Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaarquote:Op zondag 15 april 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat weten we pas na 20 races. Het zou kunnen natuurlijk, het is alleen dat als je ten gunste van de één incidentele prestaties gaat uitvergroten en patronen negeert ten laste van de ander je een verkeerd beeld neerzet. Dat is precies wat we in 2010 en 2011 ook van die DC en EJ gezien hebben. Dat is wensdenken en dan moet je dus straks weer bakzeil halen of allerlei smoesjes verzinnen waarom het toch anders ligt.
Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland.quote:Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
te laat...
ik ga de samenvatting van de BBC nog ff kijken/opnemen, er gebeurde te veel om het allemaal goed te kunnen zien.
ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven.quote:Op zondag 15 april 2012 11:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland.
denk ik niet, want hij bleef achter Massa plakken en dat heeft zijn race geruďneerd, maar wel voor spektakel in de slotfase gezorgdquote:Op zondag 15 april 2012 11:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven.
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?quote:Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaar
Hij heeft gewoon een goed punt hoor.quote:Op zondag 15 april 2012 11:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk?quote:Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?
Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.
Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
quote:Op zondag 15 april 2012 11:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn
Rosbergquote:Op zondag 15 april 2012 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]My bad, ik had er niet op in moeten gaan, maar ik wordt altijd getriggerd door zijn Duitse Übermensch theorieën
Dat je met cherrypicken uit de beschikbare informatie dat beeld kunt neerzetten wat je het meest gewenst vindt, maar dat uit die manier uiteindelijk alleen maar bullshit voort kan komen. EJ en DC zijn daar een duideijk voorbeeld van, maar hier zie ik dat ook. Neem het voorbeeld van de kwalificatieduels in 2010, dan is de verhouding Rosberg/Schumacher voor EJ een argument om van MSC te roepen dat die niks meer in de F1 te zoeken heeft, en een zelfde verhouding tussen Vettel en Webber een argument is waarom Webber terug aan het komen is uit een vormdipje en mentaal heel scherp lijkt. Put your money were you're mouth is en je wordt op die manier snel armer.quote:Op zondag 15 april 2012 12:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk?
Daarom, verhoudingen worden niet bepaald door drie races en zeker niet de eerste drie races van een seizoen.quote:Vettel is nu niet zo superieur als afgelopen twee jaren, dat is een makkelijk vast te stellen feit van de eerste drie races van het seizoen. Het kan overal aan liggen, maar het ligt voornamelijk aan Vettel zelf (geen pech-races of zoiets) op dit moment.
Tja, hoeveel indicaties heb je daarvoor nodig? Als je die van de afgelopen jaren allemaal hebt weggeredeneerd met een diep inkijk in de zieleroerselen van Webber in relatie tot de thermische eigenschappen van rubberproducten wordt het waarschijnlijk dat je aan het eind van seizoen teleurgesteld kunt reageren dat het toch anders uitpakte.quote:Het kan zeker nog veranderen dit seizoen, maar dat moeten we dus maar nog zien. Als Vettel echt een goede coureur is dan zal hij zich snel aanpassen/verbeteren
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?
Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.
Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
in 2010 ook Sutil/Heidfeldquote:Op zondag 15 april 2012 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Rosberg
Schumacher
Vettel
Hülkenberg
Glock
Te veel Duitsers in de F1 WORLD Championship.
Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde.quote:Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur.quote:Op zondag 15 april 2012 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde.
Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech.quote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen.
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.quote:Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik zeg trouwens niet dat ik Webber beter vind, want ik denk dat Vettel de betere van de twee is. Vettel is één van de beste coureurs in het huidige veld. Maar vorig jaar heeft ook een vertekend beeld gegeven, Vettel is niet veel beter dan de andere coureurs.
Om even de balans op te maken:quote:Op zondag 15 april 2012 12:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech.
Ligt er een beetje aan hoe hij zich de rest van het seizoen gaat verbeteren. De race vandaag liet zien dat hij het echt wel kan, alleen dat hij net iets teveel vraagt van zijn banden.quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Ook niet heel veel, maar het maakt wel het verschil. En of hij in zijn beste doen is of niet, daar kan ik niet zoveel mee. Ik neem aan dat coureurs ook gewoon mindere en betere vorm kennen. Hoe goed je bent is een optelsom daarvan. Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan.quote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur.
Omdat het beter zijn geen kwestie van dit moment is. Hij was beter in 2010, beter in 2011 en dan zou Webber nu beter zijn omdat hij in de laatste ronde nog iets meer in zijn banden had zitten?quote:Dat is hij op het moment ook niet, daarom dat Webber op het moment beter is dan Vettel. Hij rijdt betere tijden en haalt meer punten, dus waarom beweren dat Vettel op het moment beter is dan Webber?
Turkije was volgens mij een fout van Vettel (icm een fout van het team), dan was er nog een nonchalante fout van hem in een SC-situatie (Valencia?) en in België maakt hij ook een fout door tegen Button aan te rijden, terwijl hij daarna ook nog het slachtoffer werd van andermans fout. Die fouten van hem kun je hem natuurlijk gewoon aanrekenen, maar het zijn wel van die momenten dat hij gewoon niet oplet, en dat heeft hij er grotendeels uitgekregen. Dus dan lijkt me dat voor de inschatting van de krachtsverhoudingen niet zo heel belangrijk meer.quote:Op zondag 15 april 2012 13:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om even de balans op te maken:
Bahrein, Australie, Maleisie, China [Vettel]
Spanje, Monaco, Turkije, Canada, Silverstone, Hongarije, Belgie [Webber]
Valencia, Duitsland, Italië, Singapore, Japan, Korea, Brazilie, Abu Dhabi, [Vettel]
Balans 7-12
Ook als je hem in een stadion vol met Engelsen zet, herken je Haug gelijk als Duitserquote:Op zondag 15 april 2012 14:12 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
held die n haug...als eentje een mercedes man is...
Ja, die staat op een andere strategiequote:Op zondag 15 april 2012 14:08 schreef LDS het volgende:
Wel opvallend, de mensen die nog op 0 punten staan: de Marrusia's, de HRT's, de Caterham's en Felipe Massa![]()
![]()
Volgens mij hou jij niet van redeneren of wel?quote:Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan.
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie"quote:Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken
Van redeneren juist wel, van drogredenaties en op je gevoel afgaan en dat als redeneren verpakken niet zo. "Ik heb het gevoel dat..." vind ik ook prima hoor, maar dan heeft het ook niet de pretentie van een redenering.quote:Op zondag 15 april 2012 18:59 schreef vosss het volgende:
Ik wil me verder niet mengen in heel die Webber/Vettel discussie hier, maar
[..]
Volgens mij hou jij niet van redeneren of wel?
quote:Op zondag 15 april 2012 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie"
Ik moest inderdaad even lachen toenquote:Op zondag 15 april 2012 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie"
quote:
Lijkt me niet, is toch ook een stress baan,(tenminste dit gedeelte ervan) als je deze man ontslaat krijgen de overblijvers nog meer stress.quote:Op maandag 16 april 2012 08:55 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo een kerel zoals nu bijvoorbeeld bij Schumacher het geval was daags erna nog gewoon die baan heeft.
Ik bedoel er staat veel op het spel enzo.
Hoe gaat dat doorgaans? Schuppen ze zo iemand er meteen uit als het zijn schuld is dat hun coureur uitvalt?
Ze trainen er wel veel op en bij Mercedes zitten ze altijd in de top qua pitstop snelheid, het is ook nog maar de vraag of dat gisteren een fout van diegene was.quote:Op maandag 16 april 2012 09:00 schreef vosss het volgende:
Nouja ik weet het niet. Ik kan het me voorstellen. Een 1-2 was niet ondenkbaar. Dat zijn een hoop misgelopen punten en voor de constructeur is dat het enige wat telt.
Dat Pietje dan toevallig zn dag niet heeft zal hem worst wezen lijkt me.
Je moet een moer losdraaien en vastdraaien.
En dat gaat dan fout.
Elk seizoen een paar keer.
Ik snap dat niet.
En ik vroeg me dus af of ze zo een faalhaas meteen de deur uit kicken.
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.quote:Op maandag 16 april 2012 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die houdt het echt niet tegen hoor. als het licht ook maar een fractie van een seconde op groen staat is de coureur vertrokken
Het was moeilijk te zien, maar ik dacht gezien te hebben dat de bandenman in eerste instantie de wheelgun wel tegen de wheelnut had staan. Vervolgens de wheelgun eraf haalde en het ding bestudeerde (omdat er iets niet werkte?), toen hij weer opkeek had Schumacher al groen licht en weg was hij.quote:Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef vosss het volgende:
Ja ik hoorde op de BBC iets over het wegsturen dat dat gelinked zou zijn aan de wheelguns die er allemaal opgezeten moesten hebben of iets.
Dan nog vreemd dat een systeem denkt die bout zit vast terwijl die monteur direct ziet dat dat niet het geval is.
Mochten ze een dergelijk systeem hebben dan werkt het dus klaarblijkelijk niet goed.
Zoiets moet het inderdaad geweest zijnquote:Op maandag 16 april 2012 10:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.
[..]
Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Oh was hij dat ook?!quote:Op maandag 16 april 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
I denk eerder dat Webber dacht: "Oh no, not this shit again"
Dank! Het is inderdaad vrijwel niet te zien.quote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear."quote:Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken
dat is humorquote:Op maandag 16 april 2012 12:02 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear."
Deze reekstopics komen automagisch in je AT te staan... En ja, ik kom nog wel eens op FOK!quote:Op zondag 15 april 2012 11:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer ga je kijken dan? En waarom ga je naar dit topic wetende dat je misschien dingen leest die je nog niet hebt gezien?
Ach, ik bedoel eigenlijk dat het verschil tussen Vettel en de rest niet zo groot is. Alonso rijdt de rest van de grid ook niet met een seconde per ronde naar huis (in een gelijkwaardige auto), op een paar coureurs na misschien, zoals Karthikeyan.quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!quote:Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef Nober het volgende:
Die kwalifcatie was absurd, vooral in Q2 waar Webber met 1:35.700 de snelste was en Vettel met 1:36.031 Q3 niet haalde.
[ afbeelding ]
Webber 1:35.700
Rosberg 1:35.725
Schumacher 1:35.794
Pérez 1:35.831
Kobayashi 1:35.853
Hamilton 1:35.902
Grosjean 1:35.903
Räikkönen 1:35.921
Button 1:35.942
Alonso 1:35.982
11 Vettel 1:36.031
12 Massa 1:36.255
Dat zijn dus de zes teams, en in de race komt Williams ook nog wel in de top 10.
In Q1 trouwens ook al paniek want er waren er meerdere op de softs bezig aan het eind, en dat om te voorkomen dat je 18de eindigt.
Ja zo een systeem werkt toch niet?quote:Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de frontquote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal.quote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Eenskijken het volgende:
Eens. Die banden zijn echt kut.
Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..quote:
1. Het is een moer, en geen boutquote:Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch?
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschrevenquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
quote:The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.
http://bbs.hupu.com/3090257.html
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
1. Het is een moer, en geen bout![]()
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.quote:Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde
quote:Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".quote:Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Ben aan 't zoekenquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Bij Mercedes wel jaquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.quote:
Je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groenquote:Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.
Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.
Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |