abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110682384
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nog even inhaken.
Ik kies denk ik voor de opleiding in Amsterdam ipv Rotterdam. Reden is dat Ams mij zo'n anderhalf uur reistijd op een dag scheelt (en daarmee ook extra kosten). Dat is als ik uberhaupt al voor de opleiding kies natuurlijk :P

Maar kijken kan geen kwaad, dus ik kom waarschijnlijk wel naar de open dag in Rtd (mits ik het geregeld krijg met mijn huidige stage). Als er duidelijke voordelen zitten aan Rtd dan kan ik natuurlijk altijd nog voor die locatie kiezen :)
Gelijk heb je :)
Het enige is dat in Amsterdam de opleiding door NS wordt gegeven, en bij ons niet.
Met andere woorden: In Amsterdam wordt je klaargestoomd om als reizigersmachinist aan de slag te gaan, en in Rotterdam op het STC voor het gehele vak. Dus ook goederen en infra.
Zo kan je later alle kanten op en ken je alle facetten van het vak :)
  maandag 23 april 2012 @ 18:32:23 #52
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110684240
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ze voelt zich gedwongen om met iets naar buiten te komen. Het is leuk dat het is op basis van het eerste onderzoek van het IL&T, maar als je later het volledige rapport leest dan staan er vaak veel meer nuanceringen in en verzachtende omstandigheden dan in die paar regels nu genoemd worden.
Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.

Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120421.php
  maandag 23 april 2012 @ 18:33:56 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110684306
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:

Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.

Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110684345
Is er data waarop staat welke seinen wel ATB-Vv hebben en welke niet?
pi_110684484
ATB-VV is op een x aantal trajecten ipv losse seinen.
pi_110684511
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
  maandag 23 april 2012 @ 18:40:00 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110684539
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 18:44:03 #58
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110684726
quote:
3s.gif Op maandag 23 april 2012 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tip: zo'n probleem hebben wat meer ministers sinds vandaag ;)
Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil. ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:48:29 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110684905
quote:
5s.gif Op maandag 23 april 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden we niet al eerder besloten dat ATB-Vv niet nodig geweest was aangezien beide treinen rond de 50 kmh reden?
het is vooral geīnstalleerd op punten waar de kans aanwezig is dat treinen door rood rijden. Daarom zijn vooral de gevaarlijke punten aangepakt en niet de trajecten waar normaal gesproken weinig tot geen problemen te verwachten zijn.

Snelheid is in dit geval niet echt een criterium geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:49:55 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110684961
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:39 schreef Monopoly het volgende:
En persoonlijk denk ik dat ATB-VV niet ingevoerd gaat worden maar een versnelling van de invoering van ERTMS.
de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.

Bovendien zorgt een versnelde invoer van ERTMS ervoor dat Nederland eindelijk weer in de pas zal gaan lopen. We hobbelen bij de invoering van het systeem namelijk wat achteraan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 18:55:03 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110685199
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:44 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar haar positie is zelfs in een demissionair kabinet niet langer houdbaar. Dat is het verschil. ;)
Wat stel je voor? :D een vacature voor "demissionair minister"? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110685217
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel je voor? :D een vacature voor "demissionair minister"? :D
Ik ga dan solliciteren :D Verdiend wel lekker schijnt het.
pi_110685268
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga dan solliciteren :D Verdiend wel lekker schijnt het.
1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?! :P
pi_110685297
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:56 schreef b2py het volgende:

[..]

1 jaar ervaring in spoorwereld doet het hem wel denk?! :P
Ik heb het ze voor minder zien doen :D
  maandag 23 april 2012 @ 18:57:33 #65
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110685311
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:08 schreef greavy het volgende:
Leuk informatief plaatje over de ingelegde rijwegen van Amsterdam zaterdag. Vanwege werkzaamheden 1 spoor gebruikt:
[ afbeelding ]
Bron: foto op OVNL
Heb 't ff nagekeken, en die rijweg zou wel moeten kloppen :)
Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.
pi_110685326
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit plaatje maakt vooral duidelijk dat er bij Sloterdijk te weinig wissels liggen.
Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..
  maandag 23 april 2012 @ 18:59:00 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110685362
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:55 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ga dan solliciteren :D Verdiend wel lekker schijnt het.
Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullen *O* en hey, met een half jaartje ben je toch weer weg :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 19:01:37 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110685479
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beetje bazig lopen wauwelen en je zakken vullen *O* en hey, met een half jaartje ben je toch weer weg :P
*O* Wachtgeld! *O*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 23 april 2012 @ 19:02:54 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110685532
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 19:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

*O* Wachtgeld! *O*
Wij ordinary mortals moeten daar steeds een lijvig Formulier voor invullen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 april 2012 @ 19:04:05 #70
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110685589
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 18:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de inspectie zal er zeker voor gaan pleiten.

Bovendien zorgt een versnelde invoer van ERTMS ervoor dat Nederland eindelijk weer in de pas zal gaan lopen. We hobbelen bij de invoering van het systeem namelijk wat achteraan ...
Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvalt

De mensen die ook op OHIH zitten weten wel dat ik o.a. gepleit heb voor het aanstrakken van het ATB-remcriterium en het consequent toepassen van ATB-vv bij bediende seinen.
  maandag 23 april 2012 @ 19:04:50 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110685617
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Te weinig? Ik vraag me soms af waarom er daar zoveel liggen..
Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.
  maandag 23 april 2012 @ 19:04:55 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110685621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mja, Schultz diskwalificeert dus impliciet wel de machiniste (door rood gereden) maar zwijgt over haar eigen rol in het geheel (geen ATBVV ondanks herhaalde verzoeken van binnen en buiten de spoorsecto)r. Feitelijk komt dat (naast het wanbeleid waar ze om bekendstaat) neer op liegen tegen de Kamer. Haar positie is daarmee dus onhoudbaar geworden.

Zie verder: http://www.voorbeterov.nl/120421.php
Wat een gelul zeg, ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?

Het merendeel van de seinen is niet voorzien van ATB-Vv. De seinen die het wel hebben, zijn gekozen op basis van een risicoprofiel. Dat nu net zaterdag een trein door rood rijdt terwijl een andere trein een deel van zijn traject linkerspoor rijdt en ze elkaar dus tegenkomen is domme pech. Ja, ATB-Vv zou het hebben voorkomen. Nee, dat maakt de opsteller van het risicoprofiel van dat sein niet medeplichtig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110686249
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef ReisT het volgende:

[..]

Aan de oostkant van Sloterdijk liggen heel weinig wissels (slechts twee stuks) waardoor je als een trein van spoor 3 of 4 richting CS wilt sturen die noodgedwongen een paar km lang links moet rijden.
Want zo vaak gaat een trein ook van spoor 3-4..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 19:17:26 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110686315
quote:
3s.gif Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Het is maar de vraag of ERTMS er daadwerkelijk voor zorgt dat NL meer in de pas loopt op een positieve manier. Met de huidige systemen valt qua veiligheid nog best wat te halen terwijl ERTMS vrijwel zeker nauwelijks capaciteitswinst oplevert en in ieder geval niet meer dan er met een project als "Kort volgen" behaald kan worden. Dat komt omdat de remwegbepaling in treinen aan het einde van de berekening wat conservatief uitvalt

De mensen die ook op OHIH zitten weten wel dat ik o.a. gepleit heb voor het aanstrakken van het ATB-remcriterium en het consequent toepassen van ATB-vv bij bediende seinen.
ik ben het met je eens dat er met ATB nog winst te behalen valt, alleen het is niet voor niets dat ATB ingesteld is, omdat je ook rekening moet houden met goederentreinen. Het verbeteren van de ATB kan op veel trajecten dus minder makkelijk dan je in eerste instantie voor mogelijk zou houden.

de West- en Zuidtak in Amsterdam zou dan wel weer nuttig zijn, maar daar kun je met korter volgen het effect denk ik ook wel bereiken.

Je kunt er echter ook voor kiezen om die investeringen niet te doen en meteen te investeren in ERTMS dat verschillende treinen verschillende remcriteria op kan leggen, zoals ATB-NG ook kan doen.

Het in de pas lopen heeft meer betrekking op de verplichte invoering van ERTMS. Nederland heeft zich er aan geconformeerd en is nu vooral achter de schermen bezig met de invoering van het systeem. Het daadwerkelijke inbouwen is nog maar op een paar trajecten gedaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 19:25:54 #75
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110686780
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 19:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg,
Thanks.
quote:
ga je nog aangifte doen wegens dood door schuld?
Nee. Natuurlijk niet. Flauwe opmerking van je.

Maar wat MVBOV nu stelt, is dat de minister haar eigen rol vakkundig verzwijgt in die Kamerbrief. Ze veegt haar eigen straatje schoon over de rug van een machiniste en van de reizigers.

En er is van veel kanten keer op keer op aangedrongen, veel meer seinen van ATBVV te voorzien, met name omdat de plaats (het sein) van een fataal STS-incident zich nu eenmaal niet laat voorspellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')