Vooral dat niet-westerse stoort me. Ik heb een blanke Nederlandse vader en een Antilliaanse moeder die veel Nederlanders in haar familie heeft en ben gewoon westers en eentalig opgevoed.quote:Op woensdag 18 april 2012 03:14 schreef Kenju het volgende:
[..]
Helaas. Zo werkt het niet. Je bent weliswaar tweede generatie, maar allochtoon is allochtoon. Jij wordt in alle statistieken net zo goed meegenomen. Volgens jouw redenatie zou een ontwikkelde eerste generatie buitenlander ook meer allochtoon zijn dan een randgroep-Marokkaan die in Kanaleneiland Utrecht geboren is. Dus helaas. Jij hoort gewoon in het hoekje met alle niet-westerse allochtonen.
Zulke mensen heb je gelukkig ook genoeg.quote:Op woensdag 18 april 2012 03:51 schreef Fides het volgende:
Als ik om mij heen kijk in mijn vriendengroep dan zitten daar ook heel veel mensen (denk wel tussen de 35-45%) tussen die in de categorie "allochtoon" van het CBS vallen, en dat terwijl mijn vriendengroep/kennissenkring vooral bestaat uit alumni van het Stedelijk Gymnasium en (net afgestudeerde) universitaire studenten, en ik eigenlijk beschamend weinig Nederlanders ken uit Marokko, Sub-Saharaans Afrika en Turkije, en de meeste op het eerste gezicht ook geen "buitenlander" lijken.
Anders wat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze trend zet zich landelijk door. Je kunt me nobel vinden, maar ik zeg vast: houd ons te vriend.²
Hier sluit ik me dan wel weer bij aan.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 07:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
Hier sluit ik me dan wel weer bij aan.
Bansheeboy moet niet stoer gaan doen. Wie oorlog vraagt kan hem krijgen namelijk.
Mijn punt is dat het erg onverstandig is om te sollen met een groep die straks het grootste gedeelte van Nederland uit zal maken.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het erg onverstandig is om te sollen met een groep die straks het grootste gedeelte van Nederland uit zal maken.²
Wat ik zeg is niet meer dan logisch. En ik zeg dat nog met een rechte rug en fris gelaat.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Bansheeboy moet niet stoer gaan doen. Wie oorlog vraagt kan hem krijgen namelijk.
Niet er omheen draaien BSB want ook hier sijpelt bedreiging door.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het erg onverstandig is om te sollen met een groep die straks het grootste gedeelte van Nederland uit zal maken.²
Ik kan me goed voorstellen dat ze dit niet vergeten en "jullie" hetzelfde gaan behandelen, op zijn minst.quote:
Nee, ik ben slechts lichtgeraakt.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat ik zeg is niet meer dan logisch. En zeg ik dat nog met een rechte rug en fris gelaat.
En oorlog? Ben jij de spreekwoordelijke waard ofzo?²
Ik verheug me nu al op de extra privéleges die we straks genieten als we er een religieus sausje over gieten.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat ze dit niet vergeten en "jullie" hetzelfde gaan behandelen, op zijn minst.²
Maar maar....de grootste groep?? Ik hoor de mensen uit Schubbekutteveen hier alweer ontkennen....moussie spreekt ook al van een minderheid want 51% is nog autochtoon.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Misschien is het een plan even goed dit topic door te lezen.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar maar....de grootste groep?? Ik hoor de mensen uit Schubbekutteveen hier alweer ontkennen....moussie spreekt ook al van een minderheid want 51% is nog autochtoon.
Dus wat is het nu? Even duidelijkheid gaarne.
Voorts blijf ik het een goede zaak vinden dat wij binnenkort een minderheid zijn.....voordeeltjes
Ja, want jij leeft nog over 5 generaties.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op de extra privéleges die we straks genieten als we er een religieus sausje over gieten.
Allochtoon is allochtoon...... dat ze zichzelf geen allochtoon vinden boeit mij niet zo. Een Marokkaan blijft Marokkaan, ook al heeft hij een Nederlands paspoort. En iemand met 'slechts' een buitenlandse moeder/vader is idd ook allochtoon. Dus wat ontken ik???quote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Misschien is het een plan even goed dit topic door te lezen.
Dan zie je hoe ze aan het hoge aantal allochtonen komen, aangezien je al heel snel als allochtoon betiteld wordt volgens de definitie van het CBS.
Dus wie ontkent hier nou.
Je ontkent dat de werkelijkheid wat diffuser en genuanceerder ligt dan het strikte onderscheid allochtoon/autochtoon.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Allochtoon is allochtoon...... dat ze zichzelf geen allochtoon vinden boeit mij niet zo. Een Marokkaan blijft Marokkaan, ook al heeft hij een Nederlands paspoort. En iemand met 'slechts' een buitenlandse moeder/vader is idd ook allochtoon. Dus wat ontken ik???
quote:Op maandag 16 april 2012 09:49 schreef Bluesdude het volgende:
"Blanke bevolking implodeert: Hagenezen in de minderheid"
topictitel is bullshit zwart-wit-denken.
Hier wordt geimpliceerd dat wie het etiketje allochtoon draagt geen Hagenees is.
De suggestie is ook een beetje vaagjes dat niet-blanken geen Hagenees kunnen zijn .
Waar ontken ik dat dan?? Ik begrijp dat iemand roept dat ik dat ontken en dat men dat overneemt zonder te controleren.....dus; waar ontken ik het?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ontkent dat de werkelijkheid wat diffuser en genuanceerder ligt dan het strikte onderscheid allochtoon/autochtoon.
Dat strikte onderscheid is generaliserend en stikmatiserend. Mensen worden bestempeld tot buitenlander of islamitisch of niet-blank.
De moderatie erkende dat wel en veranderde de titel van dit topic:
[..]
Hier. Verder helemaal eens met de laatste posters.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar maar....de grootste groep?? Ik hoor de mensen uit Schubbekutteveen hier alweer ontkennen....moussie spreekt ook al van een minderheid want 51% is nog autochtoon.
Dus wat is het nu? Even duidelijkheid gaarne.
Voorts blijf ik het een goede zaak vinden dat wij binnenkort een minderheid zijn.....voordeeltjes
Daar ontken ik niets....dat gaat over wat de grootste groep is.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hier. Verder helemaal eens met de laatste posters.
Nee, je verwijt anderen watquote:Op woensdag 18 april 2012 11:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Daar ontken ik niets....dat gaat over wat de grootste groep is.
Zeik niet de hele tijd zo over voordeeltjes!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |