Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Nou, NEE.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
Het zou kunnen dat één van de machinisten door rood is gereden, maar dat is puur speculatie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Bij die botsing in 2004 was die dubbeldekker leeg daardoor waren er maar 20 gewonden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:04 schreef blup het volgende:
Als je de foto's vergelijkt met dit ongeval
[ afbeelding ]
Hier waren lange na niet zoveel gewonden toch?
"In Amsterdam notabene" maakt niet zoveel uit. In Maastricht, Den Haag en Warffum ligt dezelfde beveiliging met dezelfde regelgeving.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:12 schreef Eenskijken het volgende:
hoe kunnen er in godsnaam twee treinen op hetzelfde spoor zitten en frontaal tegen elkaar botsen? In amsterdam nog wel notabene.. kijk in derdewereldlanden kan ik het nog 'begrijpen', maar hier? Tehfuck! Ik rijd trouwens regelmatig op dat traject in de trein van den helder-nijmegen
Nee, dat was de machinist. Voor doden onder de reizigers moet je terug naar Hoofddorp 1992.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:16 schreef Bitlord het volgende:
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 21-04-1222:17:24 13-194 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:333 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120194 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 94 21-04-1222:16:37 13-106 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:332 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120106 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-106 GGD Amsterdam) 21-04-1222:15:42 13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:331 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120121 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-121 GGD Amsterdam) 1-04-1222:04:17 13-190 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:329 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120190 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 90 21-04-1222:03:50 13-189 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:328 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120189 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 89 21-04-1222:02:26 13-101 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:327 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120101 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-101 GGD Amsterdam) 21-04-1222:02:01 13-103 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:326 0120998 regio 13 Amsterdam-Amstelland AMBULANCE 98 0120103 AMBU Amsterdam-Amstelland (-Ambulance-13-103 GGD Amsterdam) |
Nee, ook dat was een machinist. Zoals ik al eerder postte, last passenger fatality is Hoofddorp 1992quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:16 schreef Bitlord het volgende:
In 2003 in Roermond is toch de laatste passagier omgekomen in een trein Nederland? Het is te hopen dat het 2003 blijft.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het veiligst is om te zitten, en wel achteruit. Dan word je je stoel in gedrukt als er iets gebeurt. En dan kon je volgens mij ook nog het beste in de zoveelste bak van achter zitten.
Maximaal aantal mensen toelaten in de trein? Wat natuurlijk niet te doen is omdat je dan veel te weinig treinen hebt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, NEE.
De vraag is meer, hoe kunnen we itvoorkomen?
Sja, als je inderdaad die kreukelzones bekijkt, zijn dan voornamelijk de balkons. En toch moet ik daar elke werkdag twee keer onvrijwillig staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Door dit soort ongelukken vraag je je toch af, is het wel veilig om op de bordessen te staan... Sowieso, is het veilig om te staan in een rijdende trein?
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.quote:
In dit geval was je morsdood.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:22 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Sja, als je inderdaad die kreukelzones bekijkt, zijn dan voornamelijk de balkons. En toch moet ik daar elke werkdag twee keer onvrijwillig staan.
true, daar is twijfel over.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.
Je moet wat... Ik heb niet de luxe om meerdere treinen voorbij te laten gaan als ik ergens naartoe moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:25 schreef blup het volgende:
[..]
In dit geval was je morsdood.
http://www.nifv.nl/upload/158608_657_1247821108637-1.JPG
Dus beter niet meer daar staan.
Inderdad, er was al helaas een mcn bij Barendrecht omgekomen. Die ander had het overleeft, maar wel veel "kapot".quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true, daar is twijfel over.
Maar die mcn die bij barendrecht omgekomen is dan?
ALs ik me het rapport over Roermond kan herinneren had de mcn een aanval gehad en was net voordat het systeem in zou grijpen weer wat bij bewustzijn gekomen. Hij zette toen een (lichte) remming in, waardoor het systeem niet verder ingreep en de trein in botsing kwam met die goederenloc.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En die was wellicht al dood voordat zijn trein crashte. Hartaanval.
Daarvan is het vermoeden ook dat hij onwel werd voorafgaand aan de crash, omdat er al enkele ATB-remmingen waren geweest.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
true, daar is twijfel over.
Maar die mcn die bij barendrecht omgekomen is dan?
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Monopoly het volgende:
Foto's van de loc van de treinbotsing op de MAASVLAKTE vorige week.
Loc heeft een beste tik gehad, buffers hebben een hoop opgevangen. Buiten de buffers en voorkant om, visueel amper schade te bekennen. Hooguit de rubberen houders rondom de motorbehuizing.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet je, ik verbaas me er al niet eens meer over, dat is pas erg
Idd, ik stond ook vol verbazing te kijken. Wel bijzonder interessant om er zo even om heen te lopen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wauw, het duurde even tot ik door had wat die 'rolletjes' staal daar rondom de restanten van de buffers voor moesten stellen. Die kreukelzone heeft z'n werk wel gedaan!
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Want er botsen dagelijks treinen, bedoel je?
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik krijg wel de impressie dat er dagelijks maar wat aangekloot wordt door bepaalde departementen...
Bron?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:57 schreef greavy het volgende:
De RRF-loc word waarschijnlijk gesloopt, die is enorm beschadigd geraakt op de Maasvlakte. Herstel schijnt duurder te zijn..
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er wordt nooit "aangekloot". Veiligheid is een serieuze zaak en elke machinist houdt zich hier aan.
Bij de "ongelukken" die gebeuren, is het vaak een samenloop van omstandigheden die die uitkomst geven.
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bron?
We hebben die nog even gezocht toen we er waren, hij stond niet op de put bij emplacement Maasvlakte namelijk.
nu.nlquote:NS-dienstregeling Amsterdam zondag normaal
Laatste update: 21 april 2012 22:52
AMSTERDAM - De NS hoopt dat zondag de treinen weer volgens de reguliere dienstregeling rijden. Dat meldt een woordvoerder van de NS zaterdagavond. Inspecteurs van de Inspectie Leefomgeving en Transport zijn volgens de zegsvrouw omstreeks 22.15 uur nog bezig met onderzoek bij de plek waar zaterdag in Amsterdam twee treinen botsten.
De stoptrein en de sneltrein botsten rond 18.15 uur ter hoogte van het Westerpark frontaal op elkaar. Bij het ongeval raakten dertien mensen zeer zwaargewond en 43 zwaargewond. Ook zijn er tientallen lichtgewonden. In de treinen zaten honderden passagiers. Omstreeks 21.15 uur meldde de brandweer dat alle passagiers uit de treinen waren gehaald.
Beschadigd
Bij de botsing raakten de voorkanten van de treinen zwaar beschadigd. De treinen bleven wel in de rails. Wanneer ze kunnen worden weggehaald, is echter nog onduidelijk. "Dat is afhankelijk van wanneer de inspectie klaar is met het onderzoek."
Vanwege het ongeval ligt het treinverkeer ten westen van Amsterdam Centraal zaterdagavond grotendeels plat. Tussen Amsterdam en Haarlem, Zaandam en Schiphol rijden de rest van de avond geen of zeer beperkt treinen.
Reizigers tussen deze trajecten moeten rekening houden met ruim een uur vertraging. Ook het overige treinverkeer rond Amsterdam is beperkt tot zeer beperkt, ook hiermee moeten reizigers rekening houden.
Ben ook niet boos hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat veiligheid de grootste prioriteit echt wel. Maar ik schrok van mn eigen reactie. De nu.nl pagina laad zich en ik had zo iets van "Vanochtend is er over hobbelende treinen geklaagd door personen die er dagelijks mee opzitten, en nu gebeurd er dit" echt. Hoe erg het ook is, en hoewe; mensen er wellicht nu zijn, die vechten voor hun leven. Ik kijk er niet van op, en dat is niet goed.
Overigens hoor je mij niet zeggen dat het hier een haar beter is... Edit: en ook niet dat je er de klok op gelijk kon zetten..
Edit 2: En ik besef goed dat ik maar een leekje ben, en dat er Mensen zijn die vol passie en liefde hun werk/hobby uitoefenen en "vechten" op het werk voor meer/beter/kwaliteit.
Nee maar ziggy is geloof ik wel een beetje pissigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ben ook niet boos hoor
Maar het is inderdaad voor een leek vaak "hel en verdoemenis". Op zich wel logisch gezien de nieuwsberichten de laatste tijd. Dat neemt niemand jou of anderen kwalijk.
verbaast me niets. Vaak is er uiterlijk weinig schade, terwijl onderhuids de boel toch behoorlijk krom is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:03 schreef greavy het volgende:
[..]
OA de huif is krom; De lange huif was circa 3-kwart ingeduwd. Waar die is, weet ik niet.
Die fotograaf heeft het mis.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Ja. Niet in de zin dat alles wat jij in de cabine zegt wordt opgenomen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:24 schreef lyolyrc het volgende:
Het zijn wel de weken van de ontsporingen en aanrijdingen...![]()
Ben wel benieuwd wat de oorzaak is van deze botsing. Hebben treinen eigenlijk een soort van "Black box" aan boord?
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:22 schreef sl44 het volgende:
Wow ben net even gaan kijken, en vanaf de straat zie je duidelijk dat de bakovergangen volledig in elkaar geduwd zijn.
Volgens een fotograaf daar werd er enkelspoors gereden ivm werkzaamheden.
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Fotograaf had het zeker mis. Sporen waren gewoon in dienst.
Wat is de bron van die personen dan ? Want veel mensen praten kak tegenwoordigquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:30 schreef sl44 het volgende:
[..]
Kennelijk niet, gezien ik op een andere niet nader te noemen gehaat trein forum deze reactie lees:
Bij Sloterdijk stonden alle treinen vanaf Zaandam op spoor 4 ingepland, wat volgens het sporenplan betekend dat ze na vertrek kort linkerspoor moeten rijden, tot precies het punt van het ongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |