Ik bedoelde eigenlijk wat er al aan onderzoeken enzo is uitgegeven, bovendien zal het uitstel ook wel geld kosten. De Belgen zijn al bijna klaar met de voorberedingen volgens mij.quote:Op zondag 15 april 2012 15:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
De alternatieven kwamen zo rond de 150 miljoen hoger te liggen aan kosten als ik het goed heb. Een belachelijk bedrag als je het mij vraagt. Met een fractie daarvan kun je die 3 boeren daar uitkopen en hoor je niemand meer.
volgens mij heeft België een flink deel betaalt. Maar dat heet toch ook samenwerking? NEt als dat de Duitsers nu bezig zijn met de aansluiting van de Betuwelijn. Om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 15 april 2012 23:08 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Niet om te trollen, maar wat hebben wij hier nu eigenlijk voor terug gekregen?
Ik lees in de kranten dat het uitdiepen Antwerpen meer bereikbaar maakt, dus dat is een voordeel voor de Belgen (en meer concurrentie voor de havens van Rotterdam). Dan lees ik dat de Belgen een klein stukje land moeten opgeven voor natuurcompensatie, maar wij ook. Ik lees nergens iets over wat wij ervoor terug hebben gekregen.
Ik mag toch aannemen dat wij hier iets voor terug hebben gekregen? Zoja, gewoon dat stukje land volgens afspraak laten onderlopen.
Maar dat is net als de HSL een project waarbij beide landen een voordeel hebben. Baggeren van de Schelde prima, maar dan wel alle negatieve gevolgen voor België alsjeblieft.quote:Op maandag 16 april 2012 00:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij heeft België een flink deel betaalt. Maar dat heet toch ook samenwerking? NEt als dat de Duitsers nu bezig zijn met de aansluiting van de Betuwelijn. Om maar eens wat te noemen.
Omdat je met dat baggeren de hele flora en fauna van de zeebodem overhoop gooit. Overigens herstelt zich dat natuurlijk vanzelf weer, dus per saldo gaat de natuur erop vooruit.quote:Op maandag 16 april 2012 00:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik begrijp niet goed wat dat uitbaggeren te maken heeft met de natuur? Waarom moet daar een compensatie voor zijn
Ohja. Da's een beetje van het aquarium is vuil dus timmer ik wat vogelkastjes tegen een paar bomen?quote:Op maandag 16 april 2012 00:36 schreef Zelva het volgende:
Omdat je met dat baggeren de hele flora en fauna van de zeebodem overhoop gooit.
Maar die vaargeulen zijn al vaker uitgebaggerd, blijkbaar heeft de flora en fauna van de zeebodem zich gewoon weer hersteld daarna.quote:Op maandag 16 april 2012 00:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Omdat je met dat baggeren de hele flora en fauna van de zeebodem overhoop gooit. Overigens herstelt zich dat natuurlijk vanzelf weer, dus per saldo gaat de natuur erop vooruit.
Sowieso snap ik de gedachte niet dat als je een stuk landbouwgrond onder water zet, je automagisch waardevolle natuur hebt, al was het alleen maar voor de gifstoffen in de bodem, maar dat terzijde.
Zoals ik zeg.quote:Op maandag 16 april 2012 00:53 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Maar die vaargeulen zijn al vaker uitgebaggerd, blijkbaar heeft de flora en fauna van de zeebodem zich gewoon weer hersteld daarna.
Meer concurrentie, dat zou kunnen (er zijn talloze andere factoren waarom reders/expediteurs/verladers voor een bepaalde haven kiezen), maar dat is zeker niet slecht hoor. Havens zijn nogal gevoelig voor lokale monopolies, dus het is goed als concurrenten de mogelijkheid om dat lokale monopolie uit te buiten inperken.quote:Op zondag 15 april 2012 23:08 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Ik lees in de kranten dat het uitdiepen Antwerpen meer bereikbaar maakt, dus dat is een voordeel voor de Belgen (en meer concurrentie voor de havens van Rotterdam).
Tja zullen we dan maar helemaal stoppen met afspraken maken? De regering wil op het laatste moment terugkomen op een afspraak en huilt dan als Belgie en de EU dat een vreemde gang van zaken vindenquote:Op maandag 16 april 2012 08:03 schreef bloodysunday het volgende:
Gewoon niet onder water zetten, zo moeilijk is het niet
Het afgelegen Zeeuws-Vlaanderen, dan is het maar de vraag of dit wel economisch een beetje rendabele grond is.quote:Op maandag 16 april 2012 08:12 schreef remlof het volgende:
"Ontpolderen is waanzin in deze tijden van voedselschaarste".
-Richard de Mos, PVV
Hoe verzint ie het
Wat een onzin. Het is een klein stukje land waar weinig gebeurt. Gewoon onder laten lopen en je houden aan afspraken. En die Zeeuwen moeten niet zo janken. We laten toch geen dorpen onderlopen ofzo. Dit soort emotionele onzin zou geen invloed op het debat moeten hebben.quote:Op zondag 15 april 2012 11:47 schreef Resistor het volgende:
Regeringen moeten het recht hebben om fouten uit het verleden te corrigeren.
Goede landbouwgrond opgeven voor natuur is nutteloos, ik kan mij heel goed de gevoelens van de Zeeuwen voorstellen: jarenlang gestreden tegen de zee, watersnoodramp, en dan 'vrijwillig' door anderen gedwongen zwaar bevochten land opgeven?
Goed stuk!quote:Op maandag 16 april 2012 00:24 schreef Telates het volgende:
Nederland moet volgens het verdrag uit 1839 ongehinderde toegang tot de Antwerpse haven via de Westerschelde toestaan. Helaas is toen niet vastgelegd wat ongehinderde toegang betekent, d.w.z. schepen zijn steeds groter geworden en om concurrerend te blijven wil Antwerpen ook de allergrootste containerschepen in de Antwerpse haven laten aanleggen. Om dat mogelijk te maken moet de Westerschelde continu uitgebaggerd worden.
Het is enigszins discutabel of Nederland moet meewerken aan het uitbaggeren van de Westerschelde zodat ook die allergrootste schepen naar Antwerpen kunnen. Wij hebben toen een verdrag met de Belgen getekend waarin dit werd vastgelegd in ruil voor de medewerking van de Belgen aan de Hoge Snelheidslijn. In eerste instantie had Belgie geen zin in een hogesnelheidslijn en zou de Thalys over normaal spoor door Belgie rijden, waardoor het hele HSL in Nederland eigenlijk geen zin had.
Tot zover het verdrag. Uit Europese richtlijnen volgde dat de verslechterde omstandigheden voor de natuur door het dieper uitbaggeren gecompenseerd moesten worden. Toen is afgesproken dat de Hedwigepolder in Nederland en de Prosperpolder in Belgie tot natuurgebied gemaakt zouden worden.
Belgie heeft zich netjes aan het verdrag gehouden wat hun polder en spoorlijn betreft, alleen Nederland probeert de boel nu te saboteren. Behoorlijk stom want we schaden onze reputatie in het buitenland voor wat weilandjes op de grens
Jamaarja. Afspraak = afspraak en regels zijn regels geldt natuurlijk alleen als je er asielzoekers mee over de grens kunt mieteren he.quote:Op maandag 16 april 2012 00:24 schreef Telates het volgende:
Nederland moet volgens het verdrag uit 1839 ongehinderde toegang tot de Antwerpse haven via de Westerschelde toestaan. Helaas is toen niet vastgelegd wat ongehinderde toegang betekent, d.w.z. schepen zijn steeds groter geworden en om concurrerend te blijven wil Antwerpen ook de allergrootste containerschepen in de Antwerpse haven laten aanleggen. Om dat mogelijk te maken moet de Westerschelde continu uitgebaggerd worden.
Het is enigszins discutabel of Nederland moet meewerken aan het uitbaggeren van de Westerschelde zodat ook die allergrootste schepen naar Antwerpen kunnen. Wij hebben toen een verdrag met de Belgen getekend waarin dit werd vastgelegd in ruil voor de medewerking van de Belgen aan de Hoge Snelheidslijn. In eerste instantie had Belgie geen zin in een hogesnelheidslijn en zou de Thalys over normaal spoor door Belgie rijden, waardoor het hele HSL in Nederland eigenlijk geen zin had.
Tot zover het verdrag. Uit Europese richtlijnen volgde dat de verslechterde omstandigheden voor de natuur door het dieper uitbaggeren gecompenseerd moesten worden. Toen is afgesproken dat de Hedwigepolder in Nederland en de Prosperpolder in Belgie tot natuurgebied gemaakt zouden worden.
Belgie heeft zich netjes aan het verdrag gehouden wat hun polder en spoorlijn betreft, alleen Nederland probeert de boel nu te saboteren. Behoorlijk stom want we schaden onze reputatie in het buitenland voor wat weilandjes op de grens
quote:Op maandag 16 april 2012 09:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jamaarja. Afspraak = afspraak en regels zijn regels geldt natuurlijk alleen als je er asielzoekers mee over de grens kunt mieteren he.
met wie zijn die afspraken dan gemaakt?quote:Op maandag 16 april 2012 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja zullen we dan maar helemaal stoppen met afspraken maken? De regering wil op het laatste moment terugkomen op een afspraak en huilt dan als Belgie en de EU dat een vreemde gang van zaken vinden
[..]
Het afgelegen Zeeuws-Vlaanderen, dan is het maar de vraag of dit wel economisch een beetje rendabele grond is.
In dit geval gaat het om afspraken die in 2005 met Vlaanderen zijn gemaakt en in verdragen zijn vastgelegd.quote:Op maandag 16 april 2012 11:26 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
met wie zijn die afspraken dan gemaakt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |