abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110267604

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
---------------------------

SPOILER: 2012 Challenge
Deze OP vind je hier

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 13-04-2012 11:31:40 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110267644
Ik kreeg altijd wel een hele corny kick van iets clichématigs als Eye Of The Tiger moet ik eerlijk bekennen. :@.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110267655
Want over toffe filmpjes gesproken, wat denken jullie hiervan?

De Marathon Des Sables, 6 dagen, 251 km door de sahara. Deelnemers moeten zelf in hun rugzak al het eten voor de hele trip en water meenemen, tenten worden verzorgd.

Langste etappe is 91 km door de zandduinen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:40:27 #4
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110267704
Mij niet gezien. I hate camping!

(ziet er overigens wel dope uit, maar echt gekkenwerk in mijn optiek)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110267832
Hmz.. zie dat ik al wel in het overzichtje sta, maar nog niet begonnen ben.. Maar eens mee starten dan :P
pi_110267940
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:40 schreef slacker_nl het volgende:

hier een verslag van de hele MDS over de Nederlandse vrouw die meedeed:

mds 2012
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110267948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:40 schreef slacker_nl het volgende:

Ja ik vind het wel leuk maar het bied me verder geen inspiratie ofzo. Leuk om naar te kijken, en zeker ook een hele knappe prestatie die ik nooit zal kunnen evenaren maar praten met de dame van de helpdesk hier die zondag de 10k gaat lopen in R'dam geeft me dan meer inspiratie moet ik zeggen ;).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_110267989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:39 schreef DarkElf het volgende:
Want over toffe filmpjes gesproken, wat denken jullie hiervan?

De Marathon Des Sables, 6 dagen, 251 km door de sahara. Deelnemers moeten zelf in hun rugzak al het eten voor de hele trip en water meenemen, tenten worden verzorgd.

Langste etappe is 91 km door de zandduinen.
Er zijn grenzen :P
pi_110268271
Ik vind het gewoon bizar en leuk om te zien waar mensen toe in staat zijn :)
Net als de Jan Knippenberg Memorial, 160 km strandlopen, of de Spartathlon bijvoorbeeld.

Maar dat zijn gewoon bizarre prestaties, de " gewone " prestaties van andere mensen zijn daardoor niet minder goed :) of dat ik met mijn gammele lijf lekker 10 km loop bijvoorbeeld.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:56:59 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110268321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

Er zijn grenzen :P
maar grenzen moet je opzoeken... dat doet iederee hier nu al maar het zit in de mens om steeds verder te gaan.
Heb het talent niet maar zou graag ultra's doen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:57:21 #11
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_110268338
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

gaat natuurlijk niet al te makkelijk, veel Nederlandse trailers wijken uit naar Belgie
Laat ik nou net in België wonen :P ik ga eens op zoek.
En ja, ik verbaas me er echt ook over dat mensen het kunnen. Maar als zij het kunnen, kan ik het ook!

Trouwens, ik dacht dat iedereen de OP aan kon passen of niet? Want ik dacht dat ik mijn runs er ook had bij gezet.. kan iemand het me noge ens uitleggen alsjeblieft?
pi_110268377
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:15 schreef VKV het volgende:
Vanochtend les 14 gedaan van Evy, 4.68 km gelopen (!!) met een gemiddelde van 8,5 km/uur. Werd tijdens de laatste keer 6 minuten lopen overvallen door een gevoel van trots omdat ik zeker wist dat ik ruim over de 4 km zat :P
Ik snap je zo goed! We zitten op hetzelfde schema ongeveer. Ik heb hetzelfde. Way to go! ^O^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:59:05 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110268407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:57 schreef Niara het volgende:

[..]

En ja, ik verbaas me er echt ook over dat mensen het kunnen. Maar als zij het kunnen, kan ik het ook!

http://www.trail-running.nl/kalender/
vergeet niet dat bij trail running de afstand belangrijker is dan de tijd
http://www.mudsweattrails.nl/
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:02:41 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110268563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:57 schreef Niara het volgende:

[..]

Trouwens, ik dacht dat iedereen de OP aan kon passen of niet? Want ik dacht dat ik mijn runs er ook had bij gezet.. kan iemand het me noge ens uitleggen alsjeblieft?
Dan moet DarkElf even de OP uit de wiki trekken (bij reeksen wordt de oude OP gewoon in het nieuwe topic gegooid en hoef je dus standaard niet meer de OP uit de wiki te trekken).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:02:45 #15
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110268565
nog eentje Niara:
http://www.btrf.be/site/home
clubs onder op de pagina
pi_110268585
quote:
Beste **********,

Hartelijk dank voor uw inschrijving voor de 10 kilometer.

Kijk regelmatig op http://www.fortuna67.nl voor de laatste informatie over de Vaderdaglopen 2012.
Testloopje voor mijn Run-Bike-Run in september :P
pi_110268770
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:02 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dan moet DarkElf even de OP uit de wiki trekken (bij reeksen wordt de oude OP gewoon in het nieuwe topic gegooid en hoef je dus standaard niet meer de OP uit de wiki te trekken).
even de wiki opnieuw plakken in de op?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110268794
Hoi :) ik ben van plan ook maar eens de stoute schoenen ;) aan te gaan trekken en meer te gaan hardlopen buiten. Ik voetbal al een jaar of 17 dus conditioneel zit ik wel aardig in elkaar, alleen is dat natuurlijk veel anders dan lange afstanden lopen. Ik ben van plan op korte termijn maar eens schoenen en kleding aan te gaan schaffen. Iemand tips daarvoor, zijn er specifieke winkels die je goed kunnen adviseren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:12:37 #19
342418 VKV
Plausibel
pi_110268928
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoi :) ik ben van plan ook maar eens de stoute schoenen ;) aan te gaan trekken en meer te gaan hardlopen buiten. Ik voetbal al een jaar of 17 dus conditioneel zit ik wel aardig in elkaar, alleen is dat natuurlijk veel anders dan lange afstanden lopen. Ik ben van plan op korte termijn maar eens schoenen en kleding aan te gaan schaffen. Iemand tips daarvoor, zijn er specifieke winkels die je goed kunnen adviseren?
Ik loop nog op simpele Asics omdat ik wilde kijken of het hardlopen wel wat voor me was. Misschien dat je niet meteen over moet gaan tot de aankoop van schoenen van enkele honderden euro's?
En ik loop in een trainingspak van de voetbal haha :P
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:13:31 #20
342418 VKV
Plausibel
pi_110268973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik snap je zo goed! We zitten op hetzelfde schema ongeveer. Ik heb hetzelfde. Way to go! ^O^
Ja ik zag idd dat je bij ongeveer dezelfde lessen zat! Gaat echt goed :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:15:33 #21
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110269062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:12 schreef VKV het volgende:

[..]

Ik loop nog op simpele Asics omdat ik wilde kijken of het hardlopen wel wat voor me was. Misschien dat je niet meteen over moet gaan tot de aankoop van schoenen van enkele honderden euro's?
ik hou er maar over op.....
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:21:58 #22
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110269317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

even de wiki opnieuw plakken in de op?
Jep en dan zijn alle wijzingen in de wiki ook in het topic te zien.
pi_110269360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:12 schreef VKV het volgende:

[..]

En ik loop in een trainingspak van de voetbal haha :P
Ik zou langzaam betere schoenen gaan overwegen plus hardloopshirt/broek voor in de zomer. Beter voor je lichaam en je gaat nog prettiger lopen :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:24:10 #24
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110269410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:22 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik zou langzaam betere schoenen gaan overwegen plus hardloopshirt/broek voor in de zomer. Beter voor je lichaam en je gaat nog prettiger lopen :)
oke, dan toch maar....dit dus
pi_110269719
Voor beginnende lopers kan je prima met goedkopere en simpele schoenen lopen. Ze moeten echter wel goed bij jouw looptechniek passen. Anders verneuk je geheid wat. Als je een neutrale schoen koopt en je hebt een corrigerende nodig of andersom dan doe je het niet goed.

Enkele honderden is ook overdreven jebent gemiddeld 120 a 140 kwijt voor echt goede schoenen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:31:11 #26
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_110269740
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben ongeveer hetzelfde begonnen, ook jarenlang gevoetbald en gaan hardlopen. Conditioneel kun je met gemak 5km lopen of 30 minuten op een mooi tempo hardlopen, alleen je spieren waarderen dit niet zo. Het is best lastig om rustig aan te beginnen, maar ik zou het je wel aanraden. Je bent gewend om te lopen op gras wat veel meer demping geeft dan asfalt. De eerste paar keer dat ik ging hardlopen heb ik op gewone zaalschoentjes gelopen (ja, echt :') ) en meteen 6,5km. Dankzij die paar dagen spierpijn en amper kunnen traplopen daarna wist ik dat ik rustiger moest beginnen. ;)

Ik heb toen meteen maar een flinke smak geld betaald voor hardloopschoenen maar daar loop ik nog steeds op en die lopen heerlijk, het is niet alleen beter voor je gewrichten/spieren maar ook voor jezelf - het loopt veel lichter. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Voor beginnende lopers kan je prima met goedkopere en simpele schoenen lopen. Ze moeten echter wel goed bij jouw looptechniek passen. Anders verneuk je geheid wat. Als je een neutrale schoen koopt en je hebt een corrigerende nodig of andersom dan doe je het niet goed.

Enkele honderden is ook overdreven jebent gemiddeld 120 a 140 kwijt voor echt goede schoenen.
Inderdaad, maar met die duurdere schoenen doe je ook langer dan simpele Asics naar mijn idee. Een vriend van mij is al aan z'n tweede paar Asics toe terwijl ik nog steeds op dezelfde schoenen loop die nog meer dan genoeg demping geven.
pi_110269780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:21 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Jep en dan zijn alle wijzingen in de wiki ook in het topic te zien.
gedaan :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:35:31 #28
342418 VKV
Plausibel
pi_110269916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik hou er maar over op.....
Hoeft niet hoor, ben ook maar een leek :P
Wat raad je me aan voor schoeisel? Een bepaald merk? Hoeveel kost het ongeveer?
pi_110270086
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:35 schreef VKV het volgende:

[..]

Ik zou vooral eens langs een Run2day, Runnersworld of weet ik veel wat voor winkel gaan en rekenen op een bedrag van rond de 100 euro minimaal. Voor de rest is het onmogelijk te zeggen zo.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:40:02 #30
342418 VKV
Plausibel
pi_110270132
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik zou vooral eens langs een Run2day, Runnersworld of weet ik veel wat voor winkel gaan en rekenen op een bedrag van rond de 100 euro minimaal. Voor de rest is het onmogelijk te zeggen zo.
Oke zal er binnenkort eens tijd voor vrijmaken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:40:11 #31
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110270146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:35 schreef VKV het volgende:

[..]

oke, schoenen zijn het belangrijkste (na doorzettingsvermogen) voor een loper.

Ga naar een loopsportzaak en laat een lopendebandanalyse doen, de professionals in zo'n zaak zullen je dan een schoen aanmeten die past bij jou loopstijl.
Jij kiest de schoen niet, de schoen kiest jou....het merk maakt niet uit, als hij maar bij jou past.

En natuurlijk kun je een klein tijdje op wat oudere sneakers lopen om te kijken of het wat is maar als je het leuk vind dan is het eerstvolgende loopje naar een speciaalzaak
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:41:24 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110270183
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:40 schreef VKV het volgende:

[..]

Oke zal er binnenkort eens tijd voor vrijmaken.
vertel ze ook het bedrag wat je wilt uitgeven, maakt het voor hun makkelijker om een schoen voor je te vinden die bij je voeten en je budget past
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:55:42 #33
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110270777
Vervelende misstap gemaakt na 3,5 km, maar uiteindelijk toch zo'n 16,5 km gemaakt O+

http://connect.garmin.com/activity/167532188
F means you're fucked
pi_110270895
Ook leuk: veel postbodes hier bezorgen de post met een duwkarretje, en wij hebben een hardlopende postbode! 8-)
Ja doei.
pi_110272030
Yur jij maakt alleen maar duurloopjes? Geen interval of wat dan ook.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:28:06 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110272067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Yur jij maakt alleen maar duurloopjes? Geen interval of wat dan ook.
Interval doe ik niet nee...daarvoor ga ik me aanmelden bij loopgroepen.
Maar ik wil niet persé sneller worden, dat scheelt
F means you're fucked
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:43:23 #37
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110272667
Even boterhammetjes eten en daarna laatste les van Evy van de week, vanavond trainen :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:54:32 #38
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_110273158
Na een week niet veel te hebben gedaan door last van de rug werd ik vanmorgen zonder pijn wakker, eindelijk! Snel mijn loopkleding aan en gaan met die banaan, ben voor de zekerheid wel een weekje teruggegaan met Evy en dat was maar goed ook het ging niet helemaal fantastisch maar uitgelopen en ook nog mooi op tempo.

Het was btw ook de eerste keer met mijn nieuwe horloge met hartslagmeter dus dat staat nu ook voor de eerste keer in endomondo, ziet er wel netjes uit.

voor de geïnteresseerden:
http://www.endomondo.com/workouts/kIvUhYjRQ_o
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:55:08 #39
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110273170
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Wordt je vanzelf wel, hoe vaker je je duurlopen doet, hoe makkelijker je het tempo kan volhouden hoe sneller je na verloop van tijd gaat.
pi_110273308
Ik heb al een tijdje Endomondo op mijn telefoon staan en een account (heb me ook aangemeld bij de FOK! groep), maar kun je die ook gebruiken zonder hartslagmeter?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:59:23 #41
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110273350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb al een tijdje Endomondo op mijn telefoon staan en een account (heb me ook aangemeld bij de FOK! groep), maar kun je die ook gebruiken zonder hartslagmeter?
Ja hoor, enige wat dan ontbreekt is HRM data. Voel je niks van :)
pi_110274436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan is er niks mis mee. Bij mijzelf is dat wel een punt waar ik aan wil werken.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:25:10 #43
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_110274493
Ik kwam deze zojuist tegen.. wel toepasselijk voor deze topicreeks lijkt mij..

If you run, you are a runner. It doesn't matter how fast or how far. It doesn't matter if today is your first or if you've been running for twenty years..

There is no test to pass, no license to earn, no membership card to get.

You just run.

- John Bingham
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:56:04 #44
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110275753
Verdomme. Vandaag voor mezelf voor het eerst echt gefaald.

Mijn vorige les (zelfde week, zelfde les):

Vandaag:

De bedoeling is: 8' lopen - 2' rust - 10' lopen - 3' rust - 8' lopen - 2' rust

De eerste 8 gingen prima, daarna rust gepakt, toen begon ik aan mijn 10' en na 3' kreeg ik ontzettend last van mijn (vooral rechter)kuit. Vervolgens na 5' van de 10' even 2' rust gepakt, daarna weer verder gelopen. Maar het schoot echt niet op. Uiteindelijk richting huis gelopen/wandelt...

Ik baal echt van mezelf :(

Eerste keer dat ik het niet uitloop :(
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:56:59 #45
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110275801
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef Saninl het volgende:

[ afbeelding ]

Vandaag:
[ afbeelding ]

De eerste 8 gingen prima, daarna rust gepakt, toen begon ik aan mijn 10' en na 3' kreeg ik ontzettend last van mijn (vooral rechter)kuit. Vervolgens na 5' van de 10' even 2' rust gepakt, daarna weer verder gelopen. Maar het schoot echt niet op. Uiteindelijk richting huis gelopen/wandelt...

Overkwam mij ook weleens hoor :Y
F means you're fucked
pi_110276145
vandaag maar sinds weken weer lopen...
pi_110276599
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef Saninl het volgende:

[ afbeelding ]

Vandaag:
[ afbeelding ]

Ligt je loopsnelheid niet gewoon te hoog. Het lijkt eerder zo op een stevige interval snelheid. Als jij met zoveel rust nog een forse gemiddelde snelheid haalt zou dat het probleem kunnen zijn. Weet je ook wat je snelheid is tojdens de stukjes dat je hard loopt?
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:25:00 #48
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110276923
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ligt je loopsnelheid niet gewoon te hoog. Het lijkt eerder zo op een stevige interval snelheid. Als jij met zoveel rust nog een forse gemiddelde snelheid haalt zou dat het probleem kunnen zijn. Weet je ook wat je snelheid is tojdens de stukjes dat je hard loopt?
Dat zou ik wel kunnen checken, moet ik dat eens doen?
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:28:59 #49
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110277084
ik moet zo eigenlijk ook weer een rondje van 16+km.... maar ik heb gisteren whisky gezopen en nu totaal geen zin... bah!
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:30:20 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110277136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:28 schreef AntiChrist het volgende:
ik moet zo eigenlijk ook weer een rondje van 16+km.... maar ik heb gisteren whisky gezopen en nu totaal geen zin... bah!
Dan loop je toch een kleiner rondje? Of volg je een specifiek schema?
F means you're fucked
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:31:42 #51
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_110277188
Waarom staat de challenge nu verborgen in de OP :N

Vond het wel een mooie reminder elk nieuw topic het "klassement" in beeld te hebben staan.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:36:03 #52
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110277368
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:30 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan loop je toch een kleiner rondje? Of volg je een specifiek schema?
ik heb niet eens zin om 1 km te lopen :-P
volg geen schema probeer gewoon 3 keer per week een flinke afstand te lopen.
maar ja als ik eenmaal loop zal het wel goed komen
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:37:04 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110277407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

ik heb niet eens zin om 1 km te lopen :-P
volg geen schema probeer gewoon 3 keer per week een flinke afstand te lopen.
maar ja als ik eenmaal loop zal het wel goed komen
Ik kan je wel zeggen dat het gruwelijk lekker loopweer is :9
F means you're fucked
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:44:25 #54
342418 VKV
Plausibel
pi_110277666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Waarom staat de challenge nu verborgen in de OP :N

Vond het wel een mooie reminder elk nieuw topic het "klassement" in beeld te hebben staan.
Jammer idd ;(
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:49:38 #55
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110277883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik kan je wel zeggen dat het gruwelijk lekker loopweer is :9
dat scheelt alweer ! ;)
pi_110278418
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:25 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dat zou ik wel kunnen checken, moet ik dat eens doen?
Ben en er wel benieuwd naar.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:16:23 #57
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110279017
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ben en er wel benieuwd naar.
Oke, het was even vogelen, maar dit is deze week de eerste run (week 7 Evy):

Op 1km: 10,9 km/u
Dipje tussen 1km en 2km in: 5,2 km/u
Boven de 3km: 11,0 km/u
Dipje tussen 3km en 4km: 6,1 km/u
Tussen 4km en 5km: 10,4 km/u

Op 1km: 9,4km/u
Dipje rond 1,5km: 5,9km/u
3km: 11km/u

Week 6 van Evy (vorige week):

Op 0,5km: 11,9km/u
Op 2km: 10,1 km/u
Dipje rond 2,5km: 6,5 km/u
Boven de 3km: 10,2 km/u
Rond 4,5km: 9,4 km/u
Tussen 4km en 5km: 10,4 km/u
pi_110279287
Naar mijn mening loop je te hard.. Zeker die dipjes zijn behoorlijk fors. Ik weet niet hoe ik je als loper moet inschalen en of je hiernaast ook aan sport doet? Maar ik zou je gemiddeldes even terugbrengen naar 9/10 km/u en van daaruit opbouwen richting 10/11km/u etc.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:47:38 #59
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110280476
@saninl kan je gedurende hardlopen een normaal gesprek voeren met iemand? If not, dan ga je te hard/snel en is het aan te raden om een wat langzamer tempo te pakken waarbij je wel een gewoon gesprek kan aangaan.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:49:34 #60
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110280575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn mening loop je te hard.. Zeker die dipjes zijn behoorlijk fors. Ik weet niet hoe ik je als loper moet inschalen en of je hiernaast ook aan sport doet? Maar ik zou je gemiddeldes even terugbrengen naar 9/10 km/u en van daaruit opbouwen richting 10/11km/u etc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:47 schreef slacker_nl het volgende:
@saninl kan je gedurende hardlopen een normaal gesprek voeren met iemand? If not, dan ga je te hard/snel en is het aan te raden om een wat langzamer tempo te pakken waarbij je wel een gewoon gesprek kan aangaan.
Bedankt voor jullie feedback :)

De praatproef doe ik af en toe wel eens, en opzich kan ik dan nog best praten. Ik speel ook hockey, wat op vrijdag trainen is (af en toe) en op zondag wedstrijd. Het is wel een vriendenteam, dus het is geen hoog niveau.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:59:05 #61
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_110280990
Ha, na een bijna een week rust lijken mijn benen zich weer normaal te gedragen! Ik heb mezelf dan ook maar aan de Wiki toegevoegd bij de DtD
The remedy is the experience.
pi_110281340
Die praatproef is niet echt van toepassing hier denk ik ij evy lessen. Die dipjes zijn dus je wandelstukken. Bij de hardloopstukken ga je eigenlijk te hard. Je ademhaling kan het bijhouden net als je benen maar je hartslag niet. Je benen krijgen onvoldoende zuurstof en kunnen hun afvalstoffen niet goed kwijt.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:21:10 #63
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110281970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die praatproef is niet echt van toepassing hier denk ik ij evy lessen. Die dipjes zijn dus je wandelstukken. Bij de hardloopstukken ga je eigenlijk te hard. Je ademhaling kan het bijhouden net als je benen maar je hartslag niet. Je benen krijgen onvoldoende zuurstof en kunnen hun afvalstoffen niet goed kwijt.
Ook bij Evy moet je gewoon kunnen praten anders ga je te hard. Hardlopen is praatlopen om Harry Honselaar te quoten.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:28:51 #64
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_110282267
Bedankt voor de links rechtsedirecte! En bedankt voor de opheldering van het gedoe met de OP slacker.
Ik zal mijn 20k en HM toevoegen en hopelijk staat het er dan snel in ;P
pi_110282400
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:21 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ook bij Evy moet je gewoon kunnen praten anders ga je te hard. Hardlopen is praatlopen om Harry Honselaar te quoten.
Klopt ik heb het een beetje beroerd opgeschreven. Ik bedoelde eigenlijk dat de praatproef niet het enige is wat je in de gaten moet houden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2012 @ 16:48:49 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110283022
Bedoelen ze met praten eigenlijk hele gesprekken of dat je in staat moet zijn om een paar zinnen te wisselen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:57:11 #67
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110283344
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Bedoelen ze met praten eigenlijk hele gesprekken of dat je in staat moet zijn om een paar zinnen te wisselen.
Hele gesprekken. Een paar zinnen uitspreken is weer een zone (of twee) hoger.

Zone 1: lange gesprekken zijn mogelijk (50 onder HFmax).
Zone 2: normale praten is mogelijk (40 onder HFmax).
Zone 3: korte zinnen (30 onder HFmax).
Zone 4: geen behoefte aan praten, maar kan net (20 onder HFmax).
Zone 5: ZWARE inspanning, einde van een race en/of heuveltraining (10 onder HFmax)

Bij duurlopen wil je in zone 1/2 zitten, intervallen/tempolopen zijn zones 3/4.
pi_110283491
morgen of overmorgen een klein loopje doen om te kijken hoe het staat met mijn enkel. Ik wil deze zomer een keer meedoen aan zo'n wedstrijd.

Hoe gaat het in zijn werk? Is het voor jezelf gewoon een drempel om in te schrijven, om iets te behalen of worden er echte eisen aan gesteld? Lijkt mij iig leuk om een keer (of vaker) te doen en daar wil ik wel wat meer voor trainen. :)
Feyenoord Rotterdam
pi_110283577
Nee hoor, je kan je meestal gewoon inschrijven bij die lokale loopjes. Ik heb me toevallig vanmorgen ingeschreven voor een 10k wedstrijd ( en die zijn er zat ). Dus gewoon lekker een schema opstellen en vervolgens wedstrijdjes prikken :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:04:14 #70
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110283586
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:01 schreef Fuszy het volgende:
morgen of overmorgen een klein loopje doen om te kijken hoe het staat met mijn enkel. Ik wil deze zomer een keer meedoen aan zo'n wedstrijd.

Hoe gaat het in zijn werk? Is het voor jezelf gewoon een drempel om in te schrijven, om iets te behalen of worden er echte eisen aan gesteld? Lijkt mij iig leuk om een keer (of vaker) te doen en daar wil ik wel wat meer voor trainen. :)
Meeste (zoniet alle) lopen zijn laagdrempelig. Bij sommige lopen moet je een verwachte eindtijd invullen zodat je ze in een startvlak indelen (Marathon van Amsterdam/Dam tot Dam bijv.). Verder is het gewoon inschrijven, aangeven welke goodies je wilt, ideal betaling doen en klaar. Je kan het zo spannend maken voor jezelf als je wilt, maar uiteindelijk is het een handeling van niks.
pi_110283637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:03 schreef Drassss het volgende:
Nee hoor, je kan je meestal gewoon inschrijven bij die lokale loopjes. Ik heb me toevallig vanmorgen ingeschreven voor een 10k wedstrijd ( en die zijn er zat ). Dus gewoon lekker een schema opstellen en vervolgens wedstrijdjes prikken :)
10km is voorlopig nog te ver. Ik had vorige week 4,5km gerend en ik denk dat het daar verkeerd is gegaan. Nu voelt het al een stuk beter en wil ik het weer proberen. De 4km loop ik gemakkelijk en als ik dan net iets verder ga, dan wordt het al een stuk moeilijker.
Feyenoord Rotterdam
pi_110283681
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:06 schreef Fuszy het volgende:

[..]

10km is voorlopig nog te ver. Ik had vorige week 4,5km gerend en ik denk dat het daar verkeerd is gegaan. Nu voelt het al een stuk beter en wil ik het weer proberen. De 4km loop ik gemakkelijk en als ik dan net iets verder ga, dan wordt het al een stuk moeilijker.
Ik zou gewoon lekker nog een paar maanden trainen en eens kijken of er in september/oktober wat wedstrijden bij je in de buurt zijn :)
pi_110283689
Ook weer 5 km erbij kunnen tellen. Viel me niet mee, maar dat heb ik wel vaker op vrijdag. Uiteindelijk na 28:15 weer thuis :)
pi_110283796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:08 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik zou gewoon lekker nog een paar maanden trainen en eens kijken of er in september/oktober wat wedstrijden bij je in de buurt zijn :)
Ja, ik ben ook nog niet van plan om nu al wedstrijden te plannen. Mijn voornaamste doel is om conditie op te bouwen, want ik wil straks weer gaan voetballen. Toch vind ik dit ook wel leuk om te doen :)
Feyenoord Rotterdam
pi_110283848
Net even les 13 gedaan van Evy. 4,74 km gelopen, gemiddeld (incl wandelen, 9,3 km/p u).
Ging wel lekker, merkte wel dat ik toen ik 5 minuten moest hardlopen het laatste minuutje wat zwaarder werd. Misschien maar iets langzamer gaan hardlopen.
pi_110284764
Ja, ben over de 100km! Nog maar 400 te gaan dit jaar.
pi_110285326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:57 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Hele gesprekken. Een paar zinnen uitspreken is weer een zone (of twee) hoger.

Zone 1: lange gesprekken zijn mogelijk (50 onder HFmax).
Zone 2: normale praten is mogelijk (40 onder HFmax).
Zone 3: korte zinnen (30 onder HFmax).
Zone 4: geen behoefte aan praten, maar kan net (20 onder HFmax).
Zone 5: ZWARE inspanning, einde van een race en/of heuveltraining (10 onder HFmax)

Bij duurlopen wil je in zone 1/2 zitten, intervallen/tempolopen zijn zones 3/4.
Tijdens de halve zat ik met ademhalen in zone 3, als ik naar mijn hartslagzones kijk zat ik in zone 5 en veel te hoog. Daardoor was mijn lichaam er na 13 km het er niet meer meeeens en vond het hoogtijd om het rustiger aan te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 13-04-2012 18:35:31 ]
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:29:21 #78
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110286079
Eergisteren 4 km gerend
Vandaag 4,5 km gerend
Overmorgen 5km. Op naar de Coolsingel!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_110286960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hoe kun jij zien dat zijn benen te weinig zuurstof krijgen?
pi_110287772
Je hebt helemaal gelijk dat klopt niet helemaal. Ben er vandaag niet helemaal bij denk ik.
pi_110288084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:04 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Meeste (zoniet alle) lopen zijn laagdrempelig. Bij sommige lopen moet je een verwachte eindtijd invullen zodat je ze in een startvlak indelen (Marathon van Amsterdam/Dam tot Dam bijv.). Verder is het gewoon inschrijven, aangeven welke goodies je wilt, ideal betaling doen en klaar. Je kan het zo spannend maken voor jezelf als je wilt, maar uiteindelijk is het een handeling van niks.
Klopt, bij de marathon van Rotterdam ook.
pi_110288153
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:29 schreef robdriessen het volgende:
Eergisteren 4 km gerend
Vandaag 4,5 km gerend
Overmorgen 5km. Op naar de Coolsingel!
Jij rent zondag de 5 KM tijdens de ABN Marathon? :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:46:48 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110288829
Yay! PR op de 5 km met 26 secs verbeterd *O*. Heb hem in 29:10 gedaan (10,3 km/u). Jammer dat het niet 11 seconden sneller kon, maar goed, ik was de laatste kilometer best wel dood :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door Viking84 op 13-04-2012 19:51:51 ]
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:54:19 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110289137
Duurt het even voordat Endomondo je personal bests update? Bij mij staat nog steeds 29:36, terwijl het toch echt 29:10 is.
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 april 2012 @ 19:58:24 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110289291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:54 schreef Viking84 het volgende:
Duurt het even voordat Endomondo je personal bests update? Bij mij staat nog steeds 29:36, terwijl het toch echt 29:10 is.
Ja duurt soms even. Komt wel goed :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:02:32 #86
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_110289469
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:14 schreef Parthenocissus het volgende:
Net even les 13 gedaan van Evy. 4,74 km gelopen, gemiddeld (incl wandelen, 9,3 km/p u).
Ging wel lekker, merkte wel dat ik toen ik 5 minuten moest hardlopen het laatste minuutje wat zwaarder werd. Misschien maar iets langzamer gaan hardlopen.
Toevallig net ook nr 13 van Evy gedaan, geen idee wat mijn afstand en snelheid waren. Weet wel dat het erg lekker ging en dat ik na die 5 min nog puf genoeg over had.

Btw de oortelefoon, sennheiser pmx 680... wat een aanrader! Die zitten echt goed en lekker geluid.

Wilde afgelopen week trouwens 2 dagen achter elkaar rennen maar was toen na 3 min al gestopt om een blessure te voorkomen, te last van mn benen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:20:46 #87
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110290339
zo net toch maar weer de 16km+ gelopen in een stuk betere tijd dan de vorige keer moet ik zeggen :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:49:06 #88
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110291934
vandaag de openingsloop voor het winterseizoen van de harriers club...en dan wakker worden met een verstopte neus }:|
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:49:45 #89
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110291967
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:46 schreef Viking84 het volgende:
Yay! PR op de 5 km met 26 secs verbeterd *O*. Heb hem in 29:10 gedaan (10,3 km/u). Jammer dat het niet 11 seconden sneller kon, maar goed, ik was de laatste kilometer best wel dood :P.
_O_
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:51:05 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110292054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:20 schreef AntiChrist het volgende:
zo net toch maar weer de 16km+ gelopen in een stuk betere tijd dan de vorige keer moet ik zeggen :)
Onze rondjes van vandaag lijken wel wat op elkaar :+
F means you're fucked
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:28:14 #91
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_110294103
Morgen ga ik voor les 1 van het 5-10km programma van Evy :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:36:03 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110294573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

_O_
Jee, iemand die het waardeert *O* :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:37:31 #93
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110294663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jee, iemand die het waardeert *O* :P.
toch gewon een goede tijd??!! gemiddelde van boven de 10km/uur
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:40:30 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110294834
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

toch gewon een goede tijd??!! gemiddelde van boven de 10km/uur
Nou ja, iedereen lijkt het vrij normaal te vinden om zo'n tijd te lopen. Mis soms een beetje het "goed gedaan!" hier, maar eerlijk is eerlijk: ik doe dat zelf ook vaak niet :@.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 21:41:12 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_110294879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou ja, iedereen lijkt het vrij normaal te vinden om zo'n tijd te lopen. Mis soms een beetje het "goed gedaan!" hier, maar eerlijk is eerlijk: ik doe dat zelf ook vaak niet :@.
Maar wij zijn toch ook fier op jou *O* Mijn PR op de 5km is zo'n 5min langzamer :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:43:39 #96
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110294999
quote:

[..]

dit komt natuurlijk ook een beetje omdat het van een puur beginnerstopic verandert is in een hardlooptopic waar we tegenwoordig allemaal door elkaar lopen.
Ik zelf loop ook niet al te hard hoor, ik denk, tijdens mijn lange duurlopen zo'n 10.6-10.8km/u
pi_110295054
quote:

[..]

Ik vind lekker en blessurevrij lopen echt veel belangrijker dan een hoge snelheid. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je zo druk maakt over sneller lopen? Loop lekker, en geniet van duurlopen in het weekend.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:44:53 #98
3011 E.T.
pi_110295063
quote:

[..]

Idd, dat mis ik soms ook wel een beetje hier..

Maar het is wel onwijs knap van je tijd! Ik ben al blij als ik onder de 31min. loop.. in de 29 kan ik alleen nog maar van dromen ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:46:17 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_110295145
Ik zal iedere dag 1 post doen met de tekst: goed gedaan allemaal.

Goed?
F means you're fucked
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:47:11 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110295199
ach, en alles is relatief... ik ben zelf misschien een van de meer ervaren lopers hier in de topic maar mjin collega loopt de marathon in iets over 3 uur en de club captain bij de harriers club in 2.45 dus ja...wat is snel of ervaren?
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:47:16 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110295205
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind lekker en blessurevrij lopen echt veel belangrijker dan een hoge snelheid. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je zo druk maakt over sneller lopen? Loop lekker, en geniet van duurlopen in het weekend.
Ja jij hebt makkelijk praten want jij loopt altijd een mooie tijd :P. Ik zit al 1,5 jaar op ongeveer dezelfde snelheid (9-9,5 km/u) en dus heb ik het gevoel dat ik geen vooruitgang boek. Op afstanden van 10 km of meer boeit snelheid me minder en gaat het vooral om genieten idd, maar ik heb lang geen uitdaging gezien in de 5 km, omdat ik 's ochtends zo moeilijk vooruitkwam.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:48:15 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110295243
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:44 schreef E.T. het volgende:

[..]

Idd, dat mis ik soms ook wel een beetje hier..

Maar het is wel onwijs knap van je tijd! Ik ben al blij als ik onder de 31min. loop.. in de 29 kan ik alleen nog maar van dromen ;)
Ik een paar weken geleden ook hoor :'). Heb echt gedacht dat het nooit meer ging gebeuren.
Geef jij jezelf helemaal tijdens de 5 km?
Niet meer actief op Fok!
pi_110295410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja jij hebt makkelijk praten want jij loopt altijd een mooie tijd :P. Ik zit al 1,5 jaar op ongeveer dezelfde snelheid (9-9,5 km/u) en dus heb ik het gevoel dat ik geen vooruitgang boek. Op afstanden van 10 km of meer boeit snelheid me minder en gaat het vooral om genieten idd, maar ik heb lang geen uitdaging gezien in de 5 km, omdat ik 's ochtends zo moeilijk vooruitkwam.
Ik loop net-aan 10km/u, gewoonlijk :).
Die 21 km met 10,6 laatst was een uitzondering op de regel.
Ik heb me eenmaal doodgelopen op de 5 km, toen haalde ik 12 km/u. En besloot om weer gewoon lekker over zandpaden te gaan rennen, ook al haal ik daar soms met moeite de 9km/u.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_110295725
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 01:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
voor de iets ambiteuzere lopers onder ons....trail running at its best!!
als het filmpje je iets te lang duurt, vanaf 6 minuten...de afdaling, "a must see"
Eerst dacht ik 'leuk, die kan zo solliciteren als porter op de Kilimanjaro :D '. Daarna vroeg ik me af of dat nou echt sneeuw was....en het werd al geen extreme running meer, eerder extreme climbing. Die heeft vast wel iets meer dan een flinke cursus klimmen gevolgd. Af en toe met een verstard gezicht met open mond toegekeken.
Bij de afdaling vond ik het echt gevaarlijk en zelfs onverantwoord. :{
Leuk filmpje, en gaaf als je het kunt, dat wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Doe mij dit dan maar zeg maar:
Zelf zou ik dan inderdaad liever dit doen. Heel ander niveau, maar zeker zo leuk en goed te doen. Prachtig uitzicht. O+
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:03:05 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110296121
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik loop net-aan 10km/u, gewoonlijk :).
Die 21 km met 10,6 laatst was een uitzondering op de regel.
Ik heb me eenmaal doodgelopen op de 5 km, toen haalde ik 12 km/u. En besloot om weer gewoon lekker over zandpaden te gaan rennen, ook al haal ik daar soms met moeite de 9km/u.
Ik haal 10 km/u alleen op de 5 km hoor :P. Op de 10 km loop ik eerder iets van 9,3 km/u. Dus prima prestaties van jou :).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:06:09 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110296295
Overigens let ik bij de 5 km op de tijd, omdat het op die manier nog een uitdaging voor me is. Ik heb lange tijd alleen 5 kms gelopen, om de kilometers in de benen te houden voor de duurlopen. Dat is geen fijne motivatie.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:06:29 #107
3011 E.T.
pi_110296317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik een paar weken geleden ook hoor :'). Heb echt gedacht dat het nooit meer ging gebeuren.
Geef jij jezelf helemaal tijdens de 5 km?
ja, dit is momenteel wel ff het maximale wat er in zit. Al voelde ik de laatste keer wel dat ik nog iets over had. Vandaar dat ik nu rustig, op m'n gemakkie, naar de 10 wil gaan bouwen :)
pi_110296360
Ik heb vorig jaar de 10 km nét krap aan onder 1 uur gelopen (scheelde 2 sec :D ). Met 5 km loop ik ook net boven 10 (beter gezegd, kán. Soms loop ik ook gewoon belabberd).
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:18:34 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110296972
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:06 schreef Viking84 het volgende:
Overigens let ik bij de 5 km op de tijd, omdat het op die manier nog een uitdaging voor me is. Ik heb lange tijd alleen 5 kms gelopen, om de kilometers in de benen te houden voor de duurlopen. Dat is geen fijne motivatie.
nee inderdaad, daarom probeer ik ook af en toe een wedstrijdje te doen, niet zo zeer om een goede tijd neer te zetten maar meer ter motivatie...verandering van spijs zullen we maar zeggen
pi_110297265
Netjes hoor vik :) snap dat je blij bent.

En ik vind het een goede tijd, mijn snelste 5 is 31 min tot nu toe en dat vind ik al mooi! Dan moet ik al echt doorzetten.

Liever hobbel ik lekker km'tjes rond de 9 p uur, heerlijk tempo.

Lees hier veel dat mensen harder lopen maar goed eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit allemaal.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110297343
Zo ondanks dat het laat was mezelf toch even een schop onder de kont gegeven en gelopen want het was maandag alweer de laatste keer geweest dat ik gelopen heb.
Best lekker alleen een beetje jammer van die groepjes blowende jongeren om de 100 meter met hun kleurrijke commentaar.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:28:50 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110297475
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:24 schreef DarkElf het volgende:
Netjes hoor vik :) snap dat je blij bent.

En ik vind het een goede tijd, mijn snelste 5 is 31 min tot nu toe en dat vind ik al mooi! Dan moet ik al echt doorzetten.

Liever hobbel ik lekker km'tjes rond de 9 p uur, heerlijk tempo.

Lees hier veel dat mensen harder lopen maar goed eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit allemaal.
Ja, daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen :P.

Ik ga de volgende keer de Coopertest eens doen. Eerst een stukje warmlopen, dan 12 min. voluit en dan een cooling down. Heb nu 2100 meter gehaald op de Coopertest en moet minimaal 2200 halen om een 'goede conditie' te hebben.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:29:52 #113
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110297525
Ga nu zondag nog 10 km doen, maandagochtend vroeg nog een herstelloopje van 3 km en dan pas volgend weekend weer (ga weekje op vakantie).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:32:28 #114
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110297642
zoals ik al zei, wat is goed en wat is slecht...
dit is mijn buurvrouw: http://www.olympic.org.nz/nzolympic/athlete/jane-arnott
en ik moet elke keer langs haar huis waggelen met een topsnelhied van 11km/u ;(
pi_110298975
Sprak maandag iemand die de hm op 13,5 doet. Die zei ook: lekker belangrijk hoe snel je loopt. Het gaat erom dat je lekker loopt en dat je geniet en daar gaat het idd om :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110299078
En eens met sigme: ik loop liever fijn en blessurevrij, en langzamer dan te hard en niet relaxt want het moet sneller!! En met blessures. :)

Even afkloppen maar loop nu 2 jaar zonder pijntjes, dat hou ik graag zo ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:03:10 #117
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110299157
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:59 schreef DarkElf het volgende:
Sprak maandag iemand die de hm op 13,5 doet. Die zei ook: lekker belangrijk hoe snel je loopt. Het gaat erom dat je lekker loopt en dat je geniet en daar gaat het idd om :)
inderdaad... als ik echt alles zou geven en intensiever zou gaan trainen zou ik misschien 1km/uur sneller lopen maar ik ben er bijna van overtuigd dat dan het plezier er voor mij uit raakt

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 13-04-2012 23:15:28 ]
pi_110299661
Hoe slechter de omstandigheden, hoe lekkerder ik loop. :')
Na de HM van maandag een paar daagjes rust gehad, want snotverkouden en hoesten. Weer een zware week van lange dagen en 6 uurtjes slaap per nacht.
Loop ik daarnet 10.26km/h. Snelst tot nu toe. :D
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:15:48 #119
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110299788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:13 schreef wyccie het volgende:
Hoe slechter de omstandigheden, hoe lekkerder ik loop. :')
Na de HM van maandag een paar daagjes rust gehad, want snotverkouden en hoesten. Weer een zware week van lange dagen en 6 uurtjes slaap per nacht.
Loop ik daarnet 10.26km/h. Snelst tot nu toe. :D
^O^
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:23:54 #120
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110300183
Klote, kreeg net een diaree aanval. Precies op de helft, langs een drukke weg.. Daarna honger, en on het nog erger te maken door kou verkrampte spieren -O-

Klotezooi...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:29:16 #121
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110300453
Fokking koud in mn, korte tight en dryfit shirt...
Ecosia
pi_110300499
Nog diarreefoto's gemaakt?

En ben je nou al thuis of niet? Ga lekker onder de warme douche!
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:33:29 #123
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110300667
Nope, nog een half uur lopen voor ik thuis ben...

Kan je werk de gps coördinaten van de hoop geven hoor ;)
Ecosia
pi_110300777
:o gelukkig is t donker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110300878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:33 schreef Jumparound het volgende:
Nope, nog een half uur lopen voor ik thuis ben...

Kan je werk de gps coördinaten van de hoop geven hoor ;)
Mwah, ik heb niet zo'n grote behoefte om dat te zien. ;)
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:35 schreef DarkElf het volgende:
:o gelukkig is t donker
Inderdaad. Lijkt me zó erg kut als dat gebeurt.
Ik loop namelijk langs de Waalkade, waar in de zomer de terrasjes vol zitten.
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:41:41 #126
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110301046
Zo had ik even helemaal geen zin om te lopen vandaag (was wat moe-ig), maar uiteindelijk om 22 uur toch maar de schoenen aangedaan en mezelf naar buiten gesleept. Heerlijk gelopen, langzamer dan normaal, te snel als ik naar m'n schema kijk, maar het dieseltje draaide naar hartelust. Alleen nu niet meer moe. Dus straks even een serie erbij pakken en wachten tot de slaap in werking treedt.

@jump shit happens... het doet me trouwens denken aan een topic laatst in KLB.
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:44:03 #127
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110301149
Gewoon zeggen dat je satesaus maakt ;-)
Ij zag trouwens wel lammetjes en en uil!
Ecosia
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:05:50 #128
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110302113
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mwah, ik heb niet zo'n grote behoefte om dat te zien. ;)

[..]

we willen elkaar toch steunen? en nu er stront aan de knikker is haken we af?
pi_110302171
Is dat iets veel voorkomends bij duurlopers van die diarree aanvallen?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_110302301
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
we willen elkaar toch steunen? en nu er stront aan de knikker is haken we af?
:D
Sorry, ik ben zwak.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Niet dat ik weet?
Ik neem niet overdreven veel vezels in, en voor een wedstrijd eet ik meestal een banaan. En probeer in de ochtend ook al de nummer 2 gehad te hebben voor ik wegga.
pi_110302617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Wellicht heerst er een buikgriepje? Heb al meer mensen gehoord over buikklachten, niet alleen hardlopers.
I reject reality and substitute my own
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:26:43 #132
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110303349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:23 schreef Jumparound het volgende:
Klote, kreeg net een diaree aanval. Precies op de helft, langs een drukke weg.. Daarna honger, en on het nog erger te maken door kou verkrampte spieren -O-

Klotezooi...
We doen hem gewoon weer!

pi_110303443
En ja, uiteraard vind ik het wel klote voor je. Lijkt me niet cool om mee te maken.
  zaterdag 14 april 2012 @ 01:12:17 #135
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_110304271
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:40 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

We doen hem gewoon weer!

[ afbeelding ]
:o :D
  zaterdag 14 april 2012 @ 07:13:03 #136
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110306550
lekker gelopen met de harriers club...openigsdag van het winterseizoen., super herfstdag met zo'n 16 graden en een zonnetje

jongste runner was 5, oudste was 70... iedereen gewoon lekker zijn eigen afstand en eigen snelheid, lopen op de eerste plaats voor het sociale aspect en ten tweede, voor degene die dat wilden, wat training onder aanvoering van de club captain.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 07:39:40 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_110306621
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:41 schreef slacker_nl het volgende:
Zo had ik even helemaal geen zin om te lopen vandaag (was wat moe-ig), maar uiteindelijk om 22 uur toch maar de schoenen aangedaan en mezelf naar buiten gesleept. Heerlijk gelopen, langzamer dan normaal, te snel als ik naar m'n schema kijk, maar het dieseltje draaide naar hartelust. Alleen nu niet meer moe. Dus straks even een serie erbij pakken en wachten tot de slaap in werking treedt.

@jump shit happens... het doet me trouwens denken aan een topic laatst in KLB.
Dat topic in KLB laatst inderdaad! Ik heb wel een kwartier zitten lachen daarom :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:24:19 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110306859
Ik ben er ook altijd bang voor dat zoiets gebeurt. Zeker aangezien ik vaak aandrang voel vlak voordat ik ga hardlopen en op het moment dat ik wil gaan ineens niet meer :').
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:38:24 #139
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110306978
kwam net terug van mijn middag met de club in mijn hardloopkleren..staat de hond bij de deur al kwispelend...
kon ik nog een keer aan de bak want ja als dit je aankijkt dan kan je nog geen nee zeggen?

maar wel een goed excuus want mevrouw moet over 2 weken in topconditie zijn voor het begin van het eendenjachtseizoen
pi_110307041
:D!
Ja doei.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 april 2012 @ 08:45:47 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110307070
O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:46:57 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110307082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
kwam net terug van mijn middag met de club in mijn hardloopkleren..staat de hond bij de deur al kwispelend...
kon ik nog een keer aan de bak want ja als dit je aankijkt dan kan je nog geen nee zeggen?
[ afbeelding ]
maar wel een goed excuus want mevrouw moet over 2 weken in topconditie zijn voor het begin van het eendenjachtseizoen
Wat een schatje O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_110307106
eend :9

Vandaag wil ik 6km gaan doen. Zin in! *)
Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:50:43 #144
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110307118
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:49 schreef motorbloempje het volgende:
eend :9

maar wel uitkijken voor de loden kogeltjes ;)
pi_110307209
:D risico van 't vak!
Ja doei.
pi_110307602
Net les 8 gedaan. Viel vies tegen om na een week niet te hebben hard gelopen (ziek en geen zin in lopen met diarree ;)) Gelijk een pittige les met constant 2 minuten lopen en maar 1 minuut rust. Overmorgen de les nog maar een keer doen.

Maar over de tijd mag ik best tevreden zijn 4,8 km in 34,51 minuten
  zaterdag 14 april 2012 @ 10:58:33 #147
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110308960
quote:
[ afbeelding ]
Welk merk is dit? Mooi beestje, gewoon een keertje meenemen met je trailrunning, wordt ze keihard van (en daarna heb je geen kind meer aan ze). De pa van m'n ex heeft een Jack Russel, die meenemen naar het strand, balletjes gooien en je hij heeft 3 dagen lang geen zin meer om uitgelaten te worden :D
pi_110309010
quote:
[ afbeelding ]
Dat snoetje :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:06:06 #149
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110309092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Welk merk is dit? Mooi beestje, gewoon een keertje meenemen met je trailrunning, wordt ze keihard van (en daarna heb je geen kind meer aan ze). De pa van m'n ex heeft een Jack Russel, die meenemen naar het strand, balletjes gooien en je hij heeft 3 dagen lang geen zin meer om uitgelaten te worden :D
het is een chocolate labrabour met weimaraner bloed in haar., zorgt ervoor dat ze een jachthond pur sang is
En wat betreft de trail running, ze wil mee maar ik loop dan in natuurgebieden waar geen honden mogen komen., dus ze gaat alleen mee tijdens de "gewone rondjes"
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:09:28 #150
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110309154
Zo, ben weer een beetje bijgekomen :')
Nu ff een hekje slopen :')

maandag pas weer lopen neem ik bang...
Ecosia
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:09:42 #151
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110309159
Dat plaatje :D
Ecosia
pi_110310373
Voor de statistieken:
11km gewandeldraafd met honden, 9km/u.
Zo'n 2 km op minimale schoentjes, op blote voeten: 5 km zandpad en 4 km asfalt. Ik heb de garmin niet uitgezet bij de pauzes om schoentjes uit/aan te trekken dan wel honden aan/af te lijnen.
pi_110310502
Holy fukking shit, wat is het een lekker hardloopweer zeg. Niet normaal. Les 14 in de pocket.

En meer dan een marathon gelopen!
pi_110310684
Wat zouden jullie eten, de ochtend voor de marathon? De start is om half 11 morgenochtend.
Heb dus geen idee wat ik het beste kan eten.. gewoon wat yoghurt met eventueel banaan en wat sportdrank?

Te zwaar eten is denk ik geen optie. Twijfel enorm!
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:05:24 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110311637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 12:28 schreef MvN_Rdam het volgende:
Wat zouden jullie eten, de ochtend voor de marathon? De start is om half 11 morgenochtend.
Heb dus geen idee wat ik het beste kan eten.. gewoon wat yoghurt met eventueel banaan en wat sportdrank?

Meer een vraag voor het amateurstopic ;).
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 13:08:50 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_110311727
Mja, ik zou het ook echt niet durven zeggen...
pi_110311932
Net de laatse les van StR afgerond, ik kreeg wat complimenten en volgens de trainers heb ik talent :P

We moesten minstend 3 km lopen in 25 minuten, ik liep er 5. Was wel leuke ervaring, om zo lang aan 1 stuk door te lopen.
Children of the night. What music they make.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 13:16:58 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_110311963
Ik ben ook terug van laatste lesje StR. Jammer, ik vond het wel leuk. Bij mij in de omgeving kan je nog verder, Run to the Start heet het dan. Maar dat is op maandagavond, en dan kan ik niet ;(
pi_110312874
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Meer een vraag voor het amateurstopic ;).
Done :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben ook terug van laatste lesje StR. Jammer, ik vond het wel leuk. Bij mij in de omgeving kan je nog verder, Run to the Start heet het dan. Maar dat is op maandagavond, en dan kan ik niet ;(
Dus nu lekker in je eentje verder?
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 13:56:58 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_110313058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:49 schreef MvN_Rdam het volgende:

Dus nu lekker in je eentje verder?
Dat sowieso! En ik heb veel geleerd wat betreft techniek en houding, en daar ga ik veel plezier van hebben :Y
pi_110313199
Heerlijk 10 km gelopen net, 30 sec sneller dan de snelste tot nu toe dus ik ben dik tevreden, zeker gezien het feit dat ik een km of 4 tegenwind had :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110313206
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:04 schreef DarkElf het volgende:
Heerlijk 10 km gelopen net, 30 sec sneller dan de snelste tot nu toe dus ik ben dik tevreden, zeker gezien het feit dat ik een km of 4 tegenwind had :D
^O^ Nice!
Ja doei.
pi_110313218
quote:

wat eet je normaal?

ik zou zeker niet ineens andere dingen gaan eten dan normaal.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110313226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

^O^ Nice!
en ik had echt geen zin , ... toch gegaan en t ging heerlijk!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110313229
Ik sla 1 dagje over. Morgen weer, anders kom ik volgende week niet uit met mijn trainingen.
Ben ook best moe,en last van me enkel.

Dus morgen weer een poging!
pi_110313257
quote:

Vroeg opstaan, bak spaghetti.
pi_110313275
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:05 schreef DarkElf het volgende:

[..]

wat eet je normaal?

ik zou zeker niet ineens andere dingen gaan eten dan normaal.
Meestal loop ik 's avonds.. dan heb ik 3 maaltijden gehad :P
Maar ik hou het gewoon bij yoghurt met banaan. Dat is safe iig. Weet ik zeker dat mn darmen en maag geen rare dingen gaan doen.
pi_110313296
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:07 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Maar ik hou het gewoon bij yoghurt met banaan. Dat is safe iig. Weet ik zeker dat mn darmen en maag geen rare dingen gaan doen.
hoeveel ga je lopen?

eet anders nog een krentenbol ofzo, zoiets kan geen rare dingen doen als het goed is met je darmen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:09:54 #169
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110313336
Ik heb laatst voor mijn 14,45km een bakje special K met sojamelk gegeten, uurtje gewacht en vlak voor vertrek nog een banaantje. Banaantjes zijn sowieso goed krachtvoer :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_110313377
banaan met kwark dan, door de eiwitten krijg je veel minder een piek van de suikers van de banaan :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110313394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:08 schreef DarkElf het volgende:

[..]

hoeveel ga je lopen?

eet anders nog een krentenbol ofzo, zoiets kan geen rare dingen doen als het goed is met je darmen.
42 KM. De gehele marathon dus. En dat is idd een goed idee!
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:13:30 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110313419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:04 schreef DarkElf het volgende:
^O^.

We zijn ook wel benieuwd naar je tijd hoor! :P.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:13:50 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110313427
Morgen mag ik weer. Hopelijk is het dan net zulk fijn weer!
Niet meer actief op Fok!
pi_110313494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^O^.

We zijn ook wel benieuwd naar je tijd hoor! :P.
oh 1 uur 6 min en 12 sec, 30 sec sneller. Vast niet ontzettend snel volgens sommigen hier ;) maar ik ben er erg blij mee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110313590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:12 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:07 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Heb je het over de ochtend van de marathon? Dan zou ik toch wel meer dan een bakje yoghurt en een banaan eten hoor.
pi_110313627
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Heb je het over de ochtend van de marathon? Dan zou ik toch wel meer dan een bakje yoghurt en een banaan eten hoor.
Ja klopt, ik duw er denk ik wat broodjes bij, dan sta ik lekker optijd op zodat ik ruim van te voren kan eten.
pi_110313635
Ik hoop dat 't weer hier nog wat beter gaat worden vandaag: hagelbui na hagelbui, en als dat zo blijft stel ik m'n rondje uit naar morgen. Rennen in de hagel heb ik één keer 'mogen' doen, en dat was alles behalve fijn -O-
Ja doei.
pi_110313704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:12 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

heel veel succes, op welke tijd hoop je?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110313845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:24 schreef DarkElf het volgende:

[..]

heel veel succes, op welke tijd hoop je?
Ik hoop op binnen de 4 uur, en dat moet normaal gesproken wel lukken. Maar dit is toch heel anders dan tijdens trainingen. De mensen, de mede-lopers, de sfeer.. Dus ik durf geen tijd te zeggen.
pi_110314207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:28 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Ik hoop op binnen de 4 uur, en dat moet normaal gesproken wel lukken. Maar dit is toch heel anders dan tijdens trainingen. De mensen, de mede-lopers, de sfeer.. Dus ik durf geen tijd te zeggen.
snap ik, heel veel succes iig. Ik ga wel delen kijken op tv. Heb vroeger in Rotterdam gewoond waar de marathon langskwam, vond het toen al leuk om te zien!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:44:25 #181
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110314296
@mvn_rdam Wit brood met kip/kalkoenfilet en/of pindakaas, fruitsoorten met weinig vezels, gelletjes, ed.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 14:45:22 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_110314318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

snap ik, heel veel succes iig. Ik ga wel delen kijken op tv. Heb vroeger in Rotterdam gewoond waar de marathon langskwam, vond het toen al leuk om te zien!
Ik ga me ook voor de TV nestelen denk ik. Zou het gewoon op de NOS komen? Of op een lokale zender?
pi_110315749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:28 schreef MvN_Rdam het volgende:

[..]

Heel veel succes! Ben benieuwd naar je tijd en hoe het gaat...
pi_110315768
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ga me ook voor de TV nestelen denk ik. Zou het gewoon op de NOS komen? Of op een lokale zender?
Volgens mij gewoon op de NOS, hoor!
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 15:30:10 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_110315784
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:29 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon op de NOS, hoor!
Leuk :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 15:30:35 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110315798
Net nog een herstelloopje gedaan van rond de 6km. Veel succes met lopen, allemaal!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_110316526
Ik heb mijzelf een bluetooth hartslagmeter aangeschaft. Ik heb hem even omgedaan en hij zit in elk geval goed. Morgen maar eens testen of hij het ook daadwerkelijk goed doet.

Jammer overigens dat endomondo de hartslag niet realtime toont.
pi_110316689
Ow al gevonden hoe ik hartslag realtime kan zien :) Helemaal mooi!
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:14:04 #189
3011 E.T.
pi_110316949
Mooie tijd DE!

Hier onverwachts 22,5 km fietsen, m'n rondje rennen schuift ff door naar morgen. Wel knap dat mijn 8-jarige en 5-jarige zelf meegefietst hebben! Maar ben wel een beetje gaar nu
pi_110318655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:14 schreef E.T. het volgende:
Mooie tijd DE!

Hier onverwachts 22,5 km fietsen, m'n rondje rennen schuift ff door naar morgen. Wel knap dat mijn 8-jarige en 5-jarige zelf meegefietst hebben! Maar ben wel een beetje gaar nu
Tnx :)

En das een flinke afstand ja voor die kleintjes!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110318675
Hm. De spontane hagelbuien van tijd tot tijd maken dat ik morgen maar ga lopen. De weerman zegt ook dat 't morgen droog is hier, met een zonnetje, dus dan stel ik m'n 6km wel een dagje uit. Maar morgen gaat die 6km er komen! *O* Nog steeds evenveel zin in :9
Ja doei.
pi_110318788
Tevens, ik zat zo eens te denken:

Ik kan nu prima 5 (en dus ook wel 6km, getuige mijn voornemen voor morgen) aan één stuk lopen, maar wil dit omdat de blessures van vorige keren nu fijn uitblijven, weer op gaan voeren.

Nu kún je natuurlijk elke keer een stukje eraan plakken, maar ik vraag me af of het ook mogelijk (en dus 'slim' is om bijvoorbeeld 5km te rennen, een (nog te bepalen) tijd/afstand er tussen te wandelen en vervolgens nóg eens 5km rennen. Dus in totaal 10km + wandelkm of iets in die richting. Iemand ervaring met zo'n aanpak? Niet dat ik dan meteen opspring om dat te gaan doen, 't is maar een hersenspinsel :P
Ja doei.
pi_110318843
Weet van mensen die vaak lange duurlopen doen dan ze ook wel eens een tijdje pauze ertussen hebben maar dan weet ik dat van mensen die echt uren lopen.

In theorie zou het best kunnen werken natuurlijk, je kan het altijd eens proberen.

Wat voor blessures heb je gehad in het verleden eigenlijk?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110318926
De pijn in m'n onderrug was 't ergste/voornaamste.
Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:44:46 #195
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110319442
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:25 schreef motorbloempje het volgende:

Ik kan nu prima 5 (en dus ook wel 6km, getuige mijn voornemen voor morgen) aan één stuk lopen, maar wil dit omdat de blessures van vorige keren nu fijn uitblijven, weer op gaan voeren.

Nu kún je natuurlijk elke keer een stukje eraan plakken, maar ik vraag me af of het ook mogelijk (en dus 'slim' is om bijvoorbeeld 5km te rennen, een (nog te bepalen) tijd/afstand er tussen te wandelen en vervolgens nóg eens 5km rennen. Dus in totaal 10km + wandelkm of iets in die richting. Iemand ervaring met zo'n aanpak? Niet dat ik dan meteen opspring om dat te gaan doen, 't is maar een hersenspinsel :P
Volledige legitieme aanpak, met de pauze ertussen. Al zou ik gewoon elke week max 10% van je afstand vergroten tot je bij de 10km bent. Je kan altijd een paar minuten wandelen en dan de rest van je duurloop vervolgen. Niks mis mee.

En mbt rugklachten, misschien een optie om je "core" te versterken?
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:45:48 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110319471
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oh 1 uur 6 min en 12 sec, 30 sec sneller. Vast niet ontzettend snel volgens sommigen hier ;) maar ik ben er erg blij mee.
Oh, ik ben maar 3 à 4 minuten sneller hoor :').

Gaat erom dat je jezelf verbeterd hebt ^O^.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:48:19 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110319537
Ik zou het niet doen, Mo. Ook al zit er een wandelpauze tussen, je verdubbelt je afstand wel, dat vind ik nogal wat. Ik plakte er elke week 1 km aan vast, dan zit je ook binnen 5 weken al op 10, is dat niet wat? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_110319716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:44 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Volledige legitieme aanpak, met de pauze ertussen. Al zou ik gewoon elke week max 10% van je afstand vergroten tot je bij de 10km bent. Je kan altijd een paar minuten wandelen en dan de rest van je duurloop vervolgen. Niks mis mee.

En mbt rugklachten, misschien een optie om je "core" te versterken?
Ben ik al mee bezig, vandaar dat het tegenwoordig ook een stuk beter gaat. Heb nu zelden last van m'n rug, ook bij andere sporten ^O^.

Als ik zoiets zou doen zou ik waarschijnlijk gaan voor 3,5 + 0,5 + 3,5 of iets in die richting tegen de tijd dat ik de 6km probleemloos kan lopen. Heb nog even dus om er over na te denken.
Ben ook wel zo flexibel trouwens dat ik tijdens het lopen kan beslissen dat ik er een lusje extra bij pak of niet. Zijn aardig wat mogelijkheden voor op mijn route die er dan elke keer 0,5 bij plakken als ik voel dat 't lekker gaat, dus ik ga sowieso even zien wat de komende 3 weken mij brengen qua conditionele vooruitgang. Heb pas net besloten om vanaf de 5km weer op te gaan bouwen richting de 10 en hopelijk de 15 tegen het einde van het jaar.
Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 17:59:53 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110319888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ben ik al mee bezig, vandaar dat het tegenwoordig ook een stuk beter gaat. Heb nu zelden last van m'n rug, ook bij andere sporten ^O^.

Als ik zoiets zou doen zou ik waarschijnlijk gaan voor 3,5 + 0,5 + 3,5 of iets in die richting tegen de tijd dat ik de 6km probleemloos kan lopen. Heb nog even dus om er over na te denken.
Ben ook wel zo flexibel trouwens dat ik tijdens het lopen kan beslissen dat ik er een lusje extra bij pak of niet. Zijn aardig wat mogelijkheden voor op mijn route die er dan elke keer 0,5 bij plakken als ik voel dat 't lekker gaat, dus ik ga sowieso even zien wat de komende 3 weken mij brengen qua conditionele vooruitgang. Heb pas net besloten om vanaf de 5km weer op te gaan bouwen richting de 10 en hopelijk de 15 tegen het einde van het jaar.
Oh maar dat heb ik ook wel eens gedaan, 3,5 + 0,5 + 3,5 :P. M'n benen tintelden helemaal tegen het einde :P.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:00:14 #200
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110319904
Je bent met 10% redelijk snel op 10km, in 9 weken, maar er 12 voor het gemak.

5k
5,5k
6,05k
6,65k
7,32k
8,05k
8,86k
9,74k
10,72k
pi_110320067
Oh, ik weet wat +10% doet hoor, zoals ik al zei: ik vroeg me gewoon af hoe het met de andere methode zit die ik noemde: x + y + x; en of mensen daar ervaring mee hadden als manier om op te bouwen en of het zin heeft om zo 'ingewikkeld' te doen :P SOG en zulks.

Ik zie dan voor me dat je wel een iets grotere afstand als totaal in één keer neemt, maar dan de verhoudingen per opbouw aanpast, wat neerkomt op korter wandelen tussendoor. Dus bijvoorbeeld wel een totaal van 10km behouden en de pauzes verminderen van 2km wandelen tussendoor naar 0 en vervolgens weer je nieuwe 'totaalkm' naar boven bijstellen.

Oh, en overigens doe ik niet zo nauwkeurig met percentages en zulks, niets voor mij, dat precies op de centimeter narekenen (doe ik met eten en Kcals ook niet :P ), ik loop gewoon dat ene extra straatje door als ik uit wil breiden, en of dat nou +300 meter is of + 600, dat maakt dan niet zoveel uit. Is die 300 vervolgens 'te weinig', dan doe ik de keer erna gewoon het vólgende straatje, enzovoorts :+ .

[ Bericht 20% gewijzigd door motorbloempje op 14-04-2012 18:12:55 ]
Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:50:22 #202
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_110321259
Welke dagen zijn nou het handigst om krachttraining te doen? Maandag lopen, dinsdag kracht, woensdag lopen, donderdag kracht, etc? Dat zou ik wel kunnen maar dan zou ik elke dag moeten zweten en dus douchen en daar heb ik totaal geen zin in. :{ :') Maar ik heb al wat simpele krachttraining gedaan (squats) en het verschil is zelfs merkbaar tijdens wandelen, niet alleen hardlopen... heel prettig. Op een gegeven moment wil ik ook gaan boksen en daarvoor trainen maar voorlopig richt ik me volledig op hardlopen.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:09:42 #203
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_110321775
ik doe het ook inderdaad om de dag. ene dag hardlopen andere dag krachttraining.
pi_110323993
Evy #3 gedaan. Zelfde afstand als bij les #2, maar voelde wel beter, minder gespannen dan les #2.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:44:04 #205
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110325546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 18:50 schreef Wii-Style het volgende:
Welke dagen zijn nou het handigst om krachttraining te doen? Maandag lopen, dinsdag kracht, woensdag lopen, donderdag kracht, etc? Dat zou ik wel kunnen maar dan zou ik elke dag moeten zweten en dus douchen en daar heb ik totaal geen zin in. :{ :') Maar ik heb al wat simpele krachttraining gedaan (squats) en het verschil is zelfs merkbaar tijdens wandelen, niet alleen hardlopen... heel prettig. Op een gegeven moment wil ik ook gaan boksen en daarvoor trainen maar voorlopig richt ik me volledig op hardlopen.
Ik deed op die manier krachttraining, maar doordat m'n krachttraining nu altijd squats bevat is dat niet optimaal. Dus ik doe kracht, lopen, rust, rinse repeat. Maar zo valt er weinig op te zeggen, lopen, kracht, lopen, kracht, lopen, kracht, lopen, rust kan perfect werken als je niet constant je benen traint..

@motorbloem ik zou niet gelijk 10km lopen, ookal doe je wandelpauzes ertussen, ik zou blijven opbouwen (al dan niet met wandelpauzes). En verder hoef je niet op de meter nauwkeurig te lopen, maar een rekenmachine rond niet af op de .5 km :)
pi_110325963
Ik gebruikte de 10 louter als een voorbeeld. Een paar posts terug heb ik al verteld hoe ik het dan wel zou doen namelijk:
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja doei.
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:57:39 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110326176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:25 schreef motorbloempje het volgende:

of 2 keer per dag, 's ochtend en 's avonds , schijnt een hele doeltreffende manier van trainen te zijn.
pi_110326185
Mo: doen zo.
En als je toch je rug gaat voelen, ga dan niet alleen even wandelen maar doe ook even wat rek/strek/ontspanningsoefeningen. Ik krijg na lange afstanden (zeg, 20 km :') ) een stijve onderrug en dan moet ik even oprollen (diepe kniebuiging en dan armen om de knieen slaan).
Hoe dan ook: doe wat je goed dunkt en doe voorzichtig.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:00:21 #209
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110326304
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:01:47 #210
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110326366
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ik gebruikte de 10 louter als een voorbeeld. Een paar posts terug heb ik al verteld hoe ik het dan wel zou doen namelijk:

[..]

En daarvan zeg ik toch doen:

quote:
ik zou blijven opbouwen (al dan niet met wandelpauzes).
Volgens mij komt dat aardig overeen met wat je zelf zegt?
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:13:04 #211
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110332583
Zo, ook ingeschreven voor de 10KM Singelloop in Utrecht op 25 september.
  zondag 15 april 2012 @ 00:34:26 #212
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110336154
goed bezig SEM!
  zondag 15 april 2012 @ 08:16:41 #213
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110340928
iedereen die vandaag in Rotterdam loopt (of ergens anders natuurlijk)...veel succes!!
pi_110341040
Zo, gegeten en omgekleed! Klaar voor de marathon :)
  zondag 15 april 2012 @ 08:42:42 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110341051
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 08:41 schreef MvN_Rdam het volgende:
Heel veel succes! ^O^. Wat heb je uiteindelijk gegeten? :).

Hier zit de Brinta er ook weer in. Om een uurtje of 10 ga ik 10 km doen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 april 2012 @ 08:45:15 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110341069
quote:
heel veel succes!!
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 08:47:24 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_110341079
quote:
Succes!! Ik ga straks m'n vriend bij de TV vandaan schoppen om de start te kijken :) Hoewel hij de marathon van Utrecht ook wel interessant vond om te kijken :D

Misschien gaat deze link wel werken http://nos.nl/artikel/110037-marathon-van-rotterdam-live.html dan kun je ook online kijken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 15 april 2012 @ 08:58:39 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_110341160
quote:
succes!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_110341174
Ipv herstelloopje zo eens stevig endje wandelen :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_110341891
quote:
Is het overwegen waard, maar zou even goed moeten kijken hoe dat in m'n schema gaat passen.
Ja doei.
  zondag 15 april 2012 @ 10:09:19 #221
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110342048
quote:
Succes!
pi_110342158
Hup, MvN, Hup!
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 10:14:29 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_110342183
pi_110342310
Kijk eens aan. Goede link. En er is beeld. :)
pi_110342389
Kan 't hier niet zien -O-

Nou ja, moet toch aan de studie :')
Ja doei.
  zondag 15 april 2012 @ 10:25:30 #226
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110342408
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
Kan 't hier niet zien -O-

Nou ja, moet toch aan de studie :')
ik in eerste instantie ook niet maar nu lijkt het te werken
  zondag 15 april 2012 @ 10:26:21 #227
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110342425
hier beeld maar geen geluid
NZ kijkt mee, luid en duidelijk
  zondag 15 april 2012 @ 10:53:04 #228
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_110342992
aha, zo moet het dus. _O-
heitieh
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 april 2012 @ 10:54:17 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110343019
12.5km gelopen in 1 uur 12 :)
  zondag 15 april 2012 @ 10:58:10 #230
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110343094
mooie tijd Swets!!
pi_110343123
Goed bezig!
  zondag 15 april 2012 @ 11:05:36 #232
3011 E.T.
pi_110343272
In het kader van les1 naar 10km vanmorgen 5km gelopen.

Even kijken of Evy nog wat zonnigs toe te voegen heeft op de 'niet-interval-lessen' ik neig wel weer ernstig naar m'n eigen muziek ;)
  zondag 15 april 2012 @ 11:26:58 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110343784
10 km gedaan in 1.03:46 (9,4 km/u) :). Geen PR, maar deze snelheid was een paar weken eerder eigenlijk nog iets te veel, terwijl ik hem nu een stuk beter hebben kon. Zou dit door de 5 km-tempolopen komen? :o.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 april 2012 @ 11:28:49 #234
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110343835
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:26 schreef Viking84 het volgende:
10 km gedaan in 1.03:46 (9,4 km/u) :). Geen PR, maar deze snelheid was een paar weken eerder eigenlijk nog iets te veel, terwijl ik hem nu een stuk beter hebben kon. Zou dit door de 5 km-tempolopen komen? :o.
Natuurlijk ^O^ en straks loop je hem steady onder het uur!
  zondag 15 april 2012 @ 11:33:20 #235
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_110343969
quote:
inderdaad, die 5km in een hoger tempo zorgen er voor dat je het op een langere afstand langer volhoudt.
Thumbs Up Viking !!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 april 2012 @ 11:34:48 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110344017
quote:
Denk er wel :) ik wil ook 5km loopjes in een wat hoger tempo en duurloopjes op cruisesnelheid lopen de komende maanden. En zo naar de halve marathon opbouwen in een goede snelheid.
pi_110344038
Klinkt goed allemaal.
Wil ook gaan lopen, maar zit nu naar de marathon te kijken. Spannend. Het kriebelt een beetje. :D
  zondag 15 april 2012 @ 11:45:58 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110344325
Ik zit me alleen af te vragen of ik élke 5 km die ik loop op een hoog tempo moet lopen (loop 2 keer 5 per week). Of kan ik beter maximaal 1 keer per week of 1 keer per 2 weken zo'n tempoloop doen?
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 11:48:51 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_110344398
Ik zou niet èlke 5km in hoog tempo doen. Het is ook een deel van een training en geen wedstrijd elke keer.
  zondag 15 april 2012 @ 11:51:50 #240
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_110344490
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:45 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit me alleen af te vragen of ik élke 5 km die ik loop op een hoog tempo moet lopen (loop 2 keer 5 per week). Of kan ik beter maximaal 1 keer per week of 1 keer per 2 weken zo'n tempoloop doen?
Dan zou ik eerder een hoog tempo run en een laag tempo run pakken.

Dus 5 hoog tempo en 6 of meer met een lager tempo :)
  zondag 15 april 2012 @ 11:53:11 #241
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110344522
Potje ballen, 3km is de te kloppen afstand ;-)
(verkeerde topic, i know ;-) )
Ecosia
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 11:56:09 #242
155227 crew  Guppy
dus
pi_110344604
Hmm, Moses Mosop loopt niet voorop... Jammer
pi_110344734
Nou ja, de wedstrijd is nog niet bepaald;)
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 12:08:23 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_110344914
Zeker niet. Maar nu is ie alleen! Spannend!
pi_110345202
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:45 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik soms doe is 1x interval en 1x tempo.
pi_110345933
Het liep zwaar vanochtend. Ook wat koud en veel wind, hoewel ik, als ik goed loop, dat juist lekker vind.
12,5 km met 10,4 km/u.
pi_110346230
_O_ Tiki Gelana in de versnelling. _O_

Ik zie die mensen trouwens bijna niet ademen, waar halen ze de lucht toch vandaan?
Mij hoor je van een kilometer al aankomen, ik haal diep adem en puf het in 3 keer uit.
  zondag 15 april 2012 @ 12:55:13 #248
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_110346310
Endomondo was weer aan t kloten.. heb schijnbaar 6,6 km gelopen in 37 min :'), terwijl mn pr 5 km in 31 min is :') straks maar ff nameten..
pi_110346368
Je route is wel erg hakkerig interdaad.
  zondag 15 april 2012 @ 12:59:40 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110346428
Mijn Garmin sputtert nooit tegen O-) .

Alleen duurde het vanochtend wel 10 minuten voor ik signaal had. Ging een stukje inwandelen, besloot na een paar minuten even terug te gaan naar huis om een jasje te halen en toen had ik nog steeds geen signaal. Thuis legde ik hem in de vensterbank in het open raam en hoppa, binnen een minuut signaal :').
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 april 2012 @ 13:00:33 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110346458
Oh, en ik wil volgend jaar de HM gaan doen tijdens de CPC. Dat kan niet meer in de OP zeker?
:P.

Edit: Wiki aangepast :).
Niet meer actief op Fok!
pi_110347226
Vanmorgen de deur uitgegaan met de gedacht 10 km te doen. Net voordat ik de 10 km er op had zitten en links af wou slaan naar huis komt er een andere hardloper naast me lopen en begint wat met me te praten. Ff een stukje met hem mee gelopen en werd het 12 km :) Maar wat had die gast er het tempo op zeg... laatste km liepen we 4.50 dat is toch te snel voor me.. en hij maar rustig door praten en ik maar steeds ja...hijg puf...nee... hijg.... lol
  zondag 15 april 2012 @ 14:01:10 #253
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110348450
BAM jonguh!

SPOILER
Eerste echte officiële 5km ooit. 32:02. Ik ben in het geheel niet ontevreden *O*
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 14:05:12 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_110348559
Joehoe!! Keigoed!! *O*
  zondag 15 april 2012 @ 14:12:12 #255
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_110348792
quote:
6s.gif Op zondag 15 april 2012 14:01 schreef robdriessen het volgende:
BAM jonguh!

SPOILER
Eerste echte officiële 5km ooit. 32:02. Ik ben in het geheel niet ontevreden *O*
w/
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_110348978
quote:
BAM jonguh!

SPOILER
Goed bezig ! *O*
  zondag 15 april 2012 @ 14:38:56 #257
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110349896
Ik heb ook net gelopen, intervaltraining. Ging aardig.
pi_110349992
Zo, net terug van mijn eerste rondje met hartslagmeter. Had ik heel leuk vantevoren berekend op wat voor hardslagtempo ik ongeveer wou gaan hardlopen, blijkt dat wanneer ik het huis uit wandel op die hartslag zit.

Daarom maar met een gemiddelde van zo'n 150 gelopen.
pi_110350015
quote:
BAM jonguh!

SPOILER
Leuk! Gefeliciteerd! :*
Ja doei.
pi_110350205
Vrijdag nog even gelopen was van plan om 21 km te lopen met een pace van 4:45. Maar vanaf het begin ging het eig. al niet zo als het normaal gaat. Moest moeite doen om onder de 5 min. te blijven. Ben na 14 km gestopt met een gem. pace van 4:52. Beetje jammer. Nu kan ik ook geen lange duurloop meer doen voor de halve van Enschede.

Hebben jullie dat ook dat je op het begin vaak te veel laat liggen? Als ik namelijk kijk naar mijn andere trainingen loop ik op het begin te langzaam en daarna zakt mijn pace geleidelijk zonder moeite.
  zondag 15 april 2012 @ 14:55:41 #261
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_110350572
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:57 schreef Wiehoe het volgende:
Je route is wel erg hakkerig interdaad.
Mja..

Heb het even nagemeten, en kom uit op +- 5,5 km. Prima, zoiets had ik ook gedacht :).
  zondag 15 april 2012 @ 14:56:07 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_110350595
quote:
BAM jonguh!

SPOILER
Wat goed *O* *O*
pi_110350943
Ik wil ook weer rennen, maar m'n blessure lijkt steeds terug te komen. Fucking irritant. :(
  zondag 15 april 2012 @ 15:05:58 #264
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110351043
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 15:03 schreef datisstom het volgende:
Ik wil ook weer rennen, maar m'n blessure lijkt steeds terug te komen. Fucking irritant. :(
Ga eens naar een fysio, duik een sportschool in om je spieren te versterken. Dan heb je hopelijk minder last van blessures. En voor de rest, patience... (is lastig, ik weet).
  zondag 15 april 2012 @ 15:06:35 #265
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110351064
Volgende week woensdag of donderdag pas weer, heb niet zoveel zin en iets van een pijn in mijn heup, dat speelt soms op.

Mo, ga je vandaag de 6 doen?

Wat leuk Rob *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 15 april 2012 @ 15:07:08 #266
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_110351083
Ik heb vandaag een rustdagje. Gisteren een herstelrondje gedaan en had net al mijn kleding aan, maar merkte dat ik geen zin had :P (voor het eerst in tijden). Morgenochtend weer :)
pi_110351162
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgende week woensdag of donderdag pas weer, heb niet zoveel zin en iets van een pijn in mijn heup, dat speelt soms op.

Mo, ga je vandaag de 6 doen?

Wat leuk Rob *O*
Ja! Als 't goed is wel ja :P Het hagelt nog wel zo nu en dan, maar het lijkt minder te worden. Dus ga straks eerst een half uurtje Jillian doen, even rusten en dan lopen :Y

En pas op met je heup! :*
Ja doei.
pi_110351463
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 15:03 schreef datisstom het volgende:
Was jij niet die jonge die 'wij' een maand geleden hebben gewaarschuwd voor een blessure?

Dan is dat rustig op bouwen tog niet voor niet niets.....
pi_110351647
Ja doei.
pi_110352225
Dit was mij een goede week.
- De eerste keer 10 km gelopen
- De eerste keer 1 uur gelopen
- Het meest aantal kilometer in 1 week gelopen
- De eerste 100 km van mijn persoonlijk schema van 500 km dit jaar.

Gaat goed :)
pi_110352782
quote:
18s.gif Op zondag 15 april 2012 15:15 schreef jeroen89 het volgende:

[..]

Was jij niet die jonge die 'wij' een maand geleden hebben gewaarschuwd voor een blessure?

Dan is dat rustig op bouwen tog niet voor niet niets.....
Klopt, ik wou niet luisteren. :')
pi_110352854
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ga eens naar een fysio, duik een sportschool in om je spieren te versterken. Dan heb je hopelijk minder last van blessures. En voor de rest, patience... (is lastig, ik weet).
Ik ga toch maar eens naar de fysio. Die 5km in 24:34 ben ik nu ook wel kwijt. |:(
  zondag 15 april 2012 @ 15:45:49 #273
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_110352906
les 5 van Evy10 zonet gelopen. Ik liep (geinspireerd door de Afrikanen op tv _O-) een goeie eerste 2km. Straffe wind tegen. Daarna een zware dip, maar toch doorgezet. Ik kwam uit op zo'n 5,7km. Ik had op 6 gehoopt, maar eenmaal thuis kon ik het niet opbrengen om 300m door te lopen. Het had gekund, maar ik kwam er te laat achter en in m'n hoofd was het klaar. :)

Volgende les weer intervallen.
heitieh
pi_110353048
Nou nou nou! Ik leef nog! Lol.
3:46:21 bruto tijd. Netto tijd zal 3 minuten minder zijn ongeveer.
Echt een geweldige ervaring!!
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 15:49:20 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_110353072
Wat goed!! Gefeliciteerd!! *O*
pi_110353182
Leuk :)
Ja doei.
pi_110353556
Goed gedaan hoor! Voor mij nog een niet-voor-te-stellen-afstand >:)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 15 april 2012 @ 15:59:00 #278
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_110353566
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:48 schreef MvN_Rdam het volgende:
^O^
Ecosia
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 16:00:19 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_110353636
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:58 schreef wormtrein het volgende:
Goed gedaan hoor! Voor mij nog een niet-voor-te-stellen-afstand >:)
Voor mij ook! Maar, nooit gedacht dat ik het zou zeggen, ooit, doe ik het misschien ook wel een keertje :D
pi_110353730
quote:
Wow. Wat een tijd!
pi_110353745
quote:
Keigoe... man! Gefeliciteerd!
  zondag 15 april 2012 @ 16:03:31 #282
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_110353760
_O_
heitieh
pi_110353831
quote:
_O_
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_110353911
quote:
14.gif

Ben ook net terug, alleen heeft m'n pa gelopen en niet ik. Zijn tijd was 4:03 :P
Children of the night. What music they make.
  zondag 15 april 2012 @ 16:08:58 #285
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_110353963
quote:
BAM jonguh!

SPOILER
quote:
Allebei goed zeg! *O*
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_110354596
Mooie tijden komen er weer voorbij

Gefeliciteerd *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Gixxergirl op 15-04-2012 16:30:49 ]
pi_110354648
.

[ Bericht 99% gewijzigd door bblaaa8 op 15-04-2012 16:26:48 ]
x
pi_110354842
Ik heb net een weekend relaxen in Zuid Limburg achter de rug (en vanochtend nog even bij de Amstel Gold Race gekeken; wat rijden die mannen hard zeg, respect _O_ )

Vanmiddag éénmaal thuis les 4 van Evy gelopen.
Balen... had vorige week last gekregen van m'n knie en met dat ik vanmiddag begin te lopen voelt het gewoon nog steeds pijnlijk (wandelen gaat prima, trap lopen en hardlopen is pijnlijk ) }:|

Morgen toch maar eens naar Run2day denk ik om te kijken of de Nike's die ik nu gebruik wel geschikt zijn voor mijn pootjes.
En anders maar een paar goede nieuwe hardloopschoenen aanschaffen.
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 16:32:49 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_110354967
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:30 schreef Gixxergirl het volgende:

Morgen toch maar eens naar Run2day denk ik om te kijken of de Nike's die ik nu gebruik wel geschikt zijn voor mijn pootjes.
En anders maar een paar goede nieuwe hardloopschoenen aanschaffen.
Heb ik laatst ook gedaan :Y toen bleek dat m'n Nikes goed waren voor m'n voeten en dat nieuwe (nog) niet nodig waren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 april 2012 @ 16:35:15 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110355097
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:06 schreef uniekhoorn het volgende:
pijn in mijn heup,
Hmz dat had ik ook vandaag. Gisteren mezelf overstrekt ofzo met op de fiets stappen (met een kind achterop in een stoeltje dus een wat vreemde beweging). Dusdanig dat ik vannacht zelfs wakker werd van de pijn.

Ik dacht dus vanmorgen dat ik niet ver zou komen, maar de pijn zakte rustig af en uiteindelijk voelde ik niets meer.

Net nog even op blessureaanwijzer gekeken of ik nu niet iets permanent naar de klote heb geholpen, maar bij alle heupblessures staat eigenlijk hetzelfde.... gewoon rustig doortrainen tegen de pijngrens aan, niet overstrekken en kortere passen...

Ik neem toch nu maar even 2 dagen rust :P
pi_110355107
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heb ik laatst ook gedaan :Y toen bleek dat m'n Nikes goed waren voor m'n voeten en dat nieuwe (nog) niet nodig waren
Zou aan de ene kant mooi zijn als dat bij mij ook zo is.
Andere kant niet want dan weet ik niet waarom ik last van m'n knie gekregen heb. :{

M'n vriend sponsert m'n eventuele nieuwe schoenen hoor ik net. *D
Vroeg verjaardagscadeautje
  Moderator zondag 15 april 2012 @ 16:39:00 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_110355321
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:35 schreef Gixxergirl het volgende:

[..]

Zou aan de ene kant mooi zijn als dat bij mij ook zo is.
Andere kant niet want dan weet ik niet waarom ik last van m'n knie gekregen heb. :{

M'n vriend sponsert m'n eventuele nieuwe schoenen hoor ik net. *D
Vroeg verjaardagscadeautje
Ja, ach, als het moet dan moet het he ;)
pi_110355615
Net mijn Jillian workout gedaan, nu even een banaantje eten, pint water drinken en dan hopelijk rond half 5 de deur uit voor m'n 6km *O*
Ja doei.
pi_110356142
Rob en MvN, gefeliciteerd! Heel goed gedaan, mooie tijden.
  zondag 15 april 2012 @ 16:56:09 #295
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110356144
quote:
Dat is een erg erg nette tijd! Mijn pet gaat af voor deze prestatie.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 april 2012 @ 16:59:03 #296
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_110356261
quote:
petje af.
  zondag 15 april 2012 @ 17:05:22 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110356536
quote:
^O^. En hoe voel je je nu? Behalve dan de adrenaline? :P.

Raar: ik heb helemaal niet het gevoel dat ik 10 km heb gelopen. Geen last van m'n voetzolen (normaal altijd blaren), voel m'n schenen amper...
Niet meer actief op Fok!
pi_110356669
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:05 schreef Viking84 het volgende:
Geen last van m'n voetzolen (normaal altijd blaren)
En dat elke keer als je (lange afstanden) loopt? :{
Dat is niet normaal, en dat accepteer je ook maar? Probeer eens Gehwol Voetcrème.
Gebruiken veel Vierdaagselopers. Na een enkele keer merk je het effect al.
pi_110356800
Tnx voor de leuke reacties! :)

quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^O^. En hoe voel je je nu? Behalve dan de adrenaline? :P.

Raar: ik heb helemaal niet het gevoel dat ik 10 km heb gelopen. Geen last van m'n voetzolen (normaal altijd blaren), voel m'n schenen amper...
Opzich wel goed haha. Vooral zware benen. De laatste 4 kilometer waren een ware hel. Nog nooit zo afgezien!
  zondag 15 april 2012 @ 17:12:03 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110356801
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:08 schreef wyccie het volgende:

[..]

En dat elke keer als je (lange afstanden) loopt? :{
Dat is niet normaal, en dat accepteer je ook maar? Probeer eens Gehwol Voetcrème.
Gebruiken veel Vierdaagselopers. Na een enkele keer merk je het effect al.
Ja, dat accepteer ik :@. Gebruik soms blarenpleisters en sowieso altijd sporttape. Heb ook verschillende typen sokken geprobeerd, maar dat maakt ook niet uit. Misschien dat andere schoenen nog helpen. Of die voetcrème :). Heb het alleen bij een afstand van 10 km of meer. Bij 5 km doe ik niet eens meer sporttape om.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 april 2012 @ 17:15:28 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110356939
Ik 'air' zo wat op eelt :')

Marathon, damn wat goed zeg!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')