SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik kreeg net een toffe verrassing!Watlief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
Is ook menselijk, laat je niet gek maken hequote:Op woensdag 18 april 2012 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Naamtopic <3
En googlen op symptomen is dom.
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
7km hardgelopen! In totaal 7,5km weggeweest, maar heb de laatste 500 meter wat uitgedribbeld
^^quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik bijt!
(Zachtjes)
Beter kijk je hier:quote:Op woensdag 18 april 2012 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Naamtopic <3
En googlen op symptomen is dom.
L: kook doperwten. snijd feta. verkruimel munt .gooi bij elkaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:24 schreef motorbloempje het volgende:
Als je dat vraagteken achter de yoghurt weglaat en het recept van je L plaatst vind ik 'm mooi!
So fluffyquote:Op woensdag 18 april 2012 20:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Beter kijk je hier:
Het fokken van Noorse boskatten # 2
mooiquote:Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
L: kook doperwten. snijd feta. verkruimel munt .gooi bij elkaar.
I'm gonna dieieiieieieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef ElDinosaur het volgende:
Beterschaap![]()
![]()
Niks mis met dat lijstje, jagar!
[..]
So fluffy![]()
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:19 schreef Sjaapje het volgende:
Ik heb 'volgend jaar' stress.
Spannend Sjaap! Waarom zouden ze het niet goedkeuren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ze graag moeilijk doen... Onze keuze komt ver achter hun eigen willetje...quote:Op woensdag 18 april 2012 20:27 schreef anna82 het volgende:
[..]
Spannend Sjaap! Waarom zouden ze het niet goedkeuren?
Suf zeg. Hebben ze er belang bij dat je naar de kust gaat?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:29 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Omdat ze graag moeilijk doen... Onze keuze komt ver achter hun eigen willetje...
Goh, de plaats hier staat nog open en kan ik dus eigenlijk zonder problemen wisselen (met een lege plaats dus) maar onze prof is nogal onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:32 schreef anna82 het volgende:
[..]
Suf zeg. Hebben ze er belang bij dat je naar de kust gaat?
Oh, ik heb een oude anti-aanbakpan opgegraven en nu bak ik weer vanalles vetvrij. Kon er gister verbazend goed tahu in bakken, en de varkenshaas van vanavond ging ook uitstekend. Beide ook lekker zonder reuzel, kan niet anders zeggen.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:35 schreef the85mc het volgende:
Mijn bij elkaar geraapte D was nog aardig goed te eten. Salade nicoise op zn italiaans was best prima, al verdween de smaak van tonijn door de gerookte kip en pesto. Maar vulde wel enorm. Kon het bijna niet op, en dat is voor mij echt uitzonderlijk.
Dit zat erin: 1 gerookte kipfilet, mag ik hopen, 1 blikje tonijn op water, 2 eieren, 1 handje pasta, 150 gram sla, 2 theelepels groene pesto. Best lekker, al had het ook zonder tonijn gekund achteraf. Veel eiwit, relatief weinig carbs..
quote:
dit noemen we een Ewelina doen!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Met (con)te(x/ks)t erbij kunnen we dit beter plaatsen.
Heb je d'r al bijna een hekel aanquote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef creepycookie het volgende:
Ik moet nog 500 woordenBen er helemaal klaar mee. Heb ook nog nooit zo vaak "Jews" geschreven
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je d'r al bijna een hekel aan [ afbeelding ]?
Ach, wat werk/drukte/frustratie.. Moet een filmpje maken dat dinsdag voor de hele organisatie wordt vertoond, kan de inspiratie niet vinden en het juiste materiaal niet. Morgen volle dag, vol weekend. Het is al drie weken heel druk omdat er allemaal grote klussen zijn die nu af moeten en de collega die mijn taken ook kan zit ziek thuis.. dus dan krijg jequote:Op woensdag 18 april 2012 20:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Met (con)te(x/ks)t erbij kunnen we dit beter plaatsen.
Nog maar een paar maanden en dan is het zomer, even doorbijten.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb een stageplaats voor mijn masterstage bij de groep die ik al wilde. En ze vinden het niet erg als ik mijn favoriete (overbetaalde) baantje blijf doen
. En nog meer goed nieuws: mijn nieuwe huis is cool! En wel koud
zo enkel glas en zonder kachel.
Zo, bijlezen.
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb een stageplaats voor mijn masterstage bij de groep die ik al wilde. En ze vinden het niet erg als ik mijn favoriete (overbetaalde) baantje blijf doen
Zo, bijlezen.
Hahaha, win!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
En Maria!Beterschaap!
Dit t-shirt wilde ik nog aan je laten zien:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 april 2012 21:26 schreef Phaidra het volgende:
ChicoGaat nu een stuk beter met je dan een paar maandjes terug of niet?
^^quote:Op woensdag 18 april 2012 21:42 schreef Chicolate het volgende:
[..]![]()
Jemig Tink wat schrikken! Heb je nu wel een plaats om te slapen enzo?
Feli!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Chicolate het volgende:
Zo, bijlezen.
Volgens mij is Tink de baasquote:Op woensdag 18 april 2012 21:48 schreef An24 het volgende:
[..]
^^
Even na het werk speciaal kijken hoe het met Tink gaat. Kan je op kosten van de baas in en hotel slapen?
Ik sla over, want ziekquote:Op woensdag 18 april 2012 22:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Okee doe eens lijstjes want ik ben op oorlogspad
Heb jij even pech vandaagquote:Op woensdag 18 april 2012 22:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Oh ja waar is de jouwe?quote:
voor uniek!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat vinden jullie van m'n lijstje?
O: havermout met wat jam
L: doperwtensalade met munt en wat feta, wat rösti. volkorenboterham met wat boter
T: sinaasappel
T: yoghurt met wat muesli, klein koekje
T: glas wijn, 2 patatjes
D: grote gevulde salade met wat spekjes, feta en appel, klein gegrild biefstukje, gegrilde courgette.
T: nog wat yoghurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .O: roeryoghurt;quote:Op woensdag 18 april 2012 22:28 schreef uniekhoorn het volgende:
T: meergranenwrap met gerookte kip, sla, creme fraiche en oregano
L: veldsla met lente-ui en geitenkaas, dressing van olijfolie, tijm, mosterd en honing.
T: nog zo'n wrap
S: Jillian level 1, gewichten van 2 kilo, half uur wandelen
T: banaan
D: pasta met salami, venkel, tomaat, knof en rozemarijn
Uniek!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
En de eindstand:
O: hüttenkäsepannenkoek (2 gr. kh)
T: gekookt eitje (0 gr. kh)
L: 200 gr salade, 133 gr gerookte kip, gekookt eitje, zelfgemaakte dressing (2 gr. kh)
T: 50 gr jonge volvette kaas + 2 cabernossiworstjes (0 gr. kh)
T: 2 cabernossiworstjes wegens trek
D: rundergehakt met roerbakgroente (5 gr. kh)
B: kwartiertje / half uurtje wii just dance
Ultieme daad van passieve agressie mijnerzijds.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Xennia, dit soort lijstjes kan ik natuurlijk niks mee.. Wil verdorie wat afkraken
Ja, vind het moeilijk maar ik denk dat het voor XM kan werken.quote:
"quote:Op woensdag 18 april 2012 23:09 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, vind het moeilijk maar ik denk dat het voor XM kan werken.
Vind het sowieso zo enorm tof dat ze in de keuken staat en dingen probeert.
Keukenprinsesje wordt ze vast
borrel! Je kan het beter leuker maken!quote:Op woensdag 18 april 2012 23:07 schreef MarMar het volgende:
Hm, zal ik een borrel doen of nog braaf een bak thee?
Kcaltechnisch is een borrel iig al beter dan een bak Ben&Jerries..
Dat scheelt een slok op een borrel.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:07 schreef MarMar het volgende:
Hm, zal ik een borrel doen of nog braaf een bak thee?
Kcaltechnisch is een borrel iig al beter dan een bak Ben&Jerries..
Das niet veel ML....quote:Op woensdag 18 april 2012 23:02 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje:
O: peer met yoghurt
T: boterham filet AM en boterham geitenkaas
L: bak bulghur met oestersaus en cherry tomaatjes
T: handje tortilla rolls
D: linzensoep met brood en wat roomkaas(2 el)
T: glas water geen trek meer vanwege keelpijn
Nee kan ik niet tegen, wordt er misselijk van.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:14 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Das niet veel ML....
Trachitolletjes erin gooien
Minder vet op de taille, betere benen voor terugquote:Op woensdag 18 april 2012 23:16 schreef the85mc het volgende:
Ik had net nog flinke trek na het sporten. Ik had zo'n zin in iets zoets, maar ik heb het weerstaan. Heb wel kwark gegeten en halve gerookte kipfilet. Ik zag vandaag ook dat ik best wel meer spierdefinitie in mijn benen heb gekregen. Aangezien ik wel even zwaar blijf, maar iets dunner in mn taille zou het best kunnen dat ik meer beenspieren heb gekregen
Dan wind ik mij op in bepaalde topics en dan irriteer ik mij en daarmee trigger ik mijn lijstjes obsessiequote:Op woensdag 18 april 2012 23:12 schreef Xennia het volgende:
Waarom ben je eigenlijk op oorlogspad, uniek?
Iets specifieker graag.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:18 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dan wind ik mij op in bepaalde topics en dan irriteer ik mij en daarmee trigger ik mijn lijstjes obsessie
Jouw lunchquote:Op woensdag 18 april 2012 23:23 schreef Sjaapje het volgende:
Voor Uniek:
O: Magere kwark (250 gram) met 25 gram havermout
L: Broodje brie met noten en rozijnen
T: 600 gram groenten. Pruim. 1 chocolaatje.
D: Anderhalf hamburgerbroodje (volkoren, maar wel met wat suiker, melk en boter, zelfgemaakt) met gekookte ham en 800 gram groenten
T: 2 bruine boterhammen met ham/perenstroop en 400 gram groenten. Peer.
S: 2 Jillians straks als ze mij met rust laten
En een beetje mosterdsaus! Enige keer dat ik een gemaakt broodje eet hier in het restaurant.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:23 schreef Siral het volgende:
[..]
Jouw lunchwat een combi eigenlijk, brie met noten en rozijnen. HOH.
Wat een klotedag voor uniek.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:23 schreef Sjaapje het volgende:
Voor Uniek:
D: Anderhalf hamburgerbroodje (volkoren, maar wel met wat suiker, melk en boter, zelfgemaakt) met gekookte ham en 800 gram groenten
teveel koolhydraten?quote:Op woensdag 18 april 2012 23:23 schreef Sjaapje het volgende:
Voor Uniek:
Het verschilt bijna niets van al mijn andere lijstjes. Inderdaad te weinig eiwit. Maar ik had nu honger en was bezig met een patiënt dus geen tijd om achter mijn kwark te gaan...quote:Op woensdag 18 april 2012 23:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
teveel koolhydraten?
Maar wel beter dan wat je de laatste weken hebt gepost
Vind het niet teveel kh's? Tenzij jij ook lowcarbt.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:29 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Het verschilt bijna niets van al mijn andere lijstjes. Inderdaad te weinig eiwit. Maar ik had nu honger en was bezig met een patiënt dus geen tijd om achter mijn kwark te gaan...
Thanks. Het is wat vertekend hoor, máár ik begin met een steeds grotere glimlach in de spiegel te kijken. Hardlopen doet echt veel voor mij en 't gaat echt súper lekker.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:27 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wauw. Mooi lijntje zit er in. En je hebt nu meer heup dan ik me van andere foto's herinner.
Repen zijn ook handig. Ik heb er nu een heel stel. Ik weet savonds niet zo goed meer wat ik moet eten, en kom dan ook slecht aan mijn kcal, dus eet nu gewoon een 200/250 kcal reep na het trainen. Heb ik alle goede voedingstoffen binnen na de training. En dan voor het slapen nog wat kwark. Tijdje zo eens aankijken.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:36 schreef Sjaapje het volgende:
Ik skip mijn laatste boterham, buik zit vol komkommer, tomaat, wortel en paprika... Ik denk toch dat ik iets van eiwitshakes ga kopen, vind het moeilijk om hier op dienst iets snel eiwitrijk te eten buiten kwark. Ben niet zo'n fan van gekookte eitjes...
Die repen die ik heb bevatten ook wel wel kh's, maar de goede. Geen suiker EN 21 gram eiwit.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:42 schreef Sjaapje het volgende:
Maar zit er dan enkel eiwit in die repen, want aan mijn kcal kom ik wel denk ik. Wil vooral wat eiwitrijker eten 's avonds/ 's nachts omdat ik dan Jillian.
Nu we toch bezig zijn. Planning voor morgen:
O: Kwark met kiwi en sinasappel
L: Soep met 2 boterhammen met ham
T: Kwark met appel
T: een kilo'tje rauwkost (komkommer, wortel, paprika, tomaat)
D (laat): Kip, aubergine, courgette, paprika in de wok met rucola/veldsalade
T: Kwark + Vanille soyayogurt
S: Lopen als eten niet te laat
Nouja wat is beter, zo'n shake is puur eiwit en je drinkt het zo weg, echt vullen doet het niet, of je moet het door de kwark mengen. Maar dan is zo'n reep ook lekkerquote:
Omdat aangetoond is dat bij (bron):quote:Op woensdag 18 april 2012 23:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Slacker, ik snap je lijstjes nooit.. waarom van die shakes nemen, je kijgt met je normale voeding genoeg binnen.
Ik geloof in voeding, veel groente, fruit en wat zuivel..quote:Op woensdag 18 april 2012 23:46 schreef slacker_nl het volgende:
@Siral over welke repen praat je nu?
[..]
Omdat aangetoond is dat bij (bron):
1) duursporten 10g eiwitten post workout naar binnen harken herstel bevorderd
2) krachttraining 10g eiwitten pre/post workout naar binnen harken herstel bevorderd
Verder bevorderd gelijktijdig inname van eiwitten en kh de opname van de eiwitten (en/of beter herstel) (bron).
Glutamine idem (en het werkt, spierpijn is lichter tov niet nemen).
Weishake is voeding in mijn beleving, tis een goedkope variant van eiwitten. De prijs voor zo'n pot is goedkoper dan de eiwitten uit ei/vlees/zuivel halen. Verder ben ik vies van zuivel, dus die bron van is voor mij hoe dan ook geen optie.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik geloof in voeding, veel groente, fruit en wat zuivel..
Lichaam weet het best wat ie ermee aan moet
Je nam toch ook carnitine? Vroeg me af waarom je dat niet pre-workout neemt, ivm effect op energiehuishouding. Win-win: zowel betere workout ivm meer energie + eiwitten voor spieropbouw/herstel.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
2) krachttraining 10g eiwitten pre/post workout naar binnen harken herstel bevorderd
Verder bevorderd gelijktijdig inname van eiwitten en kh de opname van de eiwitten (en/of beter herstel) (bron).
Nee, creatine. Maar dat nam ik. Daar ben ik nu voor de komende 5 weken mee gestopt. (of 4, weet niet, staat in m'n agenda wanneer ik weer moet beginnen).quote:Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Je nam toch ook carnitine? Vroeg me af waarom je dat niet pre-workout neemt, ivm effect op energiehuishouding. Win-win: zowel betere workout ivm meer energie + eiwitten voor spieropbouw/herstel.
De meningen zijn daarover verdeeld, ik doe aan cycling met creatine. Door creatine in te nemen maakt je eigen lichaam na verloop van tijd geen creatine meer aan, door te stoppen gaat je lichaam weer creatine aanmaken.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:31 schreef loveli het volgende:
Verkeerde naam, maar bedoelde idd creatine. Maakte niet uit of je die in cyclussen inneemt of niet, heb ik begrepen.
Hij kan prima wat zijn na de ingreep maar vermoed dat hij de eerste drie dagen wat liever zijn ogen rust geeft en beeldschermen mijdt.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:43 schreef Sjaapje het volgende:
Vriendje laat trouwens vrijdag zijn ogen laseren, en ik vind het spannender dan hij. Een hele avond een 'blinde' bezig houden... Vooral spannend omdat hij zondag al moet tornooi spelen.
Dat verschilt nogal per persoon. Ik heb daar veel verschillende verhalen over gehoord en bij mijn collega duurde het echt weken voordat hij weer een beetje goed kon zien.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hij kan prima wat zijn na de ingreep maar vermoed dat hij de eerste drie dagen wat liever zijn ogen rust geeft en beeldschermen mijdt.
Ah okquote:Op donderdag 19 april 2012 08:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat verschilt nogal per persoon. Ik heb daar veel verschillende verhalen over gehoord en bij mijn collega duurde het echt weken voordat hij weer een beetje goed kon zien.
Naast mij in de trein overigens een vrouw van middelbare leeftijd met een rode chino.
4-uur-wakker-boks! Maar ik ben niet ziek, gelukkig. Beterschapquote:Op donderdag 19 april 2012 07:44 schreef Perruche het volgende:
Dat is toch geen slecht lijstje phaidra? Ik zou willen dat mijn "slechte" lijstjes er zo uitzien. Verder heb ik vewrschrikkelijk buikpijn en werd ik wakker met koorts, dus ik ben niet aan het werk vandaag. Wel al sinds 4 uur ofzo wakker
Klinkt ook lekker!quote:Op donderdag 19 april 2012 08:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
4-uur-wakker-boks! Maar ik ben niet ziek, gelukkig. Beterschap. Veel zieken lately, je zou verdorie toch zeggen dat dat over moet zijn zo half april
.
Wat betreft lijstje: het is voor mijn doen wel echt VEEL. En ik eet graag wat meer groente. Wel fijn dat er wat couscoussalade over is, dat heb ik vandaag mee naar t werk.
Dat heb ik nu nog, iets in mijn oog doet echt meer pijn dan voorheen.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:18 schreef Nallie het volgende:
Beterschap Perr!
En succes vandaag weer XM!
Ik heb mn ogen laten laseren, Niet eng!
Echt no way dat ik binnen twee weken mocht sporten. Ja wel gewoon fitness, maar niks met andere mensen en ballen wegens gevaar dat je iets in je oog krijgt en dan ben je de sjaak!
Niet doen danquote:Op donderdag 19 april 2012 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nee, doe ik niet MI, omdat ik weet/denk dat ik daar niet relaxed mee om kan gaan.
Maar word ook nog niet vrolijk(er) van mn spiegelbeeld, dus ik denk dat er gewoon nog niks af is.
Oh dat heb ik ook, maar volgens mij komt dat omdat ik daarvoor lenzen had en dan merk je minder van dingen in je oog. Het is meer dat het flapje los kan schieten. Mocht je Lasek hebben dan kan je de eerste paar dagen sowieso je ogen bijna niet open doen en heb je een 'wond' waar echt niks in mag komen.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:20 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat heb ik nu nog, iets in mijn oog doet echt meer pijn dan voorheen.
[..]
Niet doen dan
Bedrijfskleding ftw.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:09 schreef Ml-etje het volgende:
Een rode chinogisteren liep een collega in een groene
quote:Op woensdag 18 april 2012 23:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Inhoud rib eye (zonder vet) :quote:Mijn lijstje, ben niet helemaal tevreden ermee, maar op zich.. laten we maar eens eea gaan uitschrijven.
O: 6 eieren roerei, 3 plakken kipfilet, 2x toast, sap met glutamine
T: 2x pruim, 1x peer
T: 1x tall white cafe mocha zonder slagroom
T: 1x peer, 1x minikomkommer
S: krachttraining, 250 ml aquarius/250 ml water
T: weishake met glutamine/dextrose
D: ribeye met groente (bloemkool, peulvruchten, iets onbekends voor me maar wel lekker witachtige groente, broccoli), salade en patat met een foefje mayo
T: banaan
T: handje noten, toast met salami, sap met glutamine
Klopt Viaz, daarom moet je de ribeye ook eten binnen 20 minuten na het sporten. Shakes blijven een quickfix, hier gaat het er om dat je wel voldoende middels voeding binnen krijgt. Je spieren hebben aan die eitwitten ook voldoende...lijkt mij hoor, maar ik zal wel te grote noob zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:56 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Feli, Co!![]()
An, whey is een snelle bron van eiwitten, vlees niet
Maar in rib-eye zitten de juiste aminozuren om spieren te kweken...
Rundvlees!![]()
Novem! Hoe gaat 'ie bij jou eigenlijk?
Al goede resultaten?
Ja, natijd is het gewoon een briljante bron van eiwitten. Voortijd zou je het dan beter kunnen zoeken in bijvoorbeeld melk.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:04 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt Viaz, daarom moet je de ribeye ook eten binnen 20 minuten na het sporten. Shakes blijven een quickfix, hier gaat het er om dat je wel voldoende middels voeding binnen krijgt. Je spieren hebben aan die eitwitten ook voldoende...lijkt mij hoor, maar ik zal wel te grote noob zijn.
Ik gebruik ze zelf omdat mijn lijf stom werkt. Mijn spieren nemen het werk van mijn banden over en ik hou niet van veel vlees eten.
Jaquote:
in de diepvries! Ik vind het ideaal. ik heb deze vanmorgen terwijl ik ontbeet even gekookt!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:20 schreef V1z0R het volgende:
Hoeveel kilo sperziebonen heb jij wel niet liggen, Jagar?!
[..]
Ja, natijd is het gewoon een briljante bron van eiwitten. Voortijd zou je het dan beter kunnen zoeken in bijvoorbeeld melk.
Hoeveelheid eiwitten wat je nodig bent is afhankelijk van wat je doet, hoe intens je sport, wat je doel is, je geslacht, en hoe groot je bent...
Supplementeren met een goede reden is nooit verkeerd!Nallie en Perr doen het ook omdat ze niet zo veel vlees willen eten. En in jouw situatie is het helemaal van belang om je spieren goed te onderhouden natuurlijk.
Winterpostelein, wat voor smaak zit daar eigenlijk aan? Zo aan de plaatjes te zien zou dat perfect smaken bij een waldkorn philadelphia(kruiden) met schinken!
Lekker jagar! Knap dat je voor je ontbijt gaat hardlopen. Ik wordt daar echt misselijk van.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
planning;
S: 30 minuten hardlopen
O: havermout met beetje nutella, wat muesli
T: appel, klein koekje, komkommer
L: spercibonen, gevulde salade met feta, spekjes en appel, heel klein koud biefstukje
T: ?
D: tosti's ham/kaas met volkorenbrood
ik heb 1 hapje muesli genomen, als 'energie'.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Lekker jagar! Knap dat je voor je ontbijt gaat hardlopen. Ik wordt daar echt misselijk van.
Planning:
O: volkorenpannenkoek met aardbeien, frambozen en ahorn siroop. (600 kal)
T: ik denk dat ik voldoende heb gegeten tot de lunch.
L: oosterse soep met veel groenten en kip.
T: weyshake
D: nog te verzinnen.
Misschien ga ik nog sporten, afhankelijk van de hoeveelheid thuiswerk dat ik af krijg.
quote:Op donderdag 19 april 2012 08:18 schreef Nallie het volgende:
Beterschap Perr!
En succes vandaag weer XM!
Ik heb mn ogen laten laseren, Niet eng!
Echt no way dat ik binnen twee weken mocht sporten. Ja wel gewoon fitness, maar niks met andere mensen en ballen wegens gevaar dat je iets in je oog krijgt en dan ben je de sjaak!
Ja, de D moet idd flink worden. En O pas net op, dus als ik nu wacht tot half 1 zit er maar drie uur tussen.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb 1 hapje muesli genomen, als 'energie'.
Lekker lijstje, zeker als er nog een flinke D bij komt. Op alleen die O zou ik het trouwens niet uithouden tot lunch!
Dan neem ik aan dat hij Lasik gaat doen?quote:Op donderdag 19 april 2012 09:27 schreef Sjaapje het volgende:
[..]. Hij tennist op redelijk hoog niveau. Dus zaterdag wennen aan het nieuwe zicht en zondag wedstrijd. Goed dat er geen gravel of ballen bij komen te kijken
.
Oogarts had trouwens gezegd dat het ok was...
Geen idee. Ik veronderstel van wel.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:28 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat hij Lasik gaat doen?
Het kan maar mijn ogen traanden de eerste 3 dagen flink.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:27 schreef Sjaapje het volgende:
[..]. Hij tennist op redelijk hoog niveau. Dus zaterdag wennen aan het nieuwe zicht en zondag wedstrijd. Goed dat er geen gravel of ballen bij komen te kijken
.
Oogarts had trouwens gezegd dat het ok was...
mijn ene is -0.5 en de andere + 0.5. Irritant, want het is weinig, maar daarom moet ik wel altijd een bril op. En het is te weinig voor lenzen!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen verstand van laseren. Ene oog is -0,25 en de ander ook zoiets. Verwaarloosbaar in ieder geval.
Fijn tochquote:Op donderdag 19 april 2012 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen verstand van laseren. Ene oog is -0,25 en de ander ook zoiets. Verwaarloosbaar in ieder geval.
Boks! Al ben ik nog steeds een halve mol, ooit wel laseren als ik stabiel en rijker ben.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:30 schreef Nallie het volgende:
[..]
Fijn tochIk was een halve mol met mn -8
Ja echt doen hoor! Ik ben er nog steeds zo blij mee! Mollenboksquote:Op donderdag 19 april 2012 09:31 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Boks! Al ben ik nog steeds een halve mol, ooit wel laseren als ik stabiel en rijker ben.
Sperziebonen zijn inderdaad erg lekker!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
in de diepvries! Ik vind het ideaal. ik heb deze vanmorgen terwijl ik ontbeet even gekookt!
Perr! Wat doe je allemaalquote:Op donderdag 19 april 2012 09:45 schreef Perruche het volgende:
Pfiew terug van de dokter en ben supermoe van 20 minuutjes fietsen
En ik ben gevallen met de fietswat een vervelende dag. Vandaag hooguit een beetje mijn e-mail opruimen enzo en verder maar niets doen.
Ja dat weet ik niet, ik ga het huis niet meer uit vandaag!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:47 schreef Nallie het volgende:
[..]
Perr! Wat doe je allemaal![]()
Wat zei de dokter?
Bank, dekentje, thee, fruit, filmpje/serie -> Chillmodusquote:Op donderdag 19 april 2012 09:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat weet ik niet, ik ga het huis niet meer uit vandaag!
Koorts en iets met m'n darmen.faal. Ik heb echt een hekel aan ziek zijn
quote:Op donderdag 19 april 2012 09:49 schreef Nallie het volgende:
[..]
Bank, dekentje, thee, fruit, filmpje/serie -> Chillmodus
Wat een stomme dokterquote:Op donderdag 19 april 2012 09:45 schreef Perruche het volgende:
Pfiew terug van de dokter en ben supermoe van 20 minuutjes fietsen"PDS" medicijnen meegekregen, blijkbaar zijn mijn darmen superoverstuur?
En ik ben gevallen met de fietswat een vervelende dag. Vandaag hooguit een beetje mijn e-mail opruimen enzo en verder maar niets doen.
Heb ik niet veel aan als dat stukje vlees 1+ uur na het sporten wordt opgegetenquote:Op donderdag 19 april 2012 08:47 schreef An24 het volgende:
Inhoud rib eye (zonder vet) :
Calorieen in 100 gram 155.1
Energie (Joule) in 100 gram 651.42
Eiwit 20.1
Koolhydraten 0.0
Vet 8.3
Overigens heb ik geen oplaadfase, aangezien dat op een lange termijn niet effectief is (of niet effectiever is) dan gelijk op je maintenance niveau gaan zitten.quote:Is it Necessary to Load on Creatine?
No it is not necessary to load but it can help you see results faster. You see to get the full benefit of creating you must saturate your muscle cells with it. Using a small dose (5g), this will take up to thirty days depending on the individual's lean body mass. However using a loading dosage of 15-25g per day for 5 days, one can quickly saturate the muscle cells in this time period and then use a maintenance dosage (3-5g) for the remainder of their time taking creatine.
Is it Necessary to Cycle Creatine?
Once again it is not necessary to do so but it can help. Your body has an internal equilibrium which you can swing in your favor for a duration of time, but over time that equilibrium will eventually swing back.
Meaning taking excess creatine for a short period of time (4-8 weeks) may temporarily increase your creatine phosphate stores but after awhile your body's feedback mechanisms will likely place some time of control on creatine phosphate storage to bring the levels back down to normal. This mechanism may be to decrease your body's own production of creatine or to downgrade the number receptors that admit creatine into the cell. Taking time off from creatine can help bring your body's equilibrium back into a state where in taking excess creatine will be beneficial again. I would like to make clear at this point that I know of no studies to back this theory up with, it could be right or wrong, I am just merely applying my knowledge of biochemistry to a frequently asked question to which there is no good answer to yet.
Begint de low-carb zijn vruchten af te werpen zonnestraaltje?quote:Op donderdag 19 april 2012 09:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat een stomme dokter. De diagnose PDS heeft bij mij maanden geduurd, omdat ze eerst moeten uitsluiten dat het niet wat anders is. Het trechter-model. Dus, lijkt me echt dikke onzin.
Ik zet in op een virusje en opteer voor thee + deken + bank + series/film + fok.
Volgens mij gebeurt dat echt supervaak, de 'diagnose' pds zo snel even krijgen. Zonder bloed/slijm/langdurig aanhoudende (ernstige) (pijn)klachten wordt het vrijwel altijd daarop gegooid. Zeg niet dat dat goed is verder, maar dat is de praktijk tegenwoordig.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat een stomme dokter. De diagnose PDS heeft bij mij maanden geduurd, omdat ze eerst moeten uitsluiten dat het niet wat anders is. Het trechter-model. Dus, lijkt me echt dikke onzin.
Ik zet in op een virusje en opteer voor thee + deken + bank + series/film + fok.
Ik leef nogquote:Op donderdag 19 april 2012 09:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Al nieuws van Tink sinds gisteravond? Ben benieuwd hoe het nu met haar (als je dit zelf leest, Tink, 'jou') gaat.
Alleen staat de S voor syndroom, wat wijst op chronische aanwezigheid van die prikkelbare darm. En dat vind ik suf dat ie dat dan gelijk noemt. Ben verder prima te pas hoor, maar heb een hekel aan dat soort snelle conclusies van artsen.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:57 schreef Perruche het volgende:
Maar ja "PDS" is wat ik ervan weet gewoon "prikkelbare darm". Vriendinnetje van mij heeft het ook en ze doen toch niets. Maar goed ik zal die lettercombinatie niet mee gebruiken zonnestraaltjes
Gelukkig! Wat was nu de oorzaak precies?quote:Op donderdag 19 april 2012 09:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik leef nog.
Voel me niet topfit, maar het gaat. Nu eerst maar eens naar huis.
Most likely, would, could, may. Weinig concreets in die tekst. Maar goed, dit topic is niet de juiste plek voor discussies over creatine.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:53 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heb ik niet veel aan als dat stukje vlees 1+ uur na het sporten wordt opgegeten
@ElDinosaur
http://www.bodybuilding.com/fun/layne13.htm
[..]
Overigens heb ik geen oplaadfase, aangezien dat op een lange termijn niet effectief is (of niet effectiever is) dan gelijk op je maintenance niveau gaan zitten.
Wut? Ik bedoel er heul niks verkeerds meequote:Op donderdag 19 april 2012 09:57 schreef Perruche het volgende:
Maar ja "PDS" is wat ik ervan weet gewoon "prikkelbare darm". Vriendinnetje van mij heeft het ook en ze doen toch niets. Maar goed ik zal die lettercombinatie niet mee gebruiken zonnestraaltjes
Dat weten we nog niet. In ieder geval gebrek aan bepaalde stofjes in mijn bloed. En nu ben ik weer weg. doeiquote:Op donderdag 19 april 2012 09:58 schreef Siral het volgende:
[..]
Gelukkig! Wat was nu de oorzaak precies?
En dat!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wut? Ik bedoel er heul niks verkeerds meeEn volgens mij XM ook niet
Ik interpreteerde het als: nou, dat die dokter je meteen de diagnose geeft zonder uitgebreid onderzoek, wat een stomme dokter! Tis helemaal niet onderbouwd enzo. En ik weet dat het in de praktijk heel vaak niet onderzocht wordt, dus ik kan me wel goed voorstellen dat je dokter je die 'diagnose' en bijbehorende medicijnen geeft.
Totaal niet bedoeld als 'Booo! Perruche! Wat ben jij een domme aanstellert, je kunt heul geen pds hebben! boo!'
Jawel, maar als je darmklachten hebt geven ze dat label gewoon al snel ipv dat ze eerst uit zoeken of het misschien wat anders is. PDS is niet echt behandelbaar, dat heb je gewoon en je kunt er prima mee leven als je uitzoekt wat je wel en niet kan eten, maar het is wel vervelend af en toe. Dus als het iets zou zijn wat wel behandelbaar zou zijn, zou je daar weer mee verder kunnenquote:Op donderdag 19 april 2012 09:57 schreef Perruche het volgende:
Even mijn dokter verdedigenquote:Op donderdag 19 april 2012 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Alleen staat de S voor syndroom, wat wijst op chronische aanwezigheid van die prikkelbare darm. En dat vind ik suf dat ie dat dan gelijk noemt. Ben verder prima te pas hoor, maar heb een hekel aan dat soort snelle conclusies van artsen.
In before the editquote:Op donderdag 19 april 2012 10:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
Even mijn dokter verdedigenhij noemnde dat niet, hij zij hier deze helpen zodat je niet met buikpijn het vliegtuig in hoeft. In de bijsluiter staat dat ze ook voor PDS gebruikt worden.
Ah, in ieder geval wel naar huis. Da's mooi. Kunt toch beter thuis niet helemaal topfit zijn, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik leef nog.
Voel me niet topfit, maar het gaat. Nu eerst maar eens naar huis.
Jep, en als je gaat googlen kom je dat continue tegen: cyclen, niet cyclen, etc etc. Ik doe het.quote:Op donderdag 19 april 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:
Most likely, would, could, may. Weinig concreets in die tekst. Maar goed, dit topic is niet de juiste plek voor discussies over creatine.
Dat is dus nog niet bekend. En alle andere zieken hier ook sterkte trouwens. Zat even in de egomodusquote:Op donderdag 19 april 2012 10:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
Even mijn dokter verdedigenhij noemnde dat niet, hij zij hier deze helpen zodat je niet met buikpijn het vliegtuig in hoeft. In de bijsluiter staat dat ze ook voor PDS gebruikt worden.
Tink wat heb je nou eigenlijk?
Holy shizquote:Op donderdag 19 april 2012 09:59 schreef V1z0R het volgende:
Tink, en de rest ook beterschap natuurlijk!
Salade met makreel, noten en olijfolie kan ik ook makkelijk naar de 1300kcal drukken
Trouwens weer eenSiral! Je geeft het zelf ook al aan he?
Wel thuis!quote:Op donderdag 19 april 2012 09:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat weten we nog niet. In ieder geval gebrek aan bepaalde stofjes in mijn bloed. En nu ben ik weer weg. doei
En terecht!! Je valt niet elke dag flauw.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is dus nog niet bekend. En alle andere zieken hier ook sterkte trouwens. Zat even in de egomodus
Ik heb ook pillen gehad voor pds (je krijgt pds vaak cadeau bij ibd, yayquote:Op donderdag 19 april 2012 09:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik neem ze niet. En heb ook geen last meer. Als ik weer last krijg, ga ik ze wel weer nemen, maar liever zonder. En wat ik gister ook al postte, sinds lowcarb zijn mn darmen aanzienlijk rustiger! Daar is Duvel ook erg blij mee
.
En als je op pubmed zoekt?quote:Op donderdag 19 april 2012 10:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Jep, en als je gaat googlen kom je dat continue tegen: cyclen, niet cyclen, etc etc. Ik doe het.
Beter kijk je echte meisjes op zoek naar zichzelf!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:03 schreef creepycookie het volgende:
Boh, ik word helemaal depri van Echt Scheiden. Wilde zien waar al die commotie over is. Ik ga maar douchen en mijn paper inleveren
Dat doet ziek zijn en pijntjes hebben met je.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:01 schreef Perruche het volgende:
Oh nu ben ik het zonnestraaltje![]()
Muh ik wil nog een beetje slapen zometeen
Echt Scheiden?quote:Op donderdag 19 april 2012 10:03 schreef creepycookie het volgende:
Boh, ik word helemaal depri van Echt Scheiden. Wilde zien waar al die commotie over is. Ik ga maar douchen en mijn paper inleveren
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ooooh!!! Daar ben ik gisteren meer begonnen. Drie afleveringen erdoorheen gewerkt tijdens het nakijken van meerkeuzetentamensquote:Op donderdag 19 april 2012 10:04 schreef Perruche het volgende:
[..]
Beter kijk je echte meisjes op zoek naar zichzelf!
quote:Op donderdag 19 april 2012 10:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Mijn ouders hadden (hebben?) zo'n tegeltje op hun slaapkamer hangen. Ik vermoed (hoop) dat ze dat ooit als grap hebben gekregen van vrienden. Op hun trouwdag ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Als echtparen echt paren, hebben echtgenoten echt genoten.![]()
![]()
Pulp dus!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:06 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Programma op rtl 4 met huilies die gaan scheiden op tv.
Op TV? Op TV? /Marc Marie
Whoei!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Heee Parkietje, klinkt als wat ik heb! Zelfde virusje?![]()
Buikpijn en koortsig, check. Gisteravond voelde ik me beter dan nu
quote:Op donderdag 19 april 2012 10:05 schreef Nallie het volgende:
Ik heb ook PDS volgens mijn arts. Zolang ik goed eet en beweeg gaat t inderdaad prima. Maar er zijn ook mensen met PDS die bijna niks kunnen doen omdat ze zoveel last hebben. Zag pas op TV iemand die gewoon het huis praktisch niet uit kon![]()
De ernst loopt nogal uiteen dus...
quote:Op donderdag 19 april 2012 10:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden (hebben?) zo'n tegeltje op hun slaapkamer hangen. Ik vermoed (hoop) dat ze dat ooit als grap hebben gekregen van vrienden. Op hun trouwdag ofzo.
[..]![]()
Goede, gaan we eens doen. Helaas stond er in het Paleo for athletes boek niks over creatine in, behalve, tis niet echt een ding wat duursporters slikken dus we hebben het er niet over.. Vonnik ook wel jammer, want athleten zijn zeker alleen duursporters.. Glutamine bijvoorbeeld werd wel besproken. En dat als je Paleo doet dat je most likely geen glutamine hoeft te supplementeren vanwege de grote hoeveelheden vlees/vis/ei die je naar binnenwerkt.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:03 schreef loveli het volgende:
En als je op pubmed zoekt?
Ik gebruik het spul niet, dus voor mij heeft het geen zin om het uit te zoeken, maar kan me voorstellen dat het voor jou wel nuttig is om goede bronnen te zoeken.
Oe! Leuk! Wat gaan jullie doen?quote:Op donderdag 19 april 2012 10:14 schreef Siral het volgende:
Ik ga omkleden, honden uitlaten en trainenvanavond relaxen.
Maskertje op, in bad, nagels vijlen etcjoke. (MORGEN SECOND DATE
)
Eerst wat drinken enzo, en dan naar the hunger gamesquote:Op donderdag 19 april 2012 10:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Oe! Leuk! Wat gaan jullie doen?
En nu ga ik mijn laptop opstarten
Gezellig! De rest hoef je niet te vertellenquote:Op donderdag 19 april 2012 10:20 schreef Siral het volgende:
[..]
Eerst wat drinken enzo, en dan naar the hunger games
Ik heb nog geen idee van de rest!!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Gezellig! De rest hoef je niet te vertellen![]()
Da's ook niet aardig!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:26 schreef Sjaapje het volgende:
Volgens mij heeft bijna iedereen 'PDS'. Er zijn weinig mensen die nooit eens last hebben van hun darmen... Maar er zijn er een paar die er gewoon héél veel last van hebben. En dokters hebben een hekel aan mensen met 'PDS', of toch de dokters die volwassenen doen die ik ken (en dat zijn er veel)
Ze hebben trouwens onlangs wel iets gevonden in de darmen van die mensen, verhoogd aantal witte bloedcellen dacht ik.
Ziek zijn is een emotie! Emoties kun je uitschakelen!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:31 schreef Siral het volgende:
Heel veel mensen zeggen dat PDS ook te maken heeft met je geest, en niet zozeer je darmen. En ik denk ook wel dat het klopt.
Nouja zo zeer natuurlijk niet, maar het geeft wel extra effect!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ziek zijn is een emotie! Emoties kun je uitschakelen!
Kill ALL the bacteria!!!!
Uhu, het triggerd zeker wel!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:34 schreef Nallie het volgende:
Bij mij wordt het wel erger bij stress, maar verder heeft t gewoon te maken met eten en weerstand...
Lolquote:Op donderdag 19 april 2012 10:33 schreef Sjaapje het volgende:
Goh, darmen zijn nu eenmaal moeilijke dingen. Dat zit zo complex in elkaar... En ik heb ook 'PDS' en bij mij heeft dat meestal helemaal niets met stress of dergelijke te maken. Of gezond eten of sporten. Ze doen graag soms moeilijk...
En dokters zijn niet aardig! Buiten Puff dan
Dat er een verband is tussen geestelijke gezondheid en lichamelijke gezondheid geloof ik wel. Goede stofwisseling, goed voer, voldoende sport => boost van immuunsusteem, serotonine enzo, fijne stofjes.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:31 schreef Siral het volgende:
Heel veel mensen zeggen dat PDS ook te maken heeft met je geest, en niet zozeer je darmen. En ik denk ook wel dat het klopt.
Nee, maar als ik veel stress had, dan kon ik het huis nog niet uit van de pijn... het triggerd, het is natuurlijk niet de oorzaak nee.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat er een verband is tussen geestelijke gezondheid en lichamelijke gezondheid geloof ik wel. Goede stofwisseling, goed voer, voldoende sport => boost van immuunsusteem, serotonine enzo, fijne stofjes.
Maar dat prikkelbare darm een gevolg is van hoe je geest eraan toe is geloof ik niet.
Stress heeft invloed op je hele lijf. Ik heb "gewoon" een genetische afwijking, maar als ik stress heb, ben ik moe, als ik moe ben let ik niet goed op de stand van mijn gewrichten. Als ik dat niet doe, valt er van alles uit de kom. Actie-reactie. Maar bij mij dachten ze ook jaren dat het psychisch was, terwijl ik juist krachtig ben. Veel artsen zijn gewoon erg slecht in begrijpend luisterenquote:Op donderdag 19 april 2012 10:38 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee, maar als ik veel stress had, dan kon ik het huis nog niet uit van de pijn... het triggerd, het is natuurlijk niet de oorzaak nee.
Stress/geen stress heeft gewoon invloed op je stoelgang.
Klopt helemaal. Bij mij was het toendertijd iniedergeval een hele stressvolle periode. Verging echt van de buikpijn elke dag, kon niets eten of ik lag al in bed te kermen, was onbewust vijf kilo afgevallen in een korte tijd. Heb toen 10 buisjes bloed moeten laten prikken/buik rontgen fotos alles, omdat ze dachten dat ik misschien iets "had". En dan krijg je nogal snel het stempeltje "pds"quote:Op donderdag 19 april 2012 10:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Stress heeft invloed op je hele lijf. Ik heb "gewoon" een genetische afwijking, maar als ik stress heb, ben ik moe, als ik moe ben let ik niet goed op de stand van mijn gewrichten. Als ik dat niet doe, valt er van alles uit de kom. Actie-reactie. Maar bij mij dachten ze ook jaren dat het psychisch was, terwijl ik juist krachtig ben. Veel artsen zijn gewoon erg slecht in begrijpend luisteren
OOOOHHHHH!!!! Die zijn de bomb!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:42 schreef conleche het volgende:
Ik ga zometeen heel erg een HEMA slagroomtaart kopen.Dank voor alle felicitados, ook op FB!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 april 2012 10:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
OOOOHHHHH!!!! Die zijn de bomb!
Mennnn, ik heb nu écht heel veel zin in een hema taart
Heb ik ooit gepost hoe Martijn me ten huwelijk heeft gevraagd? -->Wat zijn jullie toch een lief stelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Heb ik ooit gepost hoe Martijn me ten huwelijk heeft gevraagd? -->Awww zhe cuteness!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Gelukkige verjaardag!?!quote:Op donderdag 19 april 2012 10:42 schreef conleche het volgende:
Ik ga zometeen heel erg een HEMA slagroomtaart kopen.Dank voor alle felicitados, ook op FB!
[..]
Heb ik ooit gepost hoe Martijn me ten huwelijk heeft gevraagd? -->SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be someone that makes you happy
[..]
Heb ik ooit gepost hoe Martijn me ten huwelijk heeft gevraagd? -->SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerd conleche!
[..]
Heb ik ooit gepost hoe Martijn me ten huwelijk heeft gevraagd? -->SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Schattig!
Ik bijt!
(Zachtjes)
[..]
Heb ik ooit gepost hoe Martijn me ten huwelijk heeft gevraagd? -->Hebben jullie de bovenkant opgegeten of bewaard?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgegetenquote:Op donderdag 19 april 2012 10:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Hebben jullie de bovenkant opgegeten of bewaard?
Ik denk van niet, althans niet volledig,quote:Op donderdag 19 april 2012 10:31 schreef Siral het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje voor vandaag:
Pre-O: klein restje roggebrood met zalm en wat boter
O: Griekse yoghurt met bosvruchten (laat, zo rond 11 denk ik)
L: volkorenwrap gevuld met groenten/kip met erbij wat yoghurt als 'saus'
T: wat walnoten
T: 3 knackebrodjes hummus
S: Jillian hoop ik
D: volkorenpasta met een saus van gorgonzola/peer/walnoten en wat grana padano
T: ?Ja doei.
quote:Op donderdag 19 april 2012 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Fotodag dus! Ondanks dat m'n broeken allemaal wel losser zitten en zulks zie ik niet direct verschil op deze fotomaargoed, doorzetten! Volgende maand weer een foto erbij!
je benen, echt wel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje voor vandaag:
T: ?
Ja, dat bedacht ik me net ookquote:Op donderdag 19 april 2012 11:26 schreef An24 het volgende:
nIk zie wel verschil hoor mooi. Je knieën en armen zijn minder vol. Ook is er een beetje van je dijen af. Wel moet je je benen telkens even breed zetten, dan kun je beter vergelijken.
quote:Op donderdag 19 april 2012 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Fotodag dus! Ondanks dat m'n broeken allemaal wel losser zitten en zulks zie ik niet direct verschil op deze fotomaargoed, doorzetten! Volgende maand weer een foto erbij!
Je moet wel dezelfde houding aannemen heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje voor vandaag:
T: ?!
Worry is a misuse of imagination
Ja, dat bedoel ikquote:Op donderdag 19 april 2012 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me net ookmaar heb geen zin om weer om te kleden
En toch fijn, dat posten! Ik zie 't zelf namelijk écht niet, maar als de eerste 3 reacties allemaal hetzelfde aankaarten dan wil ik dat best geloven!
Oh, en vaaiz: vorige maand dusniet vorig jaar!
Eerste reactie: je lijkt dikker geworden. Toen zag ik dat de na-foto boven de voor-foto staatquote:Op donderdag 19 april 2012 11:26 schreef An24 het volgende:
Ik zie wel verschil hoor Mo. Je knieën en armen zijn minder vol. Ook is er een beetje van je dijen af. Wel moet je je benen telkens even breed zetten, dan kun je beter vergelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op donderdag 19 april 2012 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Heb overigens ook gemeten en overal is best wat vanaf (eigenlijk best veel), behalve van m'n buik!fuuu
Vorige meetmoment is overigens wel langer geleden dan een maand én ik ben vast niet zo consistent met het plaatsen van m'n meetlint, maar om nou vaste lijntjes te laten tatoeëren is ook weer zoietsKern van het verhaal: er zit schot in!
prima!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een eikels zijn het toch. Ik zou er best verdrietig van worden.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:52 schreef MarMar het volgende:
Ik krijg net het verweer van het UWV opgestuurd van de advocaat![]()
Ze willen het beroep nietig verklaren en beroepen zich op "onderzoeken" van 2009 en 2010 toen veel diagnoses nog niet vastgesteld waren.
Ze schrijven ook dat er geen contact met mij is geweest bij het herbeoordelen van deze "functioneringslijst"
En ze schrijven dat ik bijvoorbeeld best productiewerk kan doen waarbij ik lampjes in elkaar zet en oh, ik kan ook dingen tillen en op planken leggen boven mijn hoofd
Kan meest van de tijd mijn eigen haar niet eens wassen ffs...
Dit is zo belachelijk dat het niet anders zo moeten gaan dan dat ik die zaak dik win.
Volgens mij is het aan de rechter om te beslissen of ze ingaan op het verzoek van het UWV om het beroep nietig te verklaren. Nee dus, mijn zaak komt 8 mei voor.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:55 schreef Perruche het volgende:
Marhet is zo kansloos dat het bijna lachwekkend is. Echt belachelijk. Gaat je advocaat hier nu weer op reageren? Of moet je nu wachten tot het voorkomt ofzo?
Goede instelling Mar!quote:Op donderdag 19 april 2012 12:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Volgens mij is het aan de rechter om te beslissen of ze ingaan op het verzoek van het UWV om het beroep nietig te verklaren. Nee dus, mijn zaak komt 8 mei voor.
De advocaat hoort dan het verweer van het uwv te krijgen en dat aan mij te sturen ter kennisgeving, het is al bij de rechter geweest.
Dinsdag is ze (de advocaat) er weer, dan bellen we even en hoor ik hoe het verder gaat.
@An het is ook dieptriest, maar tegelijk ook zo belachelijk dat ik maar kies om erom te lachen.
Een beetje een advocaat moet hier toch gehakt van kunnen maken lijkt me.
- Het beroep gaat toch over de uitspraak die ze op dit moment doen?quote:Op donderdag 19 april 2012 11:52 schreef MarMar het volgende:
Ik krijg net het verweer van het UWV opgestuurd van de advocaat![]()
Ze willen het beroep nietig verklaren en beroepen zich op "onderzoeken" van 2009 en 2010 toen veel diagnoses nog niet vastgesteld waren.
Ze schrijven ook dat er geen contact met mij is geweest bij het herbeoordelen van deze "functioneringslijst"
En ze schrijven dat ik bijvoorbeeld best productiewerk kan doen waarbij ik lampjes in elkaar zet en oh, ik kan ook dingen tillen en op planken leggen boven mijn hoofd
Kan meest van de tijd mijn eigen haar niet eens wassen ffs...
Dit is zo belachelijk dat het niet anders zo moeten gaan dan dat ik die zaak dik win.
Afschepen en rust nemen om het meest noodzakelijke werk te doen!quote:Op donderdag 19 april 2012 11:55 schreef Phaidra het volgende:
AAARRGH. Het is zo belachelijk druk op de afdeling en ik zit vandaag alleen. Vervolgens is de IT ruim een uur bezig om mijn scanner weer aan de praat te krijgen, komen collega's aan met niet-urgente vragen en wil iedereen zo ongeveer *nu* antwoord. De to-do list wordt niet korter op deze manier.
/frustratie.
Edit: sorry, ik wals helemaal over Mar heen. Wat een klotesituatie toch, waarom kunnen mensen niet gewoon normaal met je meedenken en naar je luisteren![]()
![]()
![]()
Ik zie het ook niet (maar zit mobiel). Grappig trouwens, heb vandaag ook foto's gemaakt en vergeleken met foto's v twee maanden geleden. Zie bij mezelf ook geen verschil, al merk ik het wel aan kleding ed.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:22 schreef motorbloempje het volgende:
Je ziet jezelf ook elke dag natuurlijk, maar de cm's en de broek die eerst strak zat en nu echt niet om aan te zien lubbert (heb 'm alleen nog thuis aan 'want hij zit zo lekker') en de spijkerbroek die nu ook echt bijna te ruim is zijn natuurlijk wel een teken. Zo fijn, de spijkerbroek die ik nu draag zat een half jaar geleden nog echt véééééééél te strak: zowel om m'n bovenbenen als om m'n middel. Nu kan ik 'm niet meer zonder riem dragen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet (maar zit mobiel). Grappig trouwens, heb vandaag ook foto's gemaakt en vergeleken met foto's v twee maanden geleden. Zie bij mezelf ook geen verschil, al merk ik het wel aan kleding ed.
Inmiddels ben ik mijn neus voor prioriteiten kwijt. Alles is in de ogen van anderen urgent, dus ga ik hier maar bijlezenquote:Op donderdag 19 april 2012 12:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Afschepen en rust nemen om het meest noodzakelijke werk te doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |