Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
joepie, sinds vandaag ben ik niet meer werkzoekend..
Vanochtend aantal testen moeten doen(hoogste score gehaald van de hele groep) daarna gesprekje gehad met detacheerder ben om iets voor 5 gebeld dat ik me maandag om 8 uur moet melden..![]()
Na 3.5 maand werkloos te zijn, kan ik nu aan de slag als functioneel beheerder bij DUO.
MBO ICT-beheerder, en ben bezig met een deeltijd HBO Bedrijfskundige Informaticaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:34 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt.![]()
Nog gefeliciteerd ermee!![]()
.
Iemand die dit herkendquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef Apekoek het volgende:
De laatste tijd doe ik ook veel assessments online.
Frustrerende is dat vaak meerdere kwaliteiten dan van toepassing zijn, maar dat je steeds 1 moet weg klikken
Hoe doen jullie dat? Want dan komt het net over of je op andere gebieden niets kan...
Eergister was het nog een 21+ toets voor een HBO opleiding. Gister was het nog de zorg en vorige week de horeca. Heb je zelf alles al wel op een rijtje staan vraag ik me af? Niet dat je nu weer voor de ICT kiest en dat je het over 2 weken weer niets vind.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:34 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt.![]()
Nog gefeliciteerd ermee!![]()
.
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wanneer geef je in je LinkedInProfiel te kennen dat je "een nieuwe uitdaging" zoekt.
Hoe kleed je dit in, in je "personal headline"
Suggesties?
Het probleem met LinkedIn is dat je voor iedereen hetzelfde cv presenteert. In het verleden heb ik er wel eens voor gekozen bepaalde dingen weg te laten voor bep functies. Bv bij een internationaal bedrijf je taalkwaliteiten iets hoger neer te zetten. Of een uitzendbaantje uit het verre verleden noemen als dat bedrijf precies in het straatje past. Een beetje differentieren dus. Kun je trouwens remommendations verwijderen? Het lijkt me wel toch?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.
okay want functioneel beheerder wordt volgens mij in meerdere contexten gebruiktquote:
Wat is er mis mee dit gewoon zo neer te zetten? Je wilt toch duidelijk maken dat je iets nieuws zoekt?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.
Ik begrijp dat het heel verwarrend overkomt, maar ik word er zelf ook gek van hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:36 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Eergister was het nog een 21+ toets voor een HBO opleiding. Gister was het nog de zorg en vorige week de horeca. Heb je zelf alles al wel op een rijtje staan vraag ik me af? Niet dat je nu weer voor de ICT kiest en dat je het over 2 weken weer niets vind.
En voor welke functies je in aanmerking komt is totaal niet relevant. Ga eerst maar eens bij een bedrijf in de ICT werken. Als je goed bent groei je zelf wel naar een functie die je leuk vind.
spannend hequote:Op woensdag 9 mei 2012 23:27 schreef FerryNL het volgende:
Damn wat vliegt de tijd toch. Morgen is het alweer zo ver om het contract te tekenen, en volgende week dinsdag al beginnen.
Best wel ja.quote:
je kan eindelijk aan de slagquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Best wel ja.Ook al stelt het niet zoveel voor, maar vind het altijd wel weer spannend een nieuwe baan.
Tjee... Ben je ouder dan 16 misschien? Dat kan een probleem zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef Anonymousz het volgende:
afgewezen door kruidvat (vulploeg medewerker)
de keuze was niet op mij gevallen
Gelukkig wel ja.quote:
Balen zeg! Wat vindt je nog meer leuk om te doen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef Anonymousz het volgende:
afgewezen door kruidvat (vulploeg medewerker)
de keuze was niet op mij gevallen
was wel te verwachtenquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja.
[..]
Balen zeg! Wat vindt je nog meer leuk om te doen?
Hoe oud ben je dan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:44 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
was wel te verwachten
ik werk 3 dagen in de week bij postnl en ik wil nog een bijbaan voor 1 of 2 dagen
ik ga weer een poging doen bij AH wellicht
21 (over 2 maanden 22)quote:
Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben je denk ik te oud voor een winkel en zeker de AH.quote:
gelijk heb je maar ik twijfel tussen horcea of zorg en welzijnquote:Op donderdag 10 mei 2012 00:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben je denk ik te oud voor een winkel en zeker de AH.
Waarom probeer je ook niet iets in de horeca te vinden. Daar nemen ze je wel aan hoor met je 21 jaar. Kijk naar mij, ik word ook aangenomen als hulp kok op mijn 25e.
Vertel mij wat.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:08 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
gelijk heb je maar ik twijfel tussen horcea of zorg en welzijn
het is zo moeilijk
in augustus loopt mijn contract af komt wel goed uitquote:Op donderdag 10 mei 2012 00:15 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Vertel mij wat.![]()
Die 2 dingen moeten wel lukken hoor zo voor de grote vakantie. Dan zoeken ze beiden juist veel vakantiekrachten.
En wellicht vindt je 1 ding wel zo leuk. Dan kan je daarin misschien door gaan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:21 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
in augustus loopt mijn contract af komt wel goed uit
quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:08 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
gelijk heb je maar ik twijfel tussen horcea of zorg en welzijn
het is zo moeilijk
Zouden ze er dan uitkomen?quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:54 schreef YebCar het volgende:
[..]
Jij en FerryNL moeten maar eens gaan daten
De één in de horeca en de ander in de zorg, probleem opgelostquote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:54 schreef YebCar het volgende:
[..]
Jij en FerryNL moeten maar eens gaan daten
quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:25 schreef StephanL het volgende:
[..]
De één in de horeca en de ander in de zorg, probleem opgelost
Ik werk sinds kort als bagagemedewerker via een uitzendbureau bij een groot Nederlands vliegmaatschappij met die blauwe kleurHet is soms best pittig werk als je moet werken, maar gelukkig heb je af en toe ook even rust er tussendoor waardoor het goed uit te houden is. Verdient matig tot redelijk, niet super, maar heb weer geld dat is ook belangrijk.
Dat is idd een heel verschil! Vervelend joh...quote:Op donderdag 10 mei 2012 06:35 schreef Kekaa het volgende:
Haaaai,
twee a drie jaar geleden hier ook gepost...
Zometeen naar het UWV om te vragen hoe en wat met betrekking tot gedeeltelijke WW (geen idee of het kan). Heb gistermiddag te horen gekregen dat bij 1 van mijn twee banen het contract niet wordt verlengd.
Zo werk je 36 uur per week, en zo nog maar 12...
WW kan je inderdaad ook aanvragen als je uren verliest. zelfs als je bij één werkgever in een keer veel minder kan werken kan je WW krijgen...quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:14 schreef Kekaa het volgende:
Zow, WW aangevraagd, zal mij benieuwen.
Alles heerlijk volledig via internet... Wel irritant als die site het soms niet doet.
En nu op zoek naar werk...........
MBO & HBOquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Wat ik me afvraag: Welke opleiding of niveau hebben de mensen hier gedaan?
Zijn er problemen over alle opleidingsniveaus?
Ik heb een HBO afgerond en vanaf juli/augustus komt daar WO bij.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Ook MBO en HBO... En ja volgens mij wel. Heb wel het idee dat hier vooral starters/mensen met weinig ervaring rondhangen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
WOquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Ik ook. Werk vinden is op alle niveau's moeilijk op dit moment. (tenzij je in een callcenter wil zitten)quote:
quote:
Tegenwoordig ook niet meer hoor. Had bij 2 callcenters gesolliciteerd, maar mocht telkens niet door omdat ik niet commercieel genoeg was.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ook. Werk vinden is op alle niveau's moeilijk op dit moment. (tenzij je in een callcenter wil zitten)
quote:
Nou, ik heb het van de week voor elkaar gespeeld om zelfs voor een callcentre nog afgewezen te worden.... MBO4 opleiding + werkervaring op HBO niveau.quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik ook. Werk vinden is op alle niveau's moeilijk op dit moment. (tenzij je in een callcenter wil zitten)
HBO, en straks MBO4 erbij (ja, rare volgorde.. .maar gratis verdieping in mn werk sla ik niet af).quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
HBO MER Vastgoed & Makelaardij.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Als je al zeg dat je niet echt commercieel bent, dan vind ik het niet zo raar dat ze niet willen hebben.quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:07 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Nou, ik heb het van de week voor elkaar gespeeld om zelfs voor een callcentre nog afgewezen te worden.... MBO4 opleiding + werkervaring op HBO niveau.
Ben denk ik te eerlijk geweest over het feit dat ik niet echt commercieel ben![]()
Ik had niet verwacht dat er zoveel HBO/WO mensen hier zouden zitten. (No offence naar lagere opleidingen natuurlijk)quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat hier veel HBO/WO mensen zouden zitten. Negen van de tien personen zijn compleet wereldvreemd omdat ze teveel in de boeken hebben gezeten. Ze weten totaal niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Tevens kunnen die boekenwurmen niet lullen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:50 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat er zoveel HBO/WO mensen hier zouden zitten. (No offence naar lagere opleidingen natuurlijk)
Zelf HBO/WO voltooid. Ik heb zelf weinig contact met oud-studiegenoten dus weet niet echt wie er wel goed aan de bak zijn na afstuderen.
Edoch...quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:58 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat hier veel HBO/WO mensen zouden zitten. Negen van de tien personen zijn compleet wereldvreemd omdat ze teveel in de boeken hebben gezeten. Ze weten totaal niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Tevens kunnen die boekenwurmen niet lullen.
Right...quote:Op donderdag 10 mei 2012 21:58 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat hier veel HBO/WO mensen zouden zitten. Negen van de tien personen zijn compleet wereldvreemd omdat ze teveel in de boeken hebben gezeten. Ze weten totaal niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Tevens kunnen die boekenwurmen niet lullen.
In de techniek is er veel werk voor laagbetaalde vakmensen die kunnen lassen, pipefitten etc.quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:44 schreef FerryNL het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je zou toch denken dat ze juist in de techniek een hoop werk hebben. Maar ja als je haast geen ervaring heb dan is al vrij moeilijk.
Grappig. Ik ben momenteel exact dezelfde studie aan het afronden. Op welke school volg/volgde jij deze studie?quote:
Naja, zit voor wat anders in het traject, dit is voor een uitzendbureau, iets voor 3 maanden. We zullen zien! Hoop meer op eind volgende weekquote:
Waar is die banenmarkt? In Hengelo is er vandaag en morgen ook 1. Ik ga waarschijnlijk vanavond even kijken in Hengelo.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmm, vanmiddag is hier in de buurt een banen-markt. Geen idee wat ik daar mee moet/wat ik er van moet verwachten.
Zijn jullie daar wel eens heengeweest, en hoe pakken jullie dat aan??
Ik stel me een ruimte voor met allemaal kraampjes en wat folders erop. En dan wat ongeintresseerde werkgever erachter die roepen "ach nee in díe richting hebben we écht geen werk!". Niet zoveel trek in.
Ja zoiets.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmm, vanmiddag is hier in de buurt een banen-markt. Geen idee wat ik daar mee moet/wat ik er van moet verwachten.
Ik stel me een ruimte voor met allemaal kraampjes en wat folders erop. En dan wat ongeintresseerde werkgever erachter die roepen "ach nee in díe richting hebben we écht geen werk!". Niet zoveel trek in.
Gewoon praten met de mensen van die kraampjes. Vaak is er meer mogelijk dan je zou denken. Verder gewoon naar lezingen gaan waarvan jij denkt dat je er wat aan hebt, lezingen worden ook vaak gehouden op die beurzen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Fontysquote:Op vrijdag 11 mei 2012 07:35 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Grappig. Ik ben momenteel exact dezelfde studie aan het afronden. Op welke school volg/volgde jij deze studie?
Ik woon in Hengelo jaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:22 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Waar is die banenmarkt? In Hengelo is er vandaag en morgen ook 1. Ik ga waarschijnlijk vanavond even kijken in Hengelo.
Ik verwacht er ook niet zoveel van, maar dan ben ik er iig even uit en het geldt als sollicitatie voor het uwv.
Niets kunnen vinden dus? Ik heb vandaag een gesprek gehad met een wethouder van financiën bij een gemeente die hun vastgoedbeleid willen professionaliseren. Ze staan er voor open dat ik daar het accommodatiebeleid ga voeren. Ze moeten nog wel plek voor een FTE gaan vinden in de begroting. Ik ga dit sowieso warm houden.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:13 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Fontys.
Zondag naar de landmachtdagen om daar informatie in te winnen. In het vastgoed moet je niet wezen op dit moment.
Nog niet actief bezig met het solliciteren binnen de sector. Momenteel beraad ik me over mijn toekomst, welke kant ik op wil en waar dat dan zal zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:32 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Niets kunnen vinden dus? Ik heb vandaag een gesprek gehad met een wethouder van financiën bij een gemeente die hun vastgoedbeleid willen professionaliseren. Ze staan er voor open dat ik daar het accommodatiebeleid ga voeren. Ze moeten nog wel plek voor een FTE gaan vinden in de begroting. Ik ga dit sowieso warm houden.
Dat heb ik ook gedaan maar ik heb gemerkt dat als je buiten je vakgebied je gaat solliciteren je een stuk lager qua salaris en functie begint.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:35 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nog niet actief bezig met het solliciteren binnen de sector. Momenteel beraad ik me over mijn toekomst, welke kant ik op wil en waar dat dan zal zijn.
Dat kan een van de consequenties zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:37 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan maar ik heb gemerkt dat als je buiten je vakgebied je gaat solliciteren je een stuk lager qua salaris en functie begint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |