abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110705049
Omdat de F1 aan het uitsterven was. Fabrikanten trokken zich terug, kijkers lieten het afweten, bezoekers aantallen lopen terug, etc. De F1 heeft dit nodig net zoals de MotoGP de extra motoren nodig heeft als veldvulling anders is de sport ten dode opgeschreven. Als de FIA niet snel maatregelen had genomen was er een grote kans geweest dat teams overstapten naar andere klassen bijvoorbeeld Le Mans. Ik ben liefhebber van de F1 sinds 1997. Ik kan me vrijwel niet herinneren dat ik ooit een race echt gemist heb, toch was ik mijn interesse in een aantal races compleet verloren. Het kwam er zo'n beetje op neer dat de kwalificatie leuk was om te kijken en de eerste 10 rondes.

Daarnaast is volgens mij nog altijd het hoofddoel van de sport om de toeschouwers te vermaken. Zonder toeschouwers geen interesse voor sponsoren, zonder sponsoren geen sponsorgeld en zonder sponsorgeld geen F1.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110705169
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:


1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
pi_110705563
50 euro per maand for skysport? tehfuck..

en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook :')
There are only 151 Pokémon.
pi_110709458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:52 schreef Nober het volgende:
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:
[ afbeelding ]

1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
pi_110713212
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:34:46 #56
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110713266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef JohnB52 het volgende:
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_110713731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race :')
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.

De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 11:58:46 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110714138
Volgens mij probeerde Minardi het in 2003 in Brazilië nog met Verstappen. Dat was die knotsgekke race waarbij Fisichella won en Webber hard crashten bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish.

Verstappen kwam niet aan de meet, omdat hij net als onder meer Schumacher en Montoya zijn Waterloo vond in bocht drie waar een riviertje was ontstaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:16:30 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110714737
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
pi_110715166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)

Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110717166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.

De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. :)
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
pi_110718097
Was dat ook die race op Monaco die hij won dan ?

Panis vond ik trouwens ook wel een onderschatte coureur, zelfde caliber als Mika Salo en Sutil.
pi_110722621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:14 schreef Aniron het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.

Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.

Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... -O-
pi_110723467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef staticdata het volgende:

[..]

Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.

quote:
Panis had driven a quite brilliant race. He started 14th on the grid and was 12th in the early laps as he took care with a very heavy fuel-load. Then he began to put the hammer down. As everyone else sat in line, Olivier went past Martin Brundle on lap seven going up the hill from Rascasse Corner to Anthony Noghes; on lap 17 he got Hakkinen going downhill from Casino Square and on lap 25 he passed Herbert at the Loews Hairpin. He pitted at exactly the right moment, taking just a hint of fuel - after the race he didn't even know the car had been refueled - and the stop was so slick that he went from seventh to fourth place as other teams messed up strategies.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110723733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... -O-
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
pi_110723966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:06 schreef Eenskijken het volgende:
50 euro per maand for skysport? tehfuck..

en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook :')
Ik heb geen SkySports, heb die race slechts gedownload. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:25 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
Wel duidelijk te zien dat Lotus Renault en Ferrari de beste starts hadden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.

[..]

Die race duurde 2 uur, dan moet je vanzelf een keer naar de pits. ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2012 15:49:58 ]
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:02 #67
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110724382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)

Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:24 #68
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_110724398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef Aniron het volgende:

[..]

Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:01:53 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110724773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 16:07:24 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110725041
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
kun je er ook voor kiezen om bij de stops te eisen dat er of bijgetankt wordt of van banden gewisseld wordt. Beide mag niet in dezelfde stop.

Denk dat dit wel interessante strategiën op zal gaan leveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110725054
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Precies daarom is het verbod op tanken goed, omdat je dan op de baan inhaalt en niet in de pits. Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race in plaats van dat ze allemaal hetzelfde reageren omdat ze voor een lichte auto zijn afgesteld. Enige voordeel zou zijn dat de banden langer meegaan omdat de auto de hele race licht is.

Al in 2010 was te zien dat er zonder bijtanken (en DRS) al meer werd ingehaald dan in de ruim 16 jaar ervoor dat je mocht bijtanken. En dat is door DRS en de Pirelli banden alleen maar meer geworden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110725523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is :P
Ik denk dat dat een kopieer fout is. Op de Engelse versie staat dat alleen bij 1997 en niet bij 1998.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110726191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.

Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.

De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.

Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:46:19 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110726951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110729091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:28 schreef Aniron het volgende:

[..]

Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.

Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.

De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.

Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
Strategie is juist nu belangrijk. Kijk eens naar die force india afgelopen race en de saubers in de meeste races. Die rijden op een compleet andere strategie en halen op die manieren punten. Het probleem is dat de meeste teams te conservatief zijn qua strategieen. Met brandstof tanken wordt het weer gewoon continu snelle rondes rijden en de inhaalacties die je gaat zien worden weer echt van die inhaalacties die we vorig jaar zagen. Aangezien je met een lichte auto met drs zo om een zware auto heen vliegt. Dat noem ik geen spektakel. Drs in combinatie met tanken is gewoon het verpesten van het racen. Dan kan je weer het drs gaan verbieden, alleen dan zijn we weer bij het begin en gaan we weer treintjes rijden.

Nee hoe de F1 nu is, is het goed. Heb in jaren niet zulke mooie races gezien.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110729269
Nee, tanken hoeft van mij niet zozeer terug te komen, DIT is voornamelijk de reden dat het zo dicht bij elkaar zit en we steeds weer gevechten zien. Alleen dat er nog 1,5 liter over moet blijven eind van de race, vind ik dan wel weer flauw...

Volgens mij is een reageerbuisje al voldoende om de benzine te testen op diverse additieven. Tank die auto's af voor de start, lever een kannetje peut in bij de FIA en slurp dat ding tot de bodem toe leeg !! Sommige coureurs moeten nu ook gevechten om plaatsen laten gaan voor die 1,5 liter. Waanzin :{w

En de Pirelli banden dus. Wanneer deze 20/30% beter worden, kom je weer op de 1/2 stop strategieën uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 17:40:18 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110729447
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110729938
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:57:04 #79
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110732569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
Wat maakt het nu uit of je niks of 1,5 liter moet overhouden :D
The line is a dot to you!
pi_110733254
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:13:02 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110733280
Ik mis dat tanken eigenlijk ook wel. De spanning van de tankslang loskrijgen, fikkie zo nu en dan. Coureurs die licht kwalificeerde of sneller gingen door hun lege tank.

Niet dat het echt nodig is, we zien nu al meer inhaalpogingen dan in heel seizoen 2010 vlgs mij dus het werkt goed. Ook dat sullige DRS werkt daarom wel.. maar toch, oldscool pitstop O+
The truth was in here.
pi_110733705
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110733719
Ik mis het tanken totaal niet.
pi_110733826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:41:15 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110734739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110734750
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.

Drs mag blijven, ze fine-tunen de drszones dit jaar, goed plan! En dan nog komen niet alle autos de andere wagens voorbij. Alhoewel k benieuwd ben naar de zones in canada en spa!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:42:59 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110734833
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110734967
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Dat bedoel ik ook...


Weet nog wel n race met barrichello, dat ie, ik dacht san marino, op t rechte stuk zonder brandstof kwam te staan, weg plek 4.
pi_110735830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:22:11 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110736971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2012 20:31:00 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110737630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Klinkt idd als een heel logisch hulpmiddeltje :D Weet niet of het mag, maar zo zou ik zelf wel liever willen racen dan het laatste bodempje nog over moeten houden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:01 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110737703
mag niet meer. Je moet één tank hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110737941
Duidelijk ;)
pi_110738192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
Ik herinner me Jean Alesi. Maar dat is ook wel een hele tijd geleden, zal vast nog iemand na zijn geweest.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:01:57 #95
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_110744247
Alguersuari abu dhabi 2009. Stopte bij red bull en kwam later dat rondje zonder benzine te staan.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_110753517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Ik denk dat Hamilton echt wel heeft geprobeerd voor Alonso te komen, en Alonso voor Di Resta...?
pi_110757798
Ik vond het wel prachtig hoe een achterhoedeteam als Force India voor Ferrari (>400 miljoen dollar begroting) weet te eindigen bij de finish. Daar kan ik echt van genieten.
pi_110757997
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
Ik denk juist dat de banden dat verschil maskeren, omdat ze te belangrijk zijn geworden. Als je rijdt op banden die het een hele of halve race volhouden zul je (imho) wel degelijk dat verschil zien, maar nu wordt het verschil gemaakt door de banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110758173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110759017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!

Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')