quote:Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Desunoto het volgende:
Rosberg zat bij Hamilton echt op het randje. Eigenlijk te agressief dus daar had hij wel een waarschuwing voor moeten krijgen.
Maar voor zover ik het kon zien met Alonso deed Rosberg niets fout. Alonso zat bij lange na niet naast Rosberg en Alonso besloot zelf, zonder enige druk of dwang, om buiten de baan te gaan rijden.
Alonso maakt het groter dan het is. Hamiltons irritatie was wel te begrijpen.
Wel een mooie race, hoewel ik alleen de herhaling heb kunnen zien.
Kimi.
quote:Op zondag 22 april 2012 21:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso zat toch al redelijk met z'n voorvleugel langs Rosbergs achterwiel. Als Alonso niet had gelift of buiten de baan was gaan rijden dan had ie z'n vleugel eraf gereden, en hoogstwaarschijnlijk Rosbergs band lek gereden.Z'n reactie was terecht, alleen was 't enigszins opgeblazen door 'm.
quote:Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef vosss het volgende:
Afgelopen nacht de race gekeken.
Mooie race moet ik zeggen. Zeker voor Bahreinse begrippen.
En tof van KimiWat een held.
Maargoed als je even verder redeneert blijkt natuurlijk gewoon dat het een marginale coureur is, want hij wist maar net te winnen van zn teamgenootje en dat is al helemaal een ondermaatse coureur want wat kan die nou? Die heeft het GP2 kampioenschap gewonnen en verder helemaal niks! Buiten dat was hij natuurlijk in zn vorige entree in de F1 veel langzamer dan Alonso dan wat ie gisteren was tov Kimi, dus het blijkt maar weer eens dat als je dan kijkt dat Kimi helemaal zo goed niet is want die reed maar vlak voor hem.
Gelukkig haalde de echte goede coureurs als Alonso en Hamilton ook een uitstekend resultaat vandaag.
quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.
En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag
=edit=
Gisteren dus
Kan je de taal niet wijzigen? Wat een geld trouwensquote:Op maandag 23 april 2012 09:00 schreef Meike26 het volgende:
Betaal je ¤ 50,- per maand voor Skysports, krijg je Duits commentaar![]()
Het meest constante is Webber natuurlijk. Die is 4x vierde geworden. Veel constanter dan dat krijg je het nietquote:Op zondag 22 april 2012 15:47 schreef alwaysonhold het volgende:
Vettel gaat toch ben ik bang dit WK weer winnen. Meest constant
Geen probleem, heb er maar wat toepasselijke plaatjes ingezet.quote:Op maandag 23 april 2012 11:15 schreef vosss het volgende:
=edit=
Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend
Alles wijst erop dat hij de beste auto had gisteren. Zelfs Grosjean kon Webber voorblijven gisteren, en het verschil tussen Vettel en Webber leek me ook groter. Dan was er dus een Vettel nodig om de beste auto van de dag te verslaan.quote:Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.
En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag
=edit=
Gisteren dus
Het is wel op de BBC, viel me niet mee gisteren RTL7, ik denk dat ik de BBC uitzendingen thuis kijk en de andere GP's maar in een pub ga kijken of zoquote:Op maandag 23 april 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn.
Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om.
Vorig jaar kon ik bijna niks live zien.
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelatenquote:Op maandag 23 april 2012 12:15 schreef Marks het volgende:
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo...
JA, helaas heeft youtube geen filmpjes er meer van... belachelijk is dat...quote:Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.quote:Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef Marks het volgende:
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn![]()
''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5.
“Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.”
Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.”
Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.”
Dat vind ik ook weer wat overdreven gesteldquote:Op maandag 23 april 2012 17:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.
Ik ben het je eensquote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.
Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?quote:Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.
Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Dus de stunt van RBR in Monaco was dus helemaal geen reclame, maar een voorbode op wat komen zouquote:
en dan elke twee weken een saaie race hebben omdat er niemand kan inhalen en iedereen gewoon rijdt waar hij maximaal kan rijden? (op wat coureurs na die een fout in de kwali/race maken).quote:Op maandag 23 april 2012 18:06 schreef Aniron het volgende:
[..]
Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.quote:Op maandag 23 april 2012 18:20 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.
Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.
Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zienHet lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?
Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.quote:Op maandag 23 april 2012 18:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
quote:it's not racing, it's just driving around."
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.quote:Op maandag 23 april 2012 18:29 schreef ari_zahav het volgende:
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.
En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Toch is dat wel anders. Zorgen dat de motor niet plofte was er eigenlijk niet bij, het was meer hopen dat de motor niet plofte. Pas als er iets mee was maar hij nog niet geploft was kon je proberen hem te sparen en dan hopen dat de opgebouwde voorsprong groot genoeg was.quote:Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.
Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja...
mja, het is door de kleine verschillen nu ook zo dat als je goed gekwalificeerd bent en je een goede start hebt je gewoon weg bent.quote:Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
Dat is waar, maar toch zijn de races leukquote:Op maandag 23 april 2012 18:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.
Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden
[..]
Daarom en laten we blij zijn dat de tijd dat Bridgestone exclusief banden maakte voor Schumacher achter ons ligtquote:Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Vooral de tijd zonder bandenstops.quote:Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?quote:Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.
Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.
Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
Alonso doet een pitstop in ronde 25 en eindigt vierde omdat Heidfeld en Webber wel twee pitstops deden.quote:Op maandag 23 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan![]()
Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.
btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
Bahrain 2006 was verre van saai, 2008 en/of 2009 volgens mij ook niet.quote:Op maandag 23 april 2012 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.
En wat ben ik blij dat Kimi terug is
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.quote:Op maandag 23 april 2012 22:20 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |