Het machtige medium twitterquote:Op maandag 16 april 2012 18:35 schreef Szura het volgende:
Waar volg je het, dat je kan zien dat er nog een minuut te gaan is?
Die poule komen ze zelfs met 4 speelsters in het water wel door. Het gaat hem inderdaad puur om die kwartfinale hier.quote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef Szura het volgende:
Spannend
Maar goed, deze poulefase moet je makkelijk kunnen overleven als je ziet dat Brazilië en Kazachstan zo dik verliezen in de eerste wedstrijd. Benieuwd wie er in de kwartfinale wacht.
Absoluut.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:41 schreef thijsdetweede het volgende:
Een mini voordeeltje kan wel zijn dat de andere poule vanaf nu iedere dag 1 wedstrijd speelt, en dat daar de eerste plek wel echt belangrijk is (want kwartfinale tegen Kazachstan). Bij het 4de potje toppolo in 4 dagen zullen ze dat dus best voelen - waar NL dan alleen Griekenland in de benen heeft.
Klopt. Dit is de enige manier. Vier jaar geleden waren er 2 manieren, 1 via het Europese OKT en 1 via een wereldwijd OKT. Het Europese OKT is dit jaar echter overbodig omdat de vaste Europese plek al aan gastland Groot-Brittannië is vergeven.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:47 schreef franklop het volgende:
Maar het is ook de enige optie om de spelent te halen? Vier jaar terug wonnen ze superverrassend 1 der OKT's in Rusland, maar hadden ze ook nog een andere manier om het te halen.
Ze worden 1e of 2e in de poule. Dat is wel duidelijk. En het maakt inderdaad verdomd weinig uit tegen wie ze dan in de kwart spelen. De uitslagen in de andere poule zijn namelijk als volgt:quote:Op woensdag 18 april 2012 22:47 schreef Crocmaz het volgende:
Mogen met 17 punten verschil verliezen om alsnog 2e te worden. En moeten winnen om eerste te worden. Ach ja, het maakt ook weinig uit.
Prima. Op basis van de uitslagen op dit OKT zie ik ze als gelijkwaardig en Nederland misschien zelfs licht als favoriet, maar op basis van het EK en het thuispubliek zou je zeggen dat Italië misschien de lichte favoriet is ja.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:19 schreef zeebeschuit het volgende:
Nederland licht de underdog vanavond.
Dat was van tevoren eigenlijk al wel verwacht. Maar Rusland wint ook maar nipt van Canada. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. Spanje is al een hele tijd goed in vorm. Wonnen ook een belangrijk vriendschappelijk voorbereidingstoernooi voor het OKT, dus die zijn gewoon goed bezig.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Dus tot dusver is groep A d sterkere gebleken. Zegt geen barst allemaal.
Ergens is het wel heel erg topsport, het nu of nooit gevoel van dit OKT, maar ik blijf het belachelijk vinden dat het OKT zwaarder is dan de OS zelf.
Tv gaat aan zo!
1-1quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ookDit is veel zenuwslopender dan de OS zelf
1-0 voor!
2 - 2quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:07 schreef TheArt het volgende:
2-1 achter. Ik haat dit zo erg hè dit soort wedstrijden
We zijn in Italië he.quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:19 schreef TheArt het volgende:
Alleen maar man (vrouw) meer situaties voor Italië
Nope. Blijven zoeken...quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:28 schreef -Sisyphus- het volgende:
Heb je al een stream thijs?
Ik zit ook in het buitenland.
Zou niet weten waarom dit choken is. Je speelt tegen een andere wereldtopper, ze waren niet de grote favoriet en ze hebben deze wedstrijd nooit ver voorgestaan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 20:58 schreef IbanMayo het volgende:
Wordt er hier niet snoeihard gechoked gewoon?
Nou ja de handbaldames hebben nog steeds een reële kans en ook de volleybaldames hebben een piepkansje, maar ik vind als die ploegen zich ook niet plaatsen dat NOC*NSF zichzelf wel keiharde vragen mag stellen en daar consequenties aan mag verbinden.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:11 schreef DeeBee het volgende:
De OS wordt wel een beetje trieste bedoening zo ondertussen. De teamsporten in Nederland zijn echt van bedenkelijk niveau, waterpolo is eigenlijk nog een positieve uitzondering. Al zal de motivatie misschien ook wel weer wat inzakken door het missen van de Spelen.
Hebben ze door de eisen van NOC*NSF de Spelen gemist?quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja de handbaldames hebben nog steeds een reële kans en ook de volleybaldames hebben een piepkansje, maar ik vind als die ploegen zich ook niet plaatsen dat NOC*NSF zichzelf wel keiharde vragen mag stellen en daar consequenties aan mag verbinden.
Teamsporten zijn altijd internationale eisen, aangezien ze daar maar een beschikbaar aantal plaatsen voor hebben. Het ging me er meer om dat NOC*NSF heel erg inzet op teamsporten. Die zijn belangrijk. En als dan vervolgens maar 2 (of 3) ploegen zich plaatsen, dan is dat gewoon niet best.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:35 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hebben ze door de eisen van NOC*NSF de Spelen gemist?
Of door de internationale eisen?
Er zijn maar 8 plaatsen, waarvan er 1 notabene aan het gastland is geschonken. Daarvoor moet er dus een topland wijken. Het is te gek voor woorden dat dat kan. Maak er dan een toernooi van met 12 landen, net als bij de mannen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:35 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hebben ze door de eisen van NOC*NSF de Spelen gemist?
Of door de internationale eisen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |