abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 april 2012 @ 18:48:07 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110360084
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:12 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

De alternatieven kwamen zo rond de 150 miljoen hoger te liggen aan kosten als ik het goed heb. Een belachelijk bedrag als je het mij vraagt. Met een fractie daarvan kun je die 3 boeren daar uitkopen en hoor je niemand meer.
Ik bedoelde eigenlijk wat er al aan onderzoeken enzo is uitgegeven, bovendien zal het uitstel ook wel geld kosten. De Belgen zijn al bijna klaar met de voorberedingen volgens mij.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 april 2012 @ 18:48:49 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110360103
Is het ook niet een beetje dom van Bleker dat hij naar een nieuwe oplossing heeft gezocht terwijl hij niet even gecheckt heeft hoe het met het draagvlak daarvoor zit?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110376380
Was Bleker niet de staatssecretaris die in een officieele brief schreef dat de Zeeuws Vlamingen maar bij hun eigen regering in Brussel moesten aankloppen?

Zoals ik gister al op de FP schreef:

Het gaat niet om die polder persé maar om het feit dat ze alleen bij de Zeeuws Vlamingen aankloppen als ze een polder onderwater willen zetten. Voor de rest van de tijd negeren ze ons gewoon in Den Haag.
Waar zelfs staatssecretarissen niet schijnen te weten dat Zeeuws Vlaanderen bij Nederland hoort.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_110376648
Niet om te trollen, maar wat hebben wij hier nu eigenlijk voor terug gekregen?
Ik lees in de kranten dat het uitdiepen Antwerpen meer bereikbaar maakt, dus dat is een voordeel voor de Belgen (en meer concurrentie voor de havens van Rotterdam). Dan lees ik dat de Belgen een klein stukje land moeten opgeven voor natuurcompensatie, maar wij ook. Ik lees nergens iets over wat wij ervoor terug hebben gekregen.

Ik mag toch aannemen dat wij hier iets voor terug hebben gekregen? Zoja, gewoon dat stukje land volgens afspraak laten onderlopen.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 00:13:08 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110379986
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:08 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Niet om te trollen, maar wat hebben wij hier nu eigenlijk voor terug gekregen?
Ik lees in de kranten dat het uitdiepen Antwerpen meer bereikbaar maakt, dus dat is een voordeel voor de Belgen (en meer concurrentie voor de havens van Rotterdam). Dan lees ik dat de Belgen een klein stukje land moeten opgeven voor natuurcompensatie, maar wij ook. Ik lees nergens iets over wat wij ervoor terug hebben gekregen.

Ik mag toch aannemen dat wij hier iets voor terug hebben gekregen? Zoja, gewoon dat stukje land volgens afspraak laten onderlopen.
volgens mij heeft België een flink deel betaalt. Maar dat heet toch ook samenwerking? NEt als dat de Duitsers nu bezig zijn met de aansluiting van de Betuwelijn. Om maar eens wat te noemen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 16 april 2012 @ 00:24:25 #31
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_110380465
Nederland moet volgens het verdrag uit 1839 ongehinderde toegang tot de Antwerpse haven via de Westerschelde toestaan. Helaas is toen niet vastgelegd wat ongehinderde toegang betekent, d.w.z. schepen zijn steeds groter geworden en om concurrerend te blijven wil Antwerpen ook de allergrootste containerschepen in de Antwerpse haven laten aanleggen. Om dat mogelijk te maken moet de Westerschelde continu uitgebaggerd worden.

Het is enigszins discutabel of Nederland moet meewerken aan het uitbaggeren van de Westerschelde zodat ook die allergrootste schepen naar Antwerpen kunnen. Wij hebben toen een verdrag met de Belgen getekend waarin dit werd vastgelegd in ruil voor de medewerking van de Belgen aan de Hoge Snelheidslijn. In eerste instantie had Belgie geen zin in een hogesnelheidslijn en zou de Thalys over normaal spoor door Belgie rijden, waardoor het hele HSL in Nederland eigenlijk geen zin had.

Tot zover het verdrag. Uit Europese richtlijnen volgde dat de verslechterde omstandigheden voor de natuur door het dieper uitbaggeren gecompenseerd moesten worden. Toen is afgesproken dat de Hedwigepolder in Nederland en de Prosperpolder in Belgie tot natuurgebied gemaakt zouden worden.

Belgie heeft zich netjes aan het verdrag gehouden wat hun polder en spoorlijn betreft, alleen Nederland probeert de boel nu te saboteren. Behoorlijk stom want we schaden onze reputatie in het buitenland voor wat weilandjes op de grens
  maandag 16 april 2012 @ 00:28:44 #32
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110380654
Ik snap nog steeds niet hoeveel je zoveel drank kunt ophebben dat je iets ondertekent waarbij Nederlands grondgebied als compensatie moet worden opgegeven voor iets dat louter en alleen voor België is gedaan. Omgekeerde wereld.

Lijkt me gewoon een onrechtmatige daad.
  maandag 16 april 2012 @ 00:32:27 #33
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110380813
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgens mij heeft België een flink deel betaalt. Maar dat heet toch ook samenwerking? NEt als dat de Duitsers nu bezig zijn met de aansluiting van de Betuwelijn. Om maar eens wat te noemen.
Maar dat is net als de HSL een project waarbij beide landen een voordeel hebben. Baggeren van de Schelde prima, maar dan wel alle negatieve gevolgen voor België alsjeblieft.

Uitbaggeren van die zeearm levert ons land namelijk helemaal niets op.
pi_110380850
Ik begrijp niet goed wat dat uitbaggeren te maken heeft met de natuur? Waarom moet daar een compensatie voor zijn (ik heb het niet over het verdrag, dat is er ja en we moeten het doen)

Daarbij: laat het onderlopen, sluit de dijk weer en laat het water verdampen. Voila. De natuur heeft weer nieuw land gecre-eerd en wij hebben het onder water gezet? Als we het Markermeer willen leegpompen zetten we toch ook geen andere delen ervoor onder water? (ja, ik weet dat dat al niet meer doorgaat inmiddels)
  maandag 16 april 2012 @ 00:36:47 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110381010
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik begrijp niet goed wat dat uitbaggeren te maken heeft met de natuur? Waarom moet daar een compensatie voor zijn
Omdat je met dat baggeren de hele flora en fauna van de zeebodem overhoop gooit. Overigens herstelt zich dat natuurlijk vanzelf weer, dus per saldo gaat de natuur erop vooruit.

Sowieso snap ik de gedachte niet dat als je een stuk landbouwgrond onder water zet, je automagisch waardevolle natuur hebt, al was het alleen maar voor de gifstoffen in de bodem, maar dat terzijde.
pi_110381313
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:36 schreef Zelva het volgende:

Omdat je met dat baggeren de hele flora en fauna van de zeebodem overhoop gooit.
Ohja. Da's een beetje van het aquarium is vuil dus timmer ik wat vogelkastjes tegen een paar bomen?
pi_110381590
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Omdat je met dat baggeren de hele flora en fauna van de zeebodem overhoop gooit. Overigens herstelt zich dat natuurlijk vanzelf weer, dus per saldo gaat de natuur erop vooruit.

Sowieso snap ik de gedachte niet dat als je een stuk landbouwgrond onder water zet, je automagisch waardevolle natuur hebt, al was het alleen maar voor de gifstoffen in de bodem, maar dat terzijde.
Maar die vaargeulen zijn al vaker uitgebaggerd, blijkbaar heeft de flora en fauna van de zeebodem zich gewoon weer hersteld daarna.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 16 april 2012 @ 01:08:33 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110382000
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Maar die vaargeulen zijn al vaker uitgebaggerd, blijkbaar heeft de flora en fauna van de zeebodem zich gewoon weer hersteld daarna.
Zoals ik zeg. ;)
pi_110383040
Ik blijf er toch bij dat er economisch gezien niet echt een rationele reden is om de Westerschelde uit te baggeren.

Natuurlijk, containerschepen (daar draait het om in dit geval) worden steeds groter en door de constructie van containerschepen is baggeren relatief rendabel (containerschepen boeken de meeste winst in laadvermogen bij een meter extra diepgang). Maar de vraag is of er bijvoorbeeld niet beter in de haven Vlissingen kan worden uitgebreid zodat het niet nodig is de containerschepen door het ondiepe laatste stuk van de Westerschelde te laten varen. Dat voorkomt in de toekomst dat er weer tot verdere verdieping moet worden overgegaan en het zorgt voor minder problemen met het tijvenster (tijdsspanne waarin een haven bereikbaar is voor schepen als gevolg van het tij) wat ook met deze baggerwerken zal blijven bestaan.

Vlaanderen en Nederland zouden op dit punt toch eens om de tafel moeten gaan zitten.
pi_110383128
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:08 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Ik lees in de kranten dat het uitdiepen Antwerpen meer bereikbaar maakt, dus dat is een voordeel voor de Belgen (en meer concurrentie voor de havens van Rotterdam).
Meer concurrentie, dat zou kunnen (er zijn talloze andere factoren waarom reders/expediteurs/verladers voor een bepaalde haven kiezen), maar dat is zeker niet slecht hoor. Havens zijn nogal gevoelig voor lokale monopolies, dus het is goed als concurrenten de mogelijkheid om dat lokale monopolie uit te buiten inperken.
pi_110384153
Gewoon niet onder water zetten, zo moeilijk is het niet :7
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 16 april 2012 @ 08:12:58 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_110384235
"Ontpolderen is waanzin in deze tijden van voedselschaarste".

-Richard de Mos, PVV

Hoe verzint ie het _O-
pi_110384300
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:03 schreef bloodysunday het volgende:
Gewoon niet onder water zetten, zo moeilijk is het niet :7
Tja zullen we dan maar helemaal stoppen met afspraken maken? De regering wil op het laatste moment terugkomen op een afspraak en huilt dan als Belgie en de EU dat een vreemde gang van zaken vinden :')

quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 08:12 schreef remlof het volgende:
"Ontpolderen is waanzin in deze tijden van voedselschaarste".

-Richard de Mos, PVV

Hoe verzint ie het _O-
Het afgelegen Zeeuws-Vlaanderen, dan is het maar de vraag of dit wel economisch een beetje rendabele grond is.
  maandag 16 april 2012 @ 09:33:50 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110385610
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:47 schreef Resistor het volgende:
Regeringen moeten het recht hebben om fouten uit het verleden te corrigeren.

Goede landbouwgrond opgeven voor natuur is nutteloos, ik kan mij heel goed de gevoelens van de Zeeuwen voorstellen: jarenlang gestreden tegen de zee, watersnoodramp, en dan 'vrijwillig' door anderen gedwongen zwaar bevochten land opgeven? :N
Wat een onzin. Het is een klein stukje land waar weinig gebeurt. Gewoon onder laten lopen en je houden aan afspraken. En die Zeeuwen moeten niet zo janken. We laten toch geen dorpen onderlopen ofzo. Dit soort emotionele onzin zou geen invloed op het debat moeten hebben.
pi_110385780
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:24 schreef Telates het volgende:
Nederland moet volgens het verdrag uit 1839 ongehinderde toegang tot de Antwerpse haven via de Westerschelde toestaan. Helaas is toen niet vastgelegd wat ongehinderde toegang betekent, d.w.z. schepen zijn steeds groter geworden en om concurrerend te blijven wil Antwerpen ook de allergrootste containerschepen in de Antwerpse haven laten aanleggen. Om dat mogelijk te maken moet de Westerschelde continu uitgebaggerd worden.

Het is enigszins discutabel of Nederland moet meewerken aan het uitbaggeren van de Westerschelde zodat ook die allergrootste schepen naar Antwerpen kunnen. Wij hebben toen een verdrag met de Belgen getekend waarin dit werd vastgelegd in ruil voor de medewerking van de Belgen aan de Hoge Snelheidslijn. In eerste instantie had Belgie geen zin in een hogesnelheidslijn en zou de Thalys over normaal spoor door Belgie rijden, waardoor het hele HSL in Nederland eigenlijk geen zin had.

Tot zover het verdrag. Uit Europese richtlijnen volgde dat de verslechterde omstandigheden voor de natuur door het dieper uitbaggeren gecompenseerd moesten worden. Toen is afgesproken dat de Hedwigepolder in Nederland en de Prosperpolder in Belgie tot natuurgebied gemaakt zouden worden.

Belgie heeft zich netjes aan het verdrag gehouden wat hun polder en spoorlijn betreft, alleen Nederland probeert de boel nu te saboteren. Behoorlijk stom want we schaden onze reputatie in het buitenland voor wat weilandjes op de grens
Goed stuk! ^O^

Zou iedereen eens moeten lezen alvorens allerlei dom geblaat neer te kalken.
  maandag 16 april 2012 @ 09:43:45 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110385848
Overigens denk ik dat de PVV wel draait voor wat extra dingen in het Catshuis
pi_110385962
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:24 schreef Telates het volgende:
Nederland moet volgens het verdrag uit 1839 ongehinderde toegang tot de Antwerpse haven via de Westerschelde toestaan. Helaas is toen niet vastgelegd wat ongehinderde toegang betekent, d.w.z. schepen zijn steeds groter geworden en om concurrerend te blijven wil Antwerpen ook de allergrootste containerschepen in de Antwerpse haven laten aanleggen. Om dat mogelijk te maken moet de Westerschelde continu uitgebaggerd worden.

Het is enigszins discutabel of Nederland moet meewerken aan het uitbaggeren van de Westerschelde zodat ook die allergrootste schepen naar Antwerpen kunnen. Wij hebben toen een verdrag met de Belgen getekend waarin dit werd vastgelegd in ruil voor de medewerking van de Belgen aan de Hoge Snelheidslijn. In eerste instantie had Belgie geen zin in een hogesnelheidslijn en zou de Thalys over normaal spoor door Belgie rijden, waardoor het hele HSL in Nederland eigenlijk geen zin had.

Tot zover het verdrag. Uit Europese richtlijnen volgde dat de verslechterde omstandigheden voor de natuur door het dieper uitbaggeren gecompenseerd moesten worden. Toen is afgesproken dat de Hedwigepolder in Nederland en de Prosperpolder in Belgie tot natuurgebied gemaakt zouden worden.

Belgie heeft zich netjes aan het verdrag gehouden wat hun polder en spoorlijn betreft, alleen Nederland probeert de boel nu te saboteren. Behoorlijk stom want we schaden onze reputatie in het buitenland voor wat weilandjes op de grens
Jamaarja. Afspraak = afspraak en regels zijn regels geldt natuurlijk alleen als je er asielzoekers mee over de grens kunt mieteren he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110386128
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 09:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jamaarja. Afspraak = afspraak en regels zijn regels geldt natuurlijk alleen als je er asielzoekers mee over de grens kunt mieteren he.
_O-
pi_110388734
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja zullen we dan maar helemaal stoppen met afspraken maken? De regering wil op het laatste moment terugkomen op een afspraak en huilt dan als Belgie en de EU dat een vreemde gang van zaken vinden :')

[..]

Het afgelegen Zeeuws-Vlaanderen, dan is het maar de vraag of dit wel economisch een beetje rendabele grond is.
met wie zijn die afspraken dan gemaakt?
AJAX AMSTERDAM!
pi_110389527
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 11:26 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

met wie zijn die afspraken dan gemaakt?
In dit geval gaat het om afspraken die in 2005 met Vlaanderen zijn gemaakt en in verdragen zijn vastgelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')