abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110402694
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waardoor er natuur verdwijnt..........
ja snap ik, maar volgens maak je het door het onder water zetten van een gebied alleen maar erger.
AJAX AMSTERDAM!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 17:32:11 #77
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110402781
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:30 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

ja snap ik, maar volgens maak je het door het onder water zetten van een gebied alleen maar erger.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Het wordt ook niet letterlijk helemaal onder water gezet. Het wordt net als het verdronken land van Saeftinghe een natuurgebied dat deels alleen bij heel hoog water overstroomt.
Het land wordt niet letter afgegraven zodat er een meter of 2 water over heen komt. De dijk wordt terug gelegd en in het terrein dat dan ineens open en bloot aan de schelde ligt worden geulen gegraven enzo waardoor getijde en de natuur er grip op krijgen. Net zoals het verdronken land van Saeftinghe. Het naastgelegen natuurgebied. Kijk eens op google maps zou ik zeggen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110402823
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:30 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Eh, nee.
Hier, dit is het verdronken land van Saeftinghe:

Door de vaargeul uit te baggeren kalven de zogenaamde "slikken" en "schorren" af. Om dat te compenseren is het idee dus om de Hedwigepolder (helemaal rechts duidelijk te zien) te ontpolderen zodat dit een nieuw stuk "schor" wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2012 17:33:53 ]
pi_110402871
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Het wordt ook niet letterlijk helemaal onder water gezet. Het wordt net als het verdronken land van Saeftinghe een natuurgebied dat deels alleen bij heel hoog water overstroomt.
Bij heel hoog water stroomt half Nederland over.
pi_110402949
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:34 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Bij heel hoog water stroomt half Nederland over.
Ga je nou bij de hand doen?
Een deel van het natuurgebied is zo laag dat het bij elke vloed overstroomt en daar groeit dus niks (net als op het wad) en een deel is zo hoog dat het alleen bij hoge vloed overstroomt en op die delen groeit wel vegetatie.
pi_110402957
Tsjah, het is maar waar je je geld aan uit wilt geven :')
AJAX AMSTERDAM!
pi_110402986
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:35 schreef bloodysunday het volgende:
De Belgen betalen dus het geld is niet ons probleem. Als we ons tenminste aan de afspraken houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2012 17:36:53 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 17:36:43 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110402989
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:35 schreef bloodysunday het volgende:
Of nog veel meer geld door nog ingewikkelder te doen :')
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110403015
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Of nog veel meer geld door nog ingewikkelder te doen :')
Ja het probleem is dat verdrag, anders uitbaggeren en klaar.
AJAX AMSTERDAM!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 17:38:44 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110403080
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:37 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Ja het probleem is dat verdrag, anders uitbaggeren en klaar.
De oplossing die nu als compromis uit de hoge hoed van Bleker is gekomen is nog duurder dan het oorspronkelijke plan...... wat de Belgen aan hun kant ook al een heel eind af hebben :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110403180
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De oplossing die nu als compromis uit de hoge hoed van Bleker is gekomen is nog duurder dan het oorspronkelijke plan...... wat de Belgen aan hun kant ook al een heel eind af hebben :')
Ik snap ook al die probleemverdragen niet. Als je een afspraak maakt moet je het ook zo uitvoeren. Maar wat zou er gebeuren als NL zegt we gaan baggeren en niks onder water zetten? Dan heb je Brussel achter je aan ofzo?
AJAX AMSTERDAM!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 17:41:57 #87
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110403202
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:41 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Ik snap ook al die probleemverdragen niet. Als je een afspraak maakt moet je het ook zo uitvoeren. Maar wat zou er gebeuren als NL zegt we gaan baggeren en niks onder water zetten? Dan heb je Brussel achter je aan ofzo?
jep, boetes enzo neem ik aan.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110403211
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:36 schreef Igen het volgende:

[..]

De Belgen betalen dus het geld is niet ons probleem. Als we ons tenminste aan de afspraken houden.
Eenmaal begonnen, is de weg vrij voor de volgende discussie: het onder water zetten van andere polders in Nederland; bijvoorbeeld de Flevopolder;

met als argument: goed voor het milieu en goed voor het afwateren van de Ijssel en de Rijn.
pi_110403287
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:42 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Eenmaal begonnen, is de weg vrij voor de volgende discussie: het onder water zetten van andere polders in Nederland; bijvoorbeeld de Flevopolder;

met als argument: goed voor het milieu en goed voor het afwateren van de Ijssel en de Rijn.
Ook best wel krom, delen inpolderen en andere delen onder water zetten :P
AJAX AMSTERDAM!
pi_110403302
quote:

[..]

Met die logica kun je ook ranja verbieden omdat 'elke alcoholist immers met ranja is begonnen'.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 17:44:47 #91
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110403322
quote:

[..]

_O- langs de rivieren worden al jaren dijken verlegd. Bij de grote dijkverhoging na de evacuatie zijn er heel veel dijken landinwaards verlegd ter compensatie en voor een betere doorstroom.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110403942
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat konden CDA en VVD niet bedenken toen ze in 2005 dat verdrag met België sloten?
Dat is wat anders, in de nieuwe politiek moet je zaken kunnen benoemen :{w.

Daarnaast mag van elke deelnemende partij een kamerlid iets persoonlijks uitkiezen als kabinetsbeleid, bij het CDA was het dit voor Koppejan, bij de PVV 144-red-een-dier en bij de VVD zal wel iemand zijn klaargekomen op 130 mogen rijden.
pi_110403981
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:11 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord. Baggeren is baggeren, dus in een sloot of gracht ook. Elke sloot die uitgebaggerd moet worden zou dan gecompenseerd moeten worden..
:N, baggeren is baggeren gaat niet zo op. De invloed op de natuur van baggeren in een estuarium is heel wat anders dan in een aan alle kanten ingeklemde gracht.
pi_110404035
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, nee.
Hier, dit is het verdronken land van Saeftinghe:
[ afbeelding ]
Door de vaargeul uit te baggeren kalven de zogenaamde "slikken" en "schorren" af. Om dat te compenseren is het idee dus om de Hedwigepolder (helemaal rechts duidelijk te zien) te ontpolderen zodat dit een nieuw stuk "schor" wordt.
Zo zie je ook dat dit een hele logische oplossing is. Veel logischer dan alles wat er nu bij gezocht wordt om maar wat minder van dit poldertje te hoeven ontpolderen.
pi_110404181
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 18:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo zie je ook dat dit een hele logische oplossing is. Veel logischer dan alles wat er nu bij gezocht wordt om maar wat minder van dit poldertje te hoeven ontpolderen.
Als er ontpolderd moet worden, dan gewoon de hele Hedwigepolder inderdaad, in plaats van meerdere plekken. Het gaat (mij) ook niet om deze polder, maar om het ontpolderen om natuurcompensatie in het algemeen.
pi_110404204
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Als er ontpolderd moet worden, dan gewoon de hele Hedwigepolder inderdaad, in plaats van meerdere plekken. Het gaat (mij) ook niet om deze polder, maar om het ontpolderen om natuurcompensatie in het algemeen.
Wat is daar dan zo principieel op tegen? Hebben we niet al genoeg natuur gesloopt de afgelopen eeuw?
pi_110404561
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is daar dan zo principieel op tegen? Hebben we niet al genoeg natuur gesloopt de afgelopen eeuw?
daar schijnt verschillend gedacht over te worden, voor sommigen is bij wijze van spreken het Sprookjesbos van de Efteling al natuur genoeg
pi_110404618
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 18:18 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

daar schijnt verschillend gedacht over te worden, voor sommigen is bij wijze van spreken het Sprookjesbos van de Efteling al natuur genoeg
En een ander meent dat natuur niet bestaat in Nederland.

Beiden nogal beperkend :P
pi_110404677
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 18:08 schreef 99.999 het volgende:
Wat is daar dan zo principieel op tegen?
Omdat Nederland en Zeeland in het bijzonder al eeuwen tegen de zee vecht. Land teruggeven aan de zee past daar absoluut niet bij.
quote:
Hebben we niet al genoeg natuur gesloopt de afgelopen eeuw?
Wat heeft dat met ontpolderen te maken :?
Niks mis met natuurcompensatie, maar wel met ontpolderen.
pi_110404753
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Omdat Nederland en Zeeland in het bijzonder al eeuwen tegen de zee vecht. Land teruggeven aan de zee past daar absoluut niet bij.
Want? Dat hoeft absoluut niet ten koste te gaan van enige veiligheid, het kan zelfs een positieve invloed hebben wat dat betreft.

[..]
quote:
Wat heeft dat met ontpolderen te maken :?
We leggen wat nieuwe natuur aan ter compensatie van de natuurwaarden die verloren gaan door het verdiepen van de vaargeul. Dat is een maatregel die een flinke invloed heeft waarbij compensatie volgens mij niet meer dan logisch is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')