abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2012 @ 11:30:46 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110343892
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat weten we pas na 20 races. Het zou kunnen natuurlijk, het is alleen dat als je ten gunste van de één incidentele prestaties gaat uitvergroten en patronen negeert ten laste van de ander je een verkeerd beeld neerzet. Dat is precies wat we in 2010 en 2011 ook van die DC en EJ gezien hebben. Dat is wensdenken en dan moet je dus straks weer bakzeil halen of allerlei smoesjes verzinnen waarom het toch anders ligt.
Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaar
pi_110343932
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

te laat...

ik ga de samenvatting van de BBC nog ff kijken/opnemen, er gebeurde te veel om het allemaal goed te kunnen zien.
Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland.
pi_110344071
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland.
ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 april 2012 @ 11:38:05 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110344108
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven.
denk ik niet, want hij bleef achter Massa plakken en dat heeft zijn race geruďneerd, maar wel voor spektakel in de slotfase gezorgd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110344152
Niet alles gelezen, maar de Force Indias en Torro Rossos zijn wel volledig kleurloos zeg.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_110344385
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaar
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?

Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.

Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 april 2012 @ 11:53:43 #107
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110344537
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 15 april 2012 @ 11:55:21 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110344582
quote:
13s.gif Op zondag 15 april 2012 11:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn ^O^
Hij heeft gewoon een goed punt hoor. :)
Mensen zijn er erg snel bij om twee wereldtitels van Vettel compleet af te schrijven.
  zondag 15 april 2012 @ 11:59:30 #109
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110344694
Waar is dat dan gezegd?

Uit deze race kun je geen conclusie trekken over de verhoudingen van Vettel/Webber omdat ze met andere earo reden en een ander uitlaat-configuratie? Feit is gewoon dat Webber 8 punten voorligt op Vettel, en je Vettel ziet worstelen met de wagen. Daar hoeft men geen smoesjes voor te verzinnen zoals Weltschmerz stelt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 15 april 2012 @ 12:01:46 #110
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110344747
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?

Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.

Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk? :D

Vettel is nu niet zo superieur als afgelopen twee jaren, dat is een makkelijk vast te stellen feit van de eerste drie races van het seizoen. Het kan overal aan liggen, maar het ligt voornamelijk aan Vettel zelf (geen pech-races of zoiets) op dit moment.

Het kan zeker nog veranderen dit seizoen, maar dat moeten we dus maar nog zien. Als Vettel echt een goede coureur is dan zal hij zich snel aanpassen/verbeteren :)
The line is a dot to you!
pi_110344840
Schumacher ;( Potdomme wat heeft hij een pech zeg.

En Rosberg, heerlijke winst. Het is hem gegund.

Heerlijke race btw _O_
  zondag 15 april 2012 @ 12:18:27 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110345190
quote:
13s.gif Op zondag 15 april 2012 11:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn ^O^
:) My bad, ik had er niet op in moeten gaan, maar ik wordt altijd getriggerd door zijn Duitse Übermensch theorieën
pi_110345438
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) My bad, ik had er niet op in moeten gaan, maar ik wordt altijd getriggerd door zijn Duitse Übermensch theorieën
Rosberg
Schumacher
Vettel
Hülkenberg
Glock

Te veel Duitsers in de F1 WORLD Championship.
pi_110345575
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 12:01 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk? :D
Dat je met cherrypicken uit de beschikbare informatie dat beeld kunt neerzetten wat je het meest gewenst vindt, maar dat uit die manier uiteindelijk alleen maar bullshit voort kan komen. EJ en DC zijn daar een duideijk voorbeeld van, maar hier zie ik dat ook. Neem het voorbeeld van de kwalificatieduels in 2010, dan is de verhouding Rosberg/Schumacher voor EJ een argument om van MSC te roepen dat die niks meer in de F1 te zoeken heeft, en een zelfde verhouding tussen Vettel en Webber een argument is waarom Webber terug aan het komen is uit een vormdipje en mentaal heel scherp lijkt. Put your money were you're mouth is en je wordt op die manier snel armer.

quote:
Vettel is nu niet zo superieur als afgelopen twee jaren, dat is een makkelijk vast te stellen feit van de eerste drie races van het seizoen. Het kan overal aan liggen, maar het ligt voornamelijk aan Vettel zelf (geen pech-races of zoiets) op dit moment.
Daarom, verhoudingen worden niet bepaald door drie races en zeker niet de eerste drie races van een seizoen.

quote:
Het kan zeker nog veranderen dit seizoen, maar dat moeten we dus maar nog zien. Als Vettel echt een goede coureur is dan zal hij zich snel aanpassen/verbeteren :)
Tja, hoeveel indicaties heb je daarvoor nodig? Als je die van de afgelopen jaren allemaal hebt weggeredeneerd met een diep inkijk in de zieleroerselen van Webber in relatie tot de thermische eigenschappen van rubberproducten wordt het waarschijnlijk dat je aan het eind van seizoen teleurgesteld kunt reageren dat het toch anders uitpakte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_110345747
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?

Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.

Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik zeg trouwens niet dat ik Webber beter vind, want ik denk dat Vettel de betere van de twee is. Vettel is één van de beste coureurs in het huidige veld. Maar vorig jaar heeft ook een vertekend beeld gegeven, Vettel is niet veel beter dan de andere coureurs.
  Redactie Sport zondag 15 april 2012 @ 12:36:24 #116
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110345775
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:25 schreef Nober het volgende:

[..]

Rosberg
Schumacher
Vettel
Hülkenberg
Glock

Te veel Duitsers in de F1 WORLD Championship.
in 2010 ook Sutil/Heidfeld
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110345800
quote:
18s.gif Op zondag 15 april 2012 11:03 schreef Sally het volgende:
GEEN SPOILERS IN DE TITEL, G*DVERRRRR. :( :( :( }:|
Waarom ga je dan überhaupt op zoek naar het F1-topic als je de race nog niet hebt gezien? :P
pi_110346275
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.
Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport zondag 15 april 2012 @ 12:56:19 #119
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110346341
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde.
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur.

Dat is hij op het moment ook niet, daarom dat Webber op het moment beter is dan Vettel. Hij rijdt betere tijden en haalt meer punten, dus waarom beweren dat Vettel op het moment beter is dan Webber? Als Schumacher vandaag voor Rosberg had gereden..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 15 april 2012 @ 12:59:45 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110346431
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen.
Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110346452
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik zeg trouwens niet dat ik Webber beter vind, want ik denk dat Vettel de betere van de twee is. Vettel is één van de beste coureurs in het huidige veld. Maar vorig jaar heeft ook een vertekend beeld gegeven, Vettel is niet veel beter dan de andere coureurs.
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
  Redactie Sport zondag 15 april 2012 @ 13:05:10 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110346630
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 12:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech.
Om even de balans op te maken:

Bahrein, Australie, Maleisie, China [Vettel]
Spanje, Monaco, Turkije, Canada, Silverstone, Hongarije, Belgie [Webber]
Valencia, Duitsland, Italië, Singapore, Japan, Korea, Brazilie, Abu Dhabi, [Vettel]

Balans 7-12
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110347089
Mooi voor Nico!

En ZEER knap van Vettel!

Prachtige race :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 15 april 2012 @ 13:36:20 #124
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110347586
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Ligt er een beetje aan hoe hij zich de rest van het seizoen gaat verbeteren. De race vandaag liet zien dat hij het echt wel kan, alleen dat hij net iets teveel vraagt van zijn banden.

Ik was ook nooit zo heel erg onder de indruk van Vettel als coureur, maar wat hij vandaag liet zien vond ik best indrukwekkend :)

Persoonlijk vind ik Alonso nog steeds de beste coureur van het huidige veld :D
The line is a dot to you!
pi_110348466
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur.
Ook niet heel veel, maar het maakt wel het verschil. En of hij in zijn beste doen is of niet, daar kan ik niet zoveel mee. Ik neem aan dat coureurs ook gewoon mindere en betere vorm kennen. Hoe goed je bent is een optelsom daarvan. Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan.

quote:
Dat is hij op het moment ook niet, daarom dat Webber op het moment beter is dan Vettel. Hij rijdt betere tijden en haalt meer punten, dus waarom beweren dat Vettel op het moment beter is dan Webber?
Omdat het beter zijn geen kwestie van dit moment is. Hij was beter in 2010, beter in 2011 en dan zou Webber nu beter zijn omdat hij in de laatste ronde nog iets meer in zijn banden had zitten?
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Om even de balans op te maken:

Bahrein, Australie, Maleisie, China [Vettel]
Spanje, Monaco, Turkije, Canada, Silverstone, Hongarije, Belgie [Webber]
Valencia, Duitsland, Italië, Singapore, Japan, Korea, Brazilie, Abu Dhabi, [Vettel]

Balans 7-12
Turkije was volgens mij een fout van Vettel (icm een fout van het team), dan was er nog een nonchalante fout van hem in een SC-situatie (Valencia?) en in België maakt hij ook een fout door tegen Button aan te rijden, terwijl hij daarna ook nog het slachtoffer werd van andermans fout. Die fouten van hem kun je hem natuurlijk gewoon aanrekenen, maar het zijn wel van die momenten dat hij gewoon niet oplet, en dat heeft hij er grotendeels uitgekregen. Dus dan lijkt me dat voor de inschatting van de krachtsverhoudingen niet zo heel belangrijk meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 april 2012 @ 14:08:51 #126
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_110348679
Jammer van Schumi :( . maar Rosberg *O*

Wel opvallend, de mensen die nog op 0 punten staan: de Marrusia's, de HRT's, de Caterham's en Felipe Massa :') :') :')
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  zondag 15 april 2012 @ 14:11:07 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110348751
:D
The line is a dot to you!
pi_110348795
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 14:11 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ] :D
held die n haug...als eentje een mercedes man is...
  zondag 15 april 2012 @ 14:19:57 #129
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110349076
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 14:11 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ] :D
Ja dat is wel heel erg gaaf!
The truth was in here.
pi_110349807
Pirelli ook drie keer op het podium trouwens.
  zondag 15 april 2012 @ 14:40:42 #131
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_110349959
krijg je straks zo'n suf comment na 5 jaar of zo "100 overwinningen op rij"////
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_110351522
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 14:12 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

held die n haug...als eentje een mercedes man is...
Ook als je hem in een stadion vol met Engelsen zet, herken je Haug gelijk als Duitser :D
  zondag 15 april 2012 @ 16:10:11 #133
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_110354018
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 14:08 schreef LDS het volgende:
Wel opvallend, de mensen die nog op 0 punten staan: de Marrusia's, de HRT's, de Caterham's en Felipe Massa :') :') :')
Ja, die staat op een andere strategie :')
Calm down, please!
  zondag 15 april 2012 @ 16:15:48 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110354251
Ok, de race in de herhaling gekeken. Mooi gedaan door Rosberg. Vermakelijke laatste paar ronden.

Maar wat een drama zijn die Pirelli's zeg. Die belabberde banden verpesten de hele F1 voor mij. De stukken vliegen er letterlijk aan alle kanten af en die marbles zijn echt gewoon belachelijk. Op deze baan is het natuurlijk wat erger dan anderen maar toch, dit kan echt niet zo. Neem nou Alonso, hij probeert een inhaalactie en komt misschien een meter buiten de ideale lijn en is vervolgens verder kansloos. Het heeft niets met racen te maken. Leuk spektakel voor het publiek maar als idee volstrekt tegenstrijdig met waar de F1 altijd over ging.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110355025
Eens. Die banden zijn echt kut.

Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
There are only 151 Pokémon.
pi_110355211
Heerlijke race!

Rossberg _O_ ^O^ :)
  zondag 15 april 2012 @ 17:18:14 #137
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110357048
Top race dit, meer hiervan graag! Rosberg eindelijk een keer winnend, zelfde geldt voor Mercedes GP.
Massa gaat Bahrein niet halen hoop ik, drama die vent.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 15 april 2012 @ 17:34:30 #138
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110357519
Zo, net pas kunnen kijken. Wat zonde van Schumacher zeg. 't Zit 'm nog niet echt mee dit jaar :{.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_110358065
Net op BBC gekeken, fantastische race!

Leuk voor Rosberg, hopen dat petronas zo door kan blijven gaan.
I feel kinda Locrian today
pi_110358151
komt er nog een herhaling? (op bbc?) heb wat stukken gemist :(
There are only 151 Pokémon.
pi_110358623
Wel op rtl ik geloof nu ongeveer.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 15 april 2012 @ 18:59:04 #142
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110360482
Ik zou gewoon even zhe interwebz checken, staat genoeg.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_110360495
Ik wil me verder niet mengen in heel die Webber/Vettel discussie hier, maar
quote:
Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan.
Volgens mij hou jij niet van redeneren of wel? :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 15 april 2012 @ 19:07:46 #144
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_110360786
Net even de Red Button van BBC gedownload, geniaal hoe opdringerig de Chinese fans zijn, zelfs om Coulthard's handtekening te krijgen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 15 april 2012 @ 19:40:08 #145
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110362077


Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken :D
The line is a dot to you!
  zondag 15 april 2012 @ 20:01:05 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_110363142
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]

Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken :D
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie" _O-
pi_110364144
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2012 18:59 schreef vosss het volgende:
Ik wil me verder niet mengen in heel die Webber/Vettel discussie hier, maar

[..]

Volgens mij hou jij niet van redeneren of wel? :D
Van redeneren juist wel, van drogredenaties en op je gevoel afgaan en dat als redeneren verpakken niet zo. "Ik heb het gevoel dat..." vind ik ook prima hoor, maar dan heeft het ook niet de pretentie van een redenering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 april 2012 @ 20:49:54 #148
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_110366574
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie" _O-
:{
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 15 april 2012 @ 20:57:51 #149
34586 kepler
No bounce, no play
pi_110367124
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie" _O-
Ik moest inderdaad even lachen toen :D

Uiteindelijk toch meer RTL7 gekeken, voornamelijk omdat het in HD is en het commentaar op BBC niet echt zo veel beter. Voorbeschouwingen dan weer wel bij de BBC :Y
The line is a dot to you!
  zondag 15 april 2012 @ 21:44:36 #150
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_110370603
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 14:11 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ] :D
_O- en hierna trokken de McLarenboys hun belachelijk opgesteven jasjes weer aan voor de persco :')
Nico zat er in z'n champagneoverall ^O^

Beetje saaie race op de laatste 15 rondjes na, die waren epic.

Wel heel mooi van Rosberg
Feyenoord!!! * Barça
pi_110377658
  maandag 16 april 2012 @ 00:04:34 #152
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110379609
Geniaal. En geen zweetdruppeltje te zien hč :P.

Overigens was de race op het laatste kwart na niet zo heel boeiend inderdaad :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_110381563
I can definitely do a wheelie, jonge!!



BBC:
''Another flying lesson from Mark Webber, we've seen it from him before and I wonder if he is going to be a pilot once he retires for his Formula One career, he has certainly taken off a couple of times.''



[ Bericht 11% gewijzigd door Nober op 16-04-2012 01:02:01 ]
pi_110381673
I denk eerder dat Webber dacht: "Oh no, not this shit again"
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_110384757
Ik vraag me altijd af of zo een kerel zoals nu bijvoorbeeld bij Schumacher het geval was daags erna nog gewoon die baan heeft.

Ik bedoel er staat veel op het spel enzo.

Hoe gaat dat doorgaans? Schuppen ze zo iemand er meteen uit als het zijn schuld is dat hun coureur uitvalt? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 08:58:52 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110384826
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 08:55 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo een kerel zoals nu bijvoorbeeld bij Schumacher het geval was daags erna nog gewoon die baan heeft.

Ik bedoel er staat veel op het spel enzo.

Hoe gaat dat doorgaans? Schuppen ze zo iemand er meteen uit als het zijn schuld is dat hun coureur uitvalt? :@
Lijkt me niet, is toch ook een stress baan,(tenminste dit gedeelte ervan) als je deze man ontslaat krijgen de overblijvers nog meer stress.
pi_110384869
Nouja ik weet het niet. Ik kan het me voorstellen. Een 1-2 was niet ondenkbaar. Dat zijn een hoop misgelopen punten en voor de constructeur is dat het enige wat telt.

Dat Pietje dan toevallig zn dag niet heeft zal hem worst wezen lijkt me.

Je moet een moer losdraaien en vastdraaien.

En dat gaat dan fout.

Elk seizoen een paar keer.

Ik snap dat niet.

En ik vroeg me dus af of ze zo een faalhaas meteen de deur uit kicken.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 09:06:44 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110385019
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 09:00 schreef vosss het volgende:
Nouja ik weet het niet. Ik kan het me voorstellen. Een 1-2 was niet ondenkbaar. Dat zijn een hoop misgelopen punten en voor de constructeur is dat het enige wat telt.

Dat Pietje dan toevallig zn dag niet heeft zal hem worst wezen lijkt me.

Je moet een moer losdraaien en vastdraaien.

En dat gaat dan fout.

Elk seizoen een paar keer.

Ik snap dat niet.

En ik vroeg me dus af of ze zo een faalhaas meteen de deur uit kicken.

:)
Ze trainen er wel veel op en bij Mercedes zitten ze altijd in de top qua pitstop snelheid, het is ook nog maar de vraag of dat gisteren een fout van diegene was.
pi_110385055
Ja ik hoorde op de BBC iets over het wegsturen dat dat gelinked zou zijn aan de wheelguns die er allemaal opgezeten moesten hebben of iets.

Dan nog vreemd dat een systeem denkt die bout zit vast terwijl die monteur direct ziet dat dat niet het geval is.

Mochten ze een dergelijk systeem hebben dan werkt het dus klaarblijkelijk niet goed.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110385083
Ik was er niet helemaal bij ivm mn nachtdienst gister dus ik weet niet of ik dat goed meekreeg over dat systeem :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110385194
Geen faalhaas, faalsysteem ! ;)

Alles word gemoderniseerd, blijkbaar word de lollipop-man anno 2012 ook steeds meer met uitsterven bedreigd. Dat zo'n discolicht van de kijkshop de lollipopman aan het verdringen is, vind ik jammer maar ook wel logisch, een pitstop gaat een stuk langzamer als het werkt op het reactievermogen van de mens x 2. Met zo'n verkeerslicht nemen ze die reactietijd al wat terug. Maar vind het eigenlijk lullig dat de verantwoording bij de bandenjongens ligt ipv bij de persoon die de krik achter bediend: Kan alles overzien, als pitstop dan toch fout gaat, word er niet over hem heen gereden en wanneer die krik omlaag gaat en contact verliest met de auto, springt het lampje op groen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 10:44:21 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110387447
mja, die houdt het echt niet tegen hoor. als het licht ook maar een fractie van een seconde op groen staat is de coureur vertrokken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110387632
ik vond het een leuke race , baalde enorm van Schumacher of eigenlijk van "mercedes" dus. onnodige uitval maar het hoort erbij denk ik. Maar zou het enorm gaaf vinden als Schumi weer eens een podium haalt , maar dat gaat dit jaar zeker gebeuren.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 16 april 2012 @ 10:58:27 #164
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110387880
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die houdt het echt niet tegen hoor. als het licht ook maar een fractie van een seconde op groen staat is de coureur vertrokken
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.

quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef vosss het volgende:
Ja ik hoorde op de BBC iets over het wegsturen dat dat gelinked zou zijn aan de wheelguns die er allemaal opgezeten moesten hebben of iets.

Dan nog vreemd dat een systeem denkt die bout zit vast terwijl die monteur direct ziet dat dat niet het geval is.

Mochten ze een dergelijk systeem hebben dan werkt het dus klaarblijkelijk niet goed.
Het was moeilijk te zien, maar ik dacht gezien te hebben dat de bandenman in eerste instantie de wheelgun wel tegen de wheelnut had staan. Vervolgens de wheelgun eraf haalde en het ding bestudeerde (omdat er iets niet werkte?), toen hij weer opkeek had Schumacher al groen licht en weg was hij.

Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.

Helaas kan ik geen herhaling vinden. :( YouTube wordt grondig gewist tegenwoordig.
  maandag 16 april 2012 @ 11:09:26 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110388237
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.

[..]

Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.

Zoiets moet het inderdaad geweest zijn
  maandag 16 april 2012 @ 11:21:19 #166
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_110388569
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)

Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.

Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 16 april 2012 @ 11:25:57 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110388718
quote:
19s.gif Op maandag 16 april 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
I denk eerder dat Webber dacht: "Oh no, not this shit again"
Oh was hij dat ook?! :D
The truth was in here.
  maandag 16 april 2012 @ 11:33:58 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110388991
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)

Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.

Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Dank! Het is inderdaad vrijwel niet te zien. ;(
De man met de wheelgun lijkt in eerste instantie wel in goede positie te zitten om het wiel aan te draaien, maar gaat een paar seconden later wat meer achterover zitten met de wheelgun in zijn hand.
Dat wekt de indruk dat hij de wheelgun in eerste instantie weldegelijk tegen de wheelnut aan had staan.
pi_110389936
quote:
2s.gif Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]

Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken :D
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear." 8-)
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 12:05:41 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110390039
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:02 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear." 8-)
dat is humor :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110390129
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Wanneer ga je kijken dan? En waarom ga je naar dit topic wetende dat je misschien dingen leest die je nog niet hebt gezien? ;)
Deze reekstopics komen automagisch in je AT te staan... En ja, ik kom nog wel eens op FOK! :P

Heb de race gisteravond gezien, kwali gistermiddag. Was een leuke :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 16-04-2012 13:15:26 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_110395064
Die kwalifcatie was absurd, vooral in Q2 waar Webber met 1:35.700 de snelste was en Vettel met 1:36.031 Q3 niet haalde.



Webber 1:35.700
Rosberg 1:35.725
Schumacher 1:35.794
Pérez 1:35.831
Kobayashi 1:35.853
Hamilton 1:35.902
Grosjean 1:35.903
Räikkönen 1:35.921
Button 1:35.942
Alonso 1:35.982
11 Vettel 1:36.031
12 Massa 1:36.255

Dat zijn dus de zes teams, en in de race komt Williams ook nog wel in de top 10.

In Q1 trouwens ook al paniek want er waren er meerdere op de softs bezig aan het eind, en dat om te voorkomen dat je 18de eindigt. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Nober op 16-04-2012 15:14:57 ]
pi_110399368
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Ach, ik bedoel eigenlijk dat het verschil tussen Vettel en de rest niet zo groot is. Alonso rijdt de rest van de grid ook niet met een seconde per ronde naar huis (in een gelijkwaardige auto), op een paar coureurs na misschien, zoals Karthikeyan.

De grid zit ontzettend dicht op elkaar, want het gaat hier om de beste coureurs ter wereld. Een Alonso, Hamilton, Vettel, Button of Rosberg ontlopen elkaar echt niet zo veel. Ze hebben echter wel verschillende kwaliteiten naast het hard rijden. Vettel is, wanneer de auto op pole staat, goed in wegrijden en de wedstrijd domineren. Dat is een kwaliteit die vorig jaar erg goed van pas kwam, want in de kwalificatie was hij ook altijd sterk.

Alonso is bijvoorbeeld weer heel slim en consistent in zijn rijden. Hij laat soms de coureurs voor hem vechten, waardoor hij er later makkelijker voorbij kan. Hamilton in goede vorm kan consistent rijden (2007 is daar het beste voorbeeld van) en is een hele goede racer. Button is weer beter met zijn banden enzovoort.

Qua snelheid verschillen ze bijna niet, omdat ze allemaal weten hoe ze moeten rijden. Ze weten allemaal hoe ze de bochten het snelste kunnen nemen en hebben allemaal het lef om risico te nemen. Zelfs in de karts ontlopen we elkaar amper, de verschillen tussen coureurs in de Formule 1 zijn nog kleiner.
pi_110399518
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef Nober het volgende:
Die kwalifcatie was absurd, vooral in Q2 waar Webber met 1:35.700 de snelste was en Vettel met 1:36.031 Q3 niet haalde.

[ afbeelding ]

Webber 1:35.700
Rosberg 1:35.725
Schumacher 1:35.794
Pérez 1:35.831
Kobayashi 1:35.853
Hamilton 1:35.902
Grosjean 1:35.903
Räikkönen 1:35.921
Button 1:35.942
Alonso 1:35.982
11 Vettel 1:36.031
12 Massa 1:36.255

Dat zijn dus de zes teams, en in de race komt Williams ook nog wel in de top 10.

In Q1 trouwens ook al paniek want er waren er meerdere op de softs bezig aan het eind, en dat om te voorkomen dat je 18de eindigt. :')
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen! ^O^
pi_110400162
quote:
Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Ja zo een systeem werkt toch niet?

Ik bedoel technisch is het toch zeker wel mogelijk om dat lampje op groen te knallen zodra alle 4 de wheelguns ppprrrrrrrr gedaan hebben?

Dat lijkt mij een veel grotere kans dat alle wielen daadwerkelijk vastzitten dan alleen maar detecteren of een wheelgun erop gestaan heeft.

Miljoenen kost het elk jaar en dan komen met zo een systeem op de proppen wat zelfs ik als Jan Burgerlul binnen 2 tellen bedacht heb.

8)7

Ze zullen het ongetwijfeld wel aanpassen nu denk ik..
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110400204
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch? :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110400297
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)

Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.

Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de front :) Thnx voor filmpje.
Where facts are few, experts are many.
pi_110401369
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Eenskijken het volgende:
Eens. Die banden zijn echt kut.

Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal.

De beste races van de Sauber kwamen er toch vaak na een matige kwalificatie waarna ze in de race erg zuinig waren op hun banden. Ook Perez kwam niet echt uit de verf gisteren.
pi_110401653
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen! ^O^
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan.
pi_110403254
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh was hij dat ook?! :D
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 16 april 2012 @ 17:51:59 #181
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110403616
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch? :?
1. Het is een moer, en geen bout ;)

2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 16 april 2012 @ 17:54:08 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_110403698
quote:
19s.gif Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven :P
The truth was in here.
  maandag 16 april 2012 @ 18:13:12 #183
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110404380
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:
quote:
The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.

http://bbs.hupu.com/3090257.html
pi_110404994
quote:
12s.gif Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

1. Het is een moer, en geen bout ;)

2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110405059
Overigens twijfel ik of die moer/bout/schroef in de wheelgun blijft zitten.

Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:32:48 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405120
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde :7

Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110405171
quote:
Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
quote:
Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:36:32 #188
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405240
En dat sleutelwoord heb ik niet gelezen omdat jouw post werd gepost tijdens mijn typen ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 16 april 2012 @ 18:38:29 #189
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405306
Was btw Vettel in Hongarije 2010, en Alonso Valencia 2009. Zat er dus flink naast met m'n BMW :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110405379
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:41:42 #191
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110405437
quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.

:@
Ben aan 't zoeken ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110405452
Ik ook, maar ik kan het niet vinden :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 16 april 2012 @ 18:44:33 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110405540
quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.

:@
Bij Mercedes wel ja

pi_110405599
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bij Mercedes wel ja

[ afbeelding ]
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110405639
Het systeem met de lampen dan.

Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.

Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110405653
Contact maken en prrrrrrpprrrrrprrrr is een verschil natuurlijk :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_110406927
Klopt, net zoals bij een schroefmachine/boormachine, krijg je zo'n ratel/prrrprr te horen en kan je zelf ook instellen, dat dit dan niet in combinatie met dat systeem bedacht is, is eigenlijk best triest, zeker dat een Jan Boerenlul of Truus Wagenwiel dit ook kunnen bedenken :D
  maandag 16 april 2012 @ 19:20:15 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_110407063
uit 2010, met losse moer :). Maar dat zegt nog niets over het huidige systeem.

Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_110407305
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven :P
Je weet wat ik bedoel. :%
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_110407691
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.

Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.

Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groen :D. Het systeem bij Mclaren vond ik dan nog het mooist daar kon je goed per wiel zien wat er aan de hand was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')