abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 22:39:00 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110420025
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!

Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF

Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.
Be happy with the little things in life
pi_110431714
Tally, hopelijk knapt je oma vlug op. Het hele traject zorgt al voor genoeg stress dat je er extra stress niet echt kunt bijnemen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:14 schreef Kolonia het volgende:
Jeetje Leo, meende ze dat serieus?
Ze spant de kroon. :')
Eigenlijk wel. Erg, hé?
Ze wist trouwens van het feit dat ik niet zwanger kon worden zonder in de MMM terecht te komen ;)
pi_110463716
Lieve meiden, heb het niet zo gevolgd hier, maar zie wel dat hier veel te weinig streepjes worden geplast. :'( Ik zie veel oude bekende namen. Ik kom jullie even een knuffel brengen. :*

Ik duim nog steeds, voor iedereen hier.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_110463973
Wat lief Isla!

Hoe is het met jou?
En je kindeke?
pi_110464939
Met ons meisje gaat het heel goed, Koloon. Snap nog steeds niet dat er zo'n gezond mensje is ontstaan met al die kunstgrepen die er aan te pas zijn gekomen.

Ik las je verhaal, en ik hoop heel hard dat jouw wondertje er aan zit te komen. :*
  woensdag 18 april 2012 @ 10:04:56 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110474403
Al die kunstgrepen hebben gewoon de juiste omstandigheden gecreëerd zodat er een gezond mensje kon groeien O+

Lekker genieten van je meisje Isla, en af en toe hier je ervaringen delen ;)
pi_110478963
@Koloon, Tally, __Isis__, Droomvrouwtje, klumsy, leonieke en dananana. Dank jullie wel voor de lieve felicitaties!

Ik ben zooo ontzettend blij voor haar (en mezelf! Tijd om tante te worden zeg!!!). Ik vind het nog moeilijk om super positief te zijn, want je blijft je toch wel een beetje zorgen maken. Gelukkig stuurde ze me vanochtend het bericht dat ze zich echt super slecht voelt en dat dat al die 5 eerdere keren niet zo was.

Zij is wel al super positief en bezig weer met dingetjes zoeken en lezen en doen. Na de derde miskraam riep ze altijd dat ze pas na een week of 6 (als ze het hartje zou hebben gezien) blij zou worden. Ben zo blij voor haar dat ze dat nu al kan zijn. Ze was zo bang voor een donkere wolk zwangerschap. Ik bleef altijd maar zeggen dat ze gewoon een goed vertrouwt gevoel zou krijgen. Ze was sip dat ik weereens gelijk had :P Maar ik ben blij. 2 Mei de echo, ben zo benieuwd of het er 1 of 2 zijn.... ik denk dat het er misschien 2 zijn, maar er was maar 1 terug geplaatst.

@Tally, oei, zwaar hoor. Kan me voorstellen dat je nu niet doorgaat. Dikke knuffel.

@LB hoop dat je vrijdag goed nieuws hoort

Ik ben het met Islabonita eens dat er niet genoeg streepjes worden geplast! Oh oh, als ik het toch voor het zeggen mocht hebben! Dan was dit topic leeg!

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 18-04-2012 12:28:58 ]
pi_110508369
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 18:04 schreef droomvrouwtje het volgende:
@jose ik denk dat ook wel eens hoor en dat ze dan roepen, ik wil naar de huisarts want er is vast wat mis en dan niet de moeite doen om ovu testjes te doen of te tempen. Maar ja, ik herken het gevoel wel, wij zijn ondertussen al 3 jaar bezig en kan nog steeds ongeduldig zijn hihihihi
3 jaar is wel wat anders dan 7 maanden, he ;) Ik krijg echt kromme tenen van die types die zo snel beginnen te panieken en te roepen... nog steeds... volgens mij gaat dat nooit meer over... :') :@

Jemig Leonieke :o , dat slaat inderdáád alles! Wat een muts! Vooral omdat ze wist dat het bij jullie sowieso niet vanzelf zou gaan... ik zou dat dus echt nooit gezegd hebben! :X

Kahlie, wat fijn! Gefeliciteerd met je tante-to-be-titel! *O*

Tally, ik hoop dat je oma snel opknapt!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_110550212
LB succes vandaag :* ^O^
pi_110550224
Lb; succes!

Kahlie; alsnog gefeliciteerd!
pi_110550234
LB heel veel succes vandaag! :*
pi_110550307
LB Succes vandaag :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 20 april 2012 @ 08:39:54 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110551002
LB succes vandaag
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:56:39 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110554204
Een jaar zelf blijven proberen.

F*ck ;(
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:00:54 #15
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110554354
LB :* ik heb helaas geen troostende woorden voor je..
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:11:04 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110554693
In wezen is het natuurlijk ook goed nieuws. Ik ben gezond, alles doet het.... alleen het voelt niet zo blij :{

Ga zo mn werk ook maar even afbellen, denk niet dat ik vandaag erg aanspreekbaar ben.
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:14:57 #17
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110554807
Tuurlijk, maar daar ben je op dit moment niet bij geholpen. Ti's gewoon kut, want je wilt graag nu en niet pas over een jaar.. Daarbij ben je in juli ook al weer 2 jaar bezig. Dan is een jaar erbij gewoon erg lang. Ik hoop en duim voor je dat je gewoon nog dit jaar zwanger raakt.. Het moet gewoon :*
pi_110555855
Dan meen je niet ;( knuffel!

Kan je niet iets homeopathisch proberen of acupunctuur?
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:32:35 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110556838
Mja, misschien wel klumsy... geen idee of mn vriend dat ziet zitten overigens, maar ik kan daar wel eens naar kijken ja.

Wat aan mij een beetje knaagt, is dat er geen samenlevingstest is gedaan. Daar kan dus nog best wat mis mee zijn :{
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:34:49 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110556887
LadyBlack, wat balen. Fijn dat alles goed is natuurlijk maar je wilt gewoon verder. :*
pi_110557345
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Een jaar zelf blijven proberen.

F*ck ;(
Wat?!! Super zuur. Ik zou ook niet aanspreekbaar zijn. *knuffel*
Second opinion een mogelijkheid?

Vruchtbaarheid verhogen via alternatieve methodes is mogelijk, maar moeilijk, omdat het natuurlijk niet meetbaar is. Toch kan het de moeite waard zijn. Als je mijn ervaringen wil weten, mag je PM-men.

Poezebeest & Jose81, bedankt voor de felicitaties :)
pi_110557424
LB; wat ontzettend balen. Zeker fijn dat er niets aan de hand lijkt te zijn, maar kan me heel goed voorstellen dat je denkt, we zijn al bijna 2 jaar bezig en tot nu toe zonder het gewenste resultaat, waarom zou het dan komend jaar wel lukken en als het niet lukt zijn we weer een jaar verder alvorens er mogelijk met behandeling wordt gestart, dat is lang en allemaal niet fijn. Ik hoop dat jullie niet zo lang hoeven te wachten en je snel goed nieuws komt brengen. Knuffel voor jou :*
  vrijdag 20 april 2012 @ 14:34:04 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110557829
Hehe, we zijn weer online.

Dank voor alle knuffels dames... de ergste huilbui is inmiddels geweest denk ik :')
Stiekem heb ik ook al zitten googlen op zelfinseminatie (zo ben ik zelf ook tot stand gekomen *) ), maar daar gaat mn vriend sowieso niet aan meewerken denk ik. En gelijk heeft ie ook natuurlijk. We zijn allebei gezond en kunnen dus in principe gewoon zwanger worden. Dan moet ik denk ik maar gaan inzien dat het heel fijn is dat het vooralsnog niet zo klinisch hoeft...
pi_110559110
vreemd dat ze geen samenlevingstest gedaan hebben, vooral omdat er bij jullie beide niks te vinden is waarom het zou lukken... Is dat niet iets wat je alsnog aan kan vragen? of ergens anders laten doen ?
pi_110559141
Vanmorgen echo gehad, en helaas geen ei, maandag weer een echo en dan ophogen als er niks te zien is :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:47:48 #26
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110559146
Ja goed idee, kan een huisarts geen samenlevingstest doen??
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:49:11 #27
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110559195
* droomvrouwtje duimt voor een mooi ei
pi_110559852
balen LB! Hopelijk kan je nog terug om te vragen om een samenlevingstest, of waarom dit niet gedaan is! :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:25:39 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110560406
En nu krijg ik ook nog net een telefoontje dat de vriendin van een vriend vrij plotseling is bevallen met 23 weken, kindje is vlak daarna overleden ;( ;(

Wat een kutdag.
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:26:45 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110560447
* droomvrouwtje pakt LB stevig vast en knuffelt haar :*
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:29:56 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110560553
DV O+

Aurum, ik mocht nog wel bellen met vragen ja, misschien dat ik dat nog wel ga doen :Y
Klumsy, weer aan de echo's dus. Hopelijk beter nieuws maandag!
pi_110560617
Nog een jaar zelf blijven proberen? Ja maar, hallo? -O- . En dan ook nog zulk rotnieuws over het kindje van die vriend. Een heel dikke knuffel, LB. En als het je dwars zit dat er nog geen samenlevingstest is gedaan, gewoon op aandringen hoor! Zet 'm op!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110561191
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:46 schreef klumsy het volgende:
vreemd dat ze geen samenlevingstest gedaan hebben, vooral omdat er bij jullie beide niks te vinden is waarom het zou lukken... Is dat niet iets wat je alsnog aan kan vragen? of ergens anders laten doen ?
Dit! Nog een jaar zelf moeten proberen is in 'principe' beter dan gelijk de hele molen in, maar als nog niet alle testen zijn gedaan :{ straks blijkt het net wel in dat stukje te zitten....

Dikke knuffel LB! :*

Klums, hopelijk gaat je eigenwijze ei nu luisteren ;) :*
pi_110563101
Jeetje LB, wat een rotdag! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:03:54 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110564055
LB :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110564132
LB :* :* :*

Koloon ik denk ook regelmatig aan jou meis :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110564579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:32 schreef LadyBlack het volgende:
Mja, misschien wel klumsy... geen idee of mn vriend dat ziet zitten overigens, maar ik kan daar wel eens naar kijken ja.

Wat aan mij een beetje knaagt, is dat er geen samenlevingstest is gedaan. Daar kan dus nog best wat mis mee zijn :{
Ik heb ook geen samenlevingstest gehad, maar wel 2 IUI.

We zijn nu even gestopt en na de vakantie in augustus ga ik een ander ziekenhuis bellen, en dan vragen of we die samenlevingstest alsnog kunnen krijgen.

Maar ik vond het ook al raar dat ik die test niet had gehad :?
pi_110564711
LB wat waardeloos zeg, en dan ook gelijk een heel jaar :* ;( :*
Over de samenlevingstest zijn wel wat twijfels maar er zijn toch wel andere manieren om de zuurgraad daar te meten?

Edit: de samenlevingstest staat trouwens wel in de richtlijn van het NVOG

Je zou inderdaad een verwijzing voor een second opinion kunnen vragen, er staat me iets van bij dat de landelijke richtlijn is om na anderhalf of twee jaar de mogelijkheid tot behandeling te bieden.
pi_110565022
Even een toevoeging uit die richtlijn van het NVOG:

quote:
Postcoitumtest (PCT). Ofschoon de diagnostische waarde van de PCT niet bewezen is,7 is de PCT wel van prognostische waarde. Paren met een afwijkende PCT hebben een twee- tot driemaal lagere kans op een spontane zwangerschap.8-10 De PCT is niet van prognostische waarde bij paren met een duur van subfertiliteit van meer dan drie jaar (zie NVOG richtlijn OFO 2.0). 11
Aangezien op basis van de prognose besloten wordt of je al dan niet naar huis gestuurd wordt lijk het me wel degelijk een relevant onderzoek :?
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:36:26 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110565192
charmed-angel, jij ook nog altijd aan het proberen... :* Hoop dat de pauze jullie goed doet!

Ophelia en de andere dames: :* wat een warm bad toch...
Ik ga dit even laten bezinken, en overleggen met mijn vriend. Second opinion of het ziekenhuis opbellen met de vraag om nog zo'n samenlevings- (en/of cervixslijm)test kan ik inderdaad overwegen.

Onze prognose was volgens de artsassistent 30-45%, en dat was net zoveel als ze met behandelingen zouden kunnen bieden. Maarja, als je niet alle informatie hebt.... vervelend hoor, zo'n knagend stemmetje.
pi_110566260
Oooh LB wat rot! En wat lang nog.. ik zou er ook geen vrede mee kunnen hebben denk ik als niet alles was onderzocht.. hopelijk willen ze de samenlevingstest nog doen.
Goed dat je vrij hebt genomen.. even wat tijd voor jezelf om het te verwerken is altijd goed! En wat een ontzettend naar nieuws van jullie vrienden :-(

Hup klumsy ei! Zet m op!
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:20:27 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110569642
Vriendlief had vandaag (net als ik) zitten googlen naar samenlevingstest, en hij had her en der gelezen dat je inderdaad niet zoveel kunt met de uitslag.

Volgens die sites zoeken ze naar levende zaadcellen in de vagina (dus niet in de baarmoeder). Als daar levende zaadcellen zijn (dus positieve test) wil dat nog niet zeggen dat er ook levende zaadcellen in de baarmoeder + eileiders terechtkomen. Andersom, als er geen of dode zaadcellen gevonden worden (negatieve test), wil dat nog niet zeggen dat er niet al levende zaadcellen naar boven zijn gezwommen en dat het gewoon de zwakkeren zijn die het niet hebben gehaald.

Iemand andere gegevens?
pi_110570095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:20 schreef LadyBlack het volgende:

Iemand andere gegevens?
Zie wat ik postte (quote) uit de richtlijn van de NVOG, geen bewezen diagnostische waarde maar wel heel relevant voor de prognose. Bij een slechte uitslag kan die dus lager uitvallen.
pi_110603241
Auw LB wat een hatelijk nieuws.
Stel dat het ziekenhuis niet mee wil in de piste samenlevingstest (heb ik zelf nooit gehad, dus ik kan er niet over meespreken :N ), is er dan geen mogelijkheid om ovulatietesten ofzo te gebruiken? Of misschien ben ik het helemaal kwijt en heb je dat al gedaan? Ik denk dat ik toch minstens dat zou gebruiken in dat extra jaar proberen.
pi_110623514
Bah, LB, wat een rotnieuws. Dikke knuffel! :*

Is er misschien een mogelijkheid om naar een privékliniek te gaan? Daar helpen ze je vaak meteen, heb je ook geen wachtlijsten enzo. Ik kan me herinneren dat er hier een dame was die daar heen is gegaan voor IVF enzo. Je zou wel even moeten uitzoeken wat je verzekering daar van vergoedt, zelf betalen is natuurlijk voor de meesten niet te doen, maar je weet maar nooit.
  zondag 22 april 2012 @ 11:45:14 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110625307
Gisteren uitgebreid met mijn vriend hierover gepraat, en hij is van mening dat je met zo'n test nog niet veel meer weet, en dat de prognose daar niet mee geholpen is. Ik ga wel nog even het ziekenhuis bellen of ze m nog willen doen, en zo niet dan het andere ziekenhuis hier. Want mn vriend werkt uiteraard wel mee als die test gedaan kan worden :)

Maar waar we op uitkomen is dat ik niet perse die test gedaan wil hebben (want inderdaad onzekere uitslag), maar dat het dat mogelijke jaar wachten is dat me zo tegenstaat. En misschien zou het andere ziekenhuis ons wel eerder willen helpen.

Dus er is een plan. Deze week mn eigen ziekenhuis even bellen voor navraag, en daarna het andere proberen.

Dankjulliewel voor het meedenken/leven dames :*
  zondag 22 april 2012 @ 11:46:51 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110625341
Oh en leonieke, die ovulatietesten heb ik in het begin wel gebruikt, en ook getemperatuurd enzo, dus ik weet wel wanneer mn eisprong ongeveer is. Maar ik kan er (iets) rustiger in staan als ik niks bijhoud.
pi_110625417
LB, goed plan! Gewoon verder vragen.
Twee jaar wachten is gewoon stom. Ik hoop dat het snel lukt zodat je er verder helemaal niet meer over na hoeft te denken.
Met een meidenkwartet
pi_110625624
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en leonieke, die ovulatietesten heb ik in het begin wel gebruikt, en ook getemperatuurd enzo, dus ik weet wel wanneer mn eisprong ongeveer is. Maar ik kan er (iets) rustiger in staan als ik niks bijhoud.
Kan ik me voorstellen, maar voor sommige mensen is het net een geruststelling. Je moet vooral doen waar jullie zich zelf het beste bij voelen.

Maar ik blijf me verbazen over dat volledige extra jaar proberen (een half jaar zou ik nog begrepen hebben). Maar ben je misschien nog zo jong dat ze daarom die positie innemen (niet dat ik vind dat jonge mensen maar een extra jaar moeten proberen, maar ik vraag me gewoon af waarom ze dat standpunt hebben ingenomen).
  zondag 22 april 2012 @ 12:23:43 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110626251
Ik ben bijna 29. Zelf vind ik dat niet zo jong meer, ik had allang kinderen willen hebben. En biologisch gezien is het ook niet echt jong meer :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')