Hoe bedoel je met loopt de loopband voor je?quote:Op donderdag 19 april 2012 07:03 schreef GotC het volgende:
[..]
Dit, en een loopband veert mee, waardoor het anders lopen is. Ook 'loopt' de loopband voor je, waar je dit buiten zelf moet doen
Daarom snap ik ook niet dat sommige hardloopwinkels loopanalyses doen op de loopband, terwijl de loper buiten loopt.. Iemand een verklaring hiervoor?
er zit kracht achter de loop band waardoor het lichter lopen is als dat je normaal zou doen.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met loopt de loopband voor je?
En wat betreft dat van die winkels ik denk dat ze dat doen omdat t anders heel moeilijk te meten is. En een loopband is aardig constant
Maar het geeft een compleet andere meting doordat de manier van lopen anders is..quote:Op donderdag 19 april 2012 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoe bedoel je met loopt de loopband voor je?
En wat betreft dat van die winkels ik denk dat ze dat doen omdat t anders heel moeilijk te meten is. En een loopband is aardig constant
Bij de Runnersworld hier in Amersfoort hebben ze anders een mooie loopbaan midden in de winkel, met camera's. Blijf het wel heel apart vinden om daar tussen de rekken op te lopenquote:Op donderdag 19 april 2012 08:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar ook op de loopband begonnen, afgelopen dinsdag voor het eerst buiten gelopen, heb dezelfde tijd aangehouden die ik binnen liep. Ik vond het buiten veel leuker lopen. Je ziet meer om je heen gebeuren, vond het wel zwaarder met de wind heuveltjes en het opletten op het overige verkeer.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi :-)
Sinds een tijdje doe ik hardlopen op de loopband in de sportschool. Dat gaat op zich best aardig, maar eigenlijk wil ik gewoon naar buiten. Is het nou heel anders naast het weer om buiten te lopen ipv op de loopband?
Ah oké, ja ik heb geen idee hoor. Zeg ook maar wat ik denk:-)quote:Op donderdag 19 april 2012 08:41 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Bij de Runnersworld hier in Amersfoort hebben ze anders een mooie loopbaan midden in de winkel, met camera's. Blijf het wel heel apart vinden om daar tussen de rekken op te lopen
Ik heb mijn loopje bij Excelsior laten "opmeten", gewoon op een soort baan. Dus geen loopband. ^^ Na 3 x heen en weer te hebben gelopen met andere schoenen aan heb ik de perfecte schoen voor mijn loopje gekregen.quote:Op donderdag 19 april 2012 08:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar het geeft een compleet andere meting doordat de manier van lopen anders is..
Is it? Als ik bij m'n podoloog ga voor steunzolen loop ik of buiten, of binnen of op een loopband. Tis makkelijker voor hem om zo te kijken naar de afwikkeling van m'n voet zonder mee te moeten hollenquote:Op donderdag 19 april 2012 08:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar het geeft een compleet andere meting doordat de manier van lopen anders is..
Voorspeld weinig goeds dus :-Pquote:Op donderdag 19 april 2012 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het echt een wereld van verschil tussen loopband en buiten lopen. Bij de loopband hoef je jezelf niet vooruit te stuwen. Je hoeft alleen omhoog te gaan. Als je dan de eerste keer buiten bent geweest heb je echt spierpijn in je bovenbenen. En verder kon ik op de loopband zeker 10-15 minuten achter elkaar rennen. Toen begon ik buiten met Evy en was ik na 1 minuut al buiten adem.
Inmiddels kan ik bijna 7 km, dus dat is gelukkig goed gekomen.
In zo'n zaak staan er camera's, achter en voor. Dus niemand hoeft mee te hollenquote:Op donderdag 19 april 2012 10:05 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Is it? Als ik bij m'n podoloog ga voor steunzolen loop ik of buiten, of binnen of op een loopband. Tis makkelijker voor hem om zo te kijken naar de afwikkeling van m'n voet zonder mee te moeten hollen
Dit inderdaad, op de loopband kan ik gemakkelijk 20 minuten achter elkaar lopen, buiten hooguit 5 minuten (tot nu toe)quote:Op donderdag 19 april 2012 11:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het echt een wereld van verschil tussen loopband en buiten lopen. Bij de loopband hoef je jezelf niet vooruit te stuwen. Je hoeft alleen omhoog te gaan. Als je dan de eerste keer buiten bent geweest heb je echt spierpijn in je bovenbenen. En verder kon ik op de loopband zeker 10-15 minuten achter elkaar rennen. Toen begon ik buiten met Evy en was ik na 1 minuut al buiten adem.
Inmiddels kan ik bijna 7 km, dus dat is gelukkig goed gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |