BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltjequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar je moet gewoonweg 1.5L over hebben volgens de regels, wat heel begrijpelijk is om te controleren of er geen illegale peut in die bak zitDat weet een coureur ook wel, en speelt echt niet mee als je aan het trappen bent hoor
Maar anders lost het team dat toch anders op, dan maken ze gewoon een ''reserve'' tankje parallel aan de hoofdleiding. Maar dat tankje ligt lager dan de pickup leiding, en kan niet leeg getrokken worden voor verbruik. Dan kan je trappen wat je wilt, maar krijg je 't ding gewoonweg niet leeg.
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over DRS, alleen is een DRS manouevre nooit zo mooi als een echte en haalt het ook een element uit de strijd. Het er op het juiste moment voor zitten was heel belangrijk, dat is het niet meer zo. Zeker samen met tankstopstrategiën was dat een mooi spelletje, op het moment dat de ander snel was ervoor zitten zodat hij tijd verspilde en dan zelf wel vrij baan hebben op het moment dat je zelf op je snelst bent. Denk ook aan Irvine op Suzuka.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Deels mee eens. Een inhaalactie met DRS kan saai zijn. Maar dan haal ik Olav Mol zijn terechte argument er even bij: zorg eerst maar eens dat je binnen een seconde komt bij het DRS detectiepunt. Daarbij: kon Kimi met DRS makkelijk Vettel inhalen? Nee, het is hem niet gelukt.
En dan: vooral op China vond ik het enorm hard eraan toe gaan op het rechte stuk, vooral met de 2 saubers die elkaar bijna van de baan knalden. Dat was echt een gevecht, tand om tand, met (zowaar) een betonnen muur ernaast!
Ja, dat weet ik nog, wat een kutseizoen was dat. Die brandstofbeperking was volgens mij om de snelheden naar beneden te krijgen. Het was in ieder geval een faliekante mislukking, en coureurs klaagden al heel snel dat het een zuinigheidsrace werd, en geen rijden op de limiet meer, waarmee de aard van de sport in het geding was. Hetzelfde zien we nu, het is dus een argument vóór Schumacher. Er is toen ook snel bakzeil gehaald.quote:Nu ik toch bezig ben kan ik ook nog wel een argument tegen Schumi (dat de banden te belangrijk zijn) inbrengen. Want ook midden jaren 80 moest men rustig rijden. Vaak kwam een auto dan zigzaggend de finish over, om nog net het laatste beetje benzine te gebruiken. Toen moest men ook op een ''economy mode'' rijden, dan niet om banden te sparen zoals nu, maar brandstof.
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-trainquote:Op woensdag 25 april 2012 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik het het idee dat veel inhaalacties voorlopig de prioriteit hebben. Want mensen hebben voorlopig nog het idee dat dat prachtig is om te zien, ongeacht hoe. Je krijgt inflatie van de inhaalactie, maar dat effect heeft even tijd nodig om door te dringen.
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.quote:Op woensdag 25 april 2012 17:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
BAR heeft die grap ooit geprobeerd. verhaaltje
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselenquote:Op woensdag 25 april 2012 20:19 schreef nils7 het volgende:
ze moeten gewoon tanken toestaan met dezelfde module die wij aan de pomp hebben...
prima dat je tankt maar je staat wel vlot een minuut stil.
Vergeet de airmiles niet!quote:Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen
Daar is hij weer: het door iedereen overgewaardeerde probleem van te dicht achter elkaar rijden. Bijna elke race is er wel een moment dat er 2 echt dicht achter alkaar blijven kleven in een snelle bocht hoor. Een paar jaar terug was dit misschien anders, maar nu is dit echt geen issue meer om over te klagen.quote:Op woensdag 25 april 2012 18:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat ook een reden van DRS is om mensen die echt sneller zijn er makkelijker voorbij te laten zodat ze sneller op jacht kunnen gaan naar de nr1. Het inhalen is tegenwoordig zoveel moeilijker door de turbulente lucht en extreem goede remmen, dat je ook heel vaak zag dat de snellere coureur toch bleven hangen achter een trage coureur (kijk maar naar de trulli-train).
Aan de ene kant hoort het er bij, maar aan de andere kant haalt het wel wat van de spanning weg. Stiekem vind ik dit juist het goede van de DRS. Als je net sneller bent (bv Raikkonen tegen Vettel deze race) dan zie je dat alleen DRS niet genoeg is om in te halen en komt het voornamelijk aan op rijders-kunsten (mits DRS goed is ingesteld)
quote:Op woensdag 25 april 2012 20:51 schreef Wombcat het volgende:
En dan ook gewoon zelf tanken en bandenwisselen
quote:
quote:
Barrichello begon het jaar nog goed achter Fisichella in Australië en Ferrari had een prachtige 1-2 in Amerika maar verder niet veel nee.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ferrari werd toen ook verdacht van zo''n systeem, was ook wel opvallend dat Schumacher toen in Imola veruit de snelste man op de baan was en na de straf van BAR was de Ferrari ineens niet meer vooruit te branden.
Nee, gewoon een dubbel race weekend.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:01 schreef franklop het volgende:
Zijn ze niet een week te laat met de race daar?
Is dit voor Asia series ofzo?
quote:01 Sebastian Vettel 53
02 Lewis Hamilton 49
quote:03 Mark Webber 48
04 Jenson Button 43
quote:05 Fernando Alonso 43
06 Nico Rosberg 35
quote:07 Kimi Räikkönen 34
08 Romain Grosjean 23
quote:09 Sergio Perez 22
.quote:Mercedes team boss Ross Brawn will not travel to the Spanish Grand Prix this weekend on doctors' advice.
Brawn saw a doctor last week after feeling unwell, and he has been advised to skip the Barcelona race.
He is expected to return to the paddock in Monte Carlo.
"We fully expect Ross to be back in Monaco," said Mercedes GP CEO Nick Fry.
Bob Bell is assuming the leadership role this weekend
quote:Op donderdag 10 mei 2012 19:51 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een 1:19.276 de pole gepakt op Catalunya, beat that Hamilton/Rosberg/Vettel.
Ik reed 1:17.9 in Q2 maar in Q3 vielen er wat druppels waardoor die 1:19.2 genoeg was voor pole.quote:
F1 2012 komt pas in september.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:03 schreef JohnB52 het volgende:
Zitten jullie niet in t verkeerde topic? (F1 2011?)
Ik verwacht geen wonderen van ze, Mercedes en Lotus zouden het goed moeten doen hier, Kimi en Michael op het podium?quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:32 schreef Nober het volgende:
Zal niet veel veranderen aan die game want KERS en DRS hadden ze vorig jaar al, maar goed, ben benieuwd naar Ferrari dit weekend.
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic...quote:
Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic...
Ehmz, eentje met een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding als je een laag budget hebt zou ik eerder zeggen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met een stuurtje, de G25. Een van de beste die je kunt krijgen.
Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Is dit wel gereden met een stuurtje, of met een controller.. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik doe op die baan. Wat ik wel weet is dat F1 2011 100x moeilijker is dan F1 2010... Sinds kort kijk ik ook even naar de onboard beelden op formula1.com om te zien waar ze de kers gebruiken. Maar nu gaat het wel offtopic...
Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:09 schreef Nober het volgende:
DRS Zone is nog niet bekend, wanneer doen ze dat?
[..]
Ik vind het erg makkelijk, zowel F1 2010 als F1 2011 en aangezien er weinig veranderd dit jaar denk ik dat ik F1 2012 niet ga halen, maar misschien verander ik nog van gedachten.
Ja, ik heb alles uit, en hoogste moeilijkheidsgraad. Met F1 2010 won ik met de lotus altijd wel een paar races per seizeon op 20 of 30% raceafstand (bagger trouwens dat de 30% optie er nu niet meer is!!!....) Nu heb ik na 2,5 seizoen slechts 4 puntenfinishes ...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 03:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Handling met 2011 is wel een stuk lastiger hoor als je TC off zet.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Pos No Driver Time of Day Speed 1 9 Kimi Räikkönen 10:46:08 318.2 2 12 Nico Hulkenberg 11:23:19 317.9 3 11 Jules Bianchi 11:19:22 317.4 4 10 Romain Grosjean 11:31:24 317.2 5 8 Nico Rosberg 10:45:26 316.6 6 7 M. Schumacher 11:14:31 316.6 7 20 Alexander Rossi 10:56:14 315.6 8 21 Vitaly Petrov 10:46:05 315.4 9 5 Fernando Alonso 11:24:04 314.3 |
Ik zei het naar aanleiding van de onboard, maar zo valt het eigenlijk heel erg mee iddquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn.
Edit: betere foto
[ afbeelding ]
Hé, ik heb nog 2010 maar in 2011 zien de graphics er een stuk beter uit. Ik zit nu wel te twijfelen om 2011 aan te schaffen, ik vond het niet waard om elk seizoen een nieuw spel te kopen. Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012, even afwachten voor mij dus.quote:
Goed plan.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Waarschijnlijk koop ik in september gewoon 2012
quote:Jenson Button heeft de snelste tijd gereden op de eerste dag van het Spaanse raceweekend. De McLaren-coureur ging halverwege de tweede vrije training naar een 1.23.399, waarmee hij Sebastian Vettel naar de tweede plek verwees. Nico Rosberg bracht zijn Mercedes naar de derde tijd op het Circuit de Catalunya.
Normaliter worden de zachte banden pas in het laatste kwartier van de tweede training onder de auto gezet, maar dit keer kwam het zachte rubber al na een minuut of twintig tevoorschijn. Toro Rosso-coureurs Daniel Ricciardo en Jean-Eric Vergne waren de eersten die een snelle tijd reden op de zachte compound, maar niet lang daarna was het Vettel die een 1.23.564 op de klokken bracht. Alleen Button wist daar nog onder te komen met een 1.23.399. Nico Rosberg reed op de helft van de training een nette ronde die hem de derde tijd opleverde. Lewis Hamilton moest genoegen nemen met de vierde tijd, terwijl Kimi Raikkonen en Romain Grosjean naar de vijfde en zesde stek gingen. De Lotus-rijders waren echter vooral bezig met hun racepace en die zag er veelbelovend uit bij het team uit Enstone.
Onderstuur was waarschijnlijk het meestgenoemde woord over de boordradio op de vrijdag voor de Spaanse Grand Prix. Bijna alle coureurs kampten ermee en het leverde ook enkele uitstapjes naast de baan op. Zo ging Mark Webber er een half uur voor het einde af in de vierde bocht, waarna hij via het gras aan de buitenkant van de grindbak weer het asfalt opzocht. Een kwartier later ging Sergio Perez op dezelfde plek wijd en eveneens door de kiezels. Het bleef echter bij onschuldige momentjes. Bij HRT begon het thuisweekend ondertussen niet helemaal naar wens. Narain Karthikeyan stond lang in de pits met een elektrisch probleem en nadat het team dit eindelijk had verholpen, viel de Indiër na twee ronden stil.
Het raceweekend in Spanje gaat zaterdag om 11.00 uur verder met de derde training.
Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:34 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Goed plan.![]()
Button leidt de dans op eerste dag in Spanje
[..]
nog steeds mooiquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Neu niet echt. De neus is wel hoger. Als Mclaren en echte getrapte neus zou hebben zou dat betekenen dat ze de monocoque opnieuw moeten ontwerpen. Denk dat dat net iets teveel van het goede zou zijn.
Edit: betere foto
[ afbeelding ]
Het is eerst wachten op de kalender.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:01 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik koop m ook hoor in september, alleen jammer dat ze m altijd zo laat uitbrengen, fifa bijvoorbeeld is er altijd veel eerder!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is eerst wachten op de kalender.
Daarna is het wachten op hoe de auto's eruit zien stuk voor stuk.
Vervolgens wachten op de sponsors.
Daarna wachten op hoe de verhoudingen nou echt liggen.
Dat eerste, tweede en derde punt kost niet veel tijd lijkt me.
De banen heb je, die hoef je maar in je game te frotten.
Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen.
Sponsoren is een kwestie van textures. Ook dat stelt geen zak voor.
Dan wachten op hoe de verhoudingen liggen een paar races na europa.
Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik.
Dat is over een kleine 4 maanden al he.
Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd.
F1 2000 lukte het aardig en was helemaal niet zo'n verkeerde game...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is eerst wachten op de kalender.
Daarna is het wachten op hoe de auto's eruit zien stuk voor stuk.
Vervolgens wachten op de sponsors.
Daarna wachten op hoe de verhoudingen nou echt liggen.
Dat eerste, tweede en derde punt kost niet veel tijd lijkt me.
De banen heb je, die hoef je maar in je game te frotten.
Auto´s hoe ze eruit zien lijkt me ook niet heel erg veel werk om dat 3d voor elkaar te krijgen.
Sponsoren is een kwestie van textures. Ook dat stelt geen zak voor.
Dan wachten op hoe de verhoudingen liggen een paar races na europa.
Dat in je game zetten, alles naar de persen en voor het in de winkel ligt is het september denk ik.
Dat is over een kleine 4 maanden al he.
Ik denk niet dat het gaat werken om op de dag van de seizoensopener je game in de winkel te leggen eerlijk gezegd.
Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:57 schreef RingBewoner het volgende:
Zo, even de live-stream kijken vanuit Oostenrijk.
Nee, was met maar zo mooi. Die wil ik nog wel bezoeken. Ik ben in Ossiach, vlakbij Villach aan de Ossiacher See. Ben daar voor zomerwerk.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Gezien je naam (die natuurlijk slaat op de Groene Hel lijkt me), vroeg ik me ineens af, gezien het feit dat je in Oostenrijk zit, of je misschien op de A1 ring was nu?
Met alle hulpmiddelen uit ? Dat is wel heel goed volgens mij al heb ik nog nooit met een FI gereden. Maar met F1 2010 won ik altijd op Canada en Abu Dhabi en had altijd pole op Canada, zelfs met een Virginquote:Op zaterdag 12 mei 2012 03:17 schreef Fir3fly het volgende:
F1 2011 is wel behoorlijk makkelijk, ik zet op de hoogste moeilijkheidsgraad al een Force India op pole...
Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Even snel douchen en dan mag het spektakel weer beginnen
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad. Het spektakel op mn werk begint weer om 1400
Werkzequote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.
Jups.quote:
Altijd dat werk van jouquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Veel plezier alvast met de Q. Ik kijk hem vanavond om 0000 terug als ik thuis ben.
koos werkeloosquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Ik wou dat ik werkeloos was
En de jackpot gewonnen had eergister![]()
Die jackpot willen we allemaal welquote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:26 schreef vosss het volgende:
Ik wou dat ik werkeloos was
En de jackpot gewonnen had eergister![]()
Nu pas?quote:
Banden sparen voor zondag, kwalificatieuitslag is de wk stand?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:02 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Ze gaan gewoon met zijn alle niet. ff grapje uithalen.
de smeerlappenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Godver! Is de bbc opeens weg uit mn zenderpakket!
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:08 schreef RingBewoner het volgende:
Ik gok dat Felippe als eerste weer op zacht weggaat.
Wat voor rare "provider" heb jij dan?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Godver! Is de bbc opeens weg uit mn zenderpakket!
Bedoel ook meer van de top-teams. En Saubers is eerder een subtopper.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Beide Saubers reden al op zacht.
deltaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:10 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat voor rare "provider" heb jij dan?
Daar heb je het al.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
Bingo.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
Voorspellende blik :-)quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:11 schreef Nober het volgende:
Button dadelijk weer klagend op de radio...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |