abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110520049
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 07:03 schreef GotC het volgende:

[..]

Dit, en een loopband veert mee, waardoor het anders lopen is. Ook 'loopt' de loopband voor je, waar je dit buiten zelf moet doen :)

Daarom snap ik ook niet dat sommige hardloopwinkels loopanalyses doen op de loopband, terwijl de loper buiten loopt.. Iemand een verklaring hiervoor?
Hoe bedoel je met loopt de loopband voor je?

En wat betreft dat van die winkels ik denk dat ze dat doen omdat t anders heel moeilijk te meten is. En een loopband is aardig constant
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 19 april 2012 @ 08:35:46 #177
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110520065
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En wat betreft dat van die winkels ik denk dat ze dat doen omdat t anders heel moeilijk te meten is. En een loopband is aardig constant
er zit kracht achter de loop band waardoor het lichter lopen is als dat je normaal zou doen.
  donderdag 19 april 2012 @ 08:39:54 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_110520142
quote:

[..]

Maar het geeft een compleet andere meting doordat de manier van lopen anders is..
pi_110520167
Begon aan les 10, kreeg meteen kramp in beide kuiten :( Snap niet waar het vandaan kwam. Dus maar gestopt en morgen gewoon weer proberen...
pi_110520169
quote:

[..]

Bij de Runnersworld hier in Amersfoort hebben ze anders een mooie loopbaan midden in de winkel, met camera's. Blijf het wel heel apart vinden om daar tussen de rekken op te lopen :)
pi_110520528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi :-)

Sinds een tijdje doe ik hardlopen op de loopband in de sportschool. Dat gaat op zich best aardig, maar eigenlijk wil ik gewoon naar buiten. Is het nou heel anders naast het weer om buiten te lopen ipv op de loopband?
Ik ben dit jaar ook op de loopband begonnen, afgelopen dinsdag voor het eerst buiten gelopen, heb dezelfde tijd aangehouden die ik binnen liep. Ik vond het buiten veel leuker lopen. Je ziet meer om je heen gebeuren, vond het wel zwaarder met de wind heuveltjes en het opletten op het overige verkeer.

Ik zou gewoon een keer buiten gaan lopen, dan merk je vanzelf of het iets voor je is.
pi_110520581
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 08:41 schreef GlenHighland het volgende:

[..]

Bij de Runnersworld hier in Amersfoort hebben ze anders een mooie loopbaan midden in de winkel, met camera's. Blijf het wel heel apart vinden om daar tussen de rekken op te lopen :)
Ah oké, ja ik heb geen idee hoor. Zeg ook maar wat ik denk:-)

En dat is wel leuk een loopbaan door de winkel :-P
pi_110520602
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 08:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Maar het geeft een compleet andere meting doordat de manier van lopen anders is..
Ik heb mijn loopje bij Excelsior laten "opmeten", gewoon op een soort baan. Dus geen loopband. ^^ Na 3 x heen en weer te hebben gelopen met andere schoenen aan heb ik de perfecte schoen voor mijn loopje gekregen.
Gewoon normaal doen ja.
pi_110522135
Bah bah, het liep voor geen meter vanmorgen. Snot in heel mijn lijf, nauwelijks lucht. Wel uitgelopen, maar dit was klote.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_110522301
Zo, dadelijk staat er een loop van 50' op de rol. De opdracht is om die 50' in hartslagzone 2 te lopen. Kijken of ik dat voor elkaar krijg...
  donderdag 19 april 2012 @ 10:05:36 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110522350
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 08:39 schreef GotC het volgende:

[..]

Is it? Als ik bij m'n podoloog ga voor steunzolen loop ik of buiten, of binnen of op een loopband. Tis makkelijker voor hem om zo te kijken naar de afwikkeling van m'n voet zonder mee te moeten hollen :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 19 april 2012 @ 10:40:10 #187
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_110523267
Morgen 18.00 fysio ;( Alles doet nu pijn omdat ik scheef ga lopen. Bleh, had ik me nou maar ingehouden tijdens die kermis.
The remedy is the experience.
pi_110523987
Ik vind het echt een wereld van verschil tussen loopband en buiten lopen. Bij de loopband hoef je jezelf niet vooruit te stuwen. Je hoeft alleen omhoog te gaan. Als je dan de eerste keer buiten bent geweest heb je echt spierpijn in je bovenbenen. En verder kon ik op de loopband zeker 10-15 minuten achter elkaar rennen. Toen begon ik buiten met Evy en was ik na 1 minuut al buiten adem.
Inmiddels kan ik bijna 7 km, dus dat is gelukkig goed gekomen.
pi_110524049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het echt een wereld van verschil tussen loopband en buiten lopen. Bij de loopband hoef je jezelf niet vooruit te stuwen. Je hoeft alleen omhoog te gaan. Als je dan de eerste keer buiten bent geweest heb je echt spierpijn in je bovenbenen. En verder kon ik op de loopband zeker 10-15 minuten achter elkaar rennen. Toen begon ik buiten met Evy en was ik na 1 minuut al buiten adem.
Voorspeld weinig goeds dus :-P
pi_110524397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Is it? Als ik bij m'n podoloog ga voor steunzolen loop ik of buiten, of binnen of op een loopband. Tis makkelijker voor hem om zo te kijken naar de afwikkeling van m'n voet zonder mee te moeten hollen :)
In zo'n zaak staan er camera's, achter en voor. Dus niemand hoeft mee te hollen ;)
Gewoon normaal doen ja.
  Redactie Sport donderdag 19 april 2012 @ 11:31:45 #191
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_110524850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit inderdaad, op de loopband kan ik gemakkelijk 20 minuten achter elkaar lopen, buiten hooguit 5 minuten (tot nu toe) :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_110524975
Tja de loopband zorgt voor het tempo en je hebt geen wind natuurlijk. Gewoon door blijven lopen en de volgende keer wat rustiger beginnen om je ideale loopsnelheid te vinden :)
pi_110525742
Woohoo! Missie geslaagd! Ik heb 50' gelopen en me daarbij volledig gericht op mijn HR. De bedoeling was 140 of net daar boven.

Ik blijk gelopen te hebben met een gem HR van 142 en daar heb ik toch nog 7,66km gelopen te hebben met een gem snelheid van 9,2 km!

Ben van plan om wat weer te letten op de HR... dat is vandaag in ieder geval gelukt.
Zo, en nu 2 welverdiende rustdagen :)
pi_110525985
Die blauwe maandag dat ik op een loopband heb gelopen had ik ook altijd erg snel last van oververhitting... mensen kinderen! Na 20' sloegen de vlammen eruit...verder weinig inspirerend om daar op te lopen.
pi_110526038
Loopband gebruik ik alleen om te wandelen met een flink stijgingspercentage (15%), verder vind ik 't kut om erop hard te lopen. Bah. Ondingen zijn 't. Dan liever in de stromende regen buiten! ^O^
Ja doei.
pi_110526157
Ik heb wel eens video's gezien van mensen die gingen hardlopen in de Midwest van de US in de winter. Dan kan ik me voorstellen dat het handig is om op een loopband te lopen! 40cm sneeuw en -30 :X dat is nog niet eens extreem. Maar goed, zelf zal ik het hier in NL niet meer doen...
pi_110526390
Als het extreem weer is en niet veilig om te gaan lopen (gladheid bijvoorbeeld) dan ga ik naar de sportschool en doe ik andere cardio-sporten/-oefeningen. Maar no wai dat ik nog weer op een loopband ga hardlopen. Heb 't begin dit jaar weer eens geprobeerd, toen er sneeuw lag. Ik dacht 'niet zo zeiken Mo, gewoon doen!', heb 't een half uur uitgehouden maar ging er met een ontzettend ontevreden gevoel vanaf. :') Dus dan liever een uur steps en crosstraineren of spinnen!
Ja doei.
pi_110526613
Ik denk dat ik makkelijk een half uur tot een uur op een loopband kan, maar ik vraag me af of het niet heel vervelend is voor de mensen die er een uur op zitten te wachten. :?
pi_110526651
Hier in de sportschool zijn er altijd wel 1 of 2 banden vrij :P geen probleem dus :+
Ja doei.
  donderdag 19 april 2012 @ 12:41:03 #200
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_110527174
Na de acht van Apeldoorn zakte de motivatie een beetje weg om regelmatig te lopen. Toen had ik me opgegeven voor de 10k bij de Utrecht marathon, en toen ging het qua motivatie wel weer en kwam ook de regelmaat wat meer terug.

Nu raden jullie al, loopje was vorige week in Utrecht en daarna nog maar 1 keer gelopen. Heb denk ik weer een nieuwe 10k nodig om me op te focussen. Binnenkort nog een leuk evenement ergens?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')