abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:35:33 #201
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_111280648
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef Jetfly het volgende:
@FerryNL: Je bent 25, dus doe potverdomme die 21+ toets om aan een HBO opleiding te beginnen. Als je erin slaagt, ga dan een HBO opleiding duaal doen en dan werken bij een ICT bedrijf als PEAK-IT ofzoiets..

Als je het echt zo graag wilt, haal je die 21+ toets ook hoor. Daarnaast is een opleiding Technische Bedrijfskunde ook zeker aan te raden. Ik doe het zelf aan de HU. Geen klachten van mijn kant. Je kunt zelf je eigen draai meegeven. Het is zoooooo breed. Je kunt in de offshore/petrochemie werken, kantoorwerk bij een bank, NS, van alle soorten dingen. Ik ken zelfs iemand die is afgestudeerd in drama/theater!!

Als je nog twijfelt of de ICT echt je ding is, doe TBK en ga in je eigen vrije tijd je verdiepen in de IT. Haal ITIL certificaten etc. Zelf heb ik een PRINCE2 certificaat behaald.
Heb TBK zelf ook gedaan, ik merk dat ik daar meer op wordt geselecteerd dan mijn algemene bedrijfskunde studie aan de unie!
pi_111282208
Al mijn sollicitaties zijn trouwens in de soep gelopen, maar op dit moment werk ik op een 0 contract in de zorg, deze week alleen al werk ik 4 dagen voor ze ! + de 2 dagen in de dierenwinkel.

Gister was mijn eerste dag werken en ben er erg tevreden over, erg leuke afdeling en collega's. Iemand had al gehoopt dat ik er vast kwam te staan maar helaas kwam ik van de flexpool :D

Ik mag weer in mijn handjes klappen dat ik mij nu geen zorgen meer hoef te maken over geld. *O*
pi_111282527
@FerryNL: je zult het antwoord op je vragen inderdaad hier niet vinden. Kijk, ik heb ook iets van 100-150 sollicitaties gedaan en ben een stuk of 4 keer aangenomen en waarschijnlijk nog eens 5 keer zoveel "bijna". Toch worstel ik nog steeds met wat ik wil en moest ik om diverse redenen ook steeds weer weg. Maar ik praat met instellingen, bezoek carrierebeurzen, probeer dingen uit, spreek m'n netwerk zo nu en dan eens aan en ik overweeg nu ook om naar een voorlichtingsavond van het NCOI te gaan. Voor een LOI of NCOI studie ben je trouwens nooit te oud. Ik heb ook gewoon emailcontact gehad met het NCOI, geheel vrijblijvend. Ik heb ze letterlijk gevraagd of ik extra instellingstarief moet betalen na mijn 30e en het glasheldere antwoord was nee. Ik ben ook wel eens naar een open dag van een hogeschool geweest en heb daar gevraagd of zo'n HBO-opleiding nou echt zoveel meerwaarde heeft t.o.v. een WO bachelor wat ik heb. En weet je wat het antwoord was? Nee, ik krijg exact dezelfde kennis, alleen loop ik meer stage. Sta je gelijk sterker in een sollicitatie. Moet je dan 1800,- betalen om exact dezelfde kennis nog een keer te krijgen? Kan je beter extra stage gaan lopen zonder er een onderwijs-instelling aan te verbinden, dat schijnt ook nog te kunnen... Allemaal antwoorden die echt niet uit dit werkzoekend-topic kwamen.

1 ding dat je heel, heel goed moet beseffen is dat je beter op je bek kunt gaan en opnieuw kunt proberen dan in de twijfel te blijven hangen. Dat deed je toch ook toen je leerde fietsen? En tsja, een carriere opstarten in deze tijd is nu eenmaal moeilijk, dat is hetzelfde als in de bergen leren fietsen. Maak gewoon een keuze. Want ik merk dat je dat niet durft. Ik vind het ook dood en doodeng om een keuze te maken, maar je ziet hoe ik er mee om ben gegaan.

En dit topic is een prima topic om je hart te luchten. Reden dat ik hier nog hang met een baan is ook gewoon omdat ik me niet erg gelukkig voel in m'n huidige werk. Maar het is wel een opstap naar iets dat ik wel zou willen.
pi_111282561
heeft iemand hier ervaring met startershipachtige projecten (zie www.startership.nl)? heb daar net wat informatie gevraagd, en het ziet er wel leuk/nuttig uit. en met behoud van uitkering.
pi_111284390
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 09:49 schreef bikkie het volgende:

[..]

Vanmorgen werd ik wakker gebeld met het nieuws dat ik door ben naar ronde 3!
Top!! Goed bezig.
pi_111286159
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef Jetfly het volgende:
@FerryNL: Je bent 25, dus doe potverdomme die 21+ toets om aan een HBO opleiding te beginnen. Als je erin slaagt, ga dan een HBO opleiding duaal doen en dan werken bij een ICT bedrijf als PEAK-IT ofzoiets..

Als je het echt zo graag wilt, haal je die 21+ toets ook hoor. Daarnaast is een opleiding Technische Bedrijfskunde ook zeker aan te raden. Ik doe het zelf aan de HU. Geen klachten van mijn kant. Je kunt zelf je eigen draai meegeven. Het is zoooooo breed. Je kunt in de offshore/petrochemie werken, kantoorwerk bij een bank, NS, van alle soorten dingen. Ik ken zelfs iemand die is afgestudeerd in drama/theater!!

Als je nog twijfelt of de ICT echt je ding is, doe TBK en ga in je eigen vrije tijd je verdiepen in de IT. Haal ITIL certificaten etc. Zelf heb ik een PRINCE2 certificaat behaald.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:35 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Heb TBK zelf ook gedaan, ik merk dat ik daar meer op wordt geselecteerd dan mijn algemene bedrijfskunde studie aan de unie!
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:30 schreef Daboman het volgende:
@FerryNL: je zult het antwoord op je vragen inderdaad hier niet vinden. Kijk, ik heb ook iets van 100-150 sollicitaties gedaan en ben een stuk of 4 keer aangenomen en waarschijnlijk nog eens 5 keer zoveel "bijna". Toch worstel ik nog steeds met wat ik wil en moest ik om diverse redenen ook steeds weer weg. Maar ik praat met instellingen, bezoek carrierebeurzen, probeer dingen uit, spreek m'n netwerk zo nu en dan eens aan en ik overweeg nu ook om naar een voorlichtingsavond van het NCOI te gaan. Voor een LOI of NCOI studie ben je trouwens nooit te oud. Ik heb ook gewoon emailcontact gehad met het NCOI, geheel vrijblijvend. Ik heb ze letterlijk gevraagd of ik extra instellingstarief moet betalen na mijn 30e en het glasheldere antwoord was nee. Ik ben ook wel eens naar een open dag van een hogeschool geweest en heb daar gevraagd of zo'n HBO-opleiding nou echt zoveel meerwaarde heeft t.o.v. een WO bachelor wat ik heb. En weet je wat het antwoord was? Nee, ik krijg exact dezelfde kennis, alleen loop ik meer stage. Sta je gelijk sterker in een sollicitatie. Moet je dan 1800,- betalen om exact dezelfde kennis nog een keer te krijgen? Kan je beter extra stage gaan lopen zonder er een onderwijs-instelling aan te verbinden, dat schijnt ook nog te kunnen... Allemaal antwoorden die echt niet uit dit werkzoekend-topic kwamen.

1 ding dat je heel, heel goed moet beseffen is dat je beter op je bek kunt gaan en opnieuw kunt proberen dan in de twijfel te blijven hangen. Dat deed je toch ook toen je leerde fietsen? En tsja, een carriere opstarten in deze tijd is nu eenmaal moeilijk, dat is hetzelfde als in de bergen leren fietsen. Maak gewoon een keuze. Want ik merk dat je dat niet durft. Ik vind het ook dood en doodeng om een keuze te maken, maar je ziet hoe ik er mee om ben gegaan.

En dit topic is een prima topic om je hart te luchten. Reden dat ik hier nog hang met een baan is ook gewoon omdat ik me niet erg gelukkig voel in m'n huidige werk. Maar het is wel een opstap naar iets dat ik wel zou willen.
Top voor alle motivatie weer van jullie kant!

Het klopt ook wel een beetje dat ik geen keuze durf te maken. Of ik moet een keuze maken tussen bepaalde opleidingen, of een keuze tussen MBO en HBO. Maar is het wel haalbaar en vind ik het wel echt leuk.
Zulke gedachtes blijven maar in mijn hoofd ronddwalen, en daar word ik ook echt gek van kan ik je zeggen. -O-

Maar ik heb er toch weer een nacht over nagedacht, en net deze berichten gelezen. En ga voor mezelf maar gewoon eerst werken en dan daarna mezelf goed voorbereiden op een 21+ toets.
Want ik blijf het maar zeggen over het MBO. Ik heb echt geen zin om met 17 jarige in de klas te zitten (5 dagen lang). Op het HBO is dat wel anders en dan scheelt het misschien niet zoveel, en dan zit ik er zelf ook iets meer op m'n gemak. :@

Ik ga inderdaad kijken wat de opleiding TBK inhoudt, en mij misschien daarvoor aanmelden. Want ik wil wel echt iets in de ICT gaan doen, en dan in mijn vrije tijd gewoon alle kennis tot me nemen.

Toch nog bedankt voor alle motivatie!

Excuses aan iedereen die mij vervelend vindt. ;( :'(
pi_111286716
TBK is geen ICT, misschien moet je dan kijken naar Bedrijfskundige Informatica..

Maar 1 ding is zeker: TBK is zeer gewild!!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:57:49 #208
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_111287739
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:30 schreef Jetfly het volgende:
TBK is geen ICT, misschien moet je dan kijken naar Bedrijfskundige Informatica..

Maar 1 ding is zeker: TBK is zeer gewild!!
Goed om te horen dat TBK gewild is, maar waar baseer jij dat dan op?
pi_111290140
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Stoeipoesss het volgende:
Nou rhalius hoe oud ben je? Knappen vrouwen denk je echt af op je omdat je in een supermarkt werkt? Zo ja dan zijn ze wel erg triest als ze je voor de rest wel leuk vinden.

Ikzelf woon nu 2 weken in Diemen (amsterdam) en ik zoek een tijdelijke parttime baan voor doordeweeks omdat ik in september weer ga studeren. In het weekend werk ik al 2 dagen in een café. Daar kan ik ook 1 weekend in de 2 weken van maken, wat ik ook wil doen eigenlijk.

Ik denk niet dat ik ergens een paar maanden fulltime kan gaan werken. Ik denk dat ik part-time meer kans heb. Ik zou ook best 2 parttime banen willen hebben.

Ik heb al 7 jaar horeca ervaring in een café. Achter de bar en op de vloer en een beetje in de keuken.

Weet iemand een café, lunchroom, club, kroeg, in amsterdam waar ze mensen zoeken?
lunchroom helemaal aan het einde van de rijnstraat zoeken ze mensen, stond met een aanplakbiljet op het raam. Althans, 2 weken geleden. Fiets eens langs pakweg 20 lunchrooms in de stad, vind je echt wel wat.
pi_111290205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Goed om te horen dat TBK gewild is, maar waar baseer jij dat dan op?
Ken een aantal oud studenten die na hun behaalde diploma, binnen 5 dagen werden benaderd voor een baan binnen een bedrijf. Geen uitzendbureau niets.. Ze weten trouwens niet eens hoe deze bedrijven aan hun nummers zijn gekomen..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_111290909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:18 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Top!! Goed bezig.
Ronde 3 ook weer achter de rug. Het ging hier om een psychotechnische test. Van de 15 kandidaten zijn er nu nog maar een paar over. Nu maar op het beste hopen..! :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:25:36 #212
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_111291160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:18 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ronde 3 ook weer achter de rug. Het ging hier om een psychotechnische test. Van de 15 kandidaten zijn er nu nog maar een paar over. Nu maar op het beste hopen..! :)
hoeveel rondes zijn er?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_111291345
Dit was de laatste, vond het tevens de moeilijkste ronde. Eerste bestond uit een schriftelijke proef, daarna een mondelinge proef en nu dus deze test gehad. Het is trouwens een baan in Belgie, waar een sollicitatieprocedure toch heel anders in elkaar zit dan in Nederland..
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:37:26 #214
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_111291588
De laatste tijd doe ik ook veel assessments online.

Frustrerende is dat vaak meerdere kwaliteiten dan van toepassing zijn, maar dat je steeds 1 moet weg klikken :(

Hoe doen jullie dat? Want dan komt het net over of je op andere gebieden niets kan...
  FOK!fotograaf dinsdag 8 mei 2012 @ 15:57:16 #215
148247 taxibabe
pi_111292416
Voor degenen in het oosten van land misschien wel interessant om naar toe te gaan:
http://www.banen-loopbaanbeurs.nl/

Misschien dat ik ook nog wel een kijkje ga nemen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 16:05:41 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111292810
woeptiedoe, arbeidsmarkt workshop gehad het enige wat ik daarvan leer is dat ik alergisch ben voor een nieuwe baan zoeken. Ik had beter een studie marketing kunnen doen want volgensmij moet je tegenwoordig minstens een PhD in (zelf)marketing hebben om ook maar ergens aan het werk te kunnen :O
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_111298001
joepie, sinds vandaag ben ik niet meer werkzoekend..
Vanochtend aantal testen moeten doen(hoogste score gehaald van de hele groep) daarna gesprekje gehad met detacheerder ben om iets voor 5 gebeld dat ik me maandag om 8 uur moet melden.. :D
Na 3.5 maand werkloos te zijn, kan ik nu aan de slag als functioneel beheerder bij DUO.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111299886
Nou ik heb tot half juli nog werk
Maargoed, moet opnieuw solliciteren.

- Een sollicitatie niet voor uitgenodigd (230 reacties!!!)
- Een 1e gesprek gehad, bleek toch dat ze voor een mbo-er ginger en ik niet zou passen.

Gisteren weer een soll gesprek gehad. Even afwachten hoe dat is gegaan. Was in ieder geval bij een bedrijf waar ik iemand kende.
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 19:40:06 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111302008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 19:00 schreef Woussie1987 het volgende:
Nou ik heb tot half juli nog werk
Maargoed, moet opnieuw solliciteren.

- Een sollicitatie niet voor uitgenodigd (230 reacties!!!)
- Een 1e gesprek gehad, bleek toch dat ze voor een mbo-er ginger en ik niet zou passen.

Gisteren weer een soll gesprek gehad. Even afwachten hoe dat is gegaan. Was in ieder geval bij een bedrijf waar ik iemand kende.
Komt me dit even bekend voor
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_111303275
Jah, de welbekende afwijzingen natuurlijk. Je wordt er gewoon niet goed van.
Telkens maar weer die selectie dat iemand anders beter is dan jij. Het lijkt wel een soort sport dat solliciteren.

Mijn huidige werk was niet leuk, veel onzekerheid en recessie. En daardoor zat ik niet op mn plaats.

Voorlopig nog wel salaris de aankomende maanden, maargoed zit eventueel te denken om me weer in te schrijven voor een opleiding aan de uni. Maargoed dat kost me helaas bakken met geld en daar zit ik ook weer niet op te wachten.
pi_111303369
Ik hoorde juit dat de Kunduz regering een verandering in de ww wet wil? Dat niet de overheid maar de werkgever ww moet betalen bij ontslag?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:31:39 #222
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_111304951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend aantal testen moeten doen(hoogste score gehaald van de hele groep) daarna gesprekje gehad met detacheerder ben om iets voor 5 gebeld dat ik me maandag om 8 uur moet melden.. :D
Na 3.5 maand werkloos te zijn, kan ik nu aan de slag als functioneel beheerder bij DUO.
Gefeliciteerd en veel succes in je nieuwe baan!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:32:28 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111304999
quote:
is dat een ICT functie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 21:00:47 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111306748
quote:
Vet trouwens :)
pi_111307432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:30 schreef Daboman het volgende:

Ik heb momenteel werk. Wat dat betreft mag ik niet klagen in dit topic. Maar ik merk dat het uitzichtloos is (ik kan en wil dit max een jaar doen), dus kijk ik om me heen en ben ik wel werkzoekend. Wat je nu omschrijft is waar ik ook tegen aan loop.

Ik ben starter, en voor veel functies moet je meer ervaring hebben. Nu kan ik de keuze maken (veel) lager in te stappen, en zo hopen door te stromen. Maar dan zet ik een stap terug, en wie zegt dat ik later weer vooruit ga? Wat als die specifieke markt waar ik voor kies dan toch niet mijn ding is? Dan zit ik echt vast. En wat dan? Keuzes, keuzes, en daar ben ik ook bang voor.
pi_111307518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

is dat een ICT functie?
jup. :)
pi_111308708
quote:
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt. ;)

Nog gefeliciteerd ermee! ^O^

.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:40:02 #228
43653 sigme
Veraan
pi_111309021
edit: dat is niet de bedoeling van dit topic :)

[ Bericht 36% gewijzigd door Five_Horizons op 08-05-2012 21:41:51 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_111313135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:34 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt. ;)

.
MBO ICT-beheerder, en ben bezig met een deeltijd HBO Bedrijfskundige Informatica
  woensdag 9 mei 2012 @ 00:41:54 #230
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_111318403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef Apekoek het volgende:
De laatste tijd doe ik ook veel assessments online.

Frustrerende is dat vaak meerdere kwaliteiten dan van toepassing zijn, maar dat je steeds 1 moet weg klikken :(

Hoe doen jullie dat? Want dan komt het net over of je op andere gebieden niets kan...
Iemand die dit herkend :?
pi_111327304
Wanneer geef je in je LinkedInProfiel te kennen dat je "een nieuwe uitdaging" zoekt.
Hoe kleed je dit in, in je "personal headline"
Suggesties?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_111327470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:34 schreef FerryNL het volgende:

[..]

.
Eergister was het nog een 21+ toets voor een HBO opleiding. Gister was het nog de zorg en vorige week de horeca. Heb je zelf alles al wel op een rijtje staan vraag ik me af? Niet dat je nu weer voor de ICT kiest en dat je het over 2 weken weer niets vind.
En voor welke functies je in aanmerking komt is totaal niet relevant. Ga eerst maar eens bij een bedrijf in de ICT werken. Als je goed bent groei je zelf wel naar een functie die je leuk vind.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:09:17 #233
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_111328708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wanneer geef je in je LinkedInProfiel te kennen dat je "een nieuwe uitdaging" zoekt.
Hoe kleed je dit in, in je "personal headline"
Suggesties?
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.
pi_111329110
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het probleem met LinkedIn is dat je voor iedereen hetzelfde cv presenteert. In het verleden heb ik er wel eens voor gekozen bepaalde dingen weg te laten voor bep functies. Bv bij een internationaal bedrijf je taalkwaliteiten iets hoger neer te zetten. Of een uitzendbaantje uit het verre verleden noemen als dat bedrijf precies in het straatje past. Een beetje differentieren dus. Kun je trouwens remommendations verwijderen? Het lijkt me wel toch?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 9 mei 2012 @ 12:38:22 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111329813
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:12 schreef Marco001 het volgende:

[..]

jup. :)
okay want functioneel beheerder wordt volgens mij in meerdere contexten gebruikt :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_111331091
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat is er mis mee dit gewoon zo neer te zetten? Je wilt toch duidelijk maken dat je iets nieuws zoekt?
pi_111332346
quote:
19s.gif Op woensdag 9 mei 2012 11:36 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Eergister was het nog een 21+ toets voor een HBO opleiding. Gister was het nog de zorg en vorige week de horeca. Heb je zelf alles al wel op een rijtje staan vraag ik me af? Niet dat je nu weer voor de ICT kiest en dat je het over 2 weken weer niets vind.
En voor welke functies je in aanmerking komt is totaal niet relevant. Ga eerst maar eens bij een bedrijf in de ICT werken. Als je goed bent groei je zelf wel naar een functie die je leuk vind.
Ik begrijp dat het heel verwarrend overkomt, maar ik word er zelf ook gek van hoor. ;(

Kijk ik word dit jaar 26, en heb gewoon geen zin meer om 5 dagen lang in de week met 17 jarige in de klas te zitten. En daarbij krijg ik steeds meer te horen van dat ik beter een 21+ toets kan maken, en dan gewoon HBO gaan doen. Daar heb ik ook deze week over zitten denken, en toch is dat het handigst voor mij in verband met de leeftijd ook.

Qua opleidingen had ik het idd heel moeilijk, maar dat kwam meer omdat in eerste instantie voor een BBL (MBO) plek wilde gaan. Maar ik kan je vertellen dat het echt extreem moeilijk is om een ICT werkplek te vinden. Want tegen mij werd steeds maar weer verteld dat ze toch liever stagiaires of MBO4 laatste jaars wilde, en liever geen leerling in loondienst wilde.
Ik kan het ook begrijpen achteraf, want waarom zouden ze iemand van 25 willen als ze ook iemand van 18 kunnen krijgen die goedkoper is. :{

Dus sinds die periode twijfelde ik weer heel erg omdat ik in eerste instantie echt BBL wilde gaan doen. Dus toen kwam ook de zorg naar boven omdat ze daar meestal wel veel plekken hebben. Maar als ik realistisch gaat nadenken dan is de zorg ook niks voor mij. :N

Gister moest ik toevallig weer een buurman helpen met computers en servers, en ik mocht dus meekijken en een beetje meehelpen. Ik merkte meteen dat ik daar echt enthousiast van werd, en vond het ook echt leuk om te doen en om weer dingen te leren.
Dus daarom heb ik nu ook zoiets van, ik ga gewoon de ICT in en ga er gewoon voor.
En wat betreft de horeca. Ja ik ga nu even weer werken in de Horeca, maar dat komt omdat ik niks kan vinden qua ICT werk, omdat ze mensen zoeken die toch al wat ervaring hebben.
Maar ja ik heb nu werk tot begin september, en dan kan ik altijd tussendoor weer zoeken naar ander werk zoals de ICT (helpdesk). Maar mocht het van beide kanten bevallen waar ik nu werk, dan kan ik daar gewoon blijven als parttimer. Natuurlijk heb ik liever een ICT-achtige bijbaan om toch alvast meer kennis in de praktijk op te doen.

Maar terug de horeca in? Nee dat zeker niet meer in ieder geval niet meer fulltime. :N

Alleen moet ik nu nog goed gaan bedenken welke opleiding ik nu gaat doen binnen de ICT.
En natuurlijk moet ik me heel goed voorbereiden op die 21+ toets. Maar ja dat duurt toch nog een tijd en ik denk dat ik het voor dit jaar nog even laat gaan, en het dan volgend jaar gaat proberen.
Of ik nou op m'n 27e begin op het HBO of op m'n 27e op het MBO. Dat is toch wel een groot verschil en ik hoor heel vaak dat er ook nog mensen van 30 aan een HBO opleiding beginnen.
Zo heb ik toch nog een jaar de tijd om de stof echt goed tot me te nemen, en dan zo goed mogelijk de toets gaan maken. En wellicht kan ik intussen al proberen om wat certificaten te behalen. :Y
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 21:55:47 #238
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111354860
Ah, vrijdag al voor gesprek voor een functie van 3 maanden.
pi_111359709
Damn wat vliegt de tijd toch. Morgen is het alweer zo ver om het contract te tekenen, en volgende week dinsdag al beginnen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:30:05 #240
189430 Anonymousz
pi_111359836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:27 schreef FerryNL het volgende:
Damn wat vliegt de tijd toch. Morgen is het alweer zo ver om het contract te tekenen, en volgende week dinsdag al beginnen.
spannend he *O* ?
pi_111359888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:30 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

spannend he *O* ?
Best wel ja. *O* Ook al stelt het niet zoveel voor, maar vind het altijd wel weer spannend een nieuwe baan.
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:37:01 #242
189430 Anonymousz
pi_111360113
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:31 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Best wel ja. *O* Ook al stelt het niet zoveel voor, maar vind het altijd wel weer spannend een nieuwe baan.
je kan eindelijk aan de slag :)
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:38:16 #243
189430 Anonymousz
pi_111360174
afgewezen door kruidvat (vulploeg medewerker)
de keuze was niet op mij gevallen
  Moderator woensdag 9 mei 2012 @ 23:40:03 #244
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_111360253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef Anonymousz het volgende:
Tjee... Ben je ouder dan 16 misschien? Dat kan een probleem zijn.
pi_111360286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:37 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

je kan eindelijk aan de slag :)
Gelukkig wel ja. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef Anonymousz het volgende:
Balen zeg! Wat vindt je nog meer leuk om te doen?
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:44:45 #246
189430 Anonymousz
pi_111360450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja. :)

[..]

Balen zeg! Wat vindt je nog meer leuk om te doen?
was wel te verwachten
ik werk 3 dagen in de week bij postnl en ik wil nog een bijbaan voor 1 of 2 dagen
ik ga weer een poging doen bij AH wellicht
pi_111360635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:44 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

was wel te verwachten
ik werk 3 dagen in de week bij postnl en ik wil nog een bijbaan voor 1 of 2 dagen
ik ga weer een poging doen bij AH wellicht
Hoe oud ben je dan?
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:03:20 #248
189430 Anonymousz
pi_111361210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan?
21 (over 2 maanden 22)
pi_111361318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:03 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

21 (over 2 maanden 22)
Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben je denk ik te oud voor een winkel en zeker de AH.

Waarom probeer je ook niet iets in de horeca te vinden. Daar nemen ze je wel aan hoor met je 21 jaar. Kijk naar mij, ik word ook aangenomen als hulp kok op mijn 25e.
  donderdag 10 mei 2012 @ 00:08:40 #250
189430 Anonymousz
pi_111361449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:05 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben je denk ik te oud voor een winkel en zeker de AH.

Waarom probeer je ook niet iets in de horeca te vinden. Daar nemen ze je wel aan hoor met je 21 jaar. Kijk naar mij, ik word ook aangenomen als hulp kok op mijn 25e.
gelijk heb je maar ik twijfel tussen horcea of zorg en welzijn
het is zo moeilijk :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')