Vier jaar geleden was de score 1x zilver en 4x brons. Een gouden plak zal nu wel wenselijk zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:00 schreef TheArt het volgende:
Het is trouwens bijna helemaal duidelijk nu welke judoka's naar Londen gaan. Het lijkt erop dat we met een equipe van 9 judoka's gaan. Dat is er 1 minder dan in 2008, maar 2 meer dan in 2004. Een plek bij de beste 14 op de geschoonde wereldranglijst was genoeg voor kwalificatie bij de vrouwen, bij de mannen was top-22 op een geschoonde lijst zelfs genoeg. Op dit moment gaan deze judoka's daaraan voldoen. Allemaal hebben ze ook al voldaan aan de eisen van NOC*NSF.
- Jeroen Mooren (mannen -60 kg). Staat 14e op de geschoonde wereldranglijst.
- Dex Elmont (mannen -73 kg). Staat 3e op de geschoonde lijst.
- Guillaume Elmont (mannen -81 kg). Staat 10e op de geschoonde lijst.
- Henk Grol (mannen -100 kg). Staat 2e op de geschoonde lijst.
- Luuk Verbij (mannen +100 kg). Staat 17e op de geschoonde lijst.
- Elisabeth Willeboordse (vrouwen -63 kg). Staat 5e op de geschoonde lijst.
- Edith Bosch (vrouwen -70 kg). Staat 2e op de geschoonde lijst.
- Marhinde Verkerk (vrouwen -78 kg). Staat 9e op de geschoonde lijst.
Dan zijn er nog de quotaplaatsen. In totaal heeft Europa 11 quotaplaatsen bij de vrouwen en 14 bij de mannen. Voor die extra tickets worden alle wereldranglijsten in de verschillende klasses op punten samengesmolten vanaf de plaatsen die niet meer recht geven op een rechtstreekse startplek voor de OS. Dan is het gewoon een kwestie van wie heeft de meeste punten. Daarbij zijn 2 regels: er is 1 quotaplaats per land beschikbaar en per klasse mogen er maar 2 judoka's een quotaplaats ontvangen. Hier staat het overzicht van de quotaplaatsenverdeling van Europa op dit moment.
Op basis van die lijst kan het bijna niet meer misgaan dat Birgit Ente in de klasse tot 48 kg. een quotumplaats krijgt.
Daarmee zitten we op 9 judoka's. Dan maakt er nog 1 judoka een kansje op de OS en dat is Jasper de Jong in de klasse tot 66 kg. Hij staat op de geschoonde wereldranglijst op dit moment 25e met een achterstand van 54 punten op de nummer 22. Zijn enige kans om die kloof nog te overbruggen is op het EK eind april een heel goed resultaat te halen, maar daar ga ik maar niet van uit.
Relaxtquote:Op woensdag 18 april 2012 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Heb kaarten voor judo op 31 Juli, 1 Augustus en 2 Augustuswordt hopelijk erg gaaf
Jep, is er ook. En met Tommy Mollet ook een Nederlandse deelnemer.quote:
inderdaad! Grolquote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat Grol eindelijk weer eens een hoofdprijs pakt en zich niet laat piepelen door zijn eigen gretigheid
Leuk.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, is er ook. En met Tommy Mollet ook een Nederlandse deelnemers.
Eerste wedstrijd gewonnen dus dat lijkt prima te gaanquote:Op woensdag 18 april 2012 10:56 schreef TheArt het volgende:
Ente zelf bagger presteert, maar daar ga ik maar niet van uit.
quote:Heren
Jeroen Mooren -60kg
Dex Elmont -73kg
Guillaume Elmont -81kg
Henk Grol -100kg
Luuk Verbij +100kg
Dames
Birgit Ente -48kg
Elisabeth Willeboordse -63kg
Edith Bosch -70kg
Marhinde Verkerk -78kg
Grol en Willeboordse maken wat mij betreft minstens net zo goed kans. Beiden hebben het ook al bewezen. Daarnaast kan een fitte Guillaume Elmont ook iedereen de mat af smijten.quote:Op zondag 29 april 2012 20:43 schreef Vancoen het volgende:
Afgaande op de prestaties tijdens de laatste grote toernooien zie ik Dex Elmont en Edith Bosch een medaille winnen. Hopelijk maakt Bosch haar setje na zilver en brons compleet ...
En met Verkerk in topvorm kan het ook alle kanten op gaan.quote:Op zondag 29 april 2012 23:13 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Grol en Willeboordse maken wat mij betreft minstens net zo goed kans. Beiden hebben het ook al bewezen. Daarnaast kan een fitte Guillaume Elmont ook iedereen de mat af smijten.
Die kan inderdaad op een goede dag een paar mooie scores maken.quote:Op maandag 30 april 2012 09:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
En met Verkerk in topvorm kan het ook alle kanten op gaan.
Dit lijstje is nu ook officieel gepubliceerd door de internationale judobondquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:14 schreef TheArt het volgende:
En zoals in de OP al verwacht werd. Deze 9 judoka's hebben zich officieel gekwalificeerd voor de Spelen:
[..]
quote:De knieblessure van judoka Dex Elmont is erger dan verwacht, maar met het oog op de Olympische Spelen heeft Elmont besloten af zien van een operatie.
Elmont kampt al bijna twee maanden met knieklachten. Een MRI-scan wees uit dat de binnenste meniscus van zijn knie intact is, maar dat de aanhechting met het kapsel gescheurd is."Er zit vocht in de knie, maar opereren kost te veel tijd met de naderende Spelen."
quote:Op weg naar de Olympische Zomerspelen (Haarlem)
PREMtime staat vandaag in Haarlem bij het Kennemer Sportcenter.
Terwijl meer dan de helft van Nederland de dag na Hemelvaart een extra vrije dag heeft en activiteiten met het gezin en vrienden onderneemt, zijn er een aantal mensen in Nederland die geen notie nemen van deze vrije dagen. Zij zijn namelijk extreem gefocust op één dag in augustus 2012. Een dag waarop alles moet kloppen en perfect moet gaan. Dit is belangrijk voor de Nederlandse topjudoka’s: Dex Elmont en Henk Grol, die de afgelopen maanden vrijwel geen wedstrijd hebben verloren en daarmee op de perfecte koers zijn naar de Olympische Zomerspelen in Londen.
Vandaag praat Prem met Dex Elmont en Henk Grol over hun weg naar Londen en hun motivatie om die gouden plak als ultieme doel te hebben. Ook is de Nederlandse judotrainer Cor van der Geest in de bus.
Heeft u vragen aan deze mannen, bel naar 0800-1121, mail naar premtime@ntr.nl en tweets kunnen naar #premtimeradio1.
Hoezo gedonder? Je weet toch wel dat die sporters dit doen om krachten te sparen??quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:33 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoop iig niet dat we weer dat gedonder krijgen van een aantal jaren geleden dat een aantal olympiërs niet mee wilde lopen tijdens de openingsceremonie of niet de vlag wilde dragen omdat men over 2 dagen al moest aantreden. Iig waren er weer van dit typische Hollandse excuses om iets niet te hoeven doen.
Het is gewoon een verbod vanuit NOC*NSF hoor. Als je, als ik me niet vergis, binnen 48 uur aan de bak moet, mag je niet meelopen in de openingsceremonie.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:33 schreef Iwanius het volgende:
Ik hoop iig niet dat we weer dat gedonder krijgen van een aantal jaren geleden dat een aantal olympiërs niet mee wilde lopen tijdens de openingsceremonie of niet de vlag wilde dragen omdat men over 2 dagen al moest aantreden. Iig waren er weer van dit typische Hollandse excuses om iets niet te hoeven doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |