Heb TBK zelf ook gedaan, ik merk dat ik daar meer op wordt geselecteerd dan mijn algemene bedrijfskunde studie aan de unie!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef Jetfly het volgende:
@FerryNL: Je bent 25, dus doe potverdomme die 21+ toets om aan een HBO opleiding te beginnen. Als je erin slaagt, ga dan een HBO opleiding duaal doen en dan werken bij een ICT bedrijf als PEAK-IT ofzoiets..
Als je het echt zo graag wilt, haal je die 21+ toets ook hoor. Daarnaast is een opleiding Technische Bedrijfskunde ook zeker aan te raden. Ik doe het zelf aan de HU. Geen klachten van mijn kant. Je kunt zelf je eigen draai meegeven. Het is zoooooo breed. Je kunt in de offshore/petrochemie werken, kantoorwerk bij een bank, NS, van alle soorten dingen. Ik ken zelfs iemand die is afgestudeerd in drama/theater!!
Als je nog twijfelt of de ICT echt je ding is, doe TBK en ga in je eigen vrije tijd je verdiepen in de IT. Haal ITIL certificaten etc. Zelf heb ik een PRINCE2 certificaat behaald.
Top!! Goed bezig.quote:Op maandag 7 mei 2012 09:49 schreef bikkie het volgende:
[..]
Vanmorgen werd ik wakker gebeld met het nieuws dat ik door ben naar ronde 3!
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:18 schreef Jetfly het volgende:
@FerryNL: Je bent 25, dus doe potverdomme die 21+ toets om aan een HBO opleiding te beginnen. Als je erin slaagt, ga dan een HBO opleiding duaal doen en dan werken bij een ICT bedrijf als PEAK-IT ofzoiets..
Als je het echt zo graag wilt, haal je die 21+ toets ook hoor. Daarnaast is een opleiding Technische Bedrijfskunde ook zeker aan te raden. Ik doe het zelf aan de HU. Geen klachten van mijn kant. Je kunt zelf je eigen draai meegeven. Het is zoooooo breed. Je kunt in de offshore/petrochemie werken, kantoorwerk bij een bank, NS, van alle soorten dingen. Ik ken zelfs iemand die is afgestudeerd in drama/theater!!
Als je nog twijfelt of de ICT echt je ding is, doe TBK en ga in je eigen vrije tijd je verdiepen in de IT. Haal ITIL certificaten etc. Zelf heb ik een PRINCE2 certificaat behaald.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:35 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Heb TBK zelf ook gedaan, ik merk dat ik daar meer op wordt geselecteerd dan mijn algemene bedrijfskunde studie aan de unie!
Top voor alle motivatie weer van jullie kant!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:30 schreef Daboman het volgende:
@FerryNL: je zult het antwoord op je vragen inderdaad hier niet vinden. Kijk, ik heb ook iets van 100-150 sollicitaties gedaan en ben een stuk of 4 keer aangenomen en waarschijnlijk nog eens 5 keer zoveel "bijna". Toch worstel ik nog steeds met wat ik wil en moest ik om diverse redenen ook steeds weer weg. Maar ik praat met instellingen, bezoek carrierebeurzen, probeer dingen uit, spreek m'n netwerk zo nu en dan eens aan en ik overweeg nu ook om naar een voorlichtingsavond van het NCOI te gaan. Voor een LOI of NCOI studie ben je trouwens nooit te oud. Ik heb ook gewoon emailcontact gehad met het NCOI, geheel vrijblijvend. Ik heb ze letterlijk gevraagd of ik extra instellingstarief moet betalen na mijn 30e en het glasheldere antwoord was nee. Ik ben ook wel eens naar een open dag van een hogeschool geweest en heb daar gevraagd of zo'n HBO-opleiding nou echt zoveel meerwaarde heeft t.o.v. een WO bachelor wat ik heb. En weet je wat het antwoord was? Nee, ik krijg exact dezelfde kennis, alleen loop ik meer stage. Sta je gelijk sterker in een sollicitatie. Moet je dan 1800,- betalen om exact dezelfde kennis nog een keer te krijgen? Kan je beter extra stage gaan lopen zonder er een onderwijs-instelling aan te verbinden, dat schijnt ook nog te kunnen... Allemaal antwoorden die echt niet uit dit werkzoekend-topic kwamen.
1 ding dat je heel, heel goed moet beseffen is dat je beter op je bek kunt gaan en opnieuw kunt proberen dan in de twijfel te blijven hangen. Dat deed je toch ook toen je leerde fietsen? En tsja, een carriere opstarten in deze tijd is nu eenmaal moeilijk, dat is hetzelfde als in de bergen leren fietsen. Maak gewoon een keuze. Want ik merk dat je dat niet durft. Ik vind het ook dood en doodeng om een keuze te maken, maar je ziet hoe ik er mee om ben gegaan.
En dit topic is een prima topic om je hart te luchten. Reden dat ik hier nog hang met een baan is ook gewoon omdat ik me niet erg gelukkig voel in m'n huidige werk. Maar het is wel een opstap naar iets dat ik wel zou willen.
Goed om te horen dat TBK gewild is, maar waar baseer jij dat dan op?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:30 schreef Jetfly het volgende:
TBK is geen ICT, misschien moet je dan kijken naar Bedrijfskundige Informatica..
Maar 1 ding is zeker: TBK is zeer gewild!!
lunchroom helemaal aan het einde van de rijnstraat zoeken ze mensen, stond met een aanplakbiljet op het raam. Althans, 2 weken geleden. Fiets eens langs pakweg 20 lunchrooms in de stad, vind je echt wel wat.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:06 schreef Stoeipoesss het volgende:
Nou rhalius hoe oud ben je? Knappen vrouwen denk je echt af op je omdat je in een supermarkt werkt? Zo ja dan zijn ze wel erg triest als ze je voor de rest wel leuk vinden.
Ikzelf woon nu 2 weken in Diemen (amsterdam) en ik zoek een tijdelijke parttime baan voor doordeweeks omdat ik in september weer ga studeren. In het weekend werk ik al 2 dagen in een café. Daar kan ik ook 1 weekend in de 2 weken van maken, wat ik ook wil doen eigenlijk.
Ik denk niet dat ik ergens een paar maanden fulltime kan gaan werken. Ik denk dat ik part-time meer kans heb. Ik zou ook best 2 parttime banen willen hebben.
Ik heb al 7 jaar horeca ervaring in een café. Achter de bar en op de vloer en een beetje in de keuken.
Weet iemand een café, lunchroom, club, kroeg, in amsterdam waar ze mensen zoeken?
Ken een aantal oud studenten die na hun behaalde diploma, binnen 5 dagen werden benaderd voor een baan binnen een bedrijf. Geen uitzendbureau niets.. Ze weten trouwens niet eens hoe deze bedrijven aan hun nummers zijn gekomen..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Goed om te horen dat TBK gewild is, maar waar baseer jij dat dan op?
Ronde 3 ook weer achter de rug. Het ging hier om een psychotechnische test. Van de 15 kandidaten zijn er nu nog maar een paar over. Nu maar op het beste hopen..!quote:
hoeveel rondes zijn er?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:18 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ronde 3 ook weer achter de rug. Het ging hier om een psychotechnische test. Van de 15 kandidaten zijn er nu nog maar een paar over. Nu maar op het beste hopen..!
Komt me dit even bekend voorquote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:00 schreef Woussie1987 het volgende:
Nou ik heb tot half juli nog werk
Maargoed, moet opnieuw solliciteren.
- Een sollicitatie niet voor uitgenodigd (230 reacties!!!)
- Een 1e gesprek gehad, bleek toch dat ze voor een mbo-er ginger en ik niet zou passen.
Gisteren weer een soll gesprek gehad. Even afwachten hoe dat is gegaan. Was in ieder geval bij een bedrijf waar ik iemand kende.
Gefeliciteerd en veel succes in je nieuwe baan!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
joepie, sinds vandaag ben ik niet meer werkzoekend..
Vanochtend aantal testen moeten doen(hoogste score gehaald van de hele groep) daarna gesprekje gehad met detacheerder ben om iets voor 5 gebeld dat ik me maandag om 8 uur moet melden..![]()
Na 3.5 maand werkloos te zijn, kan ik nu aan de slag als functioneel beheerder bij DUO.
is dat een ICT functie?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
Vanochtend aantal testen moeten doen(hoogste score gehaald van de hele groep) daarna gesprekje gehad met detacheerder ben om iets voor 5 gebeld dat ik me maandag om 8 uur moet melden..![]()
Na 3.5 maand werkloos te zijn, kan ik nu aan de slag als functioneel beheerder bij DUO.
Vet trouwensquote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
Ik heb momenteel werk. Wat dat betreft mag ik niet klagen in dit topic. Maar ik merk dat het uitzichtloos is (ik kan en wil dit max een jaar doen), dus kijk ik om me heen en ben ik wel werkzoekend. Wat je nu omschrijft is waar ik ook tegen aan loop.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:30 schreef Daboman het volgende:
1 ding dat je heel, heel goed moet beseffen is dat je beter op je bek kunt gaan en opnieuw kunt proberen dan in de twijfel te blijven hangen. Dat deed je toch ook toen je leerde fietsen? En tsja, een carriere opstarten in deze tijd is nu eenmaal moeilijk, dat is hetzelfde als in de bergen leren fietsen. Maak gewoon een keuze. Want ik merk dat je dat niet durft. Ik vind het ook dood en doodeng om een keuze te maken, maar je ziet hoe ik er mee om ben gegaan.
En dit topic is een prima topic om je hart te luchten. Reden dat ik hier nog hang met een baan is ook gewoon omdat ik me niet erg gelukkig voel in m'n huidige werk. Maar het is wel een opstap naar iets dat ik wel zou willen.
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
MBO ICT-beheerder, en ben bezig met een deeltijd HBO Bedrijfskundige Informaticaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:34 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt.![]()
Nog gefeliciteerd ermee!![]()
.
Iemand die dit herkendquote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:37 schreef Apekoek het volgende:
De laatste tijd doe ik ook veel assessments online.
Frustrerende is dat vaak meerdere kwaliteiten dan van toepassing zijn, maar dat je steeds 1 moet weg klikken
Hoe doen jullie dat? Want dan komt het net over of je op andere gebieden niets kan...
Eergister was het nog een 21+ toets voor een HBO opleiding. Gister was het nog de zorg en vorige week de horeca. Heb je zelf alles al wel op een rijtje staan vraag ik me af? Niet dat je nu weer voor de ICT kiest en dat je het over 2 weken weer niets vind.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 21:34 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je eigenlijk gedaan binnen de ICT? Want ik wil ook de ICT in gaan, en dan is het altijd wel handig om te weten voor welke functie's je in aanmerking komt.![]()
Nog gefeliciteerd ermee!![]()
.
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wanneer geef je in je LinkedInProfiel te kennen dat je "een nieuwe uitdaging" zoekt.
Hoe kleed je dit in, in je "personal headline"
Suggesties?
Het probleem met LinkedIn is dat je voor iedereen hetzelfde cv presenteert. In het verleden heb ik er wel eens voor gekozen bepaalde dingen weg te laten voor bep functies. Bv bij een internationaal bedrijf je taalkwaliteiten iets hoger neer te zetten. Of een uitzendbaantje uit het verre verleden noemen als dat bedrijf precies in het straatje past. Een beetje differentieren dus. Kun je trouwens remommendations verwijderen? Het lijkt me wel toch?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.
okay want functioneel beheerder wordt volgens mij in meerdere contexten gebruiktquote:
Wat is er mis mee dit gewoon zo neer te zetten? Je wilt toch duidelijk maken dat je iets nieuws zoekt?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ook een goede vraag, kom op mensen beantwoord eens iets hier.
Ik begrijp dat het heel verwarrend overkomt, maar ik word er zelf ook gek van hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:36 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Eergister was het nog een 21+ toets voor een HBO opleiding. Gister was het nog de zorg en vorige week de horeca. Heb je zelf alles al wel op een rijtje staan vraag ik me af? Niet dat je nu weer voor de ICT kiest en dat je het over 2 weken weer niets vind.
En voor welke functies je in aanmerking komt is totaal niet relevant. Ga eerst maar eens bij een bedrijf in de ICT werken. Als je goed bent groei je zelf wel naar een functie die je leuk vind.
spannend hequote:Op woensdag 9 mei 2012 23:27 schreef FerryNL het volgende:
Damn wat vliegt de tijd toch. Morgen is het alweer zo ver om het contract te tekenen, en volgende week dinsdag al beginnen.
Best wel ja.quote:
je kan eindelijk aan de slagquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:31 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Best wel ja.Ook al stelt het niet zoveel voor, maar vind het altijd wel weer spannend een nieuwe baan.
Tjee... Ben je ouder dan 16 misschien? Dat kan een probleem zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef Anonymousz het volgende:
afgewezen door kruidvat (vulploeg medewerker)
de keuze was niet op mij gevallen
Gelukkig wel ja.quote:
Balen zeg! Wat vindt je nog meer leuk om te doen?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:38 schreef Anonymousz het volgende:
afgewezen door kruidvat (vulploeg medewerker)
de keuze was niet op mij gevallen
was wel te verwachtenquote:Op woensdag 9 mei 2012 23:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja.
[..]
Balen zeg! Wat vindt je nog meer leuk om te doen?
Hoe oud ben je dan?quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:44 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
was wel te verwachten
ik werk 3 dagen in de week bij postnl en ik wil nog een bijbaan voor 1 of 2 dagen
ik ga weer een poging doen bij AH wellicht
21 (over 2 maanden 22)quote:
Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben je denk ik te oud voor een winkel en zeker de AH.quote:
gelijk heb je maar ik twijfel tussen horcea of zorg en welzijnquote:Op donderdag 10 mei 2012 00:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja sorry dat ik het zeg, maar dan ben je denk ik te oud voor een winkel en zeker de AH.
Waarom probeer je ook niet iets in de horeca te vinden. Daar nemen ze je wel aan hoor met je 21 jaar. Kijk naar mij, ik word ook aangenomen als hulp kok op mijn 25e.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |