Hagelstenen met een doorsnede van 500 cm.quote:Op zondag 22 april 2012 17:55 schreef MaLo het volgende:
Deel 500. Nu wel graag extreem weer, dat geeft het topic nog meer glans
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Is oom agent nog actief.....quote:Op zondag 22 april 2012 18:57 schreef agenda het volgende:
Bijna 10 jaar.
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #001
geregistreerd op: maandag 18 juni 2001 @ 00:07quote:Op zondag 22 april 2012 19:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Is oom agent nog actief.....
Want die moeten we toch felicteren met deze mijlpaal
Me 2quote:
Die gaat hier recht overkomen lijkt hetquote:Op zondag 22 april 2012 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
500
![]()
Met een knetterende onweersbui in Zeeland, helaas gaat hij zuid langs.
Mamatus hebben we wel gehad vandaagquote:Op zondag 22 april 2012 19:49 schreef Gitank2 het volgende:
Nu nog een mooie shelfcloud, met zoveel lagen als een spekkoek + bliksem, hagel, mammatus en al die krachttermen om dit jubileum te vieren
Tilburg toch?quote:Op zondag 22 april 2012 20:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die gaat hier recht overkomen lijkt het!
Roosendaal.quote:Op zondag 22 april 2012 20:15 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Tilburg toch?
Tophoogte is 10km, toch wel flinke hagel in denk ik.
Denk het ook, zie die kant op de bui gaan, geel/grijze onweerswolk.quote:Op zondag 22 april 2012 20:20 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Denk toch dat hij te zuidoostelijk trek gezien de trekrichting.
quote:Op zondag 22 april 2012 20:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
500!
Bijna 10 jaar, kan het amper voorstellen dat ik al bijna 10 jaar actief ben hier
Wat heb je toch een verdoemd mooi uitzicht zeg, volgens mij moet ik maar eens een weekje naar toequote:Op zondag 22 april 2012 20:32 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo dus. Alleen de cam dan iets verder naar achter zodat je rechts wat takken van bomen in beeld krijgt om een inschatting van de wind te kunnen maken en de cam natuurlijk iets hoger gericht
Weersysteem + webcam installeren?quote:Op zondag 22 april 2012 20:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wat heb je toch een verdoemd mooi uitzicht zeg, volgens mij moet ik maar eens een weekje naar toe
Surequote:
Maar eens even kijken hoe die prijzen daarvoor liggen hier in BGquote:
Op de FP ermee.quote:Op zondag 22 april 2012 22:25 schreef Djeez het volgende:
Tof, een jubileum! Nu 500 mm water in Nederland deze maand?
We gaan een kosmische winter tegemoetquote:Op maandag 23 april 2012 01:07 schreef roislecxe het volgende:
*zit hardop te huilen om de nieuwste pluimverwachtingen*
Het is indd normaal, de laatste jaren was april juist erg droog en warm, nu een dikke tegenovergestelde.quote:Op maandag 23 april 2012 08:17 schreef Dven het volgende:
Zo nat is het niet toch? NL heeft gemiddeld 600 per jaar, botweg 50 per maand dus. En volgens mij staat april normaliter niet bekend als de meest droge maand van het jaar.Nu zit april er nog niet op maar heel erg naar boven wijkt het niet af
Ik zit bij de 30mm, al zegt mijn gevoel dat het een stuk minder zal zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 08:19 schreef Djeez het volgende:
Bedankt voor de neerslagkaart. Ik woon in Assen, de blauwe vlek in Drenthe met 58 mm neerslag
Dit dus. We hebben de laatste jaren juist te mooi en droog weer gehad in april, en maar wat al te vaak een kletsnatte flutzomer daarna.quote:Op maandag 23 april 2012 08:17 schreef Dven het volgende:
Zo nat is het niet toch? NL heeft gemiddeld 600 per jaar, botweg 50 per maand dus. En volgens mij staat april normaliter niet bekend als de meest droge maand van het jaar.Nu zit april er nog niet op maar heel erg naar boven wijkt het niet af
Dat hoop ik dus ook dat dit een voorteken is voor een prachtige zomerquote:Op maandag 23 april 2012 08:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit dus. We hebben de laatste jaren juist te mooi en droog weer gehad in april, en maar wat al te vaak een kletsnatte flutzomer daarna.
Hopelijk is het nu eens andersom!
Vooruitzichten?quote:
Prachtig zegquote:Op zondag 22 april 2012 21:05 schreef Dven het volgende:
Sowieso een mooi stadje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog lang niet.quote:Op maandag 23 april 2012 08:06 schreef Djeez het volgende:
Is er ergens te zien hoeveel water er al naar beneden is gekomen? Volgens mij zitten we nu al op de helft van het jaargemiddelde, 1998 zal een prachtig jaar zijn vergeleken met 2012!
zo ontzettend slecht ziet het er toch niet uit? Of kijk ik verkeerd.quote:Op maandag 23 april 2012 01:07 schreef roislecxe het volgende:
*zit hardop te huilen om de nieuwste pluimverwachtingen*
Hier begint de zon te schijnenquote:
Klopt inderdaad, en 5 minuten later weer zon. Geen touw aan vast te knopen.quote:Op maandag 23 april 2012 16:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Hier in Groningen zojuist een flinke onweersklap
Dat is het mooie, de stad zit vol prachtige vrouwen!quote:Op maandag 23 april 2012 09:32 schreef knep het volgende:
[..]
Prachtig zeg. Toch wel een beetje jaloers
.
Nog mooie dames in die stad?.
Ruis, als het goed is.quote:Op maandag 23 april 2012 17:51 schreef Junglebeast het volgende:
Wat is er gaande aan de kust bij Den Haag/Hoek van Holland? Of zijn dat de regendruppels van het vallende kabinet?
(gz, met 500ste topic)
Morgen word een leuk dagje op weergebied:quote:Op maandag 23 april 2012 18:28 schreef marcel-o het volgende:
achter dat front wat nu binnenkomt, zitten flink wat geconcentreerde buien.
ben benieuwd
Picz or it aint true!quote:Op maandag 23 april 2012 18:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is het mooie, de stad zit vol prachtige vrouwen!
De Bulgaarse heeft mijn hart veroverd, alleen dat engelse accent al!
Pics van Helen?quote:
Oh die ja.quote:Op maandag 23 april 2012 20:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helen van Leur?
Je bedoelt Helga van Leur
Dan zou het wel heel erg offtopic geraken!quote:
Maar na al die regen komt er aaaaaallemaal zonneschijn!quote:Op maandag 23 april 2012 20:04 schreef Djeez het volgende:
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het dit jaar het natste jaar aller tijden zal worden. Volgens Helen van Leur zal Koninginnedag volledig in het water vallen, net als de Meivakantie. Tot ver in mei alleen maar regen, regen, regen. Word zo flauw van dit weer, het regent al ruim een mand onafgebroken
nou boe hoe hoequote:Op maandag 23 april 2012 20:04 schreef Djeez het volgende:
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het dit jaar het natste jaar aller tijden zal worden. Volgens Helen van Leur zal Koninginnedag volledig in het water vallen, net als de Meivakantie. Tot ver in mei alleen maar regen, regen, regen. Word zo flauw van dit weer, het regent al ruim een mand onafgebroken
Laatste kaarten die nu binnen komen zeggen dat het zaterdag boven de 20 graden word.quote:Op maandag 23 april 2012 21:21 schreef Norrage het volgende:
Hmm, de pluim is er wel ongelooflijk veel slechter op geworden sinds de laatste keer dat ik die checkte een paar dagen geleden
Toen kroop de temperatuur nog wel richting de 20, nu wordt ie zelfs minder...wat een rampenweer zeg
Zaterdag schijnt de enige dag te worden dat het zo warm wordt maar s'middags zouden er wel is hele pittige buien kunnen ontstaan. De scheidinglijn warm/koud in de buurt van of over Nederland...quote:Op maandag 23 april 2012 21:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Laatste kaarten die nu binnen komen zeggen dat het zaterdag boven de 20 graden word.
HELD.quote:Op maandag 23 april 2012 22:02 schreef Oom_Agent het volgende:
Haha, jeetje.........zie het nu pas 500 delen !!!!![]()
Bedankt voor de felicitaties !!!
Wat moet je daar nu weerquote:
Ja knappe prestatie hequote:Op maandag 23 april 2012 22:02 schreef Oom_Agent het volgende:
Haha, jeetje.........zie het nu pas 500 delen !!!!![]()
Bedankt voor de felicitaties !!!
En ik wil op zaterdag gaan mountainbiken.quote:Op maandag 23 april 2012 21:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zaterdag schijnt de enige dag te worden dat het zo warm wordt maar s'middags zouden er wel is hele pittige buien kunnen ontstaan. De scheidinglijn warm/koud in de buurt van of over Nederland...
hmm ik zie het nergens. Maar goed. Laten we het maar niet hopen, want zoals hierboven gezegd zal dat wel gepaard gaan met regen...quote:Op maandag 23 april 2012 21:38 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Laatste kaarten die nu binnen komen zeggen dat het zaterdag boven de 20 graden word.
Kun je dat niet effe voor me waar maken? Dan wel graag nog wat noorderlijker zodat ik de volle laag krijgquote:Op maandag 23 april 2012 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Jullie begrijpen wel dat dit er morgen zo uitziet !
[ afbeelding ]
En dan?quote:Op maandag 23 april 2012 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan komt er een beetje wind en regenquote:
Ach, Nederland vergaat niet zo snel.quote:Op maandag 23 april 2012 22:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan komt er een beetje wind en regen
De dag na morgen?quote:Op maandag 23 april 2012 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hahaha mogen we hopen dat de dijken het houden, zo niet dan hebben we een klein probleempjequote:Op maandag 23 april 2012 22:23 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ach, Nederland vergaat niet zo snel.
Ze lopen allemaal veel te snel van stapelquote:Op maandag 23 april 2012 22:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Had Fok! eergisteren niet een nieuwsbericht dat het eindelijk zomers weer zou worden.
Dat ziet er niet bepaald uit voor de komende 3 weken.
quote:Op maandag 23 april 2012 22:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ze lopen allemaal veel te snel van stapellaat staande dat ze voor eind deze week kunnen voorspellen
Haha, ja inderdaad. Heb het eigenlijk veel te druk om te fokken. Ben bijna nooit thuis en altijd onderweg. Als ik ff foktijd heb is het saai weer. Of je moet van een SC veld chase houdenquote:Op maandag 23 april 2012 22:25 schreef Dven het volgende:
Nu alleen de vraag waarom de grondlegger van dit topic welke nog steeds actief is op FOK! nooit meer in de topicreeks verschijnt (voor zover ik weet in ieder geval)
Dat maakt het eea duidelijk!quote:Op maandag 23 april 2012 22:28 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha, ja inderdaad. Heb het eigenlijk veel te druk om te fokken. Ben bijna nooit thuis en altijd onderweg. Als ik ff foktijd heb is het saai weer. Of je moet van een SC veld chase houden
Ook hier weinig hoorquote:Op maandag 23 april 2012 22:29 schreef Dven het volgende:
Inmiddels zo koud hier dat ik de achterdeur dicht moet doen
Leek voor eind deze week flink wat onweer op komt te zijn. Nu zijn de weerkaarten hier ook saai. 26 graden en zon. Lekker, maar spannend is anders
Komt van N>Z en van W>Oquote:Op maandag 23 april 2012 22:34 schreef Fredo55 het volgende:
Vanuit welke hoek komt de wind morge eigenlijk ?
[ afbeelding ]
Wordt dus tijd dat de kaarten flink opgeschud wordenquote:
Hmm vind je het gek met al die bergen en heuvelsquote:Op maandag 23 april 2012 22:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Wordt dus tijd dat de kaarten flink opgeschud worden
Hier schijnt het in mei en juni nogal tekeer te kunnen gaan. Al meerdere verhalen gehoord over overstromingen en modderstromen. Ben benieuwd!
Wat dat betreft is het een interessant gebied, ook op tectonisch vlak is het redelijk actief en zowel 's zomers als 's winters behoort het vaak tot de top van heetste of koudste steden in Bulgarije. Nu alleen nog een vulkaan in de achtertuinquote:Op maandag 23 april 2012 22:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmm vind je het gek met al die bergen en heuvelsoverstromingen kennen we hier in NL niet, hooguit wat wateroverlast
Na regen komt?? Juist buien met hagel en onweerquote:Op maandag 23 april 2012 22:45 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn qua buien morgen de verwachtingen voor de regio Nijmegen?
Lijkt me erg interessant gebied inddquote:Op maandag 23 april 2012 22:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het een interessant gebied, ook op tectonisch vlak is het redelijk actief en zowel 's zomers als 's winters behoort het vaak tot de top van heetste of koudste steden in Bulgarije. Nu alleen nog een vulkaan in de achtertuin
In de achtertuin bij voorkeur toch een slapende jaquote:Op maandag 23 april 2012 22:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lijkt me erg interessant gebied indd
Vulkaan in je achtertuin? Hopelijk wel een slapende 1??
Hmm, dan maar niet mountainbiken morgenquote:Op maandag 23 april 2012 22:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Na regen komt?? Juist buien met hagel en onweerdus dan weet je genoeg
Paraplu mee.quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hmm, dan maar niet mountainbiken morgen
Vandaag ook hoor!quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:17 schreef Klonk het volgende:
Vandaag een jaar geleden was het 26 graden...
Ja daar wel hequote:
Hier zit het voorlopig potdicht, zou vanmiddag wel opentrekken. Als ik zo wat gegevens voor Nederland bekijk gaat het een lekker dagje worden met een aantal buitjes voor het stofquote:Op dinsdag 24 april 2012 07:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja daar wel hehier nog regen maar volgens mij gaat het hier sneller weg da werd verwacht.
Het heeft hooguit een uurtje geregenden nu is het wachten op de eerste buien
Behoorlijk ruk!quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier zit het voorlopig potdicht, zou vanmiddag wel opentrekken. Als ik zo wat gegevens voor Nederland bekijk gaat het een lekker dagje worden met een aantal buitjes voor het stof
Lange termijn is nog steeds ruk? Hier is het inmiddels ook wat afgezwakt, morgen nog 29 graden maar de daarop volgende week rond de 25 met later in die week kans op een aantal flinke buien met onweer.
Bergtoppen hier zijn inmiddels weer besneeuwd! Blijkt maar weer wat een kilometer verschil in hoogte uitmaken kan
quote:Op dinsdag 24 april 2012 07:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Edit: Loop net het balkon op, merk ik gewoon dat het miezert!
Vermoedelijk wel, we zitten hier nu op 18 gradenquote:Op dinsdag 24 april 2012 08:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier miezert het ookdus een beetje vergelijkbaar weertje met daar al zou het hier wel een stuk koeler zijn
[..]
twitter:MeteoConsult twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 09:17:15De warmte zit er ook in de nieuwste run van het ECMWF in. Op zaterdag wordt het in Brabant en Limburg 25 graden! reageer retweet
Dat is mooie berichtgeving. Als 't dan ook droog blijftquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:18 schreef Frutsel het volgende:
twitter:MeteoConsult twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 09:17:15De warmte zit er ook in de nieuwste run van het ECMWF in. Op zaterdag wordt het in Brabant en Limburg 25 graden! reageer retweet
ha, oom_agent! Nog bedankt voor deze geweldige topicreeks!quote:Op maandag 23 april 2012 22:28 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Haha, ja inderdaad. Heb het eigenlijk veel te druk om te fokken. Ben bijna nooit thuis en altijd onderweg. Als ik ff foktijd heb is het saai weer. Of je moet van een SC veld chase houden
twitter:HenkSnoeks twitterde op dinsdag 24-04-2012 om 13:33:04oooh, een echte windhoos tijdens de hagelbui van zojuist. #alphen #windhoos #hagel http://t.co/fylHbcN0 reageer retweet
Warm en onweerskansen? Als ik de kaartjes goed snap?quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:36 schreef Narasan het volgende:
Gezellige Koninginnedag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:36 schreef Narasan het volgende:
Gezellige Koninginnedag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moet het nog zien. Het is nu nog niet eens de helft qua temperatuur.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:36 schreef Narasan het volgende:
Gezellige Koninginnedag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Idd. Volgens het KNMI neemt de hoeveelheid neerslag vanaf zaterdag weer flink toe helaasquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Het is nu nog niet eens de helft qua temperatuur.
Vind ik niet. Het zijn nogal kleine, maar krachtige buitjes die vaak uit het niets verschijnen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:25 schreef mazaru het volgende:
Een weerswaarschuwing voor een regenbui? Dan moet dat toch minstens een moesson worden lijkt mij!
Daar is toch niets bijzonders aan? Gewoon Hollands weer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:30 schreef Xebber het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het zijn nogal kleine, maar krachtige buitjes die vaak uit het niets verschijnen.
Gaat toch niet uitkomenquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:36 schreef Narasan het volgende:
Gezellige Koninginnedag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zit er anders al dagen in hoor.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:03 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Gaat toch niet uitkomenmorgen staat er weer heel wat anders
leuk! als ik op technisch gebied nog een puntje mag geven, 'k kweenie of je dit met een SLR doet? maar een aanschaf van een grijsverloopfilter kan er voor zorgen dat de lucht stukken meer mee doet.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja en de video
1ste bui 2:00
2de bui 3:00
Ik snap het ook niet goed, zulke buien zijn op zich niets bijzonders.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:25 schreef mazaru het volgende:
Een weerswaarschuwing voor een regenbui? Dan moet dat toch minstens een moesson worden lijkt mij!
Vanochtend hier ook ja, en 10 km verder zonneklep naar beneden om nog wat te zien.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:26 schreef MaLo het volgende:
Dikke plensbuien hier, ruitenwisser van de auto moest op de snelste stand om nog iets te kunnen zien
Dit wordt gedaan met de webcam, deze cam kan niet echt goed overweg met zonlicht, al zal dit met de meeste cams een probleem zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
leuk! als ik op technisch gebied nog een puntje mag geven, 'k kweenie of je dit met een SLR doet? maar een aanschaf van een grijsverloopfilter kan er voor zorgen dat de lucht stukken meer mee doet.
Heerlijkquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Dagje op kantoor
Bonusfoto, met kantoorzwerfhond (Beest was drie maanden geleden zo mager dat je zijn ribben kon tellen. Nu ziet hij er gezond uit
[ afbeelding ]
Die zullen een hoop natte pakken opgeleverd hebbenquote:
Vandaag? Prachtig weer! En nu toenemende bewolking met gevolg door regen, vanavond onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten tot 85km/h!quote:Op woensdag 25 april 2012 07:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zullen een hoop natte pakken opgeleverd hebben
Hoe wordt het weer daar vandaag? Hier een nette 27/28 graden!
Estoquote:A level 1 was issued for NW France, S England and Belgium mainly for severe wind gusts and tornadoes.
Wij zaten hier net boven de 30 graden. Nu is de temperatuur erg gedaald en de windsnelheid enorm gestegen. Geen regen en de lucht was geelbruin door de stofstorm waar we inzatenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vandaag? Prachtig weer! En nu toenemende bewolking met gevolg door regen, vanavond onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten tot 85km/h!
Morgen ben ik er niet want waarschijnlijk komt de babyze wordt morgen ingeleid
spannenddddddddddddddddddd!!!!!!!!!!!!
Wat was dat een ontzettend mooie zomerquote:Op woensdag 25 april 2012 13:58 schreef Gitank2 het volgende:
Vooral augustus was toen heet inderdaad, flinke hittegolf.
Laatste jaren leidde een warme en/of droge april meestal tot een zomer met veel regen.
Dus hopelijk nu een drogere (of alleen "nat" door wat mooi onweer en niet van die dagenlange pisregen) zonnige zomer.
En de zomerse muziek die uitkwam was super Bellini-The Sunclub-T-Spoon-Nalin & Kane-Energy 52quote:Op woensdag 25 april 2012 13:37 schreef Dven het volgende:
Wat goed nieuws is voor jullie want de zomer van 1997 staat op nummer zeven van de heetste zomers ooit!
Leuke dancemuziek inderdaadquote:Op woensdag 25 april 2012 17:04 schreef Kutjelik het volgende:
[..]
Wat was dat een ontzettend mooie zomer
[..]
En de zomerse muziek die uitkwam was super Bellini-The Sunclub-T-Spoon-Nalin & Kane-Energy 52
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |