6,5 team; Mercedes, McLaren, RedBull, Williams, Lotus, Sauber & Alonso.quote:Op zondag 15 april 2012 10:47 schreef Bayswater het volgende:
Williams verrassend goed ook dit jaar. 6,5 teams erg aan elkaar gewaagd.
er waren erg weinig inhaalpogingen, laat ik het zo zeggen. Tot elf ronden voor het einde de knuppel in het hoenderhok werd gegooid.quote:Op zondag 15 april 2012 10:46 schreef kepler het volgende:
[..]
Saai?Het heeft de hele race heel dicht bij elkaar gezeten. Als Button geen pech had gehad dan was er ook nog om p1 gevochten
Dipje? Kimi's banden waren volledig aan gort, anders kun je niet op 2 rondes tijd 12 posities terugvallen.quote:Op zondag 15 april 2012 10:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Grosjean, Raikkonen deden het niet onaardig. Alleen raikkonen dipje vandaag. Gisteren werden ze 10e en 5e. En ik had nog RenaultR motor en Caterham chassis
quote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mis toch wel het Italiaanse volkslied erachteraan.
quote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef Toekito het volgende:
Voor 1x geen probleem met het Duitse volkslied.
preciesquote:Op zondag 15 april 2012 10:48 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
6,5 team; Mercedes, McLaren, RedBull, Williams, Lotus, Sauber & Alonso.
Ik zou hem thuis niet willen neerzetten.quote:
Inderdaad, hadden ze geen ander na kunnen maken?quote:
idd!quote:Op zondag 15 april 2012 10:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Beter dit dan zo'n sponsorlogo als beker.
Zelfde gebeurde bij Vettel, alleen paar rondjes laterquote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dipje? Kimi's banden waren volledig aan gort, anders kun je niet op 2 rondes tijd 12 posities terugvallen.
Ook iets over een trein zei Hamilton.quote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef k_man het volgende:
Hamilton: did you do any overtaking
Rosberg: nope!
Klopt.quote:Op zondag 15 april 2012 10:54 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Daar staan dus Webber, Barrichello, Trulli & Button nog voor.
Ja dat Massa-gekut voor de positie van Alonso. (maar een streepje tussen massa en gekut)quote:
Schumacher ook maar 1.quote:Op zondag 15 april 2012 10:55 schreef kepler het volgende:
Coureurs zonder punten:
HRT
Marussia
Caterham
Massa![]()
quote:Op zondag 15 april 2012 10:55 schreef kepler het volgende:
Coureurs zonder punten:
HRT
Marussia
Caterham
Massa![]()
Ja, dat is ook niet heel denderendquote:
Ik zou elke beker hoe lelijk ook thuis neerzetten. Midden op tafel. Zodat iedereen hem kon zien.quote:Op zondag 15 april 2012 10:51 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik zou hem thuis niet willen neerzetten.
Maar Alonso staat toch maar mooi 3e bij de constructeurs achter McLaren en RBR.quote:Op zondag 15 april 2012 10:55 schreef kepler het volgende:
Coureurs zonder punten:
HRT
Marussia
Caterham
Massa![]()
Prachtige beelden van die monteur iddquote:Op zondag 15 april 2012 10:57 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, dat is ook niet heel denderendMaar vandaag was niet de schuld van Schumacher
Alonso GP F1-teamquote:Op zondag 15 april 2012 10:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar Alonso staat toch maar mooi 3e bij de constructeurs achter McLaren en RBR.
Zet ze maar lekker in het TJ de grote GP winnaar museum hier in Rotterdam. Lijkt me toffer dan thuis die lelijke zooi. Ook paar mooie foto's en mijn wagens in dat museum en een kartbaan.quote:Op zondag 15 april 2012 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zou elke beker hoe lelijk ook thuis neerzetten. Midden op tafel. Zodat iedereen hem kon zien.
Sterker nog, ik zou mijn interieur aanpassen zodat het zou matchen met die lelijke kutbeker die ik won tijdens een Grand Prix.
precies want aan Massa heeft hij geen bal in die titelstrijd.quote:Op zondag 15 april 2012 10:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar Alonso staat toch maar mooi 3e bij de constructeurs achter McLaren en RBR.
ja, want de stand in WCC klotpe ook niet, bij hun stond Ferrari als 2dequote:Op zondag 15 april 2012 11:02 schreef Nober het volgende:
McLaren 55 punten, volgens mij maakt de BBC een fout.
Dat was de tussenstand van 2011 na drie races.quote:Op zondag 15 april 2012 11:02 schreef Nober het volgende:
McLaren 55 punten, volgens mij maakt de BBC een fout.
Button en Ham zitten beide in de 40 dus dat lijkt me welquote:Op zondag 15 april 2012 11:02 schreef Nober het volgende:
McLaren 55 punten, volgens mij maakt de BBC een fout.
McLaren 88quote:Op zondag 15 april 2012 11:02 schreef Nober het volgende:
McLaren 55 punten, volgens mij maakt de BBC een fout.
Serieus?quote:Op zondag 15 april 2012 11:03 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat was de tussenstand van 2011 na drie races.
Niet zeiken als je geen eckte bent.quote:
3 wins = 75 puntenquote:Op zondag 15 april 2012 11:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Serieus?Red Bull al over de 100 punten.
Dan kun je maar max 129 punten halen.quote:
Wie weetquote:Op zondag 15 april 2012 11:05 schreef QEX het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 15 april 2012 11:01 schreef Mickeys het volgende:
Volgende race zijn de vrouwen hier er weer bij?
Webber is dit seizoen beter.quote:Op zondag 15 april 2012 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
EJ en DC klampen zich weer wanhopig vast aan elk lichtpuntje in de verhouding Webber/Vettel. Je zou toch zeggen dat ze geleerd zouden moeten hebben van hun jammerlijke ongelijk in 2010 en 2011.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webber's wheelie was ook mooi, net als zijn crash met Kovalainen op Valencia.quote:
[ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 15-04-2012 11:17:24 ]
Bijdeze, rijden ze in Bahrein weer op de layout van 2010 of die van 2004-2009?quote:Op zondag 15 april 2012 11:15 schreef Mickeys het volgende:
@nober, uitslag even in een spoiler doen? speciaal voor de mensen die het nog niet gezien hebben?
Ze kunnen beter de 2011 layout doenquote:Op zondag 15 april 2012 11:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Bijdeze, rijden ze in Bahrein weer op de layout van 2010 of die van 2004-2009?
Opgenomen.quote:
Gister feestje gehad, en ik ben ziek, dus ik had de nachtrust hard nodig.quote:
ik niet. bij de layout van de sportscarraces vond ik het maar een saaie bedoeningquote:
Toen reden ze daar niet...quote:Op zondag 15 april 2012 11:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ze kunnen beter de 2011 layout doen
Daarom juist......quote:
Wanneer ga je kijken dan? En waarom ga je naar dit topic wetende dat je misschien dingen leest die je nog niet hebt gezien?quote:Op zondag 15 april 2012 11:19 schreef Sally het volgende:
[..]
Opgenomen.
[..]
Gister feestje gehad, en ik ben ziek, dus ik had de nachtrust hard nodig.
Een Silverstone 2003'tje in tienvoud is ook wel wat trouwensquote:
Ik kijk natuurlijk ook naar de game, die track was erg gaaf om te racen, vooral sector 1 en 2.quote:Op zondag 15 april 2012 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik niet. bij de layout van de sportscarraces vond ik het maar een saaie bedoening
Alleen zullen die gekke priesters uit die zandbak wel wat anders doen dan met een Schots rokje aan een vlag zwaaienquote:Op zondag 15 april 2012 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een Silverstone 2003'tje in tienvoud is ook wel wat trouwens
Daar zwaaien ze met een AK-47 en een sjaalquote:Op zondag 15 april 2012 11:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Alleen zullen die gekke priesters uit die zandbak wel wat anders doen dan met een Schots rokje aan een vlag zwaaien
Thursday press conference.quote:
Dat weten we pas na 20 races. Het zou kunnen natuurlijk, het is alleen dat als je ten gunste van de één incidentele prestaties gaat uitvergroten en patronen negeert ten laste van de ander je een verkeerd beeld neerzet. Dat is precies wat we in 2010 en 2011 ook van die DC en EJ gezien hebben. Dat is wensdenken en dan moet je dus straks weer bakzeil halen of allerlei smoesjes verzinnen waarom het toch anders ligt.quote:
Weet eerlijk gezegd niet wanneer hij die tweede stop deed.quote:Op zondag 15 april 2012 11:26 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Kimi had ook voor een driestopper moeten gaan. Hamilton en Webber pitten eerst, kwamen vast te zitten achter Massa. Toen had Kimi ff moeten knallen, pitstop: 3e plek in de pocket.
te laat...quote:Op zondag 15 april 2012 11:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet eerlijk gezegd niet wanneer hij die tweede stop deed.
Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaarquote:Op zondag 15 april 2012 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat weten we pas na 20 races. Het zou kunnen natuurlijk, het is alleen dat als je ten gunste van de één incidentele prestaties gaat uitvergroten en patronen negeert ten laste van de ander je een verkeerd beeld neerzet. Dat is precies wat we in 2010 en 2011 ook van die DC en EJ gezien hebben. Dat is wensdenken en dan moet je dus straks weer bakzeil halen of allerlei smoesjes verzinnen waarom het toch anders ligt.
Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland.quote:Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
te laat...
ik ga de samenvatting van de BBC nog ff kijken/opnemen, er gebeurde te veel om het allemaal goed te kunnen zien.
ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven.quote:Op zondag 15 april 2012 11:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Even gekeken, hij deed zijn tweede stop te vroeg, al in ronde 28 dan moet je nog de helft. Toen hij tweede lag kon hij ook niet meer want dan was hij ook buiten de top 10 beland.
denk ik niet, want hij bleef achter Massa plakken en dat heeft zijn race geruďneerd, maar wel voor spektakel in de slotfase gezorgdquote:Op zondag 15 april 2012 11:36 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
ja je hebt gelijk die 2e was te vroeg. Hij had dus ook een 3e moeten maken, dan had hij goede kans om voor Ham en Web te komen en te blijven.
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?quote:Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel is blijkbaar toch niet zo superieur, Hij is wel de betere van de 2 maar zoals vorig jaar al geprobeerd jou duidelijk te maken had Webber problemen met de banden, die liggen hem dit jaar beter dus zitten ze weer dichter bij elkaar
Hij heeft gewoon een goed punt hoor.quote:Op zondag 15 april 2012 11:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk?quote:Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?
Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.
Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
quote:Op zondag 15 april 2012 11:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, de alleswetende Weltschmerz gooit weer met zijn feiten, en zegt dat anderen weer onzin aan het verzinnen zijn
Rosbergquote:Op zondag 15 april 2012 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]My bad, ik had er niet op in moeten gaan, maar ik wordt altijd getriggerd door zijn Duitse Übermensch theorieën
Dat je met cherrypicken uit de beschikbare informatie dat beeld kunt neerzetten wat je het meest gewenst vindt, maar dat uit die manier uiteindelijk alleen maar bullshit voort kan komen. EJ en DC zijn daar een duideijk voorbeeld van, maar hier zie ik dat ook. Neem het voorbeeld van de kwalificatieduels in 2010, dan is de verhouding Rosberg/Schumacher voor EJ een argument om van MSC te roepen dat die niks meer in de F1 te zoeken heeft, en een zelfde verhouding tussen Vettel en Webber een argument is waarom Webber terug aan het komen is uit een vormdipje en mentaal heel scherp lijkt. Put your money were you're mouth is en je wordt op die manier snel armer.quote:Op zondag 15 april 2012 12:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat probeer je nu te zeggen eigenlijk?
Daarom, verhoudingen worden niet bepaald door drie races en zeker niet de eerste drie races van een seizoen.quote:Vettel is nu niet zo superieur als afgelopen twee jaren, dat is een makkelijk vast te stellen feit van de eerste drie races van het seizoen. Het kan overal aan liggen, maar het ligt voornamelijk aan Vettel zelf (geen pech-races of zoiets) op dit moment.
Tja, hoeveel indicaties heb je daarvoor nodig? Als je die van de afgelopen jaren allemaal hebt weggeredeneerd met een diep inkijk in de zieleroerselen van Webber in relatie tot de thermische eigenschappen van rubberproducten wordt het waarschijnlijk dat je aan het eind van seizoen teleurgesteld kunt reageren dat het toch anders uitpakte.quote:Het kan zeker nog veranderen dit seizoen, maar dat moeten we dus maar nog zien. Als Vettel echt een goede coureur is dan zal hij zich snel aanpassen/verbeteren
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 15 april 2012 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En het jaar daarvoor dan? En problemen met de banden? De banden vormen toch het contact met de baan? Dáár gaat het toch altijd om?
Het gaat er mij niet om dat Webber er geen reet van kan of dat er gapend gat tussen die twee zit. Nee, de ene keer is Vettel een stuk beter, de andere keer is het marginaal, en soms is Webber in het voordeel. Als je dan voor de eerste gevallen smoesjes gaat verzinnen en het gaat negeren, allerlei hoopgevends gaat zoek in de tweede gevallen en derde gevallen uitvergroot, dan krijg een vertekend beeld.
Als je dan vandaag kijkt dan gaat het maar om een paar rondjes waarin Vettels banden te ver heen zijn. Marginaal andere omstandigheden en Vettel sleept de 2e plek eruit en Webber wordt 5e of zo. Dat kun je dan ook uitvergroten en er dramatische conclusies aan verbinden en dan krijg je ook een vertekend beeld en ben je jezelf ook voor de gek aan het houden. Of je kunt nu ook zeggen dat Vettel problemen met de banden heeft, dat is ook zo maar iedereen heeft problemen met de banden, het probleem met banden is namelijk dat ze geen oneindige grip hebben en niet oneindig slijtvast zijn. Als je heel selectief gaat cherrypicken dan kun je jezelf van alles wijsmaken.
in 2010 ook Sutil/Heidfeldquote:Op zondag 15 april 2012 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Rosberg
Schumacher
Vettel
Hülkenberg
Glock
Te veel Duitsers in de F1 WORLD Championship.
Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde.quote:Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur.quote:Op zondag 15 april 2012 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoewel je het gematigd doet en op een genuanceerde conclusie uitkomt illustreert dit dus het cherrypicken waar ik op doelde.
Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech.quote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen.
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.quote:Op zondag 15 april 2012 12:35 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Vettel was in 2011 superieur, maar in 2010 viel dat best mee. Sterker nog, de helft van het seizoen was Webber duidelijk de betere. Vandaag deed Vettel het prima, maar dat komt vooral door een goede strategie. Zijn kwalificatie was gewoon zwak en het eerste deel van de race was ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik zeg trouwens niet dat ik Webber beter vind, want ik denk dat Vettel de betere van de twee is. Vettel is één van de beste coureurs in het huidige veld. Maar vorig jaar heeft ook een vertekend beeld gegeven, Vettel is niet veel beter dan de andere coureurs.
Om even de balans op te maken:quote:Op zondag 15 april 2012 12:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat hij in het begin van het jaar minstens drie overwinningen kwijt is geraakt door pech.
Ligt er een beetje aan hoe hij zich de rest van het seizoen gaat verbeteren. De race vandaag liet zien dat hij het echt wel kan, alleen dat hij net iets teveel vraagt van zijn banden.quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Ook niet heel veel, maar het maakt wel het verschil. En of hij in zijn beste doen is of niet, daar kan ik niet zoveel mee. Ik neem aan dat coureurs ook gewoon mindere en betere vorm kennen. Hoe goed je bent is een optelsom daarvan. Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan.quote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Webber was in 2010 niet veel slechter, maar Vettel was toen niet in zijn beste doen. In zijn beste doen is hij superieur.
Omdat het beter zijn geen kwestie van dit moment is. Hij was beter in 2010, beter in 2011 en dan zou Webber nu beter zijn omdat hij in de laatste ronde nog iets meer in zijn banden had zitten?quote:Dat is hij op het moment ook niet, daarom dat Webber op het moment beter is dan Vettel. Hij rijdt betere tijden en haalt meer punten, dus waarom beweren dat Vettel op het moment beter is dan Webber?
Turkije was volgens mij een fout van Vettel (icm een fout van het team), dan was er nog een nonchalante fout van hem in een SC-situatie (Valencia?) en in België maakt hij ook een fout door tegen Button aan te rijden, terwijl hij daarna ook nog het slachtoffer werd van andermans fout. Die fouten van hem kun je hem natuurlijk gewoon aanrekenen, maar het zijn wel van die momenten dat hij gewoon niet oplet, en dat heeft hij er grotendeels uitgekregen. Dus dan lijkt me dat voor de inschatting van de krachtsverhoudingen niet zo heel belangrijk meer.quote:Op zondag 15 april 2012 13:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om even de balans op te maken:
Bahrein, Australie, Maleisie, China [Vettel]
Spanje, Monaco, Turkije, Canada, Silverstone, Hongarije, Belgie [Webber]
Valencia, Duitsland, Italië, Singapore, Japan, Korea, Brazilie, Abu Dhabi, [Vettel]
Balans 7-12
Ook als je hem in een stadion vol met Engelsen zet, herken je Haug gelijk als Duitserquote:Op zondag 15 april 2012 14:12 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
held die n haug...als eentje een mercedes man is...
Ja, die staat op een andere strategiequote:Op zondag 15 april 2012 14:08 schreef LDS het volgende:
Wel opvallend, de mensen die nog op 0 punten staan: de Marrusia's, de HRT's, de Caterham's en Felipe Massa![]()
![]()
Volgens mij hou jij niet van redeneren of wel?quote:Als je gaat kijken van toen en toen was hij niet in vorm dan ben je snel aan het cherrypicken en kun je alles naar een gewenste uitkomst toe redeneren, daar begin ik dus niet aan.
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie"quote:Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken
Van redeneren juist wel, van drogredenaties en op je gevoel afgaan en dat als redeneren verpakken niet zo. "Ik heb het gevoel dat..." vind ik ook prima hoor, maar dan heeft het ook niet de pretentie van een redenering.quote:Op zondag 15 april 2012 18:59 schreef vosss het volgende:
Ik wil me verder niet mengen in heel die Webber/Vettel discussie hier, maar
[..]
Volgens mij hou jij niet van redeneren of wel?
quote:Op zondag 15 april 2012 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie"
Ik moest inderdaad even lachen toenquote:Op zondag 15 april 2012 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mol: hey, "ik maak ff een luchtfoto voor jullie"
quote:
Lijkt me niet, is toch ook een stress baan,(tenminste dit gedeelte ervan) als je deze man ontslaat krijgen de overblijvers nog meer stress.quote:Op maandag 16 april 2012 08:55 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me altijd af of zo een kerel zoals nu bijvoorbeeld bij Schumacher het geval was daags erna nog gewoon die baan heeft.
Ik bedoel er staat veel op het spel enzo.
Hoe gaat dat doorgaans? Schuppen ze zo iemand er meteen uit als het zijn schuld is dat hun coureur uitvalt?
Ze trainen er wel veel op en bij Mercedes zitten ze altijd in de top qua pitstop snelheid, het is ook nog maar de vraag of dat gisteren een fout van diegene was.quote:Op maandag 16 april 2012 09:00 schreef vosss het volgende:
Nouja ik weet het niet. Ik kan het me voorstellen. Een 1-2 was niet ondenkbaar. Dat zijn een hoop misgelopen punten en voor de constructeur is dat het enige wat telt.
Dat Pietje dan toevallig zn dag niet heeft zal hem worst wezen lijkt me.
Je moet een moer losdraaien en vastdraaien.
En dat gaat dan fout.
Elk seizoen een paar keer.
Ik snap dat niet.
En ik vroeg me dus af of ze zo een faalhaas meteen de deur uit kicken.
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.quote:Op maandag 16 april 2012 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die houdt het echt niet tegen hoor. als het licht ook maar een fractie van een seconde op groen staat is de coureur vertrokken
Het was moeilijk te zien, maar ik dacht gezien te hebben dat de bandenman in eerste instantie de wheelgun wel tegen de wheelnut had staan. Vervolgens de wheelgun eraf haalde en het ding bestudeerde (omdat er iets niet werkte?), toen hij weer opkeek had Schumacher al groen licht en weg was hij.quote:Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef vosss het volgende:
Ja ik hoorde op de BBC iets over het wegsturen dat dat gelinked zou zijn aan de wheelguns die er allemaal opgezeten moesten hebben of iets.
Dan nog vreemd dat een systeem denkt die bout zit vast terwijl die monteur direct ziet dat dat niet het geval is.
Mochten ze een dergelijk systeem hebben dan werkt het dus klaarblijkelijk niet goed.
Zoiets moet het inderdaad geweest zijnquote:Op maandag 16 april 2012 10:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Inderdaad, nog een keer extra achterom kijken klinkt ook niet echt logisch tijdens een pit stop.
[..]
Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Oh was hij dat ook?!quote:Op maandag 16 april 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
I denk eerder dat Webber dacht: "Oh no, not this shit again"
Dank! Het is inderdaad vrijwel niet te zien.quote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear."quote:Op zondag 15 april 2012 19:40 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Best wat geluk gehad denk ik dat er niks is afgebroken
dat is humorquote:Op maandag 16 april 2012 12:02 schreef Llotyhy het volgende:
[..]
Paar uur geleden zei hij op twitter: "Saving front tyre wear."
Deze reekstopics komen automagisch in je AT te staan... En ja, ik kom nog wel eens op FOK!quote:Op zondag 15 april 2012 11:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Wanneer ga je kijken dan? En waarom ga je naar dit topic wetende dat je misschien dingen leest die je nog niet hebt gezien?
Ach, ik bedoel eigenlijk dat het verschil tussen Vettel en de rest niet zo groot is. Alonso rijdt de rest van de grid ook niet met een seconde per ronde naar huis (in een gelijkwaardige auto), op een paar coureurs na misschien, zoals Karthikeyan.quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Sluit me helemaal aan bij Rodawa, Vettel is niet veel beter dan andere coureurs. Alonso is bv van een beter kaliber vind ik.
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!quote:Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef Nober het volgende:
Die kwalifcatie was absurd, vooral in Q2 waar Webber met 1:35.700 de snelste was en Vettel met 1:36.031 Q3 niet haalde.
[ afbeelding ]
Webber 1:35.700
Rosberg 1:35.725
Schumacher 1:35.794
Pérez 1:35.831
Kobayashi 1:35.853
Hamilton 1:35.902
Grosjean 1:35.903
Räikkönen 1:35.921
Button 1:35.942
Alonso 1:35.982
11 Vettel 1:36.031
12 Massa 1:36.255
Dat zijn dus de zes teams, en in de race komt Williams ook nog wel in de top 10.
In Q1 trouwens ook al paniek want er waren er meerdere op de softs bezig aan het eind, en dat om te voorkomen dat je 18de eindigt.
Ja zo een systeem werkt toch niet?quote:Het kan zijn dat de sensor in de wheelnut dat eerste contact geregistreerd heeft als 'aangedraaid' waardoor Schumacher het groene licht kon krijgen.
Ik had tijdens de race de hele tijd t idee dat het om het rechter achterwiel ging, maar het was de frontquote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Video: http://imageshack.us/photo/my-images/839/526.mp4/ (copy/paste deze link)
Het wiel gaat er al langzaam af, blijkbaar is er iets mis met de wheelgun of de bevestiging. Helaas staat er een monteur voor wat er gebeurt bij het plaatsen van het nieuwe wiel, maar er is in elk geval genoeg tijd om hem vast te draaien. Ook lijkt het er niet op dat er van wheelgun gewisseld is.
Misschien dat hij er ook niet goed opging met dezelfde wheelgun, en toen de monteur de reserve wilde pakken werd Schumacher al weggestuurd.
Waarschijnlijk meer richting kwalificatie gegaan met setup of gewoon een kwestie van banden die het nu wel deden in de kwalificatie en in de race niet zo lang meegingen als normaal.quote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Eenskijken het volgende:
Eens. Die banden zijn echt kut.
Whats up with Koba trouwens? Hij ging zo goed.. beetje matige start maar daar kon hij niets aan doen..
Iedereen was safe. Hulkenberg voltooide zijn ultieme ronde met nog iets minder dan 3 minuten te gaan en Ricciardo met nog een minuut of 2 op de klok en beiden waren langzamer dan iedereen die nog binnen stond. Daarmee was iedereen inclusief Vettel safe en als Hulkenberg over Vettel heen was gegaan was er nog tijd geweest om alsnog naar buiten te gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Als Vettel echt pech had gehad, had hij er in Q1 al uit kunnen liggen. Hij en nog een paar andere van de topteams bleven binnen, maar uiteindelijk stond Vettel volgens mij 15e. Ricciardo stond er 2 of 3 honderdste achter en Vergne was een stuk langzamer, maar het had ook zomaar anders kunnen lopen. Ik vind het wel mooi, zulke kleine verschillen!
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..quote:
1. Het is een moer, en geen boutquote:Op maandag 16 april 2012 16:26 schreef vosss het volgende:
Een luchtsleutel doet niet prrrrrr als ie niet vastgedraaid zit. Ja of die bout moet er scheef opgedraaid worden, maar volgens mij is dat redelijk onmogelijk gezien dat die bout al in de velg zit toch?
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschrevenquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ja, een dag eerder of later deed Dumbreck hetzelfde met die wagen..
In ieder geval bij Mercedes zit de moer wel in de velg. Olav of de BBC vertelde dat het overgenomen is uit de DTM. Dit verhaal bevestigt dat:quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
quote:The team used a design pioneered by Mercedes-Benz in DTM – of incorporating the wheel nut actually into its wheel rim, so it is impossible for the nut to fly off during a stop.
http://bbs.hupu.com/3090257.html
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfdequote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
1. Het is een moer, en geen bout![]()
2. De moer zit niet in de velg, maar bij het losdraaien blijft deze in de kop van de airgun zitten
Dat kun je btw heel mooi terug zien aan de Ferrari pitstops toen zij nog met de wheel-fairings reden. Die zaten bevestigt op de wielmoer, en zaten ook weer op de kop van de airgun tijdens de bandenwissels.
Nu bij Mercedes misschien niet, zoals OEM dat uitlegde hoeft dat dan ook niet. Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.quote:Op maandag 16 april 2012 18:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Moer, bout, schroef. In mijn belevingswereld is dat allemaal hetzelfde
quote:Maar hoe verklaar je anders die stuiterende moeren van de afgelopen jaren. Volgens mij 2x gebeurt bij BMW de afgelopen jaren voor hun vertrek.
Het sleutelwoord is "tegenwoordig".quote:Volgens mij zitten die tegenwoordig gewoon in de velg en blijft ie bij het losdraaien ook in de velg "vast" zitten.
Ben aan 't zoekenquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Bij Mercedes wel jaquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef vosss het volgende:
Blijft die moer nou in de velg zitten of niet? Ik meen dat de laatste tijd wel vaker gelezen te hebben / gehoord te hebben.
Nouja dan faalt dat systeem van hun dus jammerlijk.quote:
Je weet wat ik bedoel.quote:Op maandag 16 april 2012 17:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zal toch niet dezelfde wagen zijn geweest, die was afgeschreven
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groenquote:Op maandag 16 april 2012 18:47 schreef vosss het volgende:
Het systeem met de lampen dan.
Het lijkt me niet heel moeilijk te realiseren voor een F1 team dat miljoenen tot zn beschikking heeft om de lamp pas op groen te zetten zodra 4 wheelguns allemaal ppprrrrrr pprrrrrr prrrrr geroepen hebben in koor.
Van wat ik er van begreep is dat het nu zo is dat de wheelgun contact gemaakt moet hebben en dat dan de lamp op groen gaat.
Niet op geluid bedoel ik, maar gewoon als 4 wheelguns doorslaan zegmaar dat ze op dat moment een signaal afgeven naar die lamp.quote:Op maandag 16 april 2012 19:32 schreef staticdata het volgende:
[..]
Heeft het team achter of voor je ook een pitstop hoort dat systeem ppprrr pprrrr bij hun gaat alles op groen. Het systeem bij Mclaren vond ik dan nog het mooist daar kon je goed per wiel zien wat er aan de hand was.
Dat is gewoon zijn Hair-duct hóórquote:Op maandag 16 april 2012 19:52 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog iets wat ik tegenkwam (terwijl ik nog naar die verdomde wielmoer aan het zoeken ben)
Zo warm was het niet in China dat Rosberg extra koeling nodig hadVerklaart wel waarom die zonder ook maar een zweet druppeltje op zijn voorhoofd te hebben op het podium stond.
Maaar, Schumacher heeft 'm niet![]()
[ afbeelding ]
en nu?quote:
ik zie nu een Mercedes met een sleuf ja.quote:
Nee, denk dat je McLaren niet moet uitvlakken...die ontwikkelen hun wagen gedurende het jaar het beste. Ik zet mijn geld op Button of Hamilton dit jaar qua WK.quote:Op maandag 16 april 2012 20:03 schreef Nober het volgende:
Maar nu we hebben gezien dat Mercedes het ook in de race kan (niet alleen in de kwalificatie) kunnen we ons dan opmaken voor Schumachers achtste titel? Aangezien Ross Brawn's doelen zijn dat Rosberg zijn eerste GP wint (streep erdoor) en dat Michael zijn achtste titel zal winnen.
Tot nu toe heeft Merceds dus de grootste stap gemaakt. Dat is wat telt.quote:Op maandag 16 april 2012 20:25 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nee, denk dat je McLaren niet moet uitvlakken...die ontwikkelen hun wagen gedurende het jaar het beste. Ik zet mijn geld op Button of Hamilton dit jaar qua WK.
Of de eerste titel van Rosberg, aangezien Schumacher op 1 punt staatquote:Op maandag 16 april 2012 20:03 schreef Nober het volgende:
Maar nu we hebben gezien dat Mercedes het ook in de race kan (niet alleen in de kwalificatie) kunnen we ons dan opmaken voor Schumachers achtste titel? Aangezien Ross Brawn's doelen zijn dat Rosberg zijn eerste GP wint (streep erdoor) en dat Michael zijn achtste titel zal winnen.
Daarom is het ook jammer dat Schumacher uitviel, ik denk toch niet dat hij niet iets geprobeerd zou hebben om voorbij Rosberg te komenquote:Op maandag 16 april 2012 22:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Of de eerste titel van Rosberg, aangezien Schumacher op 1 punt staat
Ik denk/hoop dat Schumacher in Bahrein iig op het podium komtquote:Op maandag 16 april 2012 22:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarom is het ook jammer dat Schumacher uitviel, ik denk toch niet dat hij niet iets geprobeerd zou hebben om voorbij Rosberg te komen
Ik ben al vergeten hoe dat circuit is, wel een stukje warmer dan China dus kan het weer heel anders liggenquote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk/hoop dat Schumacher in Bahrein iig op het podium komtIk wil de oude man wel eens weer zien springen
Alsjeblieft.quote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben al vergeten hoe dat circuit is, wel een stukje warmer dan China dus kan het weer heel anders liggen
Thanks, nu weet ik waarom ik het zo snel vergeten wasquote:
Ach, hopen kan altijdquote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben al vergeten hoe dat circuit is, wel een stukje warmer dan China dus kan het weer heel anders liggen
Wat een geweldige race trouwens in 2006, Alonso nét voor Schumacher de pits uit en met Räikkönen op drie vanaf de laatste plek geloof ik en Rosberg met de snelste raceronde.quote:Op maandag 16 april 2012 22:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Thanks, nu weet ik waarom ik het zo snel vergeten was
Natuurlijk, ik zou het geweldig vindenquote:Op maandag 16 april 2012 22:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Ach, hopen kan altijdNiemand had verwacht dat Ferrari dit jaar een race zou winnen
Ik weet niet wat die sensor registreert, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die sensor pas groen licht geeft wanneer de wheelnut is aangedraaid.quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja zo een systeem werkt toch niet?
Ik bedoel technisch is het toch zeker wel mogelijk om dat lampje op groen te knallen zodra alle 4 de wheelguns ppprrrrrrrr gedaan hebben?
Dat lijkt mij een veel grotere kans dat alle wielen daadwerkelijk vastzitten dan alleen maar detecteren of een wheelgun erop gestaan heeft.
Er zijn zoveel manieren, het kan ook zijn dat het signaal komt op het moment dat de wheelgun teruggetrokken wordt, zolang we dat niet weten blijft het toch speculeren, ik verwacht wel wat uitleg in de komende BBC uitzendingquote:Op dinsdag 17 april 2012 02:07 schreef vosss het volgende:
Nouja ik snap het niet.
Als iets een signaal moet geven als aan voorwaarde X voldaan is dan geeft zo een ding toch niet vanzelf het signaal als helemaal niet voldaan is aan voorwaarde X?
Dat is hetzelfde als dat die lamp bij 3 keer X uit zichzelf zegt okay eik heb ik 4 keer X nodig, maar ik ga nu alvast op groen!?
quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:33 schreef Tarado het volgende:
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken
[ afbeelding ]
Vind het nog steeds een raar gezicht, die Chinezen op de tribune met vlaggen van andere landen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:33 schreef Tarado het volgende:
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken
[ afbeelding ]
De komende 2 races kan ik niet live zien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zijn zoveel manieren, het kan ook zijn dat het signaal komt op het moment dat de wheelgun teruggetrokken wordt, zolang we dat niet weten blijft het toch speculeren, ik verwacht wel wat uitleg in de komende BBC uitzending
Zeker doen wequote:Op dinsdag 17 april 2012 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
De komende 2 races kan ik niet live zien.
Mocht er nog iets over verteld worden plemp het ff neer hier, want ik ben wel benieuwd hoe dat nou precies werkt en waarom het fout ging
Maak anders een nieuw topicquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:21 schreef Tarado het volgende:
2012 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
F1 Fanatic - F1 information - F1 circuits - Bahrain International Circuit – track information
Bahrain International Circuit – track information
Circuit information
Lap data
Lap length 5.412km (3.363 miles)
Race laps 57
Race distance 308.238km (191.53 miles)
Pole position Left-hand side of the track
Lap record* 1’31.447 (213.055 kph) by Pedro de la Rosa, 2005
Fastest lap 1’29.527 (217.624 kph) by Mark Webber, 2005
DRS zone/s (race) Pit straight
Car performance
Full throttle 70%
Downforce level Medium
Gear changes per lap 52
Fuel use per lap 2.7kg
Strategy
Pit lane time loss 22 seconds
2012 prime tyre**: Medium
2012 option tyre**: Soft
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Practice 1 Fri 09:00
Practice 2 Fri 13:00
Practice 3 Sat 10:00
Qualifying Sat 13:00
Race Sun 14:00
Stream voor FP's: http://www.vipbox.tv/sports/formula-1.html
Noord-Korea heeft ook ervaringen met huursupporters.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vind het nog steeds een raar gezicht, die Chinezen op de tribune met vlaggen van andere landen.
Chinezen op de tribune tijdens het WK.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft ook ervaringen met huursupporters.
Expres niet gedaan omdat het nu in de reeks blijft en alle F1 liefhebbers het in hun MYAT hebben, volgende topic wordt China gewoon veranderd in Bahreinquote:
Maar kan je wel reeksenquote:Op vrijdag 20 april 2012 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Expres niet gedaan omdat het nu in de reeks blijft en alle F1 liefhebbers het in hun MYAT hebben, volgende topic wordt China gewoon veranderd in Bahrein
Let niet op mijn paint-skillsquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:36 schreef Maver24 het volgende:
Moeten jullie mij even op de hoogte stellen, welk stuk was dat dan wat er eerst dus wel en nu niet aanzit ?
Volgens mij reed die Sauber van Kobayashi met veel brandstof, en die Torro Rosso's weet ik niet, maar die zijn niet vooruit te branden op dit circuit als ik het zo bekijk.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:51 schreef sanger het volgende:
Caterham lijkt de aansluiting enigzins gevonden te hebben vooralsnog
Omdat er in 2010 minder inhaalacties op dat circuit waren dan het jaar ervoor, terwijl er op andere circuits meer werd ingehaald. Dus hebben ze de slinger eruit gehaald omdat die layout blijkbaar niet bevordelijk was voor de entertainmentwaarde van de race.quote:Op vrijdag 20 april 2012 09:39 schreef Burnie88 het volgende:
Waarom rijden ze dit jaar weer op het korte circuit???
twitter:jaf1tweets twitterde op vrijdag 20-04-2012 om 12:42:13Force India 'limit' Bahrain Grand Prix practice over safety concerns http://t.co/a6j8u5uw #f1 #guardian reageer retweet
Bij vorige topics werd er toch door een mod een nieuwe geopend voor de volgende race, die wel onderdeel van de bestaande reeks is?quote:
quote:En toen werd het F1-feestje in Bahrein even ruw verstoord door een cyberaanval van hackersgroep Anonymous. Zij vinden het onverkoopbaar om een Grand Prix te houden in een land waar een deel van de bevolking het aan de stok heeft met de regering, en dus komen ze in actie met een DDoS-aanval.
Terwijl Bahrein de veiligheidsmaatregelen al aan het opschroeven is rondom het F1-circus, en een paar technici van Force India bijna een brandbom mochten terugkoppen, heeft hackerscollectief Anonymous de site Formula1.com platgelegd. Daarnaast werd F1-racers.net neergehaald en daarop is nu een waarschuwingstekst van Anonymous te lezen. (Screenshot) Gisteren werd in dit persbericht al aangekondigd dat ze hun aandacht nu op Bahrein zouden gaan richten. En daar is de club van Bernie Ecclestone nu dus de dupe van.
Klik voor groter
Volgens Anonymous heeft het koninklijke Al Khalifa-regime baat bij de Formule 1-race van aanstaande zondag en zal het er alles aan doen om protesten rondom de race de kop in te drukken (waarbij schieten met scherp niet wordt geschuwd). De actie is via Twitter te volgen via #OpBahrein. Zal Bernie toegeven aan de digitale oproep? Wij hebben zo’n vermoeden dat hij zich graag afzijdig houdt en zich niet met politieke zaken wil bemoeien, en de race daarom dus zal doorgaan, hoe wrang de tegenstellingen ook zijn.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:40 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
De FIA moet zich schamen.
Dit kan gewoon niet,
quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:38 schreef D. het volgende:
Ben benieuwd of de race 'gewoon' doorgang zal vinden.
quote:Bahrein sluit last-minute annulering van de Grand Prix uit
De Grand Prix van Bahrein verdwijnt niet alsnog van het programma voor zondag. Daar bestonden twijfels over nadat twee teams het slachtoffer werden van de onrust in het oliestaatje. De roep om het evenement op het laatste moment toch af te gelasten klonk, maar Bahrein buigt niet voor de internationale druk.
Kroonprins Salman bin Hamad bin Isa Al Khalifa verklaarde: "Annuleren zou een overwinning voor de extremisten zijn. Voor degenen die een uitweg voor de politieke problemen proberen te vinden biedt de Grand Prix de mogelijkheid om bruggen te bouwen tussen bevolkingsgroepen en mensen bij elkaar te brengen. Het geeft ons de kans om onze natie te vieren als iets positiefs, niet als een land van verdeeldheid. De race voorkomt volgens mij zelfs dat extremisten dingen doen die ze liever uit de internationale aandacht houden."
"Ik kan garanderen dat alle eventuele problemen die dit weekend plaats vinden niet gericht zijn tegen de Formule 1. Het toont aan dat sommige mensen uit zijn op chaos. In Groot-Brittannië waren vorig jaar ook problemen, en er is een groot verschil tussen protesteren voor politieke rechten en rellen. De aanval waarin Force India betrokken raakte was gericht tegen de politie. Het was niet uitgelokt en vrij gevaarlijk, maar niemand uit de Formule 1 was echt in gevaar."
"In tegenstelling tot de berichtgeving proberen wij niet uit te stralen dat we perfect zijn. We zijn een echt land met echte problemen, maar ondanks die complexiteit en onze schaduwkanten hopen we op een eerlijke kans. Ik geloof echt dat de race houden het juiste is om te doen."
Nou ja incidenten... Het was gewoon zo dat ze toevallig op de verkeerde plek waren. In Brazilie moeten de coureurs/monteurs ook met bodyguards terug naar het hotel...quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:10 schreef Sinister-D- het volgende:
2minuten geleden nog gewoon op F1.com geweestEn toen niets meer daar. Eigenlijk zoals Fok! al de hele dag
[..]
[..]![]()
Ofe bedoel je of die rustig verloopt?
Och, de site draait inmiddels weer als een zonnetjequote:Op vrijdag 20 april 2012 19:10 schreef Sinister-D- het volgende:
2minuten geleden nog gewoon op F1.com geweestEn toen niets meer daar. Eigenlijk zoals Fok! al de hele dag
2 jaar geleden een mislukte overval op de taxi van Button, de chauffeur kon nog wat manoeuvreren en wegraken. En al wat langer geleden was het Renault, meen 2008, die beroofd zijn geweest. En nog daarvoor ook eens op Toyota. Vanaf toen verlieten de teamleden van Toyota altijd met een wit t-shirt het circuit.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:30 schreef JohnB52 het volgende:
Vorig jaar of jaar daarvoor waren er toch ook teamleden van Lotus/str beroofd in Bazilië?
Hij lijkt wel heel erg op barcelona circuitquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Let niet op mijn paint-skills
[ afbeelding ]
Bocht 5 t/m 12 zijn eruitgehaald
Lol whut?!quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:58 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hij lijkt wel heel erg op barcelona circuit
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 09:09:30Pastor Maldonado is set for a five-place grid penalty, after it was announced he will use a new gearbox today reageer retweet
twitter:adamcooperf1 twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 09:06:51#F1 Lewis Hamilton has a new one but no penalty because you are allowed a 'free' change the race after a penalty reageer retweet
Eén keer in 't jaar mag je een bak zonder straf wisselen. Daar hebben ze vorig weekend niet voor gekozen, dit keer wel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat van Lewis snap ik niet helemaal. Omdat ie vorige race een nieuwe bak heeft gestoken moest ie 5 plaatsen achteruit. Maar omdat ze deze race weer een nieuwe bak steken, en in de vorige race een gridstraf heeft gehad, dan moet dat deze race niet?
Wad dat voor iets
Ben ik die enige die vipbox niet kan bereiken?? (error 404)quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
ooh btw: FP3
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html
Zoals ik het lees krijg je niet nogmaals straf wanneer je nogmaals een 'reparatie' uitvoert.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat van Lewis snap ik niet helemaal. Omdat ie vorige race een nieuwe bak heeft gestoken moest ie 5 plaatsen achteruit. Maar omdat ze deze race weer een nieuwe bak steken, en in de vorige race een gridstraf heeft gehad, dan moet dat deze race niet?
Wad dat voor iets
Vast niet de enige, maar ik heb nergens last vanquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben ik die enige die vipbox niet kan bereiken?? (error 404)
Misschien dat je voor iedere reparatie 1 herkansing hebt, dus bij een derde keer krijg je wel weer strafquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar ze hebben een volledige nieuwe bak gezet de vorige race, en nu weer. Zo kan je wel elke race een nieuwe gaan steken vanaf nu zonder straf. Dat zou dan een behoorlijk gat in de regels zijn. Repareer de eerste race je bak, accepteer de straf, en vanaf de tweede race ga je dat dan gewoon elke keer doen zonder straf omdat het elke keer een ''reparatie'' betreft
http://argent.fia.com/web(...)51BC12579C8002D2DEC/$FILE/1-2012%20SPORTING%20REGULATIONS%2009-03-2012.pdfquote:28.6 For the purposes of this Article only, an Event will be deemed to comprise P3, the qualifying
practice session and the race.
a) Each driver may use no more than one gearbox for five consecutive Events in which his
team competes. Should a driver use a replacement gearbox he will drop five places on
the starting grid at that Event and an additional five places each time a further gearbox
is used.
Any replacement gearbox must be fitted with the same gear ratios that were declared
under d) below and will only be required to complete the remainder of the Event in
question. Any change to the gear ratios declared under d) below will incur a further five
grid place penalty. In either case a new five race sequence may start at the following
Event.
Unless the driver fails to finish the race (or is unable to start the race for reasons other
than a penalty imposed by the stewards) the gearbox fitted to the car at the end of the
Event must remain in it for the remainder of the five race sequence. Any driver who
failed to finish the race at the first, second, third or fourth of the five Events for reasons
which the technical delegate accepts as being beyond the control of the team or driver,
may start the following Event with a different gearbox without a penalty being incurred.
A gearbox will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has
shown that it has left the pit lane.
Als ik het goed lees klopt het dus niet wat Adam Cooper schrijftquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Van de officiële FIA site:
http://argent.fia.com/web(...)51BC12579C8002D2DEC/$FILE/1-2012%20SPORTING%20REGULATIONS%2009-03-2012.pdf
Kan geen posts edittenKrijg wel het scherm om te wijzigen, maar kan m'n gewijzigde post niet bevestigen
Edit: en nu staat de wijziging toch in m'n post![]()
Ze schijnen last van de wind te hebben las ikquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:56 schreef sanger het volgende:
Zou McLaren verstoppertje spelen of hebben ze hier echt de snelheid niet te pakken? Of concentreren ze zich op de racepace omdat ze weten dat het met de kwali snelheid toch wel goed zit?
Snap niet dat hij het hier niet doetquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:42 schreef D. het volgende:
[..]
Vast niet de enige, maar ik heb nergens last van
Trek je de Duitse RTL niet?quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:22 schreef Tarado het volgende:
Voor het eerst sinds een eeuwigheid weer F1 op RTL7 kijken
Ik dacht het niet, zal zo even kijkenquote:Op zaterdag 21 april 2012 12:26 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Trek je de Duitse RTL niet?
Wtf , een vogel vol tegen Nico's helm geknald ?
Das beter als een veer van een BrawnGPquote:Op zaterdag 21 april 2012 12:26 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Trek je de Duitse RTL niet?
Wtf , een vogel vol tegen Nico's helm geknald ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |