abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 11:12:16 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110666955











:Z

13 mei pas weer:



[ Bericht 36% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-04-2012 11:28:18 ]
  maandag 23 april 2012 @ 11:13:11 #2
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110666989
Laatste posts en Kimi troll:

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:04 schreef Desunoto het volgende:
Rosberg zat bij Hamilton echt op het randje. Eigenlijk te agressief dus daar had hij wel een waarschuwing voor moeten krijgen.

Maar voor zover ik het kon zien met Alonso deed Rosberg niets fout. Alonso zat bij lange na niet naast Rosberg en Alonso besloot zelf, zonder enige druk of dwang, om buiten de baan te gaan rijden.

Alonso maakt het groter dan het is. Hamiltons irritatie was wel te begrijpen.

Wel een mooie race, hoewel ik alleen de herhaling heb kunnen zien. :P

Kimi. _O_
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso zat toch al redelijk met z'n voorvleugel langs Rosbergs achterwiel. Als Alonso niet had gelift of buiten de baan was gaan rijden dan had ie z'n vleugel eraf gereden, en hoogstwaarschijnlijk Rosbergs band lek gereden.Z'n reactie was terecht, alleen was 't enigszins opgeblazen door 'm.
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 11:04 schreef vosss het volgende:
Afgelopen nacht de race gekeken.

Mooie race moet ik zeggen. Zeker voor Bahreinse begrippen.

En tof van Kimi _O_ Wat een held.

Maargoed als je even verder redeneert blijkt natuurlijk gewoon dat het een marginale coureur is, want hij wist maar net te winnen van zn teamgenootje en dat is al helemaal een ondermaatse coureur want wat kan die nou? Die heeft het GP2 kampioenschap gewonnen en verder helemaal niks! Buiten dat was hij natuurlijk in zn vorige entree in de F1 veel langzamer dan Alonso dan wat ie gisteren was tov Kimi, dus het blijkt maar weer eens dat als je dan kijkt dat Kimi helemaal zo goed niet is want die reed maar vlak voor hem.

Gelukkig haalde de echte goede coureurs als Alonso en Hamilton ook een uitstekend resultaat vandaag.

8-)
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.

En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag :7

=edit=
Gisteren dus :@
  maandag 23 april 2012 @ 11:13:23 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110666997
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:00 schreef Meike26 het volgende:
Betaal je ¤ 50,- per maand voor Skysports, krijg je Duits commentaar :') _O-
Kan je de taal niet wijzigen? Wat een geld trouwens
pi_110667080
Sorry van het grapje Weltschmerz, ik kon het niet laten :+

=edit=
Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110667233
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn :)

''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5.



“Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.”



Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.”



Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.”
pi_110667269
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:47 schreef alwaysonhold het volgende:
Vettel gaat toch ben ik bang dit WK weer winnen. Meest constant
Het meest constante is Webber natuurlijk. Die is 4x vierde geworden. Veel constanter dan dat krijg je het niet :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 23 april 2012 @ 11:29:11 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110667523
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 11:15 schreef vosss het volgende:

=edit=
Ow en ik had neit gezien dat ik hem slotte; anders had ik wel ff een nieuwe geopend :)
Geen probleem, heb er maar wat toepasselijke plaatjes ingezet. :D :O
pi_110667543
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Steek die maar in je zak Weltschmerz.

En beredeneer het maar in je eigen straatje, mij maakt het geen bal uit. Kimi was de beste wmb vandaag :7

=edit=
Gisteren dus :@
Alles wijst erop dat hij de beste auto had gisteren. Zelfs Grosjean kon Webber voorblijven gisteren, en het verschil tussen Vettel en Webber leek me ook groter. Dan was er dus een Vettel nodig om de beste auto van de dag te verslaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110667609
GP van Spanje, die GP kan ik wel overslaan, is vaak de saaiste van het jaar.
  maandag 23 april 2012 @ 11:33:59 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110667689
And the sequel continues

pi_110667832
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn.
Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om.

Vorig jaar kon ik bijna niks live zien.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 23 april 2012 @ 11:43:27 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110668010
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 11:38 schreef vosss het volgende:
Spanje kan ik ook niet live zien en daar kan ik niet echt heel rouwig om zijn.
Dit jaar kan ik de meeste mooie races wel gewoon live zien dus daar ben ik wel blij om.

Vorig jaar kon ik bijna niks live zien.

:)
Het is wel op de BBC, viel me niet mee gisteren RTL7, ik denk dat ik de BBC uitzendingen thuis kijk en de andere GP's maar in een pub ga kijken of zo
pi_110668287
In een pub woon je in engeland of wat? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 23 april 2012 @ 11:52:37 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110668325
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 11:51 schreef vosss het volgende:
In een pub woon je in engeland of wat? :@
Nee in Amsterdam :) maar ik ga ervan uit dat Engelse of Ierse pubs hier wel Sky zullen hebben
pi_110669053
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo... :N
  maandag 23 april 2012 @ 12:23:10 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110669337
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:15 schreef Marks het volgende:
Is iedereen hier het werkelijk epsiche gevecht tussen Hamilton en Vettel van vorig jaar in Barcelona al vergeten ofzo... :N
Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten
pi_110671853
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb wat sport betreft een heerlijk geheugen, het blijft nog een paar uur hangen en dat is het weg, wat uitzonderingen daargelaten
JA, helaas heeft youtube geen filmpjes er meer van... belachelijk is dat...
pi_110682516
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:20 schreef Marks het volgende:
Interessant van Schumi en tja.... heeft hij niet gewoon gelijk? Het enige ''probleem'' is dat de races nu wel mooi zijn :)

''“Wat mij het meest stoort is dat we allemaal onder ons kunnen moeten rijden om de banden te sparen”, aldus Schumacher tegen BBC Radio 5.



“Ik vraag me af of de banden zo’n grote rol moeten spelen”, vervolgt Schumacher. “Het zou misschien beter zijn als ze iets langer mee zouden gaan. Dan kun je op een normale racesnelheid rijden, in plaats van rondcruisen alsof je achter een safety car zit.”



Pirelli-chef Paul Hembery is teleurgesteld over het commentaar van Schumacher. “Tijdens de wintertests was hij juist erg enthousiast over de banden”, zegt hij tegen Autosport. “Nu lijkt hij opeens van gedachten te zijn veranderd. Het is jammer om dat te horen van iemand met zijn staat van dienst. Anderen kregen de banden wel aan de praat.”



Volgens Schumacher staat hij echter niet alleen. “Als het een kwestie is van een specifieke auto, dan moeten we het zelf oplossen”, stelt de Mercedes-coureur. “Maar op een paar uitzonderingen na heeft iedereen er last van. En als tachtig procent van het veld moeite heeft, moet de bandenleverancier misschien eens opnieuw nadenken over de benadering van de races.”
Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.
  maandag 23 april 2012 @ 17:56:37 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110682861
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:48 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Als je pusht word je gewoon gestraft, Rosberg zei bij de duitse rtl ook nog dat Formule 1 een compleet andere sport is geworden omdat het niet zozeer meer gaat om de snelste coureurs.
Dat vind ik ook weer wat overdreven gesteld
pi_110682958
Formule 1 is inderdaad niet meer wat het is geweest. Schumacher en Rosberg hebben dan ook gewoon gelijk. Het is toch belachelijk dat je niet meer 100% kan pushen, omdat je anders je banden na 5 ronden al moet wisselen.

Button, Hamilton, Schumacher, Alonso zijn allemaal coureurs die super hard kunnen pushen en erg mooie prestaties kunnen neerzetten. Helaas moeten al deze fantastische coureurs nu vechten met matige coureurs of nieuwkomers, omdat ze zichzelf niet 100% kunnen geven.

Heel leuk dat we nu 4 races met 4 verschillende winnaars hebben en dat we heel veel inhaalpogingen zien, maar daar kijk ik persoonlijk niet voor. Ik wil coureurs zien die alles geven tijdens een race. Ik wil een Hamilton zien die een achterstand van 10 seconden goed kan maken, omdat hij keihard pushed. Ik wil een Schumacher zien die van p16 een race kan winnen. Ik wil een Vettel zien die iedereen op een rondje zet, omdat hij van p1 start en een seconde per rondje pakt. Ik wil een Alonso en Schumacher zien die rondenlang elkaar het leven zuur maken.

Dan zie je tenminste wie de echte coureurs zijn .... maar helaas ben ik één van de weinigen die er nog zo over denkt.
  maandag 23 april 2012 @ 18:03:52 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110683160
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.

Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
  maandag 23 april 2012 @ 18:04:34 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110683181
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.

Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Ik ben het je eens
pi_110683250
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wil spannende wedstrijden, onvoorspelbaarheid, verschillende winnaars en een spannend kampioenschap zien.
Als die Pirelli's daar nu de oorzaak van zijn, prima, niks aan veranderen. Een goede coureur moet niet alleen hard kunnen pushen, maar ook banden management toepassen.

Het laatste wat ik wil is terug naar de periode van enkele jaren geleden met overal gaten van 10 seconden in het veld en treintjes omdat coureurs amper in elkaars slipstream konden rijden.
Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
pi_110683667
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.

Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja... :')
pi_110683778
Wat te denken met brandstof besparen en dergelijke :') Probleem voor de coureurs is dat ze met de banden het zelf moeten doen en brandstof besparen door de mensen aan de pitmuur voornamelijk geregeld werd. Nee de Formule 1 is er echt op vooruit gegaan met de Pirelli's heb in jaren niet zulke mooie races gezien. Als zelfs op een circuit als die van Bahrein een toffe race gereden kan worden, dan denk ik dat dit jaar niet meer stuk kan.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110683787
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.

Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.

Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien :{ Het lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?

Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
  maandag 23 april 2012 @ 18:24:48 #27
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110683963
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:33 schreef Tarado het volgende:
And the sequel continues

[ afbeelding ]
Dus de stunt van RBR in Monaco was dus helemaal geen reclame, maar een voorbode op wat komen zou :o :o

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 18:26:11 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110684005
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:06 schreef Aniron het volgende:

[..]

Maar dan zijn er toch genoeg spannende klasses waar ze met gelijke auto's rijden? Waarom moet juist de formule 1 die als één van de weinig dit niet deed nu juist ook zo'n 13 in een dozijn klasse worden?
en dan elke twee weken een saaie race hebben omdat er niemand kan inhalen en iedereen gewoon rijdt waar hij maximaal kan rijden? (op wat coureurs na die een fout in de kwali/race maken).

Ik was eerst ook geen voorstander van het DRS bv, maar de laatste twee races hebben ze het goed toegepast. Net genoeg extra om erbij te komen en dan later remmen om er echt voorbij te komen (wat uitzonderingen daar gelaten). Kers voegt naar mijn idee niet veel toe, kunnen ze veel beter gebruiken om electrisch te rijden in de pits oid.

Pirelli banden is hetzelfde verhaal, maar ik kan me nog herinneren van 'vroeger' dat coureurs de blaren op de banden reden en daardoor ook grip gingen verliezen. Maar goed, daar kan ik ook naast zitten :D
The line is a dot to you!
  maandag 23 april 2012 @ 18:28:39 #29
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110684094
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:20 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met Aniron eens eerlijk gezegd !! Wat Kleffe_Dop zegt kan ik mij ook wel in vinden, maar door alle regels begint de Formule 1 steeds meer op een Cup-kampioensschap te lijken, strikte regels zorgen voor weinig verschil tussen de auto's. Wat dat betreft helemaal top natuurlijk en ja, voor de toeschouwers zijn dit wel erg lekkere races om te zien.

Maar de coureurs zoals Schumacher/Button enz enz rijden nu meer Endurance-races van 300km lang en moeten een balans zien te vinden tussen snelheid, bandenslijtage, benzineverbruik en nog wel meer.

Ja dan zou ik ook wel graag willen zien wat die Lotus nu echt kan, of de McLaren.
Al worden de Pirelli's maar 30% beter, ik zou wel weer races willen zien waar het gemiddeld tussen de 1 en 2 stoppers gaat per race ipv nu 2/3 of zelfs 4 stoppers te zien :{ Het lijkt bovendien alsof er erg veel kwaliteitverschil/druk in die banden ziet. Welke coureur heeft dit jaar nog niet geklaagd over een slecht zetje ?

Ik kan mij die klacht van Schumi/Rosberg goed voorstellen !
Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
The line is a dot to you!
pi_110684118
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.

En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_110684321
quote:
2s.gif Op maandag 23 april 2012 18:28 schreef kepler het volgende:

[..]

Maar dat was het altijd toch eigenlijk al? Als coureurs altijd voluit gingen dan worden er dus 70 kwalificatie-rondjes gereden, maar dat gaat natuurlijk nooit. Er moet altijd een balans gevonden worden.
Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.

Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden

quote:
it's not racing, it's just driving around."
pi_110684376
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:29 schreef ari_zahav het volgende:
Ik vind het een soort strootje trekken geworden de situatie met de banden. Je kan in de ochtend een geweldige balans hebben met de auto maar in de middag dan word je zelfs ingehaald door een Williams. Ze zijn gewoon te gevoelig. Het seizoen is wel vermakelijk omdat je je niet meer hoeft te vervelen tijdens een race, maar ik mis toch echt wel een stabiele lijn van verschillende teams.

En waren de laatste seizoenen van Bridgestone nou echt zo slecht?
Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
pi_110684385
Ik mag Hamilton niet, maar dat is wel een heerlijke quote. Het is inderdaad niet meer racen, maar rondjes rijden en hopen dat je banden het dit keer lekker gaan doen.
pi_110684915
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 18:17 schreef k_man het volgende:
Het is natuurlijk gelul. Alsof je vroeger niet op je banden hoefde te letten. Plus op honderd andere dingen. Coulthard noemde het nog een keer dit weekend: vroeger moest je als coureur vooral zorgen dat je je auto heelhuids over de finish kreeg. Zorgen dat de motor niet plofte, dat de bak heel bleef, etc. Je moest incalculeren dat je waarschijnlijk een derde van de races überhaupt niet uit zou rijden.

Inmiddels zijn de auto's zo betrouwbaar geworden dat je vrijwel elke race kunt finishen. Hoogstens krijg je een keertje een grid penalty of zo. Het enige onderdeel waar de coureur nog echt op moet letten zijn de banden. En dan krijg je daar weer gezeur over. Tja... :')
Toch is dat wel anders. Zorgen dat de motor niet plofte was er eigenlijk niet bij, het was meer hopen dat de motor niet plofte. Pas als er iets mee was maar hij nog niet geploft was kon je proberen hem te sparen en dan hopen dat de opgebouwde voorsprong groot genoeg was.

Met de huidige banden heb je de kwestie dat ze snel van de cliff donderen als je op de limiet rijdt, de grens tussen de snelste manier om een bocht te nemen en de manier om de bocht uit te vliegen. Daar ging het in de F1 volgens mij altijd om. De beste coureurs waren de coureurs die de limiet van de auto wisten te vinden zonder er overheen te gaan. Nu wordt een groot deel van de race de limiet niet meer gemaakt door het uit de bocht vliegen als je er overheen gaat, maar door de banden te vernielen.

Enerzijds is de F1 per definitie nooit meer wat het geweest is, omdat de F1 altijd nieuwe problemen voor de coureurs voorziet waar ze dan maar het beste van moeten zien te maken. Anderzijds raakt dit wel aan de kern, en is het eigenlijk al die jaren zo geweest dat het erom ging de bochten zo hard mogelijk te nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 18:51:06 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110685008
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het raamwerk waarin ze functioneren is dit jaar idd bijzonder klein, het lijkt soms gewoon een kwestie van geluk met de baantemperatuur etc of het bij je auto past of niet. Vorige week wist Rosberg bijv nog te winnen en gisteren werd hij op bijna een minuut gezet.
mja, het is door de kleine verschillen nu ook zo dat als je goed gekwalificeerd bent en je een goede start hebt je gewoon weg bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 april 2012 @ 18:52:00 #36
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110685048
Ik ben het warempel eens met Weltschmerz' laatste post 8)7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 18:56:21 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110685256
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:34 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Een balans idd, maar nu zijn de banden zo dat geen enkele ronde op 100% van hun kunnen wordt gereden. De condities vorig jaar op de Nurgburgring waren in mijn ogen wel perfect, door de koele omstandigheden konden ze in eerste ronden van de stint vol pushen. Er moet een compromis worden gezocht, nu lijkt het meer op een endurance race.

Dit zei Hamilton overigens over de Pirelli banden

[..]

Dat is waar, maar toch zijn de races leuk :P Het is dus alleen door de banden (denk ik dan) dat er een verschil wordt gemaakt.

Een stabielere band is inderdaad beter voor het racen zelf, alleen niet voor het vermaak tijdens de races :P
The line is a dot to you!
pi_110685773
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.

Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.

Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
  maandag 23 april 2012 @ 19:22:49 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110686602
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 23 april 2012 @ 19:26:06 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110686792
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Daarom en laten we blij zijn dat de tijd dat Bridgestone exclusief banden maakte voor Schumacher achter ons ligt
pi_110686818
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
De Bridgestones gingen op het laatste wel héél lang mee, dat was ook niet echt genieten voor toeschouwers of rijders.
Vooral de tijd zonder bandenstops.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 23 april 2012 @ 19:41:07 #42
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110687626
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan :')

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.

btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110691696
Of doe het nog weer anders: laat Pirelli 2 soorten bandensets maken. 1 zoals het nu is, waar je dus banden moet sparen, maar voor het weekend erna banden waar je gewoon mee kan trappen. Zo is iedereen uiteindelijk blij... Of zie ik iets over het hoofd...
pi_110696317
Zouden ze al stoelen hebben?
pi_110697689
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef Meike26 het volgende:
Het vermaak van de toeschouwers ja ! Wat dat betreft hoeft er van mij ook niets te veranderen.

Maar ik kan mij goed indenken dat je als coureur nooit meer echt lekker kan racen, zonder dat je op je banden moet letten, op de limiet rijden word direct bestraft met een eerder opdoemende cliff.

Dat zagen we wel bij Raikonnen, moest het behoorlijk snel alweer opgeven omdat hij 2/3 ronden gepushed had.
Met de Bridgestones was die cliff veel minder steil en konden ze die rubbertjes geleidelijker oproken en dus langer aanvallen of iig de druk erop houden.
Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
pi_110698354
Natuurlijk gaat het ook om het vermaak van de toeschouwers, maar het gaat ook om het echte racen en niet om het banden sparen. Als het echt alleen om de show zou gaan, dan maar de F1 wagens inruilen voor driftwagens ofzo.
pi_110698710
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb eens een willekeurige GP gepakt uit 2010, Hongarije beter gezegd:
Webber maakte in de 43 ronde van de 70 zijn eerste en enige pitstop die race, en won vanaf p2.
Barrichello in ronde 55 van de 70 z'n eerste en enige, 10de vanaf p12.
Trulli in ronde 20 van de 67 afgelegde ronden eerste en enige stop, nouja die eindigde toch ergens achteraan :')

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat er maar 1 stop werd gemaakt en toch tijd behaald werd t.o.v 2 stops en dus in de theorie ''snellere'' banden zou moeten hebben. Die ene stop werd waarschijnlijk gemaakt vanwege de verplichte stop, want het zou mij niets verbazen als die er niet zou zijn destijds dat ze zouden proberen om de race gewoon uit te rijden op 1 set.

btw van de officiële F1 site: http://www.formula1.com/r(...)it_stop_summary.html
Alonso doet een pitstop in ronde 25 en eindigt vierde omdat Heidfeld en Webber wel twee pitstops deden.

Australië 2010, ook al zo'n een-stopper waarbij Alonso en vele anderen in ronde 8-9 hun stop deden, Hamilton en Webber deden nog een stop en waren uiteraard sneller dan de eerste 4. Maar gelukkig raken Webber en Hamilton elkaar zodat Alonso rustig de race kon finishen.

Edit: Alonso kreeg toen te maken met Rosberg, helemaal vergeten.
pi_110698968
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien }:| ).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.

En wat ben ik blij dat Kimi terug is _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_110699066
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:41 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat het de voorgaande jaren altijd maar een saaie bedoeling was in Bahrein had ik maar besloten om de race niet live te kijken en ben ik wezen mountainbiken (inclusief 2 zware stortbuien }:| ).
Dus ik moest het doen met de samenvatting: mooie race gemist.

En wat ben ik blij dat Kimi terug is _O_
Bahrain 2006 was verre van saai, 2008 en/of 2009 volgens mij ook niet.
pi_110703787
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 22:20 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Gaat het niet vooral om het vermaak van de toeschouwers?
Ik heb liever dat de banden zijn zoals nu, dan destijds met de Bridgestone banden!
Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.

Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.

Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
pi_110705049
Omdat de F1 aan het uitsterven was. Fabrikanten trokken zich terug, kijkers lieten het afweten, bezoekers aantallen lopen terug, etc. De F1 heeft dit nodig net zoals de MotoGP de extra motoren nodig heeft als veldvulling anders is de sport ten dode opgeschreven. Als de FIA niet snel maatregelen had genomen was er een grote kans geweest dat teams overstapten naar andere klassen bijvoorbeeld Le Mans. Ik ben liefhebber van de F1 sinds 1997. Ik kan me vrijwel niet herinneren dat ik ooit een race echt gemist heb, toch was ik mijn interesse in een aantal races compleet verloren. Het kwam er zo'n beetje op neer dat de kwalificatie leuk was om te kijken en de eerste 10 rondes.

Daarnaast is volgens mij nog altijd het hoofddoel van de sport om de toeschouwers te vermaken. Zonder toeschouwers geen interesse voor sponsoren, zonder sponsoren geen sponsorgeld en zonder sponsorgeld geen F1.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110705169
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:


1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
pi_110705563
50 euro per maand for skysport? tehfuck..

en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook :')
There are only 151 Pokémon.
pi_110709458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:52 schreef Nober het volgende:
Doe je zoveel moeite tijdens de kwalificatie, is het na 1 ronde als volgt:
[ afbeelding ]

1 Vettel
2 Hamilton
3 Webber
4 Button (6de, -2)
5 Rosberg (9de, -4)
6 Ricciardo (16de, -10)
7 Grosjean (4de, +3)
8 Pérez (10de, -2)
9 Alonso (5de, +4)
10 Di Resta (12de, -2)
11 Räikkönen (7de, +4)
14 Massa (8ste, +6)
Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
pi_110713212
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:34:46 #56
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110713266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:33 schreef JohnB52 het volgende:
Tijden geleden was er n race waar ik dacht of n Arrows of n Tyrrell n race zonder pitstop deed, en in de punten kwam, maar das al heul lang geleden...
ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_110713731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

ik weet dat Salo in Monaco 1996 geen pitstop gemaakt heeft. Maar dat was sowieso al een knotsgekke race :')
Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.

De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 11:58:46 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110714138
Volgens mij probeerde Minardi het in 2003 in Brazilië nog met Verstappen. Dat was die knotsgekke race waarbij Fisichella won en Webber hard crashten bij het opkomen van het rechte stuk van start/finish.

Verstappen kwam niet aan de meet, omdat hij net als onder meer Schumacher en Montoya zijn Waterloo vond in bocht drie waar een riviertje was ontstaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:16:30 #59
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110714737
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
pi_110715166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Salo zonder pitstop was toch in '97?
In die afzichtelijk witte Tyrrell.
Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)

Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110717166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat kan niet. Toen mocht je bijtanken en kon je de race niet op een tank uitrijden. Salo maakte toen wel degelijk een pitsstop.

De tijd dat je de race zonder pitstops uit kon rijden was voor 1994. :)
Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
pi_110718097
Was dat ook die race op Monaco die hij won dan ?

Panis vond ik trouwens ook wel een onderschatte coureur, zelfde caliber als Mika Salo en Sutil.
pi_110722621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:14 schreef Aniron het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het puur om het vermaak van de toeschouwers moet gaan. Die lui zijn topsporters. Ze krijgen betaald om een bepaalde prestatie neer te zetten en dat is zo snel mogelijk een rondje rijden. Met DRS (zonder skills inhalen), huidige banden (niet op limiet kunnen rijden) en het niet meer tanken (iedereen nagenoeg op zelfde strategie) is het meer een exhibition game geworden dan echt puur racen.

Is het leuker om naar te kijken? Soms wel.
Is het nog steeds echt racen? Nee, absoluut niet.

Nogmaals, er zijn genoeg andere klasses waar dit wel de bedoeling is. Ik snap gewoon niet waarom juist de Formule 1 hiervoor gebruikt moet worden.
Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... -O-
pi_110723467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 13:25 schreef staticdata het volgende:

[..]

Olivier Panis heeft het in de ligier gedaan op monaco. Was volgens mij niet voor 1994.
In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.

quote:
Panis had driven a quite brilliant race. He started 14th on the grid and was 12th in the early laps as he took care with a very heavy fuel-load. Then he began to put the hammer down. As everyone else sat in line, Olivier went past Martin Brundle on lap seven going up the hill from Rascasse Corner to Anthony Noghes; on lap 17 he got Hakkinen going downhill from Casino Square and on lap 25 he passed Herbert at the Loews Hairpin. He pitted at exactly the right moment, taking just a hint of fuel - after the race he didn't even know the car had been refueled - and the stop was so slick that he went from seventh to fourth place as other teams messed up strategies.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110723733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:22 schreef Scheringa het volgende:

[..]

Daar heb je wel weer een punt. En de banden mogen van mij best wel wat langer mee kunnen dan dat ze nu doen.
Ook moeten de rijders gewoon 3 verse sets banden (per soort) krijgen voor alleen de race. Maar ach, het gaat er ook niet helemaal om wat de kijker wilt... Zolang ome Bernie maar geld kan vangen... -O-
Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
pi_110723966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:06 schreef Eenskijken het volgende:
50 euro per maand for skysport? tehfuck..

en dan kan je nog gratis kijken op een stream ook :')
Ik heb geen SkySports, heb die race slechts gedownload. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:25 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar weet men daar NOG niet dat de race al op zaterdag begint.... Alleen Raikkonen, Alonso (en nog een paar) spaarden de banden voor de race tijdens kwalificatie.
Wel duidelijk te zien dat Lotus Renault en Ferrari de beste starts hadden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In ieder geval niet de race die hij won, want toen maakte hij ook een pitstop.

[..]

Die race duurde 2 uur, dan moet je vanzelf een keer naar de pits. ;)
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:02 #67
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110724382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt. Door de regen was de race 16 ronden korter dan normaal en reed Salo in fuel-save mode naar de 5de plek. Jos moest vlak voor het einde nog naar de pits en eindigde als 8ste. (Bron)

Zoals ik hierboven al zei, een volledige raceafstand zonder pitsstop afleggen kon in die tijd niet. Alleen in dit geval doordat de race door de regen ingekort werd.
Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 24 april 2012 @ 15:54:24 #68
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_110724398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:41 schreef Aniron het volgende:

[..]

Banden iets langer laten meegaan en tanken weer terughalen en het gaat er al heel anders uitzien. DRS mag dan wat mij betreft wel blijven. Het is nu allemaal net iets teveel geworden.
Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:01:53 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110724773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 16:07:24 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110725041
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
kun je er ook voor kiezen om bij de stops te eisen dat er of bijgetankt wordt of van banden gewisseld wordt. Beide mag niet in dezelfde stop.

Denk dat dit wel interessante strategiën op zal gaan leveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110725054
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Precies daarom is het verbod op tanken goed, omdat je dan op de baan inhaalt en niet in de pits. Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race in plaats van dat ze allemaal hetzelfde reageren omdat ze voor een lichte auto zijn afgesteld. Enige voordeel zou zijn dat de banden langer meegaan omdat de auto de hele race licht is.

Al in 2010 was te zien dat er zonder bijtanken (en DRS) al meer werd ingehaald dan in de ruim 16 jaar ervoor dat je mocht bijtanken. En dat is door DRS en de Pirelli banden alleen maar meer geworden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110725523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Dan was ik in de war met 1997, op de Nederlandse Wikipedia staat dat ook in 1998 er geen pitstop werdt gemaakt door Salo. Geen idee in hoeverre dat waar is :P
Ik denk dat dat een kopieer fout is. Op de Engelse versie staat dat alleen bij 1997 en niet bij 1998.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110726191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 15:54 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Wat heeft tanken dan met topsport te maken??
Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.

Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.

De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.

Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:46:19 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110726951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarbij komt dat auto's juist door het verschil in gewicht aan het begin van de race anders reageren dan aan het eind van de race
Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110729091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:28 schreef Aniron het volgende:

[..]

Verschillende strategieën. Nu is het een loterij en geen racen meer. Je kan geen snelle rondjes persen. Je kan geen andere strategie bedenken. Je kan gewoon niks, iedereen rijdt de rondjes die ze moeten rijden, maar van racen is er nauwelijks meer sprake.

Vertrek je met weinig benzine? Vertrek je met veel benzine? Welke banden gebruik je bij een bepaalde hoeveelheid brandstof? Hoe plan je je stops? Formule 1 moet minder afhankelijk worden van de banden.

De banden moeten natuurlijk nog wel van invloed zijn, maar nu is het echt 90% banden en 10% rest. Als dit 50% banden en 50% rest is ben ik al blij.

Banden waar je snelle rondjes mee kan neerzetten zonder dat ze meteen op zijn + tanken + DRS en je hebt spektakel + weer echt racen.
Strategie is juist nu belangrijk. Kijk eens naar die force india afgelopen race en de saubers in de meeste races. Die rijden op een compleet andere strategie en halen op die manieren punten. Het probleem is dat de meeste teams te conservatief zijn qua strategieen. Met brandstof tanken wordt het weer gewoon continu snelle rondes rijden en de inhaalacties die je gaat zien worden weer echt van die inhaalacties die we vorig jaar zagen. Aangezien je met een lichte auto met drs zo om een zware auto heen vliegt. Dat noem ik geen spektakel. Drs in combinatie met tanken is gewoon het verpesten van het racen. Dan kan je weer het drs gaan verbieden, alleen dan zijn we weer bij het begin en gaan we weer treintjes rijden.

Nee hoe de F1 nu is, is het goed. Heb in jaren niet zulke mooie races gezien.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_110729269
Nee, tanken hoeft van mij niet zozeer terug te komen, DIT is voornamelijk de reden dat het zo dicht bij elkaar zit en we steeds weer gevechten zien. Alleen dat er nog 1,5 liter over moet blijven eind van de race, vind ik dan wel weer flauw...

Volgens mij is een reageerbuisje al voldoende om de benzine te testen op diverse additieven. Tank die auto's af voor de start, lever een kannetje peut in bij de FIA en slurp dat ding tot de bodem toe leeg !! Sommige coureurs moeten nu ook gevechten om plaatsen laten gaan voor die 1,5 liter. Waanzin :{w

En de Pirelli banden dus. Wanneer deze 20/30% beter worden, kom je weer op de 1/2 stop strategieën uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 17:40:18 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110729447
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110729938
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:57:04 #79
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110732569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je als coureur een strijd om betere plaats = punten, moet staken omdat je anders niet aan die regel kan voldoen, vind ik dit een vorm van spelbederf. Laat ze lekker knokken om die plekken, slurp die tank maar leeg.. Net zoals die banden, vind ik het zonde dat dit aspect eigenlijk roet in het eten gooit van de coureurs om weer eens echt lekker te racen.

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
Wat maakt het nu uit of je niks of 1,5 liter moet overhouden :D
The line is a dot to you!
pi_110733254
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:13:02 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110733280
Ik mis dat tanken eigenlijk ook wel. De spanning van de tankslang loskrijgen, fikkie zo nu en dan. Coureurs die licht kwalificeerde of sneller gingen door hun lege tank.

Niet dat het echt nodig is, we zien nu al meer inhaalpogingen dan in heel seizoen 2010 vlgs mij dus het werkt goed. Ook dat sullige DRS werkt daarom wel.. maar toch, oldscool pitstop O+
The truth was in here.
pi_110733705
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles. Als bijvoorbeeld een coureur twee extra supersnelle rondes moet rijden om bij zijn pitstop iemand anders voor moet blijven. En zo zijn er nog tientallen andere situaties te bedenken.

Tankstops + DRS is genoeg om spektakel te brengen en een stuk beter dan banden die van een race een loterij maken.
Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110733719
Ik mis het tanken totaal niet.
pi_110733826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alleen met DRS is het helemaal niet belangrijk meer om voor iemand te komen. Het belangrijke van een inhaalactie is weg. Ook is het maar schijnspektakel, vaak is het inhalen een formaliteit. Ik wil een gevecht zien om een positie, omdat het beslissend is. Of het dan daadwerkelijk tot inhalen komt is niet eens zo interessant.
DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
  dinsdag 24 april 2012 @ 19:41:15 #85
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110734739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110734750
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
die 1,5 liter is niet meer dan logisch. Ze kunnen ook meer peut nemen zodat ze niet meer in de problemen komen.

Of de FIA stelt het zo dat 100 milliliter voldoende is én dat het stilzetten van de auto na de streep verboden is, tenzij dat het ding echt stuk is. Dat moet dan wel bewezen worden.
Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.

Drs mag blijven, ze fine-tunen de drszones dit jaar, goed plan! En dan nog komen niet alle autos de andere wagens voorbij. Alhoewel k benieuwd ben naar de zones in canada en spa!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 19:42:59 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110734833
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Kan niet, dan komen ze in Spa in de problemen.
Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110734967
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is sowieso een uitzonderingscircuit omdat ze de bolides direct na de finish al parkeren.
Dat bedoel ik ook...


Weet nog wel n race met barrichello, dat ie, ik dacht san marino, op t rechte stuk zonder brandstof kwam te staan, weg plek 4.
pi_110735830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat is toch onzin wat je nu verteld :D 8)7 Of ze tanken (om mat wat cijfers te noemen) 100L aan benzine en rijden 'm volledig leeg, of ze tanken 101.5L en hebben 1.5L over volgens de reglementen ;)
Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:22:11 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110736971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar wat doe je als coureur liever ? Trappen tot de tank leeg is of eind van de race rustiger aan om 1,5 liter over te houden ? Maakt niet uit hoeveel er voor aanvang getankt word, ik zou veel lekkerder in de auto zitten en gewoon te weten dat alle peut verbrand mag worden, ipv nog even voorzichtig aan te doen omdat die stropdassen nog wat van mij willen hebben. Het is in vele opzichten ook een spel tussen de oren.
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 24-04-2012 20:31:00 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110737630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Klinkt idd als een heel logisch hulpmiddeltje :D Weet niet of het mag, maar zo zou ik zelf wel liever willen racen dan het laatste bodempje nog over moeten houden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:01 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110737703
mag niet meer. Je moet één tank hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110737941
Duidelijk ;)
pi_110738192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 17:51 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ander maar wel gerelateerd ding: Wanneer was het eigenlijk de laatste keer dat iemand langs de baan kwam te staan met een lege tank ? :D
Ik herinner me Jean Alesi. Maar dat is ook wel een hele tijd geleden, zal vast nog iemand na zijn geweest.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:01:57 #95
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_110744247
Alguersuari abu dhabi 2009. Stopte bij red bull en kwam later dat rondje zonder benzine te staan.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_110753517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:12 schreef Meike26 het volgende:
Dat er aan het eind van een race geen gevecht meer word gehouden, omdat er brandstof bespaard moet worden. Dat is in iedergeval het idee wat ik er bij heb.
Ik denk dat Hamilton echt wel heeft geprobeerd voor Alonso te komen, en Alonso voor Di Resta...?
pi_110757798
Ik vond het wel prachtig hoe een achterhoedeteam als Force India voor Ferrari (>400 miljoen dollar begroting) weet te eindigen bij de finish. Daar kan ik echt van genieten.
pi_110757997
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat roep jij nou al twee jaar maar het is nog nooit gebleken dat dit het geval is. Elke auto wordt gaandeweg de race sneller op vrijwel exact dezelfde manier. Het enige verschil zit 'em in de banden.
Ik denk juist dat de banden dat verschil maskeren, omdat ze te belangrijk zijn geworden. Als je rijdt op banden die het een hele of halve race volhouden zul je (imho) wel degelijk dat verschil zien, maar nu wordt het verschil gemaakt door de banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_110758173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

DRS is bedoeld om het nadeel van 'dirty air' te compenseren. In sommige races werkte dat goed vorig jaar, in andere was de DRS-zone verkeerd gekozen waardoor inhalen te makkelijk werd.
DRS werkt optimaal als je net naast de auto voor je kan komen (slipstreamen komt dan weer terug), of dermate dicht erachter dat je kort daarna de kans krijgt om in te halen.
Kwestie van fine-tunen van de DRS-zone.
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110759017
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!

Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 25 april 2012 @ 17:37:50 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_110775607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zit :D Dat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor ;) Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_110776577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef Marks het volgende:

[..]

Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka.

De voetbalbond wilde ooit ook voetbal aantrekkelijker maken met grotere goals, want dan werd er meer gescoord. Maar ja, dan heb je wel meer goals, maar die goals stellen ook minder voor, dus je juicht wel vaker, maar minder hard. Daarnaast werden het allemaal afstandsschoten, en dat gaat dan ook vervelen.

quote:
Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald.

Uiteraard hoort het bij de sport dat je met slijtage te maken hebt en er is dan ook niks mis mee dat er af en toe even de auto gespaard moet worden. Maar laten we zeggen dat het een snelheidsrace moet blijven en dat je wel normaliter 80% van de wedstrijd vol op de limiet moet kunnen gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:19:16 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110777107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train :P).

Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
The line is a dot to you!
pi_110780984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
  woensdag 25 april 2012 @ 20:19:53 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_110782937
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_110785121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:19 schreef nils7 het volgende:
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
  woensdag 25 april 2012 @ 20:54:35 #107
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110785356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
Vergeet de airmiles niet!
The line is a dot to you!
pi_110785422
En de zegeltjes!
pi_110785464
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train :P).

Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen.
pi_110786027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:

En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen :P
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:54 schreef kepler het volgende:

Vergeet de airmiles niet!
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:55 schreef Wombcat het volgende:
En de zegeltjes!
:D

En dan wordt Kimi elke race laatste, omdat hij nog even een ijsje moet halen bij de Shell Shop. :+
Feel free to ignore my comments.
pi_110842896

Trulli vs Sutil, na hun crash in Brazilië 2009 komen ze er in Abu Dhabi nog steeds niet uit, waarna Alonso tegen Räikkönen zegt: ''Shall we go?''.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nober op 26-04-2012 23:14:11 ]
pi_110862918
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:45 #113
194695 franklop
Fran knock
pi_110862947
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? :P

Is dit voor Asia series ofzo?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:42 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110863037
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:01 schreef franklop het volgende:
Zijn ze niet een week te laat met de race daar? :P

Is dit voor Asia series ofzo?
Nee, gewoon een dubbel race weekend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 27 april 2012 @ 15:15:07 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110863463
Leuke race overigens, bewijst maar weer eens dat inhalen in Bahrein prima mogelijk is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_111299522
quote:
01 Sebastian Vettel 53
02 Lewis Hamilton 49

quote:
03 Mark Webber 48
04 Jenson Button 43

quote:
05 Fernando Alonso 43
06 Nico Rosberg 35

quote:
07 Kimi Räikkönen 34
08 Romain Grosjean 23

quote:
09 Sergio Perez 22
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:16 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_111371238
Unwell Ross Brawn will skip the Spanish Grand Prix
Thursday, May 10th 2012, 09:33 GMT

quote:
Mercedes team boss Ross Brawn will not travel to the Spanish Grand Prix this weekend on doctors' advice.

Brawn saw a doctor last week after feeling unwell, and he has been advised to skip the Barcelona race.

He is expected to return to the paddock in Monte Carlo.

"We fully expect Ross to be back in Monaco," said Mercedes GP CEO Nick Fry.

Bob Bell is assuming the leadership role this weekend
.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/99465
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 mei 2012 @ 11:52:46 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111371590
Wel een gemis voor Mercedes ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111390243
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
pi_111390924
quote:
6s.gif Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
Feel free to ignore my comments.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')