SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!
Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.
Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.
Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.
LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF
Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.Be happy with the little things in life
Eigenlijk wel. Erg, hé?quote:Op maandag 16 april 2012 20:14 schreef Kolonia het volgende:
Jeetje Leo, meende ze dat serieus?
Ze spant de kroon.
3 jaar is wel wat anders dan 7 maanden, hequote:Op maandag 16 april 2012 18:04 schreef droomvrouwtje het volgende:
@jose ik denk dat ook wel eens hoor en dat ze dan roepen, ik wil naar de huisarts want er is vast wat mis en dan niet de moeite doen om ovu testjes te doen of te tempen. Maar ja, ik herken het gevoel wel, wij zijn ondertussen al 3 jaar bezig en kan nog steeds ongeduldig zijn hihihihi
Wat?!! Super zuur. Ik zou ook niet aanspreekbaar zijn. *knuffel*quote:
Dit! Nog een jaar zelf moeten proberen is in 'principe' beter dan gelijk de hele molen in, maar als nog niet alle testen zijn gedaanquote:Op vrijdag 20 april 2012 15:46 schreef klumsy het volgende:
vreemd dat ze geen samenlevingstest gedaan hebben, vooral omdat er bij jullie beide niks te vinden is waarom het zou lukken... Is dat niet iets wat je alsnog aan kan vragen? of ergens anders laten doen ?
Ik heb ook geen samenlevingstest gehad, maar wel 2 IUI.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:32 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, misschien wel klumsy... geen idee of mn vriend dat ziet zitten overigens, maar ik kan daar wel eens naar kijken ja.
Wat aan mij een beetje knaagt, is dat er geen samenlevingstest is gedaan. Daar kan dus nog best wat mis mee zijn
Aangezien op basis van de prognose besloten wordt of je al dan niet naar huis gestuurd wordt lijk het me wel degelijk een relevant onderzoekquote:Postcoitumtest (PCT). Ofschoon de diagnostische waarde van de PCT niet bewezen is,7 is de PCT wel van prognostische waarde. Paren met een afwijkende PCT hebben een twee- tot driemaal lagere kans op een spontane zwangerschap.8-10 De PCT is niet van prognostische waarde bij paren met een duur van subfertiliteit van meer dan drie jaar (zie NVOG richtlijn OFO 2.0). 11
Zie wat ik postte (quote) uit de richtlijn van de NVOG, geen bewezen diagnostische waarde maar wel heel relevant voor de prognose. Bij een slechte uitslag kan die dus lager uitvallen.quote:
Kan ik me voorstellen, maar voor sommige mensen is het net een geruststelling. Je moet vooral doen waar jullie zich zelf het beste bij voelen.quote:Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en leonieke, die ovulatietesten heb ik in het begin wel gebruikt, en ook getemperatuurd enzo, dus ik weet wel wanneer mn eisprong ongeveer is. Maar ik kan er (iets) rustiger in staan als ik niks bijhoud.
quote:voor jou en voor alle anderen hier in dit vreselijk oneerlijke topic.
Was dat op eigen initiatief? Ik hoop dat het vrijdag wel resultaat heeft gehad!quote:Op maandag 23 april 2012 09:02 schreef klumsy het volgende:
Vanmorgen echo gehad, maar nog niks te zien.... medicijnen ophogen ( maar dag had ik afgelopen vrijdag zelf al gedaan ) en dan vrijdag terug komen voor een echo
Ja, het is ook slepend. Probleem is ook dat een jaar stabiliteit minimaal verplicht is voordat men mag beginnen aan proberen zwanger te raken. Ik wil daar ook niet van afwijken, want de boel is nu na 7 jaar nog zo instabiel als de pest. Verhoogde waardes zijn slecht voor mij, maar ook voor het ongeboren kind. Deze keer waren ze 3x zo hoog als de 'normaal', waarschijnlijk vanwege m'n griepje.quote:Op dinsdag 24 april 2012 13:08 schreef LadyBlack het volgende:
Tjezus kahliewat een slepende toestand zeg. 8 jaar
Trek je maar even op aan het (hopelijk) goede nieuws van je zus, hopelijk stabiliseert het bij jou dit jaar nog!
ja, mid mei ben ik aan de beurt. Ben deze cyclus aan het temperaturen dan heb ik dat iig al getackeldquote:Op dinsdag 24 april 2012 12:11 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, dat hoor je inderdaad vaak![]()
De artsen hebben het er niet over gehad; ze zeiden dat de vloeistof direct door beide eileiders verspreidde dus dat ze goed open waren. Zou natuurlijk mooi zijn als het wel zo werkte (alleen ben ik inmiddels al wel weer een keer ongesteld geweest).
Wacht jij nog op je intake?
Nope. Je zwangerschap is namelijk al medisch, omdat de auto-imuumziekte waar ik last van heb uit de hand kan lopen vanwege de zwangerschap zelf. Dan moet er zo snel mogelijk ingegrepen worden, voor je eigen veiligheid en die van je kind.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja, mid mei ben ik aan de beurt. Ben deze cyclus aan het temperaturen dan heb ik dat iig al getackeld
Jeetje KahlieStel nou dat het nooit stabiliseert, is er dan geen workaround om toch zwanger te mogen worden
Ah, dat is slim ja. Al heeft mijn ziekenhuis niet eens naar mn grafiekjes gekekenquote:Op dinsdag 24 april 2012 15:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ja, mid mei ben ik aan de beurt. Ben deze cyclus aan het temperaturen dan heb ik dat iig al getackeld
Helaas niet, dat is gevaarlijk, want hij zit in je keel o.a. dichtbij je stembanden. In plaats van verwijderen wordt er bijna altijd voor radioactief jodium gekozen, alleen is dat bij mij niet goed aangeslagen. Tweede keer nogmaals doen is ook onverstandig i.v.m. de radioactiviteit die je weer binnen krijgt en het feit dat ze niet kunnen garanderen dat hij dan ook 100% niets doet. Ik heb namelijk al een vrij hoge dosis inclusief 5 dagen isolatie gehad en hij doet het nog steeds voor ruim 50%, waarschijnlijk meer.quote:Op dinsdag 24 april 2012 15:28 schreef Kolonia het volgende:
@Kahlie, als je zo instabiel bent, is het dan geen mogelijkheid om je schildklier te laten verwijderen?
Ik duim voor (een) plakkertje(s) voor je zus.
Lief dat jullie meedenkenquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kahlie, user ***** heeft laatst ook een deel van haar schildklier moeten laten verwijderen. Wellicht dat je haar nog wat info er over zou kunnen vragen? Gewoon als tip zeg maar.
Ik hoop voor een plakkertje voor je zus.
Minder. Bij mijn zus is dat ook zo, want daar hebben ze ook niet alles weg kunnen halen. En dat na 2 operaties.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
jeeeej klumsy *rondstuitert*
Kahlie, helaas zal darmgerommel blijven, daar moet ik in de toekomst nog een keer voor geopereerd worden. Maar dat is zorg voor later, zo lang het maar rustig blijft verder
Super goed nieuws!quote:Op zondag 29 april 2012 11:10 schreef klumsy het volgende:
Eitje was al 22 mm dus zo gelijk de pregnyl zetten als ik thuis kom
Wat een groeispurt. Dat ziet er echt wel goed uitquote:Op zondag 29 april 2012 11:10 schreef klumsy het volgende:
Da's nogquote:Op zondag 29 april 2012 11:39 schreef klumsy het volgende:
dan kan ik 13 mei testen! Lijkt me een heel mooi moederdag cadeautje
quote:Op zondag 29 april 2012 11:10 schreef klumsy het volgende:
zo speciaalquote:Op zondag 29 april 2012 11:39 schreef klumsy het volgende:
Dankjewel lieverdquote:Op zondag 29 april 2012 13:47 schreef Poezebeest het volgende:
Inca; een dikke knuffel voor jou, ik hoop dat deze rust inderdaad betekent dat het allemaal goed zit met de baby in je buik, dat gun ik je zo!
Whoo! Wat goed!quote:Op zondag 29 april 2012 11:36 schreef klumsy het volgende:
en inderdaad zeker een groeispurt!
in 2 dagen van 13,5 mm naar 22 mm gegaan
Oh lieverd, wat klinkt dat fijnquote:Op zondag 29 april 2012 13:45 schreef Incantrix het volgende:
Klums!Te gek meis, ik duim me kapot hoor! Ennehm, dat is dan ok weer een 13 he?
Kahlie, ook superfijn te horen
LB, ik voelde het deze zwangerschap ook met 4 of 5 dagen dpo (dat moest ik even googlen), dat had ik sowieso de laatste zwangerschappen wel vrij vroeg.. Maar ik moet zeggen dat ik het dan herkende aan héle kleine dingen, die ik denkn ik pas heb leren herkennen na een aantal zwangerschappen. Bij Stef had ik dat helemaal niet.
En jah, om eerlijk te zijn kom ik het prima door! Het klinkt heel stom, maar ik ben helemaal niet bezorg![]()
![]()
Ik snap er niks van, dat was andere zwangerschappen wel anders, bij Gabriël zat ik nota bene aan de antidepressiva om het allemaal wat beter los te kunnen laten, maar nu? Ik heb heel, heel soms (twee keer tot nu toe) een erge paniekaanval, dan voelt het letterlijk alsof mijn keel wordt dichtgeknepen, maar verder heb ik dus nergens last van. Diep van binnen hoop ik dat dat een voorteken is, want zo voelde ik me bij Stef ook. Zelfs toen de vk toen het hartje niet kon vinden met de doptone met 14 weken en ik met spoed een echo moest kwam het geen moment in me op om me zorgen te maken (iedereen die het wist, incl. mijn lief) scheet zeven kleuren, maar ik dus niet
Uiteindelijk klopte mijn gevoel ook prima want Stef was a-ok, maar het was wel suf ofzo. ik ben alleen bang dat mijn gevoel nu een deceptie zal zijn en dat ik nu weer keihard op mijn bek zal gaan als het misgaat (want bij álles omtrent deze zwangerschap denkt mijn hoofd er een 'mocht deze dan goed gaan tenminste'-disclaimer achteraan) want om heel eerlijk te zijn.. Ik durf het bijna niet te zeggen want ik wil niks jinxen, maar ik voel deze zwangerschap als 'the one' zeg maar..
En thnx for asking, lieverds
en woops, die vergat ik nog: ja, flinke symptomen alweer (als mijn berekening van wanneer de eisprong was klopt heb ik zelfs al 4 dagen dpo voor het eerst gekotstquote:Op zondag 29 april 2012 12:27 schreef kahlie het volgende:
@KlumsyDuimen draaien hier voor een moederdagskado
@Inca voorlopig ziet het er goed uit, twee keer slechts bruin slijm gehad. Veel zwangerschapssymptomen. Meer dan de vorige 5x. Woensdag echo...
Hoe zit het bij jou?
En nu moet ik huilenquote:Op zondag 29 april 2012 13:51 schreef Incantrix het volgende:
En snotver Klums, dit MOET gewoon.. LeNeHe en jij en ik moeten gewoon in Z&G damnit! En dan slepen we LB gewoon meteen mee en dan komen wie hier zo'n belachelijke hoeveelheid hcg rondstrooien dat de rest ook meekan! *stampt op grond*
Ik dacht laatst ten onrechte dat ik zwanger wasquote:Op zondag 29 april 2012 12:46 schreef LadyBlack het volgende:
Vanaf wanneer merk je eigenlijk zwangerschapssymptomen op? KD heeft wel eens gepost dat ze op 5dpo al symptomen had, maar hoe zit dat bij de dames hier die wel eens zwanger zijn geweest?
Ik zit op 5 dpo, valt het op?![]()
Zo herkenbaar en helemaal mee eens!quote:Op zondag 29 april 2012 20:55 schreef Jose81 het volgende:
Soms wéét je ook gewoon dingetjes(zelf wist ik bv dat onze eerste een jongetje was... en dat was dus ook zo
)...
quote:Op zondag 29 april 2012 11:39 schreef klumsy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik hoop zo dat dat bij jou ook het geval is!* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Leuke dingen gepland? Dan gaat het vast sneller?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:13 schreef klumsy het volgende:
Ja, de wachtweken zijn begonnen, hopelijk vliegen komende 2 weken snel voorbij!
Oef, dat lijkt me ook slecht te doen inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Oef Tally, 5 keerHeb je dat vaker?
LBke het wordt lastig op een gegeven moment hèHet heeft mij uiteindelijk twee jaar extra studie opgeleverd, afstudeerrichting m.b.t. jonge kinderen, ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar.
Ja en niet tijdens die 2 jaar er voor?quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:55 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, ik heb net het ziekenhuis gebeld over die samenlevingstest. Het meisje aan de telefoon wist er zelf te weinig van, dus morgen even terugbellen, maar ze benadrukte wel dat er echt heel veel mensen tijdens dat jaar wachten zwanger worden... Ik wil het graag geloven hoor maar ik vind dat echt héél moeilijk
My thoughts exactlyquote:
Helemaal mee eens! Je bent al twee jaar bezig. Dat is voor veel ziekenhuizen, volgens mij, lang genoeg om vervolgstappen te ondernemen. Als je eraan toe bent zou ik zeker eens bij een ander ziekenhuis informeren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:52 schreef Tally het volgende:
En toch vind ik het raar dat je na 2 jaar zelf klussen nog een jaartje moet wachten ook al hebben ze niets kunnen vinden.
Ik zou het toch ook eens aankaarten in een ander ziekenhuis.
Je bent echt geen zeur.
Whoeiii!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:57 schreef Tally het volgende:
Maandag de fertiliteitspoli bellen voor een afspraak! We gaan er weer voor
Dus inschrijven op de wachtlijst.
Die reageerde goedquote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:05 schreef Soempie het volgende:
Spannend Tally!
LB, hoe reageerde je vriend?
Heb vanochtend gebeld, en omdat mijn cyclus erg kort was gaan ze eerst volgende week maandag een echo maken om te kijken wanneer de test het beste gedaan kan wordenquote:Op maandag 7 mei 2012 15:45 schreef klumsy het volgende:
Ladyblack, heb je al een afspraak? of heeft het toch nog niet doorgezet?
Welkom bij de club. Ik zit ook hier grieperig te wezen.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:50 schreef klumsy het volgende:
Ik ga sowieso vrijdag testen en als die negatief is zondag opnieuw
Pff ik heb uit het niets ineens mega keelpijn en opgezette klieren
De vorige keer was het 3 maanden. Dus ik gok dat dat nu ook ongeveer zo zal zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:53 schreef Cathmar het volgende:
Klumsy... nog drie nachtjes! Ik ben zo enorm aan het duimen voor jullie!
En Tally, 11 juni, dat is echt al bijna. Enig idee hoe lang de wachtlijst dan is?
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:46 schreef klumsy het volgende:
en inderdaad nog 3 nachtjes slapen voor ik ga testen, ben echt zo benieuwd!
Voel me behoorlijk belabberd, las wel op internet dat de weerstand van een vrouw rond de eisprong/bevruchting/innestelling een stuk lager is, dus hopelijk is het een goed voorteken
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:41 schreef klumsy het volgende:
Welke Gyn wil je graag hebben Tally?
Cox? die vond ik echt zo fijn
In 1 van de laatste weken was ik aan het wachten bij de verloskundige (ook in Nieuwegein). Toen had zij daar dienst. En kwam naar me toe in de wachtkamer om even te babbelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef klumsy het volgende:
Ja ik vond ( nouja vind ) het ook echt zo jammer dat ik haar nu niet meer heb!
Is voor mij serieus een overweging geweest om weer het traject in Nieuwegein in te gaan
ongeveer ja, mijn cyclus is een beetje van de leg, dus het is effe afwachten hoelang het nu weer zal durenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:05 schreef klumsy het volgende:
Goed plan LijnloosIs vrijdag jouw NOD?
lijkt me helemaal gezellig
Bij ons waren het 7 eitjes. 3 daarvan bevrucht. 2 bleven er plakken. 1 daarvan ben ik met 11 weken verloren. En de ander is een mooie gezonde dreumes! Dus die 9 zijn ontzettend mooiquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:31 schreef dananana het volgende:
Oh klumsy wat spannend! *duimt fanatiek mee*
DV geniet van je vakantie! Je zorgen maken kan heus een weekje wachten! (Lekker makkelijk praten he :-) was het maar zo makkelijk!
Ik ben nu sinds 24 april decopeptyl aan het prikken en sinds gisteren gonal f. Gister ook echo gehad (eerste) en er waren 9 eitjes zichtbaar. Ik was zelf wel blij hiermee maar de arts reageerde wat gematigd.. kon ik niet echt hoogte van krijgen.. ik hou me daarom maar vast aan positieve gevoel.
Ik heb wel behoorlijke last van mezelf (hormonen). Heb het vaak heel warm en ben ook veel emotioneler.. valt me eigenlijk best tegen..
Maandag volgende echo.. lijkt best voorspoedig te gaan!
Damn....quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:20 schreef Tally het volgende:
En na 2 dagen zonder ben ik net weer ongesteld geworden
quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:20 schreef Tally het volgende:
Aww rot! Ik ben langs de huisarts geweest toen mijn cyclus van het padje af ging. Toen heb ik een stootkuur progesteron gehad om het bloedden te stoppen. Dat was erg fijn, want het ging nogal lang en extreem bij mij. Misschien een optie om eens bij de huisarst te buurten, mocht je niet eerder terecht kunnen bij de gynecoloog?quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:20 schreef Tally het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |