Gelijk heb jequote:Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nog even inhaken.
Ik kies denk ik voor de opleiding in Amsterdam ipv Rotterdam. Reden is dat Ams mij zo'n anderhalf uur reistijd op een dag scheelt (en daarmee ook extra kosten). Dat is als ik uberhaupt al voor de opleiding kies natuurlijk
Maar kijken kan geen kwaad, dus ik kom waarschijnlijk wel naar de open dag in Rtd (mits ik het geregeld krijg met mijn huidige stage). Als er duidelijke voordelen zitten aan Rtd dan kan ik natuurlijk altijd nog voor die locatie kiezen
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.quote:Op maandag 23 april 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze voelt zich gedwongen om met iets naar buiten te komen. Het is leuk dat het is op basis van het eerste onderzoek van het IL&T, maar als je later het volledige rapport leest dan staan er vaak veel meer nuanceringen in en verzachtende omstandigheden dan in die paar regels nu genoemd worden.
Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaagquote:Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil.quote:Op maandag 23 april 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag
het is vooral geīnstalleerd op punten waar de kans aanwezig is dat treinen door rood rijden. Daarom zijn vooral de gevaarlijke punten aangepakt en niet de trajecten waar normaal gesproken weinig tot geen problemen te verwachten zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.quote:Op maandag 23 april 2012 18:39 schreef Monopoly het volgende:
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
Wat stel je voor?quote:Op maandag 23 april 2012 18:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil.
Ik ga dan solliciterenquote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel je voor?een vacature voor "demissionair minister"?
1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?!quote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga dan solliciterenVerdiend wel lekker schijnt het.
Ik heb het ze voor minder zien doenquote:Op maandag 23 april 2012 18:56 schreef b2py het volgende:
[..]
1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?!
Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:08 schreef greavy het volgende:
Leuk informatief plaatje over de ingelegde rijwegen van Amsterdam zaterdag. Vanwege werkzaamheden 1 spoor gebruikt:
[ afbeelding ]
Bron: foto op OVNL
Heb 't ff nagekeken, en die rijweg zou wel moeten kloppen
Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..quote:Op maandag 23 april 2012 18:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.
Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullenquote:Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ga dan solliciterenVerdiend wel lekker schijnt het.
quote:Op maandag 23 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullenen hey, met een half jaartje ben je toch weer weg
Wij ordinary mortals moeten daar steeds een lijvig Formulier voor invullenquote:
Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvaltquote:Op maandag 23 april 2012 18:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.
Bovendien zorgt een versnelde invoer van ERTMS ervoor dat Nederland eindelijk weer in de pas zal gaan lopen. We hobbelen bij de invoering van het systeem namelijk wat achteraan ...
Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.quote:Op maandag 23 april 2012 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..
Wat een gelul zeg, ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?quote:Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.
Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Want zo vaak gaat een trein ook van spoor 3-4..quote:Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.
ik ben het met je eens dat er met ATB nog winst te behalen valt, alleen het is niet voor niets dat ATB ingesteld is, omdat je ook rekening moet houden met goederentreinen. Het verbeteren van de ATB kan op veel trajecten dus minder makkelijk dan je in eerste instantie voor mogelijk zou houden.quote:Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvalt
De mensen die ook op OHIH zitten weten wel dat ik o.a. gepleit heb voor het aanstrakken van het ATB-remcriterium en het consequent toepassen van ATB-vv bij bediende seinen.
Thanks.quote:
Nee. Natuurlijk niet. Flauwe opmerking van je.quote:ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |