abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111391871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Wat ik me afvraag: Welke opleiding of niveau hebben de mensen hier gedaan?
Zijn er problemen over alle opleidingsniveaus?
HBO, en straks MBO4 erbij (ja, rare volgorde.. .maar gratis verdieping in mn werk sla ik niet af).
Ook nog wel starter.

Wanneer ben je geen starter meer?
pi_111391958
Vandaag aangemeld om toch maar wat om handen te hebben: frisdrankblikjes vullen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_111392105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef Zocalo het volgende:
Wat ik me afvraag: Welke opleiding of niveau hebben de mensen hier gedaan?
Zijn er problemen over alle opleidingsniveaus?
HBO MER Vastgoed & Makelaardij.
pi_111393986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:07 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

Nou, ik heb het van de week voor elkaar gespeeld om zelfs voor een callcentre nog afgewezen te worden.... MBO4 opleiding + werkervaring op HBO niveau.
Ben denk ik te eerlijk geweest over het feit dat ik niet echt commercieel ben :') ;(
Als je al zeg dat je niet echt commercieel bent, dan vind ik het niet zo raar dat ze niet willen hebben.

Maar ja je ken al zien dat het tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk is om in een callcentrum te werken.
pi_111396872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik ook. Werk vinden is op alle niveau's moeilijk op dit moment. (tenzij je in een callcenter wil zitten)
Ik had niet verwacht dat er zoveel HBO/WO mensen hier zouden zitten. (No offence naar lagere opleidingen natuurlijk)
Zelf HBO/WO voltooid. Ik heb zelf weinig contact met oud-studiegenoten dus weet niet echt wie er wel goed aan de bak zijn na afstuderen.
pi_111397184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:50 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat er zoveel HBO/WO mensen hier zouden zitten. (No offence naar lagere opleidingen natuurlijk)
Zelf HBO/WO voltooid. Ik heb zelf weinig contact met oud-studiegenoten dus weet niet echt wie er wel goed aan de bak zijn na afstuderen.
Ik had wel verwacht dat hier veel HBO/WO mensen zouden zitten. Negen van de tien personen zijn compleet wereldvreemd omdat ze teveel in de boeken hebben gezeten. Ze weten totaal niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Tevens kunnen die boekenwurmen niet lullen.
  Moderator donderdag 10 mei 2012 @ 22:31:35 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111398774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:58 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Ik had wel verwacht dat hier veel HBO/WO mensen zouden zitten. Negen van de tien personen zijn compleet wereldvreemd omdat ze teveel in de boeken hebben gezeten. Ze weten totaal niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Tevens kunnen die boekenwurmen niet lullen.
Edoch...

Ben een jaar lang stagiair geweest bij het UWV en coachte mensen aan het werk. Ik voel me eigenlijk best wel aangesproken.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:24:40 #283
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_111401594
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 21:58 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Right... :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_111405217
WO bachelor biomedische wetenschappen met 4 maanden stage en met een jaar MBO4 ervaring als operator.

Eigenlijk zou ik moeten solliciteren op labfuncties, maar dan is er altijd wel een of andere techniek waar ik dan onvoldoende vanaf weet. Waardoor ik dan volgens hun de functie niet zou kunnen vervullen of er is gewoon iemand die dat ene dingetje net wel weet. Solliciteer ik op andere functies die op de een of andere manier wel overlap lijken te hebben met die studie, lukt het soms wel, dan lukt het iig regelmatig om op gesprek te mogen komen. Of ik word gewoon aangenomen op basis van dingen als motivatie of opleidingsniveau.

Alleen binnen blijven wil nog niet zo heel erg lukken. Heb eigenlijk het gevoel dat ik ook solliciteer als ik wel een baan heb, aangezien ik me (gevoelsmatig) al 3 jaar lang continu moet bewijzen. Op sollicitatiegesprekken en ook in nieuwe banen.
pi_111405417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:44 schreef FerryNL het volgende:

[..]

_O- :s) _O-

Je zou toch denken dat ze juist in de techniek een hoop werk hebben. Maar ja als je haast geen ervaring heb dan is al vrij moeilijk.
In de techniek is er veel werk voor laagbetaalde vakmensen die kunnen lassen, pipefitten etc.
in de procestechniek en off-shore kun je door toeslagen en opleidingen een leuk salaris verdienen
pi_111408053
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:25 schreef Disavowed het volgende:

[..]

HBO MER Vastgoed & Makelaardij.
Grappig. Ik ben momenteel exact dezelfde studie aan het afronden. Op welke school volg/volgde jij deze studie?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 07:37:55 #287
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111408074
Zo maar eens op gesprek :O
  vrijdag 11 mei 2012 @ 07:38:20 #288
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_111408077
Succes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 07:39:22 #289
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111408083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:38 schreef automatic_ het volgende:
Succes!
Naja, zit voor wat anders in het traject, dit is voor een uitzendbureau, iets voor 3 maanden. We zullen zien! Hoop meer op eind volgende week *)
pi_111409189
Hmm, vanmiddag is hier in de buurt een banen-markt. Geen idee wat ik daar mee moet/wat ik er van moet verwachten.

Zijn jullie daar wel eens heengeweest, en hoe pakken jullie dat aan??

Ik stel me een ruimte voor met allemaal kraampjes en wat folders erop. En dan wat ongeintresseerde werkgever erachter die roepen "ach nee in díe richting hebben we écht geen werk!". Niet zoveel trek in.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 09:22:17 #291
148247 taxibabe
pi_111409510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:03 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmm, vanmiddag is hier in de buurt een banen-markt. Geen idee wat ik daar mee moet/wat ik er van moet verwachten.

Ik stel me een ruimte voor met allemaal kraampjes en wat folders erop. En dan wat ongeintresseerde werkgever erachter die roepen "ach nee in díe richting hebben we écht geen werk!". Niet zoveel trek in.
Waar is die banenmarkt? In Hengelo is er vandaag en morgen ook 1. Ik ga waarschijnlijk vanavond even kijken in Hengelo.

Ik verwacht er ook niet zoveel van, maar dan ben ik er iig even uit en het geldt als sollicitatie voor het uwv. :P
pi_111409533
quote:

Ja zoiets.
Maar er kan ook iets tussen zitten wat wel echt leuk is, met een enthousiaste werkgever.
Als het gratis is gewoon gaan.
pi_111412639
quote:

Gewoon praten met de mensen van die kraampjes. Vaak is er meer mogelijk dan je zou denken. Verder gewoon naar lezingen gaan waarvan jij denkt dat je er wat aan hebt, lezingen worden ook vaak gehouden op die beurzen.

Als er niets uit komt heb je het iig geprobeerd. Maar ik geloof niet dat ik ooit een beurs had waar helemaal niets uit kwam, hoe weinig de beurs op papier ook leek te bieden. Ik heb wel dat mijn huidige baan begon met een gesprekje op zo'n beurs. Was ook een beurs die op papier weinig had te bieden.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:13:30 #294
265644 Disavowed
Unplugged
pi_111414305
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 07:35 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Grappig. Ik ben momenteel exact dezelfde studie aan het afronden. Op welke school volg/volgde jij deze studie?
Fontys :@.

Zondag naar de landmachtdagen om daar informatie in te winnen. In het vastgoed moet je niet wezen op dit moment.

[ Bericht 8% gewijzigd door Disavowed op 11-05-2012 12:18:55 ]
pi_111414493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:22 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Waar is die banenmarkt? In Hengelo is er vandaag en morgen ook 1. Ik ga waarschijnlijk vanavond even kijken in Hengelo.

Ik verwacht er ook niet zoveel van, maar dan ben ik er iig even uit en het geldt als sollicitatie voor het uwv. :P
Ik woon in Hengelo ja ;)

Lezingen zijn er volgens mij niet echt. Maar dan heb ik dus wel een goed beeld van zo'n banenmarkt... hmmm. Heb eigenlijk nog steeds niet veel trek om te gaan.
pi_111414957
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:13 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Fontys :@.

Zondag naar de landmachtdagen om daar informatie in te winnen. In het vastgoed moet je niet wezen op dit moment.
Niets kunnen vinden dus? Ik heb vandaag een gesprek gehad met een wethouder van financiën bij een gemeente die hun vastgoedbeleid willen professionaliseren. Ze staan er voor open dat ik daar het accommodatiebeleid ga voeren. Ze moeten nog wel plek voor een FTE gaan vinden in de begroting. Ik ga dit sowieso warm houden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:35:57 #297
265644 Disavowed
Unplugged
pi_111415064
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:32 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Niets kunnen vinden dus? Ik heb vandaag een gesprek gehad met een wethouder van financiën bij een gemeente die hun vastgoedbeleid willen professionaliseren. Ze staan er voor open dat ik daar het accommodatiebeleid ga voeren. Ze moeten nog wel plek voor een FTE gaan vinden in de begroting. Ik ga dit sowieso warm houden.
Nog niet actief bezig met het solliciteren binnen de sector. Momenteel beraad ik me over mijn toekomst, welke kant ik op wil en waar dat dan zal zijn.

Persoonlijk zie ik een vastgoedcrisis in het verschiet liggen. Ik denk niet dat ik daar onderdeel van uit wil maken als het daadwerkelijk zover komt.
pi_111415115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:35 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Nog niet actief bezig met het solliciteren binnen de sector. Momenteel beraad ik me over mijn toekomst, welke kant ik op wil en waar dat dan zal zijn.
Dat heb ik ook gedaan maar ik heb gemerkt dat als je buiten je vakgebied je gaat solliciteren je een stuk lager qua salaris en functie begint.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 12:42:45 #299
265644 Disavowed
Unplugged
pi_111415328
quote:
19s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 12:37 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan maar ik heb gemerkt dat als je buiten je vakgebied je gaat solliciteren je een stuk lager qua salaris en functie begint.
Dat kan een van de consequenties zijn.

Echter, van mijn jaargenoten zijn er veel buiten het vastgoed terechtgekomen na eerder in de sector te hebben gewerkt. Met werkervaring kun je een heel eind komen, denk ik.

Van mijn oud-collega's zit 90% nu thuis. Maar dan heb ik het wel over de makelaardij.
  Moderator vrijdag 11 mei 2012 @ 12:49:33 #300
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111415590
Maandag hoor ik meer overde (tIjdelijke) functie. Gesprek ging goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')