abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29585823
hey,

mensen ervaring ermee?? mensen er wel eens geweest??

ik ga volgend jaar, maar moet me nog goed voorbereiden denk ik... iemand nog tips, behalve warme kleding, wat niet eens echte noodzaak schijnt te zijn...?

Greetz
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:45:34 #2
101860 Tique
strictly seated concert
pi_29586207
hoi, geen ervaring ermee, nooit geweest dus. Het lijkt mij dat je een redelijke conditie moet hebben, het is namelijk redelijk hoog dus zuurstofarm.
Ik zou zorgen dat je warme kleding mee hebt, meestal is het op die hoogten vrij fris.
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_29586374
die berg wordt vaak onderschat kwa mogelijkheid tot beklimming.
er ligt permafrost op de bovenkant... er zijn al veel mensen gestorven daaro omdat ze met hun korte broekje en rugzakje dachten dat bergje te kunnen tackelen.
het is daar bovenop koud en fucked up. Bereid je goed voor... laat mensen weten welke route je neemt, triband telefoon mee, enz enz.
pi_29586543
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 19:57 schreef Salvad0R het volgende:
die berg wordt vaak onderschat kwa mogelijkheid tot beklimming.
er ligt permafrost op de bovenkant... er zijn al veel mensen gestorven daaro omdat ze met hun korte broekje en rugzakje dachten dat bergje te kunnen tackelen.
het is daar bovenop koud en fucked up. Bereid je goed voor... laat mensen weten welke route je neemt, triband telefoon mee, enz enz.
Dat lijkt me overbodig aangezien je verplicht met gids en dragers naar boven gaat.
Jesus saves but death prevails.
pi_29586615
Nooit van gehoord eigenlijk, tis een berg begrijp ik? Waar ergens?
pi_29587034
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:09 schreef Sport_Life het volgende:
Kenia, Afrika
www.google.com
pi_29587094
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:09 schreef Sport_Life het volgende:
pi_29587142
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:05 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dat lijkt me overbodig aangezien je verplicht met gids en dragers naar boven gaat.
hmm, verplicht ?
dus als je in je 1tje gaat klimmen, ben je strafbaar..?
het is logisch dat zonder gids gaan klimmen ten strengste wordt afgeraden door elke vorm van autoriteit daaro...
i rather be safe than sorry, dus wat dit betreft is er qua veiligheid niets overbodig, imho.
pi_29587427
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:34 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

hmm, verplicht ?
dus als je in je 1tje gaat klimmen, ben je strafbaar..?
het is logisch dat zonder gids gaan klimmen ten strengste wordt afgeraden door elke vorm van autoriteit daaro...
i rather be safe than sorry, dus wat dit betreft is er qua veiligheid niets overbodig, imho.
Het is ongetwijfeld veiliger, maar vooral ook lucratief. Geheel terecht overigens, Tanzania is een van de armste landen ter wereld. Maar reken dus op ongeveer 100 dollar per dag per persoon, terwijl een tocht zeven dagen duurt.

Overigens, de laatste keer dat ik er was lag de Kili in Tanzania.
pi_29587483
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:47 schreef Shivo het volgende:

[..]

Het is ongetwijfeld veiliger, maar vooral ook lucratief. Geheel terecht overigens, Tanzania is een van de armste landen ter wereld. Maar reken dus op ongeveer 100 dollar per dag per persoon, terwijl een tocht zeven dagen duurt.

Overigens, de laatste keer dat ik er was lag de Kili in Tanzania.
.
das waar ook.
pi_29588956
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:29 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Kenia, Afrika
www.google.com
Oh datte . Ja sorry, kom daar nooit .

Foto's zien er wel uitdagend uit om te beklimmen moet ik zeggen!
pi_29593365
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:48 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Oh datte . Ja sorry, kom daar nooit .

[afbeelding]

Foto's zien er wel uitdagend uit om te beklimmen moet ik zeggen!
Om de eeuwige sneeuw te zien moet je snel zijn want die verdwijnt in rap tempo. Kili is overigens ongeveer 5800 mtrs hoog.
pi_29599885
ja, hij is 5900 hoog...
het is wel de bedoeling om met dragers en gids te gaan. We zijn met een groepje van 7 momenteel....
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
  zondag 14 augustus 2005 @ 01:09:11 #14
88233 Steve
Still the best.
pi_29618622
Een gids is toch wel zeer handig lijkt me ja.

En een goede conditie natuurlijk!
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 14 augustus 2005 @ 12:39:23 #15
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_29625120
M'n tante gaat hem over een jaartje bezoeken. Niet beklimmen, daar is geen tijd voor in het reisschema
pi_29683414
Een goede vriend van mij heeft een vulkanensite gemaakt, www.vulkanen.nl. Als je naar expedities gaat, dan kan je op verslagen klikken. De onderste, september 1966, gaat over de beklimming van de Kilimanjaro door de vader van die vriend. Wellicht leuk om te lezen? Er staat ook nog meer algemene informatie over de Kilimanjaro op die site.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:12:37 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29806333
De mensen die ik gesproken heb die de Kilimanjaro "beklommen" hebben waren nogal teleurgesteld omdat het zo weinig voorstelt. Je loopt zo naar boven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_29855369
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:12 schreef SeLang het volgende:
De mensen die ik gesproken heb die de Kilimanjaro "beklommen" hebben waren nogal teleurgesteld omdat het zo weinig voorstelt. Je loopt zo naar boven.
Zou er nog bij moeten komen dat ongetrainde mensen zonder opleiding en ervaring op bergsportgebied moeilijke bergen van bijna 6000m hoog gaan beklimmen
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_45042471
Sorry voor de flinke schop.

Is de TS al geweest of niet? Verslag van mn 'beklimming' staat hier. Centraal Klimtopic #3
  maandag 8 januari 2007 @ 21:45:50 #20
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45159477
lijkt me echt geweldig om een keer te gaan snowboarden op de kilimanjaro.. ik bedoel hoeveel mensen gaan er in Afrika snowboarden?!

Skiliften in de alpen zijn voor de gewone man.. als je echt cool wilt zijn ga je naar Kilimanjaro en in plaats van een skilift laat je je omhoog dragen door een paar locals die je met "bwana" aanspreken..
En dan is het wachten tot ze je neerzetten en zeggen "bwana, we go no further!" En dan vanaf daar naar beneden boarden.. Wooha! :-)
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_45160588
nvm..

[ Bericht 93% gewijzigd door Shrien op 09-01-2007 10:29:57 ]
pi_45161677
Het is overigens meer wandelen dan beklimmen, aangezien er gewoon een pad loopt naar boven. Klimuitrusting is dus niet nodig, wel fatsoenlijke wandeluitrusting inclusief warme kleding, windjack etc .....
Ik ken verschillende mensen die hem beklommen hebben. Op dit moment heb ik een collega die hem dit jaar wil doen. En voor zover ik weet is een gids verplicht, want het ligt dacht ik in een nationaal park waar je zonder gids niet eens toestemming krijgt om de berg op te gaan. Dus in je eentje de berg beklimmen is uitgesloten volgens mij.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45161802
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:45 schreef spooky1234 het volgende:
lijkt me echt geweldig om een keer te gaan snowboarden op de kilimanjaro.. ik bedoel hoeveel mensen gaan er in Afrika snowboarden?!
In Marokko kan je prima skieen en boarden overigens. Ten zuiden van Marakesh staan in het Atlas gebergte skiliften op 3000 m.
quote:
Skiliften in de alpen zijn voor de gewone man.. als je echt cool wilt zijn ga je naar Kilimanjaro en in plaats van een skilift laat je je omhoog dragen door een paar locals die je met "bwana" aanspreken..
En dan is het wachten tot ze je neerzetten en zeggen "bwana, we go no further!" En dan vanaf daar naar beneden boarden.. Wooha! :-)
Keep on dreaming.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 9 januari 2007 @ 07:31:43 #24
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_45168982
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

In Marokko kan je prima skieen en boarden overigens. Ten zuiden van Marakesh staan in het Atlas gebergte skiliften op 3000 m.
Ja idd en in ZuidAfika heb je ook een wat ski-mogelijkheden.. maar daar gaat het niet om.. dat zijn echt ski resorts en t gaat juist om een safari-ski-experience
quote:
Keep on dreaming.
Never stopped, never will
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_45169170
relatief makkelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')