SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Memleketler (coğrafi bölgeler)!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Vorig deel na 113 posts:quote:Snelste gevulde topics
6.84 posts per minuut - Turken op Fok! (332) haten Uggs en Uggsdragers *kots*
5.94 posts per minuut - Turken op Fok! 333-33333333333333333333333333333333333333
4.56 posts per minuut - Turken op fok 280 met hun Pakistaans bloed.
4.49 posts per minuut - Turken op Fok! 159 - Nipple cripple
4.30 posts per minuut - Turken op Fok #453 - met relgebruikers :r
Bron: http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=14.
quote:3.90 posts per minuut - Turken op FOK! #695 flort mort
Hier in het topic gaat de zon nooit onder!quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:08 schreef Karzai het volgende:
Gaat hard met de Turken, slapen jullie weleens?
Wanneer krijg je dat te zien dan? Ging wel snel met het hele gedoe met die bussen en zo volgens mij.quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vorig deel na 113 posts:
[..].
Eén van de snelste topics na 113 posts. Zou het na 300 posts ook zo hoog zijn?
00:44 - 02:04: 80 minuten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vorig deel na 113 posts:
[..].
Eén van de snelste topics na 113 posts. Zou het na 300 posts ook zo hoog zijn?
Link die 5 snelste 's? Wil wel 's zien wie daarvoor verantwoordelijk zijn en waar het dan over gingquote:Op vrijdag 13 april 2012 02:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
00:44 - 02:04: 80 minuten.
3,75 posts per minuut.
Dat krijg je met al die vrouwen. Stoppen niet met praten als ze eenmaal bezig zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
00:44 - 02:04: 80 minuten.
3,75 posts per minuut.
Vrouwen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat krijg je met al die vrouwen. Stoppen niet met praten als ze eenmaal bezig zijn.
Hm.quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:11 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Link die 5 snelste 's? Wil wel 's zien wie daarvoor verantwoordelijk zijn en waar het dan over ging
quote:6.84 posts per minuut - Turken op Fok! (332) haten Uggs en Uggsdragers *kots*
5.94 posts per minuut - Turken op Fok! 333-33333333333333333333333333333333333333
4.56 posts per minuut - Turken op fok 280 met hun Pakistaans bloed.
4.49 posts per minuut - Turken op Fok! 159 - Nipple cripple
4.30 posts per minuut - Turken op Fok #453 - met relgebruikers :r
Doe ze de groeten. Zeg ze maar dat ik ook een verdwaalde landgenoot ben .quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Er liggen er twee in mijn huiskamer op de vloer...
332 en 333 zullen nooit worden overtroffen. Er waren te veel spamhoertjes aanwezig op die dag.quote:
Users in de 5 snelste topics:quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:21 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
332 en 333 zullen nooit worden overtroffen. Er waren te veel spamhoertjes aanwezig op die dag.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Bilmiyorem (271 posts / 18,0%) IHVK (206 posts / 13,7%) wikwakka2 (180 posts / 12,0%) Rookert (142 posts / 9,4%) Bortecinem (117 posts / 7,8%) Ayca (105 posts / 7,0%) GenusButeo ( 91 posts / 6,0%) TheMagnificent ( 77 posts / 5,1%) Burakius ( 46 posts / 3,1%) o.us ( 45 posts / 3,0%) zarGon ( 40 posts / 2,7%) siddha ( 40 posts / 2,7%) Slayage ( 28 posts / 1,9%) ClioSporT ( 27 posts / 1,8%) Min-e ( 27 posts / 1,8%) SatinCare ( 26 posts / 1,7%) Marokkaanse18 ( 21 posts / 1,4%) Thanaz ( 11 posts / 0,7%) EchoAlpha ( 4 posts / 0,3%) bakkiethee ( 1 post / 0,1%) 100% = 1505 posts. |
Toen ik de statistieken naliep kwam ik erachter dat je ook postte met Ayça16 (inclusief cedille!).quote:
Ja, ik ben weer bezig.quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:53 schreef zarGon het volgende:
Hoe staan jullie tegenover de doodstraf?. Goed topic.
Geen idee eigenlijk. Ik ben nogal geboren met een enorm grote last: discussie-ziek. Zo af en toe dan. Zo houd ik mijzelf scherp.quote:
Mja, iemand die zo post negeer ik vanaf dat moment:quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik ben nogal geboren met een enorm grote last: discussie-ziek. Zo af en toe dan. Zo houd ik mijzelf scherp.
Beetje, heel erg vele beetjes, zinloos. Vooral als ik de rest van de posts nu zo doorlees.quote:
Klopt. Kan het alleen niet laten. Ik stop er overigens wel mee zo. De discussies hier op het forum zijn nogal lachwekkend. De beste discussies heb ik nog altijd met mijzelf.quote:Op vrijdag 13 april 2012 03:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mja, iemand die zo post negeer ik vanaf dat moment:
[..]
Beetje, heel erg vele beetjes, zinloos. Vooral als ik de rest van de posts nu zo doorlees.
Omdat je dan altijd gelijk hebt hè. Stiekemerd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 03:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Kan het alleen niet laten. Ik stop er overigens wel mee zo. De discussies hier op het forum zijn nogal lachwekkend. De beste discussies heb ik nog altijd met mijzelf.
Haha, nee. Alleen ik ken mijzelf zo genoeg dat ik weet dat ik vaak louter onzin uitsla.quote:Op vrijdag 13 april 2012 03:06 schreef zarGon het volgende:
Omdat je dan altijd gelijk hebt hè. Stiekemerd.
Het moet een kwellig voor je zijn om dag in dag uit met zoveel domme mensen om je heen te leven.quote:Op vrijdag 13 april 2012 03:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Haha, nee. Alleen ik ken mijzelf zo genoeg dat ik weet dat ik vaak louter onzin uitsla.
Jij moet met Borte trouwenquote:Op vrijdag 13 april 2012 02:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik ben nogal geboren met een enorm grote last: discussie-ziek. Zo af en toe dan. Zo houd ik mijzelf scherp.
En wat je er eigenlijk mee kunt is een supersnelle computer bouwen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 02:58 schreef zarGon het volgende:
Delftse onderzoekers vinden het Majorana-deeltje.
Delluft..
Die conclusie zullen sommige mensen in mijn omgeving ook wel trekken. Overigens negeer ik dat soort figuren bijna altijd, maar kan het soms niet laten. De nuance bij mijzelf neemt ook daardoor aardig af. Ik begin 'extremer' te worden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 03:09 schreef zarGon het volgende:
Het moet een kwellig voor je zijn om dag in dag uit met zoveel domme mensen om je heen te leven.
Als ik je heb doen lachen, dan ben ik daar blij omquote:Op vrijdag 13 april 2012 03:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt. Kan het alleen niet laten. Ik stop er overigens wel mee zo. De discussies hier op het forum zijn nogal lachwekkend. De beste discussies heb ik nog altijd met mijzelf.
Sowieso, behalve als jij nooit begroet wordt in het openbaar. Die kans acht ik groot, dus lees jij maar niet kardes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:29 schreef Weissman het volgende:
dafuq is er afgelopen nacht gebeurdis het nog waard om terug te lezen ?
Euhm.. Okequote:Op vrijdag 13 april 2012 01:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het type man dat jou aantrekt en de drang naar aandacht wijzen er anders wel op.
Julis heeft op judo gezeten en richt serieuze schade aan. Ze lacht maniakaal en laat me tegenwoordig tellen hoeveel vingers ik heb. Hoger dan de 9 kom ik niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:49 schreef xminator het volgende:
Zargon kan er niet verder op ingaan, hij heeft pak slaag gekregen van zn vrouw
Waar gebeurde dit?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:53 schreef xminator het volgende:
Even serieus, net zag ik een kloon van zargon lopen. Zijn hoofd leek precies op dat van zargon alleen dan met een beetje meer vet.
Dat staat ze toe zodat ik me nog een beetje mannelijk kan voelen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:33 schreef xminator het volgende:
In de lift gebeurde het, ik keek hem aan en moest lachen. @ amsterdam.
Gisteren deed je wel stoer tegen julis.
Was negatief bedoeld he? Waarom jij blij?quote:
What's next? Castratie?quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat staat ze toe zodat ik me nog een beetje mannelijk kan voelen..
Een kusje hier, een likje daar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Was negatief bedoeld he? Waarom jij blij?
[..]
What's next? Castratie?
Oi. Saygılı ol.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat is deze, ze had toch een broertje ofzo... Kizin namusunu kirletmeyin.
Is toch zo, likken mikken dit dat + ik interpreteer nog andere dingen.quote:
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Goed goed, met jou dan?
Nog beetje kunnen slapen met Jale?
Je weet dat dat forumtaal is, hè? Likken mikken en kusjes musjes postte ik vóór Julis ook. Ik spreek de halve waarheid hier. Dat is één.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Is toch zo, likken mikken dit dat + ik interpreteer nog andere dingen.
Heb je weleens een vriendin gehad? Heb je momenteel een vriendin? Denk je er elke keer bij na als je haar handen vasthoudt, door haar haren gaat, haar gezicht streelt, een kusje op haar wangen en een zoen op haar lippen geeft? Of doe je dat allemaal niet omdat het uiteindelijk uitloopt op niets?quote:Stel het wordt niks tussen jullie uiteindelijk, dan denkt iedereen gelikt door hem zus zo wat moet ik met zo een meid?
Baseer die niet op de posts die wij hier maken, want het internet en real life houden wij gescheiden. Wat je hier leest is geen beschrijving van het echte leven en het echte leven lees je hier niet terug. Denk je dat ik zulke privézaken hier op het internet zet? Neh, ik weet wel beter. Dat is drie.quote:Dat is mijn denkwijze
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:04 schreef xminator het volgende:
Stel het wordt niks tussen jullie uiteindelijk, dan denkt iedereen gelikt door hem zus zo wat moet ik met zo een meid?
Hoor jij niet in Frankrijk zitten mijn geliefde broeder?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]![]()
Jij denkt serieus dat zoiets schadelijk kan zijn?
Vanavond.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoor jij niet in Frankrijk zitten mijn geliefde broeder?
Dreftquote:Op vrijdag 13 april 2012 02:58 schreef zarGon het volgende:
Delftse onderzoekers vinden het Majorana-deeltje.
Delluft..
Ze gaan toch weer chokenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vanavond.Nadat Zwolle kampioen is geworden.
Kampioenschap lijkt mij ook wel binnen ja, want al verlies je tegen EHV en Willem II, thuis tegen Veendam (laatste speeldag) winnen ze dan sowieso wel. Anders kun je net zo goed gelijk van een brug afspringen. Maar tegen EHV dus nog niet.quote:
Ja tog.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:15 schreef zarGon het volgende:
Gaan jullie de aanstaande derby's in de Süper Lig volgen?
Gozert het gaat erom hoe het geinterpreteerd kan worden door derden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je weet dat dat forumtaal is, hè? Likken mikken en kusjes musjes postte ik vóór Julis ook. Ik spreek de halve waarheid hier. Dat is één.
[..]
Heb je weleens een vriendin gehad? Heb je momenteel een vriendin? Denk je er elke keer bij na als je haar handen vasthoudt, door haar haren gaat, haar gezicht streelt, een kusje op haar wangen en een zoen op haar lippen geeft? Of doe je dat allemaal niet omdat het uiteindelijk uitloopt op niets?
Doel je met likken op likken-likken of beffen-likken? Mits dat tweede weet je dat je een gruwelijke aanname maakt hè? En sowieso, waar komt 'iedereen' opeens vandaan? Ik vind het trouwens niet fijn dat je haar onder de noemer "zo'n meid" schuift. Dat is twee.
[..]
Baseer die niet op de posts die wij hier maken, want het internet en real life houden wij gescheiden. Wat je hier leest is geen beschrijving van het echte leven en het echte leven lees je hier niet terug. Denk je dat ik zulke privézaken hier op het internet zet? Neh, ik weet wel beter. Dat is drie.
Turkse mensen zijn raar, serieus. Echte roddelmensen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]![]()
Jij denkt serieus dat zoiets schadelijk kan zijn?
Oh god, de mahalle baskısı - zoals Weissman het zo mooi verwoord - is zelfs op FOK! aanwezig. Ik leef niet voor derden en díé mogen themself gaan fucken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Gozert het gaat erom hoe het geinterpreteerd kan worden door derden.
Ik kan het wel begrijpen maar hoe zou het overkomen bij iemand anders? Uiteindelijk boeit het mij niet en ligt de keuze bij jullie zelf.
Zo te zien hebben ze je in hun macht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Turkse mensen zijn raar, serieus. Echte roddelmensen.
Zogenaamd heb ik een vriendin dat lang is, bruin haar en blauwe ogen.. Ene keer komt ze uit het oosten van het land andere zegt ze is laz.. Dat zijn een van de dingen die ik nog gehoord heb.. Terwijl ik zelf niet eens zo een persoon ken
Mij boeit het totaal niet hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo te zien hebben ze je in hun macht.
Zo primitief. Je weet dat het roddels, je vindt haar leuk en alsnog laat je je erdoor leiden. Heeft het dan helemaal geen waarde meer wat zij zegt en hoe ze met jou omgaat?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Mij boeit het totaal niet hoor.. Moet er alleen om lachen. Ze zeggen dat het een bloedmooie meid is.
Im just saying. Ik zou mesela nooit met een meid daten waarvan roddels gaande zijn dat ze met een andere jongen allemaal dingen heeft gedaan. Jij wel?
Ik denk wel aan mijn oudersquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:53 schreef Ayca het volgende:
Waarde hechten aan wat andere Turken over je denken!
In zulke dingen zit meestal wel waarheid hoor. Ik roddel niet maar van een aantal meiden kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ze met jongens allemaal soorten dingen hebben gedaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef Julis het volgende:
Maar zo kortzichtig moet je dan ook niet zijn. Meestal neem ik alle roddels over de Turkse meisjes in mijn dorp met een korreltje zout. Ik trek niet graag conclusies over mensen die ik nauwelijks ken.
Beter gezegd, Julis.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Onbewust wel dus. Je waarschuwt mij voor ze.
Dan kan het misschien wel waar zijn, maar dan keur ik zo'n persoon niet helemaal af zonder de belevenis van hem/haar gehoord te hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:54 schreef xminator het volgende:
[..]
In zulke dingen zit meestal wel waarheid hoor. Ik roddel niet maar van een aantal meiden kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ze met jongens allemaal soorten dingen hebben gedaan.
Soort trekt soort toch? Met zulke meiden beleef ik geen romantische avonturen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:54 schreef xminator het volgende:
[..]
In zulke dingen zit meestal wel waarheid hoor. Ik roddel niet maar van een aantal meiden kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ze met jongens allemaal soorten dingen hebben gedaan.
Waarom moet alles zo zwart-wit? Liefde is er niet meteen, het groeit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Beter gezegd, Julis.
Nogmaals als jij van een meid weet dat ze likken en kussen ed heeft gedaan met een andere jongen. Zou jij direct voor haar kiezen? Yes or no?
I know,quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef zarGon het volgende:
En dat geroddel komt hoe dan ook terug. Eén van Delfts grootste roddelaars heeft ongekende problemen met haar kinderen..
Gerechtigheid.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:58 schreef xminator het volgende:
[..]
I know,.
Ik had gehoord dat zo een vrouw altijd over zo een andere meid aan het roddelen was.. Extreem veel. Dat meisje heeft uiteindelijk een foto gemaakt van de dochter van die vrouw met een jongen samen. Vervolgens heeft ze die foto laten zien aan haar met kijk naar je eigen kinderen.
Meestal zijn dat soort mensen ook heel erg hypocriet, ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:58 schreef xminator het volgende:
[..]
I know,.
Ik had gehoord dat zo een vrouw altijd over zo een andere meid aan het roddelen was.. Extreem veel. Dat meisje heeft uiteindelijk een foto gemaakt van de dochter van die vrouw met een jongen samen. Vervolgens heeft ze die foto laten zien aan haar met kijk naar je eigen kinderen.
Het zou mij in ieder geval niets uitmaken. Waarom zou dat een probleem moeten zijn?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:56 schreef xminator het volgende:
Nogmaals als jij van een meid weet dat ze likken en kussen ed heeft gedaan met een andere jongen. Zou jij direct voor haar kiezen? Yes or no?
Mwah, als er iets is is het tussen mijn ouders en ik, daar hebben anderen niks mee te maken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:54 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik denk wel aan mijn ouders. Zij zullen vast meer de collectieve cultuur beleven dan ik. Ik woon ook nog eens in een dorp waar alle Turken elkaar kennen
.
Nee natuurlijk niet. Wel de toppers in de Eredivisiequote:Op vrijdag 13 april 2012 13:15 schreef zarGon het volgende:
Gaan jullie de aanstaande derby's in de Süper Lig volgen?
Als mijn ouders erachter staan dan is het geen probleem, nee! Ik luister dan indirect toch naar de omgeving, omdat mijn ouders er wel waarde aanhechten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mwah, als er iets is is het tussen mijn ouders en ik, daar hebben anderen niks mee te maken.
Bijv dat ik op kamers wilde, ook een heel gedoe mee gekregen dat anderen daar dingen over gingen zeggen tegen mijn moeder en dat ze me niet moest laten gaan etc.
Zolang je ouders achter je staan hebben zij niks te zeggenNu dat duidelijk voor hun is hebben ze het er ook nooit meer over.
Mij wel, ik zou in ieder geval niet voor zo een dame kiezen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het zou mij in ieder geval niets uitmaken. Waarom zou dat een probleem moeten zijn?
Dat is je goed recht, maar waarom zou het een probleem zijn?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:08 schreef xminator het volgende:
Mij wel, ik zou in ieder geval niet voor zo een dame kiezen.
Wat een mongoolquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:43 schreef Julis het volgende:
Ik weet nog de keer dat mijn vader boos werd op mij toen hij een foto zag waar Yavuz een hand op mijn schouder had. Ik mag van mijn vader niet eens de handen van Yavuz vasthouden.
Dat mag jij vinden Ayca.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef Ayca het volgende:
Vind het netjes dat je zulke dingen over de vader van Julis zegt.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:04 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mwah, als er iets is is het tussen mijn ouders en ik, daar hebben anderen niks mee te maken.
Bijv dat ik op kamers wilde, ook een heel gedoe mee gekregen dat anderen daar dingen over gingen zeggen tegen mijn moeder en dat ze me niet moest laten gaan etc.
Zolang je ouders achter je staan hebben zij niks te zeggenNu dat duidelijk voor hun is hebben ze het er ook nooit meer over.
Ja, hatelijk is dat. Als de ouders het goed keuren...quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef zarGon het volgende:
[..].
Echt, waar bemoeien ze zich mee?! Kan hier echt kwaad om worden.
Ik zie dat anders, komt in mijn ogen door het willen uitoefenen van macht. Zo zijn Turkse vaders namelijk, extreem machtsgeil. Maar door het bezorgdheid te noemen proberen we nog van ze te houden, want ja vader hè. Uiteindelijk zorgt die er toch voor dat je een dak boven je hoofd hebt en niet op straat leeft en zo. Maar er zijn grenzen, en voor mij persoonlijk is dat wanneer je ernstig in je vrijheid belemmerd wordt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:13 schreef Julis het volgende:
Komt door zijn bezorgdheid, denk ik. Hij is bang voor de volgende 'stappen'.
Woordkeuze was verkeerd, maar in de kern heeft hij gelijk. Is natuurlijk absurd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:11 schreef Ayca het volgende:
Vind het netjes dat je zulke dingen over de vader van Julis zegt.
Wat een domme gedachte zeg.. jij hebt duidelijke een slechte band met je ouders.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:15 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, komt in mijn ogen door het willen uitoefenen van macht. Zo zijn Turkse vaders namelijk, extreem machtsgeil. Maar door het bezorgdheid te noemen proberen we nog van ze te houden, want ja vader hè. Uiteindelijk zorgt die er toch voor dat je een dak boven je hoofd hebt en niet op straat leeft en zo. Maar er zijn grenzen, en voor mij persoonlijk is dat wanneer je ernstig in je vrijheid belemmert wordt.
Iedereen die niet hetzelfde denkt en doet behandel je ook zo? Je hebt door dat dit precies eenzelfde is als de roddelende Turken? Je weet de motieven en omstandigheden niet eens en het is ook makkelijk praten zonder zelf kinderen te hebben. Jammer.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:10 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Wat een mongool
Ja, een mongool ja. Ik ga het niet zachter uitdrukken dan de waarheid, hoeft m.i ook niet want jij zult zelf ook wel zien dat het een mongool is
Ik heb geen band met mijn vader. Maar een zeer hechte zoon/moeder band. Maar bedankt dat jij je om mij bekommert.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat een domme gedachte zeg.. jij hebt duidelijke een slechte band met je ouders.
Hij heeft anders gewoon gelijk. Ik vind de conclusie die jij anders trekt nog van een groter domheid getuigen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat een domme gedachte zeg.. jij hebt duidelijke een slechte band met je ouders.
Hij is mijn vader. En mijn vader bemoeit zich eigenlijk niet zoveel met mij. Alleen dit onderwerp vindt hij moeilijk te beoordelen. Tja, in zijn tijd was het anders. Ik kan hem begrijpen. Ik voel me zeker niet belemmerd in mijn vrijheid door hem.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:15 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, komt in mijn ogen door het willen uitoefenen van macht. Zo zijn Turkse vaders namelijk, extreem machtsgeil. Maar door het bezorgdheid te noemen proberen we nog van ze te houden, want ja vader hè. Uiteindelijk zorgt die er toch voor dat je een dak boven je hoofd hebt en niet op straat leeft en zo. Maar er zijn grenzen, en voor mij persoonlijk is dat wanneer je ernstig in je vrijheid belemmerd wordt.
Je ziet het inderdaad duidelijk anders.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:15 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik zie dat anders, komt in mijn ogen door het willen uitoefenen van macht. Zo zijn Turkse vaders namelijk, extreem machtsgeil. Maar door het bezorgdheid te noemen proberen we nog van ze te houden, want ja vader hè. Uiteindelijk zorgt die er toch voor dat je een dak boven je hoofd hebt en niet op straat leeft en zo. Maar er zijn grenzen, en voor mij persoonlijk is dat wanneer je ernstig in je vrijheid belemmerd wordt.
Wellicht was ik iets te kort door de bocht; wat de foto betreft kan ik mij voorstellen dat hij er iets van zegt. Maar geen handen vasthouden? Ja, zulke mensen behandel ik inderdaad met 0,0 respect terug want respect moet je verdienen en niet nemen. En nemen is net wat Turkse vaders over het algemeen graag doenquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Iedereen die niet hetzelfde denkt en doet behandel je ook zo? Je hebt door dat dit precies eenzelfde is als de roddelende Turken? Je weet de motieven en omstandigheden niet eens en het is ook makkelijk praten zonder zelf kinderen te hebben. Jammer.
Mwah, huurrrrduurrrderppp trekt te snel te makkelijke conclusies.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij heeft anders gewoon gelijk. Ik vind de conclusie die jij anders trekt nog van een groter domheid getuigen.
Ik was dan ook behoorlijk boos.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef zarGon het volgende:
[..].
Echt, waar bemoeien ze zich mee?! Kan hier echt kwaad om worden.
Welke conclusie? Dat het absurd is als iemand boos wordt enkel omdat er een hand wordt vastgehouden?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:20 schreef zarGon het volgende:
Mwah, huurrrrduurrrderppp trekt te snel te makkelijke conclusies.
Niets mis met een beetje voorzichtigheid. En soms moet je ouderen laten uitpraten en ja-knikken en verder je eigen ding doen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:19 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Wellicht was ik iets te kort door de bocht; wat de foto betreft kan ik mij voorstellen dat hij er iets van zegt. Maar geen handen vasthouden? Ja, zulke mensen behandel ik inderdaad met 0,0 respect terug want respect moet je verdienen en niet nemen. En nemen is net wat Turkse vaders over het algemeen graag doen
Ja, vandaar dat je zo praat. Uiteindelijk draaien de meningen van mensen allemaal uit op persoonlijke ervaringen. Jij denkt dat je de juiste instelling hebt en andersdenkenden 'mongolen' zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:18 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik heb geen band met mijn vader.
Dit stukje vooral is sneu.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:15 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Maar door het bezorgdheid te noemen proberen we nog van ze te houden, want ja vader hè. Uiteindelijk zorgt die er toch voor dat je een dak boven je hoofd hebt en niet op straat leeft en zo.
Ja, maar jij bent sowieso niet serieus te nemen. Jij wilt lekker rebels doen door elke keer anti-Islam en pro-Westerse (en dan de fascistische ideologieën) onzin te verspreiden. Lekker anders, lekker gek.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hij heeft anders gewoon gelijk. Ik vind de conclusie die jij anders trekt nog van een groter domheid getuigen.
Dat over machtsgeilheid. Sorry, maar ik proef echt een haat tegenover vaders. En dat zeg ik zonder persoonlijk te worden en zonder bijbedoelingen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Welke conclusie? Dat het absurd is als iemand boos wordt enkel omdat er een hand wordt vastgehouden?
De enige die hier niet serieus te nemen is ben jij wel anders. Je middeleeuwse ideeën over de juiste opvoeding is lachwekkend. Ik wil rebels doen? Jongetje toch, die tijd heb ik allang achter de rug. Het is niet zozeer pro-westers, maar pro-verstand.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:23 schreef Che_ het volgende:
Ja, maar jij bent sowieso niet serieus te nemen. Jij wilt lekker rebels doen door elke keer anti-Islam en pro-Westerse onzin te verspreiden. Lekker anders, lekker gek.
Begrijpelijk dat je behoorlijk boos was.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:21 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik was dan ook behoorlijk boos.
Waar ik eerder nog wel eens meeging op bezoek etc doe ik dat niet meer, iemand die zulke dingen over mij zegt, waar ik nu verder ook niet op inga, zonder mij echt te kennen hoef ik niet meer te zien of spreken.
Zeg nog wel gedag als ze hier zijn, maar daar houdt het wel bij op.
Mooi.quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh god, de mahalle baskısı - zoals Weissman het zo mooi verwoord - is zelfs op FOK! aanwezig. Ik leef niet voor derden en díé mogen themself gaan fucken.
Nooit begrepen zulke moslims en/of Turken. Aan de ene kant zeggen ze 'het is tussen joi en God' en aan de andere kant maken ze aannames, vormen ze een (verkeerd) beeld, roddelen en praten ze erover. En dat terwijl ziij ook zonen en dochters hebben. Houd je geklets voor jezelf. Het is verder vooral de hypocrisie waar ik mij aan erger.
Laat ze praten. Die mensen praten toch, met of zonder er ook maar iets over te weten.
Precies.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niets mis met een beetje voorzichtigheid. En soms moet je ouderen laten uitpraten en ja-knikken en verder je eigen ding doen.
Het is wel degelijk een vorm van 'wil tot macht'.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat over machtsgeilheid. Sorry, maar ik proef echt een haat tegenover vaders. En dat zeg ik zonder persoonlijk te worden en zonder bijbedoelingen.
Snelle edit!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De enige die hier niet serieus te nemen is ben jij wel anders. Je middeleeuwse ideeën over de juiste opvoeding is lachwekkend. Ik wil rebels doen? Jongetje toch, die tijd heb ik allang achter de rug. Het is niet zozeer pro-westers, maar pro-verstand.
Nee hoor, ik werd namelijk niet beperkt in mijn vrijheden door mijn vader. Sterker nog; ik ken die vent amper. Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch. Maar ik ben echt niet de enige die dat zietquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat je zo praat. Uiteindelijk draaien de meningen van mensen allemaal uit op persoonlijke ervaringen. Jij denkt dat je de juiste instelling hebt en andersdenkenden 'mongolen' zijn.
Dat mag jij vindenquote:[..]
Dit stukje vooral is sneu.
[14.gif]. Herkenbaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:21 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik was dan ook behoorlijk boos.
Waar ik eerder nog wel eens meeging op bezoek etc doe ik dat niet meer, iemand die zulke dingen over mij zegt, waar ik nu verder ook niet op inga, zonder mij echt te kennen hoef ik niet meer te zien of spreken.
Zeg nog wel gedag als ze hier zijn, maar daar houdt het wel bij op.
Inderdaad. Het is een teken van jarenlange indoctrinatie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Ik ben misschien dan wel te snel te "anti", maar veel meer Turken zijn te snel te "pro". Gelijk verdedigend opstellen en zeggen dat het "anders zit dan dat je denkt". Nee, uiteindelijk is het bijna altijd hetzelfde verhaal maar men wil het gewoon niet geloven.
En geef ze eens ongelijk? Je leeft 20+ jaar met die vent, je bouwt een band op. Het is je vader. Je wil zo'n persoon helemaal niet haten. Dus ik snap het wel.
Waar doel je op?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef Blocko het volgende:
Wel aardig om te zien hoe mensen het verkeerd vinden wanneer over hen geoordeeld wordt maar het andersom eigenlijk wel prima vinden.
Met de opvoeding die je mee krijgt is het niet zo een probleem om elkaar te begrijpen en begrip voor elkaar te hebben hoor. Je denkt er anders over en denkt dat de norm is. Of hoort te zijn. Zolang dochter, vader vriend van dochter het okay vinden, is er toch verder niets aan de hand? Live and let live.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werd namelijk niet beperkt in mijn vrijheden door mijn vader. Sterker nog; ik ken die vent amper. Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch. Maar ik ben echt niet de enige die dat ziet![]()
Ik ben misschien dan wel te snel te "anti", maar veel meer Turken zijn te snel te "pro". Gelijk verdedigend opstellen en zeggen dat het "anders zit dan dat je denkt". Nee, uiteindelijk is het bijna altijd hetzelfde verhaal maar men wil het gewoon niet geloven.
En geef ze eens ongelijk? Je leeft 20+ jaar met die vent, je bouwt een band op. Het is je vader. Je wil zo'n persoon helemaal niet haten. Dus ik snap het wel.
[..]
Dat mag jij vinden
Dit bedoel ik dus precies. Je bevestigt het. Je ervaringen met je eigen vader hebben een invloed op Turkse mannen in het algemeen. Jouw mening heeft geen enkele waarde dus.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch.
Daarom kunnen we niet boos worden op Arya, dat is een vorm van begrip.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus precies. Je bevestigt het. Je ervaringen met je eigen vader hebben een invloed op Turkse mannen in het algemeen. Jouw mening heeft geen enkele waarde dus.
Ik kan nu ook zeggen dat ik vaak bij atheïsten merk dat ze echt 'koude' mensen zijn en daarbij bedoel ik dat ze heel weinig geven om persoonlijke relaties met familieleden enzo en overal een anti-mening over hebben, dat zijn mijn persoonlijke ervaringen. Maar ik geloof niet ze allemaal zo zijn door juist wat ik meegemaakt heb.
Door de BS waar Arya altijd meekomt zal hij waarschijnlijk ook wel in het verleden wat nare dingen mee heeft gemaakt met moslims dat hij zo'n verneukte, deprimerende en suïcidale kijk op de wereld heeft.
Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo. Ik heb in het verleden nooit nare dingen meegemaakt met moslims. Mijn standpunten komen voort uit logica en gezond verstand.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:34 schreef Che_ het volgende:
Door de BS waar Arya altijd meekomt zal hij waarschijnlijk ook wel in het verleden wat nare dingen mee heeft gemaakt met moslims dat hij zo'n verneukte, deprimerende en suïcidale kijk op de wereld heeft.
Geen probleem hoor. Ik ken mijn vader wel beter dan jijquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Sorry Julide als ik je heb gekwetst, ik had niet zo plat moeten zijn, je zult ongetwijfeld veel om je vader gevenMaar ik blijf wel bij mijn standpunt.
Die ervaring heb ik niet, mijn vader is zeer tof en totaal niet hoe jij 'turkse mannen' beschrijft, net als de andere vaders in mijn familie. Want dat zijn de enige vaders waar ik over kan oordelen, andere vaders ken je maar oppervlakkig en weet je niet hoe ze zijn als ze alleen met hun gezin zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werd namelijk niet beperkt in mijn vrijheden door mijn vader. Sterker nog; ik ken die vent amper. Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch. Maar ik ben echt niet de enige die dat ziet![]()
[..]
Dat mag jij vinden
Een mens kan nooit helemaal rationeel zijnquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo. Ik heb in het verleden nooit nare dingen meegemaakt met moslims. Mijn standpunten komen voort uit logica en gezond verstand.
We begrijpen dat je jouw hart niet wilt leegstorten op een forum dat voor iedereen toegankelijk is, maar we hebben begrip voor je situatie.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo. Ik heb in het verleden nooit nare dingen meegemaakt met moslims. Mijn standpunten komen voort uit logica en gezond verstand.
Je maakt de fout door te denken dat mijn vader de enige Turkse man is die ik ken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus precies. Je bevestigt het. Je ervaringen met je eigen vader hebben een invloed op Turkse mannen in het algemeen. Jouw mening heeft geen enkele waarde dus.
Ik kan nu ook zeggen dat ik vaak bij atheïsten merk dat ze echt 'koude' mensen zijn en daarbij bedoel ik dat ze heel weinig geven om persoonlijke relaties met familieleden enzo en overal een anti-mening over hebben, dat zijn mijn persoonlijke ervaringen. Maar ik geloof niet ze allemaal zo zijn door juist wat ik meegemaakt heb.
En jij zegt dat ik Middeleeuwse ideeën heb over opvoeding terwijl ik hier nergens iets daarover heb gezegd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Arcadia het volgende:
Als je kijkt naar hoe Jülide is, kan ik niet zeggen dat ze slechte ouders heeft.
Walgelijk ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
[14.gif]. Herkenbaar.
Dochter van de voorgenoemde roddelaar had mij blijkbaar op het station zien roken... Ik rook niet en op dat moment at ik een bagel. Via mijn nichten kwam dit verhaal bij mij en m'n ouders aan. Ik snap twee dingen niet, eigenlijk drie. Hoe kun je zo blind zijn of er zo over liegen? Ik ben 24, waar the fuck bemoei jij je mee. En, waarom zou je zoiets doorvertellen?
Peh.
Dit vind ik dus echt altijd van die absurde dingen. 'Ja, maar hij geeft om me'. Ik kan beginnen met talrijke voorbeelden geven van mensen die met allerlei irrationele beslissingen het 'goed bedoelden', maar gewoon compleet de plank misslaan. Als iemand om je geeft dan stelt hij het vertrouwen in jou om de juiste beslissingen te nemen. Je vader bekritiseren is niet erg, maar volkomen logisch.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:37 schreef Julis het volgende:
Geen probleem hoor. Ik ken mijn vader wel beter dan jij. Hij geeft om me, dus hij bedoelt het zeker niet slecht.
Ik wil daar niet specifiek op ingaan zarGon omdat ik het eigenlijk maar zeer beperkt eens ben met datgene wat hier nu in dit topic geschreven wordt.quote:
Kan ik bevestigen. Schat van een ouders en tof in de omgang.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Arcadia het volgende:
Als je kijkt naar hoe Jülide is, kan ik niet zeggen dat ze slechte ouders heeft.
Nonsens. Ik ben altijd redelijk eerlijk geweest hier.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
We begrijpen dat je jouw hart niet wilt leegstorten op een forum dat voor iedereen toegankelijk is, maar we hebben begrip voor je situatie.
Ik ben het ook niet helemaal eens met mijn vader. Ik respecteer alleen wat hij denkt. Ik kan zijn denkwijze toch niet veranderen. Het zou dommer zijn van mij om er tegen in te gaan, toch? Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om een dochter te hebben. En vooral zijn belevenis zal anders zijn dan die van mij (andere tijd/omgeving).quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dit vind ik dus echt altijd van die absurde dingen. 'Ja, maar hij geeft om me'. Ik kan beginnen met talrijke voorbeelden geven van mensen die met allerlei irrationele beslissingen het 'goed bedoelden', maar gewoon compleet de plank misslaan. Als iemand om je geeft dan stelt hij het vertrouwen in jou om de juiste beslissingen te nemen. Je vader bekritiseren is niet erg, maar volkomen logisch.
Neh, deze Turken heb ik niet opgezocht maar kwam ik toevallig tegen. Ze bleken tof te zijn dus ik ben gebleven.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:41 schreef Arcadia het volgende:
Niet omgaan met Turken maar wel op het internet Turken opzoeken.
Okay.
Stel jou vader zou de buschauffeur zijn, zou je nog zwaaien tijdens het uitstappen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:34 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Heb je nog gezwaaid naar de treinmachinist?
Jij kan je niet inbeelden hoe mannen denken, je kan alleen begrip tonen voor het feit dat hij je wilt beschermen, wij mannen weten hoe mannen denken en omdat we dat weten willen vaders hun dochters beschermen van andere mannen. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:44 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet helemaal eens met mijn vader. Ik respecteer alleen wat hij denkt. Ik kan zijn denkwijze toch niet veranderen. Het zou dommer zijn van mij om er tegen in te gaan, toch? Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om een dochter te hebben. En vooral zijn belevenis zal anders zijn dan die van mij (andere tijd/omgeving).
Ik zwaai niet tijdens het uitstappen omdat dat geen enkel nut heeft met de lange bussen hier, weet je nog?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Stel jou vader zou de buschauffeur zijn, zou je nog zwaaien tijdens het uitstappen?
Wel in de metro toch, wat dan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik zwaai niet tijdens het uitstappen omdat dat geen enkel nut heeft met de lange bussen hier, weet je nog?
Waarom zou je dat moeten respecteren? Enkel omdat het je vader is? Wat als iemand anders zo dacht? Ik roep niet op tot rebelsheid of ongehoorzaamheid, maar simpelweg tot het inzien dat dat soort ideeën fout zijn. Je ouders respecteren is een groot goed, maar het oneens zijn met dat soort gedachten is een tweede.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:44 schreef Julis het volgende:
Ik ben het ook niet helemaal eens met mijn vader. Ik respecteer alleen wat hij denkt. Ik kan zijn denkwijze toch niet veranderen. Het zou dommer zijn van mij om er tegen in te gaan, toch? Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om een dochter te hebben. En vooral zijn belevenis zal anders zijn dan die van mij (andere tijd/omgeving).
Hoe denken mannen dan? Waarom zou je je dochter zo krampachtig moeten beschermen? Je kan haar ook gewoon het juiste voorbeeld geven en vervolgens de vrijheid en het vertrouwen om de juiste beslissingen te nemen. Boos zijn omdat iemand je hand vasthoudt is absurd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef Arcadia het volgende:
Jij kan je niet inbeelden hoe mannen denken, je kan alleen begrip tonen voor het feit dat hij je wilt beschermen, wij mannen weten hoe mannen denken en omdat we dat weten willen vaders hun dochters beschermen van andere mannen. Niks mis mee.
Had jij bij geboorte 2 X-chromsomen of probeer je nu zo naïef te doen om je gelijk te halen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hoe denken mannen dan? Waarom zou je je dochter zo krampachtig moeten beschermen? Je kan haar ook gewoon het juiste voorbeeld geven en vervolgens de vrijheid en het vertrouwen om de juiste beslissingen te nemen. Boos zijn omdat iemand je hand vasthoudt is absurd.
Waarom reageer je nog op die troll?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Had jij bij geboorte 2 X-chromsomen of probeer je nu zo naïef te doen om je gelijk te halen?
Mannen weten dat het niet alleen bij handen vasthouden blijft en de lust van de man speelt daar een grote rol in.
Ik zie in dat hij compleet anders denkt dan ik daarover. Hij mag van mij zo denken. Ik respecteer zijn gedachtes. Als anderen zo denken? Ik zou dat ook respecteren. Maar ik zal het zelf niet helemaal goed vinden. Zoiets is makkelijker gezegd dan gedaan, namelijk. Het is niet aan mij de taak om te beslissen voor andere mensen wat goed of fout is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten respecteren? Enkel omdat het je vader is? Wat als iemand anders zo dacht? Ik roep niet op tot rebelsheid of ongehoorzaamheid, maar simpelweg tot het inzien dat dat soort ideeën fout zijn. Je ouders respecteren is een groot goed, maar het oneens zijn met dat soort gedachten is een tweede.
Wie weet? Misschien wel? Weet jij veel?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:48 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Mijn vader kan heul geen metro besturen mên
Touche.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:58 schreef xminator het volgende:
[..]
Wie weet? Misschien wel? Weet jij veel?
Over het stereotyperen van groepen zeggen. Alsof mannen 24 uur als hitsige konijnen rondlopen om een 'slachtoffer' te zoeken. Laat me niet lachen. Jij bent zo te zien geboren met een paar chromosoompjes te weinig. Samen met je Koerdische billenmaatje Che zo te zien.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:
Had jij bij geboorte 2 X-chromsomen of probeer je nu zo naïef te doen om je gelijk te halen?
Mannen weten dat het niet alleen bij handen vasthouden blijft en de lust van de man speelt daar een grote rol in.
Kom op Arya, niet zo naïef doen. Jij bent ook jong geweest en jij ook geworsteld met de hormonen. Sowieso zijn de tijden anders, er is meer een 'nou-en'- en 'ik doe wat ik wil'-mentaliteit.quote:
Dit dus. Ik woon ook in een dorp en ik heb roddels gehoord over bepaalde Turken die ik goed ken waarvan ik echt denk van hoe halen mensen het in hun hoofd? Hebben ze helemaal geen geweten?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef Julis het volgende:
Maar zo kortzichtig moet je dan ook niet zijn. Meestal neem ik alle roddels over de Turkse meisjes in mijn dorp met een korreltje zout. Ik trek niet graag conclusies over mensen die ik nauwelijks ken.
Zeg eens, jij krijgt dus redelijk vaak allerlei geile gedachten wanneer je de hand van je vriendin vasthoudt?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kom op Arya, niet zo naïef doen. Jij bent ook jong geweest en jij ook geworsteld met de hormonen. Sowieso zijn de tijden anders, er is meer een 'nou-en'- en 'ik doe wat ik wil'-mentaliteit.
Het gaat om de persoon waarvan ik het hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit dus. Ik woon ook in een dorp en ik heb roddels gehoord over bepaalde Turken die ik goed ken waarvan ik echt denk van hoe halen mensen het in hun hoofd? Hebben ze helemaal geen geweten?
Dus xminator, ik zou echt twee keer nadenken voordat je een roddel gelooft.
Wanneer hebben we gezegd dat die 'gedachtes' alleen zouden komen bovenborrelen bij handen vasthouden?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zeg eens, jij krijgt dus redelijk vaak allerlei geile gedachten wanneer je de hand van je vriendin vasthoudt?
Wat heeft 'Koerdisch' er mee te maken?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Over het stereotyperen van groepen zeggen. Alsof mannen 24 uur als hitsige konijnen rondlopen om een 'slachtoffer' te zoeken. Laat me niet lachen. Jij bent zo te zien geboren met een paar chromosoompjes te weinig. Samen met je Koerdische billenmaatje Che zo te zien.
Je stapt over naar beledigen en betrekt hier zelfs nog onnodig een ras bij. Klasse Arya, echt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Over het stereotyperen van groepen zeggen. Alsof mannen 24 uur als hitsige konijnen rondlopen om een 'slachtoffer' te zoeken. Laat me niet lachen. Jij bent zo te zien geboren met een paar chromosoompjes te weinig. Samen met je Koerdische billenmaatje Che zo te zien.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit dus. Ik woon ook in een dorp en ik heb roddels gehoord over bepaalde Turken die ik goed ken waarvan ik echt denk van hoe halen mensen het in hun hoofd? Hebben ze helemaal geen geweten?
Dus xminator, ik zou echt twee keer nadenken voordat je een roddel gelooft.
Je zegt een paar vanzelfsprekende dingen. De nauncering die je maakt met groepen en de mentaliteit van de groepen bijvoorbeeld. En mijn ouders en wat zij vinden is ook belangrijk voor mij. Wat ik echter niets vind is de mening van andere ouders/ouderen. Met ouderen is er sowieso een genetatiekloof, waardoor er hoe dan ook botsingen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:43 schreef Blocko het volgende:
[..]
Ik wil daar niet specifiek op ingaan zarGon omdat ik het eigenlijk maar zeer beperkt eens ben met datgene wat hier nu in dit topic geschreven wordt.
Persoonlijk denk ik ook zeer dat het gewoon afhangt van de mentaliteit van bepaalde mensen. Daar er nog altijd veel "groepen" zijn binnen de Turkse samenleving in Nederland (als in; veel mensen gaan nog met kennissen en/of vrienden uit Turkije om) is de frustratie die hier naar boven komt ook afhankelijk van de mensen waar je vaak in contact mee bent.
Daarom ben ik ook wel blij dat ik toch kom uit een dorp/gebied dat vrij down to earth is; mensen hebben veelal hun hele leven gewerkt en er ik merk dan ook niet echt dat er veel sociale controle en/of roddel gedrag is. Terwijl er wel gelijk werd gerodeld door iemand die uit een ander deel, waar het economisch beter gaat/ging, van Turkije kom.
Persoonlijk hecht ik trouwens minder waarde aan mijn eigenbelang, die vrijheid waar jij misschien wel naar verlangt (dat wat je in een eerdere post beschreef). Persoonlijk zou ik slechts in bepaalde maten dergelijke dingen accepteren maar is het voor mij al snel moreel niet te verantwoorden. Het feit dat ouderen en/of mijn ouders het binnen mijn specifieke sub-groep dit niet zouden accepteren is voor met belangrijker.
Mede doordat ik toch beetje in die groepjes blijf denken kan ik toch wel een beeld over bepaalde mensen vormen? Een soort oordeel? Wanneer een ander dat dan over mij doet is dat ook zijn goed recht. Ik sta tenslotte achter mijn daden; oordeel wat je wilt, who cares? Pas op het moment dat je denkt dat je "fout" zit is dat in mijn ogen problematisch. Anders maakt het toch allemaal niet uit?
De oververtegenwoordiging van eerwraak binnen jouw gemeenschap, de redelijk obsessieve bescherming van hun kinderen en het gebrek aan vrijheid binnen de opvoeding lijkt vaak oververtegenwoordigd te zijn bij jouw volkje.quote:
Nee, maar je vriendin kan toch wel verleid worden? Dan kan ze misschien iets verder gaan dan dat ze eerst eigenlijk wilde. Het bouwt zich op, zeg maar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:03 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Als zij niet wil zegt zij dat tegen hem. Dan houdt hij zich in. Als hij dat niet wil is hij sowieso een zak en kan ze het beter uitmaken m.i. Waar moet je nou in hemelsnaam bang voor zijn?
Ik heb het idee dat vrijwel iedereen hier denkt dat zo'n meisje verkracht gaat worden door haar vriend of zo? Mja, dan kun je net zo goed niet meer naar buiten of leven want er kan altijd wel iets 'gebeuren'.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De oververtegenwoordiging van eerwraak binnen jouw gemeenschap, de redelijk obsessieve bescherming van hun kinderen en het gebrek aan vrijheid binnen de opvoeding lijkt vaak oververtegenwoordigd te zijn bij de Koerden.
Dat is dus iets dat jij je dochter kunt bijbrengen. Als je alleen maar dingen gaat verbieden, gebeurt het stiekem. Als je haar informeert, kan ze een weloverwogen besluit nemen, voor zover dat mogelijk is natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:07 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, maar je vriendin kan toch wel verleid worden? Dan kan ze misschien iets verder gaan dan dat ze eerst eigenlijk wilde. Het bouwt zich op, zeg maar.
Ik heb het over oververtegenwoordiging, niet zozeer over alle Koerden. Sla de statistieken er maar op na. Die Koerden hebben waarschijnlijk nog last van hun stammencultuur.quote:
Ik ben inmiddels 24 en geen puber meer. Voor mij gelden er andere dingen dan voor een 16-jarige.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zeg eens, jij krijgt dus redelijk vaak allerlei geile gedachten wanneer je de hand van je vriendin vasthoudt?
Daar ben ik het wel mee eens. Als je haar dan beter informeert dan kan het misschien worden voorkomen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:08 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Dat is dus iets dat jij je dochter kunt bijbrengen. Als je alleen maar dingen gaat verbieden, gebeurt het stiekem. Als je haar informeert, kan ze een weloverwogen besluit nemen, voor zover dat mogelijk is natuurlijk.
Zo werken hormonen en geilheid niet. Het denkvermogen vertoont dan kuren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:08 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Dat is dus iets dat jij je dochter kunt bijbrengen.
Mijn god, jullie zijn debieler dan ik dacht. Laat maar zitten dan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 24 en geen puber meer. Voor mij gelden er andere dingen dan voor een 16-jarige.
Het ligt aan de sfeer eh. Als we door een winkelstraat lopen, lopen we door een winkelstraat. Ben ik echter alleen met haar in een knusse omgeving, kan handen vasthouden opwindend zijn, ja. Niet dat ik haar meteen wil bespringen, maar ik wil dan wel verder dan alleen handen vasthouden.
Doei.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn god, jullie zijn debieler dan ik dacht. Laat maar zitten dan.
Jaren terug was ik met vriendinnen aan het rondlopen in het centrum hier, komt er opeens zo'n Turkse extremist langsgefietst, roept hij naar ons 'siz utanmadan gezin, sizi babaniza diyecem'.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Ayca het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet, mijn vader is zeer tof en totaal niet hoe jij 'turkse mannen' beschrijft, net als de andere vaders in mijn familie. Want dat zijn de enige vaders waar ik over kan oordelen, andere vaders ken je maar oppervlakkig en weet je niet hoe ze zijn als ze alleen met hun gezin zijn.
Er hoeft helemaal niets te worden voorkomen lijkt mij? Zolang ze er geen spijt van heeft achteraf, dat is iets wat je natuurlijk nooit zeker weet, maar dat is met alles in het leven. Maar je kunt er wel 'vrij' zeker van zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:10 schreef Julis het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Als je haar dan beter informeert dan kan het worden voorkomen.
Wat klopt er niet aan dan? Je kan me een debiel vinden, maar een penis vol bloed wil spuwen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een Turkse extremist? Heb je dat tegenwoordig ook al?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaren terug was ik met vriendinnen aan het rondlopen in het centrum hier, komt er opeens zo'n Turkse extremist langsgefietst, roept hij naar ons 'siz utanmadan gezin, sizi babaniza diyecem'.Ik kwam thuis, vertelde het aan mijn vader (mijn vader mag die man sowieso niet) en mijn vader zei toen 'Heb je hem niet gezegd dat hij mij de groeten moest doen?'.
Klopt. Maar dan is ze er dus kennelijk klaar voor, want hoe geil je ook bent als je er niet klaar voor bent zeg je echt wel op tijd stopquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo werken hormonen en geilheid niet. Het denkvermogen vertoont dan kuren.
Een Nurcu/Suleymanci. Zijn extremisten in mijn ogen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:13 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Een Turkse extremist? Heb je dat tegenwoordig ook al?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jaren terug was ik met vriendinnen aan het rondlopen in het centrum hier, komt er opeens zo'n Turkse extremist langsgefietst, roept hij naar ons 'siz utanmadan gezin, sizi babaniza diyecem'.Ik kwam thuis, vertelde het aan mijn vader (mijn vader mag die man sowieso niet) en mijn vader zei toen 'Heb je hem niet gezegd dat hij mij de groeten moest doen?'.
En als je er nou wel klaar voor bent?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:13 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan is ze er dus kennelijk klaar voor, want hoe geil je ook bent als je er niet klaar voor bent zeg je echt wel op tijd stop
Gewoon helemaal geen kinderen nemenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
![]()
![]()
![]()
Een zoon hebben
![]()
![]()
![]()
Een dochter hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Teveel problemen ;___;
Zoon trap je gewoon buiten en hoef je niet naar om te kijken
Dochters zijn geschenken van Allahquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
![]()
![]()
![]()
Een zoon hebben
![]()
![]()
![]()
Een dochter hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Teveel problemen ;___;
Eerst trouwenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
En als je er nou wel klaar voor bent?
En als je nog niet kunt trouwen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Eerst trouwen
En daarna alleen voor het maken van kinderen
Dan komt het vast wel goed jaquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
![]()
![]()
![]()
Een zoon hebben
![]()
![]()
![]()
Een dochter hebben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Teveel problemen ;___;
Zit ik aan te denkenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:16 schreef Julis het volgende:
[..]
Gewoon helemaal geen kinderen nemen. Dan heb je die problemen ook niet.
Dan geniet je van elkaar?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
En als je er nou wel klaar voor bent?
Bij jongens is het makkelijk. Het niveau van jongens opvoeden is van het niveau "amcaya pipini göster". Zodra die gaat puberen gaan er wel meisjes om een jongen heen vliegen en dan komt het voor de rest wel goedquote:
Julis zou je mogen trouwen voordat je je studie hebt afgerond? Dus misschien over een jaar of twee/drie?quote:
Genoeg Iraniërs hier anders. De reden dat wij niet de drang hebben om afzonderlijk in een topic gaan lullen over alles wat met Iran te maken heeft, is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom wij het redelijk goed doen hier in Nederland. Dat jouw achterlijk (Koerdische) volk nog steeds worstelt met allerlei middeleeuwse en stamachtige cultuurelementen komt volledig voor jouw rekening. Ik voel mij niet verheven boven de rest noch probeer ik pretentieus over te komen, maar ik ben niet te beroerd om mijn mening te geven wanneer ik het gevoel heb dat dat nodig is. Ik heb overigens geen kloonaccounts, nooit gehad ook. Ik vind dat triest en kinderlijk. De enige die ik hier beschuldig van het hebben van een achterlijke ideologie ben jij en Arcadia. De rest heeft nog tenminste wat verstand in hun koppie zitten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:14 schreef Che_ het volgende:
Arya is een troll, de reden dat hij hier post is, omdat er geen Iraniërs op fok! bestaat waarschijnlijk.
Net zeg je dat informeren genoeg is. Daar twijfel ik aan. En nu zeg je 'geniet van elkaar'. Dat is de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:18 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Dan geniet je van elkaar?
Ik snap je vraag niet helemaal volgens mij?
Nee, absoluut nietquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Julis zou je mogen trouwen voordat je je studie hebt afgerond? Dus misschien over een jaar of twee/drie?
Huh?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Net zeg je dat informeren genoeg is. Daar twijfel ik aan. En nu zeg je 'geniet van elkaar'. Dat is de kern van het probleem..
zG moet jou gewoon ontvoerenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Eerst moet ik 'economisch onafhankelijk' zijn. En jij?
Weet ik eigenlijk niet. Vroeger waren ze heel erg streng wat betreft school en studie maar ze zijn de laatste paar jaar wel wat milder geworden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Eerst moet ik 'economisch onafhankelijk' zijn. En jij?
En weer komt het extreem nationalistische weer naar boven. Wij Iraniërs zijn o zo geweldig, jullie zijn achterlijk..wij hoeven geen eigen topic. Wij zijn heel populair onder de Nederlanders.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Genoeg Iraniërs hier anders. De reden dat wij niet de drang hebben om afzonderlijk in een topic gaan lullen over alles wat met Iran te maken heeft, is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom wij het redelijk goed doen hier in Nederland. Dat jouw achterlijk volk nog steeds worstelt met allerlei middeleeuwse en stamachtige cultuurelementen komt volledig voor jouw rekening. Ik voel mij niet verheven boven de rest noch probeer ik pretentieus over te komen, maar ik ben niet te beroerd om mijn mening te geven wanneer ik het gevoel heb dat dat nodig is. Ik heb overigens geen kloonaccounts, nooit gehad ook. Ik vind dat triest en kinderlijk. De enige die ik hier beschuldig van het hebben van een achterlijke ideologie ben jij en Arcadia.
Daar zit wat in. Geduld is wel een schone zaak. Maar trouwen omdat je wil neuken, hmmmm. Daar doen de meeste Turken het voor, ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wachten. Geduld is een schone zaak
Kiz evde kalacak dachten ze misschienquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Vroeger waren ze heel erg streng wat betreft school en studie maar ze zijn de laatste paar jaar wel wat milder geworden.
Grappig dat ze er milder in zijn gewordenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Vroeger waren ze heel erg streng wat betreft school en studie maar ze zijn de laatste paar jaar wel wat milder geworden.
"Iraniërs doen het goed in Nederland, want geen eigen topic".quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Genoeg Iraniërs hier anders. De reden dat wij niet de drang hebben om afzonderlijk in een topic gaan lullen over alles wat met Iran te maken heeft, is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom wij het redelijk goed doen hier in Nederland. Dat jouw achterlijk (Koerdische) volk nog steeds worstelt met allerlei middeleeuwse en stamachtige cultuurelementen komt volledig voor jouw rekening. Ik voel mij niet verheven boven de rest noch probeer ik pretentieus over te komen, maar ik ben niet te beroerd om mijn mening te geven wanneer ik het gevoel heb dat dat nodig is. Ik heb overigens geen kloonaccounts, nooit gehad ook. Ik vind dat triest en kinderlijk. De enige die ik hier beschuldig van het hebben van een achterlijke ideologie ben jij en Arcadia. De rest heeft nog tenminste wat verstand in hun koppie zitten.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kiz evde kalacak dachten ze misschien
Ik wil overigens helemaal niet trouwen. Vind ik onzin. Maar ja, het is een must hè.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Julis zou je mogen trouwen voordat je je studie hebt afgerond? Dus misschien over een jaar of twee/drie?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kiz evde kalacak dachten ze misschien
Nonsens. Iraniers zijn niet geweldig. Je moest eens weten hoeveel ik kanker op de Iraanse gemeenschap. Dat jij dat niet ziet wilt nog niet zeggen dat dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:22 schreef Che_ het volgende:
En weer komt het extreem nationalistische weer naar boven. Wij Iraniërs zijn o zo geweldig, jullie zijn achterlijk..wij hoeven geen eigen topic. Wij zijn heel populair onder de Nederlanders.
Meen je dat nu?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil overigens helemaal niet trouwen. Vind ik onzin. Maar ja, het is een mutst hè.
Zie CCYH zijn comment.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef Julis het volgende:
[..]
Grappig dat ze er milder in zijn geworden. Hoe kan dat komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En net daarvoor als reactie op zarGon:quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De enige die ik hier beschuldig van het hebben van een achterlijke ideologie ben jij en Arcadia. De rest heeft nog tenminste wat verstand in hun koppie zitten.
Heerlijk hoe je jezelf constant tegenspreekt, laat zien dat je hypocriet bent en vaak laat merken hoe extreem-nationalistisch je wel niet bent.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Anders hou je even geen rekening met gelovigen... Deze hele discussie is zinloos als je die factor buiten beschouwing laat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Huh?
Informeren zodat je dochter geen verkeerde beslissing maakt door er later spijt van te krijgen. Niet informeren zodat ze voor eeuwig maagd blijft...
Heb je wel alles gelezen, of ben ik echt zo onduidelijk?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:24 schreef Julis het volgende:
[..]. Welnee, ze kan goed koken
. Dat is al genoeg. Vrouwen van tegenwoordig kunnen dat niet goed
.
Ik denk dat Arya zichzelf wel genoeg voor lul heeft gezet zo.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:25 schreef Che_ het volgende:
[..]
En net daarvoor als reactie op zarGon:
[..]
Heerlijk hoe je jezelf constant tegenspreekt, laat zien dat je hypocriet bent en vaak laat merken hoe extreem-nationalistisch je wel niet bent.
Is geen lol meer aan zo
Oh...quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Anders hou je even geen rekening met gelovigen... Deze hele discussie is zinloos als je die factor buiten beschouwing laat.
Dat jij niet begrijpt wat ik bedoel zegt genoeg. Een groot verschil tussen sommige migrantengroepen zit hem in dat de ene groep zich vaak segregeert, terwijl de andere gemeenschap zich vaak tussen de autochtone bevolking mengt. Lees de rapporten er maar eens op na. Jij hebt serieus waar het denkvermogen van een kind, is het niet?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
"Iraniërs doen het goed in Nederland, want geen eigen topic".Ja man. Dit zal echt de laatste keer zijn geweest dat er een repliek van mij richting jou gaat, want hoe idioot je klinkt besef je volgens mij niet.
Kan jij eigenlijk wel goed koken?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:24 schreef Julis het volgende:
[..]. Welnee, ze kan goed koken
. Dat is al genoeg. Vrouwen van tegenwoordig kunnen dat niet goed
.
Het is idd moeilijk om geloofwaardig over te komen als je jezelf constant tegenspreektquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:25 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik denk dat Arya zichzelf wel genoeg voor lul heeft gezet zo.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:26 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Oh...
Dan zou je überhaupt geen vriendin mogen hebben, en al helemaal geen porno mogen kijken. Dus nu snap ik je nog veel minder... Wat bedoel je nou eigenlijk?
Begin er maar niet over.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kan jij eigenlijk wel goed koken?
Huwelijkscontract dient ter bescherming van vrouw en kinderen, zonder huwelijk zijn het bastaardkinderen om het zo eerlijk te zeggen.quote:
Bij wie? De enige groep die zich in NL voor lul zet is de groep waar jij tot behoort.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:25 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik denk dat Arya zichzelf wel genoeg voor lul heeft gezet zo.
Met bastaardkinderen kan je wel meer geld krijgen van de regering trouwensquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Huwelijkscontract dient ter bescherming van vrouw en kinderen, zonder huwelijk zijn het bastaardkinderen om het zo eerlijk te zeggen.
Ik zie graag argumenten tegemoet, koeien melken doe jij maar in je vrije tijd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo denk ik over jouw reacties. Geheel wederzijds dus.
Als je een discussie voert, kom er eerst achter wat nou eigenlijk je standpunt is. Zo hoef je jezelf ook niet meer tegen te spreken in de toekomst. Verder raad ik je aan om zo eerlijk mogelijk te zijn, want als je nu een beetje in een hoek wordt gedreven en ontleed wordt met argumenten laat je al gauw je werkelijke aard zien door nationalistische en racistische onzin te roepen... succes en blijf oefenen!quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bij wie? De enige groep die zich in NL voor lul zet is de groep waar jij tot behoort.
Je raadgevingen neem ik ter kennisgeving aan. Bedankt daarvoor.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:32 schreef Che_ het volgende:
Als je een discussie voert, kom er eerst achter wat nou eigenlijk je standpunt is. Zo hoef je jezelf ook niet meer tegen te spreken in de toekomst. Verder raad ik je aan om zo eerlijk mogelijk te zijn, want als je nu een beetje in een hoek wordt gedreven en ontleed wordt met argumenten laat je al gauw je werkelijke aard zien door nationalistische en racistische onzin te roepen... succes en blijf oefenen!
Als je om die redenen trouwt... Dat eerste kan ik begrijpen, maar dat kan ook op andere manieren. Wat betreft bastaardkinderen verandert een handtekening daar weinig aan als de ouders vanzelf al verrot zijn. Dat is een gevoelskwestie overigens, mijn kinderen zijn van mij, met of zonder het eerst officieel te maken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Huwelijkscontract dient ter bescherming van vrouw en kinderen, zonder huwelijk zijn het bastaardkinderen om het zo eerlijk te zeggen.
Rare genen heb je danquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:35 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens als ik ooit trouw wil ik geen dugun. Nikah alleen is genoeg.
Hehehehe, je ontsnapt er niet aan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:35 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens als ik ooit trouw wil ik geen dugun. Nikah alleen is genoeg.
Islamitische rechtbank ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:38 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Ik dacht dat je volgens de islam ook wettelijk moest trouwen en niet alleen nikah, of heb ik dat fout?
Nee, serieus. Ik kan bruiloften echt niet uitstaan en ik haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan.quote:
Ja, dat bedoelde ik dus. Gewoon wettelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:38 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Ik dacht dat je volgens de islam ook wettelijk moest trouwen en niet alleen nikah, of heb ik dat fout?
Preciesquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, serieus. Ik kan bruiloften echt niet uitstaan en ik haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Volgens de islam en vele turken; eerst soz; daarna nisan, daarna kina, daarna dugun, daarna balayi, daarna housewarming.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:38 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Als je denkt dat, dat al veel kost...quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
Volgens de islam en vele turken; eerst soz; daarna nisan, daarna kina, daarna dugun, daarna balayi, daarna housewarming.
Dit allemaal bij elkaar kost enorm veel geld en dan mag je ook de rest van je leven werken
Je wil serieus dat ik uitleg waarom de punten die jij aanhaalt nergens opslaan? De meest basale 'dan mag porno ook niet', bijvoorbeeld. Als er geen verleiding was, zouden we dit nu niet bespreken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:31 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik zie graag argumenten tegemoet, koeien melken doe jij maar in je vrije tijd.
Dat trouwfeest is niet voor jou of je vrouw hè, dat is om de buitenwereld kennis te laten maken dat jullie nu verbonden zijn in het huwelijk en dat het jouw vrouw is en dat jij haar man bent. Dat verhindert roddels en problematiek die zou kunnen ontstaan, je maakt het jezelf alleen maar makkelijk. En ik heb het niet over Turkse dugun, maar over islamitische, vrouwen en mannen gescheiden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je om die redenen trouwt... Dat eerste kan ik begrijpen, maar dat kan ook op andere manieren. Wat betreft bastaardkinderen verandert een handtekening daar weinig aan als de ouders vanzelf al verrot zijn. Dat is een gevoelskwestie overigens, mijn kinderen zijn van mij, met of zonder het eerst officieel te maken.
Noem iets doorslaggevends.
Waar kan ik tekenen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Echt wel. Wedden dat het mij wel gaat lukken! Geen nikah en bruiloft. Alleen contract, klaar.
Ik begrijp inderdaad niet waarom iemand, bijvoorbeeld, pornomateriaal zou kijken maar niet van zijn/haar vriend(in) zou willen genieten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je wil serieus dat ik uitleg waarom de punten die jij aanhaalt nergens opslaan? De meest basale 'dan mag porno ook niet', bijvoorbeeld. Als er geen verleiding was, zouden we dit nu niet bespreken.
Ah, daar kijkt de buitenwereld weer eens om het hoekje. Wat geldt is dat ik en mijn partner zich verbonden voelen. De handtekening is puur voor de sier.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat trouwfeest is niet voor jou of je vrouw hè, dat is om de buitenwereld kennis te laten maken dat jullie nu verbonden zijn in het huwelijk en dat het jouw vrouw is en dat jij haar man bent. Dat verhindert roddels en problematiek die zou kunnen ontstaan, je maakt het jezelf alleen maar makkelijk. En ik heb het niet over Turkse dugun, maar over islamitische, vrouwen en mannen gescheiden.
quote:"En tot Zijn tekenen behoort dat Hij uit jullie midden partners (m/v) heeft geschapen om rust bij te vinden en Hij heeft tussen jullie vriendschap en genegenheid doen ontstaan. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk dat nadenkt." (Ar Roem 21)
quote:Het huwelijk (nikah) neemt een belangrijk plaats in de samenleving en de religie in. Op iedere volwassen moslim(a) rust in principe de plicht om te trouwen. Het huwelijk wordt als een schild tegen ongeoorloofde relaties beschouwd. Het moet op liefde en begrip voor elkaar gebaseerd zijn en het is de beste voorwaarde voor de opvoeding van geestelijk gezonde kinderen. Seks binnen het huwelijk wordt als liefdadigheid gezien, seks buiten het huwelijk is verboden.
Het huwelijk is een overeenkomst tussen de twee huwelijkspartners en hun familie. In de meeste moslimlanden is het gebruikelijk dat een ambtenaar als getuige bij de huwelijkssluiting aanwezig is, waarmee het huwelijk meteen bij de burgerlijke stand is geregistreerd. Als een van de partners de Nederlandse nationaliteit heeft, erkent de Nederlandse overheid een dergelijk huwelijk niet in alle gevallen. Soms is legalisatie bij een andere overheidsdienst of via een rechtbank nodig.
De echtgenoten hebben grote vrijheid het huwelijk in onderling overleg naar eigen inzicht in te vullen. In de loop der tijd zijn diverse voorschriften en aanbevelingen ontstaan, maar in veel gevallen betreft dit cultuur- en tijdgebonden gewoonten die weinig met de islam te maken hebben.
Hieronder volgen de belangrijkste voorschriften uit Qor'aan en Soennah die een huwelijk - met Gods hulp - zullen doen slagen.
quote:Het vinden van een partner
Vaak zoeken ouders een geschikte partner voor hun kind. Kinderen mogen niet gedwongen worden met iemand te trouwen, maar moeten eerst geraadpleegd worden. Zelf een huwelijkpartner uitzoeken is niet onislamitisch.
En wat als je gewoon niet trouwt en er verder ook geen andere relaties op nahoudt?quote:Op iedere volwassen moslim(a) rust in principe de plicht om te trouwen. Het huwelijk wordt als een schild tegen ongeoorloofde relaties beschouwd. Het moet op liefde en begrip voor elkaar gebaseerd zijn en het is de beste voorwaarde voor de opvoeding van geestelijk gezonde kinderen. Seks binnen het huwelijk wordt als liefdadigheid gezien, seks buiten het huwelijk is verboden.
Zucht. Porno kijken is kijken. En verder soloactiviteit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:44 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niet waarom iemand, bijvoorbeeld, pornomateriaal zou kijken maar niet van zijn/haar vriend(in) zou willen genieten.
Want daar ging de hele discussie over, dat vaders te beschermend zijn tegenover hun dochters omdat seks.
Dan wordt er over je geroddeld dat je homo of in jouw geval dat je ''evde kalmis'' bent.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En wat als je gewoon niet trouwt en er verder ook geen andere relaties op nahoudt?
Geen feest?quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, serieus. Ik kan bruiloften echt niet uitstaan en ik haat het om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
[..]
Ja, dat bedoelde ik dus. Gewoon wettelijk.
Allemaal achter de rug, zonder schulden. Het kan gewoonquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
Volgens de islam en vele turken; eerst soz; daarna nisan, daarna kina, daarna dugun, daarna balayi, daarna housewarming.
Dit allemaal bij elkaar kost enorm veel geld en dan mag je ook de rest van je leven werken
Ik mag daar helaas geen uitlating over maken. Ik denk dat cellibatair gedrag je nooit zo gelukkig zou maken als een huwelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En wat als je gewoon niet trouwt en er verder ook geen andere relaties op nahoudt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |