quote:Op woensdag 25 april 2012 09:08 schreef kevin_ het volgende:
Veel mensen zouden er goed aandoen om het boek Beyond Brawn te lezen en als naslag te houden. Dit is de gouden basis voor bodybuilden en leest erg makkelijk.
Voor mij is het meer een basis die vooral interessant is voor mensen die nog beginners zijn. Hij spreekt vooral in het 1e hoofdstuk veel over het mentale aspect van bodybuilden en dit vond ik wel het interessantste van het boek. Ook wel mooi dat hij durft te zeggen dat dips eigenlijk een betere oefening is dan de bench pressquote:Op woensdag 25 april 2012 10:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op zich goed geschreven maar meer van hetzelfde. Zijn er dingen hieruit (behalve zijn gezeur over die massageapparaatjes) die niet in andere boeken staan, maar die jij erg nuttig vond?
Ik denk dat zijn gehamer op deloaden, en dat 'slow but steady' het wint van 'alsmaar steeds harder willen trainen' op de lange termijn belangrijke punten zijn uit dit boek.
Maar de tweede helft van het boek gaat meer over hoe hij zijn rug vernaggelde door 20 deadlifts te doen op zijn max, en in de laatste 2-3 lifts z'n onderrug kapotmaakte.Zijn advies: stoppen als het echt niet meer gaat en niet zo stoer denken te doen.
![]()
Fair enough.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:19 schreef Awesome_ het volgende:
Als je langere tijd met bb bezig bent kun je niet meer objectief oordelen over goede "basic-info". Wat voor de een een open deur intrappen is, is voor de andere zware hocuspocus.
Wat is daar zo mooi aan? Voor mij heeft dips nooit beter gewerkt dan bench presses.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:21 schreef kevin_ het volgende:
Ook wel mooi dat hij durft te zeggen dat dips eigenlijk een betere oefening is dan de bench press.
Omdat bench press altijd keihard de hemel in word geprezen, maar dips hoor je eigenlijk nooit. Terwijl dips meer spieren aanpakt en makkelijker te doen is zonder hulp van spotters.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Fair enough.
[..]
Wat is daar zo mooi aan? Voor mij heeft dips nooit beter gewerkt dan bench presses.
Je hebt meer synergists bij dips. Dat wil niet zeggen dat je daarmee je borst beter traint. Ik zeg niet dat dips niet goed zouden zijn, ik doe ze graag. Maar zeggen dat het betere oefening dan de bench press zou zijn voor borst geloof ik niet.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:35 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Omdat bench press altijd keihard de hemel in word geprezen, maar dips hoor je eigenlijk nooit. Terwijl dips meer spieren aanpakt en makkelijker te doen is zonder hulp van spotters.
Vooral voor beginners is het lastig om de drukken met de borstspier. Je leest dit echt vaak. Mijn borstspieren en mijn triceps groeien echt als de gekte sinds ik dips gebruik, terwijl ik met de bench press niet echt vooruit kwam. Maar iedereen is anders en sommige mensen reageren beter/slechter op bepaalde oefeningen inderdaad.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hebt meer synergists bij dips. Dat wil niet zeggen dat je daarmee je borst beter traint. Ik zeg niet dat dips niet goed zouden zijn, ik doe ze graag. Maar zeggen dat het betere oefening dan de bench press zou zijn voor borst geloof ik niet.
Als dat zo zou zijn zou er in SS en SL dips zitten ipv bench press lijkt me.![]()
Dat is waar, ik moet mezelf nog steeds wel eens terugroepen omdat ik teveel op mijn armen ipv van mijn borst druk. Dips werken voor mij ook wel, maar niet zo goed als de BP. Ik denk trouwens dat iedereen vroeg of laat op een plateau komt te zitten met de BP, dan is het altijd goed om je borst op andere manieren op z'n flikker te geven.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:51 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Vooral voor beginners is het lastig om de drukken met de borstspier. Je leest dit echt vaak. Mijn borstspieren en mijn triceps groeien echt als de gekte sinds ik dips gebruik, terwijl ik met de bench press niet echt vooruit kwam. Maar iedereen is anders en sommige mensen reageren beter/slechter op bepaalde oefeningen inderdaad.
Ja maar benen zie je niet zo goed en letten menseb minder op, dus het is echt enorm keistoer om hier te zeggen dat je die hard traint en je core nauwelijks traint. Want tja, dat doen alleen de beachboys.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:33 schreef obsama het volgende:
Gaat wel heel vaak over benen en bijzonder weinig over core. Een mooie core vind ik pers. toch wel een van de belangrijkste onderdelen van het lichaam, zorgt voor een prachtig fysiek mits goed getraind.
Ik denk omdat er niet veel mensen zijn die regelmatig dips doen voor borst. In ieder geval een stuk minder dan decline BP.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:06 schreef Stereotomy het volgende:
Ik snap iets niet: er wordt tegen de decline press altijd gezegd dat die de bovenkant van de pecs niet goed meeneemt, en dat hij daarom niet ideaal is.
Maar met dips zit je in een nog grotere hoek naar beneden te drukken: waarom hoor je bovenstaande klacht over de dips nooit?
Is idd een aardige.quote:Op woensdag 25 april 2012 06:51 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
En Zeer belangrijk Achterkant schouders trainen.
Ik denk zelfs nummer 1 als je bij bankdrukken last krijgt van je schouders.
Ik heb het dan over deze oefening of variant er op:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 april 2012 09:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Beetje softe aanpak wel, een aanpak zoals in deze encounter zou de boodschap beter overbrengen me dunkt.Ik zal het onthouden voor de volgende keerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
True that. Daarom eens in de zoveel tijd back to basics.quote:Op woensdag 25 april 2012 10:19 schreef Awesome_ het volgende:
Als je langere tijd met bb bezig bent kun je niet meer objectief oordelen over goede "basic-info". Wat voor de een een open deur intrappen is, is voor de andere zware hocuspocus.
Waarom zou je terug gaan naar basic info?quote:Op woensdag 25 april 2012 12:12 schreef Weissman het volgende:
True that. Daarom eens in de zoveel tijd back to basics.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |