SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Mooi dekentje van Angelof9:
Hartjesslinger van YogaLove:
Schattige eenhoorn van Serinde:
Pay-it-forward-kabouter-pakket van trui:HOOK ON!!
[ Bericht 2% gewijzigd door BrainTeaser op 22-04-2012 21:31:09 ]Smile, tomorrow will be worse...
Haha, vandaar dat-ie zo groot leek!quote:Op zondag 22 april 2012 21:46 schreef EsseEi het volgende:
ohh ik had mijne ook met saskia en x 2 maar lijkt wel even groot..ohh het is de leuning van je bank? niet de grond naar de zitting??? Dan is die inderdaad wel stukkie kleiner(ik maak alle CK met saskia ofzo)
oeeh leuk een nederlands dekentje!
Dat was ik sowieso van plan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geef het nou maar toe, je wil hem gewoon zelf houden.quote:Op maandag 23 april 2012 09:37 schreef EsseEi het volgende:
whahaha ik bedoel inderdaad als kraamkadohet gaat om de babykamer van m'n zus
Die heeft een knalroze muur enzo, en veeeel roze. En mijn vaas is blauw, groen, oranje, wit...
Ik heb wel een kit gevonden voor een gebreide leguaan. Echt super mooi vind ik hem niet.quote:Op maandag 23 april 2012 10:17 schreef trui het volgende:
ah, zo! een teckel staat ook op mijn lijstje.![]()
zo'n knuffelvaasje kan natuurlijk ook leuk in de box ofzo, hij hoeft niet per se in het roze kamertje te blijven.
en het mede namens phluphy is omdat zij mij hierover benaderde, en toen bleek dat we allebei voor dezelfde persoon een keer een mooie leguaan willen haken. nu overwegen we om daarin een samenwerking aan te gaan.de kameleon van CK is overigens te schattig bevonden.
Ook als sjaal?quote:Op maandag 23 april 2012 10:56 schreef trui het volgende:
mwah, ik vind 'm best aardig, zoiets kunnen we vast wel nahaken.en ik denk dat de ontvanger hier heel blij mee zou zijn.
Ohquote:Op maandag 23 april 2012 11:16 schreef Muck het volgende:
De eigenaresse van die blog post hier ook weleens mee Nicole
Ik raak constant mijn muntjes kwijtquote:Op maandag 23 april 2012 13:10 schreef trovey het volgende:
Mooi hond, GS'jes en tulp.![]()
Ik heb gisteravond even een paar winkelmunthouders gemaakt...de eerste voor mezelf (proefexemplaar met grijze knoop) en de twee anderen voor een mannelijke kennis en mijn broer, daarom dus ook de wat sobere uitvoering....mannen houden niet zo van zoete kleurtjes aan hun sleutelbos.![]()
[ afbeelding ]
Zo ziet het ding eruit als het open is.
[ afbeelding ]
Verliezen ze (hopelijk) hun boodschappenmunt niet meer.
Waarom gemaakt...zomaar, ik hou van cadeautjes geven.![]()
Die dingen raak ik ook altijd kwijt, mede omdat mijn vriend en mijn bonusdochters die van mij lenen en nooit teruggeven. Grr.quote:Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb die dingen gewoon aan mijn sleutelbos hangen. Raak ze nooit kwijt!
[ afbeelding ]
Helaas niet.quote:Op maandag 23 april 2012 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
Die bonusodchters, krijg je daar een gratis mini bij?
mijn hersenpan-la-creative kan het er wel van bakken.... maar een echt echt hartje is het niet.quote:Op maandag 23 april 2012 13:27 schreef trui het volgende:
ik zie de hartjes er wel in hoor! ♥ hij staat ook al heel lang op mijn nog-eens-te-haken lijstje.
Zelfs danquote:Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Bonusdochters?quote:Op maandag 23 april 2012 13:56 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Die dingen raak ik ook altijd kwijt, mede omdat mijn vriend en mijn bonusdochters die van mij lenen en nooit teruggeven. Grr.
zouzomaarkunnen, softfun van scheepjes is een mengsel van katoen en acryl. heerlijk zacht en geen gekriebel. maar net wat lichter en soepeler dan puur katoen. dat lijkt me wel iets voor je zus & neefje. maar 't is wel aan de prijs (bijna 3 euro per bolletje van 50 g).quote:Op maandag 23 april 2012 12:23 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb even een vraag over een babydekentje: ik wil een grote granny square maken voor mijn toekomstige neefje. Nou is mijn zus panisch voor alles wat ook maar enigzins wollig/kriebelig is maar ik wil er toch 1 maken dus dacht ik aan katoen(bv phildar cotton)
word dit niet te stug? En hoeveel bollen zou ik ongeveer nodig hebben (ik haak nooit met katoen dus kan het nog niet echt inschatten)
Of kan ik er dan beter een lakentje aan naaien, ik ben alleen bang dat dat niet heel mooi word (dat het lakentje gaat flodderen)
Op de naaimachine maak ik ook maar een wrap voor de kleine, dat kriebelt in iedergeval niet!
quote:Op maandag 23 april 2012 15:17 schreef trui het volgende:
ik denk dat dat best wat scheelt, Bakkiedoen. Saskia is toch meer vergelijkbaar met Zeeman-Royal dacht ik althans?
muck, ik neem aan dat bonus hier een positieve benaming voor 'stief-' is.
Oei, dat word dan wel wat prijzig voor een dekentje waarvan ik niet weet of ze het wel gaat gebruiken. Ik hou het maar bij de Zeeman wol, is iets minder erg als er niks mee gedaan word!quote:Op maandag 23 april 2012 15:20 schreef trui het volgende:
[..]
zouzomaarkunnen, softfun van scheepjes is een mengsel van katoen en acryl. heerlijk zacht en geen gekriebel. maar net wat lichter en soepeler dan puur katoen. dat lijkt me wel iets voor je zus & neefje. maar 't is wel aan de prijs (bijna 3 euro per bolletje van 50 g).
Ik schoot echt keihard in de lach!quote:Op maandag 23 april 2012 13:58 schreef Angelof9 het volgende:
Die bonusodchters, krijg je daar een gratis mini bij?
en impact van Phildar?quote:Op maandag 23 april 2012 15:46 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Oei, dat word dan wel wat prijzig voor een dekentje waarvan ik niet weet of ze het wel gaat gebruiken. Ik hou het maar bij de Zeeman wol, is iets minder erg als er niks mee gedaan word!
hihi echt?quote:Op maandag 23 april 2012 17:57 schreef Aruna het volgende:
Hadden jullie op marktplaats gezien dat het patroon van het Afrikaanse vaasje er voor 3 euro op staat![]()
Wie komt er uit Winkel
Ik vind'm ook leukquote:Op maandag 23 april 2012 10:50 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik heb wel een kit gevonden voor een gebreide leguaan. Echt super mooi vind ik hem niet.
met welke haaknaald haak je dan? ik haak nu alles met 2,5 en behoorlijk strak, dus misschien is dit iets voor mij, dan wordt het iets groter...quote:Op maandag 23 april 2012 15:22 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ken ook iemand die een gestreeptvaasje maakt met Saskia, maar ook heeeeeel strak haakt (en met een 3,5 naald)... maar ik had het idee dat die niet heel groot werd. Maar mijn referentiekader is misschien ook wat wazig nu ik met die Creative Cotton werk...
Ik heb hem met Saskia op pen 3 gehaakt. Hij is van top tot teen ongeveer 60 cm.quote:Op maandag 23 april 2012 18:42 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik ga gewoon het origineel van EsseEi nog een keer makenmet Saskia dus. Geeft ook niet als ie wat groter wordt, het meisje waar hij voor is wordt ook al 3 jaar, dus die kan m toch wel versjouwen.
Morgen even kijken bij het kruidvat ( of eigenlijk beter van niet, maar goed)
Dan haak je best vast, denk ik. Ik heb hem met Saskia gehaakt op naald 4 en hij kwam op iets van 55 cm hoog, zonder poten. Maar wel inclusief de steeltjes.quote:Op maandag 23 april 2012 19:32 schreef Aruna het volgende:
[..]
Ik heb hem met Saskia op pen 3 gehaakt. Hij is van top tot teen ongeveer 60 cm.
Dan heb ik de oren ook meegerekend.
Ik gebruik voor mijn huidige vaas een 4,5 maar vind de 4 toch beter passen voor dit garen (Creative Cotton)... Met Catania haakte ik altijd met een 3,5 of een 3...quote:Op maandag 23 april 2012 19:08 schreef crejo het volgende:
[..]
met welke haaknaald haak je dan? ik haak nu alles met 2,5 en behoorlijk strak, dus misschien is dit iets voor mij, dan wordt het iets groter...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil deze ook nog gaan maken.
http://hobby.marktplaats.(...)&thumb_click=1#photo
Iemand een mooi patroon van een klein beertje?
Nee, ik haak niet strak volgens mij. De poot is bij mij 20 cm.quote:Op maandag 23 april 2012 19:43 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
Dan haak je best vast, denk ik. Ik heb hem met Saskia gehaakt op naald 4 en hij kwam op iets van 55 cm hoog, zonder poten. Maar wel inclusief de steeltjes.
Die is toch morgen pas. Ik vis al altijd achter het net. Als ze dan nu al verkopen dan ben ik morgen weer te laatquote:Op maandag 23 april 2012 19:27 schreef blabbel6 het volgende:
Ik ben begonnen aan de Zpaggeti van het Kruidvat.Dat is haken van een heel andere orde.
Pff wat een kolenschop. Maar vooral: grote stappen snel thuis. Jammer dat het zo gauw klaar is want ik vind het wel leuk om te doen.
EsseEi maakte 'm toch met Softfun??quote:Op maandag 23 april 2012 18:42 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik ga gewoon het origineel van EsseEi nog een keer makenmet Saskia dus.
Ze zijn al in gebruik, hangen gewoon aan de sleutelbos dus altijd bij je.quote:Op maandag 23 april 2012 13:30 schreef trui het volgende:
hihi trovey, die kleine verpakkinkjes van jou zijn grappig. maar denk je dat ze veel gebruikt zullen worden? ik gooi ze altijd los in m'n jaszak en vind ze daar gelukkig doorgaans ook wel weer. ik moet er niet aan denken dat ik ze nog in een of ander hoesje zou moeten stoppen.
Neuh, totaal geen warhoofdquote:Op maandag 23 april 2012 13:31 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik raak constant mijn muntjes kwijt
Vaak 'ruil' ik karretje tegen vijftig cent met iemand die staat te wachten, om er vijf minuten later achter te komen dat ik er een muntje in had zitten.
En als ik 50 cent in mijn jaszak steek, belandt het vanzelf bij een straatmuzikant of mijn neefjes of nichtje.
Verder ben ik totaal geen warhoofd
Bij mij gaan die musketonhaken altijd stuk of ze buigen uit en weg munt.quote:Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Voor knuffels doe ik het ook met 3 (niet kleiner dan dat hoor), want dan worden ze mooi straks en stevigquote:Op maandag 23 april 2012 19:56 schreef Angelof9 het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe jullie Saskia haken op een naald 2,5 of 3. Ik gebruik altijd 5 of 6
Ja, de eerste heb ik ook met soft van de Zeeman gehaakt, maar omdat ik nu leuke kleurtjes Saskia heb liggen doe ik het daarmee ( was de vraag of die dan veel groter werd) en met het origineel van EsseEi doelde ik op de marktplaatsadvertentiequote:Op maandag 23 april 2012 20:41 schreef trui het volgende:
[..]
EsseEi maakte 'm toch met Softfun??
Aruna, leuk!
Ik heb bij mijn hema's nog nooit haakspul gezienquote:Op maandag 23 april 2012 22:50 schreef EsseEi het volgende:
hoorde trouwens ook dat haakspul bij de HEMA in de aanbieding is!
Ah oke, nee dan weet ik zeker dat het er niet ligt, want ik loop elke keer dwangmatig even langs de knutselspullenquote:Op maandag 23 april 2012 22:54 schreef EsseEi het volgende:
bij het...knutselspul, handwerk spul enzo (liggen ook naalden geloof ik daar) weet niet zo goed, tis altijd zoeken en niet iedere HEMA heeft het. (ik kan er in Rotterdam zo naar toe lopen, in Delft heb ik het nog niet gevonden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |