Je snapt neem ik wel dat dit niet exclusief de schuld is van de VVD?quote:Op zondag 22 april 2012 16:04 schreef Arolsen het volgende:
De VVD schreeuwde in 2010 dat ze goed waren voor de economie. Resultaat: de economie staat er veel slechter voor.
Het is juist de schuld van de VVD, als de SP aan de macht was zouden we er nu veel beter voor staan.quote:Op zondag 22 april 2012 16:09 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je snapt neem ik wel dat dit niet exclusief de schuld is van de VVD?
Jawel want de VVD heeft met veel geweld dit kabinet door onze strot lopen duwen terwijl ze genoeg alternatieven hadden.quote:Op zondag 22 april 2012 16:09 schreef padlarf het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 april 2012 16:14 schreef Knipoogje het volgende:
ik wil niet in de communistische heilstaat van de SP wonen
Ik wel. Zodra de mensheid er klaar voor is om iets voor een ander te doen en het maximale uit zichzelf te halen zonder dat daar een geldelijke beloning tegenover staat. Zodra ieder beroep een roeping is.quote:Op zondag 22 april 2012 16:14 schreef Knipoogje het volgende:
ik wil niet in de communistische heilstaat van de SP wonen
De oude CDA hè, we weten nog niet wat hun sprongetje naar het middeen uiteindelijk voor een gevolgen gaat hebben.quote:Op zondag 22 april 2012 16:32 schreef LXIV het volgende:
CDA en VVD zullen het Angelsaksische model tot in de kist blijven volgen. Net zoals ze weigeren te erkennen dat niet de UK en de VS, maar Duitsland onze belangrijkste partner is en het Rijnlandse model superieur aan het korte-termijn Angelsaksische.
Als ik jouw topics lees zou jij een Cuba of DDR nog te veel vrijheid vinden hebben.quote:Op zondag 22 april 2012 16:20 schreef Arolsen het volgende:
De SP is al lang geen communistische partij meer. Nu hebben ze gewoon een zeer degelijk programma.
quote:Op zondag 22 april 2012 16:09 schreef moonobserver het volgende:
De VVD maakt de economie kapot, we verliezen door hun de trippel A status, die gasten bezuinigen het land kapot en willen de hypotheekrente aftrek in stand houden.
Och ja, er zijn uiteraard nul internationale invloeden die hun weerslag op onze economie hebbenquote:Op zondag 22 april 2012 16:11 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Jawel want de VVD heeft met veel geweld dit kabinet door onze strot lopen duwen terwijl ze genoeg alternatieven hadden.
Het structurele probleem lijkt mij vooral dat de financiele sector veel harder is gegroeid dan de economie. Dat geld moet uiteindelijk ook door een ander verdiend worden.quote:Op zondag 22 april 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe de meeste mensen de inkomsten van de overheid nog verder willen vergroten terwijl het structurele probleem is dat de overheid harder groeit dan de economie, sinds jaar en dag.
In tegenstelling tot de VVD, die van die mooie puntjes heeft als 130 op de snelweg en handhaving HRA.quote:Op zondag 22 april 2012 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
SP is gewoon populistisch, verteld domme mensen als TS wat ze willen horen en die jubelen dan
Niet exclusief. Maar de VVD is hier wel in hoge mate debet aan. Zij hebben grote politieke inschattingsfouten gemaakt, en dat mag je ze best aanrekenen.quote:Op zondag 22 april 2012 16:09 schreef padlarf het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar enige nuance zou TS sieren. Het zijn nu eenmaal (internationaal) moeilijke tijden en de economische situatie zou sowieso niet al te best zijn, welke partij dan ook aan de macht zou zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 17:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
Niet exclusief. Maar de VVD is hier wel in hoge mate debet aan. Zij hebben grote politieke inschattingsfouten gemaakt, en dat mag je ze best aanrekenen.
Uiteraard, maar 7 weken onderhandelen met nul resultaat, terwijl het land schreeuwt om concrete maatregelen en uitsluitsel over bepaalde bestaande regelgeving, is natuurlijk funest.quote:Op zondag 22 april 2012 17:31 schreef padlarf het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar enige nuance zou TS sieren. Het zijn nu eenmaal (internationaal) moeilijke tijden en de economische situatie zou sowieso niet al te best zijn, welke partij dan ook aan de macht zou zijn.
De economische situatie ís een gevolg van het neoliberalisme.quote:Op zondag 22 april 2012 17:31 schreef padlarf het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar enige nuance zou TS sieren. Het zijn nu eenmaal (internationaal) moeilijke tijden en de economische situatie zou sowieso niet al te best zijn, welke partij dan ook aan de macht zou zijn.
Ook dat inderdaad.quote:Op zondag 22 april 2012 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De economische situatie ís een gevolg van het neoliberalisme.
Wat een eenvoudig leven moet jij leven waar alles zo eenvoudig is.quote:Op zondag 22 april 2012 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat jouw leven vrij ingewikkeld wordt als je probeert dingen ingewikkeld te maken als de eenvoudige waarheid je een ongemakkelijk gevoel geeft. Maar aangezien toch nooit argumenten geeft en slechts in oneliners denkt zal dat concreet wel meevalen.quote:Op zondag 22 april 2012 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een eenvoudig leven moet jij leven waar alles zo eenvoudig is.
VVD is er voor de rijken en als ze in tijden van crisis niet gaan bezuinigen bij de mensen met een bovenmodaal inkomen gaat het land gewoon naar de klote.quote:Op zondag 22 april 2012 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een eenvoudig leven moet jij leven waar alles zo eenvoudig is.
Er valt niet zoveel te bezuinigen bij mensen met een bovenmodaal inkomen. Om mezelf maar als voorbeeld te nemen: Geen toeslagen/uitkeringen/aftrek, het enige wat ik met de overheid te maken heb is de belastingafdracht (inkomen, btw, gemeentelijk en waterschap). Aangezien ik mezelf onafhankelijk van overheidssteun heb gemaakt, zullen bezuinigen mij niet direct raken. En zo is dat met de meeste boven-modalen. De overheid kan hooguit meer inkomsten halen uit deze groep, maar dat gezien de belastingdruk in Nederland vrij onwenselijk.quote:Op zondag 22 april 2012 17:53 schreef moonobserver het volgende:
[..]
VVD is er voor de rijken en als ze in tijden van crisis niet gaan bezuinigen bij de mensen met een bovenmodaal inkomen gaat het land gewoon naar de klote.
hypotheekrenteaftrek.quote:Op zondag 22 april 2012 18:01 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel te bezuinigen bij mensen met een bovenmodaal inkomen. Om mezelf maar als voorbeeld te nemen: Geen toeslagen/uitkeringen/aftrek, het enige wat ik met de overheid te maken heb is de belastingafdracht (inkomen, btw, gemeentelijk en waterschap). Aangezien ik mezelf onafhankelijk van overheidssteun heb gemaakt, zullen bezuinigen mij niet direct raken. En zo is dat met de meeste boven-modalen. De overheid kan hooguit meer inkomsten halen uit deze groep, maar dat gezien de belastingdruk in Nederland vrij onwenselijk.
Dus de belasting omhoog voor hen, waarom zorgt de overheid niet voor minder uitgaven ipv haar inkomsten te vergroten.quote:
En die groei kwam omdat we toen op de pof gingen leven met de huizenmarkt.quote:Op zondag 22 april 2012 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk hoe de meeste mensen de inkomsten van de overheid nog verder willen vergroten terwijl het structurele probleem is dat de overheid harder groeit dan de economie, sinds jaar en dag. Al sinds van Agt wordt er bezuinigen geroepen maar de enige periode dat de economie harder groeide dan de overheid was rond Paars 1, en dat was alleen maar omdat de economie toen zo vreselijk hard groeide.
quote:De enige structurele oplossing is de overheid terug te brengen naar een procent of 40 van het BNP en daar te houden. Wil je meer geld voor iets als zielige mensen? Prima, bezuinig dat ergens anders weg, het liefst aan overhead, of zorg ervoor dat de economie harder groeit zodat er meer geld binnen komt.
Cest ca, zo simpel is het.
Wat lost het verhogen van de AOW leeftijd op met 500.000 werklozen?quote:We leven op de pof, de rekening wordt bij de kinderen neergelegd, net als de lege aardgasbel.
En de welvaardsverdeling in NL is niet arm rijk, maar oud jong.
Pensioenleeftijd naar 68? prima, maar dan direct en met terugwerkende kracht.
Werkelijk ? Jij rijdt niet over wegen, maakt geen gebruik van waterleiding en electriciteitsnet, eenvoudige toegang tot onderwijs enz. enz. enz. ?quote:Op zondag 22 april 2012 18:01 schreef Schuifpui het volgende:
Aangezien ik mezelf onafhankelijk van overheidssteun heb gemaakt, zullen bezuinigen mij niet direct raken.
Kinderbijslag, HRA, en weet ik het wat voor subsidies er nog meer zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 18:01 schreef Schuifpui het volgende:
Er valt niet zoveel te bezuinigen bij mensen met een bovenmodaal inkomen. Om mezelf maar als voorbeeld te nemen: Geen toeslagen/uitkeringen/aftrek, het enige wat ik met de overheid te maken heb is de belastingafdracht (inkomen, btw, gemeentelijk en waterschap). Aangezien ik mezelf onafhankelijk van overheidssteun heb gemaakt, zullen bezuinigen mij niet direct raken. En zo is dat met de meeste boven-modalen. De overheid kan hooguit meer inkomsten halen uit deze groep, maar dat gezien de belastingdruk in Nederland vrij onwenselijk.
Hij bedoeld de subsidies.quote:Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
Werkelijk ? Jij rijdt niet over wegen, maakt geen gebruik van waterleiding en electriciteitsnet, eenvoudige toegang tot onderwijs enz. enz. enz. ?
Sterker nog: zou jouw baan uberhaupt bestaan zonder de onderliggende voorzieningen van de maatschappij ? Zou jouw geld ook maar iets waard zijn ?
Alleen wat kluizenaars zijn onafhankelijk. Jij niet
Uiteraard. Als nooit belastinggeld van anderen was gebruikt voor dingen waar hij van profiteert of zelfs in hem geinvesteerd, dan zou hij ook zoveel geld verdienen. Dat is allemaal zijn zuiver persoonlijke verdienste. Als hij in een ontwikkelingsland was opgegroeid zou hij nu net zoveel verdienen.quote:Op zondag 22 april 2012 18:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Werkelijk ? Jij rijdt niet over wegen, maakt geen gebruik van waterleiding en electriciteitsnet, eenvoudige toegang tot onderwijs enz. enz. enz. ?
Sterker nog: zou jouw baan uberhaupt bestaan zonder de onderliggende voorzieningen van de maatschappij ? Zou jouw geld ook maar iets waard zijn ?
kinderbijslag moet de overheid sowieso niet aan de bovenmodalen geven, dat is gewoon triest.quote:Op zondag 22 april 2012 18:20 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Kinderbijslag, HRA, en weet ik het wat voor subsidies er nog meer zijn.
p.s. ik behoor ook tot bovenmodaal.
Gebeurt nooit, elk zoogdier leeft binnen een groep volgens een vaste hiërarchie. De mens is daar absoluut geen uitzondering op.quote:Op zondag 22 april 2012 16:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik wel. Zodra de mensheid er klaar voor is om iets voor een ander te doen en het maximale uit zichzelf te halen zonder dat daar een geldelijke beloning tegenover staat. Zodra ieder beroep een roeping is.
Met andere worden: nu nog niet. Dat kost nog wel een paar duizend jaar.
Ik dacht alleen voor kinderen in het buitenland.quote:Op zondag 22 april 2012 18:25 schreef moonobserver het volgende:
Maar als ik mij niet vergis heeft de overheid deze regeling al aangepast 1 of 2 jaar geleden.
Ik wil je erop wijzen dat de VVD de peilingen nog steeds ruimschoots aanvoert. Hele volksstammen zien het conservatief-liberale afbraakbeleid van de VVD nog steeds zitten, ondanks het bovengenoemde.quote:Op zondag 22 april 2012 16:04 schreef Arolsen het volgende:
http://www.nu.nl/politiek/2793051/massale-overloop-sp.html
Mooi nieuws dat mensen eindelijk zijn gaan inzien dat het neoliberalisme moreel en technisch failliet is.![]()
Zelfs de PVV wilde het neoliberale sloopbeleid van de VVD niet langer steunen wat zeer aardig van ze is. En ook andere partijen als de PvdA beginnen steeds meer in te zien dat het neoliberalisme gewoonweg niet deugt.
De VVD schreeuwde in 2010 dat ze goed waren voor de economie. Resultaat: de economie staat er veel slechter voor. En nog steeds kunnen graaiende types als Albayrak en Erik Staal hun gang gaan.
Laten we dat verstikkene neoliberale denken achter ons laten en naar een beter bestuur gaan.
Nu krijg je de echte begrotingen dus nu moet de VVD ook iets aan de HRA doen.quote:Op zondag 22 april 2012 18:34 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil je erop wijzen dat de VVD de peilingen nog steeds ruimschoots aanvoert. Hele volksstammen zien het conservatief-liberale afbraakbeleid van de VVD nog steeds zitten, ondanks het bovengenoemde.
Wat we straks nodig hebben (ongeacht de verkiezingsuitslag) zijn politieke leiders die geen mandaat claimen dat ze niet hebben. Kortom: een breed gedragen meerderheidsregering die ons door die crisis heen sleept.
ik ben het met je eens, maar zie jij vvd samen met de sp regeren? de sp is al eens eerder uit de onderhandelingen gehouden, toen door het cda (balkenende), dus dan lijkt me die mogelijkheid met de vvd alleen maar kleiner eigenlijk.quote:Op zondag 22 april 2012 18:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil je erop wijzen dat de VVD de peilingen nog steeds ruimschoots aanvoert. Hele volksstammen zien het conservatief-liberale afbraakbeleid van de VVD nog steeds zitten, ondanks het bovengenoemde.
Wat we straks nodig hebben (ongeacht de verkiezingsuitslag) zijn politieke leiders die geen mandaat claimen dat ze niet hebben. Kortom: een breed gedragen meerderheidsregering die ons door die crisis heen sleept.
Juist zonder het bezuinigen verliezen we onze triple A status.quote:Op zondag 22 april 2012 16:09 schreef moonobserver het volgende:
De VVD maakt de economie kapot, we verliezen door hun de trippel A status, die gasten bezuinigen het land kapot en willen de hypotheekrente aftrek in stand houden.
Dus dat betekent juist het tegenovergestelde van deze bewering.quote:Mooi nieuws dat mensen eindelijk zijn gaan inzien dat het neoliberalisme moreel en technisch failliet is.
quote:Op zondag 22 april 2012 16:09 schreef moonobserver het volgende:
Goed, toch maar weer een afbeelding als argument.quote:Op zondag 22 april 2012 17:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gebruik ik allemaal niet. Ik heb geen recht op subsidies van de overheid. Dat geeft ook direct aan hoe oneerlijk/selectief subsidie beleid is. De overheid gaat min of meer keuzes maken voor mensen door bepaalde levenstijlen (bijvoorbeeld kinderen nemen, een koophuis, kinderopvang) enorme voordelen te geven. Naar mijn mening moet de overheid zich zoveel mogelijk buiten dit soort privezaken houden.quote:Op zondag 22 april 2012 18:20 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Kinderbijslag, HRA, en weet ik het wat voor subsidies er nog meer zijn.
p.s. ik behoor ook tot bovenmodaal.
Dat ben ik met je eens. Subsidie voor huren en normale hobbies voor kinderen (lees: hobbies die betaalbaar zijn) indien de ouders te weinig inkomen hebben zou ik echter wel in stand houden. De rest van de subsidies zou van mij ook mogen worden afgeschaft.quote:De overheid gaat min of meer keuzes maken voor mensen door bepaalde levenstijlen (bijvoorbeeld kinderen nemen, een koophuis, kinderopvang) enorme voordelen te geven. Naar mijn mening moet de overheid zich zoveel mogelijk buiten dit soort privezaken houden.
En jij denkt dat er dan voor 2014 een regeerakkoord is?quote:Op zondag 22 april 2012 22:24 schreef moonobserver het volgende:
Nieuwe kabinet wordt PVDA, SP, Groenlinks en D66
quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
Huursubsidie kan je ook prima afschaffen; het is een inkomensafhankelijke subsidie. Waarom niet direct verrekenen? Bovendien vind ik het vreemd dat het afhankelijk is van de hoogte van de huur. Iemand die luxer woont, krijgt meer geld van de overheid. Vind ik maar een vreemde situatie. Ik ben er van overtuigd dat je vrijwel alle subsidies/aftrekposten kunt afschaffen en door middel van een simpel belastingstelsel zo goed als hetzelfde kan bereiken.
Het meest ideale zou ik vinden: Een vlaktaks met een bepaalde belastingvrije voet. Over het eerste deel van je inkomen betaal je geen belasting, dit compenseert de inkomensafhankelijke subsidies. Verder gewoon een vlaktaks. Mensen die een huis bezitten betalen nu effectief ook ongeveer 30% belasting na HRA. Gewoon zo simpel mogelijk houden. Subsidies en aftrekposten belemmeren individuele vrijheid. Overigens zou dit plan waarschijnlijk betekenen dat uitkeringen ook verhoogd moeten worden.
Als ik tijd en informatie genoeg zou hebben, zou ik graag een keer uitrekenen wat de belastingvrije voet en het vlaktaks percentage zou moeten worden en de hoogte van uitkeringen. Het is best interessant om te zien wat het doet voor verschillende individuele gevallen.
Meneertje leest vlaktaks en staat gelijk te juichen.quote:
Niet alleen dat. Huursubsidie afschaffen, snijden in subsidies.quote:Op zondag 22 april 2012 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meneertje leest vlaktaks en staat gelijk te juichen.
en ik hoor jou ook echt constant roepen dat de overheid te groot is. iets waar ik het wel mee eens kan zijn, maar wat nogal vervelend wordt als je het tot in de eeuwigheid herhaalt zonder iets van een structurele oplossing te bieden. want hej, zeiken op links / SP is veel makkelijker.quote:Op zondag 22 april 2012 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
SP is gewoon populistisch, verteld domme mensen als TS wat ze willen horen en die jubelen dan
eens. veel is dubbelop, zorgt alleen maar voor rondstromen van geld, en dat kost geld.quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
Huursubsidie kan je ook prima afschaffen; het is een inkomensafhankelijke subsidie. Waarom niet direct verrekenen? Bovendien vind ik het vreemd dat het afhankelijk is van de hoogte van de huur. Iemand die luxer woont, krijgt meer geld van de overheid. Vind ik maar een vreemde situatie. Ik ben er van overtuigd dat je vrijwel alle subsidies/aftrekposten kunt afschaffen en door middel van een simpel belastingstelsel zo goed als hetzelfde kan bereiken.
Het meest ideale zou ik vinden: Een vlaktaks met een bepaalde belastingvrije voet. Over het eerste deel van je inkomen betaal je geen belasting, dit compenseert de inkomensafhankelijke subsidies. Verder gewoon een vlaktaks. Mensen die een huis bezitten betalen nu effectief ook ongeveer 30% belasting na HRA. Gewoon zo simpel mogelijk houden. Subsidies en aftrekposten belemmeren individuele vrijheid. Overigens zou dit plan waarschijnlijk betekenen dat uitkeringen ook verhoogd moeten worden.
Als ik tijd en informatie genoeg zou hebben, zou ik graag een keer uitrekenen wat de belastingvrije voet en het vlaktaks percentage zou moeten worden en de hoogte van uitkeringen. Het is best interessant om te zien wat het doet voor verschillende individuele gevallen.
Men zegt dat het nodig is.quote:Op maandag 23 april 2012 01:11 schreef MouzurX het volgende:
herverdeling, zo'n verschrikkelijk woord.
Als de vermindering aan de te betalen inkomstenbelasting of de verhoging van de uitkering gelijk is aan de huursubsidie dan is dat voor mij eender.quote:Huursubsidie kan je ook prima afschaffen; het is een inkomensafhankelijke subsidie. Waarom niet direct verrekenen?
Nope, je krijgt geen cent huursubsidie wanneer de huur inclusief 'service'kosten boven een bepaald bedrag uitkomt.quote:Bovendien vind ik het vreemd dat het afhankelijk is van de hoogte van de huur. Iemand die luxer woont, krijgt meer geld van de overheid.
Ik vind dat een zeer slecht idee.quote:Een vlaktaks met een bepaalde belastingvrije voet.
Nou nou, de PVV wil gewoon geen verantwoordelijkheid nemen en wil goedkoop zieltjes winnen...quote:Op zondag 22 april 2012 16:04 schreef Arolsen het volgende:
http://www.nu.nl/politiek/2793051/massale-overloop-sp.html
Mooi nieuws dat mensen eindelijk zijn gaan inzien dat het neoliberalisme moreel en technisch failliet is.![]()
Zelfs de PVV wilde het neoliberale sloopbeleid van de VVD niet langer steunen wat zeer aardig van ze is. En ook andere partijen als de PvdA beginnen steeds meer in te zien dat het neoliberalisme gewoonweg niet deugt.
De VVD schreeuwde in 2010 dat ze goed waren voor de economie. Resultaat: de economie staat er veel slechter voor. En nog steeds kunnen graaiende types als Albayrak en Erik Staal hun gang gaan.
Laten we dat verstikkene neoliberale denken achter ons laten en naar een beter bestuur gaan.
Oh god, je hebt mijn nachtmerrie geraden..quote:Op zondag 22 april 2012 22:24 schreef moonobserver het volgende:
Nieuwe kabinet wordt PVDA, SP, Groenlinks en D66
D66 is progressief liberaal xdquote:Op zondag 22 april 2012 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Het probleem is gewoon dat er geen progressieve rechts partij is, als iemand die opricht dan pakken ze zo de helft van de VVD en d66 af.
Ach een dergelijk kabinet komt er toch nooit, in de oppositie kan men al geeneens samenwerken, laat staan in een kabinet.quote:Op maandag 23 april 2012 08:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Oh god, je hebt mijn nachtmerrie geraden..Laten we nog maar wat draadjes aan die sociale hangmat vlechten, die is nog niet comfortabel genoeg.
Dan moet je het niet zoeken bij de SP. Als je namelijk meer dan modaal gaat verdienen komt de SP om de hoek zeilen en pakt je keihard aan.quote:Op maandag 23 april 2012 00:57 schreef probeer het volgende:
[..]
eens. veel is dubbelop, zorgt alleen maar voor rondstromen van geld, en dat kost geld.
en het zou fijn zijn als werken weer echt verdient, en minima je niet bijna voorbij schieten in netto inkomen door alle subsidies waar je net geen recht meer op hebt.
Dat in combinatie met de 'iedereen die meer dan 125.000 euro heeft is rijk en moet inleveren' mentaliteit, en we hebben een pareltje van een regeringquote:Op maandag 23 april 2012 08:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Oh god, je hebt mijn nachtmerrie geraden..Laten we nog maar wat draadjes aan die sociale hangmat vlechten, die is nog niet comfortabel genoeg.
Dat is nu toch al zo?quote:Op maandag 23 april 2012 09:02 schreef Scorpie het volgende:
Dan moet je het niet zoeken bij de SP. Als je namelijk meer dan modaal gaat verdienen komt de SP om de hoek zeilen en pakt je keihard aan.
Precies laat de armen maar gewoon doodhongeren en een kleine groep hun zakken volproppen met de welvaart. Veel fijnere samenleving.quote:Op maandag 23 april 2012 01:11 schreef MouzurX het volgende:
herverdeling, zo'n verschrikkelijk woord.
Iedereen even arm onder het socialismequote:Op maandag 23 april 2012 12:35 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Precies laat de armen maar gewoon doodhongeren en een kleine groep hun zakken volproppen met de welvaart. Veel fijnere samenleving.
Als ik het niet heb dan jij ook nietquote:Op maandag 23 april 2012 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iedereen even arm onder het socialisme.
Alsof het socialisme het enige alternatief is voor het parasietenkapitalisme.quote:Op maandag 23 april 2012 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom een sterke sociaal-democratisch model waarin de economie kan floreren en de zwakkeren ook mee mogen doen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En de grote belastingbetalers, de rijken, vertrekken allemaal naar het buitenland.quote:Op maandag 23 april 2012 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat in combinatie met de 'iedereen die meer dan 125.000 euro heeft is rijk en moet inleveren' mentaliteit, en we hebben een pareltje van een regering
Parasietenkapitalisme?quote:Op maandag 23 april 2012 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alsof het socialisme het enige alternatief is voor het parasietenkapitalisme.
De economie floreert als er een kleine overheid is. Wat wil je nou?quote:Op maandag 23 april 2012 12:52 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Daarom een sterke sociaal-democratisch model waarin de economie kan floreren en de zwakkeren ook mee mogen doen.
Al lang achterhaalde retoriekquote:Op maandag 23 april 2012 13:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De economie floreert als er een kleine overheid is. Wat wil je nou?
Alleen jammer dat Beieren geen land is, en moet luisteren naar het Parlement, waar die twee facetten dus niet hand in hand zijn.quote:Op maandag 23 april 2012 13:32 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Al lang achterhaalde retoriek
In Beieren in Duitsland is een sterke economie en een sterke overheid al jaren hand in hand
Score.quote:Op maandag 23 april 2012 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Beieren geen land is, en moet luisteren naar het Parlement, waar die twee facetten dus niet hand in hand zijn.
Beieren is een deelstaat, de grootste van Duitsland.quote:Op maandag 23 april 2012 13:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Beieren geen land is, en moet luisteren naar het Parlement, waar die twee facetten dus niet hand in hand zijn.
Chapeau, klein Wikipedia-wonder!quote:Op maandag 23 april 2012 22:35 schreef moonobserver het volgende:
[..]
Beieren is een deelstaat, de grootste van Duitsland.
ja, dit heb ik 3 jaar geleden eens gelezen op wikipedia en weet het nog steeds.quote:
Een deelstaat waar mensen met jouw politieke ideeen met paardevijgen het dorp uitgejaagd worden.quote:Op maandag 23 april 2012 13:32 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Al lang achterhaalde retoriek
In Beieren in Duitsland is een sterke economie en een sterke overheid al jaren hand in hand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |