Als de islam hier de dienst uit gaat maken zal die groep explosief groeien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik echt niet. Extreem rechts Nederland is een splinterbeweging. 200 man ofzo? Tegen 3 miljoen allochtonen + nog alle Nederlanders die voorstander zijn van de multikul? Ik zie dat niet gebeuren. En als het gebeurt is het binnen 30 minuten voorbij en zit extreem rechts vast voor de komenden 20 jaar.
Dat electoraat bestaat (al jaren). Maar die zie ik nog niet zo snel tot actie overgaan. En al helemaal niet als het gevaarlijk wordt. Dan had dat allang moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar je vergeet het zogenaamde 'onderbuikelectoraat' dat toch redelijk stabiel goed is voor een zetel of 25.
Al weet ik niet hoe groot hun sneuvelbereidheid is.
De islam gaat niet van de een op de andere dag de dienst uitmaken. De islam zal gewoon langzaam aan invloed winnen in Nederland. Dat is trouwens op dit moment ook al duidelijk aan de gang. Pak halal-voedsel bij de AH, beeldjes van varkentjes die uit het gemeentehuis verwijderd worden, schaamkleedkamers in het zwembad en 'blote' reclameposters die afgeplakt worden (oogst van de afgelopen maand). Daar komt toch ook geen enkele reactie op! Wanneer is dan wel het punt bereikt waarop er iets zal gaan gebeuren?quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als de islam hier de dienst uit gaat maken zal die groep explosief groeien.
Dat doet de Albert Heijn niet in eerste instantie om de moslims te plezieren hoor, maar omdat ze eraan verdienen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:33 schreef LXIV het volgende:
Dat is trouwens op dit moment ook al duidelijk aan de gang. Pak halal-voedsel bij de AH,
Ik stoor me daar helemaal niet aan. Lees de tekst waarop in mijn reply antwoord gaf. Ik wilde alleen laten zien dat de invloed van de islam geleidelijk toeneemt en niet dat in één klap de sharia of zal worden ingevoerd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:40 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat doet de Albert Heijn niet in eerste instantie om de moslims te plezieren hoor, maar omdat ze eraan verdienen.
En hoe kun je je nou storen aan halal-voedsel bij de Albert Heijn? 't Is niet zo dat ze alleen maar halal verkopen. En nee, ik geloof niet dat dat in de toekomst wel zal gaan gebeuren.
Ik ben trouwens niet zo lang geleden verhuisd en zocht de halal-afdeling van de Albert Heijn hier, maar die hebben ze hier gewoon niet!En toen ik ernaar vroeg aan een personeelslid keek hij me echt zo aan van:
ik ben geen extremist.. de overdrevenheid komt van jou...quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Bluesdude, we weten dat je een links-extremist bent. Maar overal waar je post, trek je voortdurend Godwin's van de stal.
Bluesdude, stop eens daarmee. Niet iedereen is gebaat bij je eeuwige godwin's.
Ik denk dat ze de 'brede' definitie hebben gebruikt en dat dat artikel dus ook vooral opruiend bedoeld is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Al wil ik wel weten wanneer iemand volgens dat onderzoek allochtoon is.
Die indeling van CBS volgens hun definitie heeft wel nut . Maar men verheft het (CBS en publieke opinie) tot de meest geldende benaderingswijze en zo komt ereen rigide nadruk gelegd op het onderscheid alloch en autoch.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de 'brede' definitie hebben gebruikt en dat dat artikel dus ook vooral opruiend bedoeld is.
Ja, dat bedoel ik. Volgens het CBS ben ik inderdaad een allochtoon (omdat mijn vader een Aziaat is), maar ik ben echt wel een Nederlandse hoor!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
Die indeling van CBS volgens hun definitie heeft wel nut . Maar men verheft het (CBS en publieke opinie) tot de meest geldende benaderingswijze en zo komt ereen rigide nadruk gelegd op het onderscheid alloch en autoch.
Mensen gaan ook oppervlakkig denken van : allochtonen = buitenlander= geen Nederlander = niet blank.
Het CBS bevestigt dat met die nadruk op dat onderscheid.
Men kan de statistieken ook presenteren met de definitie: iemand met 1 ouder in Nederland geboren is autochtoon.. Dan krijg je een andere invalshoek .
saya orang indo ...quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Volgens het CBS ben ik inderdaad een allochtoon (omdat mijn vader een Aziaat is), maar ik ben echt wel een Nederlandse hoor!
Dan rekenen ze mij dus ook tot allochtoon. Antilliaanse moeder.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die indeling van CBS volgens hun definitie heeft wel nut . Maar men verheft het (CBS en publieke opinie) tot de meest geldende benaderingswijze en zo komt ereen rigide nadruk gelegd op het onderscheid alloch en autoch.
Mensen gaan ook oppervlakkig denken van : allochtoon= buitenlander= geen Nederlander = niet blank.
Het CBS bevestigt dat met die nadruk op dat onderscheid.
Men kan de statistieken ook presenteren met de definitie: iemand met 1 ouder in Nederland geboren is autochtoon.. Dan krijg je een andere invalshoek .
Je moeder is in de Antillen geboren en 1 van haar ouders niet in Nederland ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:15 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan rekenen ze mij dus ook tot allochtoon. Antilliaanse moeder.
En dan hebben ze ook de Britten en Duitsers meegeteld?
Ja, dan kom je wel op meer dan 50% uit.
Best wel, jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef KreKkeR het volgende:
Wat een hoop mensen die niet wisten dat ze allochtoon zijn
Oh, ik wist wel dat ik een allochtoon ben volgens het CBS, maar ik hecht er geen waarde aan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef KreKkeR het volgende:
Je weet natuurlijk niet hoe nieuwe generaties allochtonen met Moslim ouders in de toekomst met de Islam zullen omgaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik stoor me daar helemaal niet aan. Lees de tekst waarop in mijn reply antwoord gaf. Ik wilde alleen laten zien dat de invloed van de islam geleidelijk toeneemt en niet dat in één klap de sharia of zal worden ingevoerd.
Hoe precies gaat de islam het voor elkaar krijgen "hier de dienst uit te maken"? Er zijn nu nog niet eens noemenswaardige islamitische partijen. De moslims die nu in de politiek zitten, zijn gewoon lid van de traditionele partijen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha.
Als de islam hier straks de dienst gaat uitmaken, dan word ik meteen moslim. Al scheelt het maar 5% minder belasting. Wat dat betreft heb ik totaal geen bezwaren. Nederland heeft er uiteindelijk zelf om gevraagd.
Nee dank je.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze trend zet zich landelijk door. Je kunt me nobel vinden, maar ik zeg vast: houd ons te vriend.²
Jij kan beter ons te vriend houden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze trend zet zich landelijk door. Je kunt me nobel vinden, maar ik zeg vast: houd ons te vriend.²
Haar ouders zijn daar ook geboren, maar er zitten wel veel (blanke) Nederlanders in de familie en dus ook veel verschillende tinten bruin.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je moeder is in de Antillen geboren en 1 van haar ouders niet in Nederland ?
Dan is de wachtkamer allochtoon jouw deel.
Als men de bevolking van Den Haag herindeelt met de definitie: een ouder geboren in Nederland = autochtoon, Dan krijg je 60% , verrmoedelijk meer, autochtonen in Den Haag. .
Publiceer dan tegelijk ook die cijfers. Dan wordt het idd complexer, maar de werkelijkheid is ook zo complex .
ps Bea van Oranje, inwoonster van Den Haag, is allochtoon... Erg he ?
Ik wist wel dat ik allochtoon "ben", maar ik blijf het toch een ander verhaal vinden dan mensen die hier zelf heen verhuizen uit bijv. Thailand.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:56 schreef KreKkeR het volgende:
Hoe kan ik dat beter doen dan me netjes aan wet te houden, belasting te betalen en een auto van de zaak te rijden?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:19 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Jij kan beter ons te vriend houden.
ik krijg meer het gevoel dat die figuren onze kant op aan het schuiven zijn dan andersomquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik geloof ook helemaal niet in het radicaal omgooien van het roer. Ik geloof gewoon in een geleidelijke verschuiving.
Ja, beetje laat om nu nog in de weerstand te schieten hè?quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik word zo kotsziek van het gejammer over allochtonen in Nederland
Eeuh wat? Kijken we wel naar dezelfde cijfers?quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou bij autochtonen daalt het en bij allochtonen stijgt het.
Niet negatief over Nederland praten en zeggen dat je hier een islamitsiche staat wil hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat beter doen dan me netjes aan wet te houden, belasting te betalen en een auto van de zaak te rijden?²
Ooh, zijn we dat dan? Volgens mij blijkt dat helemaal nergens uit de cijfers, nog niet eens in Den Haag .. 51% is zover mij bekend nog steeds meer dan de helft.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:55 schreef LXIV het volgende:
Maar als er geen (massa)immigratie is geweest en er ook niet meer kinderen per vrouw worden geboren, hoe kan het dan dat de Nederlanders in onze grote steden een minderheid zijn geworden?
Een allochtoon mag niks negatiefs over Nederland zeggen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:43 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Niet negatief over Nederland praten.
Klopt helemaal. Veel van de moslima's die ik van vroeger ken en die destijds een heel gevecht hebben geleverd totdat het hoofddoek niet meer moest van pa/ma/familie, die dragen hem nu weer. Niet omdat het ineens weer moet of zo, maar omdat het blijkbaar niet mag. Ze laten zich gewoon door niemand meer vertellen wat ze wel of niet mogen dragen, en zeker niet door een geblondeerde Indo en zijn fanclub.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik krijg meer het gevoel dat die figuren onze kant op aan het schuiven zijn dan andersom
ja de laatste jaren schuiven ze idd weer terug maar dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen ... gezien het klimaat hier
zie je met de Polen ook, je komt ze hier overal tegen behangen met ADO merchandise en vanaf dat oostblokeuromeldpunt zie ik steeds meer team Poland sjaaltjes in het straatbeeld
het is een wat kleinschaliger voorbeeld maar het principe is hetzelfde
wat heeft dat "indo" er mee te maken?quote:Op woensdag 18 april 2012 00:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Veel van de moslima's die ik van vroeger ken en die destijds een heel gevecht hebben geleverd totdat het hoofddoek niet meer moest van pa/ma/familie, die dragen hem nu weer. Niet omdat het ineens weer moet of zo, maar omdat het blijkbaar niet mag. Ze laten zich gewoon door niemand meer vertellen wat ze wel of niet mogen dragen, en zeker niet door een geblondeerde Indo en zijn fanclub.
Tja, over smaak valt niet te twisten?quote:Op woensdag 18 april 2012 00:27 schreef erik666 het volgende:
Staat Wilders wel goed dat geblondeerde haar.
Ja natuurlijk is het dat.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat heeft dat "indo" er mee te maken?
is meer informatief dan 'nederlander' of 'limburger' ?
Die pruik heeft hij nodig, anders kunnen we zien dat er niets onder zit.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:27 schreef erik666 het volgende:
Staat Wilders wel goed dat geblondeerde haar.
waarom ?quote:
Ja...je doet een uitstekende "ikke niet begrijpe" impressie, of ben je soms echt heel hard uit een boom gevallen toen je klein was?quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat beter doen dan me netjes aan wet te houden, belasting te betalen en een auto van de zaak te rijden?²
Welke indeling wil je dan maken? Allochtoon is allochtoon. Het is een term voor iedereen van wie minimaal één ouder in het buitenland geboren is. Mensen moeten eens van het anti-allochtonenstigma af. Mensen die alleen maar negatief over allochtonen denken, denken volgens het 'alle allochtonen terug naar Marokko'-principe, waarin je twee groepen hebt, allochtonen en autochtonen. Dat de groep allochtonen uit verschillende groepen bestaat, waarvan een er veel meer overeenkomsten hebben met ons dan verschillen, gaat men volledig aan te buiten. Net als het gegeven dat verschillen niet eens zo slecht of negatief hoeven te zijn. Nederlanders lijken meer op Marokkanen, Joegoslaven en Polen dan op iemand uit India. Echter hebben ze van de laatste groep waarschijnlijk het minste last.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:01 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wist wel dat ik allochtoon "ben", maar ik blijf het toch een ander verhaal vinden dan mensen die hier zelf heen verhuizen uit bijv. Thailand.
Waarschijnlijk het idee dat Wilders zo zit te vitten op 'allochtonen', internationale politiek, het idee dat mensen van elders hier een minderwaardige plaats hebben, etc., terwijl hij zelf product is van dergelijk beleid. Zoiets.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
waarom ?
wat hebben die paar procent indonesische voorouders van 170 jaar geleden er mee te maken ?
Nee, want ik ben tweedegeneratieallochtoon en iemand die zelf uit het buitenland komt, is eerstegeneratieallochtoon.quote:Op woensdag 18 april 2012 02:34 schreef Kenju het volgende:
Kortom, wanneer een van je ouders uit de Antillen komt, hoe veel ook afstammend van Nederlands bloed, ben je gewoon net zo allochtoon als iemand die vorig jaar nog in het rifgebergte rond huppelde en pas geleden zijn verblijfsvergunning heeft gekregen.
Ik wist niet dat allochtoon ook kon worden uitgedrukt in hoeveelheden. Hoeveel allochtoon is een tweedegeneratieallochtoon nu precies? 8? 4,66? 130? En hoeveen een eerste generatieallochtoon?quote:Op woensdag 18 april 2012 02:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, want ik ben tweedegeneratieallochtoon en iemand die zelf uit het buitenland komt, is eerstegeneratieallochtoon.
Helaas. Zo werkt het niet. Je bent weliswaar tweede generatie, maar allochtoon is allochtoon. Jij wordt in alle statistieken net zo goed meegenomen. Volgens jouw redenatie zou een ontwikkelde eerste generatie buitenlander ook meer allochtoon zijn dan een randgroep-Marokkaan die in Kanaleneiland Utrecht geboren is. Dus helaas. Jij hoort gewoon in het hoekje met alle niet-westerse allochtonen.quote:Op woensdag 18 april 2012 02:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, want ik ben tweedegeneratieallochtoon en iemand die zelf uit het buitenland komt, is eerstegeneratieallochtoon.
Vooral dat niet-westerse stoort me. Ik heb een blanke Nederlandse vader en een Antilliaanse moeder die veel Nederlanders in haar familie heeft en ben gewoon westers en eentalig opgevoed.quote:Op woensdag 18 april 2012 03:14 schreef Kenju het volgende:
[..]
Helaas. Zo werkt het niet. Je bent weliswaar tweede generatie, maar allochtoon is allochtoon. Jij wordt in alle statistieken net zo goed meegenomen. Volgens jouw redenatie zou een ontwikkelde eerste generatie buitenlander ook meer allochtoon zijn dan een randgroep-Marokkaan die in Kanaleneiland Utrecht geboren is. Dus helaas. Jij hoort gewoon in het hoekje met alle niet-westerse allochtonen.
Zulke mensen heb je gelukkig ook genoeg.quote:Op woensdag 18 april 2012 03:51 schreef Fides het volgende:
Als ik om mij heen kijk in mijn vriendengroep dan zitten daar ook heel veel mensen (denk wel tussen de 35-45%) tussen die in de categorie "allochtoon" van het CBS vallen, en dat terwijl mijn vriendengroep/kennissenkring vooral bestaat uit alumni van het Stedelijk Gymnasium en (net afgestudeerde) universitaire studenten, en ik eigenlijk beschamend weinig Nederlanders ken uit Marokko, Sub-Saharaans Afrika en Turkije, en de meeste op het eerste gezicht ook geen "buitenlander" lijken.
Anders wat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Hier sluit ik me dan wel weer bij aan.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 07:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Hier sluit ik me dan wel weer bij aan.
Bansheeboy moet niet stoer gaan doen. Wie oorlog vraagt kan hem krijgen namelijk.
Mijn punt is dat het erg onverstandig is om te sollen met een groep die straks het grootste gedeelte van Nederland uit zal maken.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het erg onverstandig is om te sollen met een groep die straks het grootste gedeelte van Nederland uit zal maken.²
Wat ik zeg is niet meer dan logisch. En ik zeg dat nog met een rechte rug en fris gelaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Bansheeboy moet niet stoer gaan doen. Wie oorlog vraagt kan hem krijgen namelijk.
Niet er omheen draaien BSB want ook hier sijpelt bedreiging door.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het erg onverstandig is om te sollen met een groep die straks het grootste gedeelte van Nederland uit zal maken.²
Ik kan me goed voorstellen dat ze dit niet vergeten en "jullie" hetzelfde gaan behandelen, op zijn minst.quote:
Nee, ik ben slechts lichtgeraakt.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik zeg is niet meer dan logisch. En zeg ik dat nog met een rechte rug en fris gelaat.
En oorlog? Ben jij de spreekwoordelijke waard ofzo?²
Ik verheug me nu al op de extra privéleges die we straks genieten als we er een religieus sausje over gieten.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat ze dit niet vergeten en "jullie" hetzelfde gaan behandelen, op zijn minst.²
Maar maar....de grootste groep?? Ik hoor de mensen uit Schubbekutteveen hier alweer ontkennen....moussie spreekt ook al van een minderheid want 51% is nog autochtoon.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Misschien is het een plan even goed dit topic door te lezen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar maar....de grootste groep?? Ik hoor de mensen uit Schubbekutteveen hier alweer ontkennen....moussie spreekt ook al van een minderheid want 51% is nog autochtoon.
Dus wat is het nu? Even duidelijkheid gaarne.
Voorts blijf ik het een goede zaak vinden dat wij binnenkort een minderheid zijn.....voordeeltjes
Ja, want jij leeft nog over 5 generaties.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op de extra privéleges die we straks genieten als we er een religieus sausje over gieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |