abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 11:12:16 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110666955

:Z

13 mei pas weer:

[ Bericht 36% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-04-2012 11:28:18 ]
  maandag 23 april 2012 @ 11:13:11 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110666989
Laatste posts en Kimi troll:

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Desunoto het volgende:
Rosberg zat bij Hamilton echt op het randje. Eigenlijk te agressief dus daar had hij wel een waarschuwing voor moeten krijgen.

Maar voor zover ik het kon zien met Alonso deed Rosberg niets fout. Alonso zat bij lange na niet naast Rosberg en Alonso besloot zelf, zonder enige druk of dwang, om buiten de baan te gaan rijden.

Alonso maakt het groter dan het is. Hamiltons irritatie was wel te begrijpen.

Wel een mooie race, hoewel ik alleen de herhaling heb kunnen zien. :P

Kimi. _O_
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso zat toch al redelijk met z'n voorvleugel langs Rosbergs achterwiel. Als Alonso niet had gelift of buiten de baan was gaan rijden dan had ie z'n vleugel eraf gereden, en hoogstwaarschijnlijk Rosbergs band lek gereden.Z'n reactie was terecht, alleen was 't enigszins opgeblazen door 'm.
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef vosss het volgende:
Afgelopen nacht de race gekeken.

Mooie race moet ik zeggen. Zeker voor Bahreinse begrippen.

En tof van Kimi _O_ Wat een held.

Maargoed als je even verder redeneert blijkt natuurlijk gewoon dat het een marginale coureur is, want hij wist maar net te winnen van zn teamgenootje en dat is al helemaal een ondermaatse coureur want wat kan die nou? Die heeft het GP2 kampioenschap gewonnen en verder helemaal niks! Buiten dat was hij natuurlijk in zn vorige entree in de F1 veel langzamer dan Alonso dan wat ie gisteren was tov Kimi, dus het blijkt maar weer eens dat als je dan kijkt dat Kimi helemaal zo goed niet is want die reed maar vlak voor hem.

Gelukkig haalde de echte goede coureurs als Alonso en Hamilton ook een uitstekend resultaat vandaag.

8-)
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.

En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag :7

=edit=
Gisteren dus :@
  maandag 23 april 2012 @ 11:13:23 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110666997
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:00 schreef Meike26 het volgende:
Betaal je ¤ 50,- per maand voor Skysports, krijg je Duits commentaar :') _O-
Kan je de taal niet wijzigen? Wat een geld trouwens
pi_110667080
Sorry van het grapje Weltschmerz, ik kon het niet laten :+

=edit=
Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110667233
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn :)

''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5.

“Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.”

Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.”

Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.”
pi_110667269
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:47 schreef alwaysonhold het volgende:
Vettel gaat toch ben ik bang dit WK weer winnen. Meest constant
Het meest constante is Webber natuurlijk. Die is 4x vierde geworden. Veel constanter dan dat krijg je het niet :7
vosss is de naam,
  maandag 23 april 2012 @ 11:29:11 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110667523
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 11:15 schreef vosss het volgende:

=edit=
Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend :)
Geen probleem, heb er maar wat toepasselijke plaatjes ingezet. :D :O
pi_110667543
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.

En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag :7

=edit=
Gisteren dus :@
Alles wijst erop dat hij de beste auto had gisteren. Zelfs Grosjean kon Webber voorblijven gisteren, en het verschil tussen Vettel en Webber leek me ook groter. Dan was er dus een Vettel nodig om de beste auto van de dag te verslaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110667609
GP van Spanje, die GP kan ik wel overslaan, is vaak de saaiste van het jaar.
  maandag 23 april 2012 @ 11:33:59 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110667689
And the sequel continues

pi_110667832
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn.
Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om.

Vorig jaar kon ik bijna niks live zien.

:)
vosss is de naam,
  maandag 23 april 2012 @ 11:43:27 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110668010
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn.
Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om.

Vorig jaar kon ik bijna niks live zien.

Het is wel op de BBC, viel me niet mee gisteren RTL7, ik denk dat ik de BBC uitzendingen thuis kijk en de andere GP's maar in een pub ga kijken of zo
pi_110668287
In een pub woon je in engeland of wat? :@
vosss is de naam,
  maandag 23 april 2012 @ 11:52:37 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110668325
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 11:51 schreef vosss het volgende:
In een pub woon je in engeland of wat? :@
Nee in Amsterdam :) maar ik ga ervan uit dat Engelse of Ierse pubs hier wel Sky zullen hebben
pi_110669053
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo... :N
  maandag 23 april 2012 @ 12:23:10 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110669337
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:15 schreef Marks het volgende:
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo... :N
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten
pi_110671853
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten
JA, helaas heeft youtube geen filmpjes er meer van... belachelijk is dat...
pi_110682516
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef Marks het volgende:
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn :)

''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5.

“Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.”

Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.”

Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.”
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.
  maandag 23 april 2012 @ 17:56:37 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110682861
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:48 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.
Dat vind ik ook weer wat overdreven gesteld
pi_110682958
Formule 1 is inderdaad niet meer wat het is geweest. Schumacher en Rosberg hebben dan ook gewoon gelijk. Het is toch belachelijk dat je niet meer 100% kan pushen, omdat je anders je banden na 5 ronden al moet wisselen.

Button, Hamilton, Schumacher, Alonso zijn allemaal coureurs die super hard kunnen pushen en erg mooie prestaties kunnen neerzetten. Helaas moeten al deze fantastische coureurs nu vechten met matige coureurs of nieuwkomers, omdat ze zichzelf niet 100% kunnen geven.

Heel leuk dat we nu 4 races met 4 verschillende winnaars hebben en dat we heel veel inhaalpogingen zien, maar daar kijk ik persoonlijk niet voor. Ik wil coureurs zien die alles geven tijdens een race. Ik wil een Hamilton zien die een achterstand van 10 seconden goed kan maken, omdat hij keihard pushed. Ik wil een Schumacher zien die van p16 een race kan winnen. Ik wil een Vettel zien die iedereen op een rondje zet, omdat hij van p1 start en een seconde per rondje pakt. Ik wil een Alonso en Schumacher zien die rondenlang elkaar het leven zuur maken.

Dan zie je tenminste wie de echte coureurs zijn .... maar helaas ben ik één van de weinigen die er nog zo over denkt.
  maandag 23 april 2012 @ 18:03:52 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110683160
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.

Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
  maandag 23 april 2012 @ 18:04:34 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110683181
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.

Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Ik ben het je eens
pi_110683250
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
pi_110683667
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.

Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja... :')
pi_110683778
Wat te denken met brandstof besparen en dergelijke :') Probleem voor de coureurs is dat ze met de banden het zelf moeten doen en brandstof besparen door de mensen aan de pitmuur voornamelijk geregeld werd. Nee de Formule 1 is er echt op vooruit gegaan met de Pirelli's heb in jaren niet zulke mooie races gezien. Als zelfs op een circuit als die van Bahrein een toffe race gereden kan worden, dan denk ik dat dit jaar niet meer stuk kan.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110683787
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.

Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.

Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien :{ Het lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?

Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
  maandag 23 april 2012 @ 18:24:48 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110683963
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:33 schreef Tarado het volgende:
And the sequel continues

[ afbeelding ]
Dus de stunt van RBR in Monaco was dus helemaal geen reclame, maar een voorbode op wat komen zou :o :o

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 18:26:11 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110684005
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:06 schreef Aniron het volgende:

[..]

Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
en dan elke twee weken een saaie race hebben omdat er niemand kan inhalen en iedereen gewoon rijdt waar hij maximaal kan rijden? (op wat coureurs na die een fout in de kwali/race maken).

Ik was eerst ook geen voorstander van het DRS bv, maar de laatste twee races hebben ze het goed toegepast. Net genoeg extra om erbij te komen en dan later remmen om er echt voorbij te komen (wat uitzonderingen daar gelaten). Kers voegt naar mijn idee niet veel toe, kunnen ze veel beter gebruiken om electrisch te rijden in de pits oid.

Pirelli banden is hetzelfde verhaal, maar ik kan me nog herinneren van 'vroeger' dat coureurs de blaren op de banden reden en daardoor ook grip gingen verliezen. Maar goed, daar kan ik ook naast zitten :D
The line is a dot to you!
  maandag 23 april 2012 @ 18:28:39 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110684094
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:20 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.

Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.

Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien :{ Het lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?

Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
pi_110684118
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.

En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_110684321
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 18:28 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.

Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden

quote:
it's not racing, it's just driving around."
pi_110684376
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:29 schreef ari_zahav het volgende:
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.

En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
pi_110684385
Ik mag Hamilton niet, maar dat is wel een heerlijke quote. Het is inderdaad niet meer racen, maar rondjes rijden en hopen dat je banden het dit keer lekker gaan doen.
pi_110684915
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.

Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja... :')
Toch is dat wel anders. Zorgen dat de motor niet plofte was er eigenlijk niet bij, het was meer hopen dat de motor niet plofte. Pas als er iets mee was maar hij nog niet geploft was kon je proberen hem te sparen en dan hopen dat de opgebouwde voorsprong groot genoeg was.

Met de huidige banden heb je de kwestie dat ze snel van de cliff donderen als je op de limiet rijdt, de grens tussen de snelste manier om een bocht te nemen en de manier om de bocht uit te vliegen. Daar ging het in de F1 volgens mij altijd om. De beste coureurs waren de coureurs die de limiet van de auto wisten te vinden zonder er overheen te gaan. Nu wordt een groot deel van de race de limiet niet meer gemaakt door het uit de bocht vliegen als je er overheen gaat, maar door de banden te vernielen.

Enerzijds is de F1 per definitie nooit meer wat het geweest is, omdat de F1 altijd nieuwe problemen voor de coureurs voorziet waar ze dan maar het beste van moeten zien te maken. Anderzijds raakt dit wel aan de kern, en is het eigenlijk al die jaren zo geweest dat het erom ging de bochten zo hard mogelijk te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:51:06 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110685008
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
mja, het is door de kleine verschillen nu ook zo dat als je goed gekwalificeerd bent en je een goede start hebt je gewoon weg bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 18:52:00 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110685048
Ik ben het warempel eens met Weltschmerz' laatste post 8)7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 18:56:21 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110685256
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.

Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden

[..]

Dat is waar, maar toch zijn de races leuk :P Het is dus alleen door de banden (denk ik dan) dat er een verschil wordt gemaakt.

Een stabielere band is inderdaad beter voor het racen zelf, alleen niet voor het vermaak tijdens de races :P
pi_110685773
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.

Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.

Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
  maandag 23 april 2012 @ 19:22:49 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110686602
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
  maandag 23 april 2012 @ 19:26:06 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110686792
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Daarom en laten we blij zijn dat de tijd dat Bridgestone exclusief banden maakte voor Schumacher achter ons ligt
pi_110686818
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
Vooral de tijd zonder bandenstops.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 23 april 2012 @ 19:41:07 #42
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110687626
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan :')

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.

btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
pi_110691696
Of doe het nog weer anders: laat Pirelli 2 soorten bandensets maken. 1 zoals het nu is, waar je dus banden moet sparen, maar voor het weekend erna banden waar je gewoon mee kan trappen. Zo is iedereen uiteindelijk blij... Of zie ik iets over het hoofd...
pi_110696317
Zouden ze al stoelen hebben?
pi_110697689
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.

Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.

Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
pi_110698354
Natuurlijk gaat het ook om het vermaak van de toeschouwers, maar het gaat ook om het echte racen en niet om het banden sparen. Als het echt alleen om de show zou gaan, dan maar de F1 wagens inruilen voor driftwagens ofzo.
pi_110698710
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan :')

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.

btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
Alonso doet een pitstop in ronde 25 en eindigt vierde omdat Heidfeld en Webber wel twee pitstops deden.

Australië 2010, ook al zo'n een-stopper waarbij Alonso en vele anderen in ronde 8-9 hun stop deden, Hamilton en Webber deden nog een stop en waren uiteraard sneller dan de eerste 4. Maar gelukkig raken Webber en Hamilton elkaar zodat Alonso rustig de race kon finishen.

Edit: Alonso kreeg toen te maken met Rosberg, helemaal vergeten.
pi_110698968
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien }:| ).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.

En wat ben ik blij dat Kimi terug is _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110699066
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien }:| ).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.

En wat ben ik blij dat Kimi terug is _O_
Bahrain 2006 was verre van saai, 2008 en/of 2009 volgens mij ook niet.
pi_110703787
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:20 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.

Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.

Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
pi_110705049
Omdat de F1 aan het uitsterven was. Fabrikanten trokken zich terug, kijkers lieten het afweten, bezoekers aantallen lopen terug, etc. De F1 heeft dit nodig net zoals de MotoGP de extra motoren nodig heeft als veldvulling anders is de sport ten dode opgeschreven. Als de FIA niet snel maatregelen had genomen was er een grote kans geweest dat teams overstapten naar andere klassen bijvoorbeeld Le Mans. Ik ben liefhebber van de F1 sinds 1997. Ik kan me vrijwel niet herinneren dat ik ooit een race echt gemist heb, toch was ik mijn interesse in een aantal races compleet verloren. Het kwam er zo'n beetje op neer dat de kwalificatie leuk was om te kijken en de eerste 10 rondes.

Daarnaast is volgens mij nog altijd het hoofddoel van de sport om de toeschouwers te vermaken. Zonder toeschouwers geen interesse voor sponsoren, zonder sponsoren geen sponsorgeld en zonder sponsorgeld geen F1.
pi_110705169
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:

1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
pi_110705563
50 euro per maand for skysport? tehfuck..

en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook :')
There are only 151 Pokémon.
pi_110709458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:52 schreef Nober het volgende:
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:
[ afbeelding ]

1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
pi_110713212
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:34:46 #56
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110713266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef JohnB52 het volgende:
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_110713731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race :')
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.

De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 11:58:46 #58
Maffe Fries
pi_110714138
Volgens mij probeerde Minardi het in 2003 in Brazilië nog met Verstappen. Dat was die knotsgekke race waarbij Fisichella won en Webber hard crashten bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish.

Verstappen kwam niet aan de meet, omdat hij net als onder meer Schumacher en Montoya zijn Waterloo vond in bocht drie waar een riviertje was ontstaan.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:16:30 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110714737
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
pi_110715166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)

Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110717166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.

De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. :)
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
pi_110718097
Was dat ook die race op Monaco die hij won dan ?

Panis vond ik trouwens ook wel een onderschatte coureur, zelfde caliber als Mika Salo en Sutil.
pi_110722621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:14 schreef Aniron het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.

Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.

Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... -O-
pi_110723467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef staticdata het volgende:

[..]

Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.

quote:
Panis had driven a quite brilliant race. He started 14th on the grid and was 12th in the early laps as he took care with a very heavy fuel-load. Then he began to put the hammer down. As everyone else sat in line, Olivier went past Martin Brundle on lap seven going up the hill from Rascasse Corner to Anthony Noghes; on lap 17 he got Hakkinen going downhill from Casino Square and on lap 25 he passed Herbert at the Loews Hairpin. He pitted at exactly the right moment, taking just a hint of fuel - after the race he didn't even know the car had been refueled - and the stop was so slick that he went from seventh to fourth place as other teams messed up strategies.
pi_110723733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... -O-
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
pi_110723966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:06 schreef Eenskijken het volgende:
50 euro per maand for skysport? tehfuck..

en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook :')
Ik heb geen SkySports, heb die race slechts gedownload. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:25 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
Wel duidelijk te zien dat Lotus Renault en Ferrari de beste starts hadden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.

[..]

Die race duurde 2 uur, dan moet je vanzelf een keer naar de pits. ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:02 #67
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110724382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)

Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:24 #68
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_110724398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef Aniron het volgende:

[..]

Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:01:53 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110724773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 16:07:24 #70
Maffe Fries
pi_110725041
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
kun je er ook voor kiezen om bij de stops te eisen dat er of bijgetankt wordt of van banden gewisseld wordt. Beide mag niet in dezelfde stop.

Denk dat dit wel interessante strategiën op zal gaan leveren.
pi_110725054
quote:

[..]

Precies daarom is het verbod op tanken goed, omdat je dan op de baan inhaalt en niet in de pits. Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race in plaats van dat ze allemaal hetzelfde reageren omdat ze voor een lichte auto zijn afgesteld. Enige voordeel zou zijn dat de banden langer meegaan omdat de auto de hele race licht is.

Al in 2010 was te zien dat er zonder bijtanken (en DRS) al meer werd ingehaald dan in de ruim 16 jaar ervoor dat je mocht bijtanken. En dat is door DRS en de Pirelli banden alleen maar meer geworden.
pi_110725523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is :P
Ik denk dat dat een kopieer fout is. Op de Engelse versie staat dat alleen bij 1997 en niet bij 1998.
pi_110726191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.

Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.

De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.

Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:46:19 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110726951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
pi_110729091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:28 schreef Aniron het volgende:

[..]

Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.

Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.

De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.

Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
Strategie is juist nu belangrijk. Kijk eens naar die force india afgelopen race en de saubers in de meeste races. Die rijden op een compleet andere strategie en halen op die manieren punten. Het probleem is dat de meeste teams te conservatief zijn qua strategieen. Met brandstof tanken wordt het weer gewoon continu snelle rondes rijden en de inhaalacties die je gaat zien worden weer echt van die inhaalacties die we vorig jaar zagen. Aangezien je met een lichte auto met drs zo om een zware auto heen vliegt. Dat noem ik geen spektakel. Drs in combinatie met tanken is gewoon het verpesten van het racen. Dan kan je weer het drs gaan verbieden, alleen dan zijn we weer bij het begin en gaan we weer treintjes rijden.

Nee hoe de F1 nu is, is het goed. Heb in jaren niet zulke mooie races gezien.
pi_110729269
Nee, tanken hoeft van mij niet zozeer terug te komen, DIT is voornamelijk de reden dat het zo dicht bij elkaar zit en we steeds weer gevechten zien. Alleen dat er nog 1,5 liter over moet blijven eind van de race, vind ik dan wel weer flauw...

Volgens mij is een reageerbuisje al voldoende om de benzine te testen op diverse additieven. Tank die auto's af voor de start, lever een kannetje peut in bij de FIA en slurp dat ding tot de bodem toe leeg !! Sommige coureurs moeten nu ook gevechten om plaatsen laten gaan voor die 1,5 liter. Waanzin :{w

En de Pirelli banden dus. Wanneer deze 20/30% beter worden, kom je weer op de 1/2 stop strategieën uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 17:40:18 #77
Maffe Fries
pi_110729447
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
pi_110729938
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:57:04 #79
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110732569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
Wat maakt het nu uit of je niks of 1,5 liter moet overhouden :D
pi_110733254
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:13:02 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110733280
Ik mis dat tanken eigenlijk ook wel. De spanning van de tankslang loskrijgen, fikkie zo nu en dan. Coureurs die licht kwalificeerde of sneller gingen door hun lege tank.

Niet dat het echt nodig is, we zien nu al meer inhaalpogingen dan in heel seizoen 2010 vlgs mij dus het werkt goed. Ook dat sullige DRS werkt daarom wel.. maar toch, oldscool pitstop O+
The truth was in here.
pi_110733705
quote:

[..]

Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
pi_110733719
Ik mis het tanken totaal niet.
pi_110733826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:41:15 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110734739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
pi_110734750
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.

Drs mag blijven, ze fine-tunen de drszones dit jaar, goed plan! En dan nog komen niet alle autos de andere wagens voorbij. Alhoewel k benieuwd ben naar de zones in canada en spa!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:42:59 #87
Maffe Fries
pi_110734833
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
pi_110734967
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Dat bedoel ik ook...

Weet nog wel n race met barrichello, dat ie, ik dacht san marino, op t rechte stuk zonder brandstof kwam te staan, weg plek 4.
pi_110735830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:22:11 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110736971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2012 20:31:00 ]
pi_110737630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Klinkt idd als een heel logisch hulpmiddeltje :D Weet niet of het mag, maar zo zou ik zelf wel liever willen racen dan het laatste bodempje nog over moeten houden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:01 #92
Maffe Fries
pi_110737703
mag niet meer. Je moet één tank hebben
pi_110737941
Duidelijk ;)
pi_110738192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik herinner me Jean Alesi. Maar dat is ook wel een hele tijd geleden, zal vast nog iemand na zijn geweest.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:01:57 #95
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_110744247
Alguersuari abu dhabi 2009. Stopte bij red bull en kwam later dat rondje zonder benzine te staan.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_110753517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat Hamilton echt wel heeft geprobeerd voor Alonso te komen, en Alonso voor Di Resta...?
pi_110757798
Ik vond het wel prachtig hoe een achterhoedeteam als Force India voor Ferrari (>400 miljoen dollar begroting) weet te eindigen bij de finish. Daar kan ik echt van genieten.
pi_110757997
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
Ik denk juist dat de banden dat verschil maskeren, omdat ze te belangrijk zijn geworden. Als je rijdt op banden die het een hele of halve race volhouden zul je (imho) wel degelijk dat verschil zien, maar nu wordt het verschil gemaakt door de banden.
pi_110758173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
pi_110759017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!

Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 25 april 2012 @ 17:37:50 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_110775607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_110776577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef Marks het volgende:

[..]

Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka.

De voetbalbond wilde ooit ook voetbal aantrekkelijker maken met grotere goals, want dan werd er meer gescoord. Maar ja, dan heb je wel meer goals, maar die goals stellen ook minder voor, dus je juicht wel vaker, maar minder hard. Daarnaast werden het allemaal afstandsschoten, en dat gaat dan ook vervelen.

quote:
Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald.

Uiteraard hoort het bij de sport dat je met slijtage te maken hebt en er is dan ook niks mis mee dat er af en toe even de auto gespaard moet worden. Maar laten we zeggen dat het een snelheidsrace moet blijven en dat je wel normaliter 80% van de wedstrijd vol op de limiet moet kunnen gaan.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:19:16 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110777107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train :P).

Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
pi_110780984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:19:53 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_110782937
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_110785121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:19 schreef nils7 het volgende:
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
  woensdag 25 april 2012 @ 20:54:35 #107
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110785356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vergeet de airmiles niet!
pi_110785422
En de zegeltjes!
pi_110785464
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train :P).

Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen.
pi_110786027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:

quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:54 schreef kepler het volgende:

Vergeet de airmiles niet!
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:55 schreef Wombcat het volgende:
En de zegeltjes!
:D

En dan wordt Kimi elke race laatste, omdat hij nog even een ijsje moet halen bij de Shell Shop. :+
Feel free to ignore my comments.
pi_110842896

Trulli vs Sutil, na hun crash in Brazilië 2009 komen ze er in Abu Dhabi nog steeds niet uit, waarna Alonso tegen Räikkönen zegt: ''Shall we go?''.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nober op 26-04-2012 23:14:11 ]
pi_110862918
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:45 #113
194695 franklop
Fran knock
pi_110862947
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? :P

Is dit voor Asia series ofzo?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:42 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110863037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:01 schreef franklop het volgende:
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? :P

Is dit voor Asia series ofzo?
Nee, gewoon een dubbel race weekend.
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:15:07 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110863463
Leuke race overigens, bewijst maar weer eens dat inhalen in Bahrein prima mogelijk is.
pi_111299522
quote:
01 Sebastian Vettel 53
02 Lewis Hamilton 49

quote:
03 Mark Webber 48
04 Jenson Button 43

quote:
05 Fernando Alonso 43
06 Nico Rosberg 35

quote:
07 Kimi Räikkönen 34
08 Romain Grosjean 23

quote:
09 Sergio Perez 22
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:16 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111371238
Unwell Ross Brawn will skip the Spanish Grand Prix
Thursday, May 10th 2012, 09:33 GMT

quote:
Mercedes team boss Ross Brawn will not travel to the Spanish Grand Prix this weekend on doctors' advice.

Brawn saw a doctor last week after feeling unwell, and he has been advised to skip the Barcelona race.

He is expected to return to the paddock in Monte Carlo.

"We fully expect Ross to be back in Monaco," said Mercedes GP CEO Nick Fry.

Bob Bell is assuming the leadership role this weekend
.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/99465
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 mei 2012 @ 11:52:46 #118
Maffe Fries
pi_111371590
Wel een gemis voor Mercedes ...
pi_111390243
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
pi_111390924
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
pi_111393198
quote:
Ik reed 1:17.9 in Q2 maar in Q3 vielen er wat druppels waardoor die 1:19.2 genoeg was voor pole. ;)
pi_111394254
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
pi_111394457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
F1 2012 komt pas in september. :Y)
pi_111395918
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:16:59 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111398087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef Nober het volgende:
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
Ik verwacht geen wonderen van ze, Mercedes en Lotus zouden het goed moeten doen hier, Kimi en Michael op het podium?
pi_111398113
quote:
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic... :P
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:22:16 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_111398341
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:17 schreef Marks het volgende:

[..]

Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic... :P
Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen.
pi_111400080
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen.
Ehmz, eentje met een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding als je een laag budget hebt zou ik eerder zeggen.

Er is echt heel heel heel erg veel veel veel beter spul te krijgen dan het speelgoed van Logitech hoor.

Maargoed, dan praat je wel over compleet andere bedragen natuurlijk.

(ik heb overigens ook een G25 :') )
vosss is de naam,
pi_111400812
DRS Zone is nog niet bekend, wanneer doen ze dat?

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 22:17 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten.
pi_111407374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:09 schreef Nober het volgende:
DRS Zone is nog niet bekend, wanneer doen ze dat?

[..]

Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten.
Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet.
pi_111409645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 03:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet.
Ja, ik heb alles uit, en hoogste moeilijkheidsgraad. Met F1 2010 won ik met de lotus altijd wel een paar races per seizeon op 20 of 30% raceafstand (bagger trouwens dat de 30% optie er nu niet meer is!!!....) Nu heb ik na 2,5 seizoen slechts 4 puntenfinishes ...

En ik heb ook een G25 trouwens...
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:47:20 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111410196
http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html iets van 6 links voor FP1
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:01:59 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111410576
F1 Fanatic - F1 information - F1 circuits - Circuit de Catalunya, Barcelona – circuit information
Circuit de Catalunya, Barcelona – circuit information
Lap data
Lap length 4.655km (2.892 miles)
Race laps 66
Race distance 307.104km (190.826 miles)
Pole position Left-hand side of the track
Lap record* 1’21.670 (205.192 kph) by Kimi Raikkonen, 2008
Fastest lap 1’19.954 (209.596 kph) by Rubens Barrichello, 2009
Maximum speed (2011) 330.1 kph (205.115 mph) by Sergio Perez, Sauber
DRS zone/s (race) Pit straight
Car performance
Full throttle 56%
Downforce level High
Gear changes per lap 40
Fuel use per lap 2.2kg
Strategy
Pit lane time loss 21 seconds
2012 prime tyre**: Hard (2011: Hard)
2012 option tyre**: Soft (2011: Soft)

http://www.f1fanatic.co.u(...)circuit-information/

Practice 1 Fri 10:00
Practice 2 Fri 14:00
Practice 3 Sat 11:00
Qualifying Sat 14:00
Race Sun 14:00

Qualifying en race ook op de BBC dit weekend

voor FP streams zie http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html
  vrijdag 11 mei 2012 @ 11:17:31 #135
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111412582
Ow, op BBC dit weekend *O*

Wegens omstandigheden kan ik het nieuws niet goed volgen. Heb er wel voor gekozen dat ik de race zelf in ieder geval niet mis. Daarvoor is deze sport mij te dierbaar. Dus excuses als ik soms wat stom/dom/blond overkom, maar gewoon geen puf ook om alles terug te lezen. Misschien dat het in de loop van dit seizoen beter zal gaan. Vind het wel super dat ik kan kijken en gezellig met jullie mee kan posten!
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_111412873
De neus van McLaren ziet er vanuit de T-CAM nu heel raar uit. Dat wordt even wennen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:17:29 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111414425
• 1. Alonso Ferrari 1:24.430m
• 2. Vettel Red Bull 1:24.808m
• 3. Kobayashi Sauber 1:24.912m
• 4. Button McLaren 1:24.996m
• 5. Bottas Williams 1:25.120m
• 6. Schumacher Mercedes 1:25.187m
• 7. Grosjean Lotus 1:25.217m
• 8. Hamilton McLaren 1:25.252m
• 9. Räikkönen Lotus 1:25.285m
• 10. Hülkenberg Force India 1:25.339m
• 11. Vergne Toro Rosso 1:25.367m
• 12. Massa Ferrari 1:25.433m
• 13. Webber Red Bull 1:25.539m
• 14. Rosberg Mercedes 1:25.607m
• 15. Perez Sauber 1:25.918m
• 16. Ricciardo Toro Rosso 1:26.226m
• 17. Maldonado Williams 1:26.297m
• 18. Bianchi Force India 1:26.630m
• 19. Petrov Caterham 1:27.475m
• 20. Glock Marussia 1:28.267m
• 21. Rossi Caterham 1:28.448m
• 22. Pic Marussia 1:28.633m
• 23. De la Rosa HRT 1:29.107m
• 24. Clos HRT 1:31.618m
pi_111416565
Snelheidscontrole VT1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pos    No    Driver            Time of Day   Speed
1      9     Kimi Räikkönen     10:46:08     318.2
2      12    Nico Hulkenberg    11:23:19     317.9
3      11    Jules Bianchi      11:19:22     317.4
4      10    Romain Grosjean    11:31:24     317.2
5      8     Nico Rosberg       10:45:26     316.6
6      7     M. Schumacher      11:14:31     316.6
7      20    Alexander Rossi    10:56:14     315.6
8      21    Vitaly Petrov      10:46:05     315.4
9      5     Fernando Alonso    11:24:04     314.3
  vrijdag 11 mei 2012 @ 13:34:47 #139
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_111417420
Bottas gaat lekker in die Williams.
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_111419126
Even een spuit11 reactie : McLaren heeft een getrapte neus :o
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:43:29 #141
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111420341
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn.

Edit: betere foto
pi_111427927
Bottas rijdt niet in een andere klasse?

Alexander Rossi rijdt de Formula Renault 3.5.
Een keer uitgevallen, een keer vijfde, 10 punten.

Jules Bianchi rijdt de Formula Renault 3.5.
Een keer tweede (maar gediskwalificeerd), een keer dertiende, 0 punten.

Dani Clos rijdt in de GP2.
0 punten uit 4 races, allen in Bahrein.
pi_111430346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn.

[ afbeelding ]
Ik zei het naar aanleiding van de onboard, maar zo valt het eigenlijk heel erg mee idd :)
Where facts are few, experts are many.
pi_111430862
quote:
Hé, ik heb nog 2010 maar in 2011 zien de graphics er een stuk beter uit. Ik zit nu wel te twijfelen om 2011 aan te schaffen, ik vond het niet waard om elk seizoen een nieuw spel te kopen. Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012, even afwachten voor mij dus.
pi_111432207
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:03 schreef LWD-Godius het volgende:

Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012
Goed plan. ^O^

Button leidt de dans op eerste dag in Spanje

quote:
Jenson Button heeft de snelste tijd gereden op de eerste dag van het Spaanse raceweekend. De McLaren-coureur ging halverwege de tweede vrije training naar een 1.23.399, waarmee hij Sebastian Vettel naar de tweede plek verwees. Nico Rosberg bracht zijn Mercedes naar de derde tijd op het Circuit de Catalunya.

Normaliter worden de zachte banden pas in het laatste kwartier van de tweede training onder de auto gezet, maar dit keer kwam het zachte rubber al na een minuut of twintig tevoorschijn. Toro Rosso-coureurs Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne waren de eersten die een snelle tijd reden op de zachte compound, maar niet lang daarna was het Vettel die een 1.23.564 op de klokken bracht. Alleen Button wist daar nog onder te komen met een 1.23.399. Nico Rosberg reed op de helft van de training een nette ronde die hem de derde tijd opleverde. Lewis Hamilton moest genoegen nemen met de vierde tijd, terwijl Kimi Raikkonen en Romain Grosjean naar de vijfde en zesde stek gingen. De Lotus-rijders waren echter vooral bezig met hun racepace en die zag er veelbelovend uit bij het team uit Enstone.

Onderstuur was waarschijnlijk het meestgenoemde woord over de boordradio op de vrijdag voor de Spaanse Grand Prix. Bijna alle coureurs kampten ermee en het leverde ook enkele uitstapjes naast de baan op. Zo ging Mark Webber er een half uur voor het einde af in de vierde bocht, waarna hij via het gras aan de buitenkant van de grindbak weer het asfalt opzocht. Een kwartier later ging Sergio Perez op dezelfde plek wijd en eveneens door de kiezels. Het bleef echter bij onschuldige momentjes. Bij HRT begon het thuisweekend ondertussen niet helemaal naar wens. Narain Karthikeyan stond lang in de pits met een elektrisch probleem en nadat het team dit eindelijk had verholpen, viel de Indiër na twee ronden stil.

Het raceweekend in Spanje gaat zaterdag om 11.00 uur verder met de derde training.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 19:48:56 #146
34586 kepler
No bounce, no play
pi_111432862
Het voelt een beetje als het begin van een nieuw seizoen :D
pi_111433590
quote:
Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder!
  vrijdag 11 mei 2012 @ 22:59:47 #148
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_111443156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:

[ afbeelding ]
nog steeds mooi _O_
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_111446979
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:01 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder!
Het is eerst wachten op de kalender.

Daarna is het wachten op hoe de auto's eruit zien stuk voor stuk.

Vervolgens wachten op de sponsors.

Daarna wachten op hoe de verhoudingen nou echt liggen.

Dat eerste, tweede en derde punt kost niet veel tijd lijkt me.
De banen heb je, die hoef je maar in je game te frotten.
Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen.
Sponsoren is een kwestie van textures. Ook dat stelt geen zak voor.

Dan wachten op hoe de verhoudingen liggen een paar races na europa.
Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik.
Dat is over een kleine 4 maanden al he.

Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd.

vosss is de naam,
  zaterdag 12 mei 2012 @ 01:47:08 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_111449292
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen.

Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik.

Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd.

:Y inderdaad .... wat heb je liever: een F1 game aan het begin van het jaar waarin niets klopt of een F1 game aan het eind van het jaar die het jaar speelbaar samenvat :)
Calm down, please!
pi_111449432
Je moet ook rekening houden met bandensoort, het ene weekend zijn de options de rode, de andere keer de gele. Weet niet of dat vorig jaar allemaal goed is gegaan, misschien zijn er wel een aantal GP's met de rode als option terwijl dat in het echt de gele was.

Een DRS zone.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:23:07 #152
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_111449848
Calm down, please!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 02:48:35 #153
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_111450095
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:24 schreef vosss het volgende:

[..]

F1 2000 lukte het aardig en was helemaal niet zo'n verkeerde game...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 12 mei 2012 @ 03:17:52 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_111450325
F1 2011 is wel behoorlijk makkelijk, ik zet op de hoogste moeilijkheidsgraad al een Force India op pole...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 10:57:59 #155
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_111453475
Zo, even de live-stream kijken vanuit Oostenrijk.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_111453733
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:57 schreef RingBewoner het volgende:
Zo, even de live-stream kijken vanuit Oostenrijk.
Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu? :@
vosss is de naam,
  zaterdag 12 mei 2012 @ 11:16:05 #157
343196 RingBewoner
pi_111453759
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu? :@
Nee, was met maar zo mooi. Die wil ik nog wel bezoeken. Ik ben in Ossiach, vlakbij Villach aan de Ossiacher See. Ben daar voor zomerwerk.
pi_111453800
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_111455095
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 03:17 schreef Fir3fly het volgende:
F1 2011 is wel behoorlijk makkelijk, ik zet op de hoogste moeilijkheidsgraad al een Force India op pole...
Met alle hulpmiddelen uit ? Dat is wel heel goed volgens mij al heb ik nog nooit met een FI gereden. Maar met F1 2010 won ik altijd op Canada en Abu Dhabi en had altijd pole op Canada, zelfs met een Virgin :P En dat lukt me echt niet meer met F1 2011.
pi_111456854
Even snel douchen en dan mag het spektakel weer beginnen
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:21:23 #161
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_111456882
oeh, gelukkig weer bbc deze race *O*
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_111456898
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Even snel douchen en dan mag het spektakel weer beginnen
Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400 :'(
vosss is de naam,
pi_111456914
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400 :'(
:* . Morgen ook werk dan?
pi_111456915
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.

vosss is de naam,
pi_111456920
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.

Werkze :W
pi_111456951
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

:* . Morgen ook werk dan?
Jups.

Deze races kan ik live zien. De rest niet helaas. Maargoed, Monaco, canada, silverstone, spa, brazilie live dus ik heb niks te klagen ;)

• 24-27 mei - monaco - 14:00 uur
• 8-10 juni - canada - 20:00 uur
• 22-24 juni - valencia - 14:00 uur
• 6-8 juli - silverstone - 14:00 uur
• 31-2 september - spa - 14:00 uur
• 21-23 september - singapore - 14:00 uur
• 12-14 oktober - korea - 08:00 uur
• 2-4 november - abu dhabi - 14:00 uur
• 23-25 november - brazilie - 17:00 uur
vosss is de naam,
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:23:58 #167
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111456960
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef vosss het volgende:

Altijd dat werk van jou ;) :6
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_111457004
Ik wou dat ik werkeloos was :(

En de jackpot gewonnen had eergister :')
vosss is de naam,
pi_111457020
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef vosss het volgende:

koos werkeloos
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:29:05 #170
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111457073
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef vosss het volgende:

Die jackpot willen we allemaal wel :D
pi_111457316
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:29 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Die jackpot willen we allemaal wel :D
Niet iedereen hoor... Al die kneusjes in het Gooi
pi_111457542
Zo, die gasten van Sky beschikken wel over de hoogwaardige techniek daar met hun touchscreen lap analyse. RTL7 :')
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:51:48 #173
343196 RingBewoner
pi_111457569
Ik breng even een ode aan streams! _O_
pi_111457674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:51 schreef RingBewoner het volgende:
Ik breng even een ode aan streams! _O_
Doe ik het even voor BBC One HD. _O_
pi_111457681
Zo, tv staat weer aan hoor!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:58:48 #176
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111457758
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:55 schreef JohnB52 het volgende:
Zo, tv staat weer aan hoor!
Nu pas?
pi_111457793
TV staat uit, Sky Sports all the way *O*
pi_111457800
Ja, eerst stond ie op 3fm, en zat aan de brunch! (uitslapen tot 11:00 wtf)
pi_111457812
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:00 schreef dery1990 het volgende:
TV staat uit, Sky Sports all the way *O*
Je hebt geen BBC?
pi_111457849
Nou! Komt er nog wat van? :(
pi_111457862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Nou! Komt er nog wat van? :(
Ze gaan gewoon met zijn alle niet. ff grapje uithalen.
pi_111457868
Spannend zeg, tot nu toe...
pi_111457894
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:02 schreef darkshadow16 het volgende:

[..]

Ze gaan gewoon met zijn alle niet. ff grapje uithalen.
Banden sparen voor zondag, kwalificatieuitslag is de wk stand?
pi_111457898
Ze hebben gewacht tot Rosberg klaar was met het föhnen van z'n haar?
pi_111457908
Hehe eindelijk dan toch iemand die gaat.
pi_111457918
Godver! Is de bbc opeens weg uit mn zenderpakket!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:06:54 #187
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111457975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
de smeerlappen :(
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:08:36 #188
343196 RingBewoner
pi_111458031
Ik gok dat Felippe als eerste weer op zacht weggaat. _O-
pi_111458103
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:08 schreef RingBewoner het volgende:
Ik gok dat Felippe als eerste weer op zacht weggaat. _O-
:N Beide Saubers reden al op zacht.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:10:44 #190
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111458108
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor rare "provider" heb jij dan?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:11:25 #191
343196 RingBewoner
pi_111458137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

:N Beide Saubers reden al op zacht.
Bedoel ook meer van de top-teams. En Saubers is eerder een subtopper.
pi_111458142
Button dadelijk weer klagend op de radio...
pi_111458155
Die mercedessen had ik wat verder van voren verwacht
pi_111458184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Wat voor rare "provider" heb jij dan?
delta
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:13:28 #195
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111458213
Lol, die Maldonado
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14:15 #196
343196 RingBewoner
pi_111458235
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Daar heb je het al.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14:18 #197
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111458240
quote:
:D
pi_111458241
quote:
Bingo.
pi_111458243
quote:
Voorspellende blik :-)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:14:38 #200
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111458250
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:12 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

delta
Volgens hun website zou BBC 1 en 2 er standaard in zitten
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:15:13 #201
343196 RingBewoner
pi_111458274
Hoezo gaat iedereen op softs?
pi_111458346
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:14 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Volgens hun website zou BBC 1 en 2 er standaard in zitten
Klopt, ik zette m ook op 475, maar niks dus. In de pauze maar ff uit&aan zetten!
pi_111458370
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:15 schreef RingBewoner het volgende:
Hoezo gaat iedereen op softs?
tijdverschil met hard en zacht, mindere teams op zacht gaan harder dan topteams op hard
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:19:19 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111458392
omg, Narain 3.3s langzamer dan Pedro. Pedro ~1.3s binnen de 107%, Narain ~2.1 er buiten :')
pi_111458428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:19 schreef Sinister-D- het volgende:
omg, Narain 3.3s langzamer dan Pedro. Pedro ~1.3s binnen de 107%, Narain ~2.1 er buiten :')
Doet Narain gewoon om Pedro een goed gevoel te geven.

:')
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:21:11 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111458454
Senna :W
pi_111458470
Senna :') Dat is niet de eerste keer dit weekend dat hij er naast staat.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:21:47 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111458477
grrrrrr..........indbak
pi_111458494
Vaste prik bij Button, Hamilton's 1:23.989 was genoeg voor Q2, toch weer een run doen op options. :?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:23:10 #210
343196 RingBewoner
pi_111458515
Laat Narain dan ook niet starten morgen!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:23:27 #211
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111458523
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Doet Narain gewoon om Pedro een goed gevoel te geven.

Nu snap ik ook waarom Red Bull Ricciardo daar heeft weggehaald. die hadden al een zeepkisten klasse met amateurs als rijders :')
pi_111458553
Lotus is een beetje bang geloof ik. Softs in q1... Tssss...
pi_111458557
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nu snap ik ook waarom Red Bull Ricciardo daar heeft weggehaald. die hadden al een zeepkisten klasse met amateurs als rijders :')
Ik denk dat die zeepkisten aerodynamisch gezien nog beter zijn dan de HRT. :')
pi_111458600
Petrov en Pic doen dat wel goed.
pi_111458602
Geweldige ronde van Pastor
pi_111458612
Nou dat resetten hielp dus niks :-(
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26:42 #217
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111458623
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:24 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik denk dat die zeepkisten aerodynamisch gezien nog beter zijn dan de HRT. :')
iig sneller :')
pi_111458634
Senna had net zo goed niet hoeven racen
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:27:07 #219
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111458636
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:26 schreef JohnB52 het volgende:
Nou dat resetten hielp dus niks :-(
Weird
pi_111458660
Pole in de 1:21 mogelijk?
pi_111458679
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:28 schreef Nober het volgende:
Vorig jaar was het 1:20.9
pi_111458680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:28 schreef Nober het volgende:
Zou goed kunnen.
pi_111458682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

iig sneller :')
Je zou eigenlijk gewoon mee moeten doen met die zeepkistenrace. Je team HRT noemen, om te laten zien hoe het wel moet. :P
pi_111458741
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vorig jaar was het 1:20.9
Maar in China waren ze 1.4 seconden langzamer, 1:33.7 om 1:35.1
pi_111458756
Iemand nog wat gehoord over grosjean? Had motorprobleem in vt3 dacht ik?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:32:11 #226
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111458775
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk gewoon mee moeten doen met die zeepkistenrace. Je team HRT noemen, om te laten zien hoe het wel moet. :P
Zo dus:

zaterdag 12 mei 2012 @ 14:33:21 #227
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111458804
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:32 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zo dus:

[ afbeelding ]
lol
pi_111458813
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef JohnB52 het volgende:
Had problemen met de fuel pressure.

quote:
10s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:32 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zo dus:

[ afbeelding ]
Zoiets. :P
pi_111458818
Senna komt in hoofdrace nog wel terug, houdt setje over voor de race
pi_111458821
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef JohnB52 het volgende:
Hij zit in Q2...
pi_111458843
Vettel gaat niet helemaal lekker...
pi_111458847
Button heeft vier uur de tijd en dan nog klagen tijdens de kwalificatie.
pi_111458851
Ja, klopt, maar of er nog wat gewisseld is bedoel ik
pi_111458866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar in China waren ze 1.4 seconden langzamer, 1:33.7 om 1:35.1
De max is dus 1:22.3 want vorig jaar 1:20.9, eens kijken. ;)
pi_111458873
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:35 schreef JohnB52 het volgende:
Staat niets op autosport daarover.
pi_111458886
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:35 schreef JohnB52 het volgende:
Volgens mij niet, brandstoftoevoerprobleem.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:37:25 #237
343196 RingBewoner
pi_111458900
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:35 schreef Jigzoz het volgende:
Vettel gaat niet helemaal lekker...
Gelukkig niet.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:39:42 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111458967
kimi zit er iig bij ;)
pi_111458970
Komop massa, je kan het!
pi_111458980
Vergne Held! _O_
pi_111459018
Ohnee, toch niet.
pi_111459051
Komt Perez even aankachelen...
pi_111459055
Ah wat jammer nou ..
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:42:52 #244
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111459060
Die Perez
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:42:56 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111459063
perez :D
pi_111459068
Maldonado!!!!!!
pi_111459069
wtf :P
pi_111459071
Dag Webber en Button :W
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43:15 #249
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111459075
malle dono :o
pi_111459079
Webber :o
pi_111459081
Huh? Maldonado?
pi_111459082
Weer een super ronde van Pastor _O_

Webber en Button lol
pi_111459083
Maldonado 1 :D
pi_111459086
Maldonado _O_
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43:42 #255
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_111459089
Rare Q2
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:43:46 #256
343196 RingBewoner
pi_111459092
Jammer van Button!!
pi_111459097
90 seconden geleden stond Vergne nog 5de :D
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44:06 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111459098
button, you stupid
pi_111459103
Plek 5 1:22.856
...
Plek 12 1:22.977
pi_111459105
Massa beter dan senna!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:44:22 #261
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459106
Verwachte Weltschmerz opmerking: ''Vettel wordt wéér gepiepeld door de superieure Webber zie ik......''

pi_111459111
Derde pole achter elkaar in spanje mislukt dus.
pi_111459114
Massa toch maar mooi op een puike P17.
pi_111459115
Maldonado op pole? Senna op P18... zou wat zijn!
pi_111459118
Massa 17e :') Hij had best nog een rondje kunnen stampen maar ging meteen van z'n gas af nadat hij een 10e tijd neergezet had.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:45:30 #266
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459140
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Massa 17e :') Hij had best nog een rondje kunnen stampen maar ging meteen van z'n gas af nadat hij een 10e tijd neergezet had.
Vol overtuiging van zijn super ronde natuurlijk :')
pi_111459161
Dikke kwalificatie tot nu toe, wow, Maldonado gek, waar haalt tie dat vandaan dan
pi_111459179
Koba's Sauber doet het niet meer, die wordt dus uiteindelijk tiende.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:46:59 #269
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111459186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:46 schreef Maver24 het volgende:
Dikke kwalificatie tot nu toe, wow, Maldonado gek, waar haalt tie dat vandaan dan
M WISSELT VOOR M?
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:47:02 #270
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459188
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:44 schreef Nober het volgende:
Maldonado op pole? Senna op P18... zou wat zijn!
Bottas vindt dat niet erg. Frank daar en tegen............
pi_111459192
Jammer dat Massa de oude Massa nooit meer is geworden na het ongeluk
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_111459194
quote:
Deed ie in de vt ook al, en q1 was ook lekker
pi_111459207
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Omdat met deze banden je 2e rondje vrijwel altijd langzamer is.
pi_111459215
quote:
Gewoon een goede coureur over 1 lap, doet me wat denken aan Montoya
pi_111459218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:45 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Vol overtuiging van zijn super ronde natuurlijk :')
Als je 1:23.444 noteert, net als Vettel dan ben je wel echt goed!
pi_111459229
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:47 schreef DennisDeBengel het volgende:

[..]

Jammer alleen dat Massa in z'n eerste rondje ook niet echt snel is.
pi_111459266
Ik wil ook n fail knopje op mn stuur! :-p
pi_111459308
Eddie Jordan gokt op een Engelsman op pole, hoe verrassend.
pi_111459338
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:50 schreef Nober het volgende:
Eddie Jordan gokt op een Engelsman op pole, hoe verrassend.
Hij is ook de enige met nieuwe softs dus ik zou ook hamilton hebben gezegd.
pi_111459348
Vettel?
pi_111459349
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:47 schreef DennisDeBengel het volgende:

[..]

Zal ook wel niet genoeg benzine hebben gehad.
pi_111459367
Vettel ?, die rijdt een toeristenrondje
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:52:55 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111459378
vettel voor de show :P
pi_111459400
ga dan niet rijden zou ik zeggen
pi_111459411
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:52 schreef Maver24 het volgende:
Vettel ?, die rijdt een toeristenrondje
En dan nog denk ik dat het voor vele van ons moeilijk zal zijn om de tijd van zijn toeristenrodje te halen.
pi_111459415
Toch nog p9 voor vettel
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:55:32 #287
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459452
Wat is dit voor een dwaze Q3 }:|
pi_111459456
Commentator is enthousiast. "Hamilton has gone fastest." Dat gaat ook nogal snel als je als eerste een tijd neerzet.
pi_111459461
Nu al vreemde Q3
pi_111459467
gaat niemand een tijd zetten behalve hamilton en maldonado? :')
pi_111459496
wtf?
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57:07 #292
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459509
Dit lijkt meer een statement richting Pirelli dan een Q :')
pi_111459510
Luiwammesen
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:57:23 #294
343196 RingBewoner
pi_111459515
Iedereen doet slechts één ronde?
pi_111459526
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
Dan ben ik benieuwd wat er morgen uit de kast komt
pi_111459530
Meest spannende kwalificatie ooit. _O_
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58:10 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459540
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 14:57 schreef RingBewoner het volgende:
Rondje KERS laden voor de start en dan nokken :{
pi_111459544
Mercedes heeft het niet.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58:30 #299
343196 RingBewoner
pi_111459558
Mini-race.
pi_111459564
Kom op, ik wil team radio
  zaterdag 12 mei 2012 @ 14:58:55 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_111459570
Op deze manier had een HRT nog voor pole kunnen meedoen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')