorail te veel de ruimte gegeven om hun bedrijfsbelangen te laten prevaleren boven de veiligheid van de passagiers. "Ze heeft de teugels simpelweg losgelaten", stelt spoorexpert Ingo Hansen dinsdag in Het Parool.

Hansen is als deskundige betrokken bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Prorail en de NS hebben volgens hem te weinig geïnvesteerd in de veiligheid van het spoor. Schultz zou ze te veel hun gang hebben laten gaan. Er wordt vaker geklaagd dat op veel locaties nog steeds niet automatisch wordt ingegrepen als treinen op lage snelheid door een rood sein rijden.

Hansen was betrokken bij het onderzoek naar een treinbotsing bij Barendrecht in 2009, waarbij een machinist om het leven kwam. Dat ongeluk werd ook veroorzaakt doordat een trein een rood sein negeerde en frontaal op een andere trein botste.

Bron

JAhoor..
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:58:59 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110732660
1 ding snap ik niet: muts zit te flippen om het spoor veiliger te maken, maar verhoogt de maximum snelheid op de weg naar 130, wat het aantal verkeersdoden zal verhogen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:59:26 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110732684
Schultz heeft nooit ene sodemieter aandacht voor het spoor gehad. Behalve als er koppen moesten rollen, dan stond ze vooraan te schreeuwen. Achterlijk kaffer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110732770
Ik heb vertrouwen in Melanie O+
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:04:44 #198
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_110732921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:01 schreef MCH het volgende:
Ik heb vertrouwen in Melanie O+
:') Waarom in vredesnaam?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_110733164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 18:26 schreef b2py het volgende:
Adviezen van Nice Spilt omtremt 'veilig' reizen:
http://www.nicospilt.com/index_veiligheid.htm
Nico, geweldige site _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:10:44 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110733181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:01 schreef MCH het volgende:
Ik heb vertrouwen in Melanie O+
alleen dat ze ongetwijfeld goed is in het omhoogwerken.

Voor de rest heeft ze weinig goeds gepresteerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')