quote:Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Desunoto het volgende:
Rosberg zat bij Hamilton echt op het randje. Eigenlijk te agressief dus daar had hij wel een waarschuwing voor moeten krijgen.
Maar voor zover ik het kon zien met Alonso deed Rosberg niets fout. Alonso zat bij lange na niet naast Rosberg en Alonso besloot zelf, zonder enige druk of dwang, om buiten de baan te gaan rijden.
Alonso maakt het groter dan het is. Hamiltons irritatie was wel te begrijpen.
Wel een mooie race, hoewel ik alleen de herhaling heb kunnen zien.
Kimi.
quote:Op zondag 22 april 2012 21:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso zat toch al redelijk met z'n voorvleugel langs Rosbergs achterwiel. Als Alonso niet had gelift of buiten de baan was gaan rijden dan had ie z'n vleugel eraf gereden, en hoogstwaarschijnlijk Rosbergs band lek gereden.Z'n reactie was terecht, alleen was 't enigszins opgeblazen door 'm.
quote:Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef vosss het volgende:
Afgelopen nacht de race gekeken.
Mooie race moet ik zeggen. Zeker voor Bahreinse begrippen.
En tof van KimiWat een held.
Maargoed als je even verder redeneert blijkt natuurlijk gewoon dat het een marginale coureur is, want hij wist maar net te winnen van zn teamgenootje en dat is al helemaal een ondermaatse coureur want wat kan die nou? Die heeft het GP2 kampioenschap gewonnen en verder helemaal niks! Buiten dat was hij natuurlijk in zn vorige entree in de F1 veel langzamer dan Alonso dan wat ie gisteren was tov Kimi, dus het blijkt maar weer eens dat als je dan kijkt dat Kimi helemaal zo goed niet is want die reed maar vlak voor hem.
Gelukkig haalde de echte goede coureurs als Alonso en Hamilton ook een uitstekend resultaat vandaag.
quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.
En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag
=edit=
Gisteren dus
Kan je de taal niet wijzigen? Wat een geld trouwensquote:Op maandag 23 april 2012 09:00 schreef Meike26 het volgende:
Betaal je ¤ 50,- per maand voor Skysports, krijg je Duits commentaar![]()
Het meest constante is Webber natuurlijk. Die is 4x vierde geworden. Veel constanter dan dat krijg je het nietquote:Op zondag 22 april 2012 15:47 schreef alwaysonhold het volgende:
Vettel gaat toch ben ik bang dit WK weer winnen. Meest constant
Geen probleem, heb er maar wat toepasselijke plaatjes ingezet.quote:Op maandag 23 april 2012 11:15 schreef vosss het volgende:
=edit=
Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend
Alles wijst erop dat hij de beste auto had gisteren. Zelfs Grosjean kon Webber voorblijven gisteren, en het verschil tussen Vettel en Webber leek me ook groter. Dan was er dus een Vettel nodig om de beste auto van de dag te verslaan.quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.
En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag
=edit=
Gisteren dus
Het is wel op de BBC, viel me niet mee gisteren RTL7, ik denk dat ik de BBC uitzendingen thuis kijk en de andere GP's maar in een pub ga kijken of zoquote:Op maandag 23 april 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn.
Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om.
Vorig jaar kon ik bijna niks live zien.
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelatenquote:Op maandag 23 april 2012 12:15 schreef Marks het volgende:
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo...
JA, helaas heeft youtube geen filmpjes er meer van... belachelijk is dat...quote:Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.quote:Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef Marks het volgende:
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn![]()
''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5.
“Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.”
Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.”
Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.”
Dat vind ik ook weer wat overdreven gesteldquote:Op maandag 23 april 2012 17:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.
Ik ben het je eensquote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.
Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?quote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.
Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Dus de stunt van RBR in Monaco was dus helemaal geen reclame, maar een voorbode op wat komen zouquote:
en dan elke twee weken een saaie race hebben omdat er niemand kan inhalen en iedereen gewoon rijdt waar hij maximaal kan rijden? (op wat coureurs na die een fout in de kwali/race maken).quote:Op maandag 23 april 2012 18:06 schreef Aniron het volgende:
[..]
Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.quote:Op maandag 23 april 2012 18:20 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.
Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.
Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zienHet lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?
Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.quote:Op maandag 23 april 2012 18:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
quote:it's not racing, it's just driving around."
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.quote:Op maandag 23 april 2012 18:29 schreef ari_zahav het volgende:
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.
En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Toch is dat wel anders. Zorgen dat de motor niet plofte was er eigenlijk niet bij, het was meer hopen dat de motor niet plofte. Pas als er iets mee was maar hij nog niet geploft was kon je proberen hem te sparen en dan hopen dat de opgebouwde voorsprong groot genoeg was.quote:Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.
Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja...
mja, het is door de kleine verschillen nu ook zo dat als je goed gekwalificeerd bent en je een goede start hebt je gewoon weg bent.quote:Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
Dat is waar, maar toch zijn de races leukquote:Op maandag 23 april 2012 18:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.
Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden
[..]
Daarom en laten we blij zijn dat de tijd dat Bridgestone exclusief banden maakte voor Schumacher achter ons ligtquote:Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Vooral de tijd zonder bandenstops.quote:Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?quote:Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.
Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.
Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
Alonso doet een pitstop in ronde 25 en eindigt vierde omdat Heidfeld en Webber wel twee pitstops deden.quote:Op maandag 23 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan![]()
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.
btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
Bahrain 2006 was verre van saai, 2008 en/of 2009 volgens mij ook niet.quote:Op maandag 23 april 2012 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.
En wat ben ik blij dat Kimi terug is
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.quote:Op maandag 23 april 2012 22:20 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:52 schreef Nober het volgende:
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:
[ afbeelding ]
1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke racequote:Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef JohnB52 het volgende:
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.
De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994.
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:14 schreef Aniron het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.
Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.
Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef staticdata het volgende:
[..]
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
quote:Panis had driven a quite brilliant race. He started 14th on the grid and was 12th in the early laps as he took care with a very heavy fuel-load. Then he began to put the hammer down. As everyone else sat in line, Olivier went past Martin Brundle on lap seven going up the hill from Rascasse Corner to Anthony Noghes; on lap 17 he got Hakkinen going downhill from Casino Square and on lap 25 he passed Herbert at the Loews Hairpin. He pitted at exactly the right moment, taking just a hint of fuel - after the race he didn't even know the car had been refueled - and the stop was so slick that he went from seventh to fourth place as other teams messed up strategies.
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen...
Ik heb geen SkySports, heb die race slechts gedownload.quote:Op dinsdag 24 april 2012 01:06 schreef Eenskijken het volgende:
50 euro per maand for skysport? tehfuck..
en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook
Wel duidelijk te zien dat Lotus Renault en Ferrari de beste starts hadden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:25 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
Die race duurde 2 uur, dan moet je vanzelf een keer naar de pits.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.
[..]
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar isquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)
Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef Aniron het volgende:
[..]
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
kun je er ook voor kiezen om bij de stops te eisen dat er of bijgetankt wordt of van banden gewisseld wordt. Beide mag niet in dezelfde stop.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.
Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Precies daarom is het verbod op tanken goed, omdat je dan op de baan inhaalt en niet in de pits. Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race in plaats van dat ze allemaal hetzelfde reageren omdat ze voor een lichte auto zijn afgesteld. Enige voordeel zou zijn dat de banden langer meegaan omdat de auto de hele race licht is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.
Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Ik denk dat dat een kopieer fout is. Op de Engelse versie staat dat alleen bij 1997 en niet bij 1998.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race
Strategie is juist nu belangrijk. Kijk eens naar die force india afgelopen race en de saubers in de meeste races. Die rijden op een compleet andere strategie en halen op die manieren punten. Het probleem is dat de meeste teams te conservatief zijn qua strategieen. Met brandstof tanken wordt het weer gewoon continu snelle rondes rijden en de inhaalacties die je gaat zien worden weer echt van die inhaalacties die we vorig jaar zagen. Aangezien je met een lichte auto met drs zo om een zware auto heen vliegt. Dat noem ik geen spektakel. Drs in combinatie met tanken is gewoon het verpesten van het racen. Dan kan je weer het drs gaan verbieden, alleen dan zijn we weer bij het begin en gaan we weer treintjes rijden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:28 schreef Aniron het volgende:
[..]
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.
Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.
De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.
Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.
Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Wat maakt het nu uit of je niks of 1,5 liter moet overhoudenquote:Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.
Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ?
Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.
Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
Dat is toch onzin wat je nu verteldquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.
Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.
Dat bedoel ik ook...quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is toch onzin wat je nu verteld![]()
Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zitquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
Klinkt idd als een heel logisch hulpmiddeltjequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zitDat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor
Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Ik herinner me Jean Alesi. Maar dat is ook wel een hele tijd geleden, zal vast nog iemand na zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ?
Ik denk dat Hamilton echt wel heeft geprobeerd voor Alonso te komen, en Alonso voor Di Resta...?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Ik denk juist dat de banden dat verschil maskeren, omdat ze te belangrijk zijn geworden. Als je rijdt op banden die het een hele of halve race volhouden zul je (imho) wel degelijk dat verschil zien, maar nu wordt het verschil gemaakt door de banden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltjequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zitDat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor
Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!
Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald.quote:Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-trainquote:Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselenquote:Op woensdag 25 april 2012 20:19 schreef nils7 het volgende:
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
Vergeet de airmiles niet!quote:Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train).
Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
quote:Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen
quote:
quote:
Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
Nee, gewoon een dubbel race weekend.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:01 schreef franklop het volgende:
Zijn ze niet een week te laat met de race daar?
Is dit voor Asia series ofzo?
quote:01 Sebastian Vettel 53
02 Lewis Hamilton 49
quote:03 Mark Webber 48
04 Jenson Button 43
quote:05 Fernando Alonso 43
06 Nico Rosberg 35
quote:07 Kimi Räikkönen 34
08 Romain Grosjean 23
quote:09 Sergio Perez 22
.quote:Mercedes team boss Ross Brawn will not travel to the Spanish Grand Prix this weekend on doctors' advice.
Brawn saw a doctor last week after feeling unwell, and he has been advised to skip the Barcelona race.
He is expected to return to the paddock in Monte Carlo.
"We fully expect Ross to be back in Monaco," said Mercedes GP CEO Nick Fry.
Bob Bell is assuming the leadership role this weekend
quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
Ik reed 1:17.9 in Q2 maar in Q3 vielen er wat druppels waardoor die 1:19.2 genoeg was voor pole.quote:
F1 2012 komt pas in september.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
Ik verwacht geen wonderen van ze, Mercedes en Lotus zouden het goed moeten doen hier, Kimi en Michael op het podium?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef Nober het volgende:
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic...quote:
Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic...
Ehmz, eentje met een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding als je een laag budget hebt zou ik eerder zeggen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen.
Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic...
Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:09 schreef Nober het volgende:
DRS Zone is nog niet bekend, wanneer doen ze dat?
[..]
Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten.
Ja, ik heb alles uit, en hoogste moeilijkheidsgraad. Met F1 2010 won ik met de lotus altijd wel een paar races per seizeon op 20 of 30% raceafstand (bagger trouwens dat de 30% optie er nu niet meer is!!!....) Nu heb ik na 2,5 seizoen slechts 4 puntenfinishes ...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 03:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Pos No Driver Time of Day Speed 1 9 Kimi Räikkönen 10:46:08 318.2 2 12 Nico Hulkenberg 11:23:19 317.9 3 11 Jules Bianchi 11:19:22 317.4 4 10 Romain Grosjean 11:31:24 317.2 5 8 Nico Rosberg 10:45:26 316.6 6 7 M. Schumacher 11:14:31 316.6 7 20 Alexander Rossi 10:56:14 315.6 8 21 Vitaly Petrov 10:46:05 315.4 9 5 Fernando Alonso 11:24:04 314.3 |
Ik zei het naar aanleiding van de onboard, maar zo valt het eigenlijk heel erg mee iddquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn.
Edit: betere foto
[ afbeelding ]
Hé, ik heb nog 2010 maar in 2011 zien de graphics er een stuk beter uit. Ik zit nu wel te twijfelen om 2011 aan te schaffen, ik vond het niet waard om elk seizoen een nieuw spel te kopen. Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012, even afwachten voor mij dus.quote:
Goed plan.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012
quote:Jenson Button heeft de snelste tijd gereden op de eerste dag van het Spaanse raceweekend. De McLaren-coureur ging halverwege de tweede vrije training naar een 1.23.399, waarmee hij Sebastian Vettel naar de tweede plek verwees. Nico Rosberg bracht zijn Mercedes naar de derde tijd op het Circuit de Catalunya.
Normaliter worden de zachte banden pas in het laatste kwartier van de tweede training onder de auto gezet, maar dit keer kwam het zachte rubber al na een minuut of twintig tevoorschijn. Toro Rosso-coureurs Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne waren de eersten die een snelle tijd reden op de zachte compound, maar niet lang daarna was het Vettel die een 1.23.564 op de klokken bracht. Alleen Button wist daar nog onder te komen met een 1.23.399. Nico Rosberg reed op de helft van de training een nette ronde die hem de derde tijd opleverde. Lewis Hamilton moest genoegen nemen met de vierde tijd, terwijl Kimi Raikkonen en Romain Grosjean naar de vijfde en zesde stek gingen. De Lotus-rijders waren echter vooral bezig met hun racepace en die zag er veelbelovend uit bij het team uit Enstone.
Onderstuur was waarschijnlijk het meestgenoemde woord over de boordradio op de vrijdag voor de Spaanse Grand Prix. Bijna alle coureurs kampten ermee en het leverde ook enkele uitstapjes naast de baan op. Zo ging Mark Webber er een half uur voor het einde af in de vierde bocht, waarna hij via het gras aan de buitenkant van de grindbak weer het asfalt opzocht. Een kwartier later ging Sergio Perez op dezelfde plek wijd en eveneens door de kiezels. Het bleef echter bij onschuldige momentjes. Bij HRT begon het thuisweekend ondertussen niet helemaal naar wens. Narain Karthikeyan stond lang in de pits met een elektrisch probleem en nadat het team dit eindelijk had verholpen, viel de Indiër na twee ronden stil.
Het raceweekend in Spanje gaat zaterdag om 11.00 uur verder met de derde training.
Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:34 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Goed plan.![]()
Button leidt de dans op eerste dag in Spanje
[..]
nog steeds mooiquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn.
Edit: betere foto
[ afbeelding ]
Het is eerst wachten op de kalender.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is eerst wachten op de kalender.
Daarna is het wachten op hoe de auto's eruit zien stuk voor stuk.
Vervolgens wachten op de sponsors.
Daarna wachten op hoe de verhoudingen nou echt liggen.
Dat eerste, tweede en derde punt kost niet veel tijd lijkt me.
De banen heb je, die hoef je maar in je game te frotten.
Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen.
Sponsoren is een kwestie van textures. Ook dat stelt geen zak voor.
Dan wachten op hoe de verhoudingen liggen een paar races na europa.
Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik.
Dat is over een kleine 4 maanden al he.
Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd.
F1 2000 lukte het aardig en was helemaal niet zo'n verkeerde game...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is eerst wachten op de kalender.
Daarna is het wachten op hoe de auto's eruit zien stuk voor stuk.
Vervolgens wachten op de sponsors.
Daarna wachten op hoe de verhoudingen nou echt liggen.
Dat eerste, tweede en derde punt kost niet veel tijd lijkt me.
De banen heb je, die hoef je maar in je game te frotten.
Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen.
Sponsoren is een kwestie van textures. Ook dat stelt geen zak voor.
Dan wachten op hoe de verhoudingen liggen een paar races na europa.
Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik.
Dat is over een kleine 4 maanden al he.
Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd.
Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:57 schreef RingBewoner het volgende:
Zo, even de live-stream kijken vanuit Oostenrijk.
Nee, was met maar zo mooi. Die wil ik nog wel bezoeken. Ik ben in Ossiach, vlakbij Villach aan de Ossiacher See. Ben daar voor zomerwerk.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu?
Met alle hulpmiddelen uit ? Dat is wel heel goed volgens mij al heb ik nog nooit met een FI gereden. Maar met F1 2010 won ik altijd op Canada en Abu Dhabi en had altijd pole op Canada, zelfs met een Virginquote:Op zaterdag 12 mei 2012 03:17 schreef Fir3fly het volgende:
F1 2011 is wel behoorlijk makkelijk, ik zet op de hoogste moeilijkheidsgraad al een Force India op pole...
Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Even snel douchen en dan mag het spektakel weer beginnen
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400
Werkzequote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.
Jups.quote:
Altijd dat werk van jouquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.
koos werkeloosquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Ik wou dat ik werkeloos was
En de jackpot gewonnen had eergister![]()
Die jackpot willen we allemaal welquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Ik wou dat ik werkeloos was
En de jackpot gewonnen had eergister![]()
Nu pas?quote:
Banden sparen voor zondag, kwalificatieuitslag is de wk stand?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:02 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon met zijn alle niet. ff grapje uithalen.
de smeerlappenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Godver! Is de bbc opeens weg uit mn zenderpakket!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:08 schreef RingBewoner het volgende:
Ik gok dat Felippe als eerste weer op zacht weggaat.
Wat voor rare "provider" heb jij dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Godver! Is de bbc opeens weg uit mn zenderpakket!
Bedoel ook meer van de top-teams. En Saubers is eerder een subtopper.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Beide Saubers reden al op zacht.
deltaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat voor rare "provider" heb jij dan?
Daar heb je het al.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
Bingo.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
Voorspellende blik :-)quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
Volgens hun website zou BBC 1 en 2 er standaard in zittenquote:
Klopt, ik zette m ook op 475, maar niks dus. In de pauze maar ff uit&aan zetten!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:14 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Volgens hun website zou BBC 1 en 2 er standaard in zitten
Doet Narain gewoon om Pedro een goed gevoel te geven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:19 schreef Sinister-D- het volgende:
omg, Narain 3.3s langzamer dan Pedro. Pedro ~1.3s binnen de 107%, Narain ~2.1 er buiten
Nu snap ik ook waarom Red Bull Ricciardo daar heeft weggehaald. die hadden al een zeepkisten klasse met amateurs als rijdersquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Doet Narain gewoon om Pedro een goed gevoel te geven.
Ik denk dat die zeepkisten aerodynamisch gezien nog beter zijn dan de HRT.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nu snap ik ook waarom Red Bull Ricciardo daar heeft weggehaald. die hadden al een zeepkisten klasse met amateurs als rijders
iig snellerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat die zeepkisten aerodynamisch gezien nog beter zijn dan de HRT.
Weirdquote:
Je zou eigenlijk gewoon mee moeten doen met die zeepkistenrace. Je team HRT noemen, om te laten zien hoe het wel moet.quote:
Zo dus:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk gewoon mee moeten doen met die zeepkistenrace. Je team HRT noemen, om te laten zien hoe het wel moet.
lolquote:
Had problemen met de fuel pressure.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand nog wat gehoord over grosjean? Had motorprobleem in vt3 dacht ik?
Zoiets.quote:
Hij zit in Q2...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand nog wat gehoord over grosjean? Had motorprobleem in vt3 dacht ik?
De max is dus 1:22.3 want vorig jaar 1:20.9, eens kijken.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar in China waren ze 1.4 seconden langzamer, 1:33.7 om 1:35.1
Staat niets op autosport daarover.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:35 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, klopt, maar of er nog wat gewisseld is bedoel ik
Volgens mij niet, brandstoftoevoerprobleem.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:35 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, klopt, maar of er nog wat gewisseld is bedoel ik
Vol overtuiging van zijn super ronde natuurlijkquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Massa 17eHij had best nog een rondje kunnen stampen maar ging meteen van z'n gas af nadat hij een 10e tijd neergezet had.
M WISSELT VOOR M?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:46 schreef Maver24 het volgende:
Dikke kwalificatie tot nu toe, wow, Maldonado gek, waar haalt tie dat vandaan dan
Bottas vindt dat niet erg. Frank daar en tegen............quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:44 schreef Nober het volgende:
Maldonado op pole? Senna op P18... zou wat zijn!
Deed ie in de vt ook al, en q1 was ook lekkerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:46 schreef Maver24 het volgende:
Dikke kwalificatie tot nu toe, wow, Maldonado gek, waar haalt tie dat vandaan dan
Omdat met deze banden je 2e rondje vrijwel altijd langzamer is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Massa 17eHij had best nog een rondje kunnen stampen maar ging meteen van z'n gas af nadat hij een 10e tijd neergezet had.
Gewoon een goede coureur over 1 lap, doet me wat denken aan Montoyaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:46 schreef Maver24 het volgende:
Dikke kwalificatie tot nu toe, wow, Maldonado gek, waar haalt tie dat vandaan dan
Als je 1:23.444 noteert, net als Vettel dan ben je wel echt goed!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vol overtuiging van zijn super ronde natuurlijk
Jammer alleen dat Massa in z'n eerste rondje ook niet echt snel is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:47 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Omdat met deze banden je 2e rondje vrijwel altijd langzamer is.
Hij is ook de enige met nieuwe softs dus ik zou ook hamilton hebben gezegd.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:50 schreef Nober het volgende:
Eddie Jordan gokt op een Engelsman op pole, hoe verrassend.
Zal ook wel niet genoeg benzine hebben gehad.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:47 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Omdat met deze banden je 2e rondje vrijwel altijd langzamer is.
En dan nog denk ik dat het voor vele van ons moeilijk zal zijn om de tijd van zijn toeristenrodje te halen.quote:
Rondje KERS laden voor de start en dan nokkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |